نظرات : رایزو

نام کاربری
تاریخ عضویت
آخرین فعالیت
تعداد نظرات
تعداد آگهی ها



نام مقالهمتن نظر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 80) خودروی میتسوبیشی لنسر Lancer
دنا چقدر می‌ارزد؟ دنا هر چقدرم ارزش نداشته باشه. فقط ظاهرش می ارزه به اون اس 300 هفتاد میلیونی سایپا. مگه نمیگن همون موتور سورا ای ال ایکس روشه. خب مگه سورن ای ال ایکس ماشین بدیه؟؟؟ خدایی سواری این مدل سورن خیلی عالیه. بعدشم با جاده های ما و محدودیت های سرعتمون نیازمونا برطرف میکنه. ظاهرشم شیکه. من خودم به شخصه به دنا امیدوارم. حد اقل در برابر ماشینایی مثل ام وی ام 530. سایپا اس 300 . ولی از هر چیز بگذریم این دنا جون میده واسه اینکه رینگ و لاستیک پهن و شیک بذاری زیرش. ایشالله که ماشین خوبیه
تحويل "دنا" به مشتريان آغاز شد مدل معمولی اون با ای اف 7 یکیه. یه مدل ای ال ایکس هم داره که موتور 2000 و توربو داره. در ضمن ماشین خوش استیلیه. در کل به نظرم فعلا این عالیه. چون هرچی فک میکنم میبینم. نسبت به اون اس 300 سایپا دو تا سر و گردن بالا تره. اگه موتورشم پیرو سورن ای ال ایکس باشه عالیه. من ک خیلی حوشم اومد ازش
تحويل "دنا" به مشتريان آغاز شد جالبه. جالب تر از اون اینه که اگه همین ماشینو نمیگم یه برند معتبر. همین جیلی یا چری میزد میشد محبوب دل ها. اما چون داخلیه نباید خریدش و فوق العاده بی ریخته.
بهترین‌های ماسل کدام‌اند؟! چلنجر عالیه. فوق العاده. موستانگ هم خوبه شیکه. یعنی هر سه عالی ان اما به نظر من دوج چلنجر
معرفی کاربران برتر بهمن ماه 93 تبریک به همه این عزیزان
قیمت جدید برخی خودروها + توضیح سایپا پرداختش با مودی هست. اما رو بهای تمام شده محصول لحاظ میشه.
برادران سیاه پوش، کاری از Vossen صد در صد یه بریتانیایی را انتخاب میکردم. مکلارن
دوج رم، سربلندتر از همیشه! از نظر فنی به نظر من چیزی کم نداره . غولیه واسه خوش
آمریکایی‌ها به خودروسازان ایرانی پیام دادند هیییی خدا . دوج چلنجر . با پلاک ملی. تا حلا که خواب بود ایشالله که تا آخر خواب نباشه
تحقیر بی ام و توسط ماسل آمریکایی! Hell Cat ماشینی نیست که بشه دست کم گرفتش. بابا چلنجر مثلا. ابهتی داره ااا
دو ستاره و داستان چشم و هم چشمی! p1 عاشق این ماشینم. همه مدله جذب میکنه . من باشم خاکستریو انتخاب میکنم
معرفی اپلیکیشن HEREMaps دوستان در تکمیل مطلب لازمه بگم نقشه های نوکیا ابتدا برای ویندوز فون عرضه شد سپس پا به اندروید و ای او اس گذاشت. در ضمن به نظر من کامل تر بقیه اس. همین که قابلیت افلاین داره. کلی کاربردیه . روانه. و ذقیق.
توضیحات رییس گمرک درباره واردات BMW سه میلیاردی داداش من تو صحفه فیسبوک بازرگانی که این ها را وارد کرده هم دیدم قیمتشون زده بود 3میلیارد
توضیحات رییس گمرک درباره واردات BMW سه میلیاردی دوستان لازمه بگم که این ها هشت تا هستن که ایران بعد آلمان بیشترین سفارش داشته تا الان. قیمتشون هم همین سه میلیارد زده اون بازرگانیی که اوردشون. حتی گفتن نهمین مدل ای 8 هم تو راهه
قیمت خودرو را چه کسی مشخص می کند؟ با سلام خدمت دوستان عزیز 1کار. در این مورد کمپین تاثیر خوبی داشت. حاشیه های اون به کنار. بسیاری عزیزان کاهش قیمت قابل توجهی را انتظار داشتند که به طور کلی در شرایط فعلی اشتباه. چون که قیمت خودرو کم کم داره به سمتی میره که عرضه و تقاضا اونو به تعادل برسونه. پس اگر قیمت ها خیلی بیاد پایین و به قولی رقابت بشه. تقاضا مسلما میره بالا وهر چه قیمت پاشیین تر بیاد تقاضا بالاتر میره که اگر این مورد شدید باشه مجددا شاهد تورم در بازار خودرو میشم. پس در شرایط حاکم و شروع رقابت بهتره توجه اصلی بیشتر از قیمت ها روی کیفیت باشه. در حدی که اگر به عنوان مثال خودوری دنا 40 میلیون قیمت داره. کیفیتی را بهش بدن که وقتی من مصرف کننده میخرم حس اینکه دو برابر گرون تر خریدم را نداشته باشم و از هر یک ریال پولی که دادم رضایت کامل داشته باشم. مسلما کیفیت بالا و پیوستن به طراحی های روز جهان میتونه اعتماد از دست رفته را برگردونه. مهندسای ایرانی چیزی کم ندارن از بقیه فقط باید کمی بهشون میدون داده بشه و کمی تحت فشار رقابت قرار بگیرن تا درسته بشه
قیمت خودرو را چه کسی مشخص می کند؟ مورد دیگه ای هم که حس نو آوری و پویایی را از بین برده اینه که البته تا جایی که من علمشو دارم و در حیطه اطلاعات من هست میگم نه بیشتر. توی ایران پاداش مدیر عامل یه درصد و مقدار مشخصیه. خب من هم که باشم میگم منکه درصدمو میگیرم چه شرکت رشد کنه چه نکنه. اما اگر پاداش مدر عامل بستکی داشته باشه به میزان سود و زیان .میزان دستیابی به اهداف شرکت. میزان موفقیت در تحقیق و توسعه و ... به طبع مدیر عامل برای به دست اوردن درامد بیشتر و یا سهام بیشتر و حتی موقعیت شغلی بهتر مجبور میشه فسفر ها را بسوزونه و به همین ترتیب برای اینکه منافع خودشم در گرو پیشرفت شرکته محبور میشه که بهترین عملکرد را از خودش به جا بذاره
در پساتحریم راهی جز ارتقاء کیفیت نیست من اینو تو مطالب قبلی هم گفتم. بهترین راه موجود برای خودرو سازان داخلی ارتقا کیفیته. اگر میتونن خودرو هاشون کیفیتشو ببرن بالا نمیتونن خودروی جدید با کیفیت طراحی کنن. بازم نمیتونن تعطیل کنن. پایین اوردن قیمت در عمل باعث تورم مجدد میشه. بهترین کار اینه که تمام تلاش خودشونو برای ایجاد رقابت در کیفیت خودرو انجام بدن .
در پساتحریم راهی جز ارتقاء کیفیت نیست من جو نمیدم .من فقط موضوع را با مدل های مالی و اقتصادی بررسی کردم .همین. شایدم چون این مدل ها تئوری هستن با واقعیت فاصله داشته باشن. در ضمن من گفتم اگر نمیتونن کیفیت بالا ببرن .بیان و محصول جدید و با قیمت خوب تولید کنن. و با کیفیت اگر این هم نمیتونن تعطیل کنن.
بهانه ممنوعیت ورود خودروهای آمریکایی فک کنم دید این خانوم اینجوریه که تو اروپا اگه اول موتور را نصب میکنن و بعد درها . تو امریکا اول در ها بعد موتور درنتیجه امریکا اشتباهه. اخه یکی نیست بگه بهونه بود اوردی؟؟؟؟ حرف بود زدی؟؟؟ اخه استاندارد Dot گرفتن مگه الکیه یا پولیه ؟ ماشیناشون تست میشن. نمیدونی بدون. ای بابا
چرا صنعت خودرو ما مونتاژ کار شده است متنو نخوندم فقط . جواب سوال تیتر: چون که همه کاراشون به دلیل انحصار کاریشون فقط با صرف فعل خواستن انجام میشده و خلاقیتی موجود نبوده. اینه که جلوی نیاز مردم را نمیشه گرفت و وقتی ماشینا داخلی توانی نداشته باشن. ماشینای فقط ظاهر چینی میان و مونتاژ میشن. مردم هم که دلزده از طراحی داخلی و تشنه تغییر ....
آغاز فروش قسطی خودروهای داخلی هنوز وقتش نیست. یکم پارکینگ ها خالی بشه . قطعات فرانسوی هم بیشتر بیاد . بعد با این وام یه ماشین رو به راه خرید. فعلا از ماشینای قبلی واگذار میشه.
دو سناریو جدید برای تعرفه خودرو توی عملی شدن هر دو سناریو خوب ان. اما خب عاقلانه تر این دو روش دوم هست. نه تنها ایران خیلی از کشور ها میان از روش دوم استفاده میکنن. واضح ترین دلیلشم همینه که تو متن اومده به خاطر حفظ و حمایت از تولید داخلی. از طرفی هم خودرو های با مصرف پایین مالیات کمتری بهشون میخوره و برای قشری که نمیخوان و نمیتونن هزینه بالا کنن میتونه گزینه خیلی خوبی باشه. همینطور وقتی که قیمت وارداتی منطقی بشه. زنگ خطر به گوش داخلی ها میرسه که مجبور بشن شروع کنن به تغییر یا برن کنار. نمونه تغییر ناشی از رقابت که هفته های پیش هم تو پست ها گفتم که کم کم فضای رقابت شروع میشه . همین طرح فروش ال90 ایرانخودرو در برابر رنو ساندرا پارس خودرو بود.
فرجام خودروسازان چینی پس‌از برجام خب موندن و که میمونن. انتظار رفتنو نباید داشت ازشون اما موضوع چیز دیگه اس اینکه رقابت سخت تر میشه براشون. چون قرار نیست دیگه فقط با دوتا کارخونه داخلی در بیفتن. ایرانی ها تا قبل برجام اگرم چینی خریدن به خاطر نبود خودروی خوب هم رده اونا بوده. به نظر من اگر بنز و دیگر شرکت هایی که اومدن ایران بخوان کسب سود کنن که صد در صد هم همینطوره دست رو دست نمیذارن. و همینطور به دنبالش چینی ها هم واکنش نشون میدن. چینی ها اگر بخوان بمونن باید کیفیتو بالا ببرن. و البته در مقابل هم اروپایی ها کمی کاهش قیمت بدن تا شاید رقبای چینی را تحت فشار قرار بدن
چند محصول درجه دو پژو برای ایران خودرو به نظر من هیچ میدری حتی مدیرای الکی هم اینجور فکر نمیکنن. با مطلب مخالف نیستم ولی موافق نیستم. ایران خودرو تو این چند ماه کاملا دستش اومده که چی به چیه ونمیتونه دیگه مردمو مجبور کنه. برای همین بعیده که یه سری اشتباهات گذشته را انجام بده مثلا نمیاد از tu5 دوباره استفاده کنه. به هر حال امیدوارم شرایط بهتر بشه
بازگشت پژو به ایران با قرارداد 400 میلیون یورویی البته که نباید زیاد به این قرار داد بالید.. چون کمپانی های دیگه ای هستند که پژو هنوز باید خیلی ادامه بده تا به اونها برسه. اما در مقابل ماشین های چینی الان به نظرم پژو آنچنان ماشین بدی هم نباشه. مگه اینکه حالا که دوباره بازار بزگ گذشته رو به دست آورده جرقه ای باشه برای پیشرفت محصولات هر دو کمپانی
سورن توربوشارژ هم آمد خوبه بازم جای شکر داره که تجهیز میکنن. سعی میکنم بدبین نباشم و یه قدم مهم ببینم چون موتور های مجهز به توربو یه مزیت هستن.
سورن توربوشارژ هم آمد تا 150 مورد انتظاره
دلواپسان صنعت خودرو! کاری به این که پژو کیه ندارم اما خب اینکه نوع قرار داد جوینت ونچر هست جای امیدواری داره. در مورد قیمت گذاری هم من حتی تو قبل قرار داد هم گفتم اگه قرارداد بسته بشه دیگه دولت نباید تو قیمت ها دخالت کنه و همینطور که خود نعمت زاده گفته قول دادن. چون قرار داد جویت هستش و وقتی هیات مدیره فرانسوی بیاد روی کار و حتی خود مدیر عامل فرانسوی اونا روی رقابت حساسن و ممکنه بخوان برای رقابت بهتر قیمت ها را دستخوش تغییر کنن. پس اینجا اصلا شورای رقابت وارد نیست
اعلام قیمت 3 خودروی جدید پژو در ایران خب به سلامتی. با اینکه مقداری گرونه اما خب در سطح رقابتی تعیین شده وهر محصول اگر با رده های معادل خودش مقایسه بشه میبینیم که در مورد اول خودرو های چینی را هدف قرار دادن. برای مثال خودروی 2008 که 72 میلیون تومان تعیین شده شاید گرون باشه اما بین لیفان اکس60 و جک اس5 و هایما اس7 و ام وی ام ایکس33 میتونه انتخاب خوبی باشه. همینطور 301 با قیمت 58 میلیون. اینم شاید گرون باشه که هست اما خب کاملا در رقابت با همرده هاش قرار داده شده. من نمیگم خوبه اما تو کامنت های قبلی هم گفتم جوینت ونچر بودن قرار داد به نفع مصرف کننده میشه چون وقتی هیات فرانسوی بیاد سرکار مطمئنا سیاست مدیرای ایرانی را پیش نمیگیره و با تمام توان رقابت میکنه
واردات 700 پورشه توسط یک زن روستایی! امان از سادگی انسان هایی که بعضیا میان اینجور به نام اونا سو استفاده میکنن
همکاری‌های جدید ایران و آلمان در صنعت خودرو چند روزی گفت گفت هایی از ورود آلمانی ها هست. ان شالله که کوسه های باواریایی هم با صنعتشون بیان ایران
فصل تصمیمات جدید خودرویی مجلس اتفاقا من تا اخرشو خوندم و همونطور که انتظار داشتم توضیح داده بود. زمزمه های قطع حمایت دولت از خودرو ساز ها و خصوصی سازی و ایجاد رقابت که طی هفته گذشته از طرف رییس جمهور مطرح شد کاملا این انتظار را ایجاد کرد تا مواردی مطرح بشه که توی همین متن هم اومده. ایندفعه دیگه نمیخوام بدبین باشم. چون امیدوارم محقق بشه
فصل تصمیمات جدید خودرویی مجلس حرفتونو قبول دارم. منم یه آدم متعصب وطن پرست نیستم. اما خب میدونید که تغیرر از خودمون شروع میشه. من خودم انتظار انتشار این خبرو داشتم با برداشت های که از اخبار منتشره در روز های قبل کردم. و اما مورد مجلس. ببینید من اینو یه رقابت قبل شروع فعالیت میبینم. اینکه کدوم به کدوم مسلط بشه در آینده و در تصمیمات موثر تره. هر چند هنوزم معتدلم و نه میگم میشه و نه میگم نمیشه . اما امیدوارم به خیلی چیز ها. چون تو دو سال اخیر نمیگم همه اما بیشتر تصمیمات گرفته شده در مسیر درست و عاقلانه بوده. من حد اقل تو حوزه تخصص خودم نظر میدم نه بیشتر. و اون چیزی که میتونم تحلیل کنم یعنی بخش مالی و اقتصادی. بازم میگم انشالله که بهتر و بهتر بشه. و اینم مجدد میگم تغییر از خودمون شروع میشه. فارغ از جهت گیری تو چند روز گذشته دیدید که مردم میتونن تغییر بدن. چه خوب را به بد و چه بد را به خوب.
چهار فرمان خودرویی رئیس‌جمهوری در این که دکتر روحانی دستشو روی نقطه ضعف خودرو ساز ها گذاشته شکی نیست. دولت فعلی برای اثبات کارایی خودشم که باشه الان در جهت اهداف مردم قدم بر میداره. و اما کاملا هم با نظر شخص رییس جمهور موافقم و ان شالله که عملی میشه. یاد حرف اوایل کار دولت دکتر روحانی افتادم که گفت : اشکال نداره شما هم ضرر نمیکنید بالاخره باید درست بشه و میشه.
تعرفه‌های واردات خودرو از 5 الی 55 درصد اگر برای خودرو های اقتصادی و کم مصرف و به قولا خودرو های دوستدار محیط زیست تعرفه 5درصد گذاشته باشن خوبه. و به شرطی هم که اجرا بشه
تیبای 5.5 هزار دلاری در اوکراین به اینکه اونجا چقدره کاری ندارم. ما به خاطر دلار هم گرون میخریم قبول. واینکه به نظر شخصی خودمم تیبا را اصلا دوست ندارمم به کنار اما درگیر این رقابتشونم. که فقط با 360 دلار ارزونتر سبقت گرفت. فردا یه شرکت دیگه میاد سبقت میگیره و همچنان رقابت و به نفع مصرف کننده
تیبای 5.5 هزار دلاری در اوکراین اینکه ما داریم گرون میخریمش که شکی نیست خیلی هم گرون میخریم. اما صرفا تبدیل دلار به ریال ملاک نیست. چون با فرض اینکه هزینه های تولید ایران و اوکراین برابر باشه هزینه های دیگه ای هم به هزینه های تولید اضافه میشه تا بهای تمام شده را تشکیل بده . اما خب با هدف حرفت موافقم گرون میخریم
عرضه مدل‌های جدید تویوتا و لکسوس در بازار ایران این حرف آقای فهیمی عملی بشه تبعات مثبت خوبی داره. نمیخوام مثل همه بد بین باشم میگیم ان شالله که میشه. که اگر چنین مدل هایی باشه و عرضه بشه تاثیراتش قابل توجه هست
آمادگی پروتون برای ورود به بازار ایران یادش بخیر چه خاطراتی با جن 2 داشتیم . خیلی تجربه خوبی بود. ماشین عالی با قیمت خوب تا اینکه یهو رفت و تحریم اومد جاش و جن تو 14 میلیونی واسه ما شاخ شد تو قیمت!
فولکس هم آمد من خودروی تیگوآن این شرکت یکی از علاقه هامه! اما نه با این شرایط که گرون بخرم. بد بین نیستم خوشبینم نیستم. چون بین این همه آشفته بازار یه ماشینایی هم پیدا میشه که بیارزه. هیچ وقتم متعصب نبودم که بگم اره مثلا ایران خودرو از بیخ فرغون سازه. نه من همه ماشین هاشو سوار شدم . از خوبی سورن ای ال ایکس و دنا نمیشه گذشت البته در رقابت با همتایان داخلی خودشون. حالا فولکس هم همینطور ممکنه بین ماشینای گرونش یه ماشینی هم داشته باشه که عامل رقابت بشه. وقتی تعداد تولید کننده ووارد کننده بره بالا انحصار طلبی خیلی سخت میشه خیلی.!
فروش اقساطی لیفان820 آبان آغاز شد درسته ماشیای چینی بی کیفیت ان ولی سیستم کنترل کشش و پایداری این ماشین تو رنج قیمتش فوق العاده اس
سیستم صوتی منتخب خودروسازان جهان جی بی ال بستم با ام بی ا فوق العاده است
وانت دیزلی ایسوزو D MAX:در راه ایران رخ خوشگلی داره . کیفیت ایسوزو و گروه بهمن هم که ثابت شده است
لغو ممنوعیت واردات خودروهای لوکس خب این که خوبه اگه عملی بشه هم حجم بالا میاد هم قیمت پایین ها تعرفه کم میخوره بهشون
تحویل پیش از موعد تلیسمان به خریداران؛ دستشونم درد نکنه. این یه نوع از مشتری مداریه
شما بگویید؛ سایپا یا ایران‌خودرو؟ در کل هیچکدوم چون ضعیف ظاهر شدن. اما بین این دو خب به نظرم ایران خودرو عملکرد بهتری نسبت به سایپا داشته تا الان
دنای جدید توربو +تصاویر دوروز پیش 4تا دنا ارسال شد به کره جنوبی برای تست فنی و ایمنی. نتایجش منتشر میشه