مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

یکی از محصولات پرفروش کمپانی تویوتا در دنیا به خصوص در بازار آمریکا، تویوتا کمری است که یک سدان خانوادگی متوسط می باشد. این خودرو دارای دوام بالا و استهلاک پایین است که در اغلب محصولات تویوتا به چشم می خورد.

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

کمری جدید از نظر طراحی به کلی دگرگون شده است و نسبت به نسل قدیمی کمی جادارتر شده است. مصرف سوخت نیز کاهش یافته و از نظر سطح تکنولوژی ارتقاء یافته است. اگر میان انتخاب مدل جدید یا قدیمی تویوتا کمری مردد هستید، با ما همراه باشید تا شاید بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید.

 

مصرف سوخت

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

نسل جدید کمری نیز مانند نسل قبلی، دارای موتورهای چهار سیلندر خطی، موتور قوی تر شش سیلندر خورجینی و موتور هیبریدی می باشد. در مدل جدید، هر سه نوع موتور دچار تغییر گردیده اند که این امر کاهش مصرف سوخت را در پی داشته است. سال گذشته، تویوتا کمری در تمام تیپ ها با موتور 2.5 لیتری چهارسیلندری وارد بازار شد که قادر بود 169 اسب بخار نیرو تولید کند. ولی در تیپ SE این میزان به 179 اسب بخار می رسید. میانگین مصرف این پیشرانه حدود 11 لیتر به ازای هر صد کیلومتر است.

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

در کمری 2012 جدید، موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری قادر است تا 178 اسب بخار نیرو تولید کند و میانگین مصرف ترکیبی آن حدود 10 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد که البته میزان آلایندگی آن صفر است. موتور شش سیلندر 3.5 لیتری با قدرت 268 اسب بخار در نسل قبلی، در هر صد کیلومتر 12 لیتر بنزین مصرف می کرد که این رقم در موتور جدید به 11 لیتر رسیده است.

 

ایمنی

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

تمام کمری های جدید مجهز به کیسه هوای جانبی سرنشینان عقب و کیسه هوای مقابل زانوی سرنشینان جلو می باشند که در کل مجموع کیسه های هوا در نسل جدید به 10 عدد افزایش یافته است که در نسل قبلی 7 عدد بودند. سیستم ترمز هوشمند و سامانه محافظت از گردن نیز در کمری جدید ضریب ایمنی را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. سیستم جدید ایمنی که در کمری 2012 جدید به کار رفته و چندین سال پیش در مرسدس بنز کلاس S استفاده شده بود، سیستم Safety Connect  است که اپراتورها به طور دائم موقعیت و وضعیت خودرو را چک کرده و در صورت بروز تصادف و باز شدن کیسه های هوا، نیروهای امدادی را به صحنه حادثه اعزام می کنند.

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

سیستم هشدار نقاط کور نیز به جمع امکانات رفاهی کمری جدید می پیوندد و هم چنین تیپ های SE و XLE مجهز به دوربین دنده عقب می باشند. نسل قبلی کمری نتوانست در آزمایش تصادفات نتیجه مطلوبی بدست آورد و در برخورد از پشت و حفاظت از جان سرنشینان عقب عملکرد ضعیفی از خود نشان داد و در برخود از جلو نیز تنها 2 ستاره ایمنی کسب کرد. بر خلاف نسل قبلی نسل جدید کمری بالاترین میزان ایمنی را در آزمایش تصادفات ازان خود کرد و توانست از موسسه NHTSA پنج ستاره ایمنی دریافت کند.

 

ارزش مبلغ پرداختی

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

برای یک کمری 2007 تا 2011، بسته به تیپ و میزان کارکرد خودرو، باید مبلغی بین 12,500 الی  26,000 دلار بپردازید. ولی قیمت کمری 2012 نسل جدید از 22,815 دلار آغاز می  شود و در بالاترین سطح تجهیزات، به 34,580 دلار می رسد.

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

اصولاً خرید یک خودروی جدیدتر با امکانات کم تر معقول تر از خرید یک اتومبیل قدیمی با امکانات بیش تر است. حال این که خودروی جدید دارای قیمت پایین تری نیز باشد. البته این مورد در کشور ما صدق نمی کند و خودروی قدیمی کیفیتی به مراتب بالاتر از خودروی جدید دارد!

 

تکنولوژی

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری
مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

وقتی یک خودرو از نو طراحی می شود، اصولاً مجهز به تکنولوژی روز نیز می شود. کمری 2012 جدید از این قاعده مستثنا نیست و امکاناتی از قبیل پورت USB ،iPod و تکنولوژی توقف هوشمند مجهز می باشد. البته در مدل های هیبریدی، این خودرو مجهز به سیستم EV Drive مجهز است که کنترل خودرو را در مسافت های کوتاه و سرعت کم تر از 25 مایل بر ساعت، بر عهده می گیرد. سیستم هشدار نقاط کور، بلوتوث، رهیاب و سیستم صوتی JBL نیز از دیگر امکانات رفاهی کمری جدید است. در خاتمه باید گفت که با خرید یک کمری کارکرده سالم، مبلغ قابل توجه کم تری هزینه کنید ولی این را هم در نظر داشته باشید که کمری جدید دارای میانگین مصرف سوخت کم تر و ایمنی بالاتری است که در دراز مدت قطعاً به نفع شما خواهد بود. حال انتخاب با شماست. کمری قدیمی یا جدید؟ 


منبع

Autotrader
 

برچسب : تویوتا , کمری






مرتب سازی :

7 نظر

اشنا
1

درپاسخ به کاربرمحترم رامین علیپور -الهی امین
10:38  1393/04/13
پاسخ دادن
کامیکازه
1

استهلاک درسته نه اصطهلاک !
10:27  1392/08/16
پاسخ دادن
مهدی
14

تو این نگاه و عکس هایی که سایت محترم بارگزاری کرده , کمری قدیمی , بسیار زیباتر و متوازن دیده میشه
17:32  1392/06/14
پاسخ دادن
کلانتر محل
8

این تغیرات برای ما که الاغ هم برای سواری نداریم هیچ فرقی نمی کنه و معلوم نیست تا چند سال دیگر باید به جای اتومبیل های روز و مدرن سوار تابوت متحرک 4 چرخه بشیم و هیچ وقت هم حق اعتراض نداشته باشیم!
18:14  1392/05/31
پاسخ دادن
m.elecworld
2

چرخ ها با بدنه جور نیست باید یکم عضلانی تر باشه.
12:37  1392/05/25
پاسخ دادن
محمد
0

آره راست میگی یکم چرخ ها بزرگتر باشه ماشین قشنگ تر دیده میشه.
00:01  1393/01/08

کاربر: رامین علیپور
18

مدل 2007 تا 2012 چقدر تفاوت داشتن خداوکیلی!
دوبرابرم نشد تازه با اون همه آپشن جدیدو امکانات
اونوقت ایران خودرو سمند میزنه هر سال فقط چراغ رو عوض میکنه وحتی انقد خرج نمیکنن که بخوان تو مدل اس ای شیشه عقب برقی بذارن!وکلی میارن رو قیمت ماشین

خدا مارو از شر این ضالمین رهایی بده الهی آمین
03:28  1392/05/25
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
silvershadow 182 نظر
مهربد 56 نظر
اطلاعات خودرو
oMIID 252 نظر
پدرام. 86 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهشید : خیلی ماشین خوشگلیه چی میشد ما هم سوارش میشدیم
امین : تا دیدند شرکتای خارجی معتبر دارن وارد ایران میشن دارن تند تند اشغالون رد میکنن الان دو روزه سایت بازه و جالب اینکه ظرفیتاشون پر نمیشه متاسفم واقعا به شعور ملت داره توهین میشه
نادر سنندج : بیچاره ما ایرانی ها حسرت به دل دستشون درد نکند که ما رو به این روز انداختند
.KinG. : بسیار ممنون از 1car مقاله ی بسیار ارزشمندی بود مخصوصا نکته ی سوم
سعید : ای کاش با دوج و شورولیتو فورد هم قرار داد میبستند حال میکردیم ولی ماشین های المانی گرون اند
علی : تیترو میذاشتین چطور از پراید لذت ببریم...
ياسر : هر چي باشه به پرايد من نميرسه بوس بوس فدات
Parsteam : یه چند ماه دیگه ملت ماشین نخرن به آرزومون میرسیم :) IM Happyyyyy
امید : استادقدرت اصلی مرتبط با فشار محبوس داخل رادیات هستش که به محفظه احتراق میرسه بنابراین اثر سوراخ ریز همان قدر که برای لاستیک زیر ماشین مخرب هست برای افت کشش موتور هم تاثیر گذاره یادمون نره در لحظه ایجد کمپرس هوا توسط توربین فشار هوا در داخل رادیات هوا به فشار هوای لاستیک زیر اتومبیل بسیار نزدیک است
امید : استاد گرامی ایجاد و انظمام قطعات توربو بر روی ماشین های اسمبل شده حتی با پیستونهای افتر مارک و یا فورچ امکان پذیر نیست اولا سیستم انژکتور لازمه ثانیا حتی با سیستم انژکتور باز هم امکان ان به انچه که مد نظر داری ممکن نیست تنها راه عملی اینه که یک موتور کامل با تمام جزییات خریداری و نصب کنی ان هم اگر فظای داخلی زیر کاپوت اجازه بده مشکل شما احتمالا با گالانت Gti یا هیوندای سونتا مدل ۱۹۹۴ قابل حله البته با هزینه پایین میتوان از این ماشینها گرگی در لباس میش ایجاد کرد با من در ارتباط باش ۰۹۱۲۳۵۷۷۲۷
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شهاب : شما حساس نشو ال90 هم از اول واسه قشر کم درامد تو رومانی طراحی شد و تو ایران قرار بود با قیمت زیر 6 تومن جایگزین پیکان بشه که الان شما داری 35تومن پولشو میدی
آرش : دمت گرم دهن اونایی که میگن کولرش ضعیفه رو بستی
محمد رضا : سلام.با نظر شما موافقم. اکثر کسانی که قبلا اینجا نظر می دادند ماشین خودشونو تحویل گرفتن.حالا یه سری افراد جدید اومدند که فقط با هم کل کل میکنن که خواندن نظراتشون خیلی خسته کننده است.
آرش : داداش محمد شما از کارمندهای شرکت پارس خودرو هستید؟ من ایران خودرو ثبت نام کردم برای آذر 1394 قرار هست تحویل بدن، به نظرتون ایران خودرو هم تولیدش بالا رفته؟ ممنون میشم جواب بدید
amir : دستی هستش
هادی ص : من تا حالا نظر نذاشتم اینجا ولی هر روز میام نظراتتونو میخونم تحویل اردیبهشتم خرداد تکمیل وجه کردم ولی تا الان خبری نیست واقعا هیچکس خبر نداره ؟من ماهشهر ثبت نام کردم این ماه چک اول باید پاس بشه خوب تا کی باید صبر کنیم ؟
آرش : خوب مطمئنا اونا میخوان روغن های خودشونو بفروشن. ایساکو که از خودش روغن تولید نمیکنه. باید از یه شرکت معتبر خرید کنه. بهترین شرکتهای ایران هم بهران وایرانول هستن دیگه. که از برندهای خارجی کیفیت کمتری دارن .
ابوالفظل : دوستان عزیز لطفا از پیج تندر برید بیرون که میایید و کلی دروغ سرهم میکنین .شما به فکر خودروی خودتون باشید که که یک خودروی 18 میلیونی رو 36 میلیون میخرین و فکر میکنین سوار چی شدین در حالی که پراید 17 میلیونه در عراق!!!!!! این خبرو بخونین و لطفا از پیج تندر بیاسین بیرون فکر خودتون باشین که چه کلاه بزرگی سرتون رفته براین اساس مجموعا 2400 دستگاه از پژو پارس عمدتا به کشور عراق صادر شده است که براین اساس قیمت پژو پارس برای صادرات به عراق حدود 5700 دلار است و با در نظر گرفتن قیمت دلار ارزش این خودرو معادل 18 میلیون و 240 هزار تومان تمام می‌شود. پس از پژو پارس بیشترین صادرات مربوط به خودروی پراید بوده است.بر این اساس در فصل بهار حدود 630 دستگاه پراید به کشور عراق صادر شده که در گمرک حدود 5500 دلار ارزش گذاری شده است بنابراین با محاسبه آن براساس قیمت دلار ارزش این پراید‌ها به بیش از 17 میلیون تومان می رسد.
محمود اس اس : سلام حسین جان منم ثبت نامی 93/12/18 تهران هستم و هنوز خبری نیست فکر کنم تا یه هفته دیگه واسمون دعوتنامه بیاد .
آرش : مبارک باشه من که تازه ثبت نام کردم گفتن آذر 1394 تحویل میدن خدا کنه راست باشه
botL
botR
Logo
فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
استفاده از مطالب سایت 1car.ir تنها با درج لینک فعال به صفحه مبدأ، مجاز می‏باشد.