مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

یکی از محصولات پرفروش کمپانی تویوتا در دنیا به خصوص در بازار آمریکا، تویوتا کمری است که یک سدان خانوادگی متوسط می باشد. این خودرو دارای دوام بالا و استهلاک پایین است که در اغلب محصولات تویوتا به چشم می خورد.

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

کمری جدید از نظر طراحی به کلی دگرگون شده است و نسبت به نسل قدیمی کمی جادارتر شده است. مصرف سوخت نیز کاهش یافته و از نظر سطح تکنولوژی ارتقاء یافته است. اگر میان انتخاب مدل جدید یا قدیمی تویوتا کمری مردد هستید، با ما همراه باشید تا شاید بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید.

 

مصرف سوخت

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

نسل جدید کمری نیز مانند نسل قبلی، دارای موتورهای چهار سیلندر خطی، موتور قوی تر شش سیلندر خورجینی و موتور هیبریدی می باشد. در مدل جدید، هر سه نوع موتور دچار تغییر گردیده اند که این امر کاهش مصرف سوخت را در پی داشته است. سال گذشته، تویوتا کمری در تمام تیپ ها با موتور 2.5 لیتری چهارسیلندری وارد بازار شد که قادر بود 169 اسب بخار نیرو تولید کند. ولی در تیپ SE این میزان به 179 اسب بخار می رسید. میانگین مصرف این پیشرانه حدود 11 لیتر به ازای هر صد کیلومتر است.

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

در کمری 2012 جدید، موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری قادر است تا 178 اسب بخار نیرو تولید کند و میانگین مصرف ترکیبی آن حدود 10 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد که البته میزان آلایندگی آن صفر است. موتور شش سیلندر 3.5 لیتری با قدرت 268 اسب بخار در نسل قبلی، در هر صد کیلومتر 12 لیتر بنزین مصرف می کرد که این رقم در موتور جدید به 11 لیتر رسیده است.

 

ایمنی

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

تمام کمری های جدید مجهز به کیسه هوای جانبی سرنشینان عقب و کیسه هوای مقابل زانوی سرنشینان جلو می باشند که در کل مجموع کیسه های هوا در نسل جدید به 10 عدد افزایش یافته است که در نسل قبلی 7 عدد بودند. سیستم ترمز هوشمند و سامانه محافظت از گردن نیز در کمری جدید ضریب ایمنی را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. سیستم جدید ایمنی که در کمری 2012 جدید به کار رفته و چندین سال پیش در مرسدس بنز کلاس S استفاده شده بود، سیستم Safety Connect  است که اپراتورها به طور دائم موقعیت و وضعیت خودرو را چک کرده و در صورت بروز تصادف و باز شدن کیسه های هوا، نیروهای امدادی را به صحنه حادثه اعزام می کنند.

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

سیستم هشدار نقاط کور نیز به جمع امکانات رفاهی کمری جدید می پیوندد و هم چنین تیپ های SE و XLE مجهز به دوربین دنده عقب می باشند. نسل قبلی کمری نتوانست در آزمایش تصادفات نتیجه مطلوبی بدست آورد و در برخورد از پشت و حفاظت از جان سرنشینان عقب عملکرد ضعیفی از خود نشان داد و در برخود از جلو نیز تنها 2 ستاره ایمنی کسب کرد. بر خلاف نسل قبلی نسل جدید کمری بالاترین میزان ایمنی را در آزمایش تصادفات ازان خود کرد و توانست از موسسه NHTSA پنج ستاره ایمنی دریافت کند.

 

ارزش مبلغ پرداختی

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

برای یک کمری 2007 تا 2011، بسته به تیپ و میزان کارکرد خودرو، باید مبلغی بین 12,500 الی  26,000 دلار بپردازید. ولی قیمت کمری 2012 نسل جدید از 22,815 دلار آغاز می  شود و در بالاترین سطح تجهیزات، به 34,580 دلار می رسد.

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

اصولاً خرید یک خودروی جدیدتر با امکانات کم تر معقول تر از خرید یک اتومبیل قدیمی با امکانات بیش تر است. حال این که خودروی جدید دارای قیمت پایین تری نیز باشد. البته این مورد در کشور ما صدق نمی کند و خودروی قدیمی کیفیتی به مراتب بالاتر از خودروی جدید دارد!

 

تکنولوژی

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری
مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

وقتی یک خودرو از نو طراحی می شود، اصولاً مجهز به تکنولوژی روز نیز می شود. کمری 2012 جدید از این قاعده مستثنا نیست و امکاناتی از قبیل پورت USB ،iPod و تکنولوژی توقف هوشمند مجهز می باشد. البته در مدل های هیبریدی، این خودرو مجهز به سیستم EV Drive مجهز است که کنترل خودرو را در مسافت های کوتاه و سرعت کم تر از 25 مایل بر ساعت، بر عهده می گیرد. سیستم هشدار نقاط کور، بلوتوث، رهیاب و سیستم صوتی JBL نیز از دیگر امکانات رفاهی کمری جدید است. در خاتمه باید گفت که با خرید یک کمری کارکرده سالم، مبلغ قابل توجه کم تری هزینه کنید ولی این را هم در نظر داشته باشید که کمری جدید دارای میانگین مصرف سوخت کم تر و ایمنی بالاتری است که در دراز مدت قطعاً به نفع شما خواهد بود. حال انتخاب با شماست. کمری قدیمی یا جدید؟ 


منبع

Autotrader
 

برچسب : تویوتا , کمری






مرتب سازی :

7 نظر

اشنا
0

درپاسخ به کاربرمحترم رامین علیپور -الهی امین
10:38  1393/04/13
پاسخ دادن
کامیکازه
1

استهلاک درسته نه اصطهلاک !
10:27  1392/08/16
پاسخ دادن
مهدی
11

تو این نگاه و عکس هایی که سایت محترم بارگزاری کرده , کمری قدیمی , بسیار زیباتر و متوازن دیده میشه
17:32  1392/06/14
پاسخ دادن
کلانتر محل
6

این تغیرات برای ما که الاغ هم برای سواری نداریم هیچ فرقی نمی کنه و معلوم نیست تا چند سال دیگر باید به جای اتومبیل های روز و مدرن سوار تابوت متحرک 4 چرخه بشیم و هیچ وقت هم حق اعتراض نداشته باشیم!
18:14  1392/05/31
پاسخ دادن
m.elecworld
2

چرخ ها با بدنه جور نیست باید یکم عضلانی تر باشه.
12:37  1392/05/25
پاسخ دادن
محمد
0

آره راست میگی یکم چرخ ها بزرگتر باشه ماشین قشنگ تر دیده میشه.
00:01  1393/01/08

کاربر: رامین علیپور
15

مدل 2007 تا 2012 چقدر تفاوت داشتن خداوکیلی!
دوبرابرم نشد تازه با اون همه آپشن جدیدو امکانات
اونوقت ایران خودرو سمند میزنه هر سال فقط چراغ رو عوض میکنه وحتی انقد خرج نمیکنن که بخوان تو مدل اس ای شیشه عقب برقی بذارن!وکلی میارن رو قیمت ماشین

خدا مارو از شر این ضالمین رهایی بده الهی آمین
03:28  1392/05/25
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
silvershadow 109 نظر
جواد.س 44 نظر
اطلاعات خودرو
oMIID 234 نظر
سورناشاه 87 نظر
نریمان 47 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علیرضا شوندی : اطلاعات خیلی خوب و قشنگی بود
داریوش : بد نیس ولی یکم مزخرفه
ارمان : من اين ماشينو ١٠/٩٣ به قيمت ٧٤ خريداري كردم و اقعا متاسفم از نظرات دوستاني كه بدون امتحان كردن خودرو راجب ان اضهار نظر مي كنند من قبل از ان اi30 داشتم كه همان اول ساعت كيربكسش خراب بود و كارانتي قبول نكرد در مقايسه با ان كم مصرف تر موتور بي صدا و برشتاب تر امكانات كمتر اما كارايي بيشتر بوده ضمن اينكه كيربكس اين ماشين واقعا هشياره و قابل مقايسه با كيربكس كند ٢٠٦ نيست كه واقعا رانندكي باهاش لذت بخشه
ایمان : لامبورگینی های تیون شده منصوری بهترین هستند حرف ندارن . البته اینم بد نیست ولی به پای اونا نمیرسه .
رضا : پشتش مثل بچه قورباغه است که لب استخر نشسته
ایمان : Ferrari 458 Speciale vs Lamborghini Aventador
ایمان : BMW به این زشتی ؟؟؟؟ واقعا بعیده اونم از چه خودرو سازی .
مهشید : ممنون بابت اطلاعاتتون :)
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : سلام اقا حمید مبارک باشه،چندم شهریور ثبت نام کردی؟چقدر دیگه باید واریز کنی؟سود کل و سود تاخیرت چقدره؟؟
محمد : شما 120 تومن داری برو تویوتا بخر
محمد : سلام. صفرشو بخر پشیمون نمیشی دوست عزیز.
archipay : صادق عزیز سلام. ثبت نام و واریز پیش قسط31 خرداد بود تحویل تیر طرح اقساطی. مدارک فقط بیمه ثالث و فاکتور کارخانه تحویل دادن. بیمه بدنه 20 روز بعد میاد. کارت ماشین و سند سبز هم که با پست میاد.
پرستو : سلام، شما هم فرم تسريع پركرده بودين؟
حسین رضایی : ضعف مهم این خودرو این مورد است که دکمه خاموش کردن ایربگ سرنشین را ندارد. (مدل اتومات را نمیدانم، شاید داشته باشد)
مهدی : اره من گرفتم دوگانسوز تحویل اردیبهشت البته. 14.2 تکمیل وجه کردم 17 .3 فاکتور شد 18. 3 تحویل گرفتم
فريب خورده كرمان موتور : آقا رضا شما مطمئن هستيد كه اس 5 دزدگير نداره ؟ اينجوري باشه كروز كنترل هم كه نداره . كروز درجه يك 2.5 ميليون هست. قيمت گرفتم ، كروزي كه بدون عيب كار كنه 2.5 قيمتش هست.@ دزدگير فابريك هم نداره . تازه دزدگير بايد با ايموبلايزر هم مچ باشه . حداقل براي دزدگير درجه يك كه با سيستم اصلي بخوانه بين 500 تا 1 ميليون هزينه داره. ليست آپشنها را هم كه ديدم خيلي گران و خيلي عجيب بود كه بسياريش كه فكر ميكرديم بايد روي ماشين باشه و الان نيست ، شده آپشن ؟ @ دوستان نوشتند گيربكسش زوزه ميكشه.كه بخاطر جنس دنده 1 و 2 هست.@ بازم دوستان گفتند كه ترمزش ايجاد انحراف ميكنه كه اينم توي بعضي جاها ديدم كه صحت داره.@ قبلش هم اكثر كارشناسان ميگفتند كه توربو توي ايران ريسك هست و بعد از يكسال ميره روي خرج بالا كه اونم ما بيخيال شديم.@ اتومات كه نيست . دنده دستيش هم كه گفتيم پول چانگان و هاوال نداريم ، پس خودمان را توجيه كرديم.@ رنگش هم كه ديگه جاي بحث نداره و بي كيفيتي رنگ كرمان موتور هم به جك ارث رسيده.@ ديگه با نداشتن دزدگير نميشه كنار اومد. اينقدر ميخواستيم پول بديم ، خب چرا جك بخريم ؟ اين نا ...
محمد امیر : باسلام خدمت دوستانی که این ماشین رو دارن.میخواستم ببینم قطعات مصرفی مثل فیلتر ها این ماشبین وغیره راحت گیر میان؟مثل اینکه خیلی از نمایندگی ها حتی این لوازم مصرفیشو ندارن چه برسه به قطعات موتوری و زیر بندی؟اگر کسی تجربه ای داره ممنون میشم بگه.
runna : دوست عزیز شما قبلا پراید و تیبا سوار شدید 206 و رانا همه چیش مثل همه. خیالت راحت برو مسافرت از ماشینت هم لذت ببر
botL
botR
Logo
فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
استفاده از مطالب سایت 1car.ir تنها با درج لینک فعال به صفحه مبدأ، مجاز می‏باشد.