مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

یکی از محصولات پرفروش کمپانی تویوتا در دنیا به خصوص در بازار آمریکا، تویوتا کمری است که یک سدان خانوادگی متوسط می باشد. این خودرو دارای دوام بالا و استهلاک پایین است که در اغلب محصولات تویوتا به چشم می خورد.

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

کمری جدید از نظر طراحی به کلی دگرگون شده است و نسبت به نسل قدیمی کمی جادارتر شده است. مصرف سوخت نیز کاهش یافته و از نظر سطح تکنولوژی ارتقاء یافته است. اگر میان انتخاب مدل جدید یا قدیمی تویوتا کمری مردد هستید، با ما همراه باشید تا شاید بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید.

 

مصرف سوخت

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

نسل جدید کمری نیز مانند نسل قبلی، دارای موتورهای چهار سیلندر خطی، موتور قوی تر شش سیلندر خورجینی و موتور هیبریدی می باشد. در مدل جدید، هر سه نوع موتور دچار تغییر گردیده اند که این امر کاهش مصرف سوخت را در پی داشته است. سال گذشته، تویوتا کمری در تمام تیپ ها با موتور 2.5 لیتری چهارسیلندری وارد بازار شد که قادر بود 169 اسب بخار نیرو تولید کند. ولی در تیپ SE این میزان به 179 اسب بخار می رسید. میانگین مصرف این پیشرانه حدود 11 لیتر به ازای هر صد کیلومتر است.

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

در کمری 2012 جدید، موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری قادر است تا 178 اسب بخار نیرو تولید کند و میانگین مصرف ترکیبی آن حدود 10 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد که البته میزان آلایندگی آن صفر است. موتور شش سیلندر 3.5 لیتری با قدرت 268 اسب بخار در نسل قبلی، در هر صد کیلومتر 12 لیتر بنزین مصرف می کرد که این رقم در موتور جدید به 11 لیتر رسیده است.

 

ایمنی

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

تمام کمری های جدید مجهز به کیسه هوای جانبی سرنشینان عقب و کیسه هوای مقابل زانوی سرنشینان جلو می باشند که در کل مجموع کیسه های هوا در نسل جدید به 10 عدد افزایش یافته است که در نسل قبلی 7 عدد بودند. سیستم ترمز هوشمند و سامانه محافظت از گردن نیز در کمری جدید ضریب ایمنی را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. سیستم جدید ایمنی که در کمری 2012 جدید به کار رفته و چندین سال پیش در مرسدس بنز کلاس S استفاده شده بود، سیستم Safety Connect  است که اپراتورها به طور دائم موقعیت و وضعیت خودرو را چک کرده و در صورت بروز تصادف و باز شدن کیسه های هوا، نیروهای امدادی را به صحنه حادثه اعزام می کنند.

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

سیستم هشدار نقاط کور نیز به جمع امکانات رفاهی کمری جدید می پیوندد و هم چنین تیپ های SE و XLE مجهز به دوربین دنده عقب می باشند. نسل قبلی کمری نتوانست در آزمایش تصادفات نتیجه مطلوبی بدست آورد و در برخورد از پشت و حفاظت از جان سرنشینان عقب عملکرد ضعیفی از خود نشان داد و در برخود از جلو نیز تنها 2 ستاره ایمنی کسب کرد. بر خلاف نسل قبلی نسل جدید کمری بالاترین میزان ایمنی را در آزمایش تصادفات ازان خود کرد و توانست از موسسه NHTSA پنج ستاره ایمنی دریافت کند.

 

ارزش مبلغ پرداختی

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

برای یک کمری 2007 تا 2011، بسته به تیپ و میزان کارکرد خودرو، باید مبلغی بین 12,500 الی  26,000 دلار بپردازید. ولی قیمت کمری 2012 نسل جدید از 22,815 دلار آغاز می  شود و در بالاترین سطح تجهیزات، به 34,580 دلار می رسد.

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

اصولاً خرید یک خودروی جدیدتر با امکانات کم تر معقول تر از خرید یک اتومبیل قدیمی با امکانات بیش تر است. حال این که خودروی جدید دارای قیمت پایین تری نیز باشد. البته این مورد در کشور ما صدق نمی کند و خودروی قدیمی کیفیتی به مراتب بالاتر از خودروی جدید دارد!

 

تکنولوژی

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری
مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

وقتی یک خودرو از نو طراحی می شود، اصولاً مجهز به تکنولوژی روز نیز می شود. کمری 2012 جدید از این قاعده مستثنا نیست و امکاناتی از قبیل پورت USB ،iPod و تکنولوژی توقف هوشمند مجهز می باشد. البته در مدل های هیبریدی، این خودرو مجهز به سیستم EV Drive مجهز است که کنترل خودرو را در مسافت های کوتاه و سرعت کم تر از 25 مایل بر ساعت، بر عهده می گیرد. سیستم هشدار نقاط کور، بلوتوث، رهیاب و سیستم صوتی JBL نیز از دیگر امکانات رفاهی کمری جدید است. در خاتمه باید گفت که با خرید یک کمری کارکرده سالم، مبلغ قابل توجه کم تری هزینه کنید ولی این را هم در نظر داشته باشید که کمری جدید دارای میانگین مصرف سوخت کم تر و ایمنی بالاتری است که در دراز مدت قطعاً به نفع شما خواهد بود. حال انتخاب با شماست. کمری قدیمی یا جدید؟ 


منبع

Autotrader
 

برچسب : تویوتا , کمری



قبلی بعدی



مقالات مرتبط

مقالات مرتبط

مرتب سازی :

7 نظر

اشنا
0

درپاسخ به کاربرمحترم رامین علیپور -الهی امین
10:38  1393/04/13
پاسخ دادن
کامیکازه
1

استهلاک درسته نه اصطهلاک !
10:27  1392/08/16
پاسخ دادن
مهدی
9

تو این نگاه و عکس هایی که سایت محترم بارگزاری کرده , کمری قدیمی , بسیار زیباتر و متوازن دیده میشه
17:32  1392/06/14
پاسخ دادن
کلانتر محل
2

این تغیرات برای ما که الاغ هم برای سواری نداریم هیچ فرقی نمی کنه و معلوم نیست تا چند سال دیگر باید به جای اتومبیل های روز و مدرن سوار تابوت متحرک 4 چرخه بشیم و هیچ وقت هم حق اعتراض نداشته باشیم!
18:14  1392/05/31
پاسخ دادن
m.elecworld
2

چرخ ها با بدنه جور نیست باید یکم عضلانی تر باشه.
12:37  1392/05/25
پاسخ دادن
محمد
0

آره راست میگی یکم چرخ ها بزرگتر باشه ماشین قشنگ تر دیده میشه.
00:01  1393/01/08

کاربر: رامین علیپور
12

مدل 2007 تا 2012 چقدر تفاوت داشتن خداوکیلی!
دوبرابرم نشد تازه با اون همه آپشن جدیدو امکانات
اونوقت ایران خودرو سمند میزنه هر سال فقط چراغ رو عوض میکنه وحتی انقد خرج نمیکنن که بخوان تو مدل اس ای شیشه عقب برقی بذارن!وکلی میارن رو قیمت ماشین

خدا مارو از شر این ضالمین رهایی بده الهی آمین
03:28  1392/05/25
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
نظر سنجی
بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات از نظر شما؟





مشاهده نتایج
Price Price Leasing Ad Exhaust Game Safety
مطالب برتر
wait
دوستان
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مسعود.ر : از نظر فني سانگ يانگ واقعا در حد خودش عاليه بايد منصفانه نظر داد سانگ يانگ رو نبايد با تويوتا يا هر برند گرون قيمت ديگه اي مقايسه كرد. ولي انصافا خودروي خوبيه
امیرمحمد : اینام از ایران خودرو یاد گرفتن...
فرجی : سلام،با تشکر از زحمات شما
حامد : درسته که ایران بازار بزرگی برای خودرو هستش ولی به نظر شما با توجه به پایین بودن درآمد اکثر مردم ، حضور شرکتهای خارجی با خودروهای بالای 40 میلیون میتونه برای آنها سودآوری داشته باشه؟ به نظر من با تجربه حضور خودروهای ماکسیما و زانتیا در سالهای گذشته عده کمی میتونن خودروهای خارجی رو بخرن
سروش : با سلام. daf انگلیسی هست نه هلندی
... : دقیقا توضیح نریمان جان صحیحه. سانگ یانگ دیگه هندی به حساب میاد فقط اسمشه که کره ایه. ولی تجربه نشون داده که شاید مثل هیوندای و کیا خیلی زیبا نباشن ولی کیفیت و عملکرد بهتری دارن.
سعید : امکاناتش که خیلی خوبه. و طراحی بهتری نسبت به اکتیون داره . ولی کیفیت سواری و رانندگی آن خوب نیست. البته به نسبت قیمت تقریبا مناسبه. تو رنج شاسی بلندهای کره ای اول سانتافه بعدا وراکروز در کیفیت سواری بسیار عالی عمل می کنند و یک رانندگی لذت بخش را به ارمغان می آورند. هر دوتاشون هم تا 300 هزار کیلومتر اصلا خستگی نمی شناسند و اینکه بعضی ها میگن بعد دو سال به صدا دادن می افتند همه اش کشکه. برادرم 6 ساله سانتافه داره. کارکردش 460 هزار کیلومتر شده ولی الان هم مثل یه ببر تو جاده می تازه و تنها خرجش خرج روغن موتور و ضد یخه.
hm_hitcher : نمیدونم دنای ما از رو این کپی زده شده یا اونا از رو دنای ما کپی زدن!!! داشبوردم که مدل سوناتایی هست!!!
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امير شيراز : آقا ما كه تصمصم گرفتيم حالا كه با تاخير ميدن نيمه دوم بهمن تكميل وجه كنيم كه مدل 94 برسه دستمون با اين خيال كه شايد ايرادتي كه دوستان اسم بردن رفع شده باشه
سید حسین : باید سیستم گاز رو موتورشو عوض کنی...دریچه گازت کمپلت باید عوض شه
سعید : سلام وینگل 3 به نظر من قشنگتره چون چراعهای جلوش خاص تر است و ازلحاظ امکانات هیچ فرقی نداره.
mehrshad : فرقش زیاد نیست رنگه کیلومترش فرق داره صندلی راننده برقی شده سپر جلوش عوض شده زیره سپرش اومده بالا تر چراغای عقبشم همرنگ شدن و به جاش یه مه شکن رفته پایین پلاک رینگاشم تغییر کردن چراغ داخل ماشینم یخی شده تا اونجا که من میدونستم همین بود
h : سلام دوستان من یک اپتیما دارم و به یک مشکل برخوردم میتونید راهنماییم کنید. دکمه استارت رو که میزنم چک سیستم انجام میشه ولی ماشین استارت نمیخوره که روشن بشه.
سعيد : دوستان اگر موقع ثبت نام ميگفتند كه مدارك ماشين معلوم نيست كي مياد افراد كمي ثبت نام ميكردند .از ترفند تحويل 1 ماه خودر گفتند و تحويل دادند . طبق بررسي من با حجم فروش در شهريور تا سال 94 هم مدارك نميآيد .
مهدی : سلام پژو 405 مدل slx بهتره یا پژو پارس مدل tu5 کدومشون کم مصرف تره ایا ؟!
ایرج : من صفر 93 خریدم همین صدارو میداد وبا فشار دادن کلاج رفع میشد. بردم نمایندگی گفتن گیربوکس هاایرانیه و اکثرا این صدا رو میدن باید عوض بشه ولی ممکنه دوباره این صدا رو بده با این حال چون گارانتی داشت دادم عوض کردن ضمنا صفحه کلاج و سیم کلاج هم خودش عوض کرده بود الان خیلی عالیه.
ایرج : من صفر 93 خریدم همین صدارو میداد وبا فشار دادن کلاج رفع میشد. بردم نمایندگی گفتن گیربوکس هاایرانیه و اکثرا این صدا رو میدن باید عوض بشه ولی ممکنه دوباره این صدا رو بده با این حال چون گارانتی داشت دادم عوض کردن ضمنا صفحه کلاج و سیم کلاج هم خودش عوض کرده بود الان خیلی عالیه.
اميد : يه بار ديگه به خاطر من سعي خودتو بكن
botL
botR
Logo
فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
استفاده از مطالب سایت 1car.ir تنها با درج لینک فعال به صفحه مبدأ، مجاز می‏باشد.