مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

یکی از محصولات پرفروش کمپانی تویوتا در دنیا به خصوص در بازار آمریکا، تویوتا کمری است که یک سدان خانوادگی متوسط می باشد. این خودرو دارای دوام بالا و استهلاک پایین است که در اغلب محصولات تویوتا به چشم می خورد.

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

کمری جدید از نظر طراحی به کلی دگرگون شده است و نسبت به نسل قدیمی کمی جادارتر شده است. مصرف سوخت نیز کاهش یافته و از نظر سطح تکنولوژی ارتقاء یافته است. اگر میان انتخاب مدل جدید یا قدیمی تویوتا کمری مردد هستید، با ما همراه باشید تا شاید بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید.

 

مصرف سوخت

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

نسل جدید کمری نیز مانند نسل قبلی، دارای موتورهای چهار سیلندر خطی، موتور قوی تر شش سیلندر خورجینی و موتور هیبریدی می باشد. در مدل جدید، هر سه نوع موتور دچار تغییر گردیده اند که این امر کاهش مصرف سوخت را در پی داشته است. سال گذشته، تویوتا کمری در تمام تیپ ها با موتور 2.5 لیتری چهارسیلندری وارد بازار شد که قادر بود 169 اسب بخار نیرو تولید کند. ولی در تیپ SE این میزان به 179 اسب بخار می رسید. میانگین مصرف این پیشرانه حدود 11 لیتر به ازای هر صد کیلومتر است.

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

در کمری 2012 جدید، موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری قادر است تا 178 اسب بخار نیرو تولید کند و میانگین مصرف ترکیبی آن حدود 10 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد که البته میزان آلایندگی آن صفر است. موتور شش سیلندر 3.5 لیتری با قدرت 268 اسب بخار در نسل قبلی، در هر صد کیلومتر 12 لیتر بنزین مصرف می کرد که این رقم در موتور جدید به 11 لیتر رسیده است.

 

ایمنی

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

تمام کمری های جدید مجهز به کیسه هوای جانبی سرنشینان عقب و کیسه هوای مقابل زانوی سرنشینان جلو می باشند که در کل مجموع کیسه های هوا در نسل جدید به 10 عدد افزایش یافته است که در نسل قبلی 7 عدد بودند. سیستم ترمز هوشمند و سامانه محافظت از گردن نیز در کمری جدید ضریب ایمنی را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. سیستم جدید ایمنی که در کمری 2012 جدید به کار رفته و چندین سال پیش در مرسدس بنز کلاس S استفاده شده بود، سیستم Safety Connect  است که اپراتورها به طور دائم موقعیت و وضعیت خودرو را چک کرده و در صورت بروز تصادف و باز شدن کیسه های هوا، نیروهای امدادی را به صحنه حادثه اعزام می کنند.

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

سیستم هشدار نقاط کور نیز به جمع امکانات رفاهی کمری جدید می پیوندد و هم چنین تیپ های SE و XLE مجهز به دوربین دنده عقب می باشند. نسل قبلی کمری نتوانست در آزمایش تصادفات نتیجه مطلوبی بدست آورد و در برخورد از پشت و حفاظت از جان سرنشینان عقب عملکرد ضعیفی از خود نشان داد و در برخود از جلو نیز تنها 2 ستاره ایمنی کسب کرد. بر خلاف نسل قبلی نسل جدید کمری بالاترین میزان ایمنی را در آزمایش تصادفات ازان خود کرد و توانست از موسسه NHTSA پنج ستاره ایمنی دریافت کند.

 

ارزش مبلغ پرداختی

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

برای یک کمری 2007 تا 2011، بسته به تیپ و میزان کارکرد خودرو، باید مبلغی بین 12,500 الی  26,000 دلار بپردازید. ولی قیمت کمری 2012 نسل جدید از 22,815 دلار آغاز می  شود و در بالاترین سطح تجهیزات، به 34,580 دلار می رسد.

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

اصولاً خرید یک خودروی جدیدتر با امکانات کم تر معقول تر از خرید یک اتومبیل قدیمی با امکانات بیش تر است. حال این که خودروی جدید دارای قیمت پایین تری نیز باشد. البته این مورد در کشور ما صدق نمی کند و خودروی قدیمی کیفیتی به مراتب بالاتر از خودروی جدید دارد!

 

تکنولوژی

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری
مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

وقتی یک خودرو از نو طراحی می شود، اصولاً مجهز به تکنولوژی روز نیز می شود. کمری 2012 جدید از این قاعده مستثنا نیست و امکاناتی از قبیل پورت USB ،iPod و تکنولوژی توقف هوشمند مجهز می باشد. البته در مدل های هیبریدی، این خودرو مجهز به سیستم EV Drive مجهز است که کنترل خودرو را در مسافت های کوتاه و سرعت کم تر از 25 مایل بر ساعت، بر عهده می گیرد. سیستم هشدار نقاط کور، بلوتوث، رهیاب و سیستم صوتی JBL نیز از دیگر امکانات رفاهی کمری جدید است. در خاتمه باید گفت که با خرید یک کمری کارکرده سالم، مبلغ قابل توجه کم تری هزینه کنید ولی این را هم در نظر داشته باشید که کمری جدید دارای میانگین مصرف سوخت کم تر و ایمنی بالاتری است که در دراز مدت قطعاً به نفع شما خواهد بود. حال انتخاب با شماست. کمری قدیمی یا جدید؟ 


منبع

Autotrader
 

برچسب : تویوتا , کمری


این مطلب را به اشتراک بگذارید...



مقالات مرتبط

مقالات مرتبط

مرتب سازی :

7 نظر

اشنا
0

درپاسخ به کاربرمحترم رامین علیپور -الهی امین
10:38  1393/04/13
پاسخ دادن
کامیکازه
1

استهلاک درسته نه اصطهلاک !
10:27  1392/08/16
پاسخ دادن
مهدی
8

تو این نگاه و عکس هایی که سایت محترم بارگزاری کرده , کمری قدیمی , بسیار زیباتر و متوازن دیده میشه
17:32  1392/06/14
پاسخ دادن
کلانتر محل
1

این تغیرات برای ما که الاغ هم برای سواری نداریم هیچ فرقی نمی کنه و معلوم نیست تا چند سال دیگر باید به جای اتومبیل های روز و مدرن سوار تابوت متحرک 4 چرخه بشیم و هیچ وقت هم حق اعتراض نداشته باشیم!
18:14  1392/05/31
پاسخ دادن
m.elecworld
2

چرخ ها با بدنه جور نیست باید یکم عضلانی تر باشه.
12:37  1392/05/25
پاسخ دادن
محمد
0

آره راست میگی یکم چرخ ها بزرگتر باشه ماشین قشنگ تر دیده میشه.
00:01  1393/01/08

کاربر: رامین علیپور
10

مدل 2007 تا 2012 چقدر تفاوت داشتن خداوکیلی!
دوبرابرم نشد تازه با اون همه آپشن جدیدو امکانات
اونوقت ایران خودرو سمند میزنه هر سال فقط چراغ رو عوض میکنه وحتی انقد خرج نمیکنن که بخوان تو مدل اس ای شیشه عقب برقی بذارن!وکلی میارن رو قیمت ماشین

خدا مارو از شر این ضالمین رهایی بده الهی آمین
03:28  1392/05/25
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 


نظر سنجی
کدام یک از خودروهای زیر را برای ناوگان تاکسیرانی مناسب میدانید؟



مشاهده نتایج
Price Leasing Ad Exhaust Game Safety
مطالب برتر
wait
دوستان
آخرین نظرات اخبار و مقالات
U3f : خوب به معنی گرونترین نیست . از نگاه مردمان کشورهای پیشرفته یعنی مقدار بیشتری راحتی فرمان پذیری فن آوری به ازای پول پرداختی. اگر فاکتور قیمت حذف بشه اون وقت معمولا بنز اول میشه. member of BENZ club
سجاد : با عرض سلام اگه میشه یک را حل کلی ارایه بدهید که اگه خودروی جدید وارد بازار شده مکانیک ها سر در گم نش
farid458 : این اهالی انگلستان همیشه همین طوری ان با آلمانی ها مشکل دارن☺
Hassan : احمقانه ترین لیست و رتبه بندی بود ک تاحالا دیدم تویوتا ۱۷ ؟؟؟ بی ام و بدتر از کیا !؟؟ فلوکس ۱۹ ؟!؟؟
m.a : تحقیقی در انگلستان که معلوم نیست چقدر حرفه ای بودن؟! کیا رتبه7 تویوتا رتبه17 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نيما : اصلا موافق نيستم واقعا چي با خودش فكر كرده با اين ليست احمقانس رتبه نيسان زور داره مرسدسو كه اصن نگو
hasan : از سایت 1car.ir بسیار متشکرم که اطلاعات خوب و جامعی در اختیار ما قرار میدهد.
علی : سلام دوست عزیز اگه تعرفه اینه و 150سود داره من هم رشته ام بازرگانی هستش میتونم مجوز ورود بگیرم هم حاضر به سرمایه گذاریم اگه به نظرت هر ماشین 150 سود داره خواستی شماره میزارم
اروین : داداش مرسی فدات شم لطف کردی ،،، راستی داداش درباره بوشن تحقیق کن ازکجاگیرمیادوروشتاب تاثیرداره یانه؟داداش من 2سال عاشق ام جی شدم و بعد یه عمر جان کردن اخرش.....خوشبحالت که داریو عشق میکنی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مجتبی رمضانی : سلام دوست عزیز فقط تجربه خودمو میگم و تصمیم با شماست من یه 405 مدل 91 دارم به طور خلاصه هزینه هایی که واسش کردم : 1- در 3 ماهه اول ماشین مشکل ECU و ICU داشت که بعد کلی شکایت و بدبختی و کلی قطعات مختلف و با صرف وقت زیاد حل شد 2- لاستیک بعد از یک سال ترکید 3- گیربکس 3 مرحله باز شده یکی برای اینکه دنده 3 جا نمیرفت یکی برای صفحه کلاچ و یکی برای روغن ریزی 4- سرسیلندر و واشرش بعد از 2 سال کلا عوض شد 5- معمولا هر 500 کیلومتر 1 لیتر آب کم میکنه که بهد از کلی هزینه و بدبختی هنوز معلوم نیس از چیه 6- هر ماه معمولا 2 لامپ میسوزه که بخاطر سوختن زیاد چراغ ترمز چند بار جریمه شذم 7-جلوبندی یک بار تعمیر و قطعاتی عوض شده 8- در حالت درجا کمک عقب شکسته بود که خیلی عجیب بود 9- باطری عوض شده وخیلی موارد دیگه که در حوصله دوستان نیست باید بگم که بعد از 2.5 سال فقط 80000 کارکرد داره در کل حدود 5 میلیون هزینه کردم که واقعا خسته شدم ازش و میخوام ولیکس بخرم حالا آیا ماشینای چینی به این خرابی هستن؟؟؟؟؟؟؟
اميد : براى من هم تا سه هفته مي گفت رمز اشتباه،كلا سايت كرمان موتور هميشه مشكل داره از خود نمايندگى بخواهيد براتون از سايت خودشون پيگيرى كنند.(با دادن شماره ثبت نام و رمز)
شهریار : منطقه ما کوهستانی وسرد سیره 620 ثبت نام کردم .(تحویل مرداد ) بخاری و گرمکن شیشه وتعادل ماشین توی یخ وبرف هم برام مهمه کسی از دوستان تجربه داره نظر بده ممنون . هنوز دعوت نامه هم برام نیومده
محمد : سلام میشه که بگین بین همین ماشین و میتسوبیشی asx 2014 و کیا اسپورتیج 2400cc کدوم بهتره. خیلی ممنون
مهزیار : سلام به نطرم خیلی دارید وسواس به خرج میدید راجع به رانا. اینم به دلیل اینه که هنوز امتحانش رو پس نداده و مردم با تردید خرید می کنن اگه مشکلات بعد تحویل رو بخوایم در نطر بگیریم برای همه خودروهای تحویل کمپانی های ایرانی وجود داره بنابراین نمیشه فقط این مشکل رو مختص رانا بدونیم و بهش نمره منفی بدیم ثانیا به دلیل تبلیغاتی که به طور ناشیانه از طرف ایران خودرو راجع به رانا شد و مردم سطح انتظارشون از رانا خیلی بالا است و تصور می کنن نسبت به پولی که دارن می دن باید بهترین ماشین رو سوار شن دیگه!!! البته قیمت خودرو تو ایران بی دلیل خیلی بالا است اونم به خاطر انحاری بودنشه که دوستانی که اقتصاد خوندن می دونن چه فاجعه ایه سوما به نطر من همون سرنوشتی که برای 206 و ال 90 در ابتدای ورودشون به بازار ایران رقم خورد برای رانا هم پیش میاد که اول همه نسبت بهشون ابهام داشتن ولی الان همه دارن تعریف میکنن و .... مردم ایرانیم دیگه! آخر هم اینکه منم ثبت نام کردم ولی بابام رفت تحویل گرفت فقط با یک روز تأخیر و الانم میگه مشکل خاصی هنوز ندیده غیر اینکه کلاچش بالا میگیره که طبیعیه باید عادت کنه راننده.
وحيد : دوست گرامي در مورد ضبط بعد تحويل مدارك و ماشين با كارت ملي به يكي از شعبات بانك صادرات مراجعه و مبلغ 100000 تومان دريافت ميكنيد چون ضبطي وجود نداره البته بايد يكماه از تحويل بگذره در مورد سئوال دوم يورو 4 با موتور m13hp ظاهر و باطنش با موتورهاي يورو 2 كاملا فرق ميكنه به محض بلند كردن كاپوت متوجه تغييرات ميشيد
محمد : خوشبحال شما که تحویل گرفتید ما که از برج یک سواری اتومات ثبت نام کردم خبری نیست دیگه حوصلمون سررفته
عليرضا : سلام يه سوال ممنون ميشم راهنمايي كنين بهترين سايز لاستيك واسش چي هست من ٢٠٥/٦٠ زدن
محمود : سلام انگار مهندس مهدی رفته از اقا علیرضا هم خبری نیست .دوستان ماشین من امروز فاکتور شده پلاک ۰نوشته شرح خطای شماره گذاریokنوشته تاریخ ارسال مدارک ۰نوشته کسی میدونه کی ماشینم رو تحویل میدن و مواردی که که اشاره کردم توضیح بدید؟
کارن : سلام من 2/5/93 ماشین را نحویل گرفتم ، 1 ماه دیر دادند و لی 30% سود پول پیش را به عنوان تاخیر دادند. به نمایندگی گفتم می خوام کمک مو لاستیک هاشو عوض کنم . گفت برای چی ؟ گفتم همه می دو نند که کمکاش ایراد داره. گفت تو سری جدید مدل 93 را سوار شدی ؟ گفتم نه . گفت مشکل کوبشش حل شده . تو سوار شو به حرفم می رسی . منم ماشین را تحویل گرفتم و اولین کاری که کردم این بود که با سرعت تو دست انداز ها رفتم . خدا را شکر نه صدای اضافی اومد و نه حس کرم ماشین می کوبه بلکه بر عکس حس کردم خیلی نرم و خوبه. پس همگی از بابت کمکاش دیگه خیالتون راحت باشه. در ضمن mvm315 حدود 600 تومن ارزون شده ولی 530 حدود 2.5 گرون شده . فکر کنم به خاطر اصلاح نقاط ضعفش هست. البه ماشین چند ایراد کوچک داشت مثلا چراغ سقفیش سوخته بود و یک مر تبه کلاچ پایین موند. فکر می کنم برای ماشین صفر طبیعی باشه چون پدرم که پرشیا خرید اول دینامش شارژ نکرد. در کل برای روز اول خیلی راضیم . راستی ماشین دزد گیر هم داشت و گفت احتیاجی به تعویض دزد گیر نداره. موفق باشید.
botL
botR
Logo
فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
استفاده از مطالب سایت 1car.ir تنها با درج لینک فعال به صفحه مبدأ، مجاز می‏باشد.