مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

یکی از محصولات پرفروش کمپانی تویوتا در دنیا به خصوص در بازار آمریکا، تویوتا کمری است که یک سدان خانوادگی متوسط می باشد. این خودرو دارای دوام بالا و استهلاک پایین است که در اغلب محصولات تویوتا به چشم می خورد.

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

کمری جدید از نظر طراحی به کلی دگرگون شده است و نسبت به نسل قدیمی کمی جادارتر شده است. مصرف سوخت نیز کاهش یافته و از نظر سطح تکنولوژی ارتقاء یافته است. اگر میان انتخاب مدل جدید یا قدیمی تویوتا کمری مردد هستید، با ما همراه باشید تا شاید بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید.

 

مصرف سوخت

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

نسل جدید کمری نیز مانند نسل قبلی، دارای موتورهای چهار سیلندر خطی، موتور قوی تر شش سیلندر خورجینی و موتور هیبریدی می باشد. در مدل جدید، هر سه نوع موتور دچار تغییر گردیده اند که این امر کاهش مصرف سوخت را در پی داشته است. سال گذشته، تویوتا کمری در تمام تیپ ها با موتور 2.5 لیتری چهارسیلندری وارد بازار شد که قادر بود 169 اسب بخار نیرو تولید کند. ولی در تیپ SE این میزان به 179 اسب بخار می رسید. میانگین مصرف این پیشرانه حدود 11 لیتر به ازای هر صد کیلومتر است.

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

در کمری 2012 جدید، موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری قادر است تا 178 اسب بخار نیرو تولید کند و میانگین مصرف ترکیبی آن حدود 10 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد که البته میزان آلایندگی آن صفر است. موتور شش سیلندر 3.5 لیتری با قدرت 268 اسب بخار در نسل قبلی، در هر صد کیلومتر 12 لیتر بنزین مصرف می کرد که این رقم در موتور جدید به 11 لیتر رسیده است.

 

ایمنی

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

تمام کمری های جدید مجهز به کیسه هوای جانبی سرنشینان عقب و کیسه هوای مقابل زانوی سرنشینان جلو می باشند که در کل مجموع کیسه های هوا در نسل جدید به 10 عدد افزایش یافته است که در نسل قبلی 7 عدد بودند. سیستم ترمز هوشمند و سامانه محافظت از گردن نیز در کمری جدید ضریب ایمنی را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. سیستم جدید ایمنی که در کمری 2012 جدید به کار رفته و چندین سال پیش در مرسدس بنز کلاس S استفاده شده بود، سیستم Safety Connect  است که اپراتورها به طور دائم موقعیت و وضعیت خودرو را چک کرده و در صورت بروز تصادف و باز شدن کیسه های هوا، نیروهای امدادی را به صحنه حادثه اعزام می کنند.

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

سیستم هشدار نقاط کور نیز به جمع امکانات رفاهی کمری جدید می پیوندد و هم چنین تیپ های SE و XLE مجهز به دوربین دنده عقب می باشند. نسل قبلی کمری نتوانست در آزمایش تصادفات نتیجه مطلوبی بدست آورد و در برخورد از پشت و حفاظت از جان سرنشینان عقب عملکرد ضعیفی از خود نشان داد و در برخود از جلو نیز تنها 2 ستاره ایمنی کسب کرد. بر خلاف نسل قبلی نسل جدید کمری بالاترین میزان ایمنی را در آزمایش تصادفات ازان خود کرد و توانست از موسسه NHTSA پنج ستاره ایمنی دریافت کند.

 

ارزش مبلغ پرداختی

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

برای یک کمری 2007 تا 2011، بسته به تیپ و میزان کارکرد خودرو، باید مبلغی بین 12,500 الی  26,000 دلار بپردازید. ولی قیمت کمری 2012 نسل جدید از 22,815 دلار آغاز می  شود و در بالاترین سطح تجهیزات، به 34,580 دلار می رسد.

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

اصولاً خرید یک خودروی جدیدتر با امکانات کم تر معقول تر از خرید یک اتومبیل قدیمی با امکانات بیش تر است. حال این که خودروی جدید دارای قیمت پایین تری نیز باشد. البته این مورد در کشور ما صدق نمی کند و خودروی قدیمی کیفیتی به مراتب بالاتر از خودروی جدید دارد!

 

تکنولوژی

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری
مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

وقتی یک خودرو از نو طراحی می شود، اصولاً مجهز به تکنولوژی روز نیز می شود. کمری 2012 جدید از این قاعده مستثنا نیست و امکاناتی از قبیل پورت USB ،iPod و تکنولوژی توقف هوشمند مجهز می باشد. البته در مدل های هیبریدی، این خودرو مجهز به سیستم EV Drive مجهز است که کنترل خودرو را در مسافت های کوتاه و سرعت کم تر از 25 مایل بر ساعت، بر عهده می گیرد. سیستم هشدار نقاط کور، بلوتوث، رهیاب و سیستم صوتی JBL نیز از دیگر امکانات رفاهی کمری جدید است. در خاتمه باید گفت که با خرید یک کمری کارکرده سالم، مبلغ قابل توجه کم تری هزینه کنید ولی این را هم در نظر داشته باشید که کمری جدید دارای میانگین مصرف سوخت کم تر و ایمنی بالاتری است که در دراز مدت قطعاً به نفع شما خواهد بود. حال انتخاب با شماست. کمری قدیمی یا جدید؟ 


منبع

Autotrader
 

برچسب : تویوتا , کمری






مقالات مرتبط

مقالات مرتبط

مرتب سازی :

7 نظر

اشنا
0

درپاسخ به کاربرمحترم رامین علیپور -الهی امین
10:38  1393/04/13
پاسخ دادن
کامیکازه
1

استهلاک درسته نه اصطهلاک !
10:27  1392/08/16
پاسخ دادن
مهدی
10

تو این نگاه و عکس هایی که سایت محترم بارگزاری کرده , کمری قدیمی , بسیار زیباتر و متوازن دیده میشه
17:32  1392/06/14
پاسخ دادن
کلانتر محل
3

این تغیرات برای ما که الاغ هم برای سواری نداریم هیچ فرقی نمی کنه و معلوم نیست تا چند سال دیگر باید به جای اتومبیل های روز و مدرن سوار تابوت متحرک 4 چرخه بشیم و هیچ وقت هم حق اعتراض نداشته باشیم!
18:14  1392/05/31
پاسخ دادن
m.elecworld
2

چرخ ها با بدنه جور نیست باید یکم عضلانی تر باشه.
12:37  1392/05/25
پاسخ دادن
محمد
0

آره راست میگی یکم چرخ ها بزرگتر باشه ماشین قشنگ تر دیده میشه.
00:01  1393/01/08

کاربر: رامین علیپور
13

مدل 2007 تا 2012 چقدر تفاوت داشتن خداوکیلی!
دوبرابرم نشد تازه با اون همه آپشن جدیدو امکانات
اونوقت ایران خودرو سمند میزنه هر سال فقط چراغ رو عوض میکنه وحتی انقد خرج نمیکنن که بخوان تو مدل اس ای شیشه عقب برقی بذارن!وکلی میارن رو قیمت ماشین

خدا مارو از شر این ضالمین رهایی بده الهی آمین
03:28  1392/05/25
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
نظر سنجی
کدام قسمت از سایت را بیشتر میپسندید و دنبال می‎کنید؟





مشاهده نتایج
مطالب برتر
wait
دوستان
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Omid : سلام نريمان جان و دوستان عزيز. تمام پستها رو خوندم و واقعا لذت بردم از توجه و حوصله شما. من هم مثل دوست قبلي حدود ٨٥ ميليون سرمايه دارم و بين سراتو ٢٠١٢ و ام جي ٦ ٢٠١٢ ميتونم خريد كنم. ميتونيد در مورد خريدش بهم كمك كنيد ؟
علی خراتی : خیلی عالیه ولی موتورش ضعیفه
سیاوش : اونا کجااان ما کجائیم :(
سیاوش : سلام به درد نمی خوره یعنی بازم همون بدبختی و بیچارگی رو داره همون پنچری ای کاش بجاش طوری می بود که اصن اون تیوب داخلی هم توش نبود و باد هم توش قرار نمی گرفت چون این دو مورد بازم شبی به همون تیوب و لاسیتک قبلی شد خلاصه اصن ازش خوشم نمیاد بعد اینکه فکر کرده بودم کلا تیوب و باد درش کاربرد ندارد !!
ناصر : باسلام، من ی مگان 2000 اتومات دارم مدل 89 از وقتی خریدم چراغ چک ایربگش روشنه دیاگ زدم خطا رو نشون داد ولی رفع نمیکنه، بعدش هم احساس میکنم دنده رو دیر عوض میکنه چیکار باید بکنم
هومن : با سلام خدمت دوستان من ی پراید111 اس ای مدل 93دارم حدود چهار ماه کار میکنه چن وقتیه هنگامی که ماشین روشنه ی صدای ترتر وبعضی اوقات هم جیغ مانند از موتور میاد اگه میشه راهنماییم کنین عیب از کجاس؟؟؟اینم بگم که وقتی کلاج را میگیرم صداش تا حدودی رفع میشه...
بهرنگ : سلام من بنز cls500 دارم . فقط یکی از دستگیرهای درب دکمه روش کار میکنه به نظر شما اشکالش چیه؟؟؟
عباس : فقط پراید جدی کسی مثل پراید تا حالا دیده؟ پراییییییییییییییییییید
امیر عباس : بی ام و عالی ترین ماشینه
gvhf : اگه گذاشتنش جایزه بانک خبر بدین برای سرکاری رفتنم شده میرم حساب باز میکنم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسین : زیبایی داخلی و خارجی اکسنت را میاری پای لنسر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
حسین : چی میگی داداش؟اکسنت را اصلا میشه با لنسر مقایسه کرد؟؟؟؟؟هرچی پول میدی اشت میدن.
رامین : صحبت های دوستان رو دیدم ممنون از نظراتشون شایان جان متاستفانه در جریان فروش قطعه از شرکت مادر یه سری واسطه هست که هر کدام جداگانه این مالیات رو دریافت میکنن مثلا سایپا یدک میده عاملیت مجاز اونم میده عمده فروش وایشونم میده دست پخش کننده واز اونجا میرسه به من وشما برای نمونه شما امتحان کن یه قطعه معمولی از پراید یا هر ماشین دیگه رو از سایپا یدک بردار بهش 50درصد اضافه کن میشه همون قیمت تو بازار حالا داستان 50درصد چیه؟؟ سایپا یدک به اون قیمت 8درصد اضافه میکنه میده دست عاملیت مجاز دوباره اونم 8درصد اضافه میکنه میده عمده فروش واونم با 8درصد مالیات میده به پخش کننده خب مجموع اینها شد 24درصد حدود 25درصد هم واسه سود دست به دست شدن بزار کنار مجموع اینها میشه 49درصد که حالا من گفتم شما 50درصد بگیرش این موضوع در تمام بخش ها هست چ سایپا یدک چ ایساکو وچه مدیران خودرو
حسین : زیبایی داخلی و خارجی اکسنت را میاری پای لنسر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
اشکان : سلام دوستان باور کنید من جز هیچ شرکت داخلی نیستم بیطرف هستم ومشتری بسترن هستم فوق العاده ماسین خوبی تو رنج قیمت خودش هست صد شرف داره به این اشغالهای ایران خودرو وسایپا همه امکانات را داره الانه چین کل بازار را قبضه کرده تو خونه خودمون به اطرافتون نگاه کنید همه وسایلمون چینی شده.اتفاقا خوبه که این خودروها وارد کشور بشون و رقابتی برا ایران خودرو وسایپا پیدا بشه.اینایی که نظرات بد میدند خودشان از اعضای شرکتهای داخلی هستن میخان بازار این خودرو را خراب کنن.حتما بخرید فوقالعاده است.ایران 20ساله دیگه هم نمیتونه همچین ماشینی تولید کنه.فقط داشبورد یا چراغ عوض میکنه
امیر : سلام دوست عزیز نه فرق دارن ایکو کارت همون کارت گارانتیه اعتبارش دوساله کارت طلایی اعتبارش یک ساله برا من اول ایکو کارت اومد بعد کارت طلایی
ali : سلام ممنون میشه بیشتر توضیح بدین با تشکر مجدد
اشکان : سلام دوستان باور کنید من جز هیچ شرکت داخلی نیستم بیطرف هستم ومشتری بسترن هستم فوق العاده ماسین خوبی تو رنج قیمت خودش هست صد شرف داره به این اشغالهای ایران خودرو وسایپا همه امکانات را داره الانه چین کل بازار را قبضه کرده تو خونه خودمون به اطرافتون نگاه کنید همه وسایلمون چینی شده.اتفاقا خوبه که این خودروها وارد کشور بشون و رقابتی برا ایران خودرو وسایپا پیدا بشه.اینایی که نظرات بد میدند خودشان از اعضای شرکتهای داخلی هستن میخان بازار این خودرو را خراب کنن.حتما بخرید فوقالعاده است.ایران 20ساله دیگه هم نمیتونه همچین ماشینی تولید کنه.فقط داشبورد یا چراغ عوض میکنه
پویا : سلام رومن جان از پلاك چه خبر چندوقتي نبودم نتونستم دونبال كنم ، منم نيتروژن زدم ولي ٣١ تنظيم كردم
Ali : این ماشین معرکه اس..همه سایتای خودرو قبولش دارن..قیمتش مدل فول آپشن اش تو ایران 240 میلیونه..بخاطر عدم اطلاع مردم و تازه کار بودن نمایندگی فامیلی موتور ناشناخته اس.. الان ملت این پول رو میبرن میدن سانتافه میگیرن.
botL
botR
Logo
فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
استفاده از مطالب سایت 1car.ir تنها با درج لینک فعال به صفحه مبدأ، مجاز می‏باشد.