مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

یکی از محصولات پرفروش کمپانی تویوتا در دنیا به خصوص در بازار آمریکا، تویوتا کمری است که یک سدان خانوادگی متوسط می باشد. این خودرو دارای دوام بالا و استهلاک پایین است که در اغلب محصولات تویوتا به چشم می خورد.

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

کمری جدید از نظر طراحی به کلی دگرگون شده است و نسبت به نسل قدیمی کمی جادارتر شده است. مصرف سوخت نیز کاهش یافته و از نظر سطح تکنولوژی ارتقاء یافته است. اگر میان انتخاب مدل جدید یا قدیمی تویوتا کمری مردد هستید، با ما همراه باشید تا شاید بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید.

 

مصرف سوخت

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

نسل جدید کمری نیز مانند نسل قبلی، دارای موتورهای چهار سیلندر خطی، موتور قوی تر شش سیلندر خورجینی و موتور هیبریدی می باشد. در مدل جدید، هر سه نوع موتور دچار تغییر گردیده اند که این امر کاهش مصرف سوخت را در پی داشته است. سال گذشته، تویوتا کمری در تمام تیپ ها با موتور 2.5 لیتری چهارسیلندری وارد بازار شد که قادر بود 169 اسب بخار نیرو تولید کند. ولی در تیپ SE این میزان به 179 اسب بخار می رسید. میانگین مصرف این پیشرانه حدود 11 لیتر به ازای هر صد کیلومتر است.

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

در کمری 2012 جدید، موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری قادر است تا 178 اسب بخار نیرو تولید کند و میانگین مصرف ترکیبی آن حدود 10 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد که البته میزان آلایندگی آن صفر است. موتور شش سیلندر 3.5 لیتری با قدرت 268 اسب بخار در نسل قبلی، در هر صد کیلومتر 12 لیتر بنزین مصرف می کرد که این رقم در موتور جدید به 11 لیتر رسیده است.

 

ایمنی

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

تمام کمری های جدید مجهز به کیسه هوای جانبی سرنشینان عقب و کیسه هوای مقابل زانوی سرنشینان جلو می باشند که در کل مجموع کیسه های هوا در نسل جدید به 10 عدد افزایش یافته است که در نسل قبلی 7 عدد بودند. سیستم ترمز هوشمند و سامانه محافظت از گردن نیز در کمری جدید ضریب ایمنی را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. سیستم جدید ایمنی که در کمری 2012 جدید به کار رفته و چندین سال پیش در مرسدس بنز کلاس S استفاده شده بود، سیستم Safety Connect  است که اپراتورها به طور دائم موقعیت و وضعیت خودرو را چک کرده و در صورت بروز تصادف و باز شدن کیسه های هوا، نیروهای امدادی را به صحنه حادثه اعزام می کنند.

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

سیستم هشدار نقاط کور نیز به جمع امکانات رفاهی کمری جدید می پیوندد و هم چنین تیپ های SE و XLE مجهز به دوربین دنده عقب می باشند. نسل قبلی کمری نتوانست در آزمایش تصادفات نتیجه مطلوبی بدست آورد و در برخورد از پشت و حفاظت از جان سرنشینان عقب عملکرد ضعیفی از خود نشان داد و در برخود از جلو نیز تنها 2 ستاره ایمنی کسب کرد. بر خلاف نسل قبلی نسل جدید کمری بالاترین میزان ایمنی را در آزمایش تصادفات ازان خود کرد و توانست از موسسه NHTSA پنج ستاره ایمنی دریافت کند.

 

ارزش مبلغ پرداختی

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

برای یک کمری 2007 تا 2011، بسته به تیپ و میزان کارکرد خودرو، باید مبلغی بین 12,500 الی  26,000 دلار بپردازید. ولی قیمت کمری 2012 نسل جدید از 22,815 دلار آغاز می  شود و در بالاترین سطح تجهیزات، به 34,580 دلار می رسد.

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

اصولاً خرید یک خودروی جدیدتر با امکانات کم تر معقول تر از خرید یک اتومبیل قدیمی با امکانات بیش تر است. حال این که خودروی جدید دارای قیمت پایین تری نیز باشد. البته این مورد در کشور ما صدق نمی کند و خودروی قدیمی کیفیتی به مراتب بالاتر از خودروی جدید دارد!

 

تکنولوژی

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری
مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

وقتی یک خودرو از نو طراحی می شود، اصولاً مجهز به تکنولوژی روز نیز می شود. کمری 2012 جدید از این قاعده مستثنا نیست و امکاناتی از قبیل پورت USB ،iPod و تکنولوژی توقف هوشمند مجهز می باشد. البته در مدل های هیبریدی، این خودرو مجهز به سیستم EV Drive مجهز است که کنترل خودرو را در مسافت های کوتاه و سرعت کم تر از 25 مایل بر ساعت، بر عهده می گیرد. سیستم هشدار نقاط کور، بلوتوث، رهیاب و سیستم صوتی JBL نیز از دیگر امکانات رفاهی کمری جدید است. در خاتمه باید گفت که با خرید یک کمری کارکرده سالم، مبلغ قابل توجه کم تری هزینه کنید ولی این را هم در نظر داشته باشید که کمری جدید دارای میانگین مصرف سوخت کم تر و ایمنی بالاتری است که در دراز مدت قطعاً به نفع شما خواهد بود. حال انتخاب با شماست. کمری قدیمی یا جدید؟ 


منبع

Autotrader
 

برچسب : تویوتا , کمری



قبلی بعدی



مقالات مرتبط

مقالات مرتبط

مرتب سازی :

7 نظر

اشنا
0

درپاسخ به کاربرمحترم رامین علیپور -الهی امین
10:38  1393/04/13
پاسخ دادن
کامیکازه
1

استهلاک درسته نه اصطهلاک !
10:27  1392/08/16
پاسخ دادن
مهدی
9

تو این نگاه و عکس هایی که سایت محترم بارگزاری کرده , کمری قدیمی , بسیار زیباتر و متوازن دیده میشه
17:32  1392/06/14
پاسخ دادن
کلانتر محل
2

این تغیرات برای ما که الاغ هم برای سواری نداریم هیچ فرقی نمی کنه و معلوم نیست تا چند سال دیگر باید به جای اتومبیل های روز و مدرن سوار تابوت متحرک 4 چرخه بشیم و هیچ وقت هم حق اعتراض نداشته باشیم!
18:14  1392/05/31
پاسخ دادن
m.elecworld
2

چرخ ها با بدنه جور نیست باید یکم عضلانی تر باشه.
12:37  1392/05/25
پاسخ دادن
محمد
0

آره راست میگی یکم چرخ ها بزرگتر باشه ماشین قشنگ تر دیده میشه.
00:01  1393/01/08

کاربر: رامین علیپور
12

مدل 2007 تا 2012 چقدر تفاوت داشتن خداوکیلی!
دوبرابرم نشد تازه با اون همه آپشن جدیدو امکانات
اونوقت ایران خودرو سمند میزنه هر سال فقط چراغ رو عوض میکنه وحتی انقد خرج نمیکنن که بخوان تو مدل اس ای شیشه عقب برقی بذارن!وکلی میارن رو قیمت ماشین

خدا مارو از شر این ضالمین رهایی بده الهی آمین
03:28  1392/05/25
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
نظر سنجی
بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات از نظر شما؟





مشاهده نتایج
Price Price Leasing Ad Exhaust Game Safety
مطالب برتر
wait
دوستان
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : اگه فرمون برقی نداشته باشه تکنولوژی روز را نخواهد داشت
مجید : خیلی جذابه
مجید : کاملا موافقم
مجید : سلام داش عبد حق با شماست اینجور جاها باید اطلاعاتمون را به هم بدیم نه به رخ هم بکشیم دم شما گرم - آحالا چرا آرزو به دل موندی برا تریلی ؟ خدا بزرگه درست میشه
ولی : کجاش لوکسه عزیزم یه دونه کادیلاک 40 سال پیشو بگیر میفهمی لوکس یعنی چی
محمدرضا : درود.. خیلی خوشگله واقعا طراحی بی نظیری داره... بتونی یه هاچ بکو اینجوری سدان کنی...
ا.م : یا خدا. آخریه چقدر ترسناکه
نیمار : پس بنز و جگوار چی شدن
محمد : این جمله یعنی چی "طراحی این پیکاپ بر اساس نیازهای موجود برای عبور از زمین های ناهموار در کنار زیبایی است"؟انصافا خودتون یه بار بخونین بعد بزارین اینجا واسه مردم راستی به جای (قفل دیفرانسیل عقب و جلوی الکترونیکی) بهتره بنویسین (قفل الکترونیکی دیفرانسیل های جلو و عقب)
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ali : سلام . 1393/5/5 یک دستگاه تندر 90 تک ایربگ ایران خودروی ثبت نام کرده ام . تحویل 1393/9/29 هنوز از دعوت نامه خبری نیست با این صحبت دوستان حالا حالا ها منتظر باید ماند
بهروز کریمی : من وی 8 تیر 93 تحویل گرفتم .هفته اول بوقش سوخت .هفته دوم تو اتوبان ساوه صدای عجیبی از پشت ماشین میومد رسیدم تهران بردم تعمیرگاه معلوم شد اکسل های عقب هر دو طرف آزاد است .با شروع بارندگی هم لنتهای عقب اعصاب برام نذاشته در کل پیشنهاد می کنم دنبال خودرو دیگه باشید .4 ماه ماشین اوردم بیش از ده بار ایراد پیدا کرده کیر بکس های 206 ایراد داره .در کل من راضی نیستم قبلا پراید مدل 87 داشتم 5 سال به این اندازه تعمیر گاه نرفتم .
امیر : صبرداشته باش فعلا بهتز اینها نیست
علی : من موندم چرا بعضی ها میرن20ت میدن به پراید/خدا واقعا شفاشون بده در جای که 405 باشه آدم مگه دیونه باشه/یا خسیس /یا بی پول که بخواد بره پراید سوار بشه /من الان 6سال 405 گرفتم کلا به غیر لاستیکش 250 خرجش کردم دوگانه هست با گاز 175 تا رفتم ازاون بیشتر ترسیدم/مدل83 !پسر عموم یدونه چراید خریده 89 صفر ماهی دوبار پیش جلوبندی ساز.........
بهنام : من تندر 90 ایران خودرو تحویل آبان ثبت نام کردم، به نظرتون حداکثر تا کی تحویل میدن. هنوز دعوت نامه برام نیومده؟
محمد : سلام رامین شما کی ثبت نام کرده بودید ؟ دنده ای هست یا اتومات ؟
ناشناس : با 17 تومن بهت پراید نمیدن داداش چه برسه 405
روشن : سلام به همگی ، امروز 4 تا پارس تندر آورده بودن نمایندگی شهرستان تا تحویل مشتری بدن . پارس تندر ها رو شروع کردن به تحویل دادن . امیدوار باشین
سعید : خواب دیدی خوش باشه برادر - برو تو سایت هنوز دارن پیش فروش می کنن ....
حسین پور : اینهمه در مورد بستن کمربند ایمنی جلو و عقب سرنشینها در ماشین صحبت و تاکید می شود مخصوصا اینکه از روی کمر و سینه باید کمربند باید عبو ر کند و بستهع شود اما ماشین سایپا 111 که خریداری کردیم کمربند صندلی عقب آن فقط از روی شکم عبور می کند و هر نمایندگی ه نشان میدهیم می گوید همین شکلی است واقعا این استاندارد است ؟
botL
botR
Logo
فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
استفاده از مطالب سایت 1car.ir تنها با درج لینک فعال به صفحه مبدأ، مجاز می‏باشد.