مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

یکی از محصولات پرفروش کمپانی تویوتا در دنیا به خصوص در بازار آمریکا، تویوتا کمری است که یک سدان خانوادگی متوسط می باشد. این خودرو دارای دوام بالا و استهلاک پایین است که در اغلب محصولات تویوتا به چشم می خورد.

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

کمری جدید از نظر طراحی به کلی دگرگون شده است و نسبت به نسل قدیمی کمی جادارتر شده است. مصرف سوخت نیز کاهش یافته و از نظر سطح تکنولوژی ارتقاء یافته است. اگر میان انتخاب مدل جدید یا قدیمی تویوتا کمری مردد هستید، با ما همراه باشید تا شاید بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید.

 

مصرف سوخت

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

نسل جدید کمری نیز مانند نسل قبلی، دارای موتورهای چهار سیلندر خطی، موتور قوی تر شش سیلندر خورجینی و موتور هیبریدی می باشد. در مدل جدید، هر سه نوع موتور دچار تغییر گردیده اند که این امر کاهش مصرف سوخت را در پی داشته است. سال گذشته، تویوتا کمری در تمام تیپ ها با موتور 2.5 لیتری چهارسیلندری وارد بازار شد که قادر بود 169 اسب بخار نیرو تولید کند. ولی در تیپ SE این میزان به 179 اسب بخار می رسید. میانگین مصرف این پیشرانه حدود 11 لیتر به ازای هر صد کیلومتر است.

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

در کمری 2012 جدید، موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری قادر است تا 178 اسب بخار نیرو تولید کند و میانگین مصرف ترکیبی آن حدود 10 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد که البته میزان آلایندگی آن صفر است. موتور شش سیلندر 3.5 لیتری با قدرت 268 اسب بخار در نسل قبلی، در هر صد کیلومتر 12 لیتر بنزین مصرف می کرد که این رقم در موتور جدید به 11 لیتر رسیده است.

 

ایمنی

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

تمام کمری های جدید مجهز به کیسه هوای جانبی سرنشینان عقب و کیسه هوای مقابل زانوی سرنشینان جلو می باشند که در کل مجموع کیسه های هوا در نسل جدید به 10 عدد افزایش یافته است که در نسل قبلی 7 عدد بودند. سیستم ترمز هوشمند و سامانه محافظت از گردن نیز در کمری جدید ضریب ایمنی را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. سیستم جدید ایمنی که در کمری 2012 جدید به کار رفته و چندین سال پیش در مرسدس بنز کلاس S استفاده شده بود، سیستم Safety Connect  است که اپراتورها به طور دائم موقعیت و وضعیت خودرو را چک کرده و در صورت بروز تصادف و باز شدن کیسه های هوا، نیروهای امدادی را به صحنه حادثه اعزام می کنند.

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

سیستم هشدار نقاط کور نیز به جمع امکانات رفاهی کمری جدید می پیوندد و هم چنین تیپ های SE و XLE مجهز به دوربین دنده عقب می باشند. نسل قبلی کمری نتوانست در آزمایش تصادفات نتیجه مطلوبی بدست آورد و در برخورد از پشت و حفاظت از جان سرنشینان عقب عملکرد ضعیفی از خود نشان داد و در برخود از جلو نیز تنها 2 ستاره ایمنی کسب کرد. بر خلاف نسل قبلی نسل جدید کمری بالاترین میزان ایمنی را در آزمایش تصادفات ازان خود کرد و توانست از موسسه NHTSA پنج ستاره ایمنی دریافت کند.

 

ارزش مبلغ پرداختی

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

برای یک کمری 2007 تا 2011، بسته به تیپ و میزان کارکرد خودرو، باید مبلغی بین 12,500 الی  26,000 دلار بپردازید. ولی قیمت کمری 2012 نسل جدید از 22,815 دلار آغاز می  شود و در بالاترین سطح تجهیزات، به 34,580 دلار می رسد.

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

اصولاً خرید یک خودروی جدیدتر با امکانات کم تر معقول تر از خرید یک اتومبیل قدیمی با امکانات بیش تر است. حال این که خودروی جدید دارای قیمت پایین تری نیز باشد. البته این مورد در کشور ما صدق نمی کند و خودروی قدیمی کیفیتی به مراتب بالاتر از خودروی جدید دارد!

 

تکنولوژی

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری
مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

وقتی یک خودرو از نو طراحی می شود، اصولاً مجهز به تکنولوژی روز نیز می شود. کمری 2012 جدید از این قاعده مستثنا نیست و امکاناتی از قبیل پورت USB ،iPod و تکنولوژی توقف هوشمند مجهز می باشد. البته در مدل های هیبریدی، این خودرو مجهز به سیستم EV Drive مجهز است که کنترل خودرو را در مسافت های کوتاه و سرعت کم تر از 25 مایل بر ساعت، بر عهده می گیرد. سیستم هشدار نقاط کور، بلوتوث، رهیاب و سیستم صوتی JBL نیز از دیگر امکانات رفاهی کمری جدید است. در خاتمه باید گفت که با خرید یک کمری کارکرده سالم، مبلغ قابل توجه کم تری هزینه کنید ولی این را هم در نظر داشته باشید که کمری جدید دارای میانگین مصرف سوخت کم تر و ایمنی بالاتری است که در دراز مدت قطعاً به نفع شما خواهد بود. حال انتخاب با شماست. کمری قدیمی یا جدید؟ 


منبع

Autotrader
 

برچسب : تویوتا , کمری


این مطلب را به اشتراک بگذارید...



مقالات مرتبط

مقالات مرتبط

مرتب سازی :

7 نظر

اشنا
0

درپاسخ به کاربرمحترم رامین علیپور -الهی امین
10:38  1393/04/13
پاسخ دادن
کامیکازه
1

استهلاک درسته نه اصطهلاک !
10:27  1392/08/16
پاسخ دادن
مهدی
8

تو این نگاه و عکس هایی که سایت محترم بارگزاری کرده , کمری قدیمی , بسیار زیباتر و متوازن دیده میشه
17:32  1392/06/14
پاسخ دادن
کلانتر محل
1

این تغیرات برای ما که الاغ هم برای سواری نداریم هیچ فرقی نمی کنه و معلوم نیست تا چند سال دیگر باید به جای اتومبیل های روز و مدرن سوار تابوت متحرک 4 چرخه بشیم و هیچ وقت هم حق اعتراض نداشته باشیم!
18:14  1392/05/31
پاسخ دادن
m.elecworld
2

چرخ ها با بدنه جور نیست باید یکم عضلانی تر باشه.
12:37  1392/05/25
پاسخ دادن
محمد
0

آره راست میگی یکم چرخ ها بزرگتر باشه ماشین قشنگ تر دیده میشه.
00:01  1393/01/08

کاربر: رامین علیپور
11

مدل 2007 تا 2012 چقدر تفاوت داشتن خداوکیلی!
دوبرابرم نشد تازه با اون همه آپشن جدیدو امکانات
اونوقت ایران خودرو سمند میزنه هر سال فقط چراغ رو عوض میکنه وحتی انقد خرج نمیکنن که بخوان تو مدل اس ای شیشه عقب برقی بذارن!وکلی میارن رو قیمت ماشین

خدا مارو از شر این ضالمین رهایی بده الهی آمین
03:28  1392/05/25
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 


نظر سنجی
آیا سامانه پیامکی یک خودرو می‎تواند نیازهای خودرویی شما را برآورده سازد؟‌

مشاهده نتایج
Price Price Leasing Ad Exhaust Game Safety
مطالب برتر
wait
دوستان
آخرین نظرات اخبار و مقالات
kamy : ماشین آمریکایی حرف نداره ولی نمی تونه با آلمان و ایتالیا رقابت کنه خود آمریکایی ها زیاد اهل ماشین آمریکایی نیستند
kamy : بنز حرف نداره طلا هست اصلتی خاصی داره
farid458 : چه جالب منتظر همین لحظه بودم دوست عزیز از این پس پیش از حرف زدن کمی بیندیشید تا مصداق این ضرب المثل نباشید"پسته بی مغز چون لب وا کند رسوا شود" دوست عزیز وقتی خودتان که طبق ادعای غیر قابل باورتان صاحب فورد موستانگ GT500هستید نمیدانید موتور gt500توسط سوپرچارجر پرخوران شده و میگویید توربوشارژر چطور از من انتظار دارید باور کنم در نهایت چون دستتان برایم رو شده از این به بعد حق این را ندارید که به کامنت هایی که من میگذارم جوابیه صادر کنید خوش باشید☺
اسد : عجب ماشینی زده،من یکیش ذو روز زیر پام بود و از تهران اوردمش قشم.تو جاده چنان شتابی میگبرفت و خداییش پیکاب به این نرمی ندیدم.هر کی داره خیرشو ببینه.
سعید : حالا دیدی دوست عزیز. دیدی. شما که دار و ندارت حالا به قول خودت یک دوچرخه است ، چی از ماشین می دونی. این عادلانه نیست که آدم بدون تجربه و عمل حرف بی اساس بزنه و مردم رو گمراه کنه. پس خواهشا نه خودت رو سرکار بزار نه مردم رو. در مورد قدرت موتور هم باید بگم که از آنجایی که خودروی من فورد موستانگ شلبی GT500 مدل 2013 است. پارسال شنیدم که تعدادی دستگاه خودروی موشتانگ شلبی سفارشی 770 اسب بخاری اومده امارات. من هم اولش باور نکردم. اما وقتی با دو تا از دوست هام رفتیم دبی، توی نمایشگاه وقتی موتور رو نگاه کردیم دیدیم عدد 770hp روی آن نوشته شده. به هیچ وجه هم تیون نشده بود. چون بدون قیمت تیون به من فروختند. خودشون گفتند که کمپانی فورد یک سری دستگاه شلبی مخصوص تولید کرده که بتونه با لامبورگینی و بوگاتی رقابت کنه. به صورتی که با تعبیه توربوشارژر هایی قدرتمندتر توان موتور رو از 650 به 770 اسب بخار رسانده. بعد که رفتیم آزمایشش کنیم دیدیم در عرض 2.9 ثانیه صدکیلومتر رو پر می کنه. این جوریه آقای آلمانی .... .
فرید : بابا مردم هم اینایی که میگین میدونن خودمقامات هم..پس چرا فقط تو حرفه اینا عملی توش نمیبینیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟پس کی عمل میشه و برخورد؟؟؟؟ آقاشما تعرفه واردات خودرو رو بردارین بزارین اینها هرقیمتی میخان بفروشن خودرو هاشون رو مردم هم راحت شن بخدااااااااااااا
farid458 : یک اتمام حجت اگر تواستید مرا در مورد اسب بخار ماشینتان قانع کنید با میل و رغبت خودم سر به زیر انداخته و ماشین بازی و ماشین خوانی را کنار میگذارم اگر نه خودتان یک فکری به حال خودتان بکنید دوست عزیز دغل بازی تا کی ؟؟!!☺
farid458 : دوست عزیز در ابتدا یک خواهش با این مضمون = من و پرسنل سایت که نظرات را تایید میکنند را با کامنت های بی اساس نخندانید ثانیا: تا جایی که من میدانم مدل 2014 فورد موستانگ GT500 حدود 650 هورس پاور قدرت داشت و با ادعای شما ماشینتان 770 اسب بخار قدرت دارد یعنی 120 اسب بیشتر از gt500 و شتابی مشابه لامبورگینی آونتادور نتیجتا ماشینتان تیونینگ شده است کدام شرکت تیونینگ این اسب آمریکایی را بر عهده داشته؟؟ ثالثا:کمی توضیح در مورد خودم برای رفع ابهام "انتظار رزومه ای پر از موفقیت و پربار نداشته باشید" جوانی هستم 19 ساله اهل یکی از استان های شمال غرب ایران از زمانی که توانستم کلمه ماشین را تلفظ کنم عاشق ماشین بودم و تماشای ب ام و 2002 لیمویی رنگی که یکی از فامیل ها بعنوان ماشین دوم آن را استفاده میکرد سرگرمی بزرگ من بود همان عشق هنوز هم در وجودم نهادینه است و در آخر در مورد سوالتان در مورد ماشین دوست عزیز ماشین من (وسیله ای که من را از نقطه الف به ب میرساند) یک دوچرخه gitan fitz roy 10است
ن : تنها را ه شکستن انحصار خودرو و رقابتی کردن خودرو حذف تعرفه ها می باشد که همه این را می دانند
سعید : ملاک نظر دادن درباره یک خودرو و خودروساز ، داشتن آن خودرو و تجربه رانندگی با محصولات آن است. شما تا حالا چه تجربه رانندگی با چه ماشین هایی رو کسب کردید؟ اگه ماشین آمریکایی داشته اید بگید. قبلا هم گفتم من هم اکنون فورد موستانگ دارم. قبلا یه بی ام و x6 داشتم. اگرچه بی ام و خیلی خوبه مخصوصا x6 . ولی به گرد موستانگ نمی رسه. موتور موستانگ 770 اسب بخاری است و در عرض 2.9 ثانیه 100 رو پر می کنه. مثل غول می مونه. بی ام و x6 در مقابلش مثل پراید در مقابل پورشه می مونه. چون هر دو رو داشتم این رو میگم. و گرنه برای من فرق نمی کنه سوار ماشین چه کشوری هستم. برای من مهم کارآیی ماشینه.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : صدای بوقش یه جورایی خاصه ما که بدمون نیومد اولش غیر طبیعی بود بعد عادی میشه. ال ۹۰ هم بوقش متفاوت بود الان طبیعی شده. فقط اگر میشد صدای بوق ایموبلایزر متفاوت میشد یکم شبیه صدای دزدگیرها خیلی عالی میشد. مثلا یک ریتم خاصی پیدا میکرد. الان وقتی عمل میکنه انگار یکی داره پشت سر هم بوق میزنه با تشکر از شما
محمد : از بس تو نمایندگی ها الاف شدم تصمیم گرفتم رانا رو بفروشم و یک ماشین چینی ولی واقعی بخرم. ایران خودرو باید یه کار اساسی برای ما ها که اینقدر ماشین رو بهمون افتضاح تحویل داده بکنه. بعد از ده ها بار مراجعه و تعویض قطعات هنوز چندین مشکل دارم و هر چند روز هم یک عیب جدید پیدا میشه. من هم مثل شما قصد داشتم لاستیک ها ماشین رو عوض کنم و خیلی کارهای دیگه ولی اینقدر ضد حال خوردم که الان فقط می خوام ماشین کم عیبی بشه. این یعنی مشتری مداری انحصاری اگر واقعا ایران خودرو مشتری مدار بود باید این کاردستی های مفتضحش رو جمع میکرد و ضمن عذر خواهی یک ماشین سالم و بی عیب تحویل میداد.
سامان : هيچ كس در مورد صداي بوق ماشينش نظري نداره . راضي هستيد از صداي بوق يا نه ؟؟؟؟؟
پیام : Www. Dodge charger . Com این دوج عشقه مثل برادر زاده های موستانگ و کامارو میمونه
محسن : سلام من 2 ماهه دارم تحقیق میکنم تو رنج 40 میلیون چه ماشینی بخرم قبلا یک پژو 405 مدل 85 داشتم که واقعا واقعا عالی بود اما واشر سوزوند و 1 میلیون هزینه کردم تا سر سیلندر عوض نکنم اما بازم نشد فروختمش ولی خیلی پشیمونم دیگه ماشین به توپی اون گیرم نیومد یک فشنگی انداختم رو رادیاتور و به طرف هم همه قضیه رو گفتم اما با این حال وقتی سوار ماشین شد دیگه بهم نداد الانم خیلی خیلی راضیه الان بین ال 90 و 206 V8 موندم از یک طرف میگن مدل بالاهای 206 به درد نمیخورن از یک طرف میگن عقبش واسه سرنشینها خیلی عذاب اوره میگن ال نود اینجوریه اونجوریه کلا گیج شدم هر کس یک چیزی میگه یک حرفه ای کمکم کنه بین این دو کدوم و ترجیحا مدل چه سالی رو بخرم
محمد آبی : دوستان عزیز دوربین دنده عقب مثل همیشه به محض جا خوردن دنده عقب کار نمیکنه و بعضی وقتا اصلا دیگه کار نمیکنه.مشکل از کجاست؟منون میشم راهنمایی کنید
م.ر : سلام آقا امیر .ولی بعضی ها دارند تو این فضا با یه سری جوسازی بیخود خود ماشینو میخوان زیر سوال ببرن که این کار درستی نیست.بهتره وقتی میخوان نظر بنویسن مثل شما یکم منطقی نظر بدن.ممنون
م.ر : بهتره تو این صفحات هم یه سری بزنید .http://1car.ir/ci-1428
شهرام : مطلبی که حسین نوشته درسته امکانات خودرو eadu از جک اتوماتیک هم بهتره قیمت ش هم 60 میلیون است که 35 تومان نقد الباقی به صورت 9 تا چک 4 ماهه پرداخت میشه سود مشارکت 17 % هست استاندارد ایمنی اون 5 ستاره با 6 ایربگ هست
سعید : لطفا بگید از کدوم نمایندگی و کدوم شهر ؟
botL
botR
Logo
فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
استفاده از مطالب سایت 1car.ir تنها با درج لینک فعال به صفحه مبدأ، مجاز می‏باشد.