مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

یکی از محصولات پرفروش کمپانی تویوتا در دنیا به خصوص در بازار آمریکا، تویوتا کمری است که یک سدان خانوادگی متوسط می باشد. این خودرو دارای دوام بالا و استهلاک پایین است که در اغلب محصولات تویوتا به چشم می خورد.

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

کمری جدید از نظر طراحی به کلی دگرگون شده است و نسبت به نسل قدیمی کمی جادارتر شده است. مصرف سوخت نیز کاهش یافته و از نظر سطح تکنولوژی ارتقاء یافته است. اگر میان انتخاب مدل جدید یا قدیمی تویوتا کمری مردد هستید، با ما همراه باشید تا شاید بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید.

 

مصرف سوخت

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

نسل جدید کمری نیز مانند نسل قبلی، دارای موتورهای چهار سیلندر خطی، موتور قوی تر شش سیلندر خورجینی و موتور هیبریدی می باشد. در مدل جدید، هر سه نوع موتور دچار تغییر گردیده اند که این امر کاهش مصرف سوخت را در پی داشته است. سال گذشته، تویوتا کمری در تمام تیپ ها با موتور 2.5 لیتری چهارسیلندری وارد بازار شد که قادر بود 169 اسب بخار نیرو تولید کند. ولی در تیپ SE این میزان به 179 اسب بخار می رسید. میانگین مصرف این پیشرانه حدود 11 لیتر به ازای هر صد کیلومتر است.

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

در کمری 2012 جدید، موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری قادر است تا 178 اسب بخار نیرو تولید کند و میانگین مصرف ترکیبی آن حدود 10 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد که البته میزان آلایندگی آن صفر است. موتور شش سیلندر 3.5 لیتری با قدرت 268 اسب بخار در نسل قبلی، در هر صد کیلومتر 12 لیتر بنزین مصرف می کرد که این رقم در موتور جدید به 11 لیتر رسیده است.

 

ایمنی

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

تمام کمری های جدید مجهز به کیسه هوای جانبی سرنشینان عقب و کیسه هوای مقابل زانوی سرنشینان جلو می باشند که در کل مجموع کیسه های هوا در نسل جدید به 10 عدد افزایش یافته است که در نسل قبلی 7 عدد بودند. سیستم ترمز هوشمند و سامانه محافظت از گردن نیز در کمری جدید ضریب ایمنی را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. سیستم جدید ایمنی که در کمری 2012 جدید به کار رفته و چندین سال پیش در مرسدس بنز کلاس S استفاده شده بود، سیستم Safety Connect  است که اپراتورها به طور دائم موقعیت و وضعیت خودرو را چک کرده و در صورت بروز تصادف و باز شدن کیسه های هوا، نیروهای امدادی را به صحنه حادثه اعزام می کنند.

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

سیستم هشدار نقاط کور نیز به جمع امکانات رفاهی کمری جدید می پیوندد و هم چنین تیپ های SE و XLE مجهز به دوربین دنده عقب می باشند. نسل قبلی کمری نتوانست در آزمایش تصادفات نتیجه مطلوبی بدست آورد و در برخورد از پشت و حفاظت از جان سرنشینان عقب عملکرد ضعیفی از خود نشان داد و در برخود از جلو نیز تنها 2 ستاره ایمنی کسب کرد. بر خلاف نسل قبلی نسل جدید کمری بالاترین میزان ایمنی را در آزمایش تصادفات ازان خود کرد و توانست از موسسه NHTSA پنج ستاره ایمنی دریافت کند.

 

ارزش مبلغ پرداختی

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

برای یک کمری 2007 تا 2011، بسته به تیپ و میزان کارکرد خودرو، باید مبلغی بین 12,500 الی  26,000 دلار بپردازید. ولی قیمت کمری 2012 نسل جدید از 22,815 دلار آغاز می  شود و در بالاترین سطح تجهیزات، به 34,580 دلار می رسد.

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

اصولاً خرید یک خودروی جدیدتر با امکانات کم تر معقول تر از خرید یک اتومبیل قدیمی با امکانات بیش تر است. حال این که خودروی جدید دارای قیمت پایین تری نیز باشد. البته این مورد در کشور ما صدق نمی کند و خودروی قدیمی کیفیتی به مراتب بالاتر از خودروی جدید دارد!

 

تکنولوژی

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری
مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

وقتی یک خودرو از نو طراحی می شود، اصولاً مجهز به تکنولوژی روز نیز می شود. کمری 2012 جدید از این قاعده مستثنا نیست و امکاناتی از قبیل پورت USB ،iPod و تکنولوژی توقف هوشمند مجهز می باشد. البته در مدل های هیبریدی، این خودرو مجهز به سیستم EV Drive مجهز است که کنترل خودرو را در مسافت های کوتاه و سرعت کم تر از 25 مایل بر ساعت، بر عهده می گیرد. سیستم هشدار نقاط کور، بلوتوث، رهیاب و سیستم صوتی JBL نیز از دیگر امکانات رفاهی کمری جدید است. در خاتمه باید گفت که با خرید یک کمری کارکرده سالم، مبلغ قابل توجه کم تری هزینه کنید ولی این را هم در نظر داشته باشید که کمری جدید دارای میانگین مصرف سوخت کم تر و ایمنی بالاتری است که در دراز مدت قطعاً به نفع شما خواهد بود. حال انتخاب با شماست. کمری قدیمی یا جدید؟ 


منبع

Autotrader
 

برچسب : تویوتا , کمری


این مطلب را به اشتراک بگذارید...


مقالات مرتبط

مقالات مرتبط

مرتب سازی :

7 نظر

اشنا
0

درپاسخ به کاربرمحترم رامین علیپور -الهی امین
10:38  1393/04/13
پاسخ دادن
کامیکازه
1

استهلاک درسته نه اصطهلاک !
10:27  1392/08/16
پاسخ دادن
مهدی
8

تو این نگاه و عکس هایی که سایت محترم بارگزاری کرده , کمری قدیمی , بسیار زیباتر و متوازن دیده میشه
17:32  1392/06/14
پاسخ دادن
کلانتر محل
2

این تغیرات برای ما که الاغ هم برای سواری نداریم هیچ فرقی نمی کنه و معلوم نیست تا چند سال دیگر باید به جای اتومبیل های روز و مدرن سوار تابوت متحرک 4 چرخه بشیم و هیچ وقت هم حق اعتراض نداشته باشیم!
18:14  1392/05/31
پاسخ دادن
m.elecworld
2

چرخ ها با بدنه جور نیست باید یکم عضلانی تر باشه.
12:37  1392/05/25
پاسخ دادن
محمد
0

آره راست میگی یکم چرخ ها بزرگتر باشه ماشین قشنگ تر دیده میشه.
00:01  1393/01/08

کاربر: رامین علیپور
12

مدل 2007 تا 2012 چقدر تفاوت داشتن خداوکیلی!
دوبرابرم نشد تازه با اون همه آپشن جدیدو امکانات
اونوقت ایران خودرو سمند میزنه هر سال فقط چراغ رو عوض میکنه وحتی انقد خرج نمیکنن که بخوان تو مدل اس ای شیشه عقب برقی بذارن!وکلی میارن رو قیمت ماشین

خدا مارو از شر این ضالمین رهایی بده الهی آمین
03:28  1392/05/25
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
نظر سنجی
بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات از نظر شما؟





مشاهده نتایج
Price Price Leasing Ad Exhaust Game Safety
مطالب برتر
wait
دوستان
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شایان : آقای hm-hitcher شما مشکلت چیز دیگه ای است وگرنه از هر کسی که خودروهایی مثل وراکروز - جنسیس - موهاوی یا کادنزا داشته باشه ، سوال کنی و وضعیت خودرو رو بپرسی قطعا بهت میگه که کاملا راضی ام و هیچ مشکلی ندارند. در مورد گوشی هم که گفتی باید بگم که آیفون باید 3 برابر بیشتر پول بابتش بدی ، در عوض کارآییش نصف سامسونگه . مثلا bluetootth نداره. قدرت (((فرمتهای آندروییدش))) نصف سامسونگ هم نیست. الان پرفروش ترین و قدرتمندترین گوشی های موجود در بازار متعلق به شرکت سامسونگه. مثلا : گلکسی اس 5 - نوت 3 - نوت 4 و به زودی گلکسی اس 6 سعی کن همیشه با واقعیت و حقیقت زندگی کنی نه با تعصب.......... موفق باشی........
بهار : محشره عاشقشم عشقم
احسان : تو ایران458 نزدیک 3000000دلار ولی تو اندونزی 700000دلار حالاخودتون قضاوت کنید ایران گرون تره یااین کشورها؟؟؟؟؟؟؟
سیامک : من دوج چارجر رو ترجیح میدم
SAEID : سلام. با عرض پوزش باید خدمت همه بزرگواران عرض کنم که بنده از ابتدای ورود نینجا به ایران از هر مدل آن یک عدد رو خریداری کردم و سوار شدم.بسیار بسیار موتور ضعیفی هست و تمامی موتور فروشان گمرک و خ 17 شهریور دروغ میگویند که این موتور بالای 200 کیلومتر میتونه بره و فقط میخوان جنسشونا بفروشن.ضمنا به هیچ عنوان اگر میتونید از تهران موتور نخرید.بنده بعد از فهمیدن این موضوع همیشه از شیراز میرم میخرم و در یک موتور 30 میلیونی بالای 6 میلیون ارزون تر میخرم.بنده الان ZZR 600 دارم مدل 2007 که 180 مایل سرعته کیلومترشه و بنده 140 مایل باهاش رفتم و دیگه وجود نداشتم گاز بدم.ضمنا این رو از کیش قاچاقی آوردم و در تهران لنگشو هنوز ندیدم.ضمنا اگر نینجا روی انجینش زده بود 298 سی سی یعنی 300CC هست.250 جای 300 بهون نندازن.یا علی
nmac : البته من عاشق ماکسیما بودمااااااااااااااااااااااا اییییییییییییییییی ولی خب دورش سر اومد
شهرام قوامی : پر فروشترین ماشین های لوکس دنیا بنز و بی ام و و آئودی هستش منبع : ویکی پدیا صفحه آئودی رو نگاه کنید لکسوس برند ارزنده ای هستش ولی نه در این حد ک مقاله بهش اشاره کرده
امیر : اگر کمی منصفانه بررسی کنیم این تعداد محدود خودروی بالای 2500cc از خودروهایی مثل پارس و سمند و...دیگر تولیدات داخلی که تیراژ بالایی هم دارند کمتر سوخت مصرف میکنند به خاطر تکنولوژی بالا که خودروهای ساخت خارج دارند.چرا ارگانی در مورد مصرف پارس و سمند اظهار نظری نمیکند!!!؟
Arman : بالا چرا بی خود گیر میدید مطلب درسته اون موقع تو آمریکا ماشین های بهتری بود ک مردم نپسندیدن این ها رو شاید در مورد بعضی هاش اجحاف شده زیادی اما بالاخره منتقد اصلی خریداران بودن ک پسند نشده،و ملت هم نخریدن تا کمپانی جمعشون کنه حالا ایران چی همه مینالن اما از رو نمیرن باز میرن آشغالای این ها رو با قیمت گزاف میخرن،اگه اینجا هم کسی نمیخریدا الان نسل این ماشینا کنده میشد و ب کیفیت میرسیدیم ک قابل قبول باشه.....
مهدی : زیبا...باوقار...اصیل.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پاویا : با سلام . به من هم زنگ زدن که دعوتنامه آمادست . فلوئنس دستی هستم . میگه 10 روز بعد از واریز پول ماشین با مدارک کامل تحویل میشه . کسی می دونه راست میگن یا نه؟
علیرضا : بهتون توصیه میکنم ماشین را حتماً یه چک آپ ببرید زیر و بند ماشینو به یه نفر که اینکارس نشون بدید بعد متوجه میشید که همچین هم زرنگ نیستید و میفهمید که تو نمایندگیها به چه ماشینهایی ماشین امانی میگن .
علی : حق با شماست نمیدونم چرا بعضیا اینقدر شک دارن من خودم مرداد از نمایندگی تسلیم شیراز اقساطی خرید کردم و همون موقع هم ماشینو تحویل گرفتم .تمامی مدارکو توی 4 ساعت آمده کردم ماشین هم از محل امانی تحویل گرفتم الان دقیقا 75 روزه منتظره مدارکم. البته اینو هم بگم که توی تهران یه مقدار زمان بر هست ولی شهرهای دیگه کارا زودتر انجام میشه
حمید : سلام احمد اقا یعنی اون صدای قز قژ که پاتو از روی گاز بر میداری هم حل شده؟ با همین گیر بکس جدید که دنده عقب بغل دنده یک میخوره ؟
شهرام : دوستان گرامي سلام.من هم يكي از مشتريان اين شركت هستم كه بسيار گلايه مندم زيرا كه وظيفه اخذ پلاك و مدارك بر عهده شركت ميباشدو مصرف كننده نميبايست از اين بابت متضرر شود وليكن به نظر من بهتره كه اينجا تحت تاثير احساسات نظر نديم و بر اساس واقعيتها پيش بريم.برخي از دوستان ،كساني رو كه مشكلشون حل شده را با عنوان دروغگو و ساير تهمتها خطاب ميكنند كه درست نيست .براي مثال دوست نزديك خود من كه ثبت نام اسفند 92 بود بعد از كلي تاخير موفق شد 10 روز پيش پلاكش رو بگيره .خود من هم بعد از 45 روز ماشين رو هفته پيش بدون پلاك تحويل گرفتم و نميدونم تا كي بايد منتظر پلاك بمونم ولي روش صحيح اينه كه با اتخاذ يك روش منطقي و همفكري به عوض تهمت زدن پيگير حل اين مشكل باشيم.با تشكر
پویا : سلام بابک جان پلاک و دادن ؟ درست وده حرفشون یا .... ؟
آناهیتا : سلام دوستان من 3/20 مبلغ 35000000 ریختم به حساب... الان دعوتنامه اومده که باید 40492000بریزم به حساب که میشه 75492000 تومان... چند تا سوال دارم عزیزان اگه میتونید راهنمایی کنید: 1-مبلغ پلاک چقدر میشه؟وچقدر زمان میبره؟این داستان سه ماه چیه؟ 2-این 5000000 پول اسقاط چیه؟یعنی من بجز 75492000 بالا باید 5000000 دیگه هم بدم؟ نمایندگی میگه طبق بند 4-6 قرارداد این 5000000 قانونیه... من که خیلی گیج شدم...
احسان : رییس شورای رقابت خبر داد تندر 90 تا پایان سال گران نمی‌شود » سرویس: اقتصادي - اقتصاد كلان کد خبر: 93081005001 شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰ Amor kholoosi-3.JPG رییس شورای رقابت از عدم افزایش قیمت ال 90 تا پایان سال خبر داد و گفت: تعیین قیمت دنا، 206 و ام وی ام در حال بررسی است. رضا شیوا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد علت به تعویق افتادن تعیین قیمت تندر 90 اظهار کرد:‌ با توجه به تمامی دلایلی که وجود داشت همچنین بررسی هزینه‌ها و مسائل پیرامون آن تصمیم گرفتیم که تا پایان سال 1393 افزایش قیمتی نداشته باشد. وی با ابراز خرسندی از نهایی شدن تصمیمات در مورد قیمت ال 90 بیان کرد: خیلی خوب شد که توانستیم قیمت این خودرو را ساماندهی کنیم چرا که در بازار دچار حاشیه بسیاری شده بود. رییس شورای رقابت همچنین با اشاره به تصمیم دیگر این شورا افزود: مقرر شد که تمامی شرکت‌ها بالاخص ایران خودرو و سایپا تمامی تعهدات معوق خود را هر چه سریع‌تر به روزرسانی کرده و به شورای ملی رقابت اعلام کنند.
alii : خوش به حالت احمد آقا من 1/7/93 به صورت اقساط ثبت نام کردم هنوز زده در انتظار تخصیص خودرو معلوم نیست تو آبان که قول داده اند بهم بدن یا تاخیری چیزی داشته باشد. شما نظرت چیه فکر میکنی چه اتفاقی بیفته؟
رضا : مال منم بعد از 6 ماه اومد نگران نباش میاد- نمایندگی ایلام بود
botL
botR
Logo
فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
استفاده از مطالب سایت 1car.ir تنها با درج لینک فعال به صفحه مبدأ، مجاز می‏باشد.