بررسی پورشه پانامرا 2014

بررسی پورشه پانامرا 2014

پورشه پانامرا 2014 تغییرات اساسی را شاهد بوده است که شامل بیش تر شدن فاصله بین دو محور در تیپ Executive و استفاده از موتور هیبریدی در  S E-Hybridاست. موتور شش سیلندر خورجینی 3 لیتری مجهز به توربوشارژر دوگانه یا موتور هشت سیلندر خورجینی 4.8 لیتری بدون توربوشارژر، بر روی پانامرای جدید قابل سفارش است. پانامرا خودرویی چهار درب است که هر دو ویژگی لوکس بودن و اسپرت بودن را باهم به ارمغان می آورد که البته مبلغ قابل توجهی را نیز برای آن باید بپردازید (قیمت پایه 78,100 دلار).

بررسی پورشه پانامرا 2014

به لطف بهره گیری پورشه از مهندسی بدون نقص آلمانی که همیشه در حال ترقی می باشد، پانامرا محصولی از آب در آمده است که بسیاری آن را به مرسدس بنز کلاس S جدید ترجیح می دهند. فاصله بین دو محور در مدل جدید Executive حدود 15 سانتی متر افزایش یافته است که به پانامرا توان رقابت بیش تری با رقابای هم وطن خود و برخی رقبای ژاپنی را می دهد. پانامرا در مدل S E-Hybrid نیز در زمینه مصرف انرژی بهبود یافته و کارایی آن بالاتر رفته است.

بررسی پورشه پانامرا 2014 بررسی پورشه پانامرا 2014
بررسی پورشه پانامرا 2014 بررسی پورشه پانامرا 2014

موتور هشت سیلندر در مدل های S و 4S قدرت و سرعت بالایی را در اختیار راننده قرار می دهد که با فشار بر روی پدال گاز، هر علاقمند به خودروای را به وجد می آورد. از هر نظر پورشه پانامرا خودرویی خاص می باشد که رقیبی جدی برای خودروهایی مثل آئودی A8 ،S8، بی ام و سری 7، جگوار XJ و مرسدس بنز کلاس S است.

طراحی، تجهیزات و امکانات رفاهی

بررسی پورشه پانامرا 2014

پورشه پانامرا 2014 خودروی سدان چهار درب چهار سرنشینی است که صندوق عقبی به شکل خودروهای هاچ بک دارد و در 9 تیپ: پایه، پانامرا 4، ،4S ،S E-Hybrid ،GTS، توربو، 4S Executive با فاصله بین دو محور بیش تر و توربو Executive در دسترس است. در مدل پایه پانامرا، یک موتور شش سیلندر خورجینی که نیروی خود را به چرخ های عقب منتقل می کند، در کنار رینگ های 18 اینچی، چراغ های جلوی زنون با قابلیت تنظیم اتوماتیک، چراغ های LED، سنسور پارک جلو و عقب، سانروف، درب صندوق برقی، تهویه مطبوع دونقطه ای، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در 8 جهت، یخچال و تودوزی چرم، از امکانات استاندارد این خودرو محسوب می شود. هم چنین صفحه نمایشگر 4.8 اینچی اطلاعات راننده، سیستم رهیاب با صفحه 7نمایش اینچی، بلوتوث و سیستم صوتی با 11 عدد بلندگو از دیگر امکانات استاندارد پانامرا هستند. تنها تفاوت پانامرا 4 با مدل پایه این است که به سیستم چهارچرخ متحرک (AWD) مجهز می باشد.

بررسی پورشه پانامرا 2014 بررسی پورشه پانامرا 2014
بررسی پورشه پانامرا 2014 بررسی پورشه پانامرا 2014

پانامرا S و پانامرا S چهارچرخ متحرک، علاوه بر تمام امکانات بالا به چراغ های جلوی تطبیقی، سیستم تعلیق خودکار و توربوشارزر دوگانه مجهز هستند. در مدل های S E-Hybrid و GTS و هم چنین توربو، به لیست بالا سیستم تعلیق بادی خودکار نیز اضافه می گردد. مدل GTS به موتور هشت سیلند خورجینی خود با تنفس طبیعی (بدون توربوشارژر) می بالد که در کنار امکاناتی همچون رینگ های 19 اینچی، فرمان تلسکوپی، سیستم اگزوز اسپرت، غربیلک فرمان اسپرت و پدل شیفتر، صندلی های برقی حافظه دار با قابلیت تنظیم در 18 جهت و استفاده از قطعاتی از جنس فیبرکربن در داخل کابین، این مدل را از سایر پانامراها متمایز کرده است. پانامرا توربو نیز با داشتن سیستم ورود بدون کلید، صندلی های جلو با قابلیت تنظیم در 14 جهت، گرم کن صندلی های جلو و عقب، تودوزی چرم و سیستم صوتی Bose با 14 بلندگو، از سایر مدل ها متمایز می شود. در مدل جدید 4S Executive 2014 علاوه بر تمامی امکانات یاد شده با 15 سانتی متر افزایش فاصله بین دو محور رو به رو هستید که در کنار امکانات دیگر از قبیل سیستم تعلیق خودکار بادی به صورت استاندارد، صندلی های گرم شونده جلو و عقب مجهز به تهویه، شیشه های ضد حرارت و صدا، صندلی های برقی عقب با قابلیت تنظیم در 8 جهت، پرده های برقی عقب و تهویه مطبوع 4 نقطه ای، گل سرسبد پانامرا محسوب می شود.

قدرت موتور و کارایی

بررسی پورشه پانامرا 2014

پانامرا در مدل پایه و مدل 4 مجهز به سیستم چهارچرخ متحرک، از یک موتور شش سیلندر خورجینی 3 لیتری بهره می برد که توانایی تولید 310 اسب بخار نیرو را دارد و شتاب 0 تا 100 آن حدود 5.5 ثانیه است. در مدل های غیر هیبریدی گیربکس 7 سرعته اتوماتیک با کلاچ دوگانه انحصاری پورشه (PDK) و سیستم استارت/استاپ کمک شایانی به افزایش توان موتور و کاهش مصرف سوخت کرده است. در پانامرا S و 4S چهارچرخ متحرک، همین موتور با استفاده از توربوشارژر دوگانه، قدرتی معادل با 420 اسب بخار تولید می کند و قادر است تا در عرض 4 ثانیه به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. GTS دیفرانسیل عقب نیز با داشتن موتور هشت سیلندر خورجینی 440 اسب بخار نیرو تولید کرده و حدوداً در عرض 4.1 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. پانامرا توربو AWD (چهارچرخ متحرک) با همین موتور هشت سیلندر که به توربوشارژر دوگانه مجهز گردیده است، توانایی تولید 520 اسب بخار نیرو را دارد که شتاب 0 تا 100 آن زیر از 4 ثانیه است. مدل هیبریدی چهارچرخ متحرک نیز با استفاده از سوپرشارژر محصولات آئودی قادر به تولید 416 اسب بخار نیرو است و شتاب 0 تا 100 آن 5.2 ثانیه  می باشد. همچنین باطری  لیتیوم-یونی بزرگ این خودرو با برق 240 ولت در عرض 2.5 ثانیه شارژ کامل می شود که با این میزان شارژ خودرو را قادر به پیمایش 32 کیلومتر با سرعت 134 کیلومتر بر ساعت کیلومتر مسافت، فقط با استفاده از موتور الکتریکی می کند.

ایمنی

بررسی پورشه پانامرا 2014

تمام پانامراهای 2014 مجهز به ترمز ضدقفل، سیستم کنترل پایداری، کیسه هوای جانبی جلو و عقب، کیسه هوای پرده ای، دیسک های ترمز سرامیکی و دوربین دید عقب هستند. در تست ترمزگیری نیز پانامرا 4S و پانامرا توربو با ترمزهای استاندارد توانستند با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، پس از طی کردن به ترتیب 33 و 34 متر مسافت، ایست کامل کنند. این میزان در GTS مجهز به دیسک های سرامیکی به 33.5 متر رسید.

طراحی داخلی

بررسی پورشه پانامرا 2014

صفحه کیلومترشمار از پنج دایره مجزا تشکیل شده است که در وسط دورموتور و در طرفین نیز کیلومتر شمار، صفحه نمایشگر راننده و سایر نشان دهنده ها قرار دارند. صندلی های اسپرت بدن را به خوبی دربر گرفته و محافظت می کنند. طراحی کنسول وسط نیز شما را یاد 911 جدید می اندازد.

بررسی پورشه پانامرا 2014 بررسی پورشه پانامرا 2014
بررسی پورشه پانامرا 2014 بررسی پورشه پانامرا 2014

عدم بهره گیری از جوی استیک و سیستمی شبیه به i-Drive  بی ام و باعث شده تا تعداد دکمه های روی کنسول و داشبورت به بیش از 80 عدد برسد که کابین پانامرا را شبیه به کابین بوئینگ 747 کرده است! البته محل قرارگیری و عملکرد دکمه ها مناسب و منطقی است و بعد از گذشت مدت کمی به آن ها عادت خواهید کرد. حجم صندوق در تمام مدل ها به جز مدل هیبریدی تقریباً 444 لیتر است که به خوالاندن صندلی های عقب تا 1,262 لیتر افزایش می یابد. این ارقام در S E-Hybrid به ترتیب 334 و 1,152 لیتر است.

آزمایش رانندگی

بررسی پورشه پانامرا 2014

شاید بتوان گفت پورشه پانامرا 2014 تنها چهار درب ای است که شما را به چالش می کشد. شتابگیری در هر دوری از موتور راننده را ناامید نمی کند و چسبندگی به سطح جاده بی نظیر است. غرش موتور و صدای اگزوز، دل انگیزترین موسیقی ای است که می توانید در حین رانندگی با پانامرا به آن گوش دهید. پانامرا خودرویی دو شخصیتی است که به جای خود رام ترین و لوکس ترین خودروی جاده می شود و در جای خود تبدیل به خودرویی می شود که توانایی سر به سر گذاشتن با تمام خودروهای قدرتر از خود را دارد. بله، در پورشه هیچ خطایی جایز نیست، به جز خطای راننده!


منبع

Edmunds

برچسب : پورشه پانامرا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

20 نظر

بردیا
0

من خیلی وقته ذهنم مشغوله اون دکمه شبیه.... زن ومرده در حال.... هستند. لطفا راهنمایم کنید چند بار زدم عمل نکرد. ممنونم
00:42  1399/08/03
پاسخ دادن
رامتین
0

من که ازش رازیم خیلی
01:10  1398/05/30
پاسخ دادن
علیرضا
0

پدر من وارد کننده ی خودرو های اسپرته منم به شوق دیدن ماشین ها باهاش به گمرک میرم ولی مازاراتی گیبیلی چیز دیگه است
15:56  1394/10/04
پاسخ دادن
سعید
2

شتاب مدل 8 سیلندر توربو 4.1 ثانیه است . وای خدا عجب شتابی !!!
جون میده تو اتوبان برونیش .
اصلا احساس نمی کنی داری رانندگی میکنی. حسش شبیه به نشستن
روی مبل لوکس و بسیار نرمی می مونه که روی ابرها در حال حرکته ....
فوق العاده ست . جاست پورشه
16:48  1394/07/24
پاسخ دادن
مصیب داوری
0

کایمن ایده ال جاده های تهران ، اصفهان و شیراز
13:35  1394/04/13
پاسخ دادن
کاربر: kamy
0

اگر گمرک خودرو آزاد بشه می شه از این ماشین ها خرید ولی در کل خرید این ماشین ها در این وضع اقتصادی ناجور بودار هست
20:23  1393/08/30
پاسخ دادن
عشق ماشین
3

سلام. باید از دبی بخری و بعد وارد کنی؟

چقدر کلا آب میخوره؟
22:17  1393/01/31
پاسخ دادن
MMMM
0

سلام داداش اين ماشينو ميشه تو كشور هم خريد من هفته گذشته يك 2014 خريدم 1243000يك ميلياردودويست و چهل وسه ميليون البته بخوايي تو دبي بخري حدود 750 بايد بدي
13:51  1394/07/24

فرهنگ
1

حرفی نداره واقعا ماشینه... پورشه و بنز و بی ام و هر سه المانی و عالین
22:42  1392/12/29
پاسخ دادن
علیرضا
5

من عاشق پورشه ام شما چطور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
17:17  1392/11/01
پاسخ دادن
فرشید
1

Only Porsche
Porsche God in the Car
18:01  1393/01/11

علیرضا
2

فقط پورشه زیرا بسیار راحت پرقدرت وسریع است
17:15  1392/11/01
پاسخ دادن
سام
5

فقط پورشه. بهترین و راحت ترین خودرو در رانندگی . عالیه
11:15  1392/10/15
پاسخ دادن
کاربر: سارا
5

هم لوکس و هم اسپرته
09:20  1392/07/10
پاسخ دادن
امیر
6

ولی من هر کاری می کنم به این 80 دکمه عادت نمی کنم!!!!!!
01:20  1392/07/09
پاسخ دادن
مهسا
7

یعنی تنها مشکل شما 80 دکمش هستش؟!
13:25  1392/07/09

رضا
7

سلام انیدوام بتونی یک روز اونو بخری و به لذت بی نهایت رانندگی برسی من 3 ساله که این ماشینو دارم و تا الان هیچ ماشینی به این لذت نبوده حتی بنز مدل اس 63 که با چه بدبختی وارد ایران کردیم اما این ماشین انتهای خورو است البته من مدل 2014 ندارم ولی بهر حال پورشه است امیدوارم بخری
01:15  1392/08/24

کاربر: هیمن
6

فوق العادست
00:38  1392/07/06
پاسخ دادن
آرش
4

معلوم 2 ملیارد پول کمی نیست
15:12  1393/08/30

آرش
2

ماشینی پرسرعت و شیک برای خیابان های تهران
15:15  1393/08/30

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
S3 سفید : S3 معروفه به تویتا چینی، یه خودرو کم استهلاک و اقتصادیه، صندوق عقبش ۶۰۰ لیتر جا داره که خیلی عالیه مثلا لاماری ۴۸۰لیتر،هایما اس۸؛ ۳۴۰ لیتر حجم صندوق دارن یا حتی تی۵ فرداموتور که یک شاستی بلند بزرگه ۵۱۵لیتر حجم صندوقشه. تعلیقش فوق العاده نرمه، وزنش کمه، مصرفش کمه، نگهداری خاصی نمیخواد مخصوصا که موتورش تنفس طبیعیه که با توجه به بنزین داخل ایران که اکتانش ۸۷ هست موتور تنفس طبیعی یه مزییته.
S3 سفید : دوستان ، یه چیزی من مطلع شدم که قبلا هم شنیده بودم : شرکت ۹۰ روز کاری (یا ۴۵ یا ۱۵ یا ...) را از تاریخ قرارداد محاسبه نمیکنه بلکه از تاریخ تکمیل وجه حساب میکنه ، اگه میخواین بدونید تاریخ پایان ۹۰ روزتون و شاسی شدن خودروتون کی هستش برید داخل همون صفحه پیگیری وضعیت خودرو مشتری، داخل اون جدولی که چک ها رو ثبت کردن تاریخ پرداخت رو نگاه کنید(برای اقساطی ها منظور چک های اقساطه و برای نقدی ها هم منظور آخرین چکه) از اون تاریخ ۹۰ روز کاری بشمارید(پنج شنبه ها هم حسابه). خود من قراردادم ۱۵ آبان بود، تاریخ تکمیل وجه یا همون تاریخی که بعنوان تاریخ پرداخت چک های اقساطم در صفحه پیگیری ثبت شده بود ۷ آذره، ۲۷ اسفند هم شاسی شدم که میشه دقیقا ۹۰ روز کاری.
رضا : با سلام نیسان منم همینجور شما چه راهی براش پیدا کردین ممنون راهنمایی کنید مدل ۹۲ از سرعت ۷۰ به بالا میلرزه رینگ جلو عوض کردم بالانس کردم گاردن چک کردم ولی لرزش داره بازم
سعیدs5 : داداش من ثبت نام شهریورم شاسی نشدم هنوز
تورم : اینجا ایران است ..
پیام : بچه ها خواهشا 1403.2.8همه شرکت کنید تا به یه جواب برسیم 10 صبح
پیام : عالیه حتما من هستم بریم.
تارااتومات : دیگه یهو میکردنش پیش فروش هم خیال خودشونو راحت میکردن هم ماها رو وگرنه این دیگه چه مدل فروش فوری هست هممونو دست انداختن الکی پولمونو دادیم دستشون به امان خدا معلومم نیست کی ماشین و تحویل بدن
علی : داداش عجله نکن هر چی بیشتر صبر کنی سود تاخیرت بیشتره من خودم ۳۰ ملیون سود تاخیر گرفتم دیر ترهم میدادن خوشحال تر میشدم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حمید : جاسوس پست
فرهاد : دلال ها ناله میکنن چون سود شون کم شده برید سر چهار راه ها نیرو و کارگر بیارید جهت تجمع شما ها پول دارین خرج کنید شاید جواب بده😂😂
علیرضا : بیست و چهارم فروردین یا اسفند؟؟؟
سورن تک اسفند : یه مدت بعداز تحویل خودرو بهتون پیام میاد یا زنگ میزنن میری نمایندگی یه حواله بهت میدن میری بانک میگیری شانسی احتمال داره ده روز بعد یا دوماه بشه. شخصا یه ماشین تبدیل زدم سرانه منو بعداز شصت روز دادن
پارس : سلام قیمت خودرو پایین آووردن نگران نباشید پارس xup,372،،
جناب 207 : اگر برای همه امده باشه باید قبلش اطلاع رسانی از طریق پیامک به همه انجام بشه که فلان تاریخ شما میتونی تغییر رنگ انجام بدی و ظرفیت محدود هست نه بدون اطلاع رسانی
علی رضا تنها : خنده داره،بجای سواری ،ماشین تجاری بدن؟اگه گفته بودی رانا یا 207 شاید کسی باور می‌کرد
دوگانه : شما داری ادرس بد میدی به مردم ،خدارو شکر کن که گرون نکردن ،نه این که بیای حساب کنی کی چه قدر سود کرده،بقیه گیج کنی ،اگه اونجوری حساب کنی من مرداد 1402تحویل گرفتم 218 تک
سیروان : مال شما ارتقا یافته ست خودش اون واسه دنده ای سقف فلز قیمت قدیم.
پارس سال زمستون : ما اواخر سال 401 طرح یکپارچه با قیمت 165 ملیون ثبت نام کردیم بهار 402 قیمت رفت 180 تابستون 402 قیمت شد 202 ملیون اوایل پایز229 تومن وسط پاییز قیمت شد 256 ملیون چند هفته بعد شد 279 تومن اوایل زمستون شد 294 ملیون تو یک سال چندین بار تغیر قیمت داشتیم . ما به امید 165 ملیون ثبت نام کردیم نه 450 ملیون . کدوم کشوری یه جنسی رو تو یک سال ده بار افزایش قیمت میدن ؟ این واقعا حق ما نیست فراخوان ما باید پاییز میومده زمستون تحویل میگرفتیم ولی یک ماه از سال جدید میگزره باز پیامک نیومد برا بعضی ها هم که اومده با قیمت بهار امثال خدایی خیلی بی انصافیه من خواهش میکنم فردا حضور داشته باشید که به قیمت زمستون بدن بهمون نه بهار تا الانم 10 بار افزایش قیمت دادن به 300 رسوندن اشکال نداره همون 300 تومن بدن بیشترش نکنن منتظر حضور همه با غیرتا هستیم که حقمونو بگیریم نزاریم پایمال بشه یاحق