مردم ناراضی، اما آمارها راضی‌اند!

 

مردم ناراضی، اما آمارها راضی‌اند!

 
در حالی ارزیابی صورت گرفته بیانگر افزایش میانگین رضایتمندی مشتریان از وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در بازه زمانی یک سال و نیم اخیر است که شواهد و واقعیت‌های میدانی خلاف این موضوع را نشان داده و مردم همچنان ناراضی هستند.
 
به گزارش ایسنا، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به عنوان شرکت بازرسی مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت، وظیفه پایش و ارزیابی کیفیت خودروهای تولید داخل و همچنین ارزیابی کیفیت خدمات پس از فروش ارائه شده از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو را بر عهده دارد.
 
این شرکت در جدیدترین ارزیابی خود، گزارشی از وضعیت رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای سواری ارائه کرده است. براساس نتایج این ارزیابی، میانگین رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو در طول یک سال و نیم اخیر افزایش یافته است.
 
طبق گزارش این شرکت، شاخص میانگین رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای سواری در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۴ برابر با ۶۸۳ از ۱۰۰۰ امتیاز، در نیمه دوم سال ۱۳۹۴ برابر با ۶۸۵ و در نیمه نخست امسال (۱۳۹۵) برابر با ۶۹۱ از ۱۰۰۰ امتیاز بوده است.
 
این آمارها در حالی بیانگر افزایش رضایتمندی مشتریان از کیفیت خدمات پس از فروش خودرو در طول یک سال و نیم اخیر است که واقعیت‌های میدانی خلاف این موضوع را نشان داده و همچنان مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند.
 
در این شرایط بهتر است شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران روشن کند در حالی که واقعیت‌ها و شواهد میدانی همچنان بیانگر نارضایتی مردم از خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو است چگونه این شرکت در ارزیابی خود به این نتیجه رسیده که میانگین رضایتمندی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودرو افزایش یافته است!؟.
 
 
 

منبع

ایسنا
 

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

کاربر: نوید جهرمی
0

آمار و ارقام که دردی از ما دوا نمیکنه. میگه تورم تک رقمیه. نرخ بیکاری تک رقمیه. رشد اقتصادی 6 و خورده ای درصدی داشتیم. به چ درد ما میخوره؟ وقتی واقعیت چیز دیگه ای رو نشون میده.
اینم مثل بقیه آمار و ارقامایی که اعلام میکنن.
08:07  1395/10/11
پاسخ دادن
فرزاد
2

همین الان اگر چهار مدل خودروی خارجی رو بصورت قطعات به دو خودروساز وطنی بدید بعد از چند وقت سه خودروی جدید وارد بازار کرده و قطعات باقیمانده رو متعجب به مثلا خدمات پس از فروش میدن تا از تولیداتشون پشتیبانی کنن، بعد مردم چطور از این اوضاع راضی باشن!؟!
بنابراین وای به حال تولیدات داخلی!!!
19:20  1395/10/08
پاسخ دادن
فرزاد
4

یک جواب کلی داره این امارها .
مردم ما در برخورد با نهاد های دولتی و نظارتی حالتی رودروایسی منشانه و محتاط به خود میگیرن با اعلام رضایت نسبی از درد سر احتمالی آتی به دور باشند .
دوم اینکه نهادهای نظارتی و امارگیری به نحوی یک طرفانه و با مطرح کردن سوالات کلی دنبال گرفتن نظر مثبت مردم از خدمات ارائه شده هستند
، فرضا بنده بعد از مراجعه به ایرانخودرو و بعد از یکسری نارضایتی و رفع تقریبی دست آخری عیب خودرو خودم باهام تماس گرفته شد و بعد گفتگویی خلاصه وار و کاملا یک طرفه گفتن بالاخره که کارتون انجام شد ؟ حالا بعد اژ هماهنگی و تعویض قطعه راضی هستین ؟ ( نمیگن پدرم در اومد تا بالاخره قطعه رسید چند روز علاف شدم ها . فقط گفتن الان چطوره ؟
مورد اخر اینکه کیفیت خدمات در نمایندگی های مختلف متفاوته که از عجایب روزگاره این مرز و بوم می باشد .
نیازی به توجیع هم نیست از ماست که بر ماست .
16:38  1395/10/08
پاسخ دادن
erfan
4

تقلب و دزدی داره بیداد میکنه
15:16  1395/10/08
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : داداش ی روز هماهنگ کن قمه هامون برداریم بریم جلو ایرانخودرو، بالاخره شما هم باید راضی باشی
رضا : سلام شما که تحویل گرفتی که مبارک باشه به سلامتی استفاده کنی ایا مانیتورش امنیت داره از نظر سرقت؟
محمود : سلام ،‌دوستان کسی هست که چانگان ثبت نام کرده باشه بهمن ماه و الان تو مرحله فاکتور شدن باشه؟
تارا : من فکر نمیکنم برای تارا پلاس دوباره افزایش قیمت بیاد . چون پارس بیشتر از یکسال بود افزایش قیمت نداشت ولی تارا پلاس و تارا وی۴ همین پاییز گذشته نزدیک ۲۰۰ ملیون افزایش خوردن.
مهدی : آقا لطفاً لطفاً لطفاً لینک گروه بدین اونجا جمع شیم و هماهنگ باشیم.
مجید : دوستان فروش فوری بهمن اگر کسی فاکتور شده شماره پذیرش اعلام کنه ببینیم چقدر مونده. پذیرش 15بهمن خبری از فاکتور نشد
فرهاد : بنظرم خودروهای هیبریدی قابل قبول هستن و پلاگین هیبریدها هم بد نیستن ولی خودروهای تمام برقی فعلا به درد ایران نمیخورن من پیش از ثبت نام چانگان ثبت نام برای اسکای ول کردم باور کنید هنوز ایمیل واریز وجه برام میاد و ول کن نیستن
تارا : سلام یک از سوال از کسایی که فاکتور شدن: در سایت اصلی ایران خودرو وضعیت شما تغییری کرده؟ واسه من توی سایت اصلی از روزی که پولو زدم، روی تکمیل وجه گیر کرده ولی کاستومر روی اماده برای صدور فاکتوره. الان چی به چیه؟ ضمنا فروش فوری بودم و همه ما به تفاوتا رو هم ریختم. حالا اونهایی فاکتور شدید از شما جلو رفته یا همونجا مونده؟؟
Ooooo : پیش فروش براتون چه تاریخی زده بود چه ماهی معمولا یک ماه زودتر از ماه مقرر پیام تکمبل وجه میاد
محمد : اون زده تحویل بهار اردیبهشت یا خرداد احتمالا دعوتنامه میاد پذیرش ۱۰ دی سخا ۱۹ دی رنگ مشکی ۴۰۶ تومن ریختم ۹۰ روزه هنوز فاکتور نشدم کسی میدونه مشکی اومده بازار یا نه شایدم بخاطر رنگش هنوز نیومده چون رنگای دیگ بهمن ماه تحویل شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اپشنال اوتوو : سلام الان نگاه کردم نداشتم.
اکبر موعد 30 بهمن : رانا پلاس فقط تهران تولید مبشه
تحویل 29فروردین1403 : سلام دوستان 207 کد 60023امروز زنگ زدم ایران خودرو گفتن داریم قرارداد های دهه سوم فروردین ماه رو فاکتور میکنیم یعنی دهه های قبل همه فاکتور شدن هرکی فروردین فاکتور شده اطلاع بده
سامان : سوالی بود یا خبری؟
نیلوفر : تو اگ عاقل بودی خو اینو نمیگفتی
4723 : 455تومن
207 اولویت سوم زمستان : یعنی طرف اینقدر بیکاره بیاد دروغ بنویسه؟؟
207 اولویت سوم زمستان : تکمیل وجه17دی هستم تبدیل هم 19 فروردین زدم هنوز که خبری نیست فقط روزی 100 بار میریم میز خدمت مشتری را چک میکنیم
فری : اینایی که میان میگن ما فاکتور شدیم همشون از خود ایران خودرو هستن دارن مردم مسغره می کنن دیما کسی فاکتور نشده فقط دروغ من 11 دی هستم تبدیل 19 اما اصلا خبری نیست
هیراد : سلام منم 4723هستم هنوزپیامک نیومده برام لطفا اگه کسی میدونه یابراش پیام اومده به ماهم اطلاع رسانی کنه