بررسی هیوندای الانترا 2013

بررسی هیوندا الانترا 2013

تولید الانترا به دهه 90 میلادی برمی‌گرد که دارای طراحی ضعیف و کیفیت و دوام پایین بودند. در دهه 70 خورشیدی نیز با ورود خودروهای اروپایی و آسیایی خوشنام مثل اپل، بنز، ب ام و، فولکس واگن (گلف)، تویوتا، میتسوبیشی (گالانت)، هوندا وحتی شورولت (کاپریس) به کشورمان، شاهد خودروهای گمنامی مثل هیوندای و دوو بودیم که گام بزرگ خودروسازان کره‌ای در زمینه خودروسازی بود. یکی از محصولات هیوندای مدل اکسل بود که در سازمان تاکسیرانی مشغول به خدمت شدند و بسیار زود نیز بازنشسته شدند! مدل دیگر که الانترا بود طراحی به روزتری داشت و امکانات آن بسیار بالاتر از برخی محصولات ژاپنی و اروپایی بود. اما نداشتن اصالت و هم چنین کیفیت پایین قطعات باعث شد تا در مقابل رقبا شانس چندانی نداشته باشد.

بررسی هیوندا الانترا 2013

اینک الانترا دوباره به بازار کشورمان وارد شده و امید دارد تا تجربه تلخ دو دهه پیش برایش تکرار نشود. ولی این بار باید دید در میان انواع محصولات دیگر خانواده خود و رقیب هم وطنش یعنی کیا، شانسی برای پیروزی دارد یا باز هم محکوم به فراموشی می‌باشد. در این خودرو پیشرفت رو به جلو کمپانی به وضوح دیده می‌شود. به طوری که می‌تواند رقیبی برای هم طرزان خودر در خانواده های تویوتا و هوندا باشد. موتور 1.8 لیتری در این خودرو کارایی بسیار بالا و مصرف سوخت پایین دارد. در داخل نیز شاهد استفاده از قطعات مرغوب و طراحی خوبی هستیم. فضای سر و پای سرنشینان بسیار مناسب بوده و حجم صندوق عقب در این کلاس از خودرو بسیار خوب است. امکانات حتی در مدل های پایه نیز کافی بوده و امکانات دیگر از قبیل سیستم دسترسی بدون کلید و گرمکن صندلی های جلو و عقب نیز به صورت سفارشی در دسترس می‌باشند.

 

سطح تجهیزات و امکانات رفاهی

بررسی هیوندا الانترا 2013

الانترا در دو تیپ GLS و Limited تولید می‌شود. در تیپ GLS این امکانات در دسترس می‌باشند: رینگ های 16 اینچی استیل، آینه های گرم شونده، شیشه های برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان تلسکوپی، صندلی های تاشوی عقب (60/40)، کامپیوتر سفری و رادیوی ماهواره ای. در این تیپ با گیربکس اتوماتیک مواردی از قبیل رینگ های 16 اینچی آلومینیومی، چراغ های مه شکن، قطعات تزئینی کابین، زیرمچی صندلی های جلو، آفتابگیرهای چراغ دار، کنترل صوتی روی غربیلک فرمان و بلوتوث به صورت سفارشی و تحت عنوان پکیج Preferred در دسترس هستند.

بررسی هیوندا الانترا 2013

البته آینه وسط الکترومیک به تنهایی قابل سفارش می‌باشد. در تیپ Limited سدان تمام تجهیزات GLS وجود دارد و این موارد به آن ها افزوده می‌شود: رینگ های 17 اینچی آلومینیومی، سانروف، تودوزی چرم، صندلی برقی راننده و گرمکن صندلی های جلو و عقب. البته در صورت سفارش پکیج Technology، امکاناتی از قبیل: چراغ های جلوی اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید، دوربین دید عقب، سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک، سیستم رهیاب با صفحه نمایش لمسی و نمایش لحظه ای آب و هوا و ترافیک به این لیست اضافه می‌شوند. 

 

قدرت موتور و کارایی

بررسی هیوندا الانترا 2013

الانترا دیفرانسیل جلو بوده و با یک موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری به بازار عرضه می‌شود که 148 اسب بخار قدرت دارد. الانترای 2013 از پس استاندارد آلودگی به خوبی بر آمده است و مصرف سوخت آن در شهر، جاده و به صورت ترکیبی به این ترتیب می‌باشد: 9، 7 و 8 لیتر به ازای هر صد کیلومتر. میزان آلایندگی این خودرو تقریباً صفر می‌باشد. گیربکس 6 دنده دستی و 6 دنده اتوماتیک، هر دو قابل سفارش بوده و در کنار موتور نه چندان قوی، در عرض 9.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد.

 

ایمنی

بررسی هیوندا الانترا 2013

تجهیزات ایمنی استاندارد در الانترای 2013 شامل سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، ترمزهای دیسکی ضدقفل، سیستم محافظت از گردن، کیسه هوای جانبی سرنشینان جلو و کیسه هوای پرده‌ای می‌باشد. در تست تصادفات، ایمنی کلی الانترا 5 ستاره، برخورد از جلو 4 ستاره و در برخورد از جوانب 5 ستاره را به خود اختصاص داده و در تست موسسه ایمنی بزرگراه ها نیز الانترا بالاترین سطح امتیاز (Good) را نصیب خود کرده است.

 

طراحی داخلی

بررسی هیوندا الانترا 2013

دکمه ها و ادوات کنترلی در الانترا در دسترس بوده و از آرگونومی خوبی برخوردارند. طراحی داخل زیبا بوده و کیفیت قطعات با اینکه در کلاس خود خیلی بالا نیست، ولی ظاهر خوبی دارند. با استفاده از آپشن‌های سفارشی مثل تودوزی چرم، گرمکن صندلی، مسیریاب و دوربین دید عقب، یک رانندگی آرام و دلپذیر در انتظار شما خواهد بود. در کل الانترا بیش از آن چیزی که انتظار دارید فضا در اختیارتان قرار می‌دهد.

بررسی هیوندا الانترا 2013 بررسی هیوندا الانترا 2013
بررسی هیوندا الانترا 2013 بررسی هیوندا الانترا 2013

فضای سرنشینان مناسب بوده و صندلی ها جادار و راحت هستند. البته سرنشینان قد بلند در عقب کمی در قسمت فضای سر و پا دچار ناراحتی خواهند شد. از صندوق عقب 420 لیتری نیز که در این کلاس درخور توجه است نباید غافل شد.

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی هیوندا الانترا 2013

کیفیت سواری و لذت رانندگی الانترا در سطح بالا نیست ولی قابل قبول می‌باشد. همچنین در حالی که خودروی پرشتابی نیست، خودروی تنبلی هم نمی‌باشد. موتور 1.8 لیتری از پس براورده کردن نیازهای روزمره برآمده و گیربکس اتوماتیک آن شما را در ترافیک های شهری خسته نمی‌کند. البته نفوذ کم صدای باد و صدای موتور به داخل کابین به شما یادآوری می‌کند که سر بر خودرویی جمع و جور و اقتصادی هستید. ولی در کل باید بگوئیم الانترا توانسته است توازن خوبی میان کیفیت سواری و قیمت پرداختی برقرار کند.

بررسی هیوندا الانترا 2013

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی هیوندا الانترا 2013


منبع

Edmunds

برچسب : هیوندای الانترا 2013






مرتب سازی :

2 نظر

سامی
0

خوب تو برو 206وپراید بخر
15:18  1393/01/12
پاسخ دادن
میلاد
0

واقعا صدای باد در کابین میاد؟؟؟
پس با پراید و 206 تولید داخل فرقش تو طراحی کابین چیه؟؟؟
00:39  1393/01/12
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
مهربد 112 نظر
Bugatti 111 نظر
اطلاعات خودرو
oMIID 64 نظر
مهربد 57 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سید.موسوی : درضمن یادم رفت بگم اگه موتور 1.5 این ماشینم حدود 70تا85 باشه بازم به S5 شرف داره. همه چی به قیمت نهاییش بستگی داره...
سید.موسوی : سلام. قیمتش چنده دوستان؟؟؟؟ زیر 100 تومنه یا بالای 100 تومن؟؟؟ حدس میزنم بالای 100 باشه... ولی اگه زیر 100 باشه تو دهن جک S5 میزنه. خدا کنه خیلی گرون ندن و گرنه باید به فکر پژو2008 یا خود جک S5 باشم. به آپشن هاش خیلی اشاره نشد تا ببینم سیستم کنترل پایداری و کشش و...داره یانه... ولی عجب ماشینیه...
سورناشاه : والا ما ایرانیا همه تا حالا ماشینایساخت ویران خودرو و سایپا رو سوار شدم و حالا ماشین چینیسوار شدیم ،،، ما این ماشینای ایرانخودرور رو داشتیم و حالا که ماشینای چینی سوار شدیم فهمیدیم که تا حالا داشتن بهمون خیانت میکردن و اینکه شما ماشینای ایرانی سوار میشی و تعریف میکنی طبیعیه چون هنوز هم ماشین چینی سوار نشدی تنو بفهمی ماشین آیه ، ضمنا شاسی بلند بودن ارتباطی با 4WD بودن نداره!!ضمنا اگه بی کیفیت بودن تو اروپا و کشورهای ۱۰ برابر پیشرفته تر از ما به فروش نمیرفت ،،، ضمنا مدیران خودرو جزو برترین مونتاژ کنندگان کمپانی چری شناخته شده و از نظر کیفیت با مراجعه به وبسایت مدیران خودرو متوجه گواهی های بین المللی استانداردش میشید و از نظر کیفیت حرفی توش نیست.
محمد : یک نکته جالبی که من باهش برخورد کردم اکثر ام جی سوارا همشون ادمای باسوادی بودن ومیدونند چه برندی خریدن
محمد : خوب و قشن
رهام : ای بابا بازم که پراید نیست تو لیست
ناهید : سلام راستش ماشین منم همین ایراد و داره اگه کسی با این مشکل برخورد کرده ما را هم راهنمایی کنه
مجتبی : بابای من راننده هم نیست ولی دیروز یکی خریدن 430 تومان به علاوه75 تومان کانتین مارال میشه 505 تومان به این قیمت میتونست 2 تا 4 دونگ FH12 مدل 1383.84 بخره اون 2 دونگشونم مال راننده که دل بسوزونه.مگه همون بارو نمی بره!والا من که تو کارای بابام موندم.
واقع بین باش : داشتم صفحه اول این سایتو نگاه میکردم که یه دفه چشمم به آخرین نظر در مورد x33 افتاد و گفتم بیام ببینم اینجا چه خبره( اینارو اول گفتم تا نگن تو واسه چی اومدی تو صفحه ما)، حالا اصل موضوع : من خودم تمام ماشینای ایرانخودرو داشتم از 206 گرفته تا سمند و405 و رانا الان هم برای بار سوم پژو پارس گرفتم . همشون یک سری مزایا و ضعف داشتن ولی طی سالیان کیفیتشون اومده پایین ولی راضی کننده بودن و با هیچ کدوم مشکل خاصی نداشتم از دوستانی که ماشین چینی خریدن به خصوص به قول خودشون شاسی بلند سوارا استدعا دارم هیچوقت ماشینای ایرانخودرو یا سایپارو مسخره نکنن چون ماشینای چینی به حد کافی خودشون خنده دارن و درباره کیفیت ماشین ایرانی مثل پرشیا که هنوز یکی از پرطرفدارترین و قشنگ ترین ماشیناست نظر ندن چون اکثرا این ماشینو نداشتن دوما از روزی که قطعه تحریم شد و مجبور شدن از چین قطعه بیارن کیفیت ماشینای داخل افت کرد دقت کنین قطعات چینی پس دیگه وای به حال ماشین کلا چینی در ضمن به ماشینی میگن شاسی بلند که حتما حتما دو دیفرانسیل باشه پس x33و ..شاسی بلند نیست پس اگر خریدین مبارک باشه ولی به دیگران تحمیل نکنین
565463 : واقعا مرز پر گهر
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی قزوین : دوستان علی اقا میدونی اگه دی وی دی تصویری ببندید از گارانتی خ.درو خاج میشه دوستان باز هم میگماین ماشین فوق الاده است
احسان : سلام‌ ، امپر آب تا خط قرمز بالا میاد به نظرتون طبیعیه ؟!! یا برا من مشکل داره ؟!! ممنون میشم نظرتون را بشنوم
مهدی قزوین : سلام دوستان بلاخره امروز با عنایت پروردگار تحویل گرفتم و یه سفر ۱۰۰ کیلو متریم رفتم باید یه حقیقت رو بهتون بگم دوستان به خدا اگه من میدونستم x ۶۰/ اینجوری ماشین است ۲سال پیش ثبت نام میکردم به خدا دوستان هر کی میگه نمیدونم شتابش کم تو سربالایی گیر میکنه البته ببخشید چرت میگه ماشین از همه لحاظ عالییی عالیی به خدا عالیی انشالاه برای شما را هم بدن دوستان من دی ماه نوشته بودم واسه فروردین دوستان حالا من هر چقدر بگم کمه باید خودتون سوار بشین ببنید عالیی یا علی
oMIID : سلام دوستان من از کسی که این ماشین پر قدرت،پر شتاب،با کیفیت،ارزون قیمت و همه چی تموم رو میخره عاجزانه خواهش میکنم که یه قرار ملاقات با بنده حقیر بذاره تا بتونم این انسان نابغه و متفکر رو از نزدیک ببینم و از وجودش استفاده کنم... :-) خدا وکیلی ببینید با کیا شدیم ۸۰ میلیون نفر!!!
oMIID : سلام دوست عزیز خیلی خیلی ممنون از اینکه اطلاعات ارزشمندتون رو با ما به اشتراک گذاشتید و باعث دلگرم شدن هرچه بیشتر بنده و بقیه دوستانی که منتظر تحویل خودرو هامون هستیم شدید.
ریحانه : آخه پولم به مزدای صفر نمی رسه ، مدل 89 یا 90 می تونم بخرم... بعدم اینکه می گن کف مزدا میگیره تو دست اتدازا چی؟ و اینکه مونتاژه کیفیتش پایین نیست؟؟ حالا دارم به مگانم فکر می کنم... مگان یا مزدا 3 یا MVM؟
امیر : سلام اون دوستی که می گفتند پدرشون تو دیار خودرو هست ،اگر می تونید بگید که چه تعداد خودرو وارداتی چه تعداد ckd یا skd است ،در ضمن اگر جواب صحیح بدین و بعدا معلوم بشه که حرف شما درست بوده نگاه ما به دیار خودرو بهتر خواهد شد،همچنین به پدرتون نیز خسته نباشید بگوید و بهشون بگین ما هم مثل خودتون هستیم با تشکر
neo : هندلینگش از تیپ پنج بهتره، ده بیس درصد شتابش کمتره، اونم ده بیس درصد
527مهدی : باسلا میخوام بدونم 206 تیپ 5 مدل فولش کدش چنده ایا همین 26815 فوله یا نه
رضا پارس : مطمئنی بعد یک سال سود مشارکت 6 درصد میشه؟
botL
botR
Logo
فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
استفاده از مطالب سایت 1car.ir تنها با درج لینک فعال به صفحه مبدأ، مجاز می‏باشد.