بررسی هیوندای الانترا 2013

بررسی هیوندا الانترا 2013

تولید الانترا به دهه 90 میلادی برمی‌گرد که دارای طراحی ضعیف و کیفیت و دوام پایین بودند. در دهه 70 خورشیدی نیز با ورود خودروهای اروپایی و آسیایی خوشنام مثل اپل، بنز، ب ام و، فولکس واگن (گلف)، تویوتا، میتسوبیشی (گالانت)، هوندا وحتی شورولت (کاپریس) به کشورمان، شاهد خودروهای گمنامی مثل هیوندای و دوو بودیم که گام بزرگ خودروسازان کره‌ای در زمینه خودروسازی بود. یکی از محصولات هیوندای مدل اکسل بود که در سازمان تاکسیرانی مشغول به خدمت شدند و بسیار زود نیز بازنشسته شدند! مدل دیگر که الانترا بود طراحی به روزتری داشت و امکانات آن بسیار بالاتر از برخی محصولات ژاپنی و اروپایی بود. اما نداشتن اصالت و هم چنین کیفیت پایین قطعات باعث شد تا در مقابل رقبا شانس چندانی نداشته باشد.

بررسی هیوندا الانترا 2013

اینک الانترا دوباره به بازار کشورمان وارد شده و امید دارد تا تجربه تلخ دو دهه پیش برایش تکرار نشود. ولی این بار باید دید در میان انواع محصولات دیگر خانواده خود و رقیب هم وطنش یعنی کیا، شانسی برای پیروزی دارد یا باز هم محکوم به فراموشی می‌باشد. در این خودرو پیشرفت رو به جلو کمپانی به وضوح دیده می‌شود. به طوری که می‌تواند رقیبی برای هم طرزان خودر در خانواده های تویوتا و هوندا باشد. موتور 1.8 لیتری در این خودرو کارایی بسیار بالا و مصرف سوخت پایین دارد. در داخل نیز شاهد استفاده از قطعات مرغوب و طراحی خوبی هستیم. فضای سر و پای سرنشینان بسیار مناسب بوده و حجم صندوق عقب در این کلاس از خودرو بسیار خوب است. امکانات حتی در مدل های پایه نیز کافی بوده و امکانات دیگر از قبیل سیستم دسترسی بدون کلید و گرمکن صندلی های جلو و عقب نیز به صورت سفارشی در دسترس می‌باشند.

 

سطح تجهیزات و امکانات رفاهی

بررسی هیوندا الانترا 2013

الانترا در دو تیپ GLS و Limited تولید می‌شود. در تیپ GLS این امکانات در دسترس می‌باشند: رینگ های 16 اینچی استیل، آینه های گرم شونده، شیشه های برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان تلسکوپی، صندلی های تاشوی عقب (60/40)، کامپیوتر سفری و رادیوی ماهواره ای. در این تیپ با گیربکس اتوماتیک مواردی از قبیل رینگ های 16 اینچی آلومینیومی، چراغ های مه شکن، قطعات تزئینی کابین، زیرمچی صندلی های جلو، آفتابگیرهای چراغ دار، کنترل صوتی روی غربیلک فرمان و بلوتوث به صورت سفارشی و تحت عنوان پکیج Preferred در دسترس هستند.

بررسی هیوندا الانترا 2013

البته آینه وسط الکترومیک به تنهایی قابل سفارش می‌باشد. در تیپ Limited سدان تمام تجهیزات GLS وجود دارد و این موارد به آن ها افزوده می‌شود: رینگ های 17 اینچی آلومینیومی، سانروف، تودوزی چرم، صندلی برقی راننده و گرمکن صندلی های جلو و عقب. البته در صورت سفارش پکیج Technology، امکاناتی از قبیل: چراغ های جلوی اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید، دوربین دید عقب، سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک، سیستم رهیاب با صفحه نمایش لمسی و نمایش لحظه ای آب و هوا و ترافیک به این لیست اضافه می‌شوند. 

 

قدرت موتور و کارایی

بررسی هیوندا الانترا 2013

الانترا دیفرانسیل جلو بوده و با یک موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری به بازار عرضه می‌شود که 148 اسب بخار قدرت دارد. الانترای 2013 از پس استاندارد آلودگی به خوبی بر آمده است و مصرف سوخت آن در شهر، جاده و به صورت ترکیبی به این ترتیب می‌باشد: 9، 7 و 8 لیتر به ازای هر صد کیلومتر. میزان آلایندگی این خودرو تقریباً صفر می‌باشد. گیربکس 6 دنده دستی و 6 دنده اتوماتیک، هر دو قابل سفارش بوده و در کنار موتور نه چندان قوی، در عرض 9.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد.

 

ایمنی

بررسی هیوندا الانترا 2013

تجهیزات ایمنی استاندارد در الانترای 2013 شامل سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، ترمزهای دیسکی ضدقفل، سیستم محافظت از گردن، کیسه هوای جانبی سرنشینان جلو و کیسه هوای پرده‌ای می‌باشد. در تست تصادفات، ایمنی کلی الانترا 5 ستاره، برخورد از جلو 4 ستاره و در برخورد از جوانب 5 ستاره را به خود اختصاص داده و در تست موسسه ایمنی بزرگراه ها نیز الانترا بالاترین سطح امتیاز (Good) را نصیب خود کرده است.

 

طراحی داخلی

بررسی هیوندا الانترا 2013

دکمه ها و ادوات کنترلی در الانترا در دسترس بوده و از آرگونومی خوبی برخوردارند. طراحی داخل زیبا بوده و کیفیت قطعات با اینکه در کلاس خود خیلی بالا نیست، ولی ظاهر خوبی دارند. با استفاده از آپشن‌های سفارشی مثل تودوزی چرم، گرمکن صندلی، مسیریاب و دوربین دید عقب، یک رانندگی آرام و دلپذیر در انتظار شما خواهد بود. در کل الانترا بیش از آن چیزی که انتظار دارید فضا در اختیارتان قرار می‌دهد.

بررسی هیوندا الانترا 2013 بررسی هیوندا الانترا 2013
بررسی هیوندا الانترا 2013 بررسی هیوندا الانترا 2013

فضای سرنشینان مناسب بوده و صندلی ها جادار و راحت هستند. البته سرنشینان قد بلند در عقب کمی در قسمت فضای سر و پا دچار ناراحتی خواهند شد. از صندوق عقب 420 لیتری نیز که در این کلاس درخور توجه است نباید غافل شد.

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی هیوندا الانترا 2013

کیفیت سواری و لذت رانندگی الانترا در سطح بالا نیست ولی قابل قبول می‌باشد. همچنین در حالی که خودروی پرشتابی نیست، خودروی تنبلی هم نمی‌باشد. موتور 1.8 لیتری از پس براورده کردن نیازهای روزمره برآمده و گیربکس اتوماتیک آن شما را در ترافیک های شهری خسته نمی‌کند. البته نفوذ کم صدای باد و صدای موتور به داخل کابین به شما یادآوری می‌کند که سر بر خودرویی جمع و جور و اقتصادی هستید. ولی در کل باید بگوئیم الانترا توانسته است توازن خوبی میان کیفیت سواری و قیمت پرداختی برقرار کند.

بررسی هیوندا الانترا 2013

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی هیوندا الانترا 2013


منبع

Edmunds

برچسب : هیوندای الانترا 2013






مقالات مرتبط

مرتب سازی :

2 نظر

سامی
0

خوب تو برو 206وپراید بخر
15:18  1393/01/12
پاسخ دادن
میلاد
0

واقعا صدای باد در کابین میاد؟؟؟
پس با پراید و 206 تولید داخل فرقش تو طراحی کابین چیه؟؟؟
00:39  1393/01/12
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
نظر سنجی
کدام قسمت از سایت را بیشتر میپسندید و دنبال می‎کنید؟





مشاهده نتایج
مطالب برتر
wait
دوستان
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اصغر : امتیازدهی به نظرات خودش گویای همه چیز هست.کسانی که به طور مطلق مدافع انرژی هسته ای هستند وحاظرند همه چیز فدای نیروگاه کاملا وارداتی وازرده خارج روسی بشه احتمالا نمیدونن گرسنگی یعنی چه.نمیدونن مریض داشتن وخرج دارو هایی که خیلیشون مدتهاست پیدانمیشه یعنی چه.همه چیز ماشین نیست.هرکس هم خواهان ملایم ترشدن مراودات مابا دنیا است اجنبی وعامل بیگانه نیست ونباید راحت بهش بگیم از مملکت برو بیرون.عزیز من قالپاق پراید هم واردتیه.سری به ابزار فروشی ها بزن دسته بیل با مارک چین هم داخلشون پیدامیشه.تانبینی باورش برات سخته.یاحق
امیر : سلام دوستان ما یه توسان 2014 داریم چند روز پیش یکی از دوستان را دیدم که مدل 2012 توسان را داره و دیدم که هروقت شارژ ریموت ماشینش تموم میشد در زیر کنسول مکانی بود که ریموت را در داخل آن میگزاشت و ماشین روشن میشد ولی من هرچی گشتم این مکان را در ماشینمون پیدا نکردم الان سوالم اینکه اگر ریموت خراب شود به هر علتی و دسترسی به کلید زاپاس نباشد چه باید کرد
مرتضی : سلام فرق اوپتیما2015با2014 چیه مدل 2014 هم موتور2لیتری توربو شارژداره ممنون
reza-4WD : انگار این روزا کالیپر ترمز زرد رنگ مد شده
reza-4WD : ای به خشکی شانس تماس گرفتم گفتن بلیط تموم شده...
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شکرالله خوری : مناسب میباشد.
farnood : واقعا میگن به حرف مردم نمیشه اطمینان کرد راسته. خیلی ها از 315 بد میگفتن منم باورم شد همین تابستون همکارم 315خرید من بهش تیکه مینداختم که آشغال خریدی تا اینکه با اصرار ازم خواست بشینم پشت فرمون. از گلشهر کرج تا 3راه آذری که محل کارمونه با کولر روندم واقعا خوشم اومد از قدرت و شتابش و ازش معذرت خواهی کردم.2 ماه میشه خودم 315 خریدم .43 سالمه 9 تا ماشین عوض بدل کردم آخریش 206 تیپ 2 داشتم کولر میگرفتم جوش میاورد یکسره تو نمایندگی بودم .آخر واشر سرسیلندر سوزوندم موتور که باز شد تازه زخم سر باز کرد. بماند. بعد از تعمیر نمایندگی واسم گارانتی نزد و کلی خرج رو دستم گذاشت تقریبا 3و نیم که آخرش از جیب دادم. شکایتم به جایی نرسید. دلمو زد.به بدبختی فروختمش. حالا از 315 راضی ام مشکلی نداره شکر خدا خیلی خوبه. خواهش میکنم. هر ماشینی رو تا سوار نشدی نظر نده خدارو هر لحظه ناظر بدون. از دروغ پرهیز کن. ممنون که متن زیاد منو تحمل کردین.
سامان : چرا؟ چه چیزیش فرق کزده من که هنوز تحویل نگرفتم ولی نا امیدم کردین
احمدرضا : سلام به همه دوستان من نمایندگی دیراستان بوشهرثبت نام کردن تحویل فروردین (شرایطی خریداری کردم)شکرخدا امروزتحویل گرفتم زیاد باهاش نرفتم ولی بنظرم ازسمندو 405 خیلی سرتره
علی ۶۳ : ماشین رو با باک خالی بمن تحویل دادن. به زور تا خونه رسید.بعدم دیگه روشن نشد. با بشکه بنزین ریختم توش. تا روشن شد. حتی چراغ رزرو هم روشن نشد. لاستیک نکسن ۲۴۵انداختم زیرش با گارد و رکاب فعلا که تو کفی خوب جوندار و نرم میره. فقط این دنده یک رو اعصابه ک یک لحظه چراغ دنده عقب روشن میشه.ضبط میوت میشه.با صدای سنسور همراه میشه.
سعید : سلام آقا مجید.شما پیش پرداختتون چند بود؟والان چند براتون فاکتور کردن و چقدر سود دیرکرد دادن؟
علی ۶۳ : با سلام دیروز پلاک گرفتم امروز گارد ولاستیک ک ذاشتم براش ماشین تپل و خوشکل شد
شیرین : اصلا من عضو باشگاه هواذاران مدیران خودرو. سعید آقا پس تو هم عضو باشگاه خرابکاران مدیران خودرو هستی . بیشتر از این خودتو ضایع نکن قصد و غرضت داره هوار میزنه.همه فهمیدن .
کرمی : چی شد ثبت نامی های 29و30دی سند خورده از شما خبری نیست قرار بودید برید شرکت کرمان موتور چی شد...؟
شایان : علی آقا سلام . خدمت شما عارضم که سعید میترسه اسم و فامیل واقعیش رو بده . اخوی بنده پلیس راهور هستن که با یه نرم افزار خاص وکد ملی تموم اطلاعات اون شخص رو از جمله مالکیت خودرو رو مشخص میکنه و پرینت میگیره . سعید داره بهونه میاره بدون شک اصلا mvm نداره حتی سوار نشده واسه همین داره طفره میره.
botL
botR
Logo
فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
استفاده از مطالب سایت 1car.ir تنها با درج لینک فعال به صفحه مبدأ، مجاز می‏باشد.