بررسی هیوندای الانترا 2013

بررسی هیوندا الانترا 2013

تولید الانترا به دهه 90 میلادی برمی‌گرد که دارای طراحی ضعیف و کیفیت و دوام پایین بودند. در دهه 70 خورشیدی نیز با ورود خودروهای اروپایی و آسیایی خوشنام مثل اپل، بنز، ب ام و، فولکس واگن (گلف)، تویوتا، میتسوبیشی (گالانت)، هوندا وحتی شورولت (کاپریس) به کشورمان، شاهد خودروهای گمنامی مثل هیوندای و دوو بودیم که گام بزرگ خودروسازان کره‌ای در زمینه خودروسازی بود. یکی از محصولات هیوندای مدل اکسل بود که در سازمان تاکسیرانی مشغول به خدمت شدند و بسیار زود نیز بازنشسته شدند! مدل دیگر که الانترا بود طراحی به روزتری داشت و امکانات آن بسیار بالاتر از برخی محصولات ژاپنی و اروپایی بود. اما نداشتن اصالت و هم چنین کیفیت پایین قطعات باعث شد تا در مقابل رقبا شانس چندانی نداشته باشد.

بررسی هیوندا الانترا 2013

اینک الانترا دوباره به بازار کشورمان وارد شده و امید دارد تا تجربه تلخ دو دهه پیش برایش تکرار نشود. ولی این بار باید دید در میان انواع محصولات دیگر خانواده خود و رقیب هم وطنش یعنی کیا، شانسی برای پیروزی دارد یا باز هم محکوم به فراموشی می‌باشد. در این خودرو پیشرفت رو به جلو کمپانی به وضوح دیده می‌شود. به طوری که می‌تواند رقیبی برای هم طرزان خودر در خانواده های تویوتا و هوندا باشد. موتور 1.8 لیتری در این خودرو کارایی بسیار بالا و مصرف سوخت پایین دارد. در داخل نیز شاهد استفاده از قطعات مرغوب و طراحی خوبی هستیم. فضای سر و پای سرنشینان بسیار مناسب بوده و حجم صندوق عقب در این کلاس از خودرو بسیار خوب است. امکانات حتی در مدل های پایه نیز کافی بوده و امکانات دیگر از قبیل سیستم دسترسی بدون کلید و گرمکن صندلی های جلو و عقب نیز به صورت سفارشی در دسترس می‌باشند.

 

سطح تجهیزات و امکانات رفاهی

بررسی هیوندا الانترا 2013

الانترا در دو تیپ GLS و Limited تولید می‌شود. در تیپ GLS این امکانات در دسترس می‌باشند: رینگ های 16 اینچی استیل، آینه های گرم شونده، شیشه های برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان تلسکوپی، صندلی های تاشوی عقب (60/40)، کامپیوتر سفری و رادیوی ماهواره ای. در این تیپ با گیربکس اتوماتیک مواردی از قبیل رینگ های 16 اینچی آلومینیومی، چراغ های مه شکن، قطعات تزئینی کابین، زیرمچی صندلی های جلو، آفتابگیرهای چراغ دار، کنترل صوتی روی غربیلک فرمان و بلوتوث به صورت سفارشی و تحت عنوان پکیج Preferred در دسترس هستند.

بررسی هیوندا الانترا 2013

البته آینه وسط الکترومیک به تنهایی قابل سفارش می‌باشد. در تیپ Limited سدان تمام تجهیزات GLS وجود دارد و این موارد به آن ها افزوده می‌شود: رینگ های 17 اینچی آلومینیومی، سانروف، تودوزی چرم، صندلی برقی راننده و گرمکن صندلی های جلو و عقب. البته در صورت سفارش پکیج Technology، امکاناتی از قبیل: چراغ های جلوی اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید، دوربین دید عقب، سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک، سیستم رهیاب با صفحه نمایش لمسی و نمایش لحظه ای آب و هوا و ترافیک به این لیست اضافه می‌شوند. 

 

قدرت موتور و کارایی

بررسی هیوندا الانترا 2013

الانترا دیفرانسیل جلو بوده و با یک موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری به بازار عرضه می‌شود که 148 اسب بخار قدرت دارد. الانترای 2013 از پس استاندارد آلودگی به خوبی بر آمده است و مصرف سوخت آن در شهر، جاده و به صورت ترکیبی به این ترتیب می‌باشد: 9، 7 و 8 لیتر به ازای هر صد کیلومتر. میزان آلایندگی این خودرو تقریباً صفر می‌باشد. گیربکس 6 دنده دستی و 6 دنده اتوماتیک، هر دو قابل سفارش بوده و در کنار موتور نه چندان قوی، در عرض 9.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد.

 

ایمنی

بررسی هیوندا الانترا 2013

تجهیزات ایمنی استاندارد در الانترای 2013 شامل سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، ترمزهای دیسکی ضدقفل، سیستم محافظت از گردن، کیسه هوای جانبی سرنشینان جلو و کیسه هوای پرده‌ای می‌باشد. در تست تصادفات، ایمنی کلی الانترا 5 ستاره، برخورد از جلو 4 ستاره و در برخورد از جوانب 5 ستاره را به خود اختصاص داده و در تست موسسه ایمنی بزرگراه ها نیز الانترا بالاترین سطح امتیاز (Good) را نصیب خود کرده است.

 

طراحی داخلی

بررسی هیوندا الانترا 2013

دکمه ها و ادوات کنترلی در الانترا در دسترس بوده و از آرگونومی خوبی برخوردارند. طراحی داخل زیبا بوده و کیفیت قطعات با اینکه در کلاس خود خیلی بالا نیست، ولی ظاهر خوبی دارند. با استفاده از آپشن‌های سفارشی مثل تودوزی چرم، گرمکن صندلی، مسیریاب و دوربین دید عقب، یک رانندگی آرام و دلپذیر در انتظار شما خواهد بود. در کل الانترا بیش از آن چیزی که انتظار دارید فضا در اختیارتان قرار می‌دهد.

بررسی هیوندا الانترا 2013 بررسی هیوندا الانترا 2013
بررسی هیوندا الانترا 2013 بررسی هیوندا الانترا 2013

فضای سرنشینان مناسب بوده و صندلی ها جادار و راحت هستند. البته سرنشینان قد بلند در عقب کمی در قسمت فضای سر و پا دچار ناراحتی خواهند شد. از صندوق عقب 420 لیتری نیز که در این کلاس درخور توجه است نباید غافل شد.

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی هیوندا الانترا 2013

کیفیت سواری و لذت رانندگی الانترا در سطح بالا نیست ولی قابل قبول می‌باشد. همچنین در حالی که خودروی پرشتابی نیست، خودروی تنبلی هم نمی‌باشد. موتور 1.8 لیتری از پس براورده کردن نیازهای روزمره برآمده و گیربکس اتوماتیک آن شما را در ترافیک های شهری خسته نمی‌کند. البته نفوذ کم صدای باد و صدای موتور به داخل کابین به شما یادآوری می‌کند که سر بر خودرویی جمع و جور و اقتصادی هستید. ولی در کل باید بگوئیم الانترا توانسته است توازن خوبی میان کیفیت سواری و قیمت پرداختی برقرار کند.

بررسی هیوندا الانترا 2013

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی هیوندا الانترا 2013


منبع

Edmunds

برچسب : هیوندای الانترا 2013


این مطلب را به اشتراک بگذارید...



مقالات مرتبط

مرتب سازی :

2 نظر

سامی
0

خوب تو برو 206وپراید بخر
15:18  1393/01/12
پاسخ دادن
میلاد
0

واقعا صدای باد در کابین میاد؟؟؟
پس با پراید و 206 تولید داخل فرقش تو طراحی کابین چیه؟؟؟
00:39  1393/01/12
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 


نظر سنجی
بیشتر به چه نوع خبر خارجی علاقمند هستید؟





مشاهده نتایج
Price Leasing Ad Exhaust Game Safety
مطالب برتر
wait
دوستان
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مجید : اخبار شبکه یک اعلام کرد قراره سه میلیون تومن ارزان بشه خودروی داخلی ولی عجیبه که پشت بندش گفت بخاطر همین دارن تولید رو افزایش میدن. کارشون بر عکسه. باید همین هائی رو که ساختن ارزونش کنن از سرشون باز کنند در عوض خودروی با کیفیت بسازن نه اینکه همین آشغال ها رو انبوه سازی کنند.
مجید : بابا جان اینکه نوشتی صفحه کیومترش خوشگل تیون نشده خودت نوشتی نه من. یادت رفته ها. نکنه مجید سوم هستی ؟ :))
مجید : آره صفحه کیلومترش اصلا قشنگ نیست
محسن یزدی : آخه تا کی تعصب کورکورانه؟؟!!! اگه میتسوبیشی خوب بود که در حال ورشکستگی نبود و اگه کیا بد بود روز به روز فروشش بیشتر نمیشد!!!
میثم : هیچ نمخیری مفت بزرگترین دنیا!!!!
مصطفی : بنده مدل 2500 سی سی این خودرو رو با آپشن متوسط در منطقه آزاد انزلی خریداری کردم. از لحاظ قدرت و شتاب و مصرف سوخت و هندلینگ واقعا فوق العاده ست. در جاده با کروز کنترل با سرعت ۹۰ و کولر روشن مصرف شما ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است، تازه اونم با موتور ۲.۵ لیتری
محمد : 6لیتری خطی 3.8 لیتر 6سیلندر خطی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مجید : 60 تومن بدین جک جی 5 سوار شین حالش ببرین. جی 5 هم چینیه سگش میارزه به محصولات داخلی ! در ضمن به گفته مسئول سایپا اس 300 حدود سی درصدش تولید داخله ولی در طول سال قراره بطور کامل مونتاژش در داخل انجام بشه. چه دل خجسته ای داره سایپا :))
رضا : 530 سوار ها رو هرچی من توی خیابون می بینم همشون خیلی محتاطانه رانندگی می کنند ولی مثلا کسی که پراید سواره ببینید چطور با دل خجسته گاز میده ویراژ میده عین خیالش هم نیست. انگار کفش هاش پوشیده و داره میدوه. از این لحاظ فکر کنم ماشین راحتی نیست. نمی دونم تونستم منظور خودم برسونم یا نه. شاید هم اشتباه میکنم اگه کسی متوجه منظورم شد بگه از این لحاظ ماشین قابل اطمینان و روانی هست یا نه.
سید.موسوی : سلام.داش مهدی کنترل صداروی فرمان،درست نشدکه نشد. اصلانتونستن درستش کنن.
مهدی : دوست عزیز من که روی ماشینم 205 کومهو انداختم مشکلی هم نداره و به جایی گیر نمیکنه.
مهدی : دوست عزیز سلام: منظور از کامپیوتر سفری یعنی اینکه مصرف سوخت تو 100 کیلومتر رو نشون میده و چیزی نیست که بخواین دنبالش بگردین شما روی صفحه کیلومتر 2 تا شاسی فشاری دارین که سمت چپی برای تنظیم ساعته و سمت راست مخصوص کیلومتره شاسی سمت راست رو نگه دارین کیلومتر صفر میشه و یک بار فشار بدین مصرف سوخت رو تو حرکت به شما نشون میده به این سیستم میگن کامپیوتر سفری. موفق باشین...
موسی : من لیفان x60ثبت نام کردم قرار بر این بود که 20 مرداد برام دعوت نامه بفرستند ولی متاسفانه فعلا هیچ خبری نیست ودر ضمن نمیدونم که بعد گرفتن ماشین نگهش دارم یا بفروشم چون انقدر بعد تعریف کردنند که منو دودلم کردنند لطفا راهنمایی صحیح بفرمایید ممنون
ف. M.Kورد موستانگ شلبی : نقره ایش معرکه است تو فیلم need for speed
سینا : کسی نمیدونه چطور میشه به 30 20 بگیم؟
j5 : اینا همه بازیشونه- وگرنه به هرجا که بگیم فایده ای ندارد. با توجه به اون بند تو قرارداد که میگه بعد از تکمیل وجه آش خالته بخوری پاته نخوری پاته- اگه تا پیر شدنمونم ماشین دادنشون طول بکشه باید انتظار کشید- کلا ما ایرانیا همیشه در حال انتظاریم
سینا : کسی نمیدونه چطور میشه به 30 20 بگیم؟
botL
botR
Logo
فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
استفاده از مطالب سایت 1car.ir تنها با درج لینک فعال به صفحه مبدأ، مجاز می‏باشد.