بررسی هیوندای الانترا 2013

بررسی هیوندا الانترا 2013

تولید الانترا به دهه 90 میلادی برمی‌گرد که دارای طراحی ضعیف و کیفیت و دوام پایین بودند. در دهه 70 خورشیدی نیز با ورود خودروهای اروپایی و آسیایی خوشنام مثل اپل، بنز، ب ام و، فولکس واگن (گلف)، تویوتا، میتسوبیشی (گالانت)، هوندا وحتی شورولت (کاپریس) به کشورمان، شاهد خودروهای گمنامی مثل هیوندای و دوو بودیم که گام بزرگ خودروسازان کره‌ای در زمینه خودروسازی بود. یکی از محصولات هیوندای مدل اکسل بود که در سازمان تاکسیرانی مشغول به خدمت شدند و بسیار زود نیز بازنشسته شدند! مدل دیگر که الانترا بود طراحی به روزتری داشت و امکانات آن بسیار بالاتر از برخی محصولات ژاپنی و اروپایی بود. اما نداشتن اصالت و هم چنین کیفیت پایین قطعات باعث شد تا در مقابل رقبا شانس چندانی نداشته باشد.

بررسی هیوندا الانترا 2013

اینک الانترا دوباره به بازار کشورمان وارد شده و امید دارد تا تجربه تلخ دو دهه پیش برایش تکرار نشود. ولی این بار باید دید در میان انواع محصولات دیگر خانواده خود و رقیب هم وطنش یعنی کیا، شانسی برای پیروزی دارد یا باز هم محکوم به فراموشی می‌باشد. در این خودرو پیشرفت رو به جلو کمپانی به وضوح دیده می‌شود. به طوری که می‌تواند رقیبی برای هم طرزان خودر در خانواده های تویوتا و هوندا باشد. موتور 1.8 لیتری در این خودرو کارایی بسیار بالا و مصرف سوخت پایین دارد. در داخل نیز شاهد استفاده از قطعات مرغوب و طراحی خوبی هستیم. فضای سر و پای سرنشینان بسیار مناسب بوده و حجم صندوق عقب در این کلاس از خودرو بسیار خوب است. امکانات حتی در مدل های پایه نیز کافی بوده و امکانات دیگر از قبیل سیستم دسترسی بدون کلید و گرمکن صندلی های جلو و عقب نیز به صورت سفارشی در دسترس می‌باشند.

 

سطح تجهیزات و امکانات رفاهی

بررسی هیوندا الانترا 2013

الانترا در دو تیپ GLS و Limited تولید می‌شود. در تیپ GLS این امکانات در دسترس می‌باشند: رینگ های 16 اینچی استیل، آینه های گرم شونده، شیشه های برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان تلسکوپی، صندلی های تاشوی عقب (60/40)، کامپیوتر سفری و رادیوی ماهواره ای. در این تیپ با گیربکس اتوماتیک مواردی از قبیل رینگ های 16 اینچی آلومینیومی، چراغ های مه شکن، قطعات تزئینی کابین، زیرمچی صندلی های جلو، آفتابگیرهای چراغ دار، کنترل صوتی روی غربیلک فرمان و بلوتوث به صورت سفارشی و تحت عنوان پکیج Preferred در دسترس هستند.

بررسی هیوندا الانترا 2013

البته آینه وسط الکترومیک به تنهایی قابل سفارش می‌باشد. در تیپ Limited سدان تمام تجهیزات GLS وجود دارد و این موارد به آن ها افزوده می‌شود: رینگ های 17 اینچی آلومینیومی، سانروف، تودوزی چرم، صندلی برقی راننده و گرمکن صندلی های جلو و عقب. البته در صورت سفارش پکیج Technology، امکاناتی از قبیل: چراغ های جلوی اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید، دوربین دید عقب، سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک، سیستم رهیاب با صفحه نمایش لمسی و نمایش لحظه ای آب و هوا و ترافیک به این لیست اضافه می‌شوند. 

 

قدرت موتور و کارایی

بررسی هیوندا الانترا 2013

الانترا دیفرانسیل جلو بوده و با یک موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری به بازار عرضه می‌شود که 148 اسب بخار قدرت دارد. الانترای 2013 از پس استاندارد آلودگی به خوبی بر آمده است و مصرف سوخت آن در شهر، جاده و به صورت ترکیبی به این ترتیب می‌باشد: 9، 7 و 8 لیتر به ازای هر صد کیلومتر. میزان آلایندگی این خودرو تقریباً صفر می‌باشد. گیربکس 6 دنده دستی و 6 دنده اتوماتیک، هر دو قابل سفارش بوده و در کنار موتور نه چندان قوی، در عرض 9.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد.

 

ایمنی

بررسی هیوندا الانترا 2013

تجهیزات ایمنی استاندارد در الانترای 2013 شامل سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، ترمزهای دیسکی ضدقفل، سیستم محافظت از گردن، کیسه هوای جانبی سرنشینان جلو و کیسه هوای پرده‌ای می‌باشد. در تست تصادفات، ایمنی کلی الانترا 5 ستاره، برخورد از جلو 4 ستاره و در برخورد از جوانب 5 ستاره را به خود اختصاص داده و در تست موسسه ایمنی بزرگراه ها نیز الانترا بالاترین سطح امتیاز (Good) را نصیب خود کرده است.

 

طراحی داخلی

بررسی هیوندا الانترا 2013

دکمه ها و ادوات کنترلی در الانترا در دسترس بوده و از آرگونومی خوبی برخوردارند. طراحی داخل زیبا بوده و کیفیت قطعات با اینکه در کلاس خود خیلی بالا نیست، ولی ظاهر خوبی دارند. با استفاده از آپشن‌های سفارشی مثل تودوزی چرم، گرمکن صندلی، مسیریاب و دوربین دید عقب، یک رانندگی آرام و دلپذیر در انتظار شما خواهد بود. در کل الانترا بیش از آن چیزی که انتظار دارید فضا در اختیارتان قرار می‌دهد.

بررسی هیوندا الانترا 2013 بررسی هیوندا الانترا 2013
بررسی هیوندا الانترا 2013 بررسی هیوندا الانترا 2013

فضای سرنشینان مناسب بوده و صندلی ها جادار و راحت هستند. البته سرنشینان قد بلند در عقب کمی در قسمت فضای سر و پا دچار ناراحتی خواهند شد. از صندوق عقب 420 لیتری نیز که در این کلاس درخور توجه است نباید غافل شد.

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی هیوندا الانترا 2013

کیفیت سواری و لذت رانندگی الانترا در سطح بالا نیست ولی قابل قبول می‌باشد. همچنین در حالی که خودروی پرشتابی نیست، خودروی تنبلی هم نمی‌باشد. موتور 1.8 لیتری از پس براورده کردن نیازهای روزمره برآمده و گیربکس اتوماتیک آن شما را در ترافیک های شهری خسته نمی‌کند. البته نفوذ کم صدای باد و صدای موتور به داخل کابین به شما یادآوری می‌کند که سر بر خودرویی جمع و جور و اقتصادی هستید. ولی در کل باید بگوئیم الانترا توانسته است توازن خوبی میان کیفیت سواری و قیمت پرداختی برقرار کند.

بررسی هیوندا الانترا 2013

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی هیوندا الانترا 2013


منبع

Edmunds

برچسب : هیوندای الانترا 2013






مرتب سازی :

2 نظر

سامی
0

خوب تو برو 206وپراید بخر
15:18  1393/01/12
پاسخ دادن
میلاد
0

واقعا صدای باد در کابین میاد؟؟؟
پس با پراید و 206 تولید داخل فرقش تو طراحی کابین چیه؟؟؟
00:39  1393/01/12
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
silvershadow 96 نظر
جواد.س 44 نظر
اطلاعات خودرو
oMIID 229 نظر
سورناشاه 91 نظر
نریمان 47 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سعید : مزخرف تر از ماشین های ایرانی نباشند ، بهتر هم نیستند ... این درسته.
رضا : سلام عبدی جا ن خیلی دلم ميخواست یکی بخرم اما از وقتی سوار ماشین دوستم شدم فهمیدم تو سر بالایی جونش در میاد ومصرف بنزین یعنی. صدی14 لیتر واقعا وحشتناکه داخلش هم که انگار تو يه هاچبک کوچیک نشستی که پاچه اش داره رو زمین کشیده میشه خرجش هم اینطور که دوستان نوشته اند وحشتناکه وبرای یک قطعه باید یک ماه بخوابه وبا کامیون حمل ونقل بشه افت قیمت هم که نور علی نور البته با عرض معذرت مد شده که میگن ماشین غربتی ها ی تازه به دوران رسیده است راستش تو ده پدری ما خیلیها گاو و گوسفند هاشون رو فروختن ایکس33 خریدند آخه آدم دلشوبه چی خوش کنه اینو بخره میدانید برای خریدش باید چند تا از گاو و گوسفند هامو بفروشم لطفا شما همکاران عزیز وچوپون مخصوصا سورنا جان راهنمایی ام کنید
پوریا قیامی : مطمئنا میخرمش
hasan : خیلی ممنون
حسین1 : جای یه پراید تو ماشیناش خالیه ها....از من گفتن بود...نکته ظریف حال کنین..
حسین1 : چین ماشیناش مزخرف تز از ایرانیا که نیستن که
تهرانی : سوناتا 2010 واقعا بی نظیر است . محکم ، کم مصرف ، زیبا ، پرشتاب ، جادار،
محمد رضا : صندوق عقب برقي كق دوي بعضي از خودرو ها مانند راو ٤ تيپ ٣ هست يعني چه؟ لطفا دقيق راهنمايي كنيد كه صندوق برقي يعني چي؟
فرید صالحی : سلام دوستان من ماشین لکسوس sl400دارم هشت سیلندر ماشین من مشکلی دارد صبح یا استارت اول دود خاکستری میکند کمی بعد یا بعضی وقتها ماشین لرزش در میاد البته وقتی روشن هست و ایستادم نه در هنگامه حرکت من هشت شمع عوض کردم کامپیوتر ماشین تعویض کردم فیلتر هوا تمیز کردم اگه کسی بتونه راهنمای کنه ممنون میشم
dodge : اقا رضا هیچ وقت ماشین هیچ آمریکایی (به خصوص دوج) رو با چیز دیگه ای مقایسه نکن.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
گيتا : علي آقا مبارکه .
رضا : در هر صورت باید برید دعوت نامه را امضا کنید. شاید اگر به یک نفر وکالت بدید بتونه اون فرد به جای شما اینکار رو انجام بده.
محسن : منم دقیقا شرایط شمارو دارم نه نیازی نیس همینکه نری تکمیل وجه بعنی قبول نداری
reza**Turbocharger : هزینه توربو کردن حدود 6 میلیونه شامل: 1-توربو مرسدس بنز =1900 2-تیونینگ کامپیوتر و سنسورها =900 3-بلوآف الکترونیکی=100*2 4-اینترکولر=500 5-لوله های استیل هدایت هوا=550 6-هواکش دایمی اسپرت قابل شستشو=50 7-روغن سرد کن=100 8-اتصالات ورود و خروج روغن=50 9-بوست سنج برای نمایش کارکرد توربو در داخل کابین=100 9-منیفولد توربو بعلاوه خروجی به اگزوز=1200 که قیمت نهایی مجموع این قیمتها بعلاوه 10 درصد اجرت نصب میباشد که دوستان میدونند قیمت منیفولد ساده که شرکت میده بیشتر از 1250 میباشد بخاطر توهینی که دوستمون راجع به هزینه توربو کردن نموده بودند با جزییات خدمتتون عرض کردم.
فلفل : دارچین عزیز دیدی گفتم برو نمایندگی چشم هاتو ببندد دست هاتو بذار رو دیوار کارت درست میشه این برای دومین بار ه که نجاتت دادم حالا دیگه دست از غر غر بردار والا هی باید بری اونجا برات عادت می شه
ناپلئون بناپارت : ناپلئون می گفت دروغ باید آنقدر وقيحانه باشد تا همگان باور کنند اما این که 50 اسب بی بخار به یک ماشین با یک توربو اضافه می شود دروغی ابلهانه است با با خیلی مردم رو گاگول فرض کردی
کوروش : سلام آقا مهرداد اگه فک پلاک کرده اید وپلاک در رهگشای شهر خودتان است حداکثر ۴۸ساعت همان پلاک برای شماتخصیص داده میشود درغیر اینصورت پلاک جدید به شما تعلق میگیرد ضمناً اگه پلاک قدیمی شما قیچی نشده باشد وفرسوده باشد میتوانید با پرداخت مبلغ ۲۵هزارتومان پلاک قدیمی را باهمان شماره نو تحویل بگیرید
سروش : محمدرضا جان اشتباه نمیکنی ؟ اینطور که میگی به هیشکی از بچه ها که اینجا گرفته ماشینشو . جریمه نمیخوره . چون یک روز بعد فاکتور ماشینو تحویل گرفتن
reza**Turbocharger : بعد از نسب توربو رو خودروتون 45-50 اسب بخار به قدرت خودروتون اضافه میشه . که این افزایش قدرت کاملا براتون محسوس خواهد بود و دیگه لازم نیست سربالایی ها رو دور خیز کنید . و بعلت استفاده از توربوشارژ مرسدس بنز و تیونینگ کامپیوتر و نیز بلوآف الکترونیکی بازدهی نهایی کاملا رضایت بخش شده و خودروتون براحتی در قدرت و شتاب اولیه جک اس 5 توربو رو مغلوب خواهد کرد. موتور و ecu خودرو کوچکترین دستکاری نخواهد شدو بطور جداگانه از تیونینگ کامپیوتر میشه . در ضمن فکر کنم تو یک هفته مهلت تست میتونید یه مسافرت برید و تو بدترین شیبها از قدرت ایکس 60 توربوتون مطمئن شید .
کیوان : عالی
botL
botR
Logo
فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
استفاده از مطالب سایت 1car.ir تنها با درج لینک فعال به صفحه مبدأ، مجاز می‏باشد.