بررسی هیوندای الانترا 2013

بررسی هیوندا الانترا 2013

تولید الانترا به دهه 90 میلادی برمی‌گرد که دارای طراحی ضعیف و کیفیت و دوام پایین بودند. در دهه 70 خورشیدی نیز با ورود خودروهای اروپایی و آسیایی خوشنام مثل اپل، بنز، ب ام و، فولکس واگن (گلف)، تویوتا، میتسوبیشی (گالانت)، هوندا وحتی شورولت (کاپریس) به کشورمان، شاهد خودروهای گمنامی مثل هیوندای و دوو بودیم که گام بزرگ خودروسازان کره‌ای در زمینه خودروسازی بود. یکی از محصولات هیوندای مدل اکسل بود که در سازمان تاکسیرانی مشغول به خدمت شدند و بسیار زود نیز بازنشسته شدند! مدل دیگر که الانترا بود طراحی به روزتری داشت و امکانات آن بسیار بالاتر از برخی محصولات ژاپنی و اروپایی بود. اما نداشتن اصالت و هم چنین کیفیت پایین قطعات باعث شد تا در مقابل رقبا شانس چندانی نداشته باشد.

بررسی هیوندا الانترا 2013

اینک الانترا دوباره به بازار کشورمان وارد شده و امید دارد تا تجربه تلخ دو دهه پیش برایش تکرار نشود. ولی این بار باید دید در میان انواع محصولات دیگر خانواده خود و رقیب هم وطنش یعنی کیا، شانسی برای پیروزی دارد یا باز هم محکوم به فراموشی می‌باشد. در این خودرو پیشرفت رو به جلو کمپانی به وضوح دیده می‌شود. به طوری که می‌تواند رقیبی برای هم طرزان خودر در خانواده های تویوتا و هوندا باشد. موتور 1.8 لیتری در این خودرو کارایی بسیار بالا و مصرف سوخت پایین دارد. در داخل نیز شاهد استفاده از قطعات مرغوب و طراحی خوبی هستیم. فضای سر و پای سرنشینان بسیار مناسب بوده و حجم صندوق عقب در این کلاس از خودرو بسیار خوب است. امکانات حتی در مدل های پایه نیز کافی بوده و امکانات دیگر از قبیل سیستم دسترسی بدون کلید و گرمکن صندلی های جلو و عقب نیز به صورت سفارشی در دسترس می‌باشند.

 

سطح تجهیزات و امکانات رفاهی

بررسی هیوندا الانترا 2013

الانترا در دو تیپ GLS و Limited تولید می‌شود. در تیپ GLS این امکانات در دسترس می‌باشند: رینگ های 16 اینچی استیل، آینه های گرم شونده، شیشه های برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان تلسکوپی، صندلی های تاشوی عقب (60/40)، کامپیوتر سفری و رادیوی ماهواره ای. در این تیپ با گیربکس اتوماتیک مواردی از قبیل رینگ های 16 اینچی آلومینیومی، چراغ های مه شکن، قطعات تزئینی کابین، زیرمچی صندلی های جلو، آفتابگیرهای چراغ دار، کنترل صوتی روی غربیلک فرمان و بلوتوث به صورت سفارشی و تحت عنوان پکیج Preferred در دسترس هستند.

بررسی هیوندا الانترا 2013

البته آینه وسط الکترومیک به تنهایی قابل سفارش می‌باشد. در تیپ Limited سدان تمام تجهیزات GLS وجود دارد و این موارد به آن ها افزوده می‌شود: رینگ های 17 اینچی آلومینیومی، سانروف، تودوزی چرم، صندلی برقی راننده و گرمکن صندلی های جلو و عقب. البته در صورت سفارش پکیج Technology، امکاناتی از قبیل: چراغ های جلوی اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید، دوربین دید عقب، سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک، سیستم رهیاب با صفحه نمایش لمسی و نمایش لحظه ای آب و هوا و ترافیک به این لیست اضافه می‌شوند. 

 

قدرت موتور و کارایی

بررسی هیوندا الانترا 2013

الانترا دیفرانسیل جلو بوده و با یک موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری به بازار عرضه می‌شود که 148 اسب بخار قدرت دارد. الانترای 2013 از پس استاندارد آلودگی به خوبی بر آمده است و مصرف سوخت آن در شهر، جاده و به صورت ترکیبی به این ترتیب می‌باشد: 9، 7 و 8 لیتر به ازای هر صد کیلومتر. میزان آلایندگی این خودرو تقریباً صفر می‌باشد. گیربکس 6 دنده دستی و 6 دنده اتوماتیک، هر دو قابل سفارش بوده و در کنار موتور نه چندان قوی، در عرض 9.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد.

 

ایمنی

بررسی هیوندا الانترا 2013

تجهیزات ایمنی استاندارد در الانترای 2013 شامل سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، ترمزهای دیسکی ضدقفل، سیستم محافظت از گردن، کیسه هوای جانبی سرنشینان جلو و کیسه هوای پرده‌ای می‌باشد. در تست تصادفات، ایمنی کلی الانترا 5 ستاره، برخورد از جلو 4 ستاره و در برخورد از جوانب 5 ستاره را به خود اختصاص داده و در تست موسسه ایمنی بزرگراه ها نیز الانترا بالاترین سطح امتیاز (Good) را نصیب خود کرده است.

 

طراحی داخلی

بررسی هیوندا الانترا 2013

دکمه ها و ادوات کنترلی در الانترا در دسترس بوده و از آرگونومی خوبی برخوردارند. طراحی داخل زیبا بوده و کیفیت قطعات با اینکه در کلاس خود خیلی بالا نیست، ولی ظاهر خوبی دارند. با استفاده از آپشن‌های سفارشی مثل تودوزی چرم، گرمکن صندلی، مسیریاب و دوربین دید عقب، یک رانندگی آرام و دلپذیر در انتظار شما خواهد بود. در کل الانترا بیش از آن چیزی که انتظار دارید فضا در اختیارتان قرار می‌دهد.

بررسی هیوندا الانترا 2013 بررسی هیوندا الانترا 2013
بررسی هیوندا الانترا 2013 بررسی هیوندا الانترا 2013

فضای سرنشینان مناسب بوده و صندلی ها جادار و راحت هستند. البته سرنشینان قد بلند در عقب کمی در قسمت فضای سر و پا دچار ناراحتی خواهند شد. از صندوق عقب 420 لیتری نیز که در این کلاس درخور توجه است نباید غافل شد.

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی هیوندا الانترا 2013

کیفیت سواری و لذت رانندگی الانترا در سطح بالا نیست ولی قابل قبول می‌باشد. همچنین در حالی که خودروی پرشتابی نیست، خودروی تنبلی هم نمی‌باشد. موتور 1.8 لیتری از پس براورده کردن نیازهای روزمره برآمده و گیربکس اتوماتیک آن شما را در ترافیک های شهری خسته نمی‌کند. البته نفوذ کم صدای باد و صدای موتور به داخل کابین به شما یادآوری می‌کند که سر بر خودرویی جمع و جور و اقتصادی هستید. ولی در کل باید بگوئیم الانترا توانسته است توازن خوبی میان کیفیت سواری و قیمت پرداختی برقرار کند.

بررسی هیوندا الانترا 2013

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی هیوندا الانترا 2013


منبع

Edmunds

برچسب : هیوندای الانترا 2013






مرتب سازی :

2 نظر

سامی
0

خوب تو برو 206وپراید بخر
15:18  1393/01/12
پاسخ دادن
میلاد
0

واقعا صدای باد در کابین میاد؟؟؟
پس با پراید و 206 تولید داخل فرقش تو طراحی کابین چیه؟؟؟
00:39  1393/01/12
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
silvershadow 131 نظر
مهربد 67 نظر
اطلاعات خودرو
oMIID 276 نظر
پدرام. 91 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر : باسلام خدمت همه اگر ایرانخودرو وسایپا پول ندارند چتور به خارج ازکشور 30 تا40 درصد ارزان میفروشند ان وقت مردم خودمانرا یکسال نوبت نگهمیدارند بعداز یکسال بازهم به بهانهای مختلف بازهم افزایش قیمت میدن اگر پول ندارند برای خرید باشگاهای ورزشی رقابت میکنند دوستان بهترین راه نخریدن هست
رضا : اگه خط سفید از بین دو سر نشین رد نمیشد زیبا تر میشد
رضا : با سلام حضور دوستان به نظر شما بین gen 2013 وbmw 630iکدام بهتره/
مرتضی : سلام خدمت دوستان .رانا مدل 94 خریدم هنگام حرکت که یکدفعه پا رو از کلاچ بر میدارم ماشین تقه میزنه یا در دور پایین بیشتر در دنده دو گاز رو ول میکنم یا یه دفعه در دور پایین گاز میدم تقه میزنه .یا در هنگام تعویض دنده از یک به دو اگه گاز رو پر نکنم بازم تقه میزنه.تازه بردم نمایندگی سیم کلاچ و صفحه کلاچ رو عوض کرد ولی مشکل حل نشد .احتمال داره از گیربکس باشه؟خواهش میکنم راهنمایی کنید.
Elantra : یک خبر خوش بدم.جنبش کمپین تحریم خرید خودرو ها همینطور داره بزرگ و بزرگ تر میشه. و افراد بیشتری ازش استقبال می کنند. روزنامه جوان هم با اشاره به این نکته نوشته بود که خودرو سازان چینی وعده داده اند تا 17 میلیون تومان تخفیف خرید بگذارند !!! از طرفی نمایندگی های خودروهای چینی که با مدیریت هموطن های خودمون هستند، دندان تیز کرده اند تا با سوء استفاده از هجوم مردم به سمت خودروی چینی و تحریم خودروی داخلی به قیمت بیشتری بفروشند! تا اینجاش رو در نظر بگیرید حالا نگرانی کمپانی های چینی رو بهش فکر کنید از طرفی نمی تونند جلوی دندان گردی ایرانی های صاحب نمایندگی خودشون رو بگیرند تا قیمت ها رو افزایش ندهند و از طرفی نگرانی شدید دارند که با توجه به توافقات انجام شده و برداشتن تحریم های اقتصادی، پای خودرو سازان و شرکتهای اروپائی منجمله آلمان و فرانسه بطور مستقیم به ایران باز شود . آنگاه دیگر خودروهای چینی حرفی برای گفتن ندارند و مجبورند قیمت هایشان را بشکنند ولی نمی توانند تا نمایندگان ایرانی خود را وادار کنند بجای طمع افزایش قیمت خودرو های چینی ، آنها را کاملا ارزان بدهند.خخخ مقاله شد :)
کاظم : سلام .باید درب رادیاتور فابریک شرکت سایپا ببندید.درب مخزن آب قمقمه هم باید تعویض بشه.تمام بستهای شیلنگها هم باید سفت بشه.اشکال اصلی درب رادیاتوراست.ضمنا اتصال بدنه ها باید محکم بشوند
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمود : بله اگر مثل من کسی پلاک نصبی داشته باشه و دارای خلافی باشه در غیر این صورت خیر
سارا : با سلام خدمت شما ، یه سوال داشتم ، نمایندگی از کجا میدونه که ما ماشین داریم یا نه؟. من که الان ماشین ندارم ، تو تحویلش تاثيري نداره؟
علیرضا اسی : سلام به دوستان : آیا کسی هست که ثبت نام ال 90 باشه و بعد از انصراف از دعوتنامه پارس تندر براش دعوتنامه ال 90 اومده باشه؟ ممنون میشم .
امین : درود بر جناب محمد..
روحانی : از نظر قیمت : متوسط از نظر امکانات : نسبت به کیفیت آپشن ها متوسط رو به ضعیف از نظر کارآیی : ضعیف از نظر طراحی : خوب از نظر ماندگاری : ضعیف کیفیت کلی سواری : متوسط رو به ضعیف
شادمهر : فکر کنم 10.5 باشه
Hassan : ایشالا که اونم همینجوره رضا جان اینی که شهریور میگیری هم برای خودته؟
oMIID : سلام حسین جان من چیزی راجع به ضرایب اصلاح گیربکس و... نشنیدم راستش و اطلاعاتی ندارم. اما اگه اینی که شما میگی درست باشه همین EF7 با دور موتور ۳۷۰۰،۳۸۰۰،۴۰۰۰ به سرعت ۱۲۰ میرسه. دنده ۳،۴ رو مطمئن نیستم چندتا میره.
علی : آقا محمود سلام ، از نمایندگی مگه زنگ میزنن واسه بردن برگه خلافی؟!
علی محمد : سلام من حدود یک ماه هست ال۹۰ خریدم یک مورد پیش امده برای من میخواهم ببینم این مورد برای کسی هم پیش امده است یا نه؟ وقتی ماشین حدود یک ساعت خاموش است میخواهم ماشین را روشن کنم اگر قسمت فلزی سویچ با انگشتان در تماس باشد یک شوک الکتریکی ضعیفی لمس میکنم ایا برای شما هم تا بحال اتفاق افتاده یا نه؟ باتشکر
botL
botR
Logo
فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
استفاده از مطالب سایت 1car.ir تنها با درج لینک فعال به صفحه مبدأ، مجاز می‏باشد.