بررسی هیوندای الانترا 2013

بررسی هیوندا الانترا 2013

تولید الانترا به دهه 90 میلادی برمی‌گرد که دارای طراحی ضعیف و کیفیت و دوام پایین بودند. در دهه 70 خورشیدی نیز با ورود خودروهای اروپایی و آسیایی خوشنام مثل اپل، بنز، ب ام و، فولکس واگن (گلف)، تویوتا، میتسوبیشی (گالانت)، هوندا وحتی شورولت (کاپریس) به کشورمان، شاهد خودروهای گمنامی مثل هیوندای و دوو بودیم که گام بزرگ خودروسازان کره‌ای در زمینه خودروسازی بود. یکی از محصولات هیوندای مدل اکسل بود که در سازمان تاکسیرانی مشغول به خدمت شدند و بسیار زود نیز بازنشسته شدند! مدل دیگر که الانترا بود طراحی به روزتری داشت و امکانات آن بسیار بالاتر از برخی محصولات ژاپنی و اروپایی بود. اما نداشتن اصالت و هم چنین کیفیت پایین قطعات باعث شد تا در مقابل رقبا شانس چندانی نداشته باشد.

بررسی هیوندا الانترا 2013

اینک الانترا دوباره به بازار کشورمان وارد شده و امید دارد تا تجربه تلخ دو دهه پیش برایش تکرار نشود. ولی این بار باید دید در میان انواع محصولات دیگر خانواده خود و رقیب هم وطنش یعنی کیا، شانسی برای پیروزی دارد یا باز هم محکوم به فراموشی می‌باشد. در این خودرو پیشرفت رو به جلو کمپانی به وضوح دیده می‌شود. به طوری که می‌تواند رقیبی برای هم طرزان خودر در خانواده های تویوتا و هوندا باشد. موتور 1.8 لیتری در این خودرو کارایی بسیار بالا و مصرف سوخت پایین دارد. در داخل نیز شاهد استفاده از قطعات مرغوب و طراحی خوبی هستیم. فضای سر و پای سرنشینان بسیار مناسب بوده و حجم صندوق عقب در این کلاس از خودرو بسیار خوب است. امکانات حتی در مدل های پایه نیز کافی بوده و امکانات دیگر از قبیل سیستم دسترسی بدون کلید و گرمکن صندلی های جلو و عقب نیز به صورت سفارشی در دسترس می‌باشند.

 

سطح تجهیزات و امکانات رفاهی

بررسی هیوندا الانترا 2013

الانترا در دو تیپ GLS و Limited تولید می‌شود. در تیپ GLS این امکانات در دسترس می‌باشند: رینگ های 16 اینچی استیل، آینه های گرم شونده، شیشه های برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان تلسکوپی، صندلی های تاشوی عقب (60/40)، کامپیوتر سفری و رادیوی ماهواره ای. در این تیپ با گیربکس اتوماتیک مواردی از قبیل رینگ های 16 اینچی آلومینیومی، چراغ های مه شکن، قطعات تزئینی کابین، زیرمچی صندلی های جلو، آفتابگیرهای چراغ دار، کنترل صوتی روی غربیلک فرمان و بلوتوث به صورت سفارشی و تحت عنوان پکیج Preferred در دسترس هستند.

بررسی هیوندا الانترا 2013

البته آینه وسط الکترومیک به تنهایی قابل سفارش می‌باشد. در تیپ Limited سدان تمام تجهیزات GLS وجود دارد و این موارد به آن ها افزوده می‌شود: رینگ های 17 اینچی آلومینیومی، سانروف، تودوزی چرم، صندلی برقی راننده و گرمکن صندلی های جلو و عقب. البته در صورت سفارش پکیج Technology، امکاناتی از قبیل: چراغ های جلوی اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید، دوربین دید عقب، سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک، سیستم رهیاب با صفحه نمایش لمسی و نمایش لحظه ای آب و هوا و ترافیک به این لیست اضافه می‌شوند. 

 

قدرت موتور و کارایی

بررسی هیوندا الانترا 2013

الانترا دیفرانسیل جلو بوده و با یک موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری به بازار عرضه می‌شود که 148 اسب بخار قدرت دارد. الانترای 2013 از پس استاندارد آلودگی به خوبی بر آمده است و مصرف سوخت آن در شهر، جاده و به صورت ترکیبی به این ترتیب می‌باشد: 9، 7 و 8 لیتر به ازای هر صد کیلومتر. میزان آلایندگی این خودرو تقریباً صفر می‌باشد. گیربکس 6 دنده دستی و 6 دنده اتوماتیک، هر دو قابل سفارش بوده و در کنار موتور نه چندان قوی، در عرض 9.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد.

 

ایمنی

بررسی هیوندا الانترا 2013

تجهیزات ایمنی استاندارد در الانترای 2013 شامل سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، ترمزهای دیسکی ضدقفل، سیستم محافظت از گردن، کیسه هوای جانبی سرنشینان جلو و کیسه هوای پرده‌ای می‌باشد. در تست تصادفات، ایمنی کلی الانترا 5 ستاره، برخورد از جلو 4 ستاره و در برخورد از جوانب 5 ستاره را به خود اختصاص داده و در تست موسسه ایمنی بزرگراه ها نیز الانترا بالاترین سطح امتیاز (Good) را نصیب خود کرده است.

 

طراحی داخلی

بررسی هیوندا الانترا 2013

دکمه ها و ادوات کنترلی در الانترا در دسترس بوده و از آرگونومی خوبی برخوردارند. طراحی داخل زیبا بوده و کیفیت قطعات با اینکه در کلاس خود خیلی بالا نیست، ولی ظاهر خوبی دارند. با استفاده از آپشن‌های سفارشی مثل تودوزی چرم، گرمکن صندلی، مسیریاب و دوربین دید عقب، یک رانندگی آرام و دلپذیر در انتظار شما خواهد بود. در کل الانترا بیش از آن چیزی که انتظار دارید فضا در اختیارتان قرار می‌دهد.

بررسی هیوندا الانترا 2013 بررسی هیوندا الانترا 2013
بررسی هیوندا الانترا 2013 بررسی هیوندا الانترا 2013

فضای سرنشینان مناسب بوده و صندلی ها جادار و راحت هستند. البته سرنشینان قد بلند در عقب کمی در قسمت فضای سر و پا دچار ناراحتی خواهند شد. از صندوق عقب 420 لیتری نیز که در این کلاس درخور توجه است نباید غافل شد.

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی هیوندا الانترا 2013

کیفیت سواری و لذت رانندگی الانترا در سطح بالا نیست ولی قابل قبول می‌باشد. همچنین در حالی که خودروی پرشتابی نیست، خودروی تنبلی هم نمی‌باشد. موتور 1.8 لیتری از پس براورده کردن نیازهای روزمره برآمده و گیربکس اتوماتیک آن شما را در ترافیک های شهری خسته نمی‌کند. البته نفوذ کم صدای باد و صدای موتور به داخل کابین به شما یادآوری می‌کند که سر بر خودرویی جمع و جور و اقتصادی هستید. ولی در کل باید بگوئیم الانترا توانسته است توازن خوبی میان کیفیت سواری و قیمت پرداختی برقرار کند.

بررسی هیوندا الانترا 2013

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی هیوندا الانترا 2013


منبع

Edmunds

برچسب : هیوندای الانترا 2013


این مطلب را به اشتراک بگذارید...


مقالات مرتبط

مرتب سازی :

2 نظر

سامی
0

خوب تو برو 206وپراید بخر
15:18  1393/01/12
پاسخ دادن
میلاد
0

واقعا صدای باد در کابین میاد؟؟؟
پس با پراید و 206 تولید داخل فرقش تو طراحی کابین چیه؟؟؟
00:39  1393/01/12
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
نظر سنجی
بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات از نظر شما؟





مشاهده نتایج
Price Price Leasing Ad Exhaust Game Safety
مطالب برتر
wait
دوستان
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مجید : طراحی بسیار جذابی داره
محمد : فرض کنید گوش های یه آدم رو ببرند چقدر بی ریخت میشه؟!
محمد : با سلام بر دوستان حدود دو ماه هست که مدل 90 رو با 89000 کارکرد خریدم به قیمت 46.5 راضیم یکم پر صداست نسبت به پارس که قبلا داشتم اما بازم با قیمتی که پرداخت کردم راضی هستم
m&z : اتفاقا به نظرم بهترین نوع قرارداد با کشورهای زورگو رو رنو میبنده و برعکس پژو که اجازه میده هرقطعه آشغالی در خودروهاش استفاده بشه و با برند پژو فروخته بشه، رنو به هیچ عنوان اجازه استفاده از قطعات آشغال و ارزانقیمت چینی روی خودروهاش نمیده و هر محصولی که با برند رنو تولید بشه باید از حداقل استانداردهای این شرکت بهره مند باشه. نمونه بارزش توی هند هم اجازه تغییر و محلی سازی توی محصولاتش نداده و ماهیندرا-رنو هم همین ال 90 خودمان که مشهور به کیفیت و دوامه.
اکبر : خدایا مارو از دست ایران خودرو و سایپا نجات بده اللهی آمین .
یک مال باخته : یک ساله مردم دارن به دیارخودروزنگ میزنن که بابا جواب ما روبدیداین نمایندتون کاراش درست نیست.1000 بار تماس 100 بار مراجعه حضوری ولی انگار نه انگار اصلا تحویل نمیگرفتن حالا که موضوع رسانه ای شده میان بیانیه ازخودشون میدن حق مردم را بدیداگرشمادنیال ابرو هستید نبایدمیزاشتین کار به اینجامیرسید باید نظارت مستمر روی کارنمایندتونمیداشتید.
رضا : دمشون گرم بالاخره یه عده جگر دار پیدا شدن که دنبال گرفتن حقشون از گردن کلفتها باشن
میثم : المانی به ایران هیچ نمیشه ماشین گران شد؟
احمد : تو را خدا يكي از مصرفش نويسه تو جاده وشهر
احمد : تو را خدا يكي از مصرفش نويسه تو جاده وشهر
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا : دوستان سلام من امروز رفتم تعویض پلاک مشهد کار داشتم ساعت ۱۱ بود حدود ۶ تا جیلی اومده بودند برای پلاک ک ۲ تا اتومات ۲۰۱۴ بود واز افسر اونجا پرسیدم گفت از دیروز جیلی سرازیر شده ب پلاک گذاری الان کار دارم شب میام بای
اميد : با اين روند اسقاطي كه به خاطر افزايش قيمت رو به افزايش هست /غير ممكنه كه تبصره 13 و دولت كوتاه بيان . حتي رسانه ها هم اجازه خبر سازي ندارند.مشكل از تعداد ماشين اسقاطي نيست . من از شيراز خريداري كردم /تو روزنامه خبر جنوب شركتهاي خريد خودرو اسقاطي كه اگهي ميدن زير اگهي هم زدن اماده فروش هر تعداد برگه اسقاط.
حمید : دوست من قبلا اینطوری شده مشکلی نیست دارن بروز رسانی می کنن برای من هم چند بار شده یکی دورز بعد درست میشه اگر شک داری برو نمایندگی توی سایت انها هست و تعویض شاسی و رنگ هم فقط به درخواست خودت میشه انها سر خود این کارها را نمی کنن درست شرکت تاخیر داره اما انقدر هم اینطوری که میکن نیست هر شرکتی برنامه نرم افزار د اره و نرم افزار هم در بعضی از انتقالات اجازه نمیده و فرمانهای خطا میده زیاد بد بین نباش و فقط تاخیر دارن در همین حد
مهدی : سلام دوستان-اگه کسی حواله رانا تحویل ابان داره خریدارم.
پاویا : با سلام خدمت دوستان . من خودم 1393/03/17 ثبت نام کردم . یه فلوئنس دنده ای . فقط ایجور که معلومه نگین خودرو حالا حالا ها ماشین رو تحویل نمیده . الان هم دوباره ثبت نام ویژه پاییز داره . با پول ما که تا حالا کار کردن . حتما با پول اینا می خوان برای ما تازه سفارش بدن که تا سال بعد وارد کنن
رضا 1 : متين جان من فقط خبر گفتگو با دفتر مركزي را دادم و نميتوانم بگويم درست يا غلط است. در ضمن آيا شما دوست داريد فقط خبر نااميد كننده بشنويد. شايد دفتر مركزي حقيقت را نگويد شما چه راهكاري را پيشنهاد ميكنند؟ چكار از دست ما برمي آيد؟ به نوبه خودم هم به كميسيون اصل 90 و هم به دفتر ارتباطات مردمي رياست جمهوري شكايت كردم و منتظر جواب هستم. شما بفرماييد كه چكار كنيم؟
حميد : دقيقا كارشركت جيلي شده رمالي قيمت ها را تو سايت كشيده اند بالا كه مثلا ما ههايي كه به قول شون مشكل تبصره داريم خوشحال بشيم كه اين افزايش قيمت متوجه حال ما نشده وزياد پي پلاك خودرو نرويم وبيشتر توجه ما به قيمت ها باشد اين سياه بازي ها را بزاريد كنار.
تهرانی : سلام از اقایون خواهش میکنم خبرهای دروغ را اطلاع ندهند ومردم را امیدوار نکنند چون من امروز صبح رفتم نمایندکی پرسیدم که مدارک اسفند وفروردینو دادیند گفتند هنوز اسفند که ما 5نفر ثبت نامی داشتیم هیچ کدام پلاک نگرفتند .دفتر مرکزی دروغ میکه یکی دو ماه هم مردمو سر کار بزارند .فردا همه باهم بریم دفتر مرکزی تگلیفمون و روشن کنیم .تاشگایت نکنیم جواب نمیدن .فردا ساعت 10 صبح تاریخ 30/7 باتشگر
ناشناس : هردو موتورشون چینیه با این تفاوت که ولکس حداقل آپشنها و شکل ظاهری بهتری داره
حمید : در جواب اقا زردشت به احتمال زیاد شما دوست عزیز تابه حال سوار تیبا نشدید و یا محل کارتان ایران خورو هست جالبه دوتا دوتا ماشین می خرید دفعه بعد دوتا مرسدس بنز بخر تا دیرتر خراب بشه
botL
botR
Logo
فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
استفاده از مطالب سایت 1car.ir تنها با درج لینک فعال به صفحه مبدأ، مجاز می‏باشد.