بررسی هیوندای الانترا 2013

بررسی هیوندا الانترا 2013

تولید الانترا به دهه 90 میلادی برمی‌گرد که دارای طراحی ضعیف و کیفیت و دوام پایین بودند. در دهه 70 خورشیدی نیز با ورود خودروهای اروپایی و آسیایی خوشنام مثل اپل، بنز، ب ام و، فولکس واگن (گلف)، تویوتا، میتسوبیشی (گالانت)، هوندا وحتی شورولت (کاپریس) به کشورمان، شاهد خودروهای گمنامی مثل هیوندای و دوو بودیم که گام بزرگ خودروسازان کره‌ای در زمینه خودروسازی بود. یکی از محصولات هیوندای مدل اکسل بود که در سازمان تاکسیرانی مشغول به خدمت شدند و بسیار زود نیز بازنشسته شدند! مدل دیگر که الانترا بود طراحی به روزتری داشت و امکانات آن بسیار بالاتر از برخی محصولات ژاپنی و اروپایی بود. اما نداشتن اصالت و هم چنین کیفیت پایین قطعات باعث شد تا در مقابل رقبا شانس چندانی نداشته باشد.

بررسی هیوندا الانترا 2013

اینک الانترا دوباره به بازار کشورمان وارد شده و امید دارد تا تجربه تلخ دو دهه پیش برایش تکرار نشود. ولی این بار باید دید در میان انواع محصولات دیگر خانواده خود و رقیب هم وطنش یعنی کیا، شانسی برای پیروزی دارد یا باز هم محکوم به فراموشی می‌باشد. در این خودرو پیشرفت رو به جلو کمپانی به وضوح دیده می‌شود. به طوری که می‌تواند رقیبی برای هم طرزان خودر در خانواده های تویوتا و هوندا باشد. موتور 1.8 لیتری در این خودرو کارایی بسیار بالا و مصرف سوخت پایین دارد. در داخل نیز شاهد استفاده از قطعات مرغوب و طراحی خوبی هستیم. فضای سر و پای سرنشینان بسیار مناسب بوده و حجم صندوق عقب در این کلاس از خودرو بسیار خوب است. امکانات حتی در مدل های پایه نیز کافی بوده و امکانات دیگر از قبیل سیستم دسترسی بدون کلید و گرمکن صندلی های جلو و عقب نیز به صورت سفارشی در دسترس می‌باشند.

 

سطح تجهیزات و امکانات رفاهی

بررسی هیوندا الانترا 2013

الانترا در دو تیپ GLS و Limited تولید می‌شود. در تیپ GLS این امکانات در دسترس می‌باشند: رینگ های 16 اینچی استیل، آینه های گرم شونده، شیشه های برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان تلسکوپی، صندلی های تاشوی عقب (60/40)، کامپیوتر سفری و رادیوی ماهواره ای. در این تیپ با گیربکس اتوماتیک مواردی از قبیل رینگ های 16 اینچی آلومینیومی، چراغ های مه شکن، قطعات تزئینی کابین، زیرمچی صندلی های جلو، آفتابگیرهای چراغ دار، کنترل صوتی روی غربیلک فرمان و بلوتوث به صورت سفارشی و تحت عنوان پکیج Preferred در دسترس هستند.

بررسی هیوندا الانترا 2013

البته آینه وسط الکترومیک به تنهایی قابل سفارش می‌باشد. در تیپ Limited سدان تمام تجهیزات GLS وجود دارد و این موارد به آن ها افزوده می‌شود: رینگ های 17 اینچی آلومینیومی، سانروف، تودوزی چرم، صندلی برقی راننده و گرمکن صندلی های جلو و عقب. البته در صورت سفارش پکیج Technology، امکاناتی از قبیل: چراغ های جلوی اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید، دوربین دید عقب، سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک، سیستم رهیاب با صفحه نمایش لمسی و نمایش لحظه ای آب و هوا و ترافیک به این لیست اضافه می‌شوند. 

 

قدرت موتور و کارایی

بررسی هیوندا الانترا 2013

الانترا دیفرانسیل جلو بوده و با یک موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری به بازار عرضه می‌شود که 148 اسب بخار قدرت دارد. الانترای 2013 از پس استاندارد آلودگی به خوبی بر آمده است و مصرف سوخت آن در شهر، جاده و به صورت ترکیبی به این ترتیب می‌باشد: 9، 7 و 8 لیتر به ازای هر صد کیلومتر. میزان آلایندگی این خودرو تقریباً صفر می‌باشد. گیربکس 6 دنده دستی و 6 دنده اتوماتیک، هر دو قابل سفارش بوده و در کنار موتور نه چندان قوی، در عرض 9.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد.

 

ایمنی

بررسی هیوندا الانترا 2013

تجهیزات ایمنی استاندارد در الانترای 2013 شامل سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، ترمزهای دیسکی ضدقفل، سیستم محافظت از گردن، کیسه هوای جانبی سرنشینان جلو و کیسه هوای پرده‌ای می‌باشد. در تست تصادفات، ایمنی کلی الانترا 5 ستاره، برخورد از جلو 4 ستاره و در برخورد از جوانب 5 ستاره را به خود اختصاص داده و در تست موسسه ایمنی بزرگراه ها نیز الانترا بالاترین سطح امتیاز (Good) را نصیب خود کرده است.

 

طراحی داخلی

بررسی هیوندا الانترا 2013

دکمه ها و ادوات کنترلی در الانترا در دسترس بوده و از آرگونومی خوبی برخوردارند. طراحی داخل زیبا بوده و کیفیت قطعات با اینکه در کلاس خود خیلی بالا نیست، ولی ظاهر خوبی دارند. با استفاده از آپشن‌های سفارشی مثل تودوزی چرم، گرمکن صندلی، مسیریاب و دوربین دید عقب، یک رانندگی آرام و دلپذیر در انتظار شما خواهد بود. در کل الانترا بیش از آن چیزی که انتظار دارید فضا در اختیارتان قرار می‌دهد.

بررسی هیوندا الانترا 2013 بررسی هیوندا الانترا 2013
بررسی هیوندا الانترا 2013 بررسی هیوندا الانترا 2013

فضای سرنشینان مناسب بوده و صندلی ها جادار و راحت هستند. البته سرنشینان قد بلند در عقب کمی در قسمت فضای سر و پا دچار ناراحتی خواهند شد. از صندوق عقب 420 لیتری نیز که در این کلاس درخور توجه است نباید غافل شد.

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی هیوندا الانترا 2013

کیفیت سواری و لذت رانندگی الانترا در سطح بالا نیست ولی قابل قبول می‌باشد. همچنین در حالی که خودروی پرشتابی نیست، خودروی تنبلی هم نمی‌باشد. موتور 1.8 لیتری از پس براورده کردن نیازهای روزمره برآمده و گیربکس اتوماتیک آن شما را در ترافیک های شهری خسته نمی‌کند. البته نفوذ کم صدای باد و صدای موتور به داخل کابین به شما یادآوری می‌کند که سر بر خودرویی جمع و جور و اقتصادی هستید. ولی در کل باید بگوئیم الانترا توانسته است توازن خوبی میان کیفیت سواری و قیمت پرداختی برقرار کند.

بررسی هیوندا الانترا 2013

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی هیوندا الانترا 2013


منبع

Edmunds

برچسب : هیوندای الانترا 2013



قبلی بعدی



مقالات مرتبط

مرتب سازی :

2 نظر

سامی
0

خوب تو برو 206وپراید بخر
15:18  1393/01/12
پاسخ دادن
میلاد
0

واقعا صدای باد در کابین میاد؟؟؟
پس با پراید و 206 تولید داخل فرقش تو طراحی کابین چیه؟؟؟
00:39  1393/01/12
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
نظر سنجی
بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات از نظر شما؟





مشاهده نتایج
Price Price Leasing Ad Exhaust Game Safety
مطالب برتر
wait
دوستان
آخرین نظرات اخبار و مقالات
وحید : سلام : اقا مدل 2015 در ارس اس ال 2.5 لیتری 25000 دلار هست.یاعلی
ارمین : در مناطقه ازاد انزلی به وفور یافت میشه هم مزاد 3 2015 هم این مدل مزدا مدل پایش امکانت انچنانای ندادی حتی صندلی هاش دستی اند و سیستم صوتی فقط سیدی خور بوده و از سانروف خبری نیست وبا موتور 2000 ان حس شبیه زانتیا داره اما سواریش بسیار راحت ودلنشین بوده وشتاب گیری ان در حد مناسب برای یک سدان متوسط است در اخر اینکه با این ماشین درخیابان خیلی از جشماها بدنبالتان خواهد بود باقیمت 75میلیون در منطفه ازاد
رضا : آر ایکس واقعا زیباست از هر زاویه نگاش کنی مجذوبش میشی. من که همین درشکه ایرانی سوارم اونايي که دارن حالشو ببرن.....
رضوان : آر ایکس واقعا زیباست. از هر زاویه بهش نگا کنی مجذوبش میشی.
احسان : خودروهای چینی افتضاح ان با این خودروها جان بقیه رو هم خطر میندازن مثل همون کشنده های هوو که اسمش ارابه مرگ بود
saeed_r7 : ول كن داداش از اين حرفاي بيخودي تو همچين بحثايي زياد ديده ميشه مهم اينه كه خودت راننده اي و ميدوني كاميون يعني چي و فنيش چي هر كي از كاميون يه چيزايي شنيده اوده تو سايت داره نظر ميده ولش كن داداش! اينكه الآن راننده جماعت ميدونه 400 تا fh تو عرض 20 دقيقه بفروش رفت يعني چي؟ والا من الآن تو چنتا نمايشگاه كشور داف و مرسدس و رنوهاي وارداتي رو ميبينم كه بيشتر از 2 ماهه دارن خاك ميخورن كاش يه راننده بود و تخصصي بحث ميكرد نه مثل بعضي ها كه بياد از گشتاور و rpm و بنويسه! فني مثلا از كاركرد موتور و پمپ باد و شاسي و ديفرانسيل و ريش و سوپاپ و اينا يه چيزايي بدونه تا بگم برتري fh يعني چي. ضمننا به اون طرفدارهاي راننده نماي بنز عرض كنم هفته پيش يكي از راننده ها آكسورش رو تقريب با 40 ميليون تعمير اساسي كرد باورتون ميشه 40 ميليون!!! پول يه پژو پارس! ميگين نه برين تحقيق كنين. اينه كاميون كم استهلاك شما حالا باز آكسور خيلي بهتر از آكتروسه كه اقلا موتورش خطيه واي به حال تعمير موتور خورجيني!
دانشور : ماک،بلدوزر زمان است نان خانه ی فقیر و فقرا است.
FH : برای آخرین با هم مینویسم با این جملات و کلمات نمیتوانید بنز را بهتر از اف هاش جلوه بدید اف هاش واقعا برترین هست سعید هم گفت از آمار فروشش هم معلومه از ساعت 7 تا 7/20 دقیقه 400 تا اف هاش ثبت نام شد به درود دوستان
m : نسبت به قیمتش اشغاله
FH : سلام خدمت همه دوستان من قصد نداشتم توی این سایت وان کار به خصوص توی این مقایسه نظری بدهم.با وجود اینکه سرم واقعا شلوغ هست اما بخاطر علاقه وتجربه رانندگی که دارم بادلیل ومنطق از ولوو واف هاش دفاع کردم وبرتری آن راثابت کردم اما بعضی ها مثل گل آقا که نه تنها حرفی برای گفتن در این بحث ندارد اومده و به من... نوشته. من از مدیر وان کار در عجبم همچین نظری را که واقعا نامحترمانه است را گذاشته روی سایت شاید... دوستان من بی کار وعلاف نیستم قبلا هم گفتم 14ساله رانندم این سایت را هم بخاطر علاقه و میشود گفت روحیه نظراتی دادم میبینم به مزاج بعضی ها که روی هوا نظریه میدهن خوش نیامد. تعجب نکنید جهان سوم هست پیش میاد ولی حیف که نمیشود جواب محکمی به اون حرفا بنویسم توی سایت میشود نامحترمانه والا میدونم چه جوابی وکلماتی بنویسم، بگذریم از این حرفها. در آخرین نظر که مینویسم آقای فاتح طه زاده سوال پرسیده جوابش را مینویسم فکر نکند از بحث فنی سر در نمیارم تسمه تایم fh480 قیمت 185هزار تومان مارک appllcable شماره 8pk 1537
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
mohsen : با نظرت خیلی حال کردم آفرین
رضا : سلام. در تعویض دنده به 2 گیر نمی کن؟ من جدا مشکل دارم. آیا شما راه حلی دارید؟
رضا : سلام به همه من ماشین با گیربکس جدیدشو دارم. دنده از دنده های بالاتر به 2 گیر می کنه یعنی وقتی به چپ و پایین می کشی گیر می کندو جا نمی رود. حتما باید کمی به راست ببری تا جا برود. گاهی هم به علت همین نزدیکی به جای 2 به 3 می رود کسی از دوستان راهی برای این مشکل دارد؟ آیا می شود که مانعی قرار داد تا دنده به انتها چپ نرود ودقیقا بالای 2 بماند تا راحت با کشیدن به پایین به 2 برود؟
رضا : سلام . منم دقیقا همین مشکل را دارم. فکر می کنم ضامن زیر دنده که وظیفه اش بستن راه دنده به انتهای چپ است خوب عمل نمی کند. من را کلافه کرده. بار ها هنگام رانندگی در یک شرایط حساس یا تو ترافیک جا نمی ره وباید باهاش کلنجار برم و کمی به راست بکشم تا جا بره. به نظر شما هیچ راهی نداره؟ کسی می تونه راهنمایی کنه؟
متین : سلام یه نوا مدل 70خریدم 10میلیون فقطروز اول ازش خوشم اومد سوختش وحشتناک بود فرداصبحشم که اومدم روشنش کنم اونقدر استارت خورد تا باطریش خوابید نزدیکای ظهر باهاش رفتم سرکارالبته منطقه ای که زندگی می‌کنم سردسیره تنها شانسی که آوردم دوروز مهلت فسخ داشت که سریعا خودمو ازاین بلای خانمانسوز نجات بدم الان یه پراید خریدم خوب نیست ولی چاره ای هم نیست با این اوضاع
مهدی : سلام واقعا باهات موافقم
بهروز : الان که سورن elx با موتور ef7 هستش
هانی : فقط اون علامتش اسبه این ستارست همین خیلی درگیر نکنید خودتو
هانی : شغل مهم نیست مهم باور شایسته بهترینها بودنشونه
حمید : آره واسه منم پیش آمدبعدازدوسه روزخودش درست شدنمیدونم جریان چی بود
botL
botR
Logo
فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
استفاده از مطالب سایت 1car.ir تنها با درج لینک فعال به صفحه مبدأ، مجاز می‏باشد.