بررسی هیوندای الانترا 2013

بررسی هیوندا الانترا 2013

تولید الانترا به دهه 90 میلادی برمی‌گرد که دارای طراحی ضعیف و کیفیت و دوام پایین بودند. در دهه 70 خورشیدی نیز با ورود خودروهای اروپایی و آسیایی خوشنام مثل اپل، بنز، ب ام و، فولکس واگن (گلف)، تویوتا، میتسوبیشی (گالانت)، هوندا وحتی شورولت (کاپریس) به کشورمان، شاهد خودروهای گمنامی مثل هیوندای و دوو بودیم که گام بزرگ خودروسازان کره‌ای در زمینه خودروسازی بود. یکی از محصولات هیوندای مدل اکسل بود که در سازمان تاکسیرانی مشغول به خدمت شدند و بسیار زود نیز بازنشسته شدند! مدل دیگر که الانترا بود طراحی به روزتری داشت و امکانات آن بسیار بالاتر از برخی محصولات ژاپنی و اروپایی بود. اما نداشتن اصالت و هم چنین کیفیت پایین قطعات باعث شد تا در مقابل رقبا شانس چندانی نداشته باشد.

بررسی هیوندا الانترا 2013

اینک الانترا دوباره به بازار کشورمان وارد شده و امید دارد تا تجربه تلخ دو دهه پیش برایش تکرار نشود. ولی این بار باید دید در میان انواع محصولات دیگر خانواده خود و رقیب هم وطنش یعنی کیا، شانسی برای پیروزی دارد یا باز هم محکوم به فراموشی می‌باشد. در این خودرو پیشرفت رو به جلو کمپانی به وضوح دیده می‌شود. به طوری که می‌تواند رقیبی برای هم طرزان خودر در خانواده های تویوتا و هوندا باشد. موتور 1.8 لیتری در این خودرو کارایی بسیار بالا و مصرف سوخت پایین دارد. در داخل نیز شاهد استفاده از قطعات مرغوب و طراحی خوبی هستیم. فضای سر و پای سرنشینان بسیار مناسب بوده و حجم صندوق عقب در این کلاس از خودرو بسیار خوب است. امکانات حتی در مدل های پایه نیز کافی بوده و امکانات دیگر از قبیل سیستم دسترسی بدون کلید و گرمکن صندلی های جلو و عقب نیز به صورت سفارشی در دسترس می‌باشند.

 

سطح تجهیزات و امکانات رفاهی

بررسی هیوندا الانترا 2013

الانترا در دو تیپ GLS و Limited تولید می‌شود. در تیپ GLS این امکانات در دسترس می‌باشند: رینگ های 16 اینچی استیل، آینه های گرم شونده، شیشه های برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان تلسکوپی، صندلی های تاشوی عقب (60/40)، کامپیوتر سفری و رادیوی ماهواره ای. در این تیپ با گیربکس اتوماتیک مواردی از قبیل رینگ های 16 اینچی آلومینیومی، چراغ های مه شکن، قطعات تزئینی کابین، زیرمچی صندلی های جلو، آفتابگیرهای چراغ دار، کنترل صوتی روی غربیلک فرمان و بلوتوث به صورت سفارشی و تحت عنوان پکیج Preferred در دسترس هستند.

بررسی هیوندا الانترا 2013

البته آینه وسط الکترومیک به تنهایی قابل سفارش می‌باشد. در تیپ Limited سدان تمام تجهیزات GLS وجود دارد و این موارد به آن ها افزوده می‌شود: رینگ های 17 اینچی آلومینیومی، سانروف، تودوزی چرم، صندلی برقی راننده و گرمکن صندلی های جلو و عقب. البته در صورت سفارش پکیج Technology، امکاناتی از قبیل: چراغ های جلوی اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید، دوربین دید عقب، سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک، سیستم رهیاب با صفحه نمایش لمسی و نمایش لحظه ای آب و هوا و ترافیک به این لیست اضافه می‌شوند. 

 

قدرت موتور و کارایی

بررسی هیوندا الانترا 2013

الانترا دیفرانسیل جلو بوده و با یک موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری به بازار عرضه می‌شود که 148 اسب بخار قدرت دارد. الانترای 2013 از پس استاندارد آلودگی به خوبی بر آمده است و مصرف سوخت آن در شهر، جاده و به صورت ترکیبی به این ترتیب می‌باشد: 9، 7 و 8 لیتر به ازای هر صد کیلومتر. میزان آلایندگی این خودرو تقریباً صفر می‌باشد. گیربکس 6 دنده دستی و 6 دنده اتوماتیک، هر دو قابل سفارش بوده و در کنار موتور نه چندان قوی، در عرض 9.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد.

 

ایمنی

بررسی هیوندا الانترا 2013

تجهیزات ایمنی استاندارد در الانترای 2013 شامل سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، ترمزهای دیسکی ضدقفل، سیستم محافظت از گردن، کیسه هوای جانبی سرنشینان جلو و کیسه هوای پرده‌ای می‌باشد. در تست تصادفات، ایمنی کلی الانترا 5 ستاره، برخورد از جلو 4 ستاره و در برخورد از جوانب 5 ستاره را به خود اختصاص داده و در تست موسسه ایمنی بزرگراه ها نیز الانترا بالاترین سطح امتیاز (Good) را نصیب خود کرده است.

 

طراحی داخلی

بررسی هیوندا الانترا 2013

دکمه ها و ادوات کنترلی در الانترا در دسترس بوده و از آرگونومی خوبی برخوردارند. طراحی داخل زیبا بوده و کیفیت قطعات با اینکه در کلاس خود خیلی بالا نیست، ولی ظاهر خوبی دارند. با استفاده از آپشن‌های سفارشی مثل تودوزی چرم، گرمکن صندلی، مسیریاب و دوربین دید عقب، یک رانندگی آرام و دلپذیر در انتظار شما خواهد بود. در کل الانترا بیش از آن چیزی که انتظار دارید فضا در اختیارتان قرار می‌دهد.

بررسی هیوندا الانترا 2013 بررسی هیوندا الانترا 2013
بررسی هیوندا الانترا 2013 بررسی هیوندا الانترا 2013

فضای سرنشینان مناسب بوده و صندلی ها جادار و راحت هستند. البته سرنشینان قد بلند در عقب کمی در قسمت فضای سر و پا دچار ناراحتی خواهند شد. از صندوق عقب 420 لیتری نیز که در این کلاس درخور توجه است نباید غافل شد.

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی هیوندا الانترا 2013

کیفیت سواری و لذت رانندگی الانترا در سطح بالا نیست ولی قابل قبول می‌باشد. همچنین در حالی که خودروی پرشتابی نیست، خودروی تنبلی هم نمی‌باشد. موتور 1.8 لیتری از پس براورده کردن نیازهای روزمره برآمده و گیربکس اتوماتیک آن شما را در ترافیک های شهری خسته نمی‌کند. البته نفوذ کم صدای باد و صدای موتور به داخل کابین به شما یادآوری می‌کند که سر بر خودرویی جمع و جور و اقتصادی هستید. ولی در کل باید بگوئیم الانترا توانسته است توازن خوبی میان کیفیت سواری و قیمت پرداختی برقرار کند.

بررسی هیوندا الانترا 2013

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی هیوندا الانترا 2013


منبع

Edmunds

برچسب : هیوندای الانترا 2013


این مطلب را به اشتراک بگذارید...



مقالات مرتبط

مرتب سازی :

2 نظر

سامی
0

خوب تو برو 206وپراید بخر
15:18  1393/01/12
پاسخ دادن
میلاد
0

واقعا صدای باد در کابین میاد؟؟؟
پس با پراید و 206 تولید داخل فرقش تو طراحی کابین چیه؟؟؟
00:39  1393/01/12
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 


نظر سنجی
خواندن کدام یک از مقالات زیر برای شما جذابیت بیشتری دارد؟





مشاهده نتایج
Price Price Leasing Ad Exhaust Game Safety
مطالب برتر
wait
دوستان
آخرین نظرات اخبار و مقالات
پویا : حیف الاغ، جگوار رو باید به سطل اشقال الکترونیکی تشبیح کرد.وای که چقد مسخرس این مدل ایکس اف
مهدی : من 7ماه سانتافه 2014 فول داشتم .موتورش ضعیفه کیفیتش پایین کاملا بازاری . داخلش خیلی زود به سرو صدا می افته..سانروفش به صدا می یوفته .مصرفش خیلی بالاست .ولی واقعا از وراکروز زیباتره .وراکروز از روز اول که وارد بازار شود طراحی جالبی نداشت.یجورایی قدیمیه .
صابر : جو گیر نشی یهویی بری از ایران ها !! عمرا هیچ جا یه قشنگی و بهتری ایران پیدا نمیکنه
سعید : اتفاقا من فکر میکنم بررسی این ماشینای نه چندان قدیمی خوبه،، ، برای اینکه ما بیشتر با سابقه این شرکتها آشنا میشیم و میبینیم از کجا به کجا رسیدند و تو فاصله چند ساله، چقدر رشد و پیشرفت داشتند،،،، مثله ایران خودمون که از پراید به وانت بارش بعد از چند سال رسیدیم!!!!!
فرهاد : حتما برو خوشحال میشیم
امیر درایور : ولوو اوله دومم بنزه سوم اسکانیا ولوو همیشه اوله
فرزاد : یدونه سفیدش تو محل ما هست. از نزدیک انصافا خیلی زشته... اوق...
سعید : به نظر من اینجوری بهتره. بابا موتور بالای 2500 به حدی مصرفش بالاست که آدم رو به سیخ می کشه. من امسال به ترکیه سفر کردم. اونجا اکثرا از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند. اون تعدادی هم که وسیله شخصی دارند اکثرا ماشین های زیر 3000 سی سی سوار می شوند. به عنوان مثال الان در کشور ما بهترین شاسی بلند از نظر مصرف سوخت سانتافه 2014 است. چون موتورش 2400 و در شهر 11.5 لیتر و در جاده حدود 10 لیتر مصرف داره. در صورتی که پرادو 17 لیتر مصرفشه. یا لندکروز که 6 سیلندرش 18 لیتر و 8 سیلندرش 23 لیتر مصرف دارند. در ضمن در صورت خرابی و تعمیر موتور ، هزینه 4 سیلندر خیلی کمتر از هزینه 6 سیلندره.
vespa : داداش اینا به هیچی فکر نمیکنن.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امین : سلام خواستم بدونم کورولا فول 2014 تو منطقه ازاد چند قیمته? ممنون.
علی : بگذار دو سه سال بگذره وقتی تو خرج افتاد دیگه چنین حرفی نمیزنی!
احسان : حمید عزیز اطلس خودرو ثبت نام 2015 با سود مشارکت 25.5 درصدش 159 هستش
احسان : 159 تومن تحویل 120 روز کاری با 25.5 درصد سود مشارکت
احسان : کاش دلیل منطقی هم پشت حرفهاتون بود
احسان : النترا در کلاس خودروهایی مثل میتسوبیشی لنسر و هوندا سیویک و تویوتا کرولا و مزدا 3 و کیا سراتو هستش که نه به لحاظ فنی و نه به لحاظ هندلینگ حریف رقیب کیاش یعنی سراتو نخواهد بود.تو این کلاس کرولا و سراتو حرف اول رو میزنن
احسان : دوست من فول شرکتی جی پی اس و نویگیشن نداره و تمام مونیتور هاشون هم 4.3 اینچ هستش.برای وارداتی هم از جای مطمعن خرید کن چرا که دیده شده حتی کیسه هوای خودرو هم کندن و خودرو رو بدون کیسه هوا تحویل مشتری دادن! یه سری از فول های وارداتی هم خودروهای LOW OPTION هستن که وارد کننده خودش در اصطلاح فول آپشن میکنه!و گاها با قطعات کم کیفیت چینی.حتی دیده شده که لامپ زنون انداختن بدون اینکه کاسه چراغ عوض بشه و یا قطعات خودرو رو تعویض میکنن که این سلامت خودرو و سرنشین رو به خطر میندازه
احسان : هیچ تفاوتی به لحاط امکانات نداره دوست من.تازه IX35 کیسه هوا واسه زانو هم داره که اسپورتیج نداره!
احسان : دوست من نسل قدیم اسپورتیج 6 سیلند بود و 2700 سی سی و 175 اسب بخار قدرت.نسل جدید اسپورتیج 4 سیلند است و 2400 سی سی و 178 اسب بخار قدرت!
احسان : آقا سعید ممکنه دلایلتون رو برای بهتر بودن موتور خودروهای هیوندا از کیا بگید؟
botL
botR
Logo
فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
استفاده از مطالب سایت 1car.ir تنها با درج لینک فعال به صفحه مبدأ، مجاز می‏باشد.