بررسی هیوندای الانترا 2013

بررسی هیوندا الانترا 2013

تولید الانترا به دهه 90 میلادی برمی‌گرد که دارای طراحی ضعیف و کیفیت و دوام پایین بودند. در دهه 70 خورشیدی نیز با ورود خودروهای اروپایی و آسیایی خوشنام مثل اپل، بنز، ب ام و، فولکس واگن (گلف)، تویوتا، میتسوبیشی (گالانت)، هوندا وحتی شورولت (کاپریس) به کشورمان، شاهد خودروهای گمنامی مثل هیوندای و دوو بودیم که گام بزرگ خودروسازان کره‌ای در زمینه خودروسازی بود. یکی از محصولات هیوندای مدل اکسل بود که در سازمان تاکسیرانی مشغول به خدمت شدند و بسیار زود نیز بازنشسته شدند! مدل دیگر که الانترا بود طراحی به روزتری داشت و امکانات آن بسیار بالاتر از برخی محصولات ژاپنی و اروپایی بود. اما نداشتن اصالت و هم چنین کیفیت پایین قطعات باعث شد تا در مقابل رقبا شانس چندانی نداشته باشد.

بررسی هیوندا الانترا 2013

اینک الانترا دوباره به بازار کشورمان وارد شده و امید دارد تا تجربه تلخ دو دهه پیش برایش تکرار نشود. ولی این بار باید دید در میان انواع محصولات دیگر خانواده خود و رقیب هم وطنش یعنی کیا، شانسی برای پیروزی دارد یا باز هم محکوم به فراموشی می‌باشد. در این خودرو پیشرفت رو به جلو کمپانی به وضوح دیده می‌شود. به طوری که می‌تواند رقیبی برای هم طرزان خودر در خانواده های تویوتا و هوندا باشد. موتور 1.8 لیتری در این خودرو کارایی بسیار بالا و مصرف سوخت پایین دارد. در داخل نیز شاهد استفاده از قطعات مرغوب و طراحی خوبی هستیم. فضای سر و پای سرنشینان بسیار مناسب بوده و حجم صندوق عقب در این کلاس از خودرو بسیار خوب است. امکانات حتی در مدل های پایه نیز کافی بوده و امکانات دیگر از قبیل سیستم دسترسی بدون کلید و گرمکن صندلی های جلو و عقب نیز به صورت سفارشی در دسترس می‌باشند.

 

سطح تجهیزات و امکانات رفاهی

بررسی هیوندا الانترا 2013

الانترا در دو تیپ GLS و Limited تولید می‌شود. در تیپ GLS این امکانات در دسترس می‌باشند: رینگ های 16 اینچی استیل، آینه های گرم شونده، شیشه های برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان تلسکوپی، صندلی های تاشوی عقب (60/40)، کامپیوتر سفری و رادیوی ماهواره ای. در این تیپ با گیربکس اتوماتیک مواردی از قبیل رینگ های 16 اینچی آلومینیومی، چراغ های مه شکن، قطعات تزئینی کابین، زیرمچی صندلی های جلو، آفتابگیرهای چراغ دار، کنترل صوتی روی غربیلک فرمان و بلوتوث به صورت سفارشی و تحت عنوان پکیج Preferred در دسترس هستند.

بررسی هیوندا الانترا 2013

البته آینه وسط الکترومیک به تنهایی قابل سفارش می‌باشد. در تیپ Limited سدان تمام تجهیزات GLS وجود دارد و این موارد به آن ها افزوده می‌شود: رینگ های 17 اینچی آلومینیومی، سانروف، تودوزی چرم، صندلی برقی راننده و گرمکن صندلی های جلو و عقب. البته در صورت سفارش پکیج Technology، امکاناتی از قبیل: چراغ های جلوی اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید، دوربین دید عقب، سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک، سیستم رهیاب با صفحه نمایش لمسی و نمایش لحظه ای آب و هوا و ترافیک به این لیست اضافه می‌شوند. 

 

قدرت موتور و کارایی

بررسی هیوندا الانترا 2013

الانترا دیفرانسیل جلو بوده و با یک موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری به بازار عرضه می‌شود که 148 اسب بخار قدرت دارد. الانترای 2013 از پس استاندارد آلودگی به خوبی بر آمده است و مصرف سوخت آن در شهر، جاده و به صورت ترکیبی به این ترتیب می‌باشد: 9، 7 و 8 لیتر به ازای هر صد کیلومتر. میزان آلایندگی این خودرو تقریباً صفر می‌باشد. گیربکس 6 دنده دستی و 6 دنده اتوماتیک، هر دو قابل سفارش بوده و در کنار موتور نه چندان قوی، در عرض 9.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد.

 

ایمنی

بررسی هیوندا الانترا 2013

تجهیزات ایمنی استاندارد در الانترای 2013 شامل سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، ترمزهای دیسکی ضدقفل، سیستم محافظت از گردن، کیسه هوای جانبی سرنشینان جلو و کیسه هوای پرده‌ای می‌باشد. در تست تصادفات، ایمنی کلی الانترا 5 ستاره، برخورد از جلو 4 ستاره و در برخورد از جوانب 5 ستاره را به خود اختصاص داده و در تست موسسه ایمنی بزرگراه ها نیز الانترا بالاترین سطح امتیاز (Good) را نصیب خود کرده است.

 

طراحی داخلی

بررسی هیوندا الانترا 2013

دکمه ها و ادوات کنترلی در الانترا در دسترس بوده و از آرگونومی خوبی برخوردارند. طراحی داخل زیبا بوده و کیفیت قطعات با اینکه در کلاس خود خیلی بالا نیست، ولی ظاهر خوبی دارند. با استفاده از آپشن‌های سفارشی مثل تودوزی چرم، گرمکن صندلی، مسیریاب و دوربین دید عقب، یک رانندگی آرام و دلپذیر در انتظار شما خواهد بود. در کل الانترا بیش از آن چیزی که انتظار دارید فضا در اختیارتان قرار می‌دهد.

بررسی هیوندا الانترا 2013 بررسی هیوندا الانترا 2013
بررسی هیوندا الانترا 2013 بررسی هیوندا الانترا 2013

فضای سرنشینان مناسب بوده و صندلی ها جادار و راحت هستند. البته سرنشینان قد بلند در عقب کمی در قسمت فضای سر و پا دچار ناراحتی خواهند شد. از صندوق عقب 420 لیتری نیز که در این کلاس درخور توجه است نباید غافل شد.

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی هیوندا الانترا 2013

کیفیت سواری و لذت رانندگی الانترا در سطح بالا نیست ولی قابل قبول می‌باشد. همچنین در حالی که خودروی پرشتابی نیست، خودروی تنبلی هم نمی‌باشد. موتور 1.8 لیتری از پس براورده کردن نیازهای روزمره برآمده و گیربکس اتوماتیک آن شما را در ترافیک های شهری خسته نمی‌کند. البته نفوذ کم صدای باد و صدای موتور به داخل کابین به شما یادآوری می‌کند که سر بر خودرویی جمع و جور و اقتصادی هستید. ولی در کل باید بگوئیم الانترا توانسته است توازن خوبی میان کیفیت سواری و قیمت پرداختی برقرار کند.

بررسی هیوندا الانترا 2013

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی هیوندا الانترا 2013


منبع

Edmunds

برچسب : هیوندای الانترا 2013



قبلی بعدی



مقالات مرتبط

مرتب سازی :

2 نظر

سامی
0

خوب تو برو 206وپراید بخر
15:18  1393/01/12
پاسخ دادن
میلاد
0

واقعا صدای باد در کابین میاد؟؟؟
پس با پراید و 206 تولید داخل فرقش تو طراحی کابین چیه؟؟؟
00:39  1393/01/12
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
نظر سنجی
بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات از نظر شما؟





مشاهده نتایج
Price Price Leasing Ad Exhaust Game Safety
مطالب برتر
wait
دوستان
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مجید : سلام داش عبد حق با شماست اینجور جاها باید اطلاعاتمون را به هم بدیم نه به رخ هم بکشیم دم شما گرم - آحالا چرا آرزو به دل موندی برا تریلی ؟ خدا بزرگه درست میشه
ولی : کجاش لوکسه عزیزم یه دونه کادیلاک 40 سال پیشو بگیر میفهمی لوکس یعنی چی
محمدرضا : درود.. خیلی خوشگله واقعا طراحی بی نظیری داره... بتونی یه هاچ بکو اینجوری سدان کنی...
ا.م : یا خدا. آخریه چقدر ترسناکه
نیمار : پس بنز و جگوار چی شدن
محمد : این جمله یعنی چی "طراحی این پیکاپ بر اساس نیازهای موجود برای عبور از زمین های ناهموار در کنار زیبایی است"؟انصافا خودتون یه بار بخونین بعد بزارین اینجا واسه مردم راستی به جای (قفل دیفرانسیل عقب و جلوی الکترونیکی) بهتره بنویسین (قفل الکترونیکی دیفرانسیل های جلو و عقب)
اونتادور : ایول
اونتادور : ولی هیچی لامبورگینی اونتادور نمیشه
Ali : 50 میلیون یعنی نزدیک به 15 هزار دلار...بعیده تو آذربایجان که تعرفه خودرویی بسیار کمتر از ایرانه و گزینه های بیشتری وجود داره...کسی بیاد اینو بخره...مگر قشر کم درآمد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : با سلام ، کسی خبر داره تندر 90 پارس خودرو تحویل تیر ماه 93 را بالاخره کی میخواهند تحویل بدهند؟
suaj : سلام آقا حمید مبارک باشه ام جی3 بفرمایین کیربکسش چطوریست راضی هستین. من هم یک ماهی هست تحویل گرفتم ولی چون مدارکش نیومده باهاش رانندگی نکردم. راستی حتما" مدارک ماشین شما آمده چون که فرمودین 50کیلومتر باهاش رانندگی کردین.
م.ن. : سلام دوست عزيز دلائل شما براى اينكه ما پنجاه ميليون بديم و از خريدمون پشيمون نشيم چيه؟ بنظر شما با پنجاه ميليون گزينه بهترى نميشه خريد؟ يا قصدتون با استفاده از ID دنا پارس صرفاً سركار گذاشتن خلق الله و تمسخر ايران خودرو و أمثالهم هست؟ ممنون.
اشکان : سلام دوستان،امروز بامرکزی تماس گرفتم گفتن پلام اومده وتحویل کارگذار نمایندگی دادند با نمایندگی خودم در مشهدتماس گرفتم واونا بعد از تماس با کارگذارشون گفتند امادست اما به نمایندگی نرسیده فردا تا ساعت11بهم زنگ میزنند برم بگیرم ،من7اردیبهشت سواری اتومات قرمز موکا ثبت نام کردم و15مرداد تحویل گرفتم انشاالله برای همه دوستان زودتر بیاد یا علی
رضایی : اول تیر ماه 93 توسان نوشتم تا الان تحویل ندادند 2015 نوشتم مگن اگر می‌خواهید 2014 تحویل بدهیم اما برای 2015 باید صبر بکنی 6 ماه از موعد تحویل گذشته حتا شما ره شاسی هم مشخص نکردند نمایندگیها ی آسان خودرو موقع نام نویسی وتحویل پول خیلی تحویل گرفتند بعد از آن دیگر جواب سربالا میدهند کی این بی عدالتی را پیگیری میکند آهای مسلمانان آهای قانوندانان به داد ملت برسید
ممد : یکی از اقوام دارن ؛بسیار خودروی بی صدایی است وکم بودن قطعاتش هم به این دلیله که مثل موتور پژو 30 سال از عمرش نمیگذره که اشکالاش گرفته بشه و هنوز تازه داره تو ایران و مکانیک ها جامیفته که حتما بهتر میشه و قدرت و سواری ش هم صد تا تندرو تو جیب بقلش میکنه
شاهین : تحویلای شهریور ایران خودرو فاکتور شده تا 1هفته دیگه میدن
بهنام آذری : گشتاور تولیدی تو گیربکس هم در تندرو بودن الوند نسبت به ایسوزو دخالت داره درضمن قدرت الوند 20 اسب بخار بیشتر از ایسوزو هستش
سپهر : سلام اقا رضا که به فروش بنز اشاره کردی. واقعا راست میگی این شرکت های داخل میبینن هرچه قدر ماشین اشغال میزنن باز مردم میخرن و همیشه تولید از فروش عقب بوده پس هر کی هم باشه به کیفیت فکر نمیکنه مشکل از خود ماست. از ماست که بر ماست.
پوریا : سلام دوستان من خودم 5 سال پژو پارس داشتم آدمی هستم که به ماشین اساسی میرسم تا مدل سوناتا 2014 بیرون آمد با تمام آپشن های فول و موتور توربو با 273 اسب بخار با سفارش یکی از دوستانم تو رهیاب اسپرت وآپشن های زیادی خودم بستم ازداخل میگم سیستم برقی کردن صندلی های عقب و جلو با شاسی های صندلی گرنجور و تمام صندلی ها حافظه داره سیستم تهویه اتوماتیک جداگانه با کلید های مخصوص بالای تهویه صندلی عقب سردکن و گرم کن صندلی عقب دو مانیتور سفارش کره برای سرنشینان عقب وسه تا آینه میان سانروف برای سرنشینان عقب وبستن یخجال در کنسول عقب و هندسوری های بدون سیم برای صندلی های عقب بستن نور مخفی برای داشبورد ودر ها که کار سختی بود وتمام شیشه ها ضد بخار هستند اضافه کردن یک سنسور به عقب و جلو دوربین جلو راهنما های جلو led ولامپ زنو دور قاب استیل چراغ جلو که انگار شرکتیه و led کردن راهنما های عقب و دو اکزوز رو سپر عقب داشت وآن را پهن تر انداختیم و کلید های داخل ماشین و سیستمه تهویه با ابزار های مخصوص نقره ای براق شدنند و آینه های بغل هوشمند با سیستم مثلث مثل بنز و چرم کل داخل ماشین که 5 میلیون شد
botL
botR
Logo
فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
استفاده از مطالب سایت 1car.ir تنها با درج لینک فعال به صفحه مبدأ، مجاز می‏باشد.