بررسی هیوندای الانترا 2013

بررسی هیوندا الانترا 2013

تولید الانترا به دهه 90 میلادی برمی‌گرد که دارای طراحی ضعیف و کیفیت و دوام پایین بودند. در دهه 70 خورشیدی نیز با ورود خودروهای اروپایی و آسیایی خوشنام مثل اپل، بنز، ب ام و، فولکس واگن (گلف)، تویوتا، میتسوبیشی (گالانت)، هوندا وحتی شورولت (کاپریس) به کشورمان، شاهد خودروهای گمنامی مثل هیوندای و دوو بودیم که گام بزرگ خودروسازان کره‌ای در زمینه خودروسازی بود. یکی از محصولات هیوندای مدل اکسل بود که در سازمان تاکسیرانی مشغول به خدمت شدند و بسیار زود نیز بازنشسته شدند! مدل دیگر که الانترا بود طراحی به روزتری داشت و امکانات آن بسیار بالاتر از برخی محصولات ژاپنی و اروپایی بود. اما نداشتن اصالت و هم چنین کیفیت پایین قطعات باعث شد تا در مقابل رقبا شانس چندانی نداشته باشد.

بررسی هیوندا الانترا 2013

اینک الانترا دوباره به بازار کشورمان وارد شده و امید دارد تا تجربه تلخ دو دهه پیش برایش تکرار نشود. ولی این بار باید دید در میان انواع محصولات دیگر خانواده خود و رقیب هم وطنش یعنی کیا، شانسی برای پیروزی دارد یا باز هم محکوم به فراموشی می‌باشد. در این خودرو پیشرفت رو به جلو کمپانی به وضوح دیده می‌شود. به طوری که می‌تواند رقیبی برای هم طرزان خودر در خانواده های تویوتا و هوندا باشد. موتور 1.8 لیتری در این خودرو کارایی بسیار بالا و مصرف سوخت پایین دارد. در داخل نیز شاهد استفاده از قطعات مرغوب و طراحی خوبی هستیم. فضای سر و پای سرنشینان بسیار مناسب بوده و حجم صندوق عقب در این کلاس از خودرو بسیار خوب است. امکانات حتی در مدل های پایه نیز کافی بوده و امکانات دیگر از قبیل سیستم دسترسی بدون کلید و گرمکن صندلی های جلو و عقب نیز به صورت سفارشی در دسترس می‌باشند.

 

سطح تجهیزات و امکانات رفاهی

بررسی هیوندا الانترا 2013

الانترا در دو تیپ GLS و Limited تولید می‌شود. در تیپ GLS این امکانات در دسترس می‌باشند: رینگ های 16 اینچی استیل، آینه های گرم شونده، شیشه های برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان تلسکوپی، صندلی های تاشوی عقب (60/40)، کامپیوتر سفری و رادیوی ماهواره ای. در این تیپ با گیربکس اتوماتیک مواردی از قبیل رینگ های 16 اینچی آلومینیومی، چراغ های مه شکن، قطعات تزئینی کابین، زیرمچی صندلی های جلو، آفتابگیرهای چراغ دار، کنترل صوتی روی غربیلک فرمان و بلوتوث به صورت سفارشی و تحت عنوان پکیج Preferred در دسترس هستند.

بررسی هیوندا الانترا 2013

البته آینه وسط الکترومیک به تنهایی قابل سفارش می‌باشد. در تیپ Limited سدان تمام تجهیزات GLS وجود دارد و این موارد به آن ها افزوده می‌شود: رینگ های 17 اینچی آلومینیومی، سانروف، تودوزی چرم، صندلی برقی راننده و گرمکن صندلی های جلو و عقب. البته در صورت سفارش پکیج Technology، امکاناتی از قبیل: چراغ های جلوی اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید، دوربین دید عقب، سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک، سیستم رهیاب با صفحه نمایش لمسی و نمایش لحظه ای آب و هوا و ترافیک به این لیست اضافه می‌شوند. 

 

قدرت موتور و کارایی

بررسی هیوندا الانترا 2013

الانترا دیفرانسیل جلو بوده و با یک موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری به بازار عرضه می‌شود که 148 اسب بخار قدرت دارد. الانترای 2013 از پس استاندارد آلودگی به خوبی بر آمده است و مصرف سوخت آن در شهر، جاده و به صورت ترکیبی به این ترتیب می‌باشد: 9، 7 و 8 لیتر به ازای هر صد کیلومتر. میزان آلایندگی این خودرو تقریباً صفر می‌باشد. گیربکس 6 دنده دستی و 6 دنده اتوماتیک، هر دو قابل سفارش بوده و در کنار موتور نه چندان قوی، در عرض 9.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد.

 

ایمنی

بررسی هیوندا الانترا 2013

تجهیزات ایمنی استاندارد در الانترای 2013 شامل سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، ترمزهای دیسکی ضدقفل، سیستم محافظت از گردن، کیسه هوای جانبی سرنشینان جلو و کیسه هوای پرده‌ای می‌باشد. در تست تصادفات، ایمنی کلی الانترا 5 ستاره، برخورد از جلو 4 ستاره و در برخورد از جوانب 5 ستاره را به خود اختصاص داده و در تست موسسه ایمنی بزرگراه ها نیز الانترا بالاترین سطح امتیاز (Good) را نصیب خود کرده است.

 

طراحی داخلی

بررسی هیوندا الانترا 2013

دکمه ها و ادوات کنترلی در الانترا در دسترس بوده و از آرگونومی خوبی برخوردارند. طراحی داخل زیبا بوده و کیفیت قطعات با اینکه در کلاس خود خیلی بالا نیست، ولی ظاهر خوبی دارند. با استفاده از آپشن‌های سفارشی مثل تودوزی چرم، گرمکن صندلی، مسیریاب و دوربین دید عقب، یک رانندگی آرام و دلپذیر در انتظار شما خواهد بود. در کل الانترا بیش از آن چیزی که انتظار دارید فضا در اختیارتان قرار می‌دهد.

بررسی هیوندا الانترا 2013 بررسی هیوندا الانترا 2013
بررسی هیوندا الانترا 2013 بررسی هیوندا الانترا 2013

فضای سرنشینان مناسب بوده و صندلی ها جادار و راحت هستند. البته سرنشینان قد بلند در عقب کمی در قسمت فضای سر و پا دچار ناراحتی خواهند شد. از صندوق عقب 420 لیتری نیز که در این کلاس درخور توجه است نباید غافل شد.

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی هیوندا الانترا 2013

کیفیت سواری و لذت رانندگی الانترا در سطح بالا نیست ولی قابل قبول می‌باشد. همچنین در حالی که خودروی پرشتابی نیست، خودروی تنبلی هم نمی‌باشد. موتور 1.8 لیتری از پس براورده کردن نیازهای روزمره برآمده و گیربکس اتوماتیک آن شما را در ترافیک های شهری خسته نمی‌کند. البته نفوذ کم صدای باد و صدای موتور به داخل کابین به شما یادآوری می‌کند که سر بر خودرویی جمع و جور و اقتصادی هستید. ولی در کل باید بگوئیم الانترا توانسته است توازن خوبی میان کیفیت سواری و قیمت پرداختی برقرار کند.

بررسی هیوندا الانترا 2013

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی هیوندا الانترا 2013


منبع

Edmunds

برچسب : هیوندای الانترا 2013


این مطلب را به اشتراک بگذارید...



مقالات مرتبط

مرتب سازی :

2 نظر

سامی
0

خوب تو برو 206وپراید بخر
15:18  1393/01/12
پاسخ دادن
میلاد
0

واقعا صدای باد در کابین میاد؟؟؟
پس با پراید و 206 تولید داخل فرقش تو طراحی کابین چیه؟؟؟
00:39  1393/01/12
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 


نظر سنجی
کدام کشور پیشگام صنعت خودروسازی می‎باشد





مشاهده نتایج
Price Leasing Ad Exhaust Game Safety
مطالب برتر
wait
دوستان
آخرین نظرات اخبار و مقالات
mohsen : مدل 2014 هست دیگه ؟؟؟؟
sam : مردم اگه شرف داشته باشن ۶ ماه ماشین صفر این نامردارو نخرن وضع تغیر میکنه.
سارا : سلام والا من میخوام یدونه بخرم اما هرکی یه قیمتی میده کسی میتونه فرق بین معمولیو فولشو کامل بگه؟ممنون میشم
سعید : در این نظر سنجی شرکت های خودرو سازی آمریکا مثل فورد،ژنرال موتورز خودرو سازی ایتالیا و بریتانیا هیچ جایگاهی ندارند آیا؟؟؟؟؟؟
... : عزیزان شرکت های ایرانی به اصطلاح خودرو ساز رو اصلا خودرو ساز خطاب نکنین... این جماعت فقط به دنبال حرام خوری از این ملت بدون چاره هستند .دولت هم 100% پشتیبان اوناست. راه حل فقط نخریدن اتوموبیل صفر کیلومتر هست .مصرف کننده عزیز این پولی که ما برای این آهن پاره ها میدیم 5 الی 10 برابر ارزش اوناست! متاسفانه راه دیگه ای نیست .ما خودمون دلال پروری کردیم....
حجت : سلام ایاهشدار تنظیم فاصله هم داره
نریمان : با توجه به قیمتش در ایران ، بنظر من زیباییش بیشتر از قابلیت هاش هست و قیمتش بیخود بالاست . شما مدل فول آپشنش را در دبی ۶۹۰۰۰ درهم میتوانید بخرید و خودرویی هست که بدلیل تولید گاز دی اکسید کربن بالاتر از استاندارد ، اجازه فروش در اروپا را ندارد . 69,000x1.08x1.05x1.4x830+7,000,000+12,000,000+3,000,000=112,000,000 تومان حداکثر ( با در نظر گرفتن ضرایب مجلس ، ترخیص خودرو از گمرک ، VAT , شماره گذاری ، خودروی فرسوده ، سایر هزینه ها از جمله هزینه حمل از مبدا تا تهران، هزینه ثبت سفارش، هزینه های باربری، عوارض های بندری، بیمه شخص ثالث، پوشش کامل دفاتر، هزینه اسناد رسمی و سایر هزینه های خودرو می باشد) . در ضمن میدانید که شرکت های وارداتی که نماینده رسمی هستند که به قیمت خرید شخصی خودرو را نمیخرند .
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
صابر : سلام موتور tu5 فقط رو بدنه های جدید کار گذاشته میشه . موتور tu5 موتور 206 هستش که اون طور که من میدونم صلاح نیست بگیری قدرتش کمتره فقط تعداد سوپاپش بیشتره اما شتاب موتور قدیم بهتره و سرعتش ولی ایرانخودرو میگه مصرفش کمه . اما 405 اصل صلاح بگیری بعد بری سایت ایران خودرو همه چیزو زده من خودم 45 روزه تحویل فوری گرفتم اما 75 روز طول کشید اونم یورو 4 سفارش دادم که گفتند یورو 2 بدیم زود تحویل میدیم که منم قبول کردم.
علی : سلام میخواستم بپرسم کسی میدونه وقتی شاسی بنام بخوره چقدر طول میکشه تا تحویل بدن
نیما : سلام دوستان مشخصات فنی این اتومبیل کلاس سدان معرفی شده اما قیافه ماشین اس یو وی در ضمن حجم. موتورش خیلی پاینه به شاسی بلند نمیخوره ابعادشم خیلی کوچيکه ممکنه یکی بگه این چه مدل از دنیای اتوموبيله؟
احمد : شرايط فروش را اعلام فرماييد.
hamid : سلام من حدود 27 28 تومان دارم،میخوام 206 بخرم،دقیقا از چه ماهی(سال 90) 206 چینی شده؟راهنماییم کنین،بعدشم تبپ 2 خیلی فرق داره؟
شاهین : سلام آقا آرش هر تغییر مفیدی دادی اطلاع رسانی کن, ممنون
hamid : سلام من حدود 27 28 تومان دارم،میخوام 206 بخرم،دقیقا از چه ماهی(سال 90) 206 چینی شده؟راهنماییم کنین،بعدشم تبپ 2 خیلی فرق داره؟
سارا : سلام من مبخام یدونه بخرم اما از 160 تا 200 هم قیمت دارم از کجا میتونم فول یا معمولیشو تشخیص بدم که کلاه نذارن سرم؟ کسی میدونه جواب بده لطفا ممنون
حمید : دوستانی که گفتن 206 جاداره لطفا اصلاح کن!من با نظرشون مخالفم بگین چرا! من خودم قدم 187ه.بابام 181ه. داداشمم 183ه.دوستمم که باما سوارشد 194ه.یکی دیگه ام که با ما سوار شد 185ه. داداشم پشت فرمون.بابا جلو نشسته بود!بقیه مون پشت!!!!! از خنده می مردیم اخه ما سه تا تو عقب اصلا جا نمی شدیم!!! داداشم صندلی شو میاورد عقب که جا شه این دفعه من نمی تونستم پاها مو جا کنم! اگه تو ماشتن نای دیگه ننشسته بودیم می گفتم ما غیر استانداردیم! اما ال 90 و سمند این جوری نبود همه راحت بودیم! تو سمند تو عقبش درسته که خفه میشدیم ولی حداقلش سرمون به سقف نمی خورد!اما ال90 و ام جی 550 راحترین ماشینی بود که سوار شدیم!
جواد : ماهم 405 مدل 84 داریم ولی هر روز یه جاش ریپ میزنه اما هرکی 405 مدل 85 به پایین داره سود کرده.
botL
botR
Logo
فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
استفاده از مطالب سایت 1car.ir تنها با درج لینک فعال به صفحه مبدأ، مجاز می‏باشد.