بررسی هیوندای الانترا 2013

بررسی هیوندا الانترا 2013

تولید الانترا به دهه 90 میلادی برمی‌گرد که دارای طراحی ضعیف و کیفیت و دوام پایین بودند. در دهه 70 خورشیدی نیز با ورود خودروهای اروپایی و آسیایی خوشنام مثل اپل، بنز، ب ام و، فولکس واگن (گلف)، تویوتا، میتسوبیشی (گالانت)، هوندا وحتی شورولت (کاپریس) به کشورمان، شاهد خودروهای گمنامی مثل هیوندای و دوو بودیم که گام بزرگ خودروسازان کره‌ای در زمینه خودروسازی بود. یکی از محصولات هیوندای مدل اکسل بود که در سازمان تاکسیرانی مشغول به خدمت شدند و بسیار زود نیز بازنشسته شدند! مدل دیگر که الانترا بود طراحی به روزتری داشت و امکانات آن بسیار بالاتر از برخی محصولات ژاپنی و اروپایی بود. اما نداشتن اصالت و هم چنین کیفیت پایین قطعات باعث شد تا در مقابل رقبا شانس چندانی نداشته باشد.

بررسی هیوندا الانترا 2013

اینک الانترا دوباره به بازار کشورمان وارد شده و امید دارد تا تجربه تلخ دو دهه پیش برایش تکرار نشود. ولی این بار باید دید در میان انواع محصولات دیگر خانواده خود و رقیب هم وطنش یعنی کیا، شانسی برای پیروزی دارد یا باز هم محکوم به فراموشی می‌باشد. در این خودرو پیشرفت رو به جلو کمپانی به وضوح دیده می‌شود. به طوری که می‌تواند رقیبی برای هم طرزان خودر در خانواده های تویوتا و هوندا باشد. موتور 1.8 لیتری در این خودرو کارایی بسیار بالا و مصرف سوخت پایین دارد. در داخل نیز شاهد استفاده از قطعات مرغوب و طراحی خوبی هستیم. فضای سر و پای سرنشینان بسیار مناسب بوده و حجم صندوق عقب در این کلاس از خودرو بسیار خوب است. امکانات حتی در مدل های پایه نیز کافی بوده و امکانات دیگر از قبیل سیستم دسترسی بدون کلید و گرمکن صندلی های جلو و عقب نیز به صورت سفارشی در دسترس می‌باشند.

 

سطح تجهیزات و امکانات رفاهی

بررسی هیوندا الانترا 2013

الانترا در دو تیپ GLS و Limited تولید می‌شود. در تیپ GLS این امکانات در دسترس می‌باشند: رینگ های 16 اینچی استیل، آینه های گرم شونده، شیشه های برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان تلسکوپی، صندلی های تاشوی عقب (60/40)، کامپیوتر سفری و رادیوی ماهواره ای. در این تیپ با گیربکس اتوماتیک مواردی از قبیل رینگ های 16 اینچی آلومینیومی، چراغ های مه شکن، قطعات تزئینی کابین، زیرمچی صندلی های جلو، آفتابگیرهای چراغ دار، کنترل صوتی روی غربیلک فرمان و بلوتوث به صورت سفارشی و تحت عنوان پکیج Preferred در دسترس هستند.

بررسی هیوندا الانترا 2013

البته آینه وسط الکترومیک به تنهایی قابل سفارش می‌باشد. در تیپ Limited سدان تمام تجهیزات GLS وجود دارد و این موارد به آن ها افزوده می‌شود: رینگ های 17 اینچی آلومینیومی، سانروف، تودوزی چرم، صندلی برقی راننده و گرمکن صندلی های جلو و عقب. البته در صورت سفارش پکیج Technology، امکاناتی از قبیل: چراغ های جلوی اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید، دوربین دید عقب، سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک، سیستم رهیاب با صفحه نمایش لمسی و نمایش لحظه ای آب و هوا و ترافیک به این لیست اضافه می‌شوند. 

 

قدرت موتور و کارایی

بررسی هیوندا الانترا 2013

الانترا دیفرانسیل جلو بوده و با یک موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری به بازار عرضه می‌شود که 148 اسب بخار قدرت دارد. الانترای 2013 از پس استاندارد آلودگی به خوبی بر آمده است و مصرف سوخت آن در شهر، جاده و به صورت ترکیبی به این ترتیب می‌باشد: 9، 7 و 8 لیتر به ازای هر صد کیلومتر. میزان آلایندگی این خودرو تقریباً صفر می‌باشد. گیربکس 6 دنده دستی و 6 دنده اتوماتیک، هر دو قابل سفارش بوده و در کنار موتور نه چندان قوی، در عرض 9.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد.

 

ایمنی

بررسی هیوندا الانترا 2013

تجهیزات ایمنی استاندارد در الانترای 2013 شامل سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، ترمزهای دیسکی ضدقفل، سیستم محافظت از گردن، کیسه هوای جانبی سرنشینان جلو و کیسه هوای پرده‌ای می‌باشد. در تست تصادفات، ایمنی کلی الانترا 5 ستاره، برخورد از جلو 4 ستاره و در برخورد از جوانب 5 ستاره را به خود اختصاص داده و در تست موسسه ایمنی بزرگراه ها نیز الانترا بالاترین سطح امتیاز (Good) را نصیب خود کرده است.

 

طراحی داخلی

بررسی هیوندا الانترا 2013

دکمه ها و ادوات کنترلی در الانترا در دسترس بوده و از آرگونومی خوبی برخوردارند. طراحی داخل زیبا بوده و کیفیت قطعات با اینکه در کلاس خود خیلی بالا نیست، ولی ظاهر خوبی دارند. با استفاده از آپشن‌های سفارشی مثل تودوزی چرم، گرمکن صندلی، مسیریاب و دوربین دید عقب، یک رانندگی آرام و دلپذیر در انتظار شما خواهد بود. در کل الانترا بیش از آن چیزی که انتظار دارید فضا در اختیارتان قرار می‌دهد.

بررسی هیوندا الانترا 2013 بررسی هیوندا الانترا 2013
بررسی هیوندا الانترا 2013 بررسی هیوندا الانترا 2013

فضای سرنشینان مناسب بوده و صندلی ها جادار و راحت هستند. البته سرنشینان قد بلند در عقب کمی در قسمت فضای سر و پا دچار ناراحتی خواهند شد. از صندوق عقب 420 لیتری نیز که در این کلاس درخور توجه است نباید غافل شد.

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی هیوندا الانترا 2013

کیفیت سواری و لذت رانندگی الانترا در سطح بالا نیست ولی قابل قبول می‌باشد. همچنین در حالی که خودروی پرشتابی نیست، خودروی تنبلی هم نمی‌باشد. موتور 1.8 لیتری از پس براورده کردن نیازهای روزمره برآمده و گیربکس اتوماتیک آن شما را در ترافیک های شهری خسته نمی‌کند. البته نفوذ کم صدای باد و صدای موتور به داخل کابین به شما یادآوری می‌کند که سر بر خودرویی جمع و جور و اقتصادی هستید. ولی در کل باید بگوئیم الانترا توانسته است توازن خوبی میان کیفیت سواری و قیمت پرداختی برقرار کند.

بررسی هیوندا الانترا 2013

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی هیوندا الانترا 2013


منبع

Edmunds

برچسب : هیوندای الانترا 2013


این مطلب را به اشتراک بگذارید...



مقالات مرتبط

مرتب سازی :

2 نظر

سامی
0

خوب تو برو 206وپراید بخر
15:18  1393/01/12
پاسخ دادن
میلاد
0

واقعا صدای باد در کابین میاد؟؟؟
پس با پراید و 206 تولید داخل فرقش تو طراحی کابین چیه؟؟؟
00:39  1393/01/12
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 


نظر سنجی
کدام یک از خودروهای زیر را برای ناوگان تاکسیرانی مناسب میدانید؟



مشاهده نتایج
Price Leasing Ad Exhaust Game Safety
مطالب برتر
wait
دوستان
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ناشناس : تقصیر ما مردم وقتی یک چیزی گرون میشه همه هجوم میلرند برایه خریدن،آن وقت انتظار دارند که گرونی نباشه ،وای بر خودمون
نریمان : اصلا ماشین خوبی نیست ، بسیار خشک ، توپوگرافی دست انداز را کاملا مشخص منتقل میکنه ، شتاب پایین ، بدنه ضعیف ، طراحی قدیمی ، به هیچ وجه آفرود نیست و در صورت استفاده آفرود سریع به سر و صدا میافته . کیفیت کابین در حد جیلی هست. با این پول نیو اکتیون ، میتسوبیشی گزینه های معقولی هستند اگر کسی میخواهد شاسی بلند شهری بخرد.
تینا : سلام من به تازگی اسپورتیج ۲۰۱۴ وارداتی خریدم ولی متاسفانه ناویگاشن کار نمیکنه و به چند جا که سر زدم میگن چون سفارش عربستانه ما نمیتونیم نصبش کنیم ازتون راهنمایی میخوام باید چیکار کنم
ali : واقعا عاشق نیسان جی تی ار هستم. اون کامارو نشون میده سرتا پا تیونینگ موتور شده! اولش تو دنده یک و دو جلو میفته یکم ولی دنده سه یا چهار بصورت خودجوش ! و برق عاسا جی تی ار میوفته جلو و قهرمان میشه... الکی نیست که نیسان جی تی ار لامبورگینی اونتادور و مورسیه لگو و فراری رو تو پیست شکست داده ..
سعید : فقط جون میده واسه اینکه پشت فرمون بشینی و تمام گاز باهاش بتازی و جاده رو مقل موم توی دست هات بگیری.
سعید : برای شاسی بلند هم شتاب و سرعت اهمیت داره. چون تو جاده دوطرفه اگه خودرو شتاب نداشته باشه مطمئنا تا بیای از یک تریلی 18 چرخ رد بشی خودروی مقابل تو رو له می کنه. مخصوصا که خودروی مقابل اتوبوس و کامیون باشه. توی شاسی بلندها هم شتاب های عالی داریم مثل : کیا موهاوی V8 با شتاب 6.5 ثانیه - تویوتا لندکروز GXR و لکسوس LX570 با شتاب 7 ثانیه - پورشه کاین با شتاب 4.2 ثانیه - بی ام و x6 با شتاب 4 ثانیه. مخصوصا bmw x6 که من خودم از نزدیک شتابش رو دیدم. وحشتناکه. یک بار سرعتش رو سنجش کردم . به این صورت که فاصله میان دو میدان شهر رو که تقریبا 400 متر بود در عرض 3 ثانیه طی کرد.
mb1909 : در کل ناشین خوبی نیست.سیستم تعلیق خشک که کاملا ضرباتو منتقل میکنه, کیفیت مواد بکار رفته در داخلش خیلی پایینه و صندلی هاش خصوصا در عقب زیاد راحت نیست هلبته این در مورد گونه ی دو لیترییشه که من ازمایش کردم ولی نمیدونم که نسخه ی 2400 سی سی بهتر شدهه یا نه که البته از نظر قوای محرکه مطمئنا عملکرده بهتر ی داره. اما ظاهر خوبی داره واز ماشینایی مثل لیفان x60 و x33 وچینی های دیگه خیلی بهتره. البته قیمتشم دو برابر اوناس.
Hassan : حرفی از ورود ماشینی به بازار زده نشده عزیز من داره میگه قرار فعالیتش رو در زمینه شاسی بلندش گسترش میده و احتمال داره توو نمایشگاه ۲۰۱۶ دیترویت به نمایش بذارتش. پولتو نیگه دار الان ، لازمت میشه !
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شاهد : سلام. من خردادماه تیبا ثبت نام کردم برای تحویل مهر که تو قرارداد زده تحویل از 1 الی 30 مهر کسی میدونه که دعوتنامه رو برای تکمیل وجه حدوداً کی میفرستن؟ یعنی تا کی باید بقیه پولش رو جور کنم؟
سعید : سلام رانا من فاکتور شد ولی تحویل ندادند
ss : سلام الان کمری هم تاکسی است. در ترمینال شرق تهران کلی تاکسی جیلی است. به نظر من ماشینی که بد باشه تاکسی نمی شه. و هر چی تاکسی بشه خدمات پس از فروشش بهتر می شود ، قطعاتش بیشتر و ارزانتر میشه . به نظر من تاکسی شدن حسنه. ولی یک عده می گن عیبه
حمید : سلام . هر ماشینی که بتونه تاکسی بشه ازلحاظ گیفی خوبه
نسیم : من حدود 20 تومنی دارم و میخوام ماشین بگیرم . محل کارم تو جاده مخصوص هست و من هر روز باید برم. بین ام وی ام یا پراید کدوم مناسب تره؟ (معمولا 80- 100 میرم نه بیشتر )
فرزانه : امروز نگین خودرو زنگ زدم. تیپ معمولی فلوینس 82 تا و فول اپشن 122تا. تحویل 120روز کاری. بنظر شما من جیلی هاچ بک اتومات بگیرم یا فلوینس ساده؟ می خوام زیر 90 باشه
شاهد : سلام من پراید که ثبت نام کردم وقتی انصرراف دادم دو هفته ای پولم رو دادند ولی خیلیها هم بودن که خیلی با تأخیر گرفتن. کلا همه چیز تخم مرغ شانسیه
فرهاد : من سه ماهه تحویل گرفتم اصلا راضی نیستم حداقل 10 مرتبه نمایندگی و امداد خودرو سر ماشینم اومدن هنوزم مشکل داره فقط ظاهرش قشنگه البته رانندگی هم باهاش راحته
شهرام : آقا مهدی من دو سال ال نود داشتم،این مشکلتو منم داشتم،مشکلو با تمیز کردن استوپر حل کردن. اگه بتونی استوپر اصل فرانسه پیدا کنی مشکلت حله و الا بایست باهاش بسازی یا مثل من بفروشی بره. موفق باشید.
مهران : دوست عزیز؛ من یه ایکس 60 توی آبان سال گذشته گرفتم به نظر منم نسبت به قیمتش ماشین بسیار خوب و راحت و جا داریه... حالا اینکه بعضی ها ایراداتی مثل پرتاب باد کولر ویا .... به این ماشین نسبت میدن باید یادمون باشه تقریبا همین پول و میدیم یه ماشین ساخت وطن میخریم از کارخانه که تحویل می گیری ( البته بعضی هاشون) به تهران نرسیده باید بزنی بغل البته اگر هم نزنی بغل خودش شما رو راهنمایی میکنه بغل..... پس این ایرادای جزیی را به دوستان بگیم ولی جزء معایبش محسوب نکنیم به هم کمک و راهنمایی کنیم که چطور اونها را برطرف کنیم تشکر
botL
botR
Logo
فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
استفاده از مطالب سایت 1car.ir تنها با درج لینک فعال به صفحه مبدأ، مجاز می‏باشد.