بررسی هیوندای الانترا 2013

بررسی هیوندا الانترا 2013

تولید الانترا به دهه 90 میلادی برمی‌گرد که دارای طراحی ضعیف و کیفیت و دوام پایین بودند. در دهه 70 خورشیدی نیز با ورود خودروهای اروپایی و آسیایی خوشنام مثل اپل، بنز، ب ام و، فولکس واگن (گلف)، تویوتا، میتسوبیشی (گالانت)، هوندا وحتی شورولت (کاپریس) به کشورمان، شاهد خودروهای گمنامی مثل هیوندای و دوو بودیم که گام بزرگ خودروسازان کره‌ای در زمینه خودروسازی بود. یکی از محصولات هیوندای مدل اکسل بود که در سازمان تاکسیرانی مشغول به خدمت شدند و بسیار زود نیز بازنشسته شدند! مدل دیگر که الانترا بود طراحی به روزتری داشت و امکانات آن بسیار بالاتر از برخی محصولات ژاپنی و اروپایی بود. اما نداشتن اصالت و هم چنین کیفیت پایین قطعات باعث شد تا در مقابل رقبا شانس چندانی نداشته باشد.

بررسی هیوندا الانترا 2013

اینک الانترا دوباره به بازار کشورمان وارد شده و امید دارد تا تجربه تلخ دو دهه پیش برایش تکرار نشود. ولی این بار باید دید در میان انواع محصولات دیگر خانواده خود و رقیب هم وطنش یعنی کیا، شانسی برای پیروزی دارد یا باز هم محکوم به فراموشی می‌باشد. در این خودرو پیشرفت رو به جلو کمپانی به وضوح دیده می‌شود. به طوری که می‌تواند رقیبی برای هم طرزان خودر در خانواده های تویوتا و هوندا باشد. موتور 1.8 لیتری در این خودرو کارایی بسیار بالا و مصرف سوخت پایین دارد. در داخل نیز شاهد استفاده از قطعات مرغوب و طراحی خوبی هستیم. فضای سر و پای سرنشینان بسیار مناسب بوده و حجم صندوق عقب در این کلاس از خودرو بسیار خوب است. امکانات حتی در مدل های پایه نیز کافی بوده و امکانات دیگر از قبیل سیستم دسترسی بدون کلید و گرمکن صندلی های جلو و عقب نیز به صورت سفارشی در دسترس می‌باشند.

 

سطح تجهیزات و امکانات رفاهی

بررسی هیوندا الانترا 2013

الانترا در دو تیپ GLS و Limited تولید می‌شود. در تیپ GLS این امکانات در دسترس می‌باشند: رینگ های 16 اینچی استیل، آینه های گرم شونده، شیشه های برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان تلسکوپی، صندلی های تاشوی عقب (60/40)، کامپیوتر سفری و رادیوی ماهواره ای. در این تیپ با گیربکس اتوماتیک مواردی از قبیل رینگ های 16 اینچی آلومینیومی، چراغ های مه شکن، قطعات تزئینی کابین، زیرمچی صندلی های جلو، آفتابگیرهای چراغ دار، کنترل صوتی روی غربیلک فرمان و بلوتوث به صورت سفارشی و تحت عنوان پکیج Preferred در دسترس هستند.

بررسی هیوندا الانترا 2013

البته آینه وسط الکترومیک به تنهایی قابل سفارش می‌باشد. در تیپ Limited سدان تمام تجهیزات GLS وجود دارد و این موارد به آن ها افزوده می‌شود: رینگ های 17 اینچی آلومینیومی، سانروف، تودوزی چرم، صندلی برقی راننده و گرمکن صندلی های جلو و عقب. البته در صورت سفارش پکیج Technology، امکاناتی از قبیل: چراغ های جلوی اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید، دوربین دید عقب، سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک، سیستم رهیاب با صفحه نمایش لمسی و نمایش لحظه ای آب و هوا و ترافیک به این لیست اضافه می‌شوند. 

 

قدرت موتور و کارایی

بررسی هیوندا الانترا 2013

الانترا دیفرانسیل جلو بوده و با یک موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری به بازار عرضه می‌شود که 148 اسب بخار قدرت دارد. الانترای 2013 از پس استاندارد آلودگی به خوبی بر آمده است و مصرف سوخت آن در شهر، جاده و به صورت ترکیبی به این ترتیب می‌باشد: 9، 7 و 8 لیتر به ازای هر صد کیلومتر. میزان آلایندگی این خودرو تقریباً صفر می‌باشد. گیربکس 6 دنده دستی و 6 دنده اتوماتیک، هر دو قابل سفارش بوده و در کنار موتور نه چندان قوی، در عرض 9.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد.

 

ایمنی

بررسی هیوندا الانترا 2013

تجهیزات ایمنی استاندارد در الانترای 2013 شامل سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، ترمزهای دیسکی ضدقفل، سیستم محافظت از گردن، کیسه هوای جانبی سرنشینان جلو و کیسه هوای پرده‌ای می‌باشد. در تست تصادفات، ایمنی کلی الانترا 5 ستاره، برخورد از جلو 4 ستاره و در برخورد از جوانب 5 ستاره را به خود اختصاص داده و در تست موسسه ایمنی بزرگراه ها نیز الانترا بالاترین سطح امتیاز (Good) را نصیب خود کرده است.

 

طراحی داخلی

بررسی هیوندا الانترا 2013

دکمه ها و ادوات کنترلی در الانترا در دسترس بوده و از آرگونومی خوبی برخوردارند. طراحی داخل زیبا بوده و کیفیت قطعات با اینکه در کلاس خود خیلی بالا نیست، ولی ظاهر خوبی دارند. با استفاده از آپشن‌های سفارشی مثل تودوزی چرم، گرمکن صندلی، مسیریاب و دوربین دید عقب، یک رانندگی آرام و دلپذیر در انتظار شما خواهد بود. در کل الانترا بیش از آن چیزی که انتظار دارید فضا در اختیارتان قرار می‌دهد.

بررسی هیوندا الانترا 2013 بررسی هیوندا الانترا 2013
بررسی هیوندا الانترا 2013 بررسی هیوندا الانترا 2013

فضای سرنشینان مناسب بوده و صندلی ها جادار و راحت هستند. البته سرنشینان قد بلند در عقب کمی در قسمت فضای سر و پا دچار ناراحتی خواهند شد. از صندوق عقب 420 لیتری نیز که در این کلاس درخور توجه است نباید غافل شد.

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی هیوندا الانترا 2013

کیفیت سواری و لذت رانندگی الانترا در سطح بالا نیست ولی قابل قبول می‌باشد. همچنین در حالی که خودروی پرشتابی نیست، خودروی تنبلی هم نمی‌باشد. موتور 1.8 لیتری از پس براورده کردن نیازهای روزمره برآمده و گیربکس اتوماتیک آن شما را در ترافیک های شهری خسته نمی‌کند. البته نفوذ کم صدای باد و صدای موتور به داخل کابین به شما یادآوری می‌کند که سر بر خودرویی جمع و جور و اقتصادی هستید. ولی در کل باید بگوئیم الانترا توانسته است توازن خوبی میان کیفیت سواری و قیمت پرداختی برقرار کند.

بررسی هیوندا الانترا 2013

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی هیوندا الانترا 2013


منبع

Edmunds

برچسب : هیوندای الانترا 2013


این مطلب را به اشتراک بگذارید...



مقالات مرتبط

مرتب سازی :

2 نظر

سامی
0

خوب تو برو 206وپراید بخر
15:18  1393/01/12
پاسخ دادن
میلاد
0

واقعا صدای باد در کابین میاد؟؟؟
پس با پراید و 206 تولید داخل فرقش تو طراحی کابین چیه؟؟؟
00:39  1393/01/12
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 


نظر سنجی
آیا سامانه پیامکی یک خودرو می‎تواند نیازهای خودرویی شما را برآورده سازد؟‌

مشاهده نتایج
Price Price Leasing Ad Exhaust Game Safety
مطالب برتر
wait
دوستان
آخرین نظرات اخبار و مقالات
farid458 : یک اتمام حجت اگر تواستید مرا در مورد اسب بخار ماشینتان قانع کنید با میل و رغبت خودم سر به زیر انداخته و ماشین بازی و ماشین خوانی را کنار میگذارم اگر نه خودتان یک فکری به حال خودتان بکنید دوست عزیز دغل بازی تا کی ؟؟!!☺
farid458 : دوست عزیز در ابتدا یک خواهش با این مضمون = من و پرسنل سایت که نظرات را تایید میکنند را با کامنت های بی اساس نخندانید ثانیا: تا جایی که من میدانم مدل 2014 فورد موستانگ GT500 حدود 650 هورس پاور قدرت داشت و با ادعای شما ماشینتان 770 اسب بخار قدرت دارد یعنی 120 اسب بیشتر از gt500 و شتابی مشابه لامبورگینی آونتادور نتیجتا ماشینتان تیونینگ شده است کدام شرکت تیونینگ این اسب آمریکایی را بر عهده داشته؟؟ ثالثا:کمی توضیح در مورد خودم برای رفع ابهام "انتظار رزومه ای پر از موفقیت و پربار نداشته باشید" جوانی هستم 19 ساله اهل یکی از استان های شمال غرب ایران از زمانی که توانستم کلمه ماشین را تلفظ کنم عاشق ماشین بودم و تماشای ب ام و 2002 لیمویی رنگی که یکی از فامیل ها بعنوان ماشین دوم آن را استفاده میکرد سرگرمی بزرگ من بود همان عشق هنوز هم در وجودم نهادینه است و در آخر در مورد سوالتان در مورد ماشین دوست عزیز ماشین من (وسیله ای که من را از نقطه الف به ب میرساند) یک دوچرخه gitan fitz roy 10است
ن : تنها را ه شکستن انحصار خودرو و رقابتی کردن خودرو حذف تعرفه ها می باشد که همه این را می دانند
سعید : ملاک نظر دادن درباره یک خودرو و خودروساز ، داشتن آن خودرو و تجربه رانندگی با محصولات آن است. شما تا حالا چه تجربه رانندگی با چه ماشین هایی رو کسب کردید؟ اگه ماشین آمریکایی داشته اید بگید. قبلا هم گفتم من هم اکنون فورد موستانگ دارم. قبلا یه بی ام و x6 داشتم. اگرچه بی ام و خیلی خوبه مخصوصا x6 . ولی به گرد موستانگ نمی رسه. موتور موستانگ 770 اسب بخاری است و در عرض 2.9 ثانیه 100 رو پر می کنه. مثل غول می مونه. بی ام و x6 در مقابلش مثل پراید در مقابل پورشه می مونه. چون هر دو رو داشتم این رو میگم. و گرنه برای من فرق نمی کنه سوار ماشین چه کشوری هستم. برای من مهم کارآیی ماشینه.
ali : نه قشنگ شده
farid458 : فرمایش شما درست و تمثیل شما به جاست ولی اما هنوز هم هستند کسانی که هندلینگ فوق العاده و بی نظیر میتسوبیشی لنسر evo و سوبارو wrx را به ماشین های با بزک دوزک و بر و رو دار ترجیح میدهند☺
farid458 : sl class در کل از اول اول اتاق(w198) تا آخر اخر(R231)ماشین فوق العاده ای بوده و هست ولی به شخصه نسل دوم (W113) پاگودا رو حتی بیشتر از این مدل دوست دارم☺
farid458 : دوست عزیز شما همونی هستی که میگفتی بنز s class رو بیارم با فورد موستانگ به مسابقه بزاریم راجع به اون قضیه من هنوز از شوک در نیومدم که شما چی فکر کردی اون حرف رو زدی ؟؟ در ثانی انتقاد از زاویه دسته دنده نسبت به فرمان یعنی مشکل با آمریکایی ها ؟؟ نه مشکل نیست من فقط آمریکایی ها رو در حد آلمان ها نمیدونم در این بین tesla model sیک استثناست ☺
باقر : دوستان کسی پروژه ای در مورد بهینه سازی سوخت خودرو های هیبریدی داره ؟ اگه دارید به شماره من پیام بدین ، خریدارم ۰۹۳۹۰۹۰۵۶۱۳
علیرضا : آیا از دوستان کسی میتونه یک مقدار مزدا6 رو با اپتیما مقایسه کنه؟ کدوم بهتره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
عارف : سازمان نظام پزشکی کشور برای پزشکان با تخفیف 10 درصد خودرو تحویل میده از کل پزشکان کشور که نظرسنجی کرده 53 درصد کره ای 47 درصد ژاپنی انتخاب کردن که در لیست خودرو ها باشه میتونین به سایت باشگاه سلامت سر بزنید
عارف : ببخشید شما یک نفری با چندین اسم مختلف ؟ اینجا هدف اینه که نظرات مختلف را ببینیم و هر کس مختاره خودش انتخاب کنه و حتما هم ارزشمنده و توهین به نظرات دیگران اصلا کار خوبی نیست موفق باشید عزیزم
بهنام : دوست خوبم ممنون از دفاع از خوردو چيني. ليفان x60 با صندلي پرايد و آمار خرابي و مشكلات بالاي ٣٠ درصد. دفاع نداره. بنده پرايد،٢٠٦، مزدا، ليفان ، سراتو داشتم واقعا مزخرفه و در بين تمام چيني ها ام وي ام بدترين و جيلي بهترينه اميدوارم قبل از نظر دادن مقياص مقايسه رو مشخص كنيد. مننون
محمد : سلام.دوستان من تو انتخاب رنگ به اجبار البالويي انتخاب كردم چند سال ماشين سفيد داشتم مشكي هم خداييش نگهداريش سخته نظرتون راجع به رنگ البالويي چيه؟
بهرام : هزینه شماره گذاری النترا چقدره
Rafi : شركت جيليران- خريد آسان خريد آسان يعنى ماه ارديبهشت پول بده هنوز هم ماشين تحويل نشده تازه گفتند إنشاالله آخر شهريور.....!معني خريد آسان فهميديم.......!
امین : کارت سوخت شاملش میشه؟؟؟!
رضا از بوشهر : شما مگه از ما بهترونید که تیر ماهی ها رو ندادند ولی مال شما که یک ماه بعد ما بوده دادند از چه شهری هستید؟ پس اشکال کار ما کجاست که ایکس 60 مارو نمیدن؟ من ایکس 60 تحویل تیرم ولی افسوس .....
امین : سارا خانوم مبارکه چه رنگی که سانروف دارد
آیدا : قیمت 32800000 هستش
botL
botR
Logo
فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
استفاده از مطالب سایت 1car.ir تنها با درج لینک فعال به صفحه مبدأ، مجاز می‏باشد.