بررسی لندرور LR4 مدل 2014

بررسی لندرور LR4 مدل 2014

بزرگترین تغییری که در لندرور LR4 2014 به چشم می خورد، مجهز شدن آن به یک پیشرانه جدید شامل یک موتور شش سیلندر خورجینی 3 لیتری و گیربکس اتوماتیک هشت سرعته است. تولید مدل قبلی LR4 که یک موتور خورجینی هشت سیلندر داشت متوقف شده است. سیستم چهار چرخ محرک نیز مورد بازنگری قرار گرفته و سیستم ساده تر ترنسفر تک-سرعته مورد استفاده قرار گرفته است (سیستم ترنسفر سنتی دو-سرعته به صورت سفارشی قابل خریداری است). سیستم صوتی Meridian و دوربین دید عقب هم به صورت استاندارد نصب شده اند. سیستم هشدار دهنده نقطه کور هم در فهرست آپشن های قابل خریداری وجود دارد. نمای به روز شده جلو و عقب هم توجه تان را به خود جلب خواهد کرد. اگرچه لندرور LR4 به اندازه سایر شاسی بلندهای ساخت ژاپن یا آلمان شناخته شده نیست ولی بعد از ظهور دوباره اش در سال 2010 بسیار مورد توجه قرار گرفته است. لندرور LR4 با طراحی داخلی داخلی پر و پیمان، موتور قوی خورجینی و هشت سیلندر، صندلی های ردیف سوم و قابلیت ارتقا یافته حرکت آف-رود، برادر کاربردی تر ( و ارزان تر ) Range Rover است. این شاسی بلند لوکس در سال 2014 مورد بازنگری هایی کلی قرار گرفته است. این بازنگری ها بدون چشم پوشی از خصوصیات خوب و مناسب این خودرو، آن را به روز کرده است. یکی از تغییرات مهمی که صورت گرفته در مورد موتور آن است. شرکت لندرور با نیم نگاهی به مصرف سوخت، موتور هشت سیلندر و 5 لیتری قبلی را با یک موتور جدید سوپرشارژی، شش سیلندر و 3 لیتری جایگزین کرده است. این موتور شش سیلندر خورجینی به اندازه موتور هشت سیلندر قوی نیست ولی با این حال 340 اسب بخار قدرت تولید می کند و یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته جدید هم آن را همراهی می کند ( موتور هشت سیلندر با یک گیربکس شش سرعته همراه بود). این تغییرات مصرف سوخت لندرور LR4 را بسیار پایین می آورد و به شاسی بلندهای لوکس و رقیب که موتورهای مشابهی دارند نزدیک تر می کند. با در نظر گرفتن این واقعیت که صاحبان خودرو لندرور LR4 به ندرت آن را از پارکینگ بیرون می آورند، سیستم چهار چرخ محرک به یک سیستم ترنسفر ساده تر و تک- سرعته و سیستم کاربردی Terrain Response مجهز شده است. خوشبختانه برای آن دسته از مشتریانی که دوست دارند سابقه لندرور به عنوان یک خودرو همه جا رو را حفظ کنند، تیپ مناسب آف-رود با ترنسفر دو-سرعته به صورت سفارشی قابل خریداری است. سایر امکانات جدید عبارتند از: سیستم هشدار نقطه کور، دوربین دید عقب و سیستم صوتی به روز شده. خریداران مانند سابق می توانند پنج صندلی داشته باشند یا یک ردیف صندلی اضافی سفارش بدهند که تعداد سرنشینان را به هفت نفر می رساند. شاید خریدارانی که تمایل به ترک پارکینگ ندارند بخواهند نگاهی به رقبایی چون Acura MDX گرد و مدور، BMW X5 اسپرت و مرسدس بنز بزرگ GL-Class بیندازند. با این حال، لکسوس GX 460 به توانایی های آف-رود LR4 بسیار نزدیک شده است. همه این شاسی بلندها رقبایی سرسخت هستند ولی لندرور LR4 از بسیاری جهات سرتر است. این خودرو یک شاسی بلند شیک و لوکس است که گنجایش هفت سرنشین را دارد.

 

طراحی بدنه و تجهیزات رفاهی

بررسی لندرور LR4 مدل 2014

لندرور LR4 2014 یک شاسی بلند لوکس با اندازه متوسط است که فقط با یک تیپ به فروش می رسد. پنج صندلی برای سرنشینان به صورت استاندارد عرضه می شود ولی با سفارش دادن یک ردیف صندلی دیگر می توان ظرفیت را به هفت نفر رساند. امکانات استاندارد عبارتند از: رینگ های آلومونیومی 19 اینچی، سیستم تعلیق بادی سازگار شونده، چراغ مه شکن، برف پاک کن های حساس به باران، گرمکن آیینه های بغل، سانروف، شیشه عقب دودی، حسگرهای پارک و سیستم ورود و استارت بدون کلید. در داخل خودرو با سیستم کنترل آب وهوا، روکش های چرمی، صندلی های برقی جلو که در هشت جهت حرکت می کنند، فرمان تلسکوپی با قابلیت حرکت به چپ و راست، آیینه الکتروکرومیک، دوربین دید عقب، صفحه نمایش لمسی 7 اینچی، اتصال بلوتوث، سیستم پخش سی دی به همراه 11 بلندگو، پورت USB و iPod به همراه یک جک صوتی اضافی روبرو می شوید. پکیج HSE که به طور سفارشی قابل خریداری است این تجهیزات را به تجهیزات پایه اضافه می کند: رینگ های آلومونیومی 19 اینچی، چراغ های زنون، چراغ های LED حرکت در روز، حسگرهای پارک در جلو، آیینه بغل های برقی، یک ردیف صندلی اضافی با ظرفیت دو سرنشین، دریچه سیستم تهویه مطبوع برای صندلی های عقب و سیستم مسیریابی قابل کنترل با صدا. پکیج Climate Comfort که به صورت سفارشی قابل خریداری است، دارای این امکانات است: گرمکن شیشه جلو، آب پاش های آب گرم به شیشه جلو، گرمکن صندلی های جلو و صندلی های ردیف دوم و گرمکن فرمان. پکیج HSE Lux همه امکانات فوق را دارد به علاوه: تزیینات و روکش های چرمی به روز شده، صندلی راننده دسته های جانبی برقی، فرمان برقی، روشنایی فراگیر در داخل کابین، کول باکس و سیستم صوتی Meridian به همراه 17 بلندگو. سایر آپشن ها عبارتند از: پکیج Heavy-Duty که شامل ترنسفر دو سرعته، و یک لاستیک زاپاس تمام عیار است. پکیج Vision Assist که شامل چراغ های زنون، کنترل اتوماتیک نور بالا، دوربین 360 درجه، سیستم هشداردهنده نقطه کور به همراه هشداردهنده عبور از ترافیک در عقب است. پکیج Black Design که شامل تزیینات خارجی  سیاه رنگ و رینگ های آلومونیومی 18 یا 19 اینچی مشکی است. علاوه بر اینها، رینگ های آلومونیومی 20 اینچی، تزیینات داخلی انحصاری، صندلی های ردیف سوم، سیستم صوتی  Meridian به همراه 17 بلندگو، رادیوی ماهواره ای و مانیتور برای صندلی های جلو را می توان به صورت تکی سفارش داد.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی لندرور LR4 مدل 2014

نیروی محرکه لندرور LR4 را یک موتور سوپرشارژی 3 لیتری با شش سیلندر خورجینی تأمین می کند که 340 اسب بخار نیرو و 450 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته این موتور را همراهی می کند. یک سیستم اتوماتیک stop- start هم به صورت استاندارد روی خودرو نصب شده است که وقتی در ترافیک گیر می کنید به منظور صرفه جویی در مصرف سوخت موتور را خاموش می کند. مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی 17 لیتر( 20 لیتر در شهر/ 14 لیتر در بزرگراه) است که مصرف بالایی نیست. یک LR4 میتواند 3500 کیلوگرم بار حمل کند. استاندارد تعریف شده رانندگی برای این خودرو، رانندگی تمام وقت با چهار چرخ محرک است ولی مدل بازنگری شده جدید یک ترنسفر ساده تر تک-سرعته ارائه داده است که برای رانندگی روزمره کاربردی تر است. اگر تصمیم دارید رانندگی آف-رود داشته باشید، می توانید ترنسفر سنتی دو سرعته که تعویض دنده    low-range و سیستم قفل کن دیفرانسیل عقب ارائه می کند را خریداری کنید. این ترنسفر هنوز به عنوان بخشی از پکیج Heavy Duty قابل خریداری است. سیستم مبتکرانه لندرور یعنی سیستم Terrain Response روی همه تیپ ها نصب شده است. دسته ای وسط کنسول خودرو قرار دارد که به راننده اجازه می دهد چهار تنظیم استاندارد جنرال، چمن/ماسه/برف، شن و شیار/گِل را انتخاب کند. مدل هایی که مجهز به ترنسفر دو سرعته هستند یک تنظیم اضافی دیگر( سنگ نوردی) هم دارند. هر یک از این مدل ها به یک نوع موتور، گیربکس و سیستم تعلیق مجهز هستند تا به LR4 اجازه بدهند از عهده کارهای مختلفی بر بیاید. 

 

ایمنی

بررسی لندرور LR4 مدل 2014

تجهزات ایمنی لندرور LR4 2014 به صورت استاندارد عبارتند از: ترمز دیسکی ضد قفل، کنترل کشش و پایداری، کنترل در سربالایی و سراشیبی، حسگرهای پارک عقب و دوربین دید عقب. تجهیزات ایمنی قابل سفارش عبارتند از: کیسه های هوای جانبی برای صندلی های جلو و یک کیسه هوای پرده ای که هنگام باز شدن صندلی های ردیف سوم ( در مدل های که صندلی ردیف سوم دارند) را هم می پوشاند. سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار عبور از ترافیک در عقب و دوربین پارک 360 درجه ای را هم می توان سفارش داد.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی لندرور LR4 مدل 2014

لندرور LR4 2014 یک کابین کلاسیک و در عین حال کاربردی ارائه می دهد که از مواد با کیفیت از جمله چرم نرم و تزییناتی از چوب گردوی اصل ساخته شده است. پنجره های بزرگ در کنار سانروف و پنجره های skylight در عقب، فضای داخلی جاداری به سرنشینان القا می کنند. پنجره های بزرگ باعث می شوند راننده دیدی عالی از خارج داشته باشد. سرنشینان هم به لطف صندلی های بلند عقب(stadium-style) از مناظر لذت می برند. صندلی های عقب جا پای زیاد و پشتی های خوبی دارند و به لطف سقف بلند برای سرنشینان بلند قد نیز مناسبند.

بررسی لندرور LR4 مدل 2014 بررسی لندرور LR4 مدل 2014
بررسی لندرور LR4 مدل 2014

مدل های پنج نفره پشت صندلی های ردیف دوم فضای زیادی برای بار دارند که حجم آن به 1.20متر مکعب می رسد. اگر هم صندلی ها خم بشوند 2.55 متر مکعب فضا ایجاد می شود. پشت صندلی های ردیف سوم(برای مدل هاای که سه ردیف صندلی دارند)  نیز 0.28 متر مکعب جا برای بار وجود دارد. صفحه لمسی و سیستم مسیریابی به خوبی کار می کنند ولی در مقایسه با ابزارهای الکترونیکی جدیدتری که در خودروهای رقیب به چشم می خورند کمی قدیمی هستند چون عکس العملی کندتر و منوهایی پیچیده تر دارند.

 

تجربه رانندگی

بررسی لندرور LR4 مدل 2014

خریداران علاقه مند لندرور LR4 2014 را از دست نخواهند داد، علت آن این است که ترکیب موتور جدید 3 لیتری با شش سیلندر خورجینی و سوپرشارژر با گیربکس اتوماتیک هشت سرعته به اندازه کافی نیرو تولید می کنند تا از پس همه کارها بر بیاید. سیستم تعلیق بادی در جاده یک سواری نرم ارائه می دهد و سر پیچ ها به رغم وزن قابل ملاحظه خودرو و مرکز ثقل نسبتاً بالایش، فشار را کاهش می دهد. همانطور که انتظار دارید این خودرو به لطف چهار چرخ محرک پیچیده اش، در خارج از شهر بهتر خودش را نشان می دهد. این شاسی بلند لوکس که مجهز به سیستم ترنسفر low-range و قفل کننده دیفرانسیل عقب است، پستی بلندی ها را هم به راحتی خیابان های صاف می پیماید.


منبع

Edmunds

برچسب : لندرور , بررسی , LR4 , امکانات , 2014






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

محسن
0

سلام دنده ۵ خودرو ساینا صدای قرقر می‌کنه بقیه دنده‌ها مشکلی ندارند اشکالش چیه متشکرم
21:13  1402/12/01
پاسخ دادن
محسن
0

سلام دنده ۵ خودرو ساینا قرقر می‌کنه ولی بقیه دنده‌ها مشکلی ندارند به نظر شما مشکلش چیه
21:06  1402/12/01
پاسخ دادن
فرشید
2

متشکر از راهنمائیتون
21:05  1396/07/19

حسود هرگز نیاسود
4

دوست عزيزی که اینقدر پوله بنزین برات مهمه بدون که همه دوستانی که ثبت نام کردن اینقدر مثله شما کم دل نيستن که پول بنزین براشون مهم باشه شما بهتره بری يه اشغال دوگانه سوز بخری و نگران ما نباشی
21:17  1396/07/19

باشه باشه
4

شما نخر خوب دوست عزیز
شما برو ۲۰۶ و پارس بخر البته بگما اونام قطعات چینی دارن مواظب باش چینی نشی
اهان راستی شایدم شما از اون دسته از بنز و تویوتا سوارای ؟؟
خوب ای بابا بازم که دارن میکنن تو پاچه ملت با اون قیمت سر به فلک کشیدشون

اصلا نخر چون چینی بخری استفاده میکنی بعد ضرر میکنی به قول خودتم کسی نمیخره

ماشین مدل بالام که از همون اول ضرر کردی ماشین ۱۰۰ تومنی ۳۰۰ تومن میدی

بیا باور کن این جواب میده
اسنپ بگیر هر روزم یه مدل سواری از غرب تا شرق بری کلا میشه ۱۲تومن
21:26  1396/07/19

باشه باشه
4

شما نخر خوب دوست عزیز
شما برو ۲۰۶ و پارس بخر البته بگما اونام قطعات چینی دارن مواظب باش چینی نشی
اهان راستی شایدم شما از اون دسته از بنز و تویوتا سوارای ؟؟
خوب ای بابا بازم که دارن میکنن تو پاچه ملت با اون قیمت سر به فلک کشیدشون

اصلا نخر چون چینی بخری استفاده میکنی بعد ضرر میکنی به قول خودتم کسی نمیخره

ماشین مدل بالام که از همون اول ضرر کردی ماشین ۱۰۰ تومنی ۳۰۰ تومن میدی

بیا باور کن این جواب میده
اسنپ بگیر هر روزم یه مدل سواری از غرب تا شرق بری کلا میشه ۱۲تومن
22:18  1396/07/19

حسینی از اصفهان جک s5 960505
6

اقای بی نامی که خودت الاغ هم نداری سوار بشی
اخه ما که جک میخریم 100 میلیون . فکر کردی از بنزینش ور شکست میشیم . بعدش هم پول داریم میخریم . کیفش رو میبریم . حالش رو میبریم
تو هم برو ماشین ایرانی که از 30 سال پیش تا حالا بودس و تکراریه رو بخر
اخه این شاسی بلند نگاهش میارزه به این ماشینای تکراری.
هر وقتم که خاستیم بفروشیم . میفروشیمش میریم یکی دیگه میخریم
اصلن برامونم مهم نیست چند بخرند
حالا فهمیدی اقای بی نام . برو زندگیت رو بکن و تو کار بزرگترا دخالت نکن
22:41  1396/07/19

.....
5

من نميدونم چقد فضول تو اين سايت ريخته هر كي از راه ميرسه يه نظري ميده اقا كسايي كه اينجا هستند همه ماشين خريدند به قول شما چيني ولي شمايي كه بدت مياد از ماشين چيني اينجا چيكار داري كاش ياد بگيريم وقتي كسي چيزي ميخره به نظرش احترام بزاريم و حداقل بگيم مباركه به سلامتي نه كه بيايم بزنيم تو ذوق طرف
هر كسي صلاح كار خودش رو بهتر ميدونه احتياج نيست كسي بياد بگه چي خوبه و چي بد هست واقعا متاسفم براي فرهنگً بعضيها كه متوجه نميشن طرف كلي هزينه كرده كلي از زندگيش زده تا پول اينماشين رو جور كرده حالا واقعا درسته بيايد بگيد خوب نيست وأين چيزا
22:50  1396/07/19

فرشید x60
0

تو بهتره همون سوار پراید کم مصرف بشی
10:07  1396/07/20

احمد هستم
0

سلام گیربکس بازکردم بلبرینگهاراعوض کردم ولی الان دنده یک بزورجامیره....مکانیک گفت بعدازیک هفته خوب میش الان بدترشده بهترنشده میش راهنمایی کنیدعیب کجاهست
11:39  1398/06/14
پاسخ دادن
میلاد
0

سلام
من دیسک وصفحه پرایدو عوض کردم ولی الان هر کاری میکنم گیربکس جا نمیره دلیلش چیه
21:24  1396/09/11
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسن : عرض سلام وادب خدمت عزیزان من هم تارv4Lxثبت نام کردم ۱۵آذرتکمیل وجه کردم تحویل ۱۵ اسفندبوده هرزمان واردمیزمشتری میشوی میزنه درحال فاکتور بعدنوشت چندروزبروزرسانی تاریخ هاراعوض می‌کنند واقعا این چه مملکتی هست چقدربی حساب وکتاب آخه هیچ نهاد یاارگانی نیست نظرات مردم رابشنونه به این خودرو سازها بفهمونه قول وقرار و عده وعید یعنی چه ناسلامتی ماکشوراسلامی هستیم وادعاشوداریم فقط سخنرانی بلدیم به عمل متاسفانه پایبندنیستیم عزیزانی هستندداروندارشون رافروختن ثبت نام کردن به امیداینکه یک خودرو بگیرند هی انتظار انتظار..‌. واقعات این مملکت چه خبره ...
من : یه سوال پیش میاد این وسط.اینایی که دنبال بقول خودشون کارزارو شکایتن فازشون‌چیه؟؟ یعنی واقعاتوی ذهنشون وتفکراتشون اینه که شرکت سایپابیاد بامعذرت خواهی ساینا رو بهشون بده به قیمت۳۳۰تومن؟ این اهداف زمانی جواب میدادکه قیمتهاثابت میموند.نهایتاحالامثلامعجزه ای بشه درحدعصای موسی وبیان ماشین بدن خب به فیمت جدیدی میدن که قراره افزایش قیمت ۶۰درصدی بکش روش.پژو پارسیای پارسال که پولم پرداخت کرده بودن ماشیناشونو کارخونه کردن ۴۵۰...۵۰۰تومن بعد یعده میخوان ساینای ۳۳۰تومن بشون تحویل بدن....
S3 سفید : وقتی کارت ماشینت اومده یعنی ماشینت شماره شاسی و شماره موتور داره و پلاک شده، مأمور راهور میره کارخونه خودروها رو بازدید میکنه و ش شاشی و ش موتور را چک میکنه و بعد مجوز پلاک رو صادر میکنه
محمد : من هفته چهارم دی بودم...آذر ماه بود برام دعوتنامه پیشنهادی دادن ساینا اس DA تک سوز..رفتم نمایندگی گفتن دوگانه شهریور هنوز ندادن.گفتم تا نوبت من بشه صاحب زمان ظهور میکنه و هر شب باید با قرص خواب بخوابم...رفتم قرض و قوله کردم..۱۸۷ت دادم بعد ۲ماه ،بهمن ماه ماشین بمن دادن...تا سال بعد باید قسط بدم...لعنتی مثل سگ بنزین میخوره...چند بار کیلومتر زدم صدی ۱۰ بنزین میسوزونه..‌لعنت بهشون براتون آرزو میکنم این روزا تموم شه و سوار ماشین صفر بشین و لذتشو ببرین🌹
محسن : به آقا وحید ببخشید راهم دوره من یزدم نمیتونم ارزش داره برم شما بودی چکار مکردی همون تارا میگرفتی باز هم ازشما وتمام دوستان معذرت میخوام
مشکی J7 : به گمانم اینا ماشین ندارن که تحویل ما بدهند یک ماه که زنگ میزنم هی میگن توصف بارگیری به نمایندگی هم که زنگ میزنم میگن ما ازهیچ چیزی خبر نداریم بخدا قسم هشت روز دیگر میشود شش ماه تمام که ثبت نام کردم .کارت ماشینم آمده ولی متاسفانه کسی نیست یه جواب دقیق بده زنگ زدم شرکت میگم اگر ماشین رو موجود دارین من خودم با هزینه خودم میام میبرم میگن نه ما درب کارخانه تحویل نداریم موندم با این بی رحمها چکار کنیم خدایا تا کی صبور باشیم حق مارو ازاینا بگیر یا الله
منصف : نه اینکه حواله دارهای اردیبهشت حقشونو گرفتن حالا نوبت خردادی هاست!
مرتضی اس ۵ ۲۳ مهر : واقعا دیگه شورشو در آوردن زنگ زدم صبح می‌کن اواسط ماه خوب بدین وسیله رو خداییش مردم گناه دارن نکنید
تارای خاک برسر : مال منم تحویل ۸فروردین بود تا امروزم خبری نیس۰v4lx
mhd S3 : قرارداد 1402/08/09 اراک تحویل طبق قرارداد 30 بهمن 1402 شاسی و فاکتور 1402/12/26 بیمه 1403/01/15 بیمه بدنه دو ساله به علت خرید اقساطی هر دو بیمه بیمه البرز تاریخ فعال شدن پلاک و نمی دونم تاریخ چاپ کارت ماشین 1403.01.21 و تاریخ تحویل کارت به اداره پست جهت ارسال 1403.01.31 تا امروز 2 هفته میگن تو نوبت بارگیریه ولی هیچ خبری نیست هر روز هم زنگ میزنم میگن تا ارسال نشه ما خبر دار نمی شویم که به شما اطلاع دهیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اتو محمد : 19 فروردین بود
رسول : چه شهری
حجت اله قنواتی : مال من اوکیه
اتومات بهار 403 : پاسخ به امید بار سوم احتمالا آخرین پیشنهاد و آخرین پیام باشه به نظر من تبدیل بزن تمام
207/اسفند : داش ماشینت رو شرکت حمل و نقل حامد بار اورد یا سمند ترابر؟؟
207/اسفند : مبارک داش منم مثه شما هستم ولی امروز رفت واسه حمل حرکت کرده
رانا اسفند1402 : با تاریخ جدید اومد رو فاکتور
محمدرضت : یک مسئولی نیست ایرانخودرو رامهار کنه پارس قیمتش رابرگردونید سال قبل
دنا آ پشنال زمستان : 29آذر تکمیل وجه کردم موعد تحویل 29اسفند هنوز هیچ خبری از فاکتور نیست ولی الان نگاه کردم هیچ هزینه نزده فقط رفته یک مرحله عقب روی صدور فاکتور می چرخه
وحید اسفند : ایران خودرو من یکیو به غلت کردن انداخت 😐