بررسی مرسدس بنز کلاس CL مدل 2014

بررسی مرسدس بنز کلاس CL مدل 2014

همان دوراهی قدیمی: آیا مرسدس بنز کلاس CL مدل 2014 که در آخرین سال تولید آن قرار داریم را بخرم و یا منتظر جایگزین جدید آن بنز کوپه S کلاس 2015 باشم؟ در این مورد مشکل اصلی حس حسادت است. نسل جدید این کوپه قول تکنولوژی بهتری را داده و طراحی مخفی آن نیز خواستنی تر شده است. اما از آنجایی که کلاس CL مرسدس یکی از بهترین های موجود با هر قیمتی است، افرادی که این مدل را خریداری می‌کنند به ندرت از خرید آن پشیمان می‌شوند. یکی از دلایل خرید CL وجود چندین ساله آن در بازار است و به معنای برطرف شدن هر مشکلی در تولید اولیه آن می‌باشد. همچنین پیشرانه خودرو در نسل جدید تغییر چندانی نکرده که شما را به این تصور بیاندازد که خودروی شما دارای موتوری قدیمی است. حقیقت اینجاست که پس از دو دهه برتری آخرین سال تولید آن فرا رسیده است. برای فروشندگان خودرو این موضوع تنها در حد کلمه است اما برای کسانی که تاریخ خودرو را ستایش می‌کنند، داشتن آخرین نسل این کوپه افسانه‌ ای بسیار خوب است. اگر شما از این کلاس خودروها خریداری می‌کنید، هر خودرویی به نوبه خود افسانه ای است.

بررسی مرسدس بنز کلاس CL مدل 2014

برای مثال بنتلی Continental GT و با موتور های 8 سیلندر و 12 سیلندر خورجینی مجهز به توربو شارژر دوگانه خود به راحتی سرعت می‌گیرد. مازراتی Gran Turism نیز به دنبال جایگزین می‌گردد اما خطوط روان و سرزنده هشت سیلندر خورجینی بر پایه فراری، آن را خواستنی تر می‌کند. همچنین می‌توانید آستون مارتین DB9 2014 را خریداری کنید که با مدل 12 سیلندر خورجینی مرسدس خود مطابقت دارد، اگرچه گشتاور کمتری را تولید می‌کند. اما اگر تجهیزاتی که مرسدس CL Class 2014 ارائه می‌کند را دوست دارید، نگذارید که وضعیت قدیمی آن شما را از این کار باز دارد. زمان برای هیچ خودروی لوکسی متوقف نمی‌شود اما کوپه بزرگ مرسدس  بنز همیشه دارای احترام بوده و در جاده ها می‌تازد.

 

طراحی بدنه و تجهیزات رفاهی

بررسی مرسدس بنز کلاس CL مدل 2014

مرسدس CL کلاس کوپه با ظرفیت چهار سرنشین و در 4 تیپ عرضه می‌شود: CL550 4Matic, CL600, CL63 AMG, Cl65 AMG. تیپ CL550 4Matic به صورتی استاندارد دارای سیستم چهار چرخ محرک (تنها تیپ دارای چهار چرخ محرک) و تجهیزاتی از قبیل موتوری هشت سیلندر خورجینی مجهز به توربو شارژر دوگانه، رینگ های 18 اینچی، سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم، چراغ های جلوی زنون، تنظیم نور بالای خودکار، چراغ های حرکت در روز و عقب از نوع LED، آینه های جانبی برقی مجهز به گرمکن، سانروف، درب صندوق برقی و سیستم ورود و استارت فاقد کلید می‌باشد. تجهیزات داخلی شامل روکش ها و طراحی چرمی، غربیلک فرمان از جنس چوب و چرم، صندلی جلوی مجهز به سیستم تهویه و گرمکن قابل تنظیم (و ماساژور)، صندلی راننده با قابلیت ذخیره وضعیت در حافظه، آفتابگر برقی عقب، نورپردازی داخلی قابل تنظیم، قابلیت اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث و صوت، سیستم پردازش اطلاعات مرسدس بنز، دوربین دید عقب،  سنسورهای پارک جلو و عقب، نمایشگر دید در شب، ورودی های الکتریکی COMAND، سیستم مسیریاب ماهواره ای،  سیستم صوتی Harman Kardon دارای 15 بلندگو مجهز به کنترل صوتی، چنجر 6 تایی، رادیو HD، رادیو ماهواره ای و ورودی iPod می‌باشد. پکیج کمکی راننده سیستم کروز کنترل، سیستم کاهش برخورد با ترمزهای خودکار، سیستم بررسی نقاط کور و سیستم هشدار عبور از خط را به تحهیزات قبلی می‌افزاید. پکیج Sport شامل تجهیزاتی از قبیل رینگ های 19 اینچی و بدنه اسپرت می‌باشد. پکیج اسپرت Plus One دارای رینگ های 20 اینچی، تایرهایی با عملکرد بالا و بدنه اسپرت می‌باشد. تیپ CL600 دارای تجهیزات استاندارد تیپ  CL550، پکیج کمکی راننده، موتور 12 سیلندر خورجینی مجهز به توربو شارژر دوگانه، رینگ های 19 اینچی، سیستم حفظ تعادل (Active Body Control)، روکش چرم منحصر به فرد، غربیلک فرمان مجهز به گرمکن و روکش سقف از جنس جیر می‌باشد.

بررسی مرسدس بنز کلاس CL مدل 2014 بررسی مرسدس بنز کلاس CL مدل 2014

تیپ CL63 AMG نیز همان راحتی، لوکس بودن و تجهیزات قابل قبولی همانند CL550 4Matic را درکنار پکیج کمکی راننده به عنوان آپشن ارائه می‌کند. اگرچه CL63 دارای پیشرانه 8 سیلندرخورجینی مجهز به توربو شارژر دوگانه قوی تری است، دارای تجهیزات بی شماری از AMG مانند (سیستم تعلیق، ترمزها، فرمان پذیری و اگزوز)، رینگ های 20 اینچی AMG، سیستم حفظ تعادل، طراحی بدنه مختص AMG، غربیلک فرمان اسپرت، طراحی داخلی متفاوت، روکش چرم جدید و ساعتی عقربه ای ساخت شرکت سوییسی IWC نیز می‌باشد. پیکج عملکرد AMG سرعت این خودرو را به حداکثر سرعت 298 کیلومتر بر ساعت ارتقا داده و مجهز به خروجی اضافی موتور با روکشی از جنس فیبر کربن می‌باشد، درحالی که پکیج بدنه از جنس فیبر کربن AMG چیزی را که انتظار دارید به شما می‌دهد. همچنین پنل های درب ها و کنسول وسط نیز از جنس فیبر کربن می‌باشند. تیپ CL65 AMG علاوه بر دارا بودن تمامی تجهیزات CL600 لوکس، پیشرانه ای 12 سیلندر خورجینی مجهز به توربو شارژر دوگانه و ویژگی های AMG تیپ CL36 را نیز با طراحی داخلی جدیدی با خود به یدک می‌کشد. اما هیچ پکیج عملکرد AMG برای این تیپ خودرو در نظرگرفته نشده، پس مجبور به مدارا کردن با 621 اسب بخار قدرت استاندارد آن خواهید بود. همچنین سرعت محدود شده 298 کیلومتر بر ساعت این خودرو از تجهیزات استاندارد می‌باشد. نمایشگر سیستم اطلاعات-سرگرمی با دید جداگانه، که قادر به نمایش تصاویر متفاوت برای راننده و مسافر است از تجهیزات استاندارد تمامی تیپ های CL می‌باشد. 

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی مرسدس بنز کلاس CL مدل 2014

مرسدس 2014 تیپ CL550 4Matic دارای موتوری 8 سیلندر خورجینی 4.7 لیتری مجهز به توربو شارژر دوگانه  نیرویی معادل 429 اسب بخار و گشتاوری در حدود 700 نیوتن متر تولید می‌کند. همچنین سیستم چهار چرخ محرک به همراه گیربکس اتوماتیک 7 سرعته از تجهیزات استاندارد این تیپ می‌باشد. در تست عملکرد تیپ CL550 در 4.6 ثانیه باور نکردنی به سرعت صد کیلومتر بر ثانیه می‌رسد و مصرف سوخت آن در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب 15/11/18 به ازای صد کیلومتر رانندگی می‌باشد.  تیپ CL600 دارای موتوری 12 سیلندر خورجینی 5.5 لیتری مجهز به توربو شارژر دوگانه می‌باشد که قدرت موتوری معادل 510 اسب بخار و گشتاوری در حدود 830 نیوتن متر تولید می‌کند. در این تیپ گیربکس پنج سرعته اتوماتیک و چرخ های متحرک عقب به صورت استاندارد قرار دارد. شتاب صفر تا صد آن 4.5 ثانیه می‌باشد و مصرف سوخت نیز در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب 20/15/23 می‌باشد. تیپ CL63 AMG دارای موتوری 8 سیلندر خورجینی 5.5 لیتری مجهز به توربو شارژر دوگانه و چرخ های عقب متحرک می‌باشد که نیرویی معادل 536 اسب بخار و گشتاوری در حدود 800 نیوتن متر تولید می‌کند. با داشتن پکیج AMG این اعداد به ترتیب به 563 و 900 می‌رسند.

بررسی مرسدس بنز کلاس CL مدل 2014

همچنین گیربکس هفت سرعته نیز از تجهیزات استاندارد می‌باشد. بدون پکیج AMG شتاب صفر تا صد آن 4.4 ثانیه می‌باشد. مصرف سوخت آن نیز در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب 15/12/18 به ازای صد کیلومتر رانندگی می‌باشد. نهایتا تیپ CL65 AMG  دارای موتوری 12 سیلندر خورجینی 6 لیتری مجهز به توربو شارژر دوگانه بوده و نیرویی معادل 621 اسب بخار و گشتاوری در حدود 1000 نیوتن متر را تولید می‌کند. گیربکس پنج سرعته AMG این نیروی خروجی را به چرخ های عقب منتقل می‌کند. شتاب صفر تا صد این خودرو 4.2 ثانیه بوده و مصرف سوخت در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب 20/15/23 به ازای صد کیلومتر رانندگی می‌باشد.

 

ایمنی

بررسی مرسدس بنز کلاس CL مدل 2014

تجهیزات ایمنی استاندارد شامل سیستم کنترل پایداری و کشش، ترمزهای ضد قفل و خشک کننده ترمز، محافظ سر صندلی جلوی فعال، کیسه هوای جانبی در قسمت عقب، کیسه هوای زانویی راننده، دوربین دید عقب، دوربین دید در شب و سنسورهای پارک عقب و جلو  می‌باشد. این خودرو همچنین دارای سیستم اضطراری کمپانی مرسدس بنز به صورت استاندارد می‌باشد. پکیج کمکی راننده در تیپ های CL550 و CL63 به صورت آپشن و در تیپ های CL600 و CL65 به صورت استاندارد می‌باشد که شامل سیستم کاهش شدت تصادف در قسمت جلو و ترمزهای خودکار، سیستم بررسی نقطه کور و سیستم هشدار عبور از خط است. این تکنولوژی های سیستم هشدار دهنده جدید متفاوت از نسل قبلی خود هستند چراکه برای جلوگیری از تصادفات قابل پیش بینی  می‌توانند به صورتی مستقل کارهای انجام شده توسط راننده مانند گاز دادن، هدایت و ترمز گرفتن را کنترل کنند. در تست ترمز، تیپ CL550  4Matic با سرعت 100 کیلوتر بر ساعت پس از ترمز کردن و طی مسافتی 33 متری به ایست کامل رسید. 

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی مرسدس بنز کلاس CL مدل 2014

در طی سال ها تیپ CL، طراحی  داشبورد و کابین خود را از مدل سدان S کلاس گرفته است. کیفیت مواد در بالاترین حد خودر قرار دارند و تناسب آن ها با یکدیگر کاملا مشهود می‌باشد. همچنین این مدل دارای طراحی کلاسیک پنجره های کناری بدون ستون میانی (pillarless) مرسدس می‌باشد. مکانیزم حرکت شیشه قسمت عقب نیز همانند قسمت جلو بوده و هنگامی که تمامی شیشه ها پایین است هیچ چیزی جز هوا بین سقف و درب های خودرو وجود ندارد. اگرچه درب های خودرو بزرگ و سنگین بوده، اما باز کردن آنها با سیستم باز و بسته کردن درب ها به صورت برقی بسیار آسان است. با توجه به وجود سیستم گرمایشی، تهویه و قابلیت ماساژ صندلی های جلو این خودرو، برای سفرهای جاده ای این صندلی ها از بهترین ها می‌باشند و دسته صندلی های برقی نیز به صورتی خودکار برای شما تکیه گاه مورد نیاز را فراهم می‌کنند.

بررسی مرسدس بنز کلاس CL مدل 2014 بررسی مرسدس بنز کلاس CL مدل 2014

بر خلاف اکثر خودروهای لوکس کوپه، صندلی های عقب این خودرو برای افراد بالغ کاملا مناسب می‌باشد. فضای 0.38 متر مکعبی صندوق بزرگ نیست اما برای چند کیف گلف و چمدان کوچک مناسب است.

 

تجربه رانندگی

بررسی مرسدس بنز کلاس CL مدل 2014

زمانی که حرف CL را بر روی صندوق می‌بینید انتظار سرعتی بالا را دارید و مدل 2014 این خودرو شما را ناامید نخواهد کرد. حتی مدل پایه CL آنقدر سریع است که کمپانی بنز به راحتی می‌تواند آن را به عنوان مدلی AMG معرفی کند. با این وجود تیپ CL63 AMG  سریعتر از قبل است و اگر از ما بپرسید این خودرو با یکی از دو موتور 12 سیلندر در بهترین  حالت خود به عنوان کوپه لوکس می‌باشد. تیپ CL600 انتخابی برای افرادی متشخص است که قدرتی عالی در زیر طراحی بیرونی محدود شده خود دارد، در حالی که CL65 AMG  قدرتمند تر دارای مشخصه های ظاهری بسیاری است، مگر اینکه شما به تیپ CL550 چهار چرخ محرک نیاز داشته باشید تا با موتوری 12 سیلندر شما را راضی نگه دارد. چیزی که شما از این خودرو انتظار ندارید شجاع نبودن آن است، اما به نظر می‌رسد که CL دارای یکی از بهترین فرمان پذیری ها در میان خودروهای بزرگ در بازار می‌باشد.

بررسی مرسدس بنز کلاس CL مدل 2014

حتی با وجود تعادل قابل توجه و فرمان پذیری مستقیم، برای داشتن هیجان در پیچ های تند این خودرو بسیار بزرگ است. زمانی که این خودرو در خط سرعت بزرگراه با سرعت به پیش می‌رود با داشتن کابینی عایق و پایداریی بی عیب و نقص، لحظه به لحظه رانندگی را لذت بخش تر می‌کند.


منبع

Edmunds

برچسب : مرسدس , CL , 2014 , کوپه , لوکس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

benz
0

vaghan in alman hamechish take az otomobilo football gerefteh ta baghey chizash
00:36  1393/10/07
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
j4 مشکی : درود داستانا متفاوته یکی میگه مجوز گمرک یکی میگه مجوز راهوار ولی جالبه من و دوستم باهم نوشتیم آخرای فروردین که ثبت نام bac بود رفتیم یکسر بزنیم نمایندگی اطلاعات بگیریم تعدادی j4 خوابیده بود شانسی دوستم متوجه شد ماشینش با همون پلاک بین اوناست رفت و مطرح کرد گفتن فعلا امکان تحویل نیست مدارکش از کرمان نرسیده خلاصه یک هفته ای درگیرش بود تا ماشینو گرفت جالب بود سند کارخانه 8 اسفند شده بود و تاریخ و ساعت رسیدن به نمایندگی هم که تحویل شده بود 26 اسفند بود خلاصه بعد هم رفتم نمایندگی کلا پلاک ها رو پوشانده بودن منهم امروز گرفتم خودرو رو ولی واقعا سیاست های کثیفی دارن توی تحویل ماشین هاشون
علی : با سلام ،تو یکی از پیج های اینستاگرام که مربوط میشه به شرکتی که عمده واردات سایپا رو داره واسش میاره از چین به نام چانگان آی آر انگلیسی ،زده بود که به احتمال بسیار زیاد واسه کسایی که ثبت نام بهمن ماه بودن پارسال به خودروساز زده انشالله از هفته بعد به ترتیب پیامک تکمیل وجه ارسال میشه،با توجه به اینکه تو سایت سایپا الان تکمیل وجه طرح جوانی واون طرح دیگه است وزمانش دوشنبه تمام میشه ،احتمال زیاد فراخوان بعدی مربوط به ما میشه ،یه چیزی ته دلم میگه نهایت دو هفته دیگه واسه همه خواهد رفت
آوین : آدم عاقل که میگی تجمع مساویست با افزایش قیمت. خیال کردی تجمع نکنی شاهین بهت میدن؟ نه داداش ته تهش تجمع هم نکنی نهایتش کوییک بهت میدن
mhd S3 : شکایت دزد رو بردی پیش دزد
mhd S3 : نیاز به برگه سبز نیست کارت ماشین کارت ملی بیمه هم استعلام میگیرن
حسن : سلام من هم از مشهد میایم فقط هر کسی هرجای ایران هست بیاد اگه تعداد کم باشه تاثیری نداره
تارا دستی : تو رو خدا تارا دستی منو تحویل بدید تحویل ۲۶ دی بود نزدیک چهار ماه تاخیر 😭
پژی : شما ، دارین پاسوز من میشید ، من دریا هم میرم آفتابه میبرم
اس ۵ نیو : صنعت معدن چه غلطی میکنه واقعا چرا کسی نظارت نمیکنه از موعد تحویل من ۳ گذشته
اس ۵ نیو : ثبت نام ۲۲ مهر هنوز شاسی نکردن الان نمایندگی بودم گفت گفتن تا آخر اردیبهشت شاسی میشه یه هفته پیش بهم گفتن تا اواسط اردیبهشت الان میگه آخرش هر هفته ۱۵ روز عقب تر میندازن سر کاریم ۴۰ روز دیگه چکه بعدیشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : در صورتی می تونید شکایت کنید که 90 روز کاری از تاریخ واریز وامتون گذشته باشه طبق متن قرار داده
پارس زمستان : هم وطن نان حالا ما که پولمان تکمیل نشده ایا سوخت میکنه بعد ده روزی مهلت رهنمایی کنید ممنون
دی ماه : احتمالا برق قطع شده برو فیوز کنتور رو نگاه کن ببین نزده بیرون
مجید : من هنوز فاکتور نشدم رفتی رو تخصیص پلاک
فرید : سلام دوستان امروز دوستم شرکت سایپا ساینا اس تحویل زمستان شرکت کرده بود واسش پیام اومده بدون یک ریال افزایش قیمت ، این ظلمی که فقط در حق ثبت نام کنندگان ایران خودرو و تحویلی های زمستون شده ، به هیچ وج نباید از حق خودمون کوتاه بیایم و زیر بار این ناحقی بریم ، بخدا ایرانخودرو مقصره و به تعهد خودش عمل نکرده و باید پاییز فراخوان زمستون رو میداده ، چرا شرکت سایپا افزایش نداده ؟ مگه اونم تحویل زمستون نبوده ، کوتااااااااه نیاین .
بهنام : سلام سید اصلا ایران خودرو اطلاعات درستی نمیدن چون از هیچی خبر ندارن فقط اوپراتور هستن نشستن اونجا فقط تلفن جواب میدن اتفاقا تولیدشون زیاد هست نگران نباشی فاز منفی هم خواهشا ندید
اتومات : برو یک غار پیدا کن وداخلش بخواب بیدار شدی
مجید : کوکیک 340 می نویسند چی میگی تو
اسفند : مگه قرار نبود این شرکت بی درو پیکر اسفندو بهمن باهم دعوت نامه ارسال کنه خدالعنتشون کنه ما که دیگه 15ماهه انتظار میکشم دیگه انقد تو این گروه پیام خوندیم روانمونو از دست دادیم تف تو روح پدرو مادرتون سرکت سایپا
حمید : دوست عزیز به هیییییچ کس چه آذر چه دی چه بهمنی ها که تازه دعوتنامه شوند اومده اصلا سود مشارکت ندادن ونمیدن البته پیش فروش هارو میگم ولی برا کسایی که یکپارچه بودن سود مشارکت تعلق گرفته