بررسی تویوتا FJ کروزر

بررسی تویوتا FJ کروزر

تویوتا FJ کروزر از آن دست خودروهایی است شما را به یاد خودروهای قدیمی می‌اندازد؛ قیمت پایه این خودرو 47,990 دلار است که با در نظر گرفتن تمامی توانایی های این زیبای ژاپنی قیمتی کاملا مناسب محسوب می‌شود. این خودور دارای پیشرانه شش سیلندر خورجینی 4.0 لیتری با توانایی تولید قدرتی معادل 268 اسب بخار و نیرویی حدود 515 نیوتن متر است؛ خودرویی مناسب با طراحی قدیمی، با سیستم چهار چرخ محرک اما دارای  گیربکس اتوماتیک پنج سرعته و مورد پسند مالکان این زیبای ژاپنی به خریداران عرضه شده است؛ گفتنی است که در تمامی مدل های این خودرو سیستم قفل دیفرانسیل عقب نیز، تعبیه شده است.

بررسی تویوتا FJ کروزر

اخیرا فرصتی برای تست این خودروی زیبا در مسیرهای ناهموار و طولانی کلورادو برای ما فراهم شد؛ علی رغم عدم ایجاد هیچگونه تغییری در این خودرو بعد از ارایه آن در سال 2011 در استرالیا، این زیبای ژاپنی همچنان توانسته است تاثیرگذاری خود را در بازار تجارت و خودروسازی حفظ کند. رانندگیمان را از دنور آغاز و به سمت کوه های Rocky در Ouray آغاز کردیم؛ سپس از آنجا مسیرمان را به سمت جاده های فرعی تغییر دادیم که در این مسیر مجبور به بالا رفتن از صخره ای با ارتفاع 5000 متر شدیم؛ گفتنی است که این جاده خود نیز، دارای ناهمواری های زیادی بود؛ در انتهای مسیر به شش قله با ارتفاعی بیش از 3900 متر رسیدیم؛ به گونه ای که شیب این قله ها و صخره ها در یک سمت بیش از 1000 متر بود؛ این شیب نه محلی برای عبور یک خودروی بزدل و ترسو مناسب بود و نه حتی جایی برای عبور خودروهای ساخته شده جهت حرکت در مسیر هموار.

بررسی تویوتا FJ کروزر

این خودرو می‌تواند جایگزینی ناب برای خودروهای معمولی باشد؛ در نمایشگاه های اتومبیل، جیپ Wrnagler Rubincon و تویوتا FJ کروزر پیشتاز و  دوشادوش یکدیگر حرکت می کنند؛ مطمئنا از آپشن های لندکروز سری 70 می‌توان به قفل دیفرانسیل جلو و عقب و گشتاور بالای آن به دلیل داشتن موتور دیزلی هشت سیلندر مجهز به  توربوشارژر اشاره کرد اما موضوع مورد بحث طرفداران این خودروی چهارچرخ متحرک چیزی فراتر از این تجهیزات است؛ اما من ترجیح می‌دهم که هرگز با این خودرو در ترافیک رانندگی نکنم. خودروی Wrangler Rubicon، در حالی که توانایی فوق العاده ای در جاده های آف رود دارد، ولی از رانندگی خوشایند در جاده کاملا بی بهره است؛ این خودرو در زمان اوج ترافیک علی رغم برخی خودروها که کمی آزاردهنده هستند، عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد؛ در مجموع می‌توان گفت که این خودرو برای رانندگی در جاده مناسب است. گفتنی است که قیمت بالای این خودرو به دلیل توانایی آف رود آن، یکی از کنایه های وارد شده به این خودرو است.

بررسی تویوتا FJ کروزر

رانندگی در جاده آسفالت بین دنور و Quray نشان داد که FJ Cruiser حرکتی کاملا راحت و بی دغدغه دارد؛ حتی با وجود تهاجمی تر بودن BF Goodrich،  تایر های موجود در خودروهای مورد آزمایش ما، کاملا مناسب بودند؛ به گونه ای که تقریبا هیچ صدایی از وزش باد یا ساییدگی آنها در داخل کابین با سرعت 130 کیلومتر بر ساعت شنیده نمی‌شد. از نکات جالب دیگر این زیبای ژاپنی دامنه دید جلوی بسیار عالی آن و احساس راحتی زیاد، علی رغم وجود صندلی های نسبتا عمود برای مسافت های طولانی است. با وجود تکیه بر گرانترین و عملی ترین پلت فرم پرادو لندکروز، FJ Cruiser از نظر فنی یک موجود شناخته شده و قابل استفاده برای رانندگی روزانه است. برخلاف پرادو، طراحی داخلی غیر تجملی و سودمند FJ به طور قطع کارآمد است. همانگونه که می‌دانید نوشابه به دلیل اسیدی بودن دارای خاصیت پاک کنندگی زیادی است؛ به همین منظور، مقاومت رنگ بدنه این خودرو را با ترکاندن یک قوطی کوکا کولا مورد آزمایش قرار دادند؛ تویوتا می‌گوید که می‌توانید این لکه ها را با استفاده از یک پارچه مرطوب و نرم یا با شلنگ آب پاک کنید، اما برای پاک کردن پلاستیک و لاستیک پارچه های مخملی و ضخیم مناسب تر هستند. 

بررسی تویوتا FJ کروزر

نداشتن آپشن موتور دیزلی یکی از نواقص این زیبای ژاپنی محسوب می‌شود؛ این موضوع به دلیل عدم اهمیت اقتصادی مصرف و ارازن بودن سوخت برای مالکان آمریکایی بی اهمیت، اما برای استرالیایی ها به دلیل گرانی سوخت و با در نظر گرفتن قیمت بالای آن موضوع مهمی محسوب می‌شود؛ این موضوع نشان می‌دهد که موتور بنزینی شش سیلندر خورجینی چند منظوره، تغییرپذیر و عطش آورتر از چیزی نیست که یک ADR با مصرف 11.4 لیتر به ازای هر صد کیلومتر دارد؛ با این وجود، متوجه می‌شوید که این موتور کاربرد بیشتری برای افراد جهت رانندگی در اطراف شهر دارد.

بررسی تویوتا FJ کروزر

در جاده های آف رود حتی تیپ استاندارد این زیبای ژاپنی نیز، در جاده برتر است. خودروهای آزمایشی ما دارای تجهیزات TRD (اما بدون کیت سوپرشارژر) بودند، اما چیزی که بیش از همیشه به آن نیاز دارید مجموعه ای از تایرهای تهاجمی تر جهت آماده سازی شما برای عبور از مسیرهای خطرناک است؛ گفتنی است که جاده مورد آزمایش ما آنقدر خیس و گل آلود نبود که بتوانیم مزایای BF Gs را در آن آزمایش کنیم.

بررسی تویوتا FJ کروزر

همچنین تعویض دنده ها در این خودرو به راحتی صورت می‌پذیرد؛ به گونه ای که تغییر دنده به H4 یا L4 موجب حرکت آسان این خودرو در جاده های ناهموار و عبور از موانع در جاده های آف رود بدون تکان های ناگهانی یا یکور شدن آن می‌شود؛ نکته دیگر اینکه این زیبای ژاپنی قادر به عبور از موانع با سرعت 20 کیلومتر بر ساعت نیز، می‌باشد. از دیگر مزایای این زیبای ژاپنی وجود دیفرانسیل عقب قابل قفل برای جاده های آف رود است؛ به لطف توانایی بالای سیستم چهار چرخ محرک و تایرهای مناسب این خودرو، این زیبای ژاپنی قادر به عبور از دو مرحله سخت مسیر شد.

بررسی تویوتا FJ کروزر

گفتنی است که انتقادهایی نیز، در خصوص عملکرد این خودرو وجود دارد؛ یکی از آنها عدم تبعیت از قابلیت های استاندارد خودروهای آف رود است. به هنگام بالا رفتن از مسیرهای ناهموار، FJ برخلاف خودروهای آف رود دیگری همانند لندکروز 200-Series و 4Runner، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد و موفق به کسب نمره قبولی در این خصوصیت شد. زاویه دید عالی و طراحی قدیمی موجب ایجاد حس آرامش راننده و سرنشینان از نظر ایمنی برخورد با هر شیئی را فراهم می‌کند؛ دیگر اینکه ارتفاع بلند و با صلابت این زیبای ژاپنی و شیشه جلوی عمودی به دید وسیع راننده در جاده آف رود کمک کرده است؛ علی رغم این دید مناسب در قسمت جلو، دید عقب به دلیل نوع درب های عجیب آن مناسب نیست. 

بررسی تویوتا FJ کروزر

شاید بتوان گفت که درب های این خودرو یکی از نقاط قوت آن محسوب می‌شوند اما زیاد کاربردی نیستند؛ عدم باز شدن کامل این درب ها، ورود به داخل خودرو را کمی با مشکل مواجه کرده است؛ علاوه بر این، برای دسترسی آسانتر به داخل می‌شود که به دفعات موجب آزار و اذیت سرنشینان آن می‌شود؛ از مزایای دیگر این خودرو، می‌توان به فضای زیاد داخل کابین و راحتی صندلی های ردیف دوم همانند صندلی های جلو اشاره کرد، که احساس راحتی را حتی برای سرنشینان قد بلند نیز، فراهم کرده است. ایزوله شدن کابین برای جلوگیری از ورود خاک به داخل، عدم احساس شدن تکان ها به هنگام عبور از دست اندازها حتی با وجود  سیستم تعلیق کاملا معمولی در این خودرو به هنگام رانندگی در جاده های آف رود از دیگر نکات مثبت آن است.

بررسی تویوتا FJ کروزر

یکی از اعتراضات وارد شده به طراحی داخلی این خودرو، روکش های درب از جنس پلاستیک خشک است؛ زمانی که آرنجتان را روی آن می‌گذارید متوجه سختی زیاد آن نمی‌شوید اما به هنگام عبور از دست اندازها کاملا درد و خشکی آن را احساس می‌کنید؛ این دقیقا چیزی بود که در روز اول با آن مواجه شدیم و کمی برایمان آزاردهنده بود. سیستم صوتی این خودرو چندان تعریفی ندارد، اما در این خودرو به اندازه خود خوب کار می‌کند و به آسانی به بلوتوث تلفنتان وصل می‌شود؛ مالکان FJ Cruiser در آمریکا می‌گویند که آنها به ارتقای سیستم صوتی استاندارد به جای سر کردن با یک سیستم قدیمی علاقه بیشتری دارند. 

بررسی تویوتا FJ کروزر

یکی از نقاط قوت FJ Cruiser وجود صف طویل آپشن های سفارشی حتی در کشوری همانند استرالیا است که ایجاد تغییرات در این خودرو را با مشکل مواجه کرده است؛ گارد محافظ، چراغ های مه شکن، باربند، نردبان، سیستم تعلیق، حالت موتور و تایرها از جمله این تجهیزات هستند؛ گفتنی است که شما هر چیزی را که برای تغییر FJ به یک اسلحه آف رود مخوف نیاز دارید، در آن می‌توانید ببینید؛ جالب اینجاست که اکثر کروزهای اصلاح شده ای که ما در آمریکا دیدیم، با محصولات استرالیایی کاملا متناسب بودند. در مجموع، چیزهای زیاد و دوست داشتنی در خصوص تویوتا FJ Cruiser به ویژه اگر قصد ریسک منظم در جاده های آف رود را دارید، وجود دارد. این خودرو تمامی تجهیزات و توانایی های لازم برای اینگونه جاده ها را دارد. 


منبع

CarAdvice

برچسب : تویوتا FJ کروزر , لندکروز Wrangler Rubicon , لندکروز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

صمد
0

تویوتا بهترین ماشینه اگه اف جی باشه چی میشه ...
13:15  1394/01/03
پاسخ دادن
ali
0

زیبا جادار مطمن
11:58  1393/06/09
پاسخ دادن
کاربر: m&z
24

همه جا شاسی بلند برای لذت بردن و سواری خارج شهر مورد استفاده قرار میگیره توی ایران برعکسه و پولدارایی برای کلاس گذاشتن از این ماشین ها استفاده میکنند که حتی یک بار هم باهاش آفرود نرفتن!
13:08  1393/06/04
پاسخ دادن
رضا
3

ایول خداییش اینو راست میگی
12:02  1393/06/06

مجید
16

من عاشق FJ Cruiser هستم
19:29  1393/06/03
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
t8 سفید : سلام من خودم ۳۰ دی ماه ثبت نام کردم،ماشین داخل سایت همه ی کارهاش انجام شده،الان دو ماه هم از بیمه ش میگذره،ولی وقتی میرم نمایندگی میگن داخل نوبت بارگیری هست. ثبت نام ۳۰ دی ماه،تحویل ۶۰ روزه بوده،از شیراز
محمد علی : شاهین اتوماتیک نود روزه فروش فوق العاده پذیرش 18دی تکمیل وجه 29اسفند وضعیت آماد تخصیص کی فاکتور می شود معلوم نیست
جک اس فایو۲۴ مهر : دروغگوترین شرکته واقعا !!!! خون همه رو کرده تو شیشه دیگه توبه ، واقعا توبه که از این شرکت خرید کنم از ۲۴ مهر تا الان حتی شاسی نشده این چه وضعیه برای مشتریاتون ساختین آخه
علی : عزیزجان هنوزاطلس دنده ای تازه اومده اتومات پیش کش دوم اینکه این دوستمون که میگه پارس بهتره خب معلومه بهتره پسرجان خب پولشم بهتره اطلس 600 تومن پارس 850 باید 250 بیشتربدی هرچند پارس رو بادش کردن وگرنه وقتی تارا 830 میتونی بگیری باید ادم دیوانه باشه پارس بگیره هرچند وقتی تفاوت یک رنگ سفید بامشکی رو 100 تومن بیشترمیدن چیزای عجیب زیاد دیده میشه حتی میتونم بگم پارس تیو الان که نولیدم نمیشه نسبت به اطلس باید 50 اینا تفاوتش باشه ولی میگم چیزلی عجیب زیاده شاهین سانروف نزدیک 90 از بی سانروف گرونتر خندت میگیره تارابا اون همه امکانات وزیبایی ازپارس بدون امکانات با بدنه کاغذی گرونتره فقط خواستم بگم هرچیزی که گرونتربود دلیل به خوبیش نیست همین پارس اگر خداینکرده تصادف بکنی زنده موندن ادم یک درصدم نیست بازماشینای سایپا بدنه خوبی دارند سرعتم که دیگه همه ماشینا باهرموتوری 110 تاکه مجازه میرن حالا اطلس فول آپشن پارس بدون آپشن انتخاب کن
علی : علی هستم ۸ماهه پیش پول واریز کردم برای سمند سورن هیچ خبری از تحویلش نیست تکلیف ما چیه؟؟؟
علی : الان فکرکردی ماشینای دیگه پارس کاغذی یا سورن چی هستش همه ماشینا زاییده همدیگر هستن حالایا شما نتونستی اطلس بزنی یادربه دردنبالشی اطلس هیچیش مثل کوییک نیست وخوش فروشترین ماشین دربازار ماله اطلس خواهدشد ارزانترین فول آپشن دربازارهمین اطلس هست که کف قیمتش 600 وامسال حتی با 207 سقف حلبی هم رقابت میکنه محض اطلاع هم موتور هم داخلی ماشین هم داشبورد هم جلوی ماشین هم عقب ماشین کلا باکوییک متفاوت هست وامکانات سانروف و غیره هم بماند اگرنتونستی ثبتنام کنی حتما ازبازاربخر که دوماه دیگه اطلس 700 تومنی هم نمیتونی بخری کوییک 450 واطلس 600 بنظرت چرا تفاوت قیمت داره اینقدر
علی : هم شما چرت میگی هم دوستان نظردهنده دیگه خالی که نبندین اخه 700 دلال برمیداره که چیکارکنه دوم اینکه دوستمون گفت کی اطلس رو 700 میخره همون نادانی که الان 206 لخت رو 700 میخره یا 207 رومیره 850 میخره سایپا اسمش بد درفته وگرنه همین اطلس از 207 هم بهتره وهم فول تره حالا قیمت روهم که داری میگی این ماشین کفش 600 هست وبزودی توسایپا خوش فروش ترین ماشین بازارمیشه اطلس جذاب و زیبا وفول آپشن ترین ماشین بین سایپا وایرانخودروهست اطلس هم عین پارس میشه و هربنگاهی بری سریع پول میشه
تحویل گرفته t8 : دوستان سلام خانواده ما 4 تا تی 8 از شرکت با ثبت نام های مختلف در سال انجام دادیم (نقد و اقساط) رنگ مشکی رو به موقع تر تحویل میدن
علی : عجب ها طرف مگه چی گفته گارد چی جوابت روداده خب به جای تشکرت بگزریم درصورت کلی جایگزینی نفری وجود نداره فقط بعدافزایش قیمت وافزایش تولید درهرخودرویی امکان داره دعوتنامه روچندماه حتی زودترهم بفرستن که فکرنمیکنم شامل اطلس بشه چون امسال روکلا فروختن ودوسه تا فروش فوری هم که گذاشتن واحتمالا با تاخییر هم بیاد زودتر که کلا هیچی
حسن : امکانش برای هر خودرویی که تولیدش زیاد باشه هست مثلا پارسال ساینارو اولویت زمستان روهم برج 6 دعوتنامش رو فرستادن حتی کوییک روهم سه ماه زودتر همش بستگی به تولیداون خودرو داره ولی اطلس فکرنکنم چون تولیدش کمه و کلا امسال ظرفیتش تکمیل شده وسه سه تا فروش فوری هم داشتن که هنوزتحویل ندادن درکل اگرتولید بالابره وسایپا قیمت ماشینهارو بتونه زودترمجوزافزایش قیمتش رو بگیره بله امکانش هست یکماه زودتردعوتنامه برات ارسال کنه ازموعد تیرماه به بعد افزایش قیمت به مبلغ دومی که دعوتنامه براتون ارسال میشه تعلق میگیره یعنی هرچقدر افزایش قیمت باشه واسه پیش فروش ها نصف میشه مثلا بشه اطلس 480 وپیش پرداختتون 200 بوده دعوتنامه برات 240 میاد دوستان تیرماه به بعد ازالان 240 اماده داشته باشید چون قطعا افزایش قیمت داریم حالا چقدرمعلوم نیست بازموعدتحویل دنباله پول نباشید من خودم فکرمیکنم اطلس بالای 480 قیمت بخوره زیر 500 وبالای 480 باتوجه به حاشیه قیمت بازار یاکوییک جی ایکس ار 420 تا 430 قیمت جدیدش
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پرهام کجایی : بنظرم این جور حرفها مال صف نونوایی است مشکل خریداران محترم حل نمی‌شود تا ما م
فاطمه : ما فقط تیک زدیم ولی چیزی پرداخت نکردیم، ولی اسسمون هست
تاچر : چرا باید شرکت نیروی اضافی چند هزارتایی داشته باشه وموارد دیگه .و نتیجش بشه افزایش قیمت کجای دنیا بخش خصوصی این طور جولان میده
سلام : دوستان عزیز برین توی میز خدمت تبدیل فعال شده
207 اسفند. : معمولا تاریخ تحویل خودرو تو قرارداد ببین.حدود90روزقبلش پیامک تکمیل وجه میاد
پارس زمستان : سلام.از الویت4712 کسی هست که مثل من براش پیام نرفته باشه هنوز.تیک بزنید
دنا : این آذرماهی ها تموم شه فاکتور میشیم فک کنم گفتن بهمون اردیبهشت خرداد فاکتور میکنن
دنا : تحویل بهمن بخشنامه 4463
اهورا : خیلی زیاد چون سری قبل اکثرا اینجا میگفتن تبدیل به سورن نزنیداما ظرفیت سورن سریع پر شد وتکمیل ظرفیت شد
4463 : منم مث شمام تیر 401 ثبت نام کردم تحویل بهمن تکمیل وجه 9 دی دنا اتو اماده برا صدور فقط بروز میشه