بررسی کیا K900 مدل 2015

بررسی کیا K900 مدل 2015

به طور قطع کیا K900 قصد دارد به گروه سدان های خاص بپیوندند. این خودرو، بزرگترین سدان ساخت کمپانی کیا است که تاکنون تولید شده است و اندازه دماغه تا دم آن شباهت زیادی به اندازه سدان های لوکس و بزرگ دارد، کابین داخلی آن نیز بسیار شیک و مجلل است. وقتی صحبت از قدرت به میان بیاید هم باید گفت یک موتور هشت سیلندر 420 اسب بخاری به صورت استاندارد روی آن نصب می‌شود و در آینده نزدیک هم یک موتور کم مصرف تر شش سیلندر به صورت سفارشی قابل خریداری خواهد بود. کیا K900 بازار سدان های لوکس اروپایی را که ده ها هزار دلار قیمت دارند می‌شکند، گارانتی سه ساله و تعمیرات دوره ای رایگان نیز باعث شده اند خرید کیا K900 واقعاً مقرون به صرفه باشد. کمپانی کیا مدعی است این خودرو مفهومی از تجمل را که هم اکنون می‌شناسید به چالش خواهد کشید. وقتی نگاه دقیق تری به این سدان لوکس بیندازید، متوجه می‌شوید که بعضی موارد کوچک از قلم افتاده اند. وقتی داخل آن بنشینید، با این که کیفیت سواری خوب است ولی کامل نیست. کیفیت تعویض دنده متوسط است و استفاده از سیستم تفریحات و سرگرمی در مقایسه با سیستم سدان های لوکس تر دشوارتر است. با این حرف ها، کیا K900 آن قدر عالی است که به راحتی می‌توان این مشکلات جزیی را نادیده گرفت و به راحتی می‌توان آن را همتراز با آئودی A8، بی ام و سری 7 و لکسوس LS 460 قلمداد کرد. اگر کیا K900 را با هیوندای Equus که دارای قیمت مشابهی است مقایسه کنیم، می‌بینیم که کیا K900 از سیستم تعلیق بادی بهره نمی‌برد ولی کیفیت سواری شان تقریباً برابر است. شاید هیوندای از نظر بعضی افراد، رقیب سرسخت کیا باشد ولی کیا K900 مدل 2015 سدان بسیار تأثیرگذاری است که از قیمتی بسیار رقابتی نیز برخوردار است.
 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی کیا K900 مدل 2015

کیا K900 یک سدان لوکس پنج نفره است که با موتور هشت سیلندر خورجینی (و در آینده نزدیک با موتور شش سیلندر) به بازار عرضه می‌شود. تجهیزات استاندارد این سدان عبارتند از: رینگ های 18 اینچی، چراغ های زنون تطبیقی، چراغ های مه شکن LED، آینه های جانبی تاشو، آینه الکتروکرومیک، درب صتدوق عقب برقی، برف پاک کن اتوماتیک، حسگرهای پارک در جلو و عقب و دسترسی بدون کلید. در داخل کابین نیز با این موارد رو به رو خواهید شد: کنترل آب و هوای اتوماتیک سه نقطه ای، کروز کنترل، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، روکش چرمی، صندلی های جلو برقی با قابلیت حرکت در هشت جهت، حافظه تنظیمات راننده، گرمکن صندلی های جلو، گرمکن لبه صندلی های عقب، دریچه مخصوص رد شدن چوب اسکی، آفتابگیر برقی عقب، مسیریاب ماهواره ای، دوربین دید عقب و جلو، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، نمایشگر 9.2 اینچی، سیستم فرمان صوتی Uvo، سیستم صوتی Lexicon با صدای فراگیر و مجهز به سی دی خوان، درگاه iPod/USB، رادیوی HD و رادیوی ماهواره ای.
بررسی کیا K900 مدل 2015
نسخه ای از کیا K900 که مجهز به موتور هشت سیلندر است از این تجهیزات نیز برخوردار است: رینگ های 19 اینچی، چراغ های LED، سقف پانوراما، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار ترافیک عقب، سیستم هشدار عبور از خط، گرمگن غربیلک فرمان، طراحی متفاوت دسته دنده، سوئیچ هوشمند کارتی و روکش چرمی اعلا. برخی از این تجهیزات به صورت سفارشی برای مدل های شش سیلندر نیز قابل خریداری است. اگر پکیج VIP را برای مدل هشت سیلندر خریداری کنید ، این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرند: درب های وکیومی، صندلی راننده برقی با قابلیت حرکت در 12 جهت، پشت سری برقی برای صندلی های جلو، مجاری هوا روی حاشیه های صندلی عقب، پنل ابزار مجازی، نمایشگر مجازی، دوربین پارک با دید 360 درجه، کروز کنترل تطبیقی و سیستم پیشگیری از تصادف.
 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کیا K900 مدل 2015

کیا K900 مدل 2015 در حال حاضر فقط با یک موتور هشت سیلندر 5 لیتری به بازار عرضه می‌شود که قادر است 420 اسب بخار نیرو و حدود 510 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولید شده توسط موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می‌شود. میزان مصرف سوخت این سدان لوکس در سیکل ترکیبی 15.21 (18.25 لیتر در شهر و 11.90 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است که مشابه مصرف سایر موتورهای مشابه است. در تست سرعت، کیا K900 با موتور هشت سیلندر توانست ظرف 5.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که برای یک سدان لوکس معمولی به نظر می‌رسد. این خودرو در آینده نزدیک با یک موتور شش سیلندر 3.8 لیتری نیز قابل تهیه خواهد بود که قادر است 311 اسب بخار نیرو و حدود 397 نیوتن متر گشتاور تولید کند. میزان مصرف موتور شش سیلندر در سیکل ترکیبی 13.03  لیتر(15.21 لیتر در شهر و 10.14 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است.
 

ایمنی

بررسی کیا K900 مدل 2015

تجهیزات ایمنی کیا K900 که به صورت استاندارد ارائه می‌شوند عبارتند از: ترمز ضدقفل، کنترل پایداری، کیسه هوا در جلو و عقب، کیسه هوای پرده ای سراسری، دروبین دید عقب و جلو، سیستم Uvo که شامل ترمز اضطراری و ابزارهای نظارت بر سرعت و عوارض زمین است. مدل های هشت سیلندر این خودرو مجهز به سیستم هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک عقب و سیستم هشدار عبور از خط است. همه این تجهیزات برای مدل شش سیلندر به صورت سفارشی قابل خریداری هستند. اگر پکیج VIP را خریداری کنید این تجهیزات ایمنی نیز در اختیارتان قرار می‌گیرند: دروبین با دید 360 درجه، سیستم هشدار پیشگیری از تصادف که در صورت حتمی بودن وقوع تصادف، کمربندها را سفت و ترمزها را درگیر می‌کند. در تست ترمز، کیا K900 با موتور هشت سیلندر، توانست پس از پیمودن حدود 39.50 متر متوقف شود که حدود 3 متر از خودروهای مشابه بیشتر است.
 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی کیا K900 مدل 2015

به طور کلی می‌توان گفت شباهت های زیادی به سدان های لوکس آلمانی دارد. طراحی داخلی بسیار به روز و مجهز به یک نمایشگر 9.2 اینچی در وسط داشبورد است که به وضوح از سدان های بی ام و و مرسدس بنز الهام گرفته است. چنانچه پکیج VIP را خریداری کنید درب های وکیومی و صندلی های تاشوی عقب در اختیارتان قرار خواهد گرفت و رفاه و راحتی بیشتری خواهید داشت. با این که تزیینات چوبی در داخل کابین ناب و اعلا است ولی ظاهر بسیار صیقلی و براق آن ها باعث می‌شود شبیه به پلاستیک به نظر برسند.

بررسی کیا K900 مدل 2015
بررسی کیا K900 مدل 2015 بررسی کیا K900 مدل 2015
دسته کنترل سیستم تفریحات و سرگرمی نیز شباهت زیادی به دسته کنترل سیستم iDrive خودروهای بی ام و دارد ولی منوهای پیچیده آن ممکن است قدری دردسرساز باشند، تعداد دکمه های داخل کابین نیز بیشتر از حد انتظار است. بهتر است بدانید فقدان نمایشگر و کلیدهای کنترل سیستم صوتی و سینی پذیرایی برای صندلی های عقب نیز به شدت محسوس است. البته وقتی فهرست بلند بالای تجهیزات استاندارد کیا K900 را در نظر بگیریم این موارد جزیی قابل چشم پوشی هستند. اگر بزرگسالان یک روز کامل را صرف گشت و گذار با این خودرو بکنند، به لطف صندلی های خوش فرم و دارای مجرای هوا، به هیچ عنوان احساس کوفتگی نخواهند کرد. سیستم صوتی Lexicon هم صدای بسیار قوی و پر طنینی دارد و خستگی را از تن به در می‌کند. گنجایش صندوق عقب 0.45 است که برای خودروهای این کلاس عادی به نظر می‌رسد.
 

تجربه رانندگی

بررسی کیا K900 مدل 2015

به رغم وجود موتور قوی هشت سیلندر، فشردن پدال گاز باعث نمی‌شود این خودرو آن طور که از یک سدان لوکس انتظار می‌رود، عکس العمل نشان بدهد، با این حال سرعت زود و بدون زحمت بالا می‌رود و شما را به خودروهایی که در بزرگراه در حال حرکتند می‌رساند. هنگام حرکت در ترافیک سنگین باید فشار بیشتری روی پدال ترمز بیاورید تا گیربکس را متوجه کنید چند دنده پایین بیاید. در سرعت های بالا، تقریباً هیچ صدایی وارد کابین نمی‌شود و فقط صدای سوت ملایمی به گوش می‌رسد که ناشی از برخورد باد با آینه های جانبی است. سواری خوب و راحت است و بیشتر دست اندازها به راحتی جذب می‌شوند، با این حال، هنگام عبور از روی آسفالت های ترک دار، کیفیت سواری در مقایسه با سایر سدان های لوکس، چندان چنگی به دل نمی‌زند. بر خلاف سایر سدان های رقیب، کیا K900 گزینه ای ندارد که به سیستم تعلیق فرمان بدهد کیفیت سواری را نرم کند. این سدان بزرگ هنگام عبور از پیچ ها سنگین احساس می‌شود و نمی‌تواند خودش را جمع کند. خوشبختانه این خودرو در همه جاده ها به جز جاده های پر پیچ و خم کوهستانی، آرام و متین باقی می‌ماند، با این حال اگر قبلاً سدان های آلمانی را رانده باشید هندلینگ کیا K900 زیاد شما را به هیجان نخواهد آورد.

منبع

edmunds

برچسب : کیا , آئودی A8 , بی ام و سری 7 , لکسوس LS 460 , هیوندای Equus






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

9 نظر

مازندرانی
0

لطفا مقالات جدید و 2016 هم بذارید
09:54  1395/05/31
پاسخ دادن
علی
0

سلام.دوستی که که میگه لکسوس از همه با کیفیت تره پدر من هم لکسوس داشته هم بی ام و داره در کل هر دو خوبن ولی بی ام و بهتره و در لذت سواری هم پدرم میگه بهتره در مورد تکنولوژی هم که همه میدونن المانی ها چند دهه از همه جلو ترن به خصوص بی ام و و بنز و اودی.ولی قبول دارم که اصطحلاک المانی ها بالاست که در مقابل اپشن هاشون قابل تحمله
02:42  1395/03/28
پاسخ دادن
محمد
0

حرف دوستان رو اصلا قبول ندارم.پدر بنده يه لكسوس اي اس ٣٥٠ داره كه مدل ٢٠٠٨ هست و حدود ٧ سال ميشه كه خريديم و كاركردش ١٧٠٠٠٠ هست.در اين زمان پدرم يه بي او و ٧٤٠ ال اي خريد ولي اون سوا ي لكسوس رو نداشت.يه ماه پيش مرسدس بنز اي ٢٥٠ ٢٠١٥ خريد.اونم فروخت.كيفيت قلعات لكسوس با نيچ ماشيني قابل مقايسه نيست.بي ام و و بنز و كلا ماشين هاي الماني كيفيت ماشيناشون در يه سطح هستن و عالي نستن ولي متاسفانه اصطحلاك بالايي دارن.پدر من تو اين سال ها به غير از سرويس ماشين و تعويض روغن و لنت و اينجور چيزا يه ريال هم براي ماشين اضافي خرج نكرده.ماشين هم به اندازه روز اولش سرحاله.مقايسه اينگونه ماشين ها اشتباهه بنز و بي ام و ماشين هاي بي نظيري هستن ولي هيچوقت اون نرمي و كيفيت سواري لكسوس رو ندارن.حرف نيست.سوار همشون شدم چون اينجا منطقه ازاد هست و ماشين هايي مثل ائودي كيو ٧ و ... هم هست ولي ميشه گفت هيچ ماشيني در كل با لكسوس قابل مقابسه نيست.يه مثال ميگم شما اگه به قسمت هاي فلزي كنار شيشه هاي بنز اي ٢٥٠ ٢٠١٥ حتي و لكسوس اي اس ٢٠٠٨ دست بزنيد به راحتي ميتونيد تفاوت اين ماشين هارو احساس كنيد
13:02  1394/07/01
پاسخ دادن
سعید
3

در جواب دوستان عزیز آقا حمید و علی باید بگم که درست گفتید.
مقایسه بنز و ماشین های اروپایی با تویوتا و لکسوس هم کار اشتباهی
است. چون تجربه ناب کیفیت سازی اروپایی ها خیلی بیشتر از ژاپنی ها
است و اگر شما سوار bmw series 7 شوید دیگر سواری تویوتا آریون برای
شما مزه و لذت چندانی ندارد. انگار که از اپتیما سوار سمند بشی !!!! .
10:27  1393/08/21
پاسخ دادن
علی
3

خب شما قیمت رو هم در نظر بگیر!!
بی ام و سری 7 رو با آریون مقایسه نکن! با لکسوس ال اس مقایسه کن!
10:37  1393/08/21

سعید
1

به نسبت لکسوس LS هم به همین صورته. کیفیت bmw یه چیز دیگه ست.
10:56  1393/08/21

سعید
11

واقعا پیشرفت خودروهای کره ای قابل تحسینه
اما کسی حق نداره اونها رو با خودروهای کمپانی های قدیمی مثل تویوتا و
لکسوس و بی ام و و بنز و آئودی مقایسه کنه. چون همونطوری که درک و
شعور یک فرد 30 ساله از یک فرد 15 ساله بیشتره ، تجربه ساخت خودروی
باکیفیت تر هم در یک کمپانی صد و چند ساله بیشتر از یک کمپانی نیم قرنی است. خودروهای کره ای هنوز خام هستند و تا پخته شوند 20 سال
دیگری می کشه ......
19:16  1393/08/20
پاسخ دادن
َAli
9

ضمن تایید دوستمون... بنظرم تویوتارو هم نباید با کمپانی های آلمانی و آمریکایی مقایسه کرد...
ضمنا لکسوس و تویوتا تقریبا یه شرکتن...لکسوس خوردرو هاس لوکس تویوتا هستش در واقع (شرکت زیر مجموعه)
23:04  1393/08/20

حمید
5

سلام
دوست عزیز یه اشتباه کوچک کردید چون بین تویوتا و لکسوس با بی ام و و بنز و آئودی فرق وجود داره و نباید اون ها رو کنار هم قرار داد قبول دارم که تویوتا خیلی خیلی خوبه ولی تویوتا کجا و بنز و بی ام و کجا...
23:16  1393/08/20

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ساینا : من ۲۳ ام اسفند ماه شکایت کردم، هنوز هیچ جوابی ندادن و خبری نشده، چطور میگی زود جواب میده؟
تارا v1 : دوستان اخرین نفری که v1 تحویل گرفته اعلام کنه ببینیم کجای صف هستیم من فروش فوری تاریخ واریز کل وجه ۲ ابان تحویل ۲ بهمن الان ۵اردیبهشت هنوز فاکتور نشده
X5 : سلام وضعیت خودروتون تا چه مرحله ای پیش رفته؟
ایمان (شاهین اتومات) : سلام دوستان خواهش میکنم باسایپا تماس بگیرید درمورد فاکتور سوال کنید این بیشرفا فاکتور نمیکنن 2هفته شد فقط جوابشون این که منتظر باشید تا کی انتظار
پاسخ به علی آقا : نظر منو بخوای کوییک اتومات بصرفه تره به این دلایل : 1- قیمتش ارزانتره حدود 60 میلیون کمتره . 2 - امکانات و آپشنهای بیشتری داره مثل دنده اتومات - کروز کنترل و محدود کننده سرعت - ورود به خودرو بدون کلید PEPS - استارت دکمه ایی - فرمان برقی . دیگه استاندارد های 85 گانه هم که اجباری شده و روی محصولات جدید نصب میشه . یعنی اینجور توضیح بدم که همه ی امکانات و آپشنهای اطلس را داره فقط اون چندتا آپشنی که گفتم اضافه داره . مزیت اطلس یکی موتور ارتقا یافته ش هست که فقط سه اسب بخار فرقشه و یکی طراحی متفاوتش (در نمای جلو و عقب و داشبرد ) حالا دیگه انتخاب با خودته ببین آیا 60 میلیون اختلاف قیمت بابت موتور ارتقایافته و طراحی متفاوت و با چندتا آپشن کمتر ارزش داره خرید یا نه .
علی اس۵ : بنده ثبت نام ۲۲ مهر s5 اصفهان هستم ،امروز دفتر خدمات قضایی از کرمان موتور و نمایندگی خلیل زاده شکایت کردم،شما هم اینجا بشینید فعالیت های کرمان موتور را رصد کنید و به اشتراک بذارید و دست رو دست بذارید و شاهد از دست رفتن سرمایه تون بشید
تارا v1 پلاس فروردین : با سلام و احترام دوستان تارا v1 تحویل فروردین کسی فاکتور شده؟... خبری نیست؟؟
حسین کشاورز : امسال هنوز j7 بار گیری نشده اوناییم که تحویل گرفتن خودروشون موجود بوده
سعید : همه نشستن تو خونه میگن لنگش کن. با تجمع هم هیچی حل نمیشه. اتفاقا سایپا دوست داره تجمع کنید تا سریع تر بتونه افزایش قیمت ۱۵۰ میلیونی ش رو مجوز بگیره. اون موقع شاهینی که پارسال بازار آزاد ۵۰۰ میلیون بود رو باید امسال از کارخونه ۶۰۰ میلیون بخری.
اس ۳ سفید : ما به تفاوت بیمه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید بهمن : سلام دوستان دعوتنامه من نیومده هنوز یکپارچه ساینا دوگانه سوز
تکمیل 10دی تحویل 30بهمن : برا منم تبدیل اومده ولی همین رانا رو میزارم تبدیل شاید دوباره فیلم سرمان بیارن
علی : براتون پیامک اومده
مهدی : سلام دوستان الان زنگ زدم سایپا میگه طرح پیشنهادی هست میتونید وایسید تا دعوتنامه اصلی خودتون بیاد
سید : سلام منم مثل شما هستم هنوز فاکتور نشده در انتظار هستم خسته شدم
بیژن : سلام منم دوگانه اسفند هستم ولی برام دعوتنامه ساینا دوگانه وکوییک امده باید چکار کنم من ساینا دوگانه میخام
مرتضی : سلام، واسه منم دقیا همین اومده و چیزی ننوشته که پیشنهادی است یا نه و لحن متن طوریه که تغیر خودرو اجباریه !!! البته زنگ زدم نمایندگی، گفتن تا فردا صبرکن تا بررسی کنیم بعد خبر بگیر.
ساینا بهمن : توروخدا راست میگین یا فقط میخوایین اذیت کنید؟؟؟
پیش فروش : ماله من 141500
پیش فروش : مال همه این جوریه ،همراهش دوتا دیگه اومده ،میگه میتونی ،تبدیل بزنی ،دیگه کسی اختیار خودشه ،ولی تا دقیقه 90 هم به سایپا اعتمادی نیست