رادیاتور - سیستم خنک کننده (Cooling System)

1Carهمان طور که می دانید اساس عملکرد موتور اتومبیل بر اساس انفجار سوخت در داخل سیلندرهای موتور است که نیروی حاصل از انفجار، سیلندرها را به عقب رانده و این نیروی رو به جلو و عقب نهایتاً تبدیل به نیروی دورانی می شود. اما این انفجار مسلماً باعث بالا رفتن بیش از حد دمای موتور شده و به موتور آسیب وارد یا حتی منجر به ذوب یا تغییر شکل آن خواهد شد. پس وجود یک سیستم خنک کننده که بتواند دمای موتور را ثابت نگه دارد الزامی است. اما این سیستم خنک کننده موتور چیست و از چه قسمت هایی تشکیل شده است و نحوه عملکرد آن چگونه است؟ در این بخش به این سوالات پاسخ داده و اساس عملکرد رادیاتور اتومبیل را بررسی خواهیم نمود. در تصویر زیر نمونه ای از این سیستم به همراه اجزای مختلف آن را مشاهده می کنید.

 

آشنائی با رادیاتور - سیستم خنک کننده (ویدئو)

دراتومبیل های امروزی دما با استفاده از آب یا مایع خنک کننده ثابت نگه داشته می شود. به این صورت که در اطراف سیلندرهای موتور که محفظه های انفجار هستند، آب به وسیله یک پمپ به گردش درآمده و گرمای موتور را به خود جذب می کند. برای حرکت آب در این نواحی، مجاری مخصوصی در اطراف سیلندرها تعبیه شده است. پس از جذب دمای موتور آب داغ شده و به حرکت خود به سوی خارج از موتور ادامه می دهد. پس از خروج از موتور وارد محفظه مشبکی به نام رادیاتور می شود. در رادیاتور به دلیل تبادل حرارتی بالای آن با هوا، گرمای آب گرفته شده و آب مجدداً خنک می شود. سپس آب خنک شده مجدداً به سوی موتور حرکت می کند و این چرخه از نو آغاز می شود.

اجزای سیستم خنک کننده

 رادیاتور

آشنائی با رادیاتور - سیستم خنک کننده (ویدئو)

رادیاتور محفظه ای مشبک برای خنک کردن آبی است که با از گرفتن گرمای موتور داغ شده و از آن خارج می شود. فضای داخل رادیاتور به صورت شبکه بندی بوده و  تبادل حرارتی بسیار زیادی با هوا داشته و آب داغ را به سرعت خنک کرده و آماده انتقال مجدد به موتور می کند. رادیاتور در دو نوع عمده تولید می شود. رادیاتور عمودی که در آن آب از بخش بالا وارد شده و پس از خنک شدن از کف رادیاتور روانه موتور می شود. رادیاتور افقی که در آن آب از یک طرف رادیاتور وارد شده و پس از پیمودن عرض رادیاتور از طرف دیگر خارج می شود.

فن

آشنائی با رادیاتور - سیستم خنک کننده (ویدئو)

فن یک ابزار کمکی برای رادیاتور است که در بخش جلو یا عقب رادیاتور نصب می شود و هوا را با فشار از میان شبکه های آن عبور می دهد تا تبادل حرارتی بهتر انجام شده و عمل خنک کردن آب بهتر و سریع تر انجام شود. فن نیروی لازم برای گردش را یا به وسیله یک تسمه از موتور خودرو می گیرد و یا اینکه خود دارای موتور برقی مستقل است.

مجاری آب

آشنائی با رادیاتور - سیستم خنک کننده (ویدئو)

به منظور خنک شدن موتور آب باید در اطراف سیلندرهای اتومبیل حرکت کند و حرارت آن را به خود جذب نماید. برای همین منظور در اطراف سیلندرها مجاری مخصوصی وجود دارند که آب بتواند به سهولت در آنها حرکت نکرده و موتور را خنک کند.

ترموستات

آشنائی با رادیاتور - سیستم خنک کننده (ویدئو)

وظیفه اصلی ترموستات ثابت نگه داشتن دمای موتور است. گاهی ممکن است که حرکت مداوم آب در اطراف موتور باعث خنک شدن بیش از اندازه آن شود (که این امر در زمستان ها باعث می شود تا بخاری خودرو به طور کامل داخل خودرو را گرم نکند). در این هنگام ترموستات مسیر حرکت آب را می بندد و آب را در موتور راکد نگه می دارد تا وقتی که موتور به اندازه کافی گرم شود. سپس وقتی که دمای موتور از اندازه تعیین شده تجاوز نمود ترموستات با باز کردن مسیر مجدداً اجازه گردش آب و خنک نمودن موتور را می دهد و به این ترتیب دمای موتور همیشه ثابت می ماند.

واترپمپ

آشنائی با رادیاتور - سیستم خنک کننده (ویدئو)

آب داخل موتور برای گردش درون آن نیاز به نیرو یا در واقع پمپی دارد که آب را با فشار به داخل موتور پمپ نماید. این وظیفه به عهده واترپمپ است. واترپمپ نیروی خور را به وسیله یک تسمه از  موتور می گیرد و با گردش آن، آب از رادیاتور به داخل موتور و از آنجا مجدداً به رادیاتور منتقل می شود.

مایع سیستم خنک کننده (ضد یخ)

آشنائی با رادیاتور - سیستم خنک کننده (ویدئو)

همان طور که تا اینجا گفته شد مایع خنک کننده موتور به طور طبیعی آب است. ولی استفاده از آب به تنهایی گاهی مشکلاتی را ایجاد می کند. مشکلاتی مثل رسوب و خوردگی قطعات داخلی موتور، یخ زدن در روزهای زمستانی، و جوش آمدش در تابستان. برای حل این مشکلات آب را با محلول ضدیخ مخلوط می کنند که از خوردگی و رسوب جلوگیری کرده و نقطه انجماد را کاهش می دهد و همچنین دمای جوش آب را بالاتر می برد.

درب رادیاتور

آشنائی با رادیاتور - سیستم خنک کننده (ویدئو)

درب رادیاتور باید به وسیله تعدادی واشر آب بندی شده باشد و مانع از خروج آب از رادیاتور شود. زیرا با افزایش دمای آب داخل موتور فشاری نسبی در داخل رادیاتور ایجاد می شود و اگر این درب آب بندی نباشد مایع از رادیاتور خارج می گردد. همچنین این فشار باعث بالاتر رفتن دمای جوش مایع نیز می شود. در آخر، با دیدن این فیلم (دانلود) کوتاه که توسط مجموعه 1Car برای شما زیرنویس شده است با عملکرد این سیستم به طور کامل آشنا شوید.

/uploads/Cooling System.flv


منابع

Howstuffworks

Wikipedia

برچسب : خنک , رادیاتور , خنک کننده






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

236 نظر

رضا
0

سلام من پارس تیوفایو دارم نمیدونم چرا وقتی ماشین سرده قبل این که روشنش کنم درب رادیات دو باز میکنم آب و هوا میزنه بیرون همه چیزاشم جنت و ترموسات و درب رادیات و همه رو عوض کردم سالمه آمپرم هم نمیاد بالا استاندار خودش علائمه واشر زدنم نداره اما نمیدونم براچی اینجوریه
23:03  1403/02/01
پاسخ دادن
mohsen
0

سلام وقت بخیر

من امروز خواستم با یه سیم جوش ببینم ضد یخم تا کجای رادیات پایین رفته ولی سیم جوش افتاد داخلش مشکلی ایجاد میکنه؟
21:59  1402/09/23
پاسخ دادن
محمد
0

من با یه پمپ شیشه شوی از صندق عقب ماشین 405که یه دبه 10 لیتری گذاشتم با شیلنگ کولر ازاون شفافای نازک تا در رادیات کشیدم تهشو پلمپ کردم و چند تا سوراخ روی شیلنگ روبروی رادیات گذاشتم وقتی که تو ترافیک باشم میزنم میپاشه رو رادیات سریع امپر میاد پایین،کسی هست بگه اشکال داره یا نه، ممنون
08:04  1402/04/30
پاسخ دادن
رضا
0

سلام من خودرو 22 x دارم چند وقت پیش دنده1به2 پر گاز رفتم بخاری ماشین با اینکه تا بستان بود پکیده علت چیست تمامیآب رادیاتور خالی شد ممنون از راهنمایی شما
19:23  1399/04/13
پاسخ دادن
مجتبی
0

عزیز احتمالا ماشینت روغن هم کم میکنه که باید سرسیلندربازبشه کف سیلندر وواشروسرسیلندربازدیدشه شایدم اگرروغن کم نمیکنید رادیاتور وموتور باید خوب شستشو بشه
12:51  1399/04/06
پاسخ دادن
امین
0

باسلام..
طرز صحیح بستن درب رادیاتور در فصل سرما و گرما رو میخواستم بدونم.
14:47  1399/03/27
پاسخ دادن
ناد رواحد
0

با سلام دوستان من پراید دارم مدل ۹۴ سرعت ماشین ۱۵۰ به بالا که میبرم بعد ۲ دقیقه ماشین انگار نفشو میگیرن باطری سوزن انژکتو شمع و وایر هم عوض کردم
00:16  1399/03/07
پاسخ دادن
امیر
0

چرا رادیاتور به رنگ سیاه است
18:54  1399/01/31
پاسخ دادن
سعید مهرابی
0

سلام
ی مدتی بود رادیاتور ماشینم هوا میگرفت و جنتها باد میکرد و جوش میاورد واشر سرسیلندر و درب رادیاتور و ترموستات همه رو عوض کردیم ولی فایده نداشت
الان جنتها خیلی باد میکنه ولی آمپر زیاد بالا نمیاد نشونه ای از خرابی واشر سر سیلندر هم نداره
لطفا راهنماییم کنید ممنون
09:03  1398/10/25
پاسخ دادن
علی تاجی
0

سلام دوست گرامی من باتجربه که دارم ماشین شما گردش اب ضیعف داره وبایدواترپمپ اب تون روتعویض ویاپره ان روچک کردبه احتمالا واشرسیلندروجنس واشرهم خوب بگذاریدو مشکل تون حتمارفع میشه وفن تون بایدسرموقع روشن بشه
00:13  1402/09/14

سعید
0

سلام
ی مدتی بود رادیاتور ماشینم هوا میگرفت و جنتها باد میکرد و جوش میاورد واشر سرسیلندر و درب رادیاتور و ترموستات همه رو عوض کردیم ولی فایده نداشت
الان جنتها خیلی باد میکنه ولی آمپر زیاد بالا نمیاد نشونه ای از خرابی واشر سر سیلندر هم نداره
لطفا راهنماییم کنید ممنون
09:01  1398/10/25
پاسخ دادن
حسن
0

با سلام ماشینم وانت نیسان هسش قبل رادیاتور عوض کنم اب رو داخل ظرف لاکی میریخیت دیگه برگشت نمیکرد اب از ظرف لاکی بیرون میریخیت رادیاتور رو عوض کردم همونکار رو انجام میداد الان لاکی رو عوض کردم اب رفت و برگشت نمیده ثابته اما هروز یه بطری ۱.۵ لیتری هر صبح اب میریزم درب رادیاتور هم قبل این ماجرا هم عوض کردم در ضمن نشتی هم نداره هیجا علتش چی میباشه
01:12  1398/09/15
پاسخ دادن
سعید
5

قسمتی از ادعاهای شما در مورد کم کیفیتی سانتافه 2400CC درست
است. ولی در مورد سرعت به اطلاع زیر توجه کنید :

حداکثر سرعت سانتافه 2400 سی سی = 210 کیلومتر بر ساعت
حداکثر سرعت سانتافه 3300 سی سی = 235 کیلومتر بر ساعت
بنده خودم با سانتافه 2400CC به راحتی و بدون فشار آمدن به موتور تا 195
کیلومتر بر ساعت باهاش رفتم. البته در اتوبان آدانا - عثمانیه کشور ترکیه.
19:40  1393/07/08

امیدی
0

سلام پرایدمن همیشه اب رو داخل قمقمه سرریز میکنه ووقتی هم موتورخنک میشه دوباره اب رو میکشه داخل رادیاتور ایا این امر طبیعیه ممنون
02:46  1398/09/12
پاسخ دادن
کامران
0

ماشینم پارس ۸۷.یه ماه پیش ترموستات وعوض کردم چون امپربالا میرفت تا خط وسط..بعد دو یا سه روز دوباره بالا رفت مکانیک برام سه راهی اب ودوتا شلینگ وعوض کرد یه خورده بهتره.ولی امروزتا خط وسط بالا میاد ایا امکان داره ترموستات خوب کارنکنه ایا دیاگ نشون میده ایراد چیه؟لطفا راهنمایی کنید
09:21  1398/07/16
پاسخ دادن
kamran
0

ماشینم پارس ۸۷.یه ماه پیش ترموستات وعوض کردم چون امپربالا میرفت تا خط وسط..بعد دو یا سه روز دوباره بالا رفت مکانیک برام سه راهی اب ودوتا شلینگ وعوض کرد یه خورده بهتره.ولی امروزتا خط وسط بالا میاد ایا امکان داره ترموستات خوب کارنکنه ایا دیاگ نشون میده ایراد چیه؟لطفا راهنمایی کنید
09:16  1398/07/16
پاسخ دادن
حسام تیبا
0

مدتی آب قمقه ماشینم خالی میشه هرروز ماشین نیباس ولی رادیاتور آب تکون نمیخوره دلیلش چیه هروز باید قمقه پر کنم در مخزن قمقه خرابه به نظرتون مکانیک گفت نمیدونم بازم کسی میدونی جواب بده مرسی..
22:33  1398/07/06
پاسخ دادن
حسین
0

با سلام ماشین بنده پراید مدل 96 . ماشین در حال حرکت باشه یا ایستاده رادیاتور خنک علت چی هست ممنون میشم راهنمایی کنید
21:04  1398/05/31
پاسخ دادن
حمید
0

سلام من پژو 405 دارم وقتی ماشین روخاموش میکنم بعدازنیم ساعت صداازدرب رادیاتور میادآب نمیریزهوآمپرهم درسته به نظرشما مشکلی ندارد
23:38  1398/05/17
پاسخ دادن
مریم
11

شنیدن کی بود مانند دیدن
09:36  1393/06/03

مهی
6

دروغ به عرضتون رسوندن. همین امروز رتبه بندی جدید خودروها مربوط به ماه قبل اومده. همچنان ایکس60 یه سر و گردن بالاتر از رقیب هم قیمتشه
18:05  1393/06/03

رجبعلی ابراهیمی
0

در ام وی ام ایکس33 جدید، برگشت آب از قمقمه به رادیات صورت نمی گیره؟
09:58  1397/12/19
پاسخ دادن
نریمان
10

اونی که 80 تومن هست مدل دو لیتری مزدا 6 هست و برای این هیکل اصلا راضی کننده نیست.
مدل 2.5 لیتری ، با کلیه آپشنها ، دوربین دید عقب ، کیلس ، رینگ 19 اینچ ، دوال زون سیستم تهویه اتومات ، 110000 درهم هست که با احتساب هزینه حمل و نقل میشه : حدود 100 میلیون تومان
09:52  1393/04/23

رامین
0

سلام اقا ماشین من جوش نمیاره ولی دماش میره بالا بخاریم میگیرم سرده ابم کم میکنه البت یه ترک ریز بغل رادیات داشت درستش کردم ولی باز همینطوره مشکل چی میتونه باشه
22:57  1397/12/09
پاسخ دادن
مهران
0

سلام.405مدل91 وقتی راه های دور میرم درب رادیاتور گل میزنه علت چیست با تشکر
16:04  1397/12/09
پاسخ دادن
اوستا
0

مهران جان این مشکل میتونه ناشی از نیم سوز شدن واشر باشه ک دلیلش رانندگی با دور موتور بالاس یا میتونه ناشی از اب روغن قاطی کردن باشه
ولی بهتره ب یه مکانیک نشون بدی تا اگ چیز جزعی بود انشالله رفع بشه
16:22  1398/02/21

محمد
0

سلام وقتتون بخیر. من ی پژو مدل ۸۹ دارم رادیات ماشینم سرش ی چیزی مثل گل میبنده ممنون میشم یکی کمکم کنه بگه علتش چیست؟.والا شستشو هم دادم رادیاتو اب رادیات ریختم بازم حل نشد مشکل
10:03  1397/11/26
پاسخ دادن
مهدی
24

واقعااا
16:11  1394/11/24

شیما
15

چه جوری مثلاااااا ؟ بحثو سیاسی نکن
18:14  1395/11/01

سجاد
13

عزیزم الکی ما داریم سر خودمونو درد میاریم اونا چیزایی رو که باید گوش کنن یا بخونن و زمانی می خونن و می فهمن که دیر شده.
13:29  1396/05/11

ابراهیم
0

با سلام ماشین بنده پراید است ایا اب داخل قمقمه باید سرد باشد اگر بارادیاتور اب در حال چرخش است پس چرا اب قمقمه سرد سرد است
21:18  1397/11/15
پاسخ دادن
امید
0

سلام من دیروز واشرسرسیلندر206تیپ2عوض کردم بدلیل کج شدن سوماپ وتعویض سوپاها.و واترپمپ .وقتی موتوربستم تایم گیری وفیلرگیری خیلی اذیتم کرد ولی موفق شدم.ماشین روشن کردم روغنشم عوض کردم بعدازچنددقیقه کارکردن.یک ساعت درقالپاق بازکردم نگاه فیلرکنم.دیدم روغن رقیق سفیدشده.اب روغن قاطی کرده اساسی.لطفا نظارتون بگیددلیلش چی میتونه باشه.ممنون
22:51  1397/09/18
پاسخ دادن
ناصرپور
0

خاهشا جواب بدژین.پراید۸۶ فن ماشین بیشترازحد معمول وفاصله های کوتاه روشن میشه،آمپر زودزبه زودبالامیره،بخاری ماشین درجا که روظشن باشه سرده به محض اینکه گازمیدم گرم میشه.ممنون
18:42  1397/08/10
پاسخ دادن
روح اله
0

سلام فشار درب رادیاتور چند بار است
09:46  1397/06/22
پاسخ دادن
پارسا
0

سلام دوستان. آب رادیاتوری نیازدارم که که ضدیخ نباشه.ضدجوش باشه.دمای آب را پایین نگه داره.آب راخنک نگه داره.ودرخنک کنندگی آب کمک کنه.ممنون ازجواباتون.خیلی برام مهمه.
00:54  1397/06/10
پاسخ دادن
رضا
0

الکی اگه ماشین در یک مسافت کوتاه جوش بیاره مشکل ازچیه
11:31  1397/04/20
پاسخ دادن
کردستان
0

سلام دما اب پارس ای ال ایکس در بهترین حالت باید چند باشه ممنون میشم بفرمایید
03:46  1397/04/09
پاسخ دادن
saeed
0

سلام .من یه پارس xu7 نودو شیش دارم از روز اول وقتی موتور گرم میشد تر موستات باز میکنه صدای خفیف شرشر آب میاد . چند بار نمایندگی هواگیری کرده درست نشده .آب کم نمیکنه کمپرس هم نداره .آمپر هم بالا نمیره.ممنون میشم راهنمایی کنید
10:35  1396/12/28
پاسخ دادن
باران
0

سلام خسته نباشید مطالب بسیار عالی بودمرسی
22:41  1396/12/06
پاسخ دادن
جواد
0

سلام معمنون میشم اگه راهنمایم کنیدمن یه پراید دارم مدل 84 که رادیات اب از قمقمه بر نمیداره درب قمقمه درب رادیات هم عوض کردم اب قمقمه هم تا خط فول است علتش چیه خواهش میکنم راهنمائم کنید راستی واشرسرسیلندهم تعویض کردم حتی ترموستادم تعویض کردم
21:26  1396/11/21
پاسخ دادن
مجید
17

سلام دوست عزیز آبندی بودن محل قرارگیری درب رادیاتور رو چک کنید چون اگر هوا بکشد سیستم سوپاپ درب رادیاتور بخوبی عمل نمیکند.چیزی که به نظر من اومد رو گفتم
15:26  1397/03/26

یوسف قاسمی
0

من یه پراید دارم اب از رادیاتور میره توی قمقمه ولی دیگه بر نمیگرده به رادیاتور
12:15  1396/11/21
پاسخ دادن
جواد
0

سلام من یه پراید84دارم اب رادیاتور کم میشه ولی از قمقمه اب وارد رادیات نمیشه در رادیاتور ودر قمقمه هم تعویض کردم ولی ناگفته نماند از شلنگ باریک پشت متور یه مقدار نشتی دارد لطفا راهنمایم کنید
23:59  1396/11/20
پاسخ دادن
ابوالحسنی
13

با سلام ماشین بنده پراید مدل ۸۸هست امروز غروب تا الان فن رادیات از موقعی که ماشین روشن میشه فن شروع بکار میکنه لطفا علتش رو بفرمایین متشکرم
20:59  1396/10/09
پاسخ دادن
سینا
6

اب تو رادیاتور نیس یا رله فن خراب شده
18:06  1397/01/16

جلال
0

سلام
18:47  1396/09/11
پاسخ دادن
جلال
2

سلام دوستان عزیز میشه منو راهنمایی بکنید من یک ماشین ای اف سون دارم پیش چن تا مکانیک بردم ولی تشخیص ندادن ایراد ماشینم اینه که نوسان امپر داره باسرعت بالا بیشتر میشه
18:30  1396/09/11
پاسخ دادن
اوستا
0

مشکل میتونه از ترموستات باشه دوست عزیز البته همیشه هم مشکل نمیتونه از درون موتور باشه خوده امپر هم میتونه خراب باشه و شمارو بترسونه چون خودم یبار همین مشکل برام پیش اومده :)
16:28  1398/02/21

علی هواسی
0

در مورد ضمانت رادیاتور خودرو سمند ef7 سوال داشتم نحوه ضمانت چطوری میباشد
20:02  1396/08/13
پاسخ دادن
خلیل
0

پروانه رادیاتورازبالا یاازپایین یاازوسط خنک میکند
00:09  1396/07/25
پاسخ دادن
علی
11

سلام دوستان من ماشینم پراید مدل 86 حالا از سمت چپش آب میریزه وموتورماشین داغ میکنه فنش کار نمیکنه لطفا راهنمایی کنید
18:50  1396/07/14
پاسخ دادن
مرتضي جعفري
0

سلام يه سمند دارمef7دوگانه فنها ازكار افتادن فقط درصورتي كار ميكنه كه درپوش افتامات رله فن رو بردارم با چوب اتصال بدم بهم كار كنه چه دروكند چه تند افتامانتها رم عوض كردم فابريك بازم نشد ممنون از راهنماييتون
02:45  1396/07/03
پاسخ دادن
داریوش عباسی
9

سلام ماشین پژو پارس هس من در رادیاتورو باز گزاشتم فن خراب شده باید چی کارکنم درس شه راهنمایی لطفا
18:40  1396/06/27
پاسخ دادن
دریا
3

خوب بود
16:06  1396/06/18
پاسخ دادن
مهدی ملکی
8

سلام من ماکسیما دارم ماشین وقتی خنکه به موقع فن خاموش روشن میشه اما وقتی بیرونم فن خیلی طول میکشه خاموش بشه اما امپر هم پایینه ودر ااین وضعیت لوله برگشت سرده
00:32  1396/06/17
پاسخ دادن
هادی آستانه
8

پراید ۸۷دارم فنش خیلی دیر خاموش میشه نزدیک به ۱۰دقیقه طول میکشه مهره فن مهره آب درب رادیاتور هم عوض کردم هر جا هم میبرم سر در نمیارن لطفا اگر کسی تجربه داره یه راهنمایی بکنه بعضی اوقات هم آمپر آب پائین میاد ولی فن واینمیسه دوباره میره بالا
00:33  1396/05/01
پاسخ دادن
نويد
0

سلام وقتت بخير حتما در اولين فرصت رله فن رو عوض كن و حتما اصلي بنداز كه اصلي هاش رنگه مشكيه
12:22  1396/06/28

مرتضي جعفري
0

سلام از خود ايرانخودرو اومدن اين سمنديا عوض كردن همشو ولي كار نفتاد
02:36  1396/07/03

محمدجعفری
11

باسلام جندروزیه که ماشینم(پرایدمدل87)اب کم میکنه یعنی دویاسه روزی یکباربایدیک لیتریاشایدم بیشتراب رادیات بریزم توماشین رفتم پیش تعمیرکارمیگه ازلوله فلزی ورودی بخاریت هستش چون لوله چندسال روماشینه وله شده واب ازش میریخت درضمن لوله جنتشوهم عوض کردم میخواستم بدونم احتمال داره ازجای دیگه باشه یانه؟بعدمیخواستم بدونم اسم این لوله فلزی بخاری دقیقاچیه؟باتشکرمرسی
19:00  1396/04/28
پاسخ دادن
حمید
15

سلام آیا درب رادیاتور باید کاملا بسته باشه یاتانصفه بسته شه
21:04  1396/04/24
پاسخ دادن
محمدرضا
32

سلام دوستان
ماشینم پراید ۲گانه سوز کارخونه مدل ۸۹ هستش. آب رادیاتور موقع گرم شدن تخلیه میشه داخل مخزن سرریز ولی مکش نمیکنه داخل رادیات. رادیاتور و دربش و قمقمه رو عوض کردم، بازهم همونجوریه. بنظرتون مشکل چیه؟ ممنون.
17:15  1396/04/15
پاسخ دادن
نادر
6

سلام دوستان ماشین من هم ۲۰۶هستش تیپ۲مدل۸۴که داخل ماشین رادیات بخاری ترکید وچهارنفربودیم کم مونده بود که ماشینو چپ کنم پای من و سمت شاگردم که پدرم بود ضدیخ پاشید و سوختیم
20:32  1396/04/10
پاسخ دادن
MB
2

دوستان سلام مجدد
مر فروش فن رادیاتور کجاست؟
ممنون
10:21  1396/04/04
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
S3 سفید : S3 معروفه به تویتا چینی، یه خودرو کم استهلاک و اقتصادیه، صندوق عقبش ۶۰۰ لیتر جا داره که خیلی عالیه مثلا لاماری ۴۸۰لیتر،هایما اس۸؛ ۳۴۰ لیتر حجم صندوق دارن یا حتی تی۵ فرداموتور که یک شاستی بلند بزرگه ۵۱۵لیتر حجم صندوقشه. تعلیقش فوق العاده نرمه، وزنش کمه، مصرفش کمه، نگهداری خاصی نمیخواد مخصوصا که موتورش تنفس طبیعیه که با توجه به بنزین داخل ایران که اکتانش ۸۷ هست موتور تنفس طبیعی یه مزییته.
S3 سفید : دوستان ، یه چیزی من مطلع شدم که قبلا هم شنیده بودم : شرکت ۹۰ روز کاری (یا ۴۵ یا ۱۵ یا ...) را از تاریخ قرارداد محاسبه نمیکنه بلکه از تاریخ تکمیل وجه حساب میکنه ، اگه میخواین بدونید تاریخ پایان ۹۰ روزتون و شاسی شدن خودروتون کی هستش برید داخل همون صفحه پیگیری وضعیت خودرو مشتری، داخل اون جدولی که چک ها رو ثبت کردن تاریخ پرداخت رو نگاه کنید(برای اقساطی ها منظور چک های اقساطه و برای نقدی ها هم منظور آخرین چکه) از اون تاریخ ۹۰ روز کاری بشمارید(پنج شنبه ها هم حسابه). خود من قراردادم ۱۵ آبان بود، تاریخ تکمیل وجه یا همون تاریخی که بعنوان تاریخ پرداخت چک های اقساطم در صفحه پیگیری ثبت شده بود ۷ آذره، ۲۷ اسفند هم شاسی شدم که میشه دقیقا ۹۰ روز کاری.
رضا : با سلام نیسان منم همینجور شما چه راهی براش پیدا کردین ممنون راهنمایی کنید مدل ۹۲ از سرعت ۷۰ به بالا میلرزه رینگ جلو عوض کردم بالانس کردم گاردن چک کردم ولی لرزش داره بازم
سعیدs5 : داداش من ثبت نام شهریورم شاسی نشدم هنوز
تورم : اینجا ایران است ..
پیام : بچه ها خواهشا 1403.2.8همه شرکت کنید تا به یه جواب برسیم 10 صبح
پیام : عالیه حتما من هستم بریم.
تارااتومات : دیگه یهو میکردنش پیش فروش هم خیال خودشونو راحت میکردن هم ماها رو وگرنه این دیگه چه مدل فروش فوری هست هممونو دست انداختن الکی پولمونو دادیم دستشون به امان خدا معلومم نیست کی ماشین و تحویل بدن
علی : داداش عجله نکن هر چی بیشتر صبر کنی سود تاخیرت بیشتره من خودم ۳۰ ملیون سود تاخیر گرفتم دیر ترهم میدادن خوشحال تر میشدم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حمید : دلال ایران خودرو
علی شوقی : نهصد خرج تو راهی میدن حدود 10روز هم زودتر میگیری ،ایشالله از دزدی نمایندگی هم بی نصیب میمونی اگه مستقیم بری کاشان واسه تحویل
علی شوقی : برو پایین صفحه بزن رو ادمک
اتومات یکپارچه بهار 1403 : سلام دوستان ممکنه کسی راهنمایی کنه این بخشنامه که دیروز پیامک اومده اخرین فرصته یا باز هم فرصت هست برای بهار 403 تو بخشنامه‌های بعدی که تکمیل وجه کنند؟ من الان نمی‌تونم تکمیل وجه کنم و پولم یک ماه دیگه حدودا اماده می‌شه
حمید : جاسوس پست
فرهاد : دلال ها ناله میکنن چون سود شون کم شده برید سر چهار راه ها نیرو و کارگر بیارید جهت تجمع شما ها پول دارین خرج کنید شاید جواب بده😂😂
علیرضا : بیست و چهارم فروردین یا اسفند؟؟؟
سورن تک اسفند : یه مدت بعداز تحویل خودرو بهتون پیام میاد یا زنگ میزنن میری نمایندگی یه حواله بهت میدن میری بانک میگیری شانسی احتمال داره ده روز بعد یا دوماه بشه. شخصا یه ماشین تبدیل زدم سرانه منو بعداز شصت روز دادن
پارس : سلام قیمت خودرو پایین آووردن نگران نباشید پارس xup,372،،
جناب 207 : اگر برای همه امده باشه باید قبلش اطلاع رسانی از طریق پیامک به همه انجام بشه که فلان تاریخ شما میتونی تغییر رنگ انجام بدی و ظرفیت محدود هست نه بدون اطلاع رسانی