بررسی تویوتا 4Runner مدل 2015

بررسی تویوتا 4Runner مدل 2015

امروزه کمتر شاسی بلند (SUV) یکپارچه ای با قابلیت آف رود وجود دارد. تویوتا 4Runner مدل 2015 نه تنها یکی از این دست خودروهاست بلکه سه ردیف صندلی، فضای کافی صندوق عقب و سابقه درخشان کمپانی تویوتا را به خریداران ارائه می‌کند. اگر امید به یافتن خودرویی با تمامی این خصوصیات هستید، تویوتا 4Runner ارزش خرید در این محدوده قیمتی را دارد. شاید مصرف سوخت کم یا سواری راحت یک کراس اوور را نداشته باشد، اما تویوتا 4Runner به اصل و نصب خودش به عنوان شاسی بلندی که آمادگی لازم برای انجام هر کاری را دارد، وفادار باقی می‌ماند. حتی در تیپ پایه SR5، تویوتا 4Runner آمادگی حرکت در جاده های آف رود را دارد. تجهیزات استاندارد این شاسی بلند عبارتند از : گل پخش کن و سینی های محافظ زیر سپر؛ این در حالی است که در تیپ های  چهار چرخ محرک دیفرانسیل دو منظوره و سیستم  کنترل در سربالایی و سراشیبی نیز، اضافه شده است.

بررسی تویوتا 4Runner مدل 2015

تیپ Trail تجهیزات الکترونیکی پیشرفته ای برای افزایش دقت در جاده های آف رود را به تجهیزات خود اضافه کرده است، اما بزرگترین خبر در مدل امسال، به تیپ کاملا مجهز TRD Pro مربوط می‌شود که از  تایرهای گوشتالود، کمک فنر های Bilstein برای افزایش عملکرد و طراحی متمایز بهره می‌برد. خلاصه کلام اینکه، تویوتا 4Runner می‌تواند با بزرگترین رقبا دست و پنجه نرم کند و توانایی آن در مدل جدید بیشتر از قبل شده است. اگر بیشتر اوقات خود را در جاده می‌گذرانید، خودروهای خانوادگی دیگری نیز، در دسترس شما قرار دارند. تویوتا 4Runner به هنگام عبور از ناهمواری ها عملکرد مناسبی از خود نشان نمی‌دهد و در مقایسه با کراس اوورهای مجهز به پیشرانه شش سیلندر خورجینی، از مصرف سوخت تاسف برانگیزی برخوردار می‌باشد. همچنین سفارش ردیف سوم صندلی برای این خودرو تنها برای نشستن کودکان مناسب هستند و برای افراد بزرگسال باید چاره دیگری اندیشید. 

بررسی تویوتا 4Runner مدل 2015

رقبای متعددی برای این تویوتا وجود دارد؛ اگر جیپ Grand Cherokee مدل 2015 یکی از این رقبا محسوب می‌شود، اگر به ردیف سوم صندلی نیاز ندارید، این خودرو با قابلیت آف رود بالا، امکان سفارش چندین موتور، ظرفیت یدک کشی بیشتر، مصرف سوخت کمتر و طراحی داخلی لوکس، پیشنهاد بسیار مناسبی محسوب می‌شود. دوج Durango با داشتن ظرفیت یدک کشی بیشتر، تزیینات کابین و وجود ردیف سوم صندلی به صورت استاندارد، به پیشنهادی مناسب تبدیل می‌شود. نیسان Xterra مدل 2015 با دو ردیف صندلی نسبتا از کابین ساده ای برخوردار است، اما از نظر فنی شباهت زیادی به 4Runner دارد و ارزان تر است. اگر قصد ندارید در خارج جاده رانندگی کنید، تویوتا Highlander مدل 2015 گنجایش هشت سرنشین را دارد و سواری آن نیز در جاده شباهت زیادی به خودروهای سواری دارد، کارایی و شتاب بیشتری نیز به خریداران خود ارائه می‌دهد. اما اگر چیزی بیشتر از آن می‌خواهید که یک شاسی بلند سنتی با سه ردیف صندلی می‌تواند انجام دهد، تویوتا 4Runner تنها برنده بازی در شهر است. شاید این خودرو نقاط ضعفی داشته باشد، اما این زیبای ژاپنی با کسب رتبه " B " گزینه های زیادی برای ارائه دارد و هنوز یکی از بهترین پیشنهادات در میان خودروهای شاسی بلند سایز متوسط با دو ردیف صندلی در مجلات پرتیراژ خودرویی محسوب می‌شود.

 

طراحی داخلی و امکانات رفاهی

بررسی تویوتا 4Runner مدل 2015

تویوتا 4Runner مدل 2015 شاسی بلندی متوسط است که در چهار تیپ SR5، Trail، TRD Pro و Limited به خریداران ارائه می‌شود. تیپ های SR5 و Trail به دو تیپ فرعی استاندارد و Premium تقسیم می‌شوند. این زیبای ژاپنی به صورت استاندارد قابلیت حمل پنج سرنشین را دارد، اما با سفارش صندلی های تاشوی ردیف سوم با نسبت 50/50 این میزان به هفت سرنشین افزایش می‌دهد. تجهیزات استاندارد تیپ SR5 عبارتند از : رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، سینی های محافظ، گل پخش کن، قلاب یدک کشی، سیستم کنترل در سربالایی و سراشیبی (تنها در تیپ های چهارچرخ متحرک)، دوربین دید عقب، چراغ های مه شکن، آینه های خارجی مجهز به گرمکن، شیشه دودی عقب، چراغ ترمزهای LED، روف ریل، شیشه برقی بر روی درب صندوق عقب، برف پاکن های مجهز به یخ زدا، دسترسی بدون کلید، کروز کنترل، سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک با تعبیه دریچه برای ردیف دوم صندلی، روکش های پارچه ای، صندلی راننده با تنظیمات برقی در شش جهت با امکان تنظیم پشتی، فرمان تلسکوپی با قابلیت تنظیم به بالا و پایین با روکش چرمی و صندلی های عقب تاشو با نسبت 40/20/40. تجهیزات استاندارد الکترونیکی آن نیز شامل این موارد است: قابلیت اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم صوتی مجهز به هشت بلندگو نمایشگر لمسی 6.1 اینچی، قابلیت کنترل از طریق صدا، سی دی خوان، رادیوی ماهواره ای و HD، درگاه صوتی کمکی و درگاه صوتی ) USB / iPodتیپ SR5 Premium تجهیزاتی همانند سانروف، آینه های خارجی ارتقا یافته، روکش چرمی، صندلی های جلوی مجهز به گرمکن، صندلی های سرنشین جلوی برقی، آینه الکتروکرومیک، و نمونه ارتقا یافته Entune با قابلیت همگام سازی با تلفن همراه و  مسیریاب ماهواره ای را به تجهیزات این خودرو اضافه کرده است.

بررسی تویوتا 4Runner مدل 2015 بررسی تویوتا 4Runner مدل 2015

تیپ چهار چرخ محرک Trail تمامی تجهیزات استاندارد تیپ پایه SR5 را در خود دارد و این تجهیزات را نیز، به آن ها اضافه می‌کند: رینگ های 17 اینچی، هواکش روی کاپوت، تزیینات نقره ای بر روی بدنه، قفل دیفرانسیل عقب و حالت های مختلف رانندگی. یپ Trail Premium تمامی تجهیزات استاندارد تیپ SR5 را را در خود دارد.  تیپ های Trail تویوتا به سیستم Kinetic Dynamic Suspension (به اختصار KDSS) مجهز هستند. این سیستم هنگام عبور از پستی و بلندی ها و در سرعت های کم، به صورت خودکار میله های پایداری را جدا می‌کند تا تعادل خودرو بالاتر برود. تیپ TRD Pro اکثر تجهیزات استاندارد تیپ  Trail Premium را در خود دارد و این تجهیزات را نیز به آن ها اضافه می‌کند: رینگ های 17 اینچی به رنگ سیاه مات به همراه تایرهای مخصوص جاده های آف رود، چراغ های اتوماتیک )، سینی محافظ جلو، کمک فنرهای Bilstein، کمک فنرهای جلوی ارتقایافته، ارتفاع بیشتر، جلو پنجره منحصر به فرد سیاه رنگ و تزئینات زیبا. تیپ Limited تجهیزات تیپ Trail Premium را دارد، اما به گل پخش کن، قفل دیفرانسیل عقب  و و حالت های مختلف رانندگی برخوردار نیست. از دیگر مشخصه های برجسته تیپ Limited می‌توان به رینگ های آلومینیومی 20 اینچی، کمک فنرهای قابل تنظیم، چراغ های اتوماتیک، سنسورهای پارک عقب و جلو، دسترسی و استارت بدون کلید، سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه ای، روکش چرمی، صندلی های جلو با دریچه هوا و سیستم صوتی JBL مجهز به 15 بلندگو و سیستم ایمنی Connect اشاره کرد. تجهیزات رفاهی فراوانی نیز، به عنوان تجهیزات سفارشی در تیپ های پایین تر قابل خریداری هستند؛ اما دسترسی به آنها به محل سکونت مالک بستگی دارد. تجهیزات سفارشی که به صورت تکی به فروش می‌رسند عبارتند از: رکاب های ثابت، رکاب های تاشوی خودکار، کفی کشویی صندوق عقب و  روف ریل های ضربدری بر روی سقف.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی تویوتا 4Runner مدل 2015

قدرت این زیبای ژاپنی از طریق یک پیشرانه شش سیلندر خورجینی 4.0 لیتری تامین می‌شود که قادر به تولید قدرتی معادل 270 اسب بخار و گشتاوری در حدود 377 نیوتن متر است. همچنین این خودرو به گیربکس پنج سرعته اتوماتیک مجهز شده است. تیپ های SR5 و Limited یا به صورت دیفرانسیل عقب و یا چهار چرخ محرک، و تیپ های Trail و TRD Pro تنها به صورت چهار چرخ محرک به خریداران عرضه می‌شوند. تیپ های چهار چرخ محرک SR5 دارای سیستم چهار چرخ محرک موقت هستند این در حالی است که تیپ های Limited از سیستم چهار چرخ محرک دائمی و قفل مرکزی دیفرانسیل بهره می‌برند. تیپ های Trail و TRD Pro به صورت استاندارد به سیستم چهار چرخ محرک موقت و همچنین قفل مرکزی دیفرانسیل، و حالت های مختلف رانندگی تجهیز شده‌اند. همچنین تویوتا 4Runner قابلیت یدک کشیدن بیش از 2,132 کیلوگرم را دارد.  در تست شتاب، تیپ Trail مجهز به سیستم چهار چرخ محرک در 7.8 ثانیه به شتاب صفر تا صد خود دست می‌یابد که میزانی متوسط در میان رقبای شاسی بلند این زیبای ژاپنی محسوب می‌شود. همچنین مصرف سوخت این خودرو در تیپ های دیفرانسیل عقب در سیکل ترکیبی، شهر و بزرگراه به ترتیب 14، 16 و 12 لیتر؛ در تیپ های چهار چرخ محرک به ترتیب 15، 16 و 13 لیتر تخمین زده شده است. این مقادیر برای شاسی بلندهای سنتی کاملا متداول هستند، اما در مقایسه با مصرف کراس اوورهای شش سیلندر مصرف بسیار مناسبی دارد.

 

ایمنی

بررسی تویوتا 4Runner مدل 2015

تجهیزات ایمنی به کار رفته تویوتا 4Runner عبارتند از : ترمز دیسکی ضدقفل، کنترل پایداری، کیسه هوای جانبی جلو، پرده ای، زانویی و محافظ سر عقب. تمامی تیپ های چهار چرخ محرک به سیستم کنترل کشش آف رود به نام A-Trac مجهز هستند که از طریق تغییر مسیر گشتاور به سوی چرخ هایی که اصطکاک بیشتر با سطح جاده دارند، به شما کمک می‌کند به راحتی روی مسیرهای لغزنده حرکت کنید. دوربین دید عقب در تمامی تیپ ها به صورت تجهیزات استاندارد عرضه می‌شود، اما سنسورهای پارک عقب و جلو تنها در تیپ های Limited وجود دارد. همچنین تیپ Limited به سیستم ایمنی Connect مجهز است که شامل سیستم هشدار برخورد از جلو، کشف محل خودروی مسروقه و سیستم امداد مجهز می‌باشد. در تست ترمز، تیپ های چهار چرخ محرک 4Runner Trail پس از طی 40 متر متوقف شد که میزان زیادی برای یک کراس اوور استاندارد محسوب می‌شود اما برای شاسی بلندی با قابلیت آف رود مناسب است. در تست تصادف، این زیبای ژاپنی موفق به کسب چهار ستاره از مجموع پنج ستاره برای ایمنی برخورد از جلو و پنج ستاره برای ایمنی برخورد از بغل شد. سازمان ایمنی بزرگراه ها نیز، به 4Runner بالاترین رتبه یعنی رتبه " B " را در زمینه عدم آسیب دیدگی از جلو، طرفین و مقاومت اختصاص داده است، اما در زمینه عدم آسیب دیدگی از جلو رتبه " ضعیف " را کسب کرد. طراحی محافظ سر و صندلی رتبه " خوب " را برای محافظت از گردن در برخورد از عقب به دست آورده است. 

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی تویوتا 4Runner مدل 2015

ابزارها و کلیدهای کنترلی در داخل کابین این شاسی بلند قوی به خوبی طراحی و قابل درک هستند، این در حالی است که صفحه کیلومترشمار آن نیز، کاملا جذاب و خوانا است. استفاده از مواد با کیفیت در داخل کابین که کمپانی به دوام آن بیش از زیبایی اهمیت داده است، خریداران را کاملا راضی و خشنود ساخته است. اگر خواهان کابینی لوکس برای خودروی خود هستید، جیپ Grand Cherokee دارای چنین کابینی است. علاوه بر این، تمامی تیپ های تویوتا 4Runner به درگاه صوتی با یک نمایشگر لمسی مجهز هستند که درست در بالای کنسول مرکزی قرار گرفته است. بسته به نوع تیپی که خریدار انتخاب می‌کند، این نمایشگر لمسی با عملکرد متعدد به سیستم تویوتا Entune مناسب با خدمات همگام سازی و اپلیکیشن ارائه می‌شود. تمامی تیپ های به غیر از تیپ پایه SR5 و Trail یک سیستم مسیریابی درون این درگاه ادغام شده است. در خصوص فضای موجود برای سرنشینان، قرار گیری استاندارد صندلی های پنج سرنشین در این خودرو شامل صندلی های ردیف دوم تاشو با نسبت 40/20/40 است. سفارش ردیف سوم صندلی برای کسانی بهتر است که به صورت دسته جمعی به محل کارشان می‌روند.  در حقیقت، این خودرو از بهترین فضای صندوق برخوردار است. این فضا در پشت صندلی های عقب حدود 13 لیتر است؛ این رقم با تاشدن صندلی های عقب به 25 لیتر می‌رسد. این میزان فاصله زیادی نسبت به جیپ Grand Cherokee و حتی بیشتر از برخی کراس اوورهای بزرگ (همانند فورد Explorer و هوندا Pilot) دارد.

 

تجربه رانندگی

بررسی تویوتا 4Runner مدل 2015

تویوتا 4Runner یکی از بهترین خودروها در جاده محسوب می‌شود. همچنین این خودرو در خارج جاده بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهد و وجود تجهیزات زیاد در در تیپ های Trail و TRD Pro تنها لذت رانندگی را بالا برده است. علاوه بر این، تویوتا 4Runner برای رفت و آمدهای روزانه به اندازه کافی راحت است ولی فرمان بیش از حد سبک به نظر می‌رسد، ولی این ضعف هنگام رانندگی آف رود جبران می‌شود و تکان های فرمان به حداقل می‌رسد. وجود موتور شش سیلندر خورجینی قدرت مورد نیاز را در اختیار راننده قرار می‌دهد، اما نمی‌توان غرش زیاد آن را در مقایسه با رقبای مجهز به پیشرانه هشت سیلندر خورجینی Grand Cherokee و Durango نادیده گرفت. تعویض دنده ها با وجود گیربکس پنج سرعته اتوماتیک به راحتی صورت می‌پذیرد و راننده به هیچ عنوان آرزوی داشتن یک دنده بیشتر را در سر نخواهد داشت تا دور موتور را پایین پایین بیاورد.


منبع

Edmunds

برچسب : تویوتا 4Runner , تویوتا , چهار چرخ متحرک , دیفرانسیل , کنترل در سربالایی و سراشیبی , تایر , کمک فنر , جیپ grand Cherokee , دوج Durango , نیسان Xterra , تویوتا هایلندر , دوربین دید عقب , دسترسی بدون کلید , کروز کنترل , فرمان , صندلی راننده , سانروف , آینه الکتروکرومیک , مسیریاب ماهواره ایترمز دیسکی , ترمز ضد قفل , کنترل پایداری , کنترل کشش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
د : سلام من یک سال پیش ۲۰۰ میلیون دادم قرار بود هفته گدشته برام دعوتنامه بیاد برای شاهین جی خبری نیست میگن ماشین جی نیست بعد دارن پیش فروش میکنن بخدا اینا مردم گرفتن مسخره من کرمانشاهم
رضا اس ۵ : یعنی چی واقعا خجالت نمیکشند این حرومزاده ها تکلیف ما مهر ماهی هارو معلوم کنید خاک تو سررتون
آرتین : قرار بود سایپا اذیت کنه هیچوقت توطرح شرکت نمی کردم پارسال شاهین تو بازار ۵۰۰بودکاش میخریدم الان منتظر بمونیم تو کارخانه ۵۰۰به بهمون بدن اونم مشخص نیست خدا لعنتشون کنه
متقاضی : چرااااا اینقد بازی میدن ما رو . قرار بود بهمن بدن ولی هنوززززز خبری نشده
S5 : بی‌نظم ترین شرکت خودرو سازی کرمان موتور ۲ ماه فقط میگن خودرو شما آماده حمل هست مملکتم قانون نداره خدا شکر هر شرکتی هر کاری میخاد میکنه واقعا به خودتون چی میگین مردم مسخره خودشون کردن
مشهد : سلام ماشین خوبی هست من تا الان دوبار ثبت نام کردم از پارس هم بهتر هست ولی دو تا عیب داره ۱.شتاب اولیه کند ولی شتاب ثانویه بسیار خوبه ۲.در دنده عقب هم ماشین ضعیف هست علی الخصوص اگر اگر سربلتدی باشد
د : سلام من یک سال پیش ۲۰۰ میلیون دادم قرار بود هفته گدشته برام دعوتنامه بیاد برای شاهین جی خبری نیست میگن ماشین جی نیست
محمدی : سلام. در مورد جی 4 چه خبر؟ تاخیر داره یابه روزه؟
محمد جی : فردا ۴شنبه است .آخرین اتمام حجت این کوچکترین اپل باخودم و دوم با شما دوستان گل عزیزم .اگه خودرو شاهین می‌خوایم اعتراض .
محمد جی : حالا مابنسینیمذایراد از همدیگه بگیریم وبهدنادرذهمدیگع تو گرپهدفحش بدیم این حداقل کاریه که ما انجام میدهیم .خب سایپا وصمت هم اینو میخواد تفرقه.واقعابعیده فقط چند نفر از دوستان دیروز به هم فحش دادند
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا : سلام بنده 12 دی تکمیل وجه کردم بابت 207 فلز اوایل فروردینم مابالتفاوت رو پرداخت کردم ولی هنوز فاکتور که نشده هیچ رو همون مابه التفاوت مونده ؟!
85گانه : یک بهمن تکمیل وجه کردم 90روزه گذشته هنوز خبری نیست کسی مثل من هست تیک بزنه
پارس زمستان : امروز تکمیل وجه کردم رفتم نمایندگی بعدش مثل اینکه ظرفیت محدود هست اگه کسی مایل به تکمیل وجه نباشه سری بعد تبدیل به وانت اریسان 2 قراره بیاد
محسن 207 اتومات تحویل اسفند : سلام دوستان،کسی هست که واریز بهمن باشه 207 اتومات؟تا چه تاریخی فاکتور شده؟
ج : دوستان برین کارزار امضا بزنین زودتر هرکس میشناسین بگین
30بهمن 4552 : فردافاکتورمیشی
علی : دوستان اینهایی که میان مردم را ناامید میکنن از خود ایرانخودرو هستند گول اینها را نخورید اینها نونشون در افزایش قیمته
پیش فروش ابان : تحویل فروردین هستم فاکتور نشدم فعلا 11526136
زمستان : قیمت موعد تحویل
ساندرو : کاملا درسته، حداقل ش اینه تلاشت رو می‌کنید، بخصوص 0قضات در شهرستانها خیلی از امثال ما حمایت میکنند.