بررسی سدان مرسدس بنز C-Class مدل 2015

بررسی سدان مرسدس بنز C-Class مدل 2015

با معرفی سدان مرسدس بنز C-Class با قیمت زیر 30,000 دلار ، خودروهای این خانواده از قید و بند این که مدل پایه محصولات کمپانی مرسدس بنز محسوب بشوند، رها شده‌اند. برای دستیابی به این هدف، مدل های C-Class مدل 2015 با افزایش 9 سانتی متری در طول و 4 متری در عرض به خریداران عرضه می‌شوند. در حقیقت می‌توان گفت که اکنون خودروهای C-Class در اندازه خودروهای E-Class چندین سال قبل عرضه شده‌اند. می‌توان گفت مرسدس بنز C-Class رفته رفته جا پای خودش را محکم کرده است، با این حال در سال 2015 حدود 91 کیلوگرم از وزن آن کاسته شده است.  از طرفی، علاوه بر این که اندازه خودرو افزایش پیدا کرده است، کمپانی مرسدس داخل کابین را نیز، اصلاح کرده است.

بررسی سدان مرسدس بنز C-Class مدل 2015

سیستم تفریحات و سرگرمی مرسدس C-Class و نمایشگر لمسی آن، شباهت زیادی به سیستم تفریحات و سرگرمی مرسدس بنز S-Class دارد. همچنین در این زیبای آلمانی تجهیزاتی همانند سیستم تعلیق   AIRMATIC ،  کروز کنترل تطبیقی و سیستم هشدار عبور از خط وجود دارد. پیشرانه به کار رفته در این خودرو به منظور جداسازی آن از تیپ پایه CLA بهبود یافته است. اکنون خودروهای C-Class با پیشرانه چهار سیلندر 2.0 لیتری مجهز به توربوشارژر به بازار عرضه می‌شوند که قادر است 241 اسب بخار قدرت و گشتاوری در حدود 370 نیوتن متر تولید کند. این پیشرانه در مقایسه با پیشرانه چهار سیلندر قدیمی، 40 اسب بخار نیرو و حدود 60 نیوتن متر گشتاور بیشتر تولید می‌کند. مدل های جدید به پیشرانه شش سیلندر خورجینی 3.0 لیتری مجهز به توربوشارژر با تولید 329 اسب بخار قدرت و گشتاوری در حدود 480 نیوتن متر جایگزین مدل های شش سیلندر خورجینی 3.5 لیتری سال گذشته شده است.  این مقادیر برای میزان توان تولیدی با (بیش از 27 اسب بخار) چشمگیر نیست اما میزان گشتاور حدود 110 نیوتن متر افزایش داشته است.  مرسدس بنز C300 با پیشرانه چهار سیلندر به صورت دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک به خریداران عرضه می‌شود؛ موتور شش سیلندر خورجینی مرسدس بنز C400 منحصرا با سیستم چهار چرخ محرک 4Matic عرضه می‌شود.

بررسی سدان مرسدس بنز C-Class مدل 2015

بدون توجه به طراحی داخلی، مرسدس بنز C-Class با  گیربکس هفت سرعته اتوماتیک به خریداران عرضه می‌شود. طراحی خودرویی با ابعاد کوچک کار ساده ای نیست اما کمپانی مرسدس بنز این کار را با مهارت انجام داده است. این نسبت شاید در S-Class کلاسیک کم باشد که شامل کاپوت کشیده، خطوط منحنی و صندوق عقب کوتاه می‌شود. همچنین سقف S-Class دارای شیب بیشتری نسبت به C-Class است اما خودروی C-Class به لطف کوتاهتر شدن فاصله محوری فاصله مناسبی از سطح زمین دارد. چهره یکپارچه C – Class شامل جلو پنجره بزرگ با چراغ های جلوی LED می‌باشد. سپر کوتاه این خودرو در تیپ ها و طراحی ها متفاوت است، اما شامل ورودی هوای اضافه نیز، می‌شود. قسمت عقب این زیبای آلمانی نیز، با بادشکن، چراغ های LED و خروجی اگزوز دوتایی خودنمایی می‌کند. 

بررسی سدان مرسدس بنز C-Class مدل 2015

علی رغم داشتن بدنه مشابه این خودرو با S-Class، طراحی داخلی خودروی C-Class اسپرت به نوبه خود منحصر به فرد است. به محض نشستن در داخل این زیبای آلمانی، نمایشگر بزرگ تعبیه شده در بالای کنسول مرکزی خودنمایی می‌کند. برخی افراد ممکن است ظاهر گونه آن را دوست داشته باشند و ظاهرا هنوز ناتمام به نظر می‌رسد. این نمایشگر بزرگتر از آنچیزی است که در مرسدس بنز CLA می‌بینید. دریچه های سنتی آن نیز، در زیر این نمایشگر قرار دارند. در مدل های 2015 این زیبای آلمانی، رادیو و درگاه سیستم سرگرمی HVAC متعارف خودروهای C-Class برداشته شده است و ممکن است برخی خریداران از این موضوع ابراز رضایت نداشته باشند.

بررسی سدان مرسدس بنز C-Class مدل 2015

به جای صفحه شماره گیر تلفن که که مدت ها است از تاریخ مصرف آن گذشته است، کلیدهای جدیدی برگرفته از مرسدس بنز S-Class جایگزین شده اند که از نظر زیبایی شناختی و راحتی استفاده به مذاق بسیاری از خریداران خوش آمده است. تمامی سیستم های سرگرمی از طریق پدلمسی و کلیدهای روی فرمان در کنسول مرکزی کنترل می‌شوند، بنابراین خودروهای C-Class دکمه های کمی برای مسیریابی، رادیو و تلفن روی بخش پایینی کنسول مرکزی دارد. طراحی های متعددی در C – Class قابل سفارش هستند اما بسیاری از خریداران طراحی چوبی را ترجیح می‌دهند.  صفحه لمسی که قبلا به آن اشاره شد با رونمایی اخیر از مرسدس بنز S-Class در مدل های جدید این کمپانی پرطرفدار در سال جدید است. عملکرد آن شباهت زیادی به تبلت دارد و کاربر می‌تواند از این پد از طریق سیستم سرگرمی C-Class استفاده کند. فکری که پشت ساخت این صفحه لمسی قرار داشته است بسیار خوب بوده است ولی هنوز جا دارد که بیشتر روی آن کار بشود. این سیستم همیشه آنگونه که شما می‌خواهید واکنش مناسبی از خود نشان نمی‌دهد و برخی اوقات به جای آرامش موجب حواس پرتی راننده می‌شود. این سیستم دارای میان برهای متعددی است و می‌توانید از منوی اصلی مستقیم به منوی تنظیمات رادیو دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، خود پد لمسی نیز، در موقعیت خوبی قرار ندارد؛ بدین معنا که چند سانتی متر از جایی که دست شما قرار دارد، عقب تر است. اگر استفاده از این صفحه لمسی مشکل باشد، Control dial کمپانی مرسدس نیز، موجود است. 

بررسی سدان مرسدس بنز C-Class مدل 2015

تمامی مدل های C-Class با کیلومترشمار دوگانه با یک نمایشگر LCD تعبیه شده در وسط آن عرضه می‌شوند. ممکن است برخی افراد از طرفداران نشانگرهای دیجیتال برای سوخت و دما ابراز رضایت کنند اما صفحه کیلومترشمار بیش از حد شلوغ است و گاهی اوقات خواندن آن کار دشواری است . لازم به ذکر است که در این زیبای آلمانی نمایشگر مجازی نیز، موجود است. همانگونه که از خودرویی با یک ستاره سه پر انتظار می‌رود، مواد به کار رفته در طراحی داخلی مرسدس بنز C-Class بسیار خوب است؛ در مجموع ظاهر خوشایند این طراحی در نگاه اول نشان مدرن بودن را به رخ بیننده می‌کشد. پیشرانه چهار سیلندر 2.0 لیتری به کار رفته در مرسدس بنز C300، در مرسدس بنز CLA نیز وجود دارد اما اجزایی همانند سیستم سوخت تزریقی و توربوشارژر برای داشتن بیشترین قدرت ارتقا یافته است. اضافه شدن نیروی بیشتر – در ترکیب با وزن سبک تر مرسدس بنز  C300 – نسبت به اجداد چهار سیلندرش از شتاب بیشتری برخوردار است. 

بررسی سدان مرسدس بنز C-Class مدل 2015 بررسی سدان مرسدس بنز C-Class مدل 2015

بررسی سدان مرسدس بنز C-Class مدل 2015

تجهیز این تیپ با سیستم تعلیق مجهز به فنرلول، توازن خوبی را بین اسپرت بودن و راحتی این زیبای آلمانی ایجاد کرده است. این خودرو در بزرگراه از ثبات و رانندگی نرمی برخوردار است اما عملکرد مناسبی در جاده های پر پیچ و خم از خود نشان نمی‌دهد. فرمان الکتریکی موجود در مرسدس بنز C300 در حالت Comfort ارتقا یافته است؛ اما انتخاب حالت Sport باعث می‌شود فرمان کمی سنگین بشود. در حالت Sport شاهد هندلینگ تیز و قابل پیش بینی هستید اما هر دو این حالت ها حس جاده را به راننده منتقل نمی‌کنند. همچنین برای راننده این امکان وجود دارد که تنظیمات موتور و گیربکس خودرو را از حالت Comfort به Sport تغییر بدهد. همانگونه که انتظار می‌رفت، مرسدس بنز C400 دارای موتور شش سیلندر خورجینی بسیار پرتحرک تر از مرسدس بنز C300 با پیشرانه 3.0 لیتری مجهز به توربوشارژر است. کمپانی مرسدس مدعی است که گشتاور 480 نیوتن متری C400 در دور موتور 1,600 دور بر دقیقه روی می‌دهد. برخلاف مرسدس بنز C300، خودروی C400 به سیستم تعلیق قابل تنظیم AIRMATIC مرسدس مجهز شده است. این سیستم با تنظیمات Comfort، Sport و Sport+ ارائه می‌شود، اما C400 با داشتن دکمه ای در وسط بهترین حالت را دارد.

بررسی سدان مرسدس بنز C-Class مدل 2015

حالت Comfort بسیار روان و حالت Sport+ بسیار خشک است. علی رغم قدرت کم، برخی خریداران C300 را بر C400 ترجیح می‌دهند. با داشتن وزن کم، C300 از فرمانپذیری سریعتری برخوردار است. سیستم تعلیق C300 بسیار دقیق است، بنابراین سیستم AIRMATIC در C400 به ویژه با در نظر گرفتن تنها یک تنظیم، چندان وسوسه انگیز نیست. وجود گیربکس هفت سرعته اتوماتیک در هر دو مدل کمی ناامید کننده است. پدل شیفتر نیز، در این خودرو با واکنش پذیری کند به هنگام تعویض دنده کمک چندانی نمی‌کند. داخل کابین هر دو مدل نسبتا ساکت است و این چیزی است که خریداران کشش زیادی به سوی آن دارند. شاید بتوان گفت که یکی از نقاط ضعف این خودرو این است که راننده ارتباطش را با خودرو از دست می‌دهد چون موتور حتی در سرعت های بالا نیز بسیار بی سر و صداست. 

بررسی سدان مرسدس بنز C-Class مدل 2015 بررسی سدان مرسدس بنز C-Class مدل 2015

مرسدس بنزهای C-Class به سیستم های مشابهی همانند کروز کنترل تطبیقی و سیستم هشدار عبور از خط که در خودروهای بزرگی همانند E و C-Class یافت می‌شود، تجهیز شده است. با استفاده از دوربین ها و سنسورهای جلو مرسدس بنز C-Class به رتاحتی در جاده حرکت می‌کند و در صورت نیاز به حالت توقف کامل در می‌آید.  علی رغم وجود سیستم های متعددی که در این زیبای آلمانی وجود دارد بهتر است دست تان را از روی غربیلک فرمان و چشمتان را از جاده برندارید. در صندلی های جلویی این خودرو بالشتک های متعددی به خریداران ارائه می‌شود اما راحتی آنها برای رانندگی های طولانی مدت نیاز به کمی اصلاحات دارد. کفی های صندلی نیز، کمی نازک هستند و پس از ساعت ها رانندگی موجب کمردرد برای راننده می‌شوند. فضای صندلی های عقب نیز، کمی فشرده است اما می‌توان گفت که برای خودرویی در این کلاس قابل قبول است. در مجموع می‌توان گفت که مدل جدید خودروهای C-Class با ارائه خصوصیات لوکس ماهیت مرسدس بنز را به تصویر کشیده‌اند. اگر چه ممکن است این خودرو پویاترین خودرو کلاس خودش نباشد، اما از بی ام و سری 3 توانایی بیشتری دارد. انتظار می‌رود که کمپانی بنز با این محصول جدید خود به فروش بالایی دست پیدا کند.   


منبع

LeftLaneNews

برچسب : مرسدس بنز , C , Class , خودروهای E , Class , کروز کنترل , S , Class , سیستم تعلیق , سیستم هشدار عبور از خط , توروبوشارژر , دیفرانسیل , چهارچرخ متحرک , گیربکس , فرمان , پدل شیفتر , نمایشگر مجازی , کیلومترشمار






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

20 نظر

A.m
0

كسي كه بنز سوار شد نميتواند ماشين ديگري نگهدارد .
01:28  1395/11/29
پاسخ دادن
پویا
0

ما یکی از این هاداریم خیلی خوبه و زیبا
12:51  1394/09/05
پاسخ دادن
reza
0

میشه منمسوارماشینتون بشم؟؟؟خووشم اومده ازش
20:15  1394/10/10

علی
10

آخرش از فلسفه وارد نکردن آزاد خودرو سردر نیاوردم.اگه بحث حمایت از خودروسازداخلیه که احتیاج نیست با کره وچین مقایسه بشیم.یه نظر به کشور هندکافیه تا ببینیم مردمی که کل شهرشون توالت عمومیشونه!! الان دیگه سری توسرا بلندکردن و بایدشاهد آوازشون تایک دهه دیگه درسطح جهان باشیم.اگرم بحث خارج نکردن ارز وسرمایه ملی هست که ماشالله هرسال یه رابین هود مثل خاوری و زنجانی و..با کمک جان کوچولو یه دل سیر وام بلاعوض میگیرن و میرن تعطیلات/پس لااقل ورود ماشینهای دست دوم آزاد بشه تاهم مردم ما ازین یکنواختی خودروها که چندتابرند تکراری مثل کابوس هرروز جلوی چشمانمونه در بیان هم آمار تصادفات ومرگ ومیر کاهش پیدا کنه هم لااقل تو منطقه خاورمیانه و آسیای صغیر بتونیم بگیم ماهم هستیم.بعد توجیح واردنکردن خودروهای کارکرده از نگاه کارشناسان ذیربط اینه که آلایندگی یه خودروی کارکرده مثلامدل 2005 اروپایی از آلایندگی یه خودروی صفرکیلومتر ایرانی بالاتره وبخاطر حفظ محیط زیست نباید این خودروها رو وارد کرد!!امیدوارم یکروز شاهد تصمیم گیری صحیح در بخش خودرو باشیم.
21:26  1393/10/02
پاسخ دادن
محمد
16

امیدوار باششششششششش
تا صبح دولتت بدمد...
23:58  1393/10/02

مهدي
0

من حاضرم يه ماه عمر كنم كلا ولي تو اين يه ماه يه ماشيني مثل اين داشته باشم
21:14  1393/10/02
پاسخ دادن
mohammad
0

vali bmw328 m sport kheili khushgeltare
18:30  1393/10/02
پاسخ دادن
نادر
2

خداییش دست سایتتون درد نکنه، همینکه هر روز یه ماشین رو برسی میکنید من مجبور میشم همیشه به سایتتون سر بزنم ، دمتون گرم که یدونه اید
17:04  1393/10/02
پاسخ دادن
Saeed.F.O.F
5

به قول احسان خواجه امیری که میگه :
توی فکر همون روزام ؛ یه احساس آرامش ؛ همون حسی که این روزا به
حد مرگ می خوامش (آهنگ احساس آرامش - آلبوم عاشقانه ها)
تمام زندگی فدای یک لحظه حس آرامش ... واقعا که حرف آقا اوشین درسته
16:01  1393/10/02
پاسخ دادن
اوشین
13

شماها هیچ وقت ماشین خارجی نداشتید واسه همین این حرفها رو
می زنید - در حالیکه حتی اگه به جای بنز جت زیر پات باشه بازم بعد 5 یا
6 ماه برات عادی و مثل پراید خودت میشه
من الان یه مدل از کلاس S یعنی اس 500 دارم ولی انقدر باهاش رانندگی
کردم که دیگه اصلا الان اون حس اولیه رو به من منتقل نمی کنه
چون همه چی توی این دنیا گذرا و لحظه ای و عادتی است
هر چقدر هم ماشین درجه یک سوار بشی و پولدار باشی بازم انگار یه
چیزی کم داری .. بازم وقتی یه نفر از خودت پولدارتر رو می بینی به سهم
خودت راضی نیستی و می گی ای کاش من مثل اون بودم
هر روز یه مدل ماشین و هر روز یه مدل گوشی ؛ اینا فقط جنبه ی تشریفاتی
و ولخرجی دارن وگرنه وقتی اونا رو داشته باشی به خودت میخندی ...
حالا برادرمون اومده میگه کلیه هامو می فروشم و نمی دونم چی
خدا بهتون رحم کنه با این طرز تفکر .
یک ثانیه سلامتی یعنی کل دنیا
12:29  1393/10/02
پاسخ دادن
حمید
7

آفرین اوشین کاملا باهات موافقم البته معلومه که بین پراید و بنز تفاوت هست ولی دنیا هم تمومی نداره امروز یه موتور ساده، فردا یه موتور مدل بالاتر،روز بعد یه پیکان دست دوم، یه روز دیگه پراید، یه روز دیگه پژو 405، یه روز دیگه پژو پارس، روز بعدی x33 و لیفان x60، بعدش مگان و امگرند، بعدش اپتیما و سانتافه و یه روز بنز و اگه بخوام ادامه بدم تمومی نداره حالا فرض کنید یه لامبورگینی یا بوگاتی ویرون داری و فکر می کنی از همه بهتری و فرداش می بینی که یک بوگاتی با روکش طلا ساخته شده و دوباره ناراضی می شی این رسم دنیاست و فقط زمانی می تونی از زندگیت لذت ببری که یه ذره چشم و هم چشمی رو کنار بذاری و از اون چیزی که داری راضی باشی. صد البته من هم موافقم که باید برای آسایش و ایمنی خودت و خانواده خودت تلاش کنی و ماشین مناسب برای زندگی روزمره خودت بخری ولی اگه قصد غیر از آسایش داشته باشی (مثلا چشم و هم چشمی) هیچ وقت روی رضایت رو تو زندگی نمی بینی.
13:27  1393/10/02

بیکار
8

داداش خیلی سیری، وقتی یه ماشین مدل پایین سوار میشی همش نگرانی که فلان جاش خراب نشه یا صدای فلان چیزش که درومده میره رو اعصابت . بعدش هم تو رانندگی تمام سعیتو میکنی تا تو چاله نیفتی یا دنده هارو درست عوض کنی یا کمتر کلاج بگیری تا صفحه کلاج تمام نکنی و خیلی چیزای دیگه که شما هیچ وقت تجربه نکردی!!!
من پول ندارم وقتی استارت ماشینو میزنم همش نگرانم یه جاییش خراب بشه خرج رو دستم بزاره از طرفی به ماشین هم احتیاج دارم.
اون سلامتی که دربارش حرف میزنی با نشستن تو همچین لگن هایی از بین میره!!
16:06  1393/10/02

افسانه شیرازی
0

شما عجب آدم عمیقی هستید . واقعا آفرین . احسنت
03:30  1393/11/04

ا.م
0

لعنت به انحصار.
سی هزار دلار.یعنی پول ی مگان مال نسل عهد بوق.تازه هنوز مگان گرونتر از این شاهکاره.
:-(
06:26  1393/10/02
پاسخ دادن
جواد
0

اگر بتونم جفت كليه هام با نصف كبد و يك چشم وگوش با اثنااشر بفروشم شايد پولم برسه بخرمش وگرنه ميرم همون پرايدمو سوار مي شم.
00:56  1393/10/02
پاسخ دادن
بیکار
13

میشه یه روزی من بخوابم کف جاده ، این بیاد از روی من رد بشه؟
بیا منو بکش راحتم کن اما با احساساتم بازی نکن!
تو چقدر زیبایی!!!!
22:26  1393/10/01
پاسخ دادن
Ali
0

طراحی داخلیت بصورت عمودی تو حلق سایر خودرو ها
22:03  1393/10/01
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J7تبریز : با سلام بنده هم ثبت نام ۲۳مهر -نقدی پرداخت کردم تمام مراحل تموم شده -تمام مدارک هم اومده ولی خبری از تحویل نیست فقط همه را دست به سر کردن هیچ کسی هم پاسخ گو نیست
شاهین اتومات : فردا شاهین اتومات فاکتور میشه؟
فاطمه : سلام وقت بخیر خدمت بزرگواران من ثبت نامی سایت یکپارچه که ۱۰۰ میلیون بلوکه کردیم بودم سایپا مدل اطلس بودم که قرعه کشی شد واسم من برای زمستان ۱۴۰۲ بود تقریبا برج ۱۰ یک پیامک برام اومد که ۲۰۴ تومان واریز کردم ولی هنوز دعوتنامه برای تکمیل وجه و تحویل ماشین نیومده کسی اطلاع داره چطوری هست با تشکر
رضا تاراv1p : از میز مشتری کامل توضیح داده
حمیدرضا : سلام،منم پراید ۹۵دارم الان حدود یکماه هست اینطور شده. مشکل ماشین شما از چه بود؟
تارا v4lx : سلام وقت بخیر ، تاریخ تحویل برای من ۲۱ اسفند بوده که الان ۴۵ روزه تاخیر داشته
J7 بانک صادرات : بانک صادراتی ها کسی تحویل گرفته؟من فاکتور هم هنوز نشدم
محمد علی : آقا یه لینک بزارید که هماهنگ شیم برای ۶ اردیبهشت
اطلس فروش فوری اسفند : فعلا که 600 تومن هم خواهان نداره.قیمت بالای 600 فیک هستند ثبت نام اسفند فروش فروی ـ هنوز فاکتور نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محسن : حتما صد درصد خدا خیرتون بده ما که پول نداریم واریز کنیم سهمیه ماشینمون چی میشه
علی : چه دروغ عظیمی .خودتم این دروغو باور کردی
سعید تیگو7 : سلام منم دقیقا 23 اسفند تکمیل وجه کردم هنوز تخصیص نشده رفتم نمابندگی میگه عجله نکن قرار داد تحویل شما برج 5 هست ولی زودتر تحویل میدیم
وحید : خود مدیرعامل ایران‌خودرو هم از زمان فاکتور دقیق اطلاع نداره، سیستمی فاکتور میشه
حمید : من که 365 امروز واسه سورن واریز کردم تموم شد چون قیمت به جلو می‌ره ولی به عقب نمیره بریم تجمع هم فقط چیز دیگه میکنند تو عقب
سینا : سلام دوست عزیز آره احتمالش زیاد هست ولی شما از منبع خاصی اطلاع دریافت کردی؟
حسین : دوستان سلام هرکی دید انصافا جواب بده برای همه پارسی ها پیامک اومده من الویت سفارشی زمستان برام پیامک نیامده ؟؟چه زمانی پیامک اومده
30بهمن 4552 : سلام زنگ بزن ایران خودرودودقیقه بعدفاکتورت میکنه اگه واقعاابانی هستی
یوسف : بعید میدونم این درست باشه، مگر اینکه نقص یا مشکلی در پرونده یا مدارک بوده باشد
سیاوش : برو اداره پست خودش بلده فقط بهش بگو میاد درب خونه