بررسی کیا سول 2015

بررسی کیا سول 2015

شاید در نگاه اول از خود بپرسید که کیا سول 2015 در کدام یک از دسته‌بندی‌های خودرویی قرار می‌گیرد: هاچ‌بک؟ استیشن؟ نوعی SUV کوچک؟ تمام موارد؟ اما نظر شما هرچه باشد، باید بدانید که خرید سول هم از نظر منطقی و هم احساسی مورد تائید است. ارائه تجهیزات استاندارد و سفارشی بسیار، کارایی سول را افزایش می‌دهد. کابین این کوچولوی دوست‌داشتنی، فضای جادار، راحت و دوستانه‌ای را برای شما فراهم می‌آورد و شکل جعبه‌ای مانند آن، فضای صندوق مناسبی را برای حمل چمدان و وسایل در اختیار شما قرار می‌دهد. قیمت پایین و گارانتی طولانی مدت، از دیگر ویژگی‌های این همراه کوچک به شمار می‌روند.

بررسی کیا سول 2015

از جمله رقبای این کره‌ای کوچک در کلاس خودروهای فوق‌العاده جمع و جور می‌توان به مدل‌های 2015 فورد فیستا و شورولت سونیک، و در کلاس هاچ‌بک‌های جمع و جور می‌توان به مزدا 3 مدل 2015 اشاره کرد؛ کیا اسپورتیج و نیسان جوک نیز، از دیگر رقبای سول در کلاس شاسی‌بلندهای کوچک به شمار می‌روند. در مقایسه با سایون xB، کیا سول از طراحی زیباتر و دلپسندتری برخوردار است. با وجود تمام این موارد، اگر به دنبال خودرویی جادار، با تجهیزات و قیمت مناسب هستید، کیا سول پیشنهاد بسیار خوبی است. 

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی کیا سول 2015

کیا سول 2015 یک خودروی چهار درب با ظرفیت پنج سرنشین است که در سه تیپ پایه، + (Plus) و ! (Exclaim) به بازار عرضه می‌شود. تجهیزات استاندارد تیپ پایه عبارتند از: رینگ‌های استیل 16 اینچی، ریل باربند، شیشه عقب دودی، تجهیزات برقی، فرمان تلسکوپی با قابلیت حرکت به سمت بالا و پایین و قابل تنظیم در سه حالت مجهز به دکمه‌های کنترل سیستم صوتی، تهویه مطبوع، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، تودوزی پارچه‌ای، صندلی عقب تاشو به نسبت 40/60، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم صوتی با قابلیت پخش CD مجهز به شش بلندگو، رادیو ماهواره‌ای، جک صوتی کمکی و رابط iPod/USBدسترسی بدون کلید و کروز کنترل نیز، به صورت سفارشی در اختیار خریدار قرار می‌گیرند.

بررسی کیا سول 2015 بررسی کیا سول 2015

کیا سول + از پیشرانه قوی‌تر، رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچی، دسترسی بدون کلید، کروز کنترل، خروجی برق 12 ولت در صندوق عقب، روکش صندوق، تودوزی پارچه‌ای با کیفیت‌تر، زیرآرنجی تاشو در عقب و زیرآرنجی مرکزی برای سرنشینان جلو مجهز به محفظه نگهداری نیز، به صورت استاندارد بهره می‌برد. با سفارش پکیج Uvo eServices برای دو تیپ پایه و + می‌توانید از تجهیزاتی چون چراغ‌های جلوی اتوماتیک، مه‌شکن (فقط در تیپ پایه)، دوربین دید عقب، رابط اطلاعات سرگرمی Uvo مجهز به geo-fencing، هشدار سرعت، کنترل صوتی و رادیو اینترنتی بهره‌مند شوید. 

بررسی کیا سول 2015

با سفارش پکیج Uvo eServices می‌توانید پکیج‌های دیگری را نیز برای سول + سفارش دهید که از جمله آنها می‌توان به پکیج Audio با تجهیزاتی چون کنترل آب و هوای اتوماتیک، روکش چرمی فرمان و دسته دنده، تودوزی چرم مصنوعی، تزئینات داخلی مشکی براق، GPS، نمایشگر لمسی 8 اینچی، رادیو HD، سیستم صوتی پیشرفته Infinity با نورپردازی بلندگوها و ساب‌ووفر اشاره کرد؛ سانروف پانوراما (که ریل‌های باربند استاندارد را حذف می‌کند)، چراغ‌های مه‌شکن، دسترسی و استارت بدون کلید، تودوزی چرم، صندلی راننده برقی با قابلیت تنظیم در هشت جهت، صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن و تهویه، صندلی عقب مجهز به گرمکن، نورپردازی داخلی و فرمان مجهز به گرمکن از جمله تجهیزات پکیج Primo هستند که البته باید پیش از سفارش این پکیج، تجهیزات پکیج Audio را بر روی خودروی خود نصب کنید. پکیج Eco که برای کیا سول+ به صورت جداگانه نیز عرضه می‌شود، تجهیزاتی در راستای کاهش مصرف سوخت در اختیار شما قرار می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به سیستم Stop-Start اتوماتیک و تایرهای 16 اینچی با مقاومت چرخشی کم اشاره کرد.

بررسی کیا سول 2015 بررسی کیا سول 2015
بررسی کیا سول 2015 بررسی کیا سول 2015
بررسی کیا سول 2015 بررسی کیا سول 2015
بررسی کیا سول 2015 بررسی کیا سول 2015

کیا سول !، علاوه بر برخورداری از تجهیزات استاندارد تیپ + و پکیج Uvo eServices، از موارد دیگری چون رینگ‌های 18 اینچی، تزئینات و سپرهای هم‌رنگ بدنه، چراغ‌های حرکت در روز LED، آینه‌های جانبی برقی مجهز به چراغ‌های راهنمای LED، صندلی راننده برقی با قابلیت تنظیم در هشت جهت، آینه الکتروکرومیک، تودوزی پارچه‌ای عالی، روکش چرمی فرمان و دسته دنده، تزئینات چرم مصنوعی و کرومی برای داخل کابین نیز به صورت استاندارد بهره می‌برد. با سفارش پکیج Sun and Sound از تجهیزاتی چون سانروف پانوراما، کنترل آب و هوای اتوماتیک، نورپردازی داخلی، GPS، نمایشگر لمسی 8 اینچی، رادیو HD، سیستم صوتی پیشرفته Infinity در کیا سول ! برخوردار می‌شوید. گفتنی است، پس از نصب این پکیج می‌توانید پکیج Whole Shebang را با تجهیزاتی چون چراغ‌های جلوی زنون (نور پایین)، دسترسی و استارت بدون کلید، کیلومترشمار جدید، تودوزی چرم، صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن و تهویه، غربیلک فرمان و صندلی عقب مجهز به گرمکن سفارش دهید. تودوزی چرم مخصوص با سفارش پکیج Umber در اختیار شما قرار می‌گیرد. 

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کیا سول 2015

کیا سول 2015 یک خودروی دیفرانسیل جلو است که با دو پیشرانه مختلف به بازار عرضه می‌شود؛ تیپ پایه این کره‌ای کوچک با پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتری و با قدرتی معادل 130 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 160 نیوتن‌متر در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. گفتنی است، گیربکس شش سرعته دستی مجهز به سیستم  کنترل در سربالایی به صورت استاندارد و شش سرعته اتوماتیک به صورت سفارشی برای این خودرو عرضه می‌شود. طبق ارزیابی EPA، مصرف سوخت تیپ پایه این خودرو با هر دو گیربکس دستی و اتوماتیک حدود 10.5 لیتر در سیکل ترکیبی (11.4 لیتر در شهر و 9.1 لیتر در بزرگراه) می‌باشد. دو تیپ + و ! نیز، با پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری به خریداران عرضه می‌سوند که قدرتی معادل 164 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 205 نیوتن‌متر فراهم می‌آورد؛ گیربکس شش سرعته اتوماتیک تنها گزینه ارائه شده برای این دو تیپ می‌باشد. مصرف سوخت پیشرانه 2 لیتری نیز، حدود 10.5 لیتر در سیکل ترکیبی (11.9 لیتر در شهر و 8.8 لیتر در بزرگراه) ارزیابی شده است. با سفارش پکیج Eco برای سول + مصرف سوخت کمی کاهش پیدا کرده و به 10.1 لیتر در سیکل ترکیبی (11.4 در شهر و 8.8 در بزرگراه) می‌رسد. در تست رانندگی صورت گرفته، مصرف سوخت سول ! حدود 9.8 تخمین زده شد که در مقایسه با دیگر خودروهای جمع و جور کمتر و با شاسی‌بلندهای جمع و جور برابر است. در ارزیابی‌های صورت گرفته سول! توانست طی 8.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که برای چنین خودرویی در حد متوسط است. 

 

ایمنی

بررسی کیا سول 2015

تمهیدات ایمنی استاندارد برای کیا سول 2015 عبارتند از: ترمزهای دیسکی ضدقفل برای هر چهار چرخ، کنترل در سربالایی، کنترل کشش و پایداری، کیسه هوای جانبی برای سرنشین جلو، کیسه هوای پرده‌ای و محافظ سر فعال برای صندلی‌های جلو. دوربین دید عقب در سول ! به صورت استاندارد و در دو تیپ دیگر همراه با پکیج سفارشی Uvo eServices در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. در تست ترمز انجام شده، کیا سول ! با تایرهای 18 اینچی توانست پس از طی 34 متر متوقف شود. در تست تصادف نیز، این کوچولوی دوست داشتنی موفق به کسب پنج ستاره ایمنی در مجموع و پنج ستاره برای برخورد از جلو و بغل شد. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها نیز، بالاترین رتبه ممکن یعنی "خوب" را برای برخورد از جلو، بغل، مقاومت سقف و طراحی پشت‌سری‌ها از نظر محافظت از گردن به سول اعطا کرده است. 

 

طراحی داخلی و تجهیزات خاص

بررسی کیا سول 2015

کیا سول 2015 علاوه بر نمای بیرونی زیبا و مدرن، از تعادل خوبی میان نمای ظاهری و عملکرد در داخل کابین برخوردار است. کیفیت مواد مورد استفاده در داخل کابین نیز، فراتر از حد انتظار شما برای خودرویی با چنین قیمتی است.

بررسی کیا سول 2015 بررسی کیا سول 2015
بررسی کیا سول 2015 بررسی کیا سول 2015
بررسی کیا سول 2015 بررسی کیا سول 2015
بررسی کیا سول 2015 بررسی کیا سول 2015
بررسی کیا سول 2015 بررسی کیا سول 2015
بررسی کیا سول 2015 بررسی کیا سول 2015

چیدمان نشانگرها و دکمه‌ها منطقی بوده و استفاده از آنها را آسان می‌سازد؛ کار با نمایشگر Uvo نیز، بسیار راحت و آسان است. علاوه بر بهبود کیفیت صدا، سیستم صوتی سفارشی Infinity از حلقه‌هایی با لامپ‌های LED برای بلندگوها بهره می‌برد که با ضرباهنگ موزیک روشن و خاموش می‌شوند و ممکن است برای برخی افراد جالب توجه باشد.

بررسی کیا سول 2015 بررسی کیا سول 2015
بررسی کیا سول 2015

یکی از مزایای طراحی جعبه‌ای شکل کیا سول، وجود فضای پا و سر مناسب حتی در صندلی عقب می‌باشد. در پشت صندلی عقب این کره‌ای کوچک فضایی به حجم 538 لیتر برای حمل وسایل وجود دارد که با تا کردن صندلی، این مقدار به 1,727 لیتر افزایش می‌یابد. شایان ذکر است، این مقدار بیشتر از خودروهای استیشن جمع و جور و با بسیاری از شاسی‌بلندهای کوچک برابر است؛ البته سایون xB از صندوق بزرگتری برخوردار است. 

 

تجربه رانندگی

بررسی کیا سول 2015

با وجود پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری، رانندگی با کیا سول 2015 در شهر لذت‌بخش بوده و در بزرگراه نیز عملکرد خوب و سریعی از خود به نمایش می‌گذارد؛ با این وجود، صدای موتور در سرعت زیاد کمی گوش آزار می‌شود. گیربکس اتوماتیک با تعویض دنده‌های خوب و مناسب و حفظ دور موتور، کمک شایانی به حرکت در سربالایی می‌کند. به همین دلیل اکثر خریداران کیا سول را با همین پیشرانه سفارش می‌دهند. هندلینگ و فرمان‌پذیری خودرو، به خصوص در پیچ‌ها، خوب و دقیق بوده و رضایت راننده را جلب می‌کند. رینگ‌ها و تایرهای بزرگ سول ! کیفیت رانندگی را کاهش داده و حتی در جاده‌های هموار کمی خشک عمل می‌کنند. در پایان باید یادآور شویم که طراحی جعبه‌ای شکل سول با افزایش صدای باد هنگام حرکت در بزرگراه همراه است. 


منبع

Edmunds

برچسب : سول , اسپورتیج , کیا , Soul , اطلس خودرو , مزدا 3 , نیسان جوک , هاچ بک , SUV , فورد فیستا , شورولت سونیک , سایون xB






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

ارشيا
0

ما مدل 2013داريم حرف نداره خيلي خوب راه ميره من سوار كرولا 2014هم شدم اين بهتره
17:24  1394/02/01
پاسخ دادن
حسین
0

سلام
من تو این ماشین نشستم ،از داخلش دو برابر ماشینهای لذت میبرین،واقعا فضای داخل عالی ،وجا دار طراحی شده
10:27  1393/12/15
پاسخ دادن
اکبر 66
3

ابروی کیا رفته با این ماشین بیریخت . تو ایران از این ماشین استقبال نمیشه .
02:00  1393/12/10
پاسخ دادن
مهدی
0

هر وقت این ماشینو از نزدیک می بینم یاد دایی سوباسا میافتم! نمیدونم چرا...
10:05  1393/12/10

سیاوش
8

ماشین مورد علاقه من کیا سول هست. متاسفانه در ایران قیمتش سه برابر کشورهای دیگه هست و نیز پشتیبانی قطعات نداره. شیطونه میگه اولین فرصت بزنم برم خارش دیگه بر نگردم :|
15:06  1393/11/16
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
S3 سفید : S3 معروفه به تویتا چینی، یه خودرو کم استهلاک و اقتصادیه، صندوق عقبش ۶۰۰ لیتر جا داره که خیلی عالیه مثلا لاماری ۴۸۰لیتر،هایما اس۸؛ ۳۴۰ لیتر حجم صندوق دارن یا حتی تی۵ فرداموتور که یک شاستی بلند بزرگه ۵۱۵لیتر حجم صندوقشه. تعلیقش فوق العاده نرمه، وزنش کمه، مصرفش کمه، نگهداری خاصی نمیخواد مخصوصا که موتورش تنفس طبیعیه که با توجه به بنزین داخل ایران که اکتانش ۸۷ هست موتور تنفس طبیعی یه مزییته.
S3 سفید : دوستان ، یه چیزی من مطلع شدم که قبلا هم شنیده بودم : شرکت ۹۰ روز کاری (یا ۴۵ یا ۱۵ یا ...) را از تاریخ قرارداد محاسبه نمیکنه بلکه از تاریخ تکمیل وجه حساب میکنه ، اگه میخواین بدونید تاریخ پایان ۹۰ روزتون و شاسی شدن خودروتون کی هستش برید داخل همون صفحه پیگیری وضعیت خودرو مشتری، داخل اون جدولی که چک ها رو ثبت کردن تاریخ پرداخت رو نگاه کنید(برای اقساطی ها منظور چک های اقساطه و برای نقدی ها هم منظور آخرین چکه) از اون تاریخ ۹۰ روز کاری بشمارید(پنج شنبه ها هم حسابه). خود من قراردادم ۱۵ آبان بود، تاریخ تکمیل وجه یا همون تاریخی که بعنوان تاریخ پرداخت چک های اقساطم در صفحه پیگیری ثبت شده بود ۷ آذره، ۲۷ اسفند هم شاسی شدم که میشه دقیقا ۹۰ روز کاری.
رضا : با سلام نیسان منم همینجور شما چه راهی براش پیدا کردین ممنون راهنمایی کنید مدل ۹۲ از سرعت ۷۰ به بالا میلرزه رینگ جلو عوض کردم بالانس کردم گاردن چک کردم ولی لرزش داره بازم
سعیدs5 : داداش من ثبت نام شهریورم شاسی نشدم هنوز
تورم : اینجا ایران است ..
پیام : بچه ها خواهشا 1403.2.8همه شرکت کنید تا به یه جواب برسیم 10 صبح
پیام : عالیه حتما من هستم بریم.
تارااتومات : دیگه یهو میکردنش پیش فروش هم خیال خودشونو راحت میکردن هم ماها رو وگرنه این دیگه چه مدل فروش فوری هست هممونو دست انداختن الکی پولمونو دادیم دستشون به امان خدا معلومم نیست کی ماشین و تحویل بدن
علی : داداش عجله نکن هر چی بیشتر صبر کنی سود تاخیرت بیشتره من خودم ۳۰ ملیون سود تاخیر گرفتم دیر ترهم میدادن خوشحال تر میشدم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حمید : جاسوس پست
فرهاد : دلال ها ناله میکنن چون سود شون کم شده برید سر چهار راه ها نیرو و کارگر بیارید جهت تجمع شما ها پول دارین خرج کنید شاید جواب بده😂😂
علیرضا : بیست و چهارم فروردین یا اسفند؟؟؟
سورن تک اسفند : یه مدت بعداز تحویل خودرو بهتون پیام میاد یا زنگ میزنن میری نمایندگی یه حواله بهت میدن میری بانک میگیری شانسی احتمال داره ده روز بعد یا دوماه بشه. شخصا یه ماشین تبدیل زدم سرانه منو بعداز شصت روز دادن
پارس : سلام قیمت خودرو پایین آووردن نگران نباشید پارس xup,372،،
جناب 207 : اگر برای همه امده باشه باید قبلش اطلاع رسانی از طریق پیامک به همه انجام بشه که فلان تاریخ شما میتونی تغییر رنگ انجام بدی و ظرفیت محدود هست نه بدون اطلاع رسانی
علی رضا تنها : خنده داره،بجای سواری ،ماشین تجاری بدن؟اگه گفته بودی رانا یا 207 شاید کسی باور می‌کرد
دوگانه : شما داری ادرس بد میدی به مردم ،خدارو شکر کن که گرون نکردن ،نه این که بیای حساب کنی کی چه قدر سود کرده،بقیه گیج کنی ،اگه اونجوری حساب کنی من مرداد 1402تحویل گرفتم 218 تک
سیروان : مال شما ارتقا یافته ست خودش اون واسه دنده ای سقف فلز قیمت قدیم.
پارس سال زمستون : ما اواخر سال 401 طرح یکپارچه با قیمت 165 ملیون ثبت نام کردیم بهار 402 قیمت رفت 180 تابستون 402 قیمت شد 202 ملیون اوایل پایز229 تومن وسط پاییز قیمت شد 256 ملیون چند هفته بعد شد 279 تومن اوایل زمستون شد 294 ملیون تو یک سال چندین بار تغیر قیمت داشتیم . ما به امید 165 ملیون ثبت نام کردیم نه 450 ملیون . کدوم کشوری یه جنسی رو تو یک سال ده بار افزایش قیمت میدن ؟ این واقعا حق ما نیست فراخوان ما باید پاییز میومده زمستون تحویل میگرفتیم ولی یک ماه از سال جدید میگزره باز پیامک نیومد برا بعضی ها هم که اومده با قیمت بهار امثال خدایی خیلی بی انصافیه من خواهش میکنم فردا حضور داشته باشید که به قیمت زمستون بدن بهمون نه بهار تا الانم 10 بار افزایش قیمت دادن به 300 رسوندن اشکال نداره همون 300 تومن بدن بیشترش نکنن منتظر حضور همه با غیرتا هستیم که حقمونو بگیریم نزاریم پایمال بشه یاحق