معرفی کشنده مرسدس بنز Econic

معرفی کشنده مرسدس بنز Econic

کشنده مرسدس بنز Econic به گونه‌ای طراحی شده است که بتوان از آن استفاده‌های زیادی کرد، از حمل زباله‌های شهری گرفته تا خدمات آتش‌نشانی، حمل و نقل فرودگاهی و غیره. کشنده مرسدس بنز Econic آخرین بار در سال 2010 مورد بازنگری کلی قرار گرفت و به موتور بسیار کم مصرف مطابق با استاتدارد یورو 4 مجهز گردید. این کشنده به صورت کابین سقف بلند (با1,935 میلی‌متر ارتفاع، 2,280 میلی‌متر عرض و 2,000میلی‌متر طول) و کابین سقف کوتاه (با 1,485 میلی‌متر ارتفاع،2,280  میلی‌متر عرض و 2,000 میلی‌متر طول) به بازار عرضه می‌شود.

 

طراحی بدنه

معرفی کشنده مرسدس بنز Econic

طراحی بدنه این کشنده کمی نا متعارف به نظر می‌رسد و بادشکن بسیار بزرگ و تخت آن، بیننده را به یاد اتوبوس می‌اندازد. از آن جایی که این کشنده به طور خاص برای خدمات درون شهری طراحی شده است، چراغ‌های راهنما در زیر شیشه جلو (و نه بر روی سپر) قرار گرفته‌اند. هدف کمپانی مرسدس بنز از انجام این کار این بوده است که خودروهای دیگری که در خیابان تردد می‌کنند، بهتر بتوانند چراغ‌های راهنما را ببینند. جلو پنجره ترکیبی V شکل دارد که آن را از کامیون‌های مرسدس بنز بزرگ به ارث برده‌ است و این که از طراحی نسبتاً ابتدایی و ساده‌ای برخوردار است ولی بسیار به جا نصب شده است و کارش را به درستی انجام می‌دهد. سپر هم با طراحی کلی و چراغ‌های مستطیلی شکل جور در می‌آید و چهره کشنده را کامل می‌کند. کشنده مرسدس بنز Econic ارتفاع کمی دارد و این امر باعث می‌شود سوار و پیاده شدن از آن کار راحتی باشد. از طرفی ارتفاع کم باعث می‌شود مصرف سوخت پایین بیاید و کشنده از ارگونومی بهتری برخوردار باشد.

 

طراحی داخلی

معرفی کشنده مرسدس بنز Econic

همانطور که پیشتر گفته شد، این کشنده از ارتفاع کمی برخوردار است و سوار و پیاده شدن از آن بسیار راحت است، درب ‌های آن نیز 620 میلی‌متر باز می‌شوند و تا دسترسی به کابین راحت‌تر باشد. در طراحی داشبورد مورد زیاد قابل ملاحظه‌ای به چشم نمی‌خورد و تنها چیزی که درباره‌ آن می‌توان گفت این است که بسیار ساده است. کابین داخلی بسیار بزرگ و جادار است و می‌تواند چهار نفر را در خودش جا بدهد. عرض داخلی کابین 2,133، طول داخلی  1,770 میلی‌متر و ارتفاع 193 سانتی‌متر است، به این ترتیب، فضای کافی برای سر و پای سرنشینان وجود دارد. بهتر است بدانید صندلی‌های قدری تخت هستند و در سفرهای طولانی خوب از کمر سرنشینان حمایت نمی‌کنند و صندلی راننده از هر لحاظ راحتی او را فراهم می‌کند. صندلی راننده از تنظیمات زیادی برخوردار است و به راننده کمک می‌کند در کمترین زمان وضعیت مناسب باری خودش را تنظیم کند. ارتفاع غربیلک فرمان نیز قابل تنظیم است تا راحتی راننده بالاتر برود. شیشه سراسری جلو نیز دیدی بسیار خوب از اطراف در اختیار راننده و دیگر سرنشینان قرار می‌دهد، با این حال ارتفاع صندلی راننده کم است و باعث می‌شود این کشنده فقط برای تردد در شهر مناسب باشد. دکمه‌ها و کلیدهای کنترلی از چیدمانی ارگونومیک برخوردارند و بسیار خوب کار می‌کنند. کمپانی مرسدس بنز چند پایه در کابین نصب کرده است که به راحتی می‌توان تاخوگراف، Toll Collect یا Fleetboard روی آن‌ها نصب کرد.

 

قدرت و عملکرد موتور

معرفی کشنده مرسدس بنز Econic

همه موتورهایی که روی این کامیون سوار می‌شوند به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که بتوانند با توقف و حرکت‌های مکرر سازگار باشند. همگی این موتورها در کنار گیربکس اتوماتیک Allison قرار می‌گیرند که مصرف سوخت را بسیار پایین می‌آورد. کشنده مرسدس بنز Econic با سه نوع موتور دیزل شش سیلندر تولید می‌شود که بین 238 تا 326 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کنند. همگی این موتورها با استاندارد آلایندگی یورو 5 مطابقت دارند. کمپانی سازنده سیستم BlueTec EEV را نیز روی این موتورها تعبیه کرده است که مصرف سوخت را بسیار پایین می‌آورد و بسیار دوستدار محیط‌ زیست است. علاوه بر این، موتورهایی با سوخت گاز طبیعی نیز به بازار عرضه می‌شوند که در مقایسه با همتایان دیزلی‌شان 50 درصد کمتر سر و صدا تولید می‌کنند. این موتورها قادرند حداکثر 279 اسب‌بخار نیرو و 1000 نیوتن‌متر گشتاور تولید کنند.

معرفی کشنده مرسدس بنز Econic

ارتفاع کم این کشنده باعث می‌شود مرکز ثقل پایین بیاید و هندلینگ و کیفیت سواری بهبود پیدا کند. علاوه بر این، اکسل‌های الکتروهیدرولیکی نیز باعث می‌شوند این کشنده از قدرت مانور بالایی برخوردار باشد. این اکسل‌ها قابلیت آن را دارند که 200 میلی‌متر بالا و 60 میلی‌متر پایین بروند تا انعطاف‌پذیری کشنده بالاتر برود. کشنده مرسدس بنز Econic با چهار نوع شاسی مختلف به بازار عرضه می‌شود که ظرفیت‌های مختلفی دارند.

 

نتیجه‌گیری

معرفی کشنده مرسدس بنز Econic

کشنده مرسدس بنز Econic از تجهیزاتی برخوردار است که آن را قادر می‌کند از عهده انجام دشوارترین کارها بر بیاید. این کشنده یک اثر ناب از مهندسی آلمانی است و در این کلاس از کشنده‌ها، پیدا کردن یک کشنده بهتر کار دشواری است، موتور آن نیز بسیار کم مصرف و قوی است و تنها ایرادی که می‌توان از آن گرفت این است که در مقایسه با دیگر کشنده‌های این کلاس از قیمت بالاتری برخوردار است ولی واقعاً ارزش خرید دارد و به نسب پولی که بابت آن می‌پردازید، کارایی و عملکردی بسیار عالی در اختیار شما قرار می‌دهد.

معرفی کشنده مرسدس بنز Econic

معرفی کشنده مرسدس بنز Econic
 
معرفی کشنده مرسدس بنز Econic
 
معرفی کشنده مرسدس بنز Econic

منبع

TopSpeed

 

برچسب : کامیون , کشنده , کشنده مرسدس بنز , کشنده مرسدس بنز Econic






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

کاربر: reza-4WD
0

در تصادف بسیار آسیب پذیر هست
23:11  1393/12/09
پاسخ دادن
رامین
5

خیلی ازش خوشم اومد واقعا طراحی کارامدی داره به جرات میشه گفت حتی 1 تازه کار با این کامیون میتونه با تسلط خیلی خوب در خیابانهای شلوغ رانندگی کنه و با تسلط مناسب بر جاده و اطراف خود نهایت لذت و آرامش را داشته باشه . +++
00:25  1393/12/04
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
منظره : اخه اوسکول ثبت شکایت که مهم نیست.منم الان میتونم از ترامپ شکایت کنم و ثبت شه.چه ربطی داره احه
ساینا85گانه : دوستان به حرف یه عده مغزفندقی خودتونومعطل نکنید.وانت پرایدخیلی شیک و مجلسی از۲۶۰تومن شدش۳۱۰تومن فعلا توکارخونه.این سهندم که دارن میدن نتیجه اعتراضات یه عده بودولی جالب اینه دارن پیش فروش میکنن چرا؟چون قیمتش قراره بره بالا.پژو پارس که ملت پیش خریدوحتی ۷۰درصدپولشو داده بودن از۲۹۰رسیدبه۴۵۰کارخونه..بعدبعضی خوشخیالامیخوان با شکایت ساینایی که دیگه تولیدنمیشه ومتوقف شده روباقیمت قبل ازسال بخرن.یعنی سایپابیاداختصاصی واسه اونایه چنتاساینابزنه بیرون.ساینا وشاهین جزو پرمتقاضیترین خووروههای سایپان که بعیدمیدونم حالاحالاها خبری از عرضشون بشه.تویی که قراره بالاخره ساینارو بگیری...میگیری ولی حداقل با ۵۰۰تومن قیمت کارخونه
عبدالله : هفته چهارم بهمن هستم امروز دعوتنامه برام اومد
موبیدیک : اره بچه ها باید هر کسی تهران و اطراف تهران هست بیاد.
به جواد : چقد با تجربه ...
تارا وی ۱ : ۳۱ فروردین موعد تحویل.پیش فروش .بخشنامه ۴۶۶۳ تارا وی ۱ پلاس تیتانیوم نقره ای زنگ زدم مشتریان ایران خودرو گفت تا ۱۲ خرداد احتمال تحویلش هست ولی چون این رنگ رو ندارن باید منتظر باشین اگه به دستشون برسه که هیچ اگه که نه یا تبدیل میزان یا تغییر رنگ. سود تاخیر ۱ درصدماهیانه کل ماشین فعلا باید بدویم ........
mhd S3 : لطفا" یه توضیح مختصر بدین چه مدارکی نیاز هست و چقدر هزینه داره منم شکایت می کنم
mhd S3 : سلام از دوستان کسی اراک ثبت نام کرده که در نوبت بارگیری باشه من 20 روزه تو نوبت بارگیری هستم ولی هیچ خبری نیست میگن زمان ارسال مشخص نیست. خودم فکر میکنم ارسالی اراک کم هستش و تا اندازه یک تریلی نشه ارسال نمی کنند
S5مهر : من هم موافقم خسته شدم دیگه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پیش فروش : کارش درست بود دمش گرم ،ولی گفت 100درصد مبلغ 134تومنه ،ولی الان 142 اومده
مهدی : اره خدا را شکر میکنم که دعوتنامه امد الان باید برم دنبال برگ سخا دوستان راهنمایی کنید
هادی : میشه از همه کارت های بانکی پرداخت کرد؟
ساینا : فکر کنم برابهمن هم دو گانه اومده هم تبدیل ولی برا اسفند فقط تبدیلی اومده اونم اختیاری
حمید : سلام منم دقیقا مث شمام باید فعلن تا خرداد بهش فک نکنیم جناب
مرتضی : با تشکر از آقا پرهام که تو این مدت روحیه دادندو ما را همراهی کردند،کار شما درسته مرد بزرگ
سورن دوگانه دیماه : سلام دوست خوبم شما چ تاریخی تکمیل وجه کردی منم مث شما 21 آذر تکمیل وجه کردم تحویل 30 دیماه هستم
دوگانه‌بهمن : سلام‌دعوتنامه‌من‌الان‌اومد‌تبریک‌میگم‌به‌همه‌بهمن‌واسفندماهیها
123 : 30 دی تحویل بوده امروز ماشینو تحویل گرفتیم.کسی تا حالا دیرکرد گرفته؟
ساینا دوگانه اسی : آقا دعوتنامه دوگانه بهمن اومد پیش فروش 1401