بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015

بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015

چنانچه مدت زمان کوتاهی را پشت فرمان مدل 2015 میتسوبیشی لنسر Evolution سپری کنید، متوجه خواهید شد که این سدان جمع و جور برای گروه خاصی طراحی شده است: عاشقان رانندگی‌های سریع و خشن! اگرچه عمر این ژاپنی کوچک در سال 2015 به پایان می‌رسد، اما باز هم یکی از مهیج‌ترین سدان‌های بازار به شمار می‌رود. سیستم تمام چرخ محرک پیشرفته Evo، چسبندگی تایرها به سطح جاده را در هر شرایطی تضمین می‌کند و پیشرانه چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر، قدرت زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. گیربکسهای مختلفی که برای این خودرو ارائه شده‌اند، عملکرد عالی آن را مورد تایید قرار می‌دهند. اگرچه گیربکس پنج سرعته دستی ارائه شده در تیپ GSR ممکن است کمی با استانداردهای در نظر گرفته شده برای این کلاس فاصله داشته باشد، اما با ارائه عملکردی خوب رضایت رانندگان و خریداران را جلب می‌کند. با این وجود، گیربکس شش سرعته اتوماتیک-دستی عرضه شده در تیپ MR، در نوع خود یکی از بهترین‌هاست که از طریق پدل شیفترهای قرار گرفته روی میله فرمان، تعویض دنده‌های نرم و به موقع را فراهم می‌آورد. گفتنی است، Evo با عرضه تجهیزات فراوان از جمله سیستم صوتی Rockford Fosgate و نمایشگر لمسی برای GPS خریداران را به هیجان می‌آورد.

بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015

بدیهی است، نقطه ضعف‌هایی نیز در این سدان جمع و جور وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به رانندگی خشک در خیابان‌های شهری و موقعیت رانندگی نامناسب آن اشاره کرد. با نگاهی به کابین متوجه می‌شوید که طراحی داخلی لنسر قدیمی شده و استفاده بیش از حد از پلاستیک خشک، برای خودرویی با این قیمت چندان مناسب به نظر نمی‌رسد. حذف صندلی‌های Recaro از قسمت جلو، از دیگر نقطه ضعف‌های مدل 2015 لنسر Evo محسوب می‌شود. صندوق عقب 198 لیتری این سدان جمع و جور، شاید بزرگ‌ترین ایراد این خودرو باشد؛ چراکه کارایی آن را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد. اصلی‌ترین رقیب Evo، مدل 2015 سوبارو WRX STI است که مورد طراحی مجدد قرار گرفته و اگرچه از بسیاری جهات بر لنسر برتری دارد، اما نمی‌توانید آن را با گیربکس اتوماتیک-دستی سفارش دهید. مدل 2015 فورد فوکوس ST نیز، خودروی دیگری است که با قیمت کمتر، کارایی بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ اما همانند STI، این آمریکایی کوچک نیز فقط با گیربکس دستی عرضه می‌شود. اگر به دنبال خودرویی تمام چرخ محرک با طراحی داخلی مدرن و پیشرفته هستید، مدل 2015 فولکس‌واگن گلف R بهترین پیشنهاد برای شما است. با وجود تمام این تفاسیر، مدل 2015 میتسوبیشی لنسر Evolution برای آن دسته از افرادی که خواهان سرعت و هندلینگ عالی هستند، انتخاب بسیار خوبی است.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015

میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015 یک سدان جمع و جور با عملکردی بسیار عالی است که در دو تیپ GSR و MR عرضه می‌شود. تجهیزات استاندارد تیپ GSR عبارتند از: رینگ‌های آلومینیومی 18 اینچی، چراغ‌های مه‌شکن، آینه‌های جانبی مجهز به گرمکن، کنترل آب و هوای اتوماتیک، کروز کنترل، فرمان با قابلیت بالا و پایین شدن مجهز به روکش چرمی، سیستم Fuse میتسوبیشی با امکان کنترل صوتی و اتصال تلفن‌همراه و سیستم صوتی از طریق بلوتوث، نمایشگر لمسی 6.1 اینچی، سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو با قابلیت پخش CD، رادیو HD، ورودی صوتی کمکی، رابط iPod/USB و رادیو ماهواره‌ای.

بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015
بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015 بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015
بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015

در تیپ MR تجهیزاتی چون رینگ‌های آلومینیوم فشرده BBS، روتورهای دو تکه برای ترمزهای جلو، سیستم تعلیق پیشرفته، چراغ‌های جلوی زنون، برف پاک‌کنهای اتوماتیک، تزئینات بدنه متفاوت، دسترسی و استارت بدون کلید، سیستم صوتی Rockford Fosgate با نه بلندگو، آینه الکتروکرومیک و کنسول مرکزی پیشرفته نیز، به صورت استاندارد وجود دارند.

بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015 بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015
بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015 بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015
بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015 بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015
بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015 بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015

با سفارش پکیج Sight and Sound برای تیپ GSR می‌توانید از تجهیزاتی چون چراغ‌های جلوی زنون، دسترسی و استارت بدون کلید، و سیستم صوتی Rockford Fosgate بهره‌مند شوید. با سفارش پکیج Premium برای تیپ GSR، امکان استفاده از تجهیزاتی چون سانروف، تودوزی چرم، صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن و عایق صوتی اضافی در کنار تجهیزات پکیج Sight and Sound package فراهم می‌شود.

بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015

ورودی هوای جانبی، تزئینات اضافی برای قسمت عقب و بادشکن از جمله تجهیزاتی هستند که با سفارش پکیج Exterior بر روی تیپ GSR نصب می‌شوند. پکیج Touring نیز، تجهیزاتی چون سانروف، تودوزی چرم، صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن و عایق صوتی اضافی را به لنسر MR می‌افزاید. گفتنی است، سیستم GPS به همراه نمایشگر لمسی 7 اینچی و سنسورهای پارک عقب در هر دو تیپ به صورت مجزا عرضه می‌شوند. 

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015

هر دو تیپ میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015 با یک پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری مجهز به توربوشارژر و با قدرتی معادل 291 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 407 نیوتن‌متر به پیش می‌روند. شایان ذکر است، تیپ GSR فقط با گیربکس پنج سرعته دستی و تیپ MR با گیربکس شش سرعته دوکلاچه اتوماتیک-دستی میتسوبیشی مجهز به پدل شیفتر عرضه می‌شوند. همان‌طور که پیش از این گفته شد، این سدان جمع و جور با سیستم چهار چرخ محرک در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. در ارزیابی‌های صورت گرفته، تیپ GSR موفق شد طی 4.4 ثانیه و تیپ MR طی 5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابند که بسیار قابل توجه می‌باشد. سازمان EPA مصرف سوخت این خودرو را برای هر دو تیپ GSR و MR حدود 14.41 لیتر در سیکل ترکیبی و 16.10 لیتر در شهر عنوان کرده است؛ گفتنی است، مصرف سوخت تیپ GSR در بزرگراه حدود 11.90 لیتر و تیپ MR حدود 12.44 لیتر تخمین زده شده است. 

 

ایمنی

بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015

خودروساز ژاپنی با استفاده از ترمزهای ضدقفل، کنترل کشش و پایداری، کیسه هوای جانبی برای صندلی‌های جلو و پرده‌ای و زانویی برای راننده، ایمنی مدل 2015 میتسوبیشی لنسر Evolution را فراهم آورده است. سنسورهای پارک عقب نیز، به صورت سفارشی عرضه می‌شوند. در تست ترمز انجام شده، لنسر Evolution موفق شد پس از طی مسافتی در حدود 34 متر متوقف شود که اگرچه عدد قابل توجهی است، اما برای چنین خودرویی چندان رضایت‌بخش نیست. در تست تصادف صورت گرفته، میتسوبیشی لنسر معمولی که Evolution بر پایه آن بنا شده است، موفق به کسب چهار ستاره ایمنی در مجموع، چهار ستاره برای برخورد از جلو و چهار ستاره برای برخورد از بغل شد. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها نیز، به این سدان ژاپنی از نظر برخورد از جلو، بغل و مقاومت سقف رتبه "خوب" را اعطا کرده است. طراحی صندلی‌ها و پشت سری‌ها نیز، از نظر محافظت از گردن در هنگام برخورد از عقب، رتبه "خوب" را از آن خود کرده است. 

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015

طراحی داخلی Evo در مقایسه با طراحی تهاجمی بدنه آن، بی‌روح و کسل کننده است. پدال‌های آلومینیومی، صفحه کیلومتر پر زرق و برق و غربیلک فرمان جدید، تنها تفاوت‌های این مدل با مدل‌های معمولی لنسر می‌باشند. پیش از این صندلی‌های Recaro که راحتی و آسایش بی‌نظیری را برای سرنشینان به ارمغان می‌آوردند نیز، در این فهرست وجود داشتند؛ اما کمپانی سازنده در آخرین سال تولید Evo این صندلی‌ها را از سدان کوچک خود حذف کرده است.

بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015 بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015
بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015 بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015
بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015 بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015
بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015 بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015
بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015 بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015
بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015 بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015
بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015 بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015
بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015 بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015

شاید تنها مزیت این مدل نسبت به مدل‌های قبلی، قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده باشد که البته باز هم به دلیل تلسکوپی نبودن فرمان، موقعیت رانندگی مناسبی برای برخی افراد فراهم نمی‌آورد. در خصوص مواد مورد استفاده داخل کابین باید بگوییم که بیشتر آنها همانند مدل‌های معمولی لنسر می‌باشند و کیفیت آنها حتی از حد متوسط خودروهای اقتصادی نیز، پایین‎تر بوده و هرگز برازنده خودرویی در این محدوده قیمتی نیستند. با این وجود، پنل‌های درب‌ها از کیفیت خوبی برخوردارند و چیدمان خوب دکمه‌ها و ادوات نیز، کار با آنها را آسان و راحت ساخته است؛ کنترل‌های سیستم صوتی Fuse نیز، استفاده از سیستم صوتی و GPS را لذتبخش ساخته‌اند.

بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015 بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015
بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015

برخلاف مدل‌های معمولی، صندلی عقب Evo تا نمی‌شود و محفظه باتری و مخزن مایع شیشه‌شور، به منظور توزیع بهتر وزن، به صندوق عقب منتقل شده‌اند که همین امر، حجم مخزن را به 198 لیتر کاهش می‌دهد که عملا آن را بدون استفاده می‌سازد. در صورت سفارش سیستم صوتی Rockford Fosgate، ساب‌ووفر این سیستم نیز، حجم صندوق را بیش از پیش کاهش می‌دهد. 

 

تجربه رانندگی

بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015

میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015 خودرویی اسپرت در لباس یک سدان جمع و جور است. سیستم چهارچرخ محرک پیشرفته آن نیز، کشش خوبی در شرایط مختلف به Evo می‌بخشد. عملکرد فرمان بسیار خوب بوده و رضایت رانندگان را جلب می‌کند. توربوشارژر این ژاپنی نیز، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به محض فشردن پدال گاز، دور موتور را به حداکثر می‌رساند. به دلیل رانندگی سفت و خشک، استفاده از این خودرو برای کاربردهای روزمره کمی آزاردهنده می‌باشد؛ در تیپ MR و به دلیل وجود سیستم تعلیق اسپرت تر، این موضوع بیشتر به چشم می‌خورد. با این وجود، گیربکس اتوماتیک-دستی MR استفاده از آن را در مناطق پر ترافیک آسان‌تر می‌سازد. در مجموع می‌توان گفت، بدون توجه به تیپ انتخابی، لنسر Evo خودرویی با عملکرد فوق‌العاده است و در این محدوده قیمتی کمتر خودرویی می‌تواند با آن به رقابت بپردازد. 


منبع

Edmunds

برچسب : Evolution , لنسر , میتسوبیشی , سوبارو WRX STI , فورد فوکوس ST , فولکس‌واگن گلف R






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

8 نظر

دکتر معین
4

ماشین های ژاپنی به خاطر کم استهلاک و کم خرج بودن و دیر به خرج افتادن از بهترین انتخاب ها هستن.


ولی زیبایی ایتالیا و لامبو

امکانات آلمان و مرسیدس



ابهت آمریکا و چورولت
02:08  1394/07/29
پاسخ دادن
دکتر معین
2

در دبی یک دونه صفرش رو دیدم ۱۲۹۰۰۰ درهم.البته نمیدونم gsr بود یا نه ولی اگه gsr اش تو ایران تو رنج ۱۹۰ تا ۲۱۰ میلیون عرضه بشه فک میکنم بیشترین فروش رو داشته باشه مخصوصا gsr اش کاملا ارزش خریدو با این قیمت در بازار فعلی ایران داره.
02:05  1394/07/29
پاسخ دادن
evolution. 14
3

تو ایران تا چند وقت پیش نبود ولی ب تازگی 3 دستگاه نمره شده ک تو خیابان دیده شده حدود قیمت ک پرسیدم 350 م تموم شده.
17:49  1394/06/01
پاسخ دادن
دانیال
6

قیمت این ماشین در ایران در چه حدود هستش؟ کسی نمیدونه؟
21:46  1394/01/03
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
4

عزیز به نظرتون این بهتره یا سوناتا جدید ؟
19:42  1394/01/04

PRC
4

دوستان توجه داشته باشید که تیپ اوولوشن در ایران وجود نداره و مدل های موجود با موتور 1.6 و 1.8 لیتری عرضه میشن
17:17  1394/01/08

مجید
1

سلام
اگه وارد بشه حدود 250 ملیون
18:31  1394/02/22

حمیدرضا
1

پاسخ به ژاوی هرناندز:برای کسی که پشت لنسر ننشسته باشه,پراید هم خداس!!!اگه سوناتا ماشین بود,جای اوو رو توی ماشین باز های آمریکا میگرفت!
20:39  1395/03/31

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جک اس فایو جدید : اردیبهشت 1403 هم شروع شد و ما همچنان اندرخم یک کوچه ایم .... 24 مهر ماه ثبت نام کردم و هنوز شاسی نشده ...
abed : سلام دوستان سورن دوگانه تحویل 402/10/30 بوده امروز میزکار رفتم تبدیل محزن 75لیتری زدم حالا دعوت نامه و قرارداد بروز شده زمان تحویل زدن اوخر خرداد بنظرشما سود دیرکرد تاخیری از برج 10 بهم تعلق میگیره یانه از امروز چون تبدیل زدم؟
۲۰۷ پانوراما ارتقا یافته : سلام ماهم ۲۰۷ گرفتیم کل پولو واریز کردیم پول بیمه و بدهی هاشو کامل واریز کردیم ولی تو مرحله پرداخت کل وجه گیر کرده هر روز هم میرم سر میزنم به سایت ولی اصلا جلو نمیره اینم بگم ما دی ماه پولو واریز کردیم گفتن ۲۶ فروردین ولی هنوز فاکتور هم نشده
تارا وی ۴ : سلام از کجا نگاه کنم واریزی دارم
تارا v1p : سلام 196 دوباره باید واریز کنید کی دیگه فاکتور میکنی ایران خودرو خسته شدیم
ر رش : 7ماهه J7ثبت نام کردم از برج هفت تا الان که امروز اکل برج دو 403هستش قرار بود سه ماهه تحویل بدن به هر کی زنگ میزنی میگن شرکت به شرکت زنگ میزنی میگن تو صف بارگیریه این چ مسخره بازیه در اوردن میگیم خودمون بریم تحویل بگیریم از شرکت میگن نمیشه بخدا مسلمون کهدهیچ از صدتا کافر کافرترین
S3 سفید : تعداد زیادی مخصوصا اس۳ دهه سوم اسفند شاسی شدن احتمالا بخاطر همینه که صف بارگیریه، بالاخره تریلیهای حمل خودرو اینها محدوده
قلی زاده : احسنت موافقم❤️
تارا : برا من تارا v4 امروز یه مرحله برگشت عقب برا شما آیا برا شما هم همین جوره قبلا در حال فاکتور شدن بود الان شده آماده برای صدور فاکتور
حسن : عرض سلام وادب خدمت عزیزان من هم تارv4Lxثبت نام کردم ۱۵آذرتکمیل وجه کردم تحویل ۱۵ اسفندبوده هرزمان واردمیزمشتری میشوی میزنه درحال فاکتور بعدنوشت چندروزبروزرسانی تاریخ هاراعوض می‌کنند واقعا این چه مملکتی هست چقدربی حساب وکتاب آخه هیچ نهاد یاارگانی نیست نظرات مردم رابشنونه به این خودرو سازها بفهمونه قول وقرار و عده وعید یعنی چه ناسلامتی ماکشوراسلامی هستیم وادعاشوداریم فقط سخنرانی بلدیم به عمل متاسفانه پایبندنیستیم عزیزانی هستندداروندارشون رافروختن ثبت نام کردن به امیداینکه یک خودرو بگیرند هی انتظار انتظار..‌. واقعات این مملکت چه خبره ...
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احسان : نمیدونم والا برنامه چیه
فونیکس : سلام عجله نکن
وحید اسفند : بعد از گذشت یک سال ایران خودرو تنها کاری که تونست به درستی انجام بده دریافت پول بود ☹
تحویل 29فروردین1403 : واسه چی؟
احسان : سلام من زنگ زدم نمایندگی گفت باید نزدیک 200 هزار تومان پرداخت بشه دبه در آوردن باز خدا بهمون رحم کنه همین
سورون تحویل بهمن : سلام دوست عزیز بایدیکی دوروزبگذره تادرست بشه بروزرسانی بشه
207 ،اسفند29 : چراتیک آماده برای صدورفاکتورعقب رفته
تغییر سایز دلخواه : گل گفتی دمت گرم
سورن جدید : سود مشارکت از کجا باید ببینیم
علی اصغر : سلام دوستان . من الان زنگ زدم به صدا و سیما 021162 کلید 4 رو گرفتم به کارشناس وصل شد تموم حرف ها و شکایات رو گفتم . دوستان زمستانی تو سه محور خلاصه میشه تموم حرف هامون : 1- موعد تحویل خودردی ما زمان ثبت نام در سامانه یکپارچه زمستان 1402 بود و این شرکت ایران خودرو بود که با تعلل عمدی و دعوا با سازمان استاندارد به بهانه استاندارد 85 گانه ای که به گفته خودشان در همان ابتدا پارس اصلن قابلیت اجرای استاندارد بر روی آن نداره و بدون علت تحویل خودروی ما را به سال 1403 کشاند . تازه اگر بر فرض این که قبول کنیم واقعن تیراژ تولید رو کاهش داده بودن . چون یک فرض دیگه هم هست که تولید انجام شده و تعمداً برای افزایش قیمت تحویل ندادند که اون بحثش جدا میشه . 2- از طرف دیگر به تمام متقاضیان پارس سال گذشته اعم از فصل بهار تابستان پاییز و حتی دو بخشنامه از زمستان با نرخ مصوب سال 1402 خودرو تحویل دادتر . خب این جا سوال مطرح می شود تفاوت بخش نامه های باقی مانده ی دیگه از زمستان 1402 با قبلی ها چیست ؟؟!!!! نمیشود یک بام و دو هوا که !!!!!! 3-نکته جالب تر استاندارد 85 گانه که قابلیت اجرا روی پارس ندار