مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)

در قسمت اول این پست، مزایا و معایب کابین سه کشنده داف، مان و بنز و هم چنین کیفیت سواری و سیستم تعلیق آن ها مورد مقایسه قرار گرفته است و در قسمت دوم، به بررسی مشخصات دو کامیون اسکانیا و ولوو خواهیم پرداخت.

 

داف XF

مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)

داف XF جدید که بعد از مدت ها به بازار آمد، چندان هم با مدل قبلی داف تفاوت ندارد. البته با نگاهی دقیق تر متوجه تغییرات جدید خواهید شد. داشبورد درون کابین، شباهت زیادی به مدل قبلی دارد؛ اما پنل های تعبیه شده، طراحی جدیدی دارند. بدین صورت که هیچ کدام از قسمت های مدل قبلی به داشبورد XF جدید نمی خورد. این شرکت هلندی، هم چنان اصرار دارد از کنسول بزرگ در قسمت میانی کابین به عنوان محل قرارگیری بخاری درجا استفاده کند. برندهای رقیب، برای قرارگیری بخاری درجا، محل دیگری را در نظر گرفته اند. همانند مدل های پیشین، یک داشبورد منحنی شکل روبروی راننده قرار گرفته است. این داشبورد، ظاهر زیبایی دارد و کار با نمایشگر آن ساده و خواندن نوشته  ها از روی آن راحت است. سیستم چندرسانه ای داف، محل نمایش تصاویر دوربین ها نیز می باشد و اگر به آن یک iPod نیز متصل شده باشد، راننده می تواند از آن استفاده کند.

مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)
مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)

یکی دیگر از مزایای این داشبورد، فضای مناسب تعبیه شده برای قرار دادن وسایل در زیر آن است. تختخواب تاشوی بزرگ قرار گرفته در کابین داف، از جمله تغییرات جدیدی است که در این کشنده به چشم می خورد. اما استفاده از این تختخواب باعث شده که فضای باری که در مدل قبلی بالای سر تخت بود، حذف شود. در کل، فضای باری که کمپانی هلندی بالای تخت تعبیه کرده است، کاربردی نیست. اگر قرار بود امتیازی به فضای بار داد، بدون شک داف بهتر از همه مدل ها در کلاس کشنده ها می شد. اما بیش ترین امتیاز فضای کلی کابین را یکی دیگر از رقبای داف به خود اختصاص می دهد! فضای کلی کابین XF برابر با 7,650 لیتر است که در این مقایسه جایگاه چهارم را از نظر عددی کسب کرد. ولی باید بیان داشت که کابین این کامیون کشنده، کاربردی ترین فضا را در اختیار راننده قرار می دهد. موتور بزرگ قرار گرفته در زیر کابین داف، دلیل فضای کم  درنظر گرفته شده برای کابین است. دسترسی به تمامی فضاهای بار این کشنده از داخل کابین بسیار راحت است، اما راننده از بیرون کابین هیچ دسترسی به این فضاها ندارد.

مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)
مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)
مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)

اگر با داف XF رانندگی کنید، متوجه تفاوت های کیفیت سواری آن با مدل های قبلی می شوید. عملکرد سیستم تعلیق XF در مقاسیه با کشنده های دیگر بسیار خوب است؛ اما در این گروه، تنها سیستم تعلیق ولوو FH بهتر از آن عمل کرد. کیفیت سواری و راحتی راننده در کشنده داف بسیار چشم گیر است. کابین داف بسیار کم صدا است و صندلی راننده نیز کاملاً قابل تنظیم است.

 

مان TGX Euro 6

مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)

کابین مدل XLX مان TGX کمی بهتر از مدل قبلی شده است. پیش تر، در داخل کابین این کشنده، سیم کشی های نامرتب و کفپوش کمدها بی کیفیت بود که البته در مدل جدید، خبری از بی نظمی های این چنینی نیست. جالب است بدانید که کار با قفل کمدهای اتاق مان، هم چنان سخت است و با یک دست نمی توان آن ها را به راحتی باز و بسته کرد مخصوصاً در سرما که انگشت راننده هم سرد است؛ البته بعید است که راننده های کامیون از پس آن ها برنیایند!.

مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)
مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)
مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)

فضای کابین TGX برابر با 8,140 لیتر است که در این مقایسه، بزرگ ترین فضا را در اختیار دارد؛ اما این کابین اصلاً کاربردی ساخته نشده است. کنسول این کشنده که در کنار صندلی راننده تعبیه شده است و روی آن ترمز دستی و دکمه های کنترلی سیستم تعلیق قرار گرفته است، به اندازه یخچال، فضا اشغال کرده است. یخچال نیز به طور کامل زیر تخت جای نگرفته و قسمتی از آن به بیرون از تخت می آید. به عبارت دیگر، فضای ارزشمند کابین مان با وجود این کنسول و یخچال، گرفته می شود. دلیل درست جای نگرفتن یخچال در زیر تخت نیز وجود برآمدگی در کف کابین است که این برآمدگی نیز ناشی از محل قرارگیری فیلتر هوای موتور می باشد. درحقیقت، فضای زیر تخت مان TGX بسیار کم شده است و از این رو در این مقایسه امتیاز مهمی را از دست می دهد.

مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)

مشکل دیگر مان، آینه های بسیار بزرگ آن است. مشکلی که در ولووFH  دیده نمی شود و این شرکت به خوبی از پس طراحی آن ها برآمده است و باعث شده نمای آینه های TGX بسیار بدتر به نظر برسد. نگهدارنده آینه ها، دید راننده را گرفته اند و راننده در پیچ ها مجبور است که کمربند خود را باز کند تا کمی خم شود و بتواند درون آینه را نگاه کند. بسیاری از منتقدان این کشنده آلمانی، پیش تر به این مورد اشاره کرده بودند و بر این باور هستند که این کمپانی باید مدت ها قبل، این مشکل را برطرف می کرد. در مورد کیفیت سواری مان باید گفت که TGX، پایداری مناسبی ندارد و سیستم تعلیق آن نیز در این مقایسه رتبه چهارم را بدست آورد. گفتنی است، ترمزهای کشنده مان در این گروه، از نقطه نظر عملکرد در جایگاه پنجم جای گرفت.

 

بنز اکتروس Stream Space

مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)

بنز اکتروس مدلی است که جایزه بهترین کامیون سال 2012 را از آن خود کرده است. پیش از این نیز در 1Car به بررسی این کشنده آلمانی در هفت بخش پرداخته بودیم. کامیون اکتروس اکتروس MP4 بیش تر از یک سال است که به بازار آمده و در جاده ها به خوبی شناخته شده است. همانطور که در نام این تیپ آمده است، این کشنده دارای کابین بزرگتری نسبت به دو تیپ سایز متوسط است. طراحی خاص آیرودینامیک این اکتروس باعث شده که فضای کمد های بالایی کم شود. یکی از نکات بسیار مثبت اکتروس، نحوه قرارگیری دو کشوی تعبیه شده در زیر تخت است. هریک از این کشوها درست همانند کشوهای کشنده داف فضای کافی برای جاگیری یک چمدان بزرگ را دارند. لازم به ذکر است، در کنار این کشوها نیز یک یخچال کاربردی و جادار قرار گرفته است.

مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)
مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)
مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)

بیش تر کسانی که در اتاق کشنده بنز نشسته اند بر این باور هستند که طراحی داخلی و کیفیت قسمت های مختلف کابین امتیاز بالایی را به خود اختصاص می دهند. کف کابین، صاف و مسطح است و راننده به راحتی می تواند درون آن حرکت کند و از قسمت های مختلف کابین استفاده کند. دو تخت تاشوی تعبیه شده در کابین نیز از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند؛ هم چنین، پنل کنترلی نزدیک به تخت پایین، چند عملکرد بسیار کاربردی دارد که در دسترس راننده قرار گرفته است. در سمت کمک راننده، یک میز تاشو نیز وجود دارد که با باز کردن آن به راحتی می توان روی آن از یک لب تاپ استفاده کرد و یا آن را به عنوان میزی برای صرف غذا به کار گرفت. صندلی کمک راننده نیز به راحتی تا می شود که با این کار فضای بیش تری در اختیار سرنشینان قرار می گیرد. برای این که کف کابین اکتروس، صاف و عاری از هرگونه برآمدگی باشد، این کابین در سطح بالاتری قرار گرفته است و ازاین رو، اکتروس تنها کشنده در این گروه است که راننده برای رسیدن به کابین باید از چهار پله بالا برود.

مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)

با توجه به تست های انجام شده بر روی این کشنده مشخص شد که سیستم تعلیق آن عملکرد مناسبی ندارد و از این نظر در گروه، کم ترین امتیاز را بدست آورده است. کابین کامیون بنز متاسفانه بی سر و صدا نیست. اگرچه ممکن است در ابتدا متوجه چیزی نشوید، اما دستگاه های اندازه گیری صدا چیز دیگری را نشان می دهند. از ویژگی های مثبت کامیون اکتروس می توان به تختخواب و فضای بار مناسب آن اشاره کرد که هر دو از بیرون کابین به یکدیگر دسترسی دارند. تنها ایرادی که بتوان به این دو نکته مثبت گرفت این است که احتمالاً راننده های کوتاه قد برای دسترسی به آن ها دچار مشکل شوند. روز یک شنبه  هفته آینده به بررسی دو کشنده اسکانیا و ولوو خواهیم پرداخت و جدول امتیازات کیفیت ساخت، راحتی کابین، کیفیت سواری و سیستم تعلیق هر پنج کشنده را ملاحظه خواهید کرد. به نظر شما تا به این جا کدام کشنده برتر از رقبا بوده است؟


منبع

 مجله چاپی Truck and Driver

برچسب : کامیون , کشنده , ولوو , اسکانیا , داف , اکتروس , مان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

320 نظر

peyman
0

اکسور تمام
18:00  1402/12/27
پاسخ دادن
سعید
0

سلام دوستان من تازه میخوام کشنده بخرم ولی نمیدونم چه ماشینی بهتره هم از نظر کارایی و هم از نظر قطع هاش ک راحت پیدا بشه میخوام از تجربه شما دوستان استفاده کنم و راهنمایی بگیرم ازتون بنظرتون چه ماشینی خوبه کل مبلغ پولی هم ک دارم ۴ میلیارد هست
10:44  1402/07/04
پاسخ دادن
ابوالفضل
2

داداشای عزیز ، رانندگان و صاحب ماشینای محترم ، انشالله هرچی داری چرخش براتون بچرخه ، من پشت اکتروس ، ولوو fh500 ، رنو تی نشستم هرکدوم معایب خودشونو دارن ولی الحق و والانصاف اسکانیا سری s اونم 500 که تازه وارد شده راحت تر از همه بود و قدرت عجیبی داشت که من تا حالا تجربش نکرده بودم ، تا قبل از این میگفتم اف اچ ولی از وقتی که اسکانیا سری اس خریدم میگم ماشین رو دستش نیست ، حدا اقلش معایب کمتری نسبت به بقیه داره
12:09  1402/06/26
پاسخ دادن
فرهاد
0

سلام
همه برندهای اروپایی خوب هستن ولی ولو درايران طرفداران زیادی داره وخوب جواب داده. اما من داف رو بهتر می‌پسندم. سلیقه ه کسب فرق داره. داف بسیار ماشین زیبا وراحت ونرم هست مشکلی که داف داشت کمبود قطعات بود که خدایا شکر امسال خیلی بهتر شده. فقط مکانیک وارد کم هست که اون تا یکی دوسال دیگه درست میشه.
23:29  1402/05/23
پاسخ دادن
ایمان کاربخش راوری
0

ما ایرانی ها فقط تو ارزو زندگی میکنیم. وقتی تمام مسولان کشور بی سواد هستن. انتظار چی داشته باشیم.؟ماشین سنگین وقتی صفر بخری به غیر چینی البته همشکن خوبن . اکتروس داف ولوو اسکانیا من ماک و ... خیلی مرد هستن
یا حق
16:37  1402/02/21
پاسخ دادن
محمد
0

حیف که دیگه کشنده هم شد آرزو باید با همین چینی ها سر کنیم همونم با هزار تا بدبختی و بیچارگی کوپنی شده.برادرم امریکا هست و همیشه از ماک حرف میزنه ماهم با ولو ۴۶۰کلاس میگزاریم که مال مردمه و درصد کمی شریکیم.انشاالله قیمت ارزون بشه چرا که زندگی مردم با ماشین های سنگین و کشنده تامین میشه یکم گرانی شدید قطعات و کمبود قطعه باکیفیت داره این قشر زحمتکش و خستگی ناپذیر رو اذیت میکنه امیدوارم زودتر این مشکلات به کلی تمام بشه
21:08  1402/01/03
پاسخ دادن
علی
0

سلام دوستان کسی اطلاعاتی از کشنده سی اند سی داره
20:09  1401/07/25
پاسخ دادن
عارف
0

ولوو
01:27  1401/07/21
پاسخ دادن
naser.gooran
0

احتمالا تسمه میزان سفت نشده
06:07  1394/10/11

Ehsan
0

فقط و فقط داف (DAF) 😒😎
20:16  1401/06/10
پاسخ دادن
saleh
0

عشق فقط یک کلام داف علیه السلام از لحاظ راحتی و کم استهلاک بودن حرف اول رو میزنم درسته قطعاتش کم گیر میاد ولی به این آسونیا خراب نمیشه
15:11  1401/05/24
پاسخ دادن
نیما
0

خدایی من ماشینی بهتر از رنوتی ۵۲۰ ندیدم عشقی سلطانی مخص ص راه های خارجی برون مرزی اصلا داغ نمیکنه سالاری برای خودش جانم فدای رنو من سواری هم مگان دارم سالاری هستن
14:47  1401/05/01
پاسخ دادن
امیر
0

سلطان فقط ولوو
16:09  1401/01/21
پاسخ دادن
رضا
1

ولی کامارو قشنگه.
15:29  1394/09/13

میلاد
0

اسکانیا پرچم بالا یک کلام
21:22  1400/08/29
پاسخ دادن
سجاد
0

فقط اسکانیه 560 من دارم خدا برکتش بده بدی ازش ندیدم بهترین ماشین
15:31  1400/05/26
پاسخ دادن
محسن هویدا
0

سلام من یک دونه آکتروس 1844 که زندگی ازم گرفت دیگه حالم از هر چی آکتروس به هم میخوره ولی خدا رو شکر اسکانیا R560 خریدم خدا برکد بده باش
15:54  1400/05/20
پاسخ دادن
فردین
0

فقط اف ام
11:53  1400/02/11
پاسخ دادن
کامران
0

باسلام.دوستان برای خرید ماشین کامیون در ایران ک قطعه کم گیر میاد فقط بنز بدرد میخوره ولی اگه کسی ماشین برای ترانزیت خط خارج میخواد یا میتونه با کارخانه سازنده مکاتبه کنه از طریق گمرک قطعه وارد کنه بخدا در دنیا ماشین رو دست داف نمیاد ما الان هم اف اچ ۵۰۰ داریم هم داف ک هر دو ترانزیت هستن واقعا قابل مقایسه نیستن من واقعا نمیدونم چطور بعضی اسکانیا حتی آر۴۴۰ هم ک بهترینشه رو بهتر از داف میدونن .اف اچ ۵۰۰ گیربکسش داغ میکنه خصوصا زمان ریتارد .اما واقعا ماشین رو دست داف نمیاد.حیف و صد حیف در ایران قطعش کم پیدا میشه وگرنه اگه مثل بنز و اسکانیا قطعش بود بخدا از صد نفر ۸۰نفر داف میخریدن.البنه ایویکو هم ماشین های نون بده و کم خرجی هستن نصبت ب پولش عالیه.در بین چینی های دانگ فنگ ۴۸۰،فوتون،فاو و سی ان سی اگه کسی قصد خرید داشت اول سی ان سی بعد فوتون
یا حق
04:59  1399/09/21
پاسخ دادن
کامران
0

باسلام.دوستان برای خرید ماشین کامیون در ایران ک قطعه کم گیر میاد فقط بنز بدرد میخوره ولی اگه کسی ماشین برای ترانزیت خط خارج میخواد یا میتونه با کارخانه سازنده مکاتبه کنه از طریق گمرک قطعه وارد کنه بخدا در دنیا ماشین رو دست داف نمیاد ما الان هم اف اچ ۵۰۰ داریم هم داف ک هر دو ترانزیت هستن واقعا قابل مقایسه نیستن من واقعا نمیدونم چطور بعضی اسکانیا حتی آر۴۴۰ هم ک بهترینشه رو بهتر از داف میدونن .اف اچ ۵۰۰ گیربکسش داغ میکنه خصوصا زمان ریتارد .اما واقعا ماشین رو دست داف نمیاد.حیف و صد حیف در ایران قطعش کم پیدا میشه وگرنه اگه مثل بنز و اسکانیا قطعش بود بخدا از صد نفر ۸۰نفر داف میخریدن.البنه ایویکو هم ماشین های نون بده و کم خرجی هستن نصبت ب پولش عالیه.در بین چینی های دانگ فنگ ۴۸۰،فوتون،فاو و سی ان سی اگه کسی قصد خرید داشت اول سی ان سی بعد فوتون
یا حق
04:59  1399/09/21
پاسخ دادن
جواد
0

دوست من 207 اتومات هیچ پیش فروشی در 5 سال اخیر نداشته است و دوما فقط یک ماه طرح تبدیل h30cross بوده و ان هم فقط یک ماه و ثانیا به دلیل نبود گیربکس اتومات tu5 امکان تولید و خبر توقف تولید 207 اتومات پاناروما اعلام شد و شورای رقابت اسمی از 207 اتومات پاناروما در لیست یمت های خودروی جدید نبود و رابعا 207 اتومات تنها خودروی باند پژو غیر چینی حال حاضر ایران خودرو و سایپا است و در نهایت به دلیل منقرض شدن 207 اتومات صفر قطعا قیمت 207 اتومات صفر 99 تا چند روز اینده به 1.5 میلیارد خواهد رسید .
19:11  1399/06/08
پاسخ دادن
حسین بهرامییان
0

دوستان لطفا لطفا بخش نامه شورای رقابت را که دیروز برای 5 خودروی جدید بود را مطالعه فرمائید که اسم 207 اتومات پاناروما در لیست قیمت گذاری نیست و طی تماس با این خودرو این خودروها باید تبدیل بزنند حالا به نظر دوستان قیمت 207 اتومات صفر به 1.5 میلیارد نخواهد رسید چون هیچ تولید و پیش فروشی در اینده ندارد .
14:59  1399/06/08
پاسخ دادن
حسین بهرامییان
0

سلام عزیزان هر کدام از شماره های سایت دیوار و شیپور و باما را تماس می گیرم فروشنده نهایی قیمت 207 اتومات مدل 99 را بین یک میلیارد صد میلیون و یک میلیارد دو دویست میلیون اعلام می کننددلیل هم این است که ایران خودرو برای 4 ماه یعنی تیر مرداد و شهریور و مهر امسال خودوی 207 اتومات پاناروما پیش فروش کرده است ولی در لیست اعلامی شورای رقابت اسم 207 اتومات پاناروما نیست و دلیل ان نبود گیربکس اتومات tu5 است حتی بچه های h30cross هم هر چی التماس می کنند دیگه 207 اتومات را برای تبدیل قرار نمی دهند و ایران خودرو اعلام کرده است که خط تولید 207 اتومات برای همیشه متوقف شده است - حالا با این وضعیت قطعا قیمت 207 اتومات صفر مدل 99 به یک و نیم میلیارد در هفته اینده خواهد رسید مطمئن باشید خدا حافظ
16:47  1399/06/07
پاسخ دادن
باشه
0






عشق فقط سایپا دیزل البرز دنگ فنگ از طرف حسین و عباس زنگنه
15:54  1399/06/07
پاسخ دادن
علی
0

عشق فقط یک کلام اسکانیا علیه اسلام اون هم مدر r500
20:35  1399/05/28
پاسخ دادن
Ali
0

داداش انترناش بخر انترناش پیرمرد آمریکایی
17:28  1399/04/02
پاسخ دادن
محمد
0

سلام دوستان من قصد خرید کشنده دارم و بین کامیون های ماک ۲۰ دنده و f12 و اینترناش گیر کردم البته خودم اینترناش رو بیشتر دوست دارم به نظرتون کدومو انتخاب کنم
00:01  1399/02/03
پاسخ دادن
MACK
0

عشق فقط یک کلام
ماک علیه اسلام
03:09  1399/01/29
پاسخ دادن
MACK
2

ONLY MACK.VOLVO IS GARBAGE
03:05  1399/01/29
پاسخ دادن
فرخ
0

فقط IVECO
08:25  1399/01/15
پاسخ دادن
محمد
1

من یکی 94 گرفتم چی خوبه سوخت داخل شهر صدی 10 هست من هفته ای یک باک باید پر کنم کی میگه صدی 6 سوختش هست
11:07  1394/11/12

حسین بیدل
0

سلام وعزت احترام باس همه ی شوفر هایه باعشق من اطلاعاتم در این زمینه بدک نی نظرمن اگه قابل بدونین باعشقا اکتروس هست ازلحاظ کار اسطحلاکی فنی خوبه از لحاز قبافه اپشن و......با نظر باعشقا موافقم هریکی از دوستان گل هرسوالی داشت دراین زمینه وظیفمه که درخدمته شما دوستان باصفا باعشق باشم ختم کلوم یاحق
03:01  1399/01/11
پاسخ دادن
هومان
0

دنگ فنگ بهتر ازهمشه😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
06:30  1399/01/08
پاسخ دادن
سعید
0

بنظر من همه افراد از روی ظاهر کامیون وراحتی ولوکس بودن نظر دادند.بین تمام کشنده ها ماک حرف اول رو میزنه .اگر ماک های اقا وارطان نبودن هیچ کشنده ای در ایران نیست که بوژی کش باشه .ماک اولین وکاملترین ودر عین حال کم اصطهلاک ترین کامیون تو ایرانه .حیف که دیگه وارد نمیشه .اگر یکروز واردات ماک ازاد بشه همه اینا باید برن کنار .شما که دارین قضاوت میکنین تو جاده ها تا حالا داخل پارکینگها انصافا یدونه ماک رو دیدین که کاپوتش بالا باشه .ولی بر عکس اکثر کشندها از ولوو بگیر تا بنز ومان ...تو پارکینگهایجاده اتاقشون بالاست.ماک بهترین کشنده و پر خیر ترین کامیون که بعد از 60 سال هنوز هم تو جاده ها وگردنه ها چون شیر نعره میزنه ومیره .خدا برکت بده به سازنده اش
22:57  1398/07/30
پاسخ دادن
Mohamad z
0

ماشین فقط اکتروس و اکسور در هیچ چیزی کم نمیارم actros😍😍
13:51  1398/06/13
پاسخ دادن
میلاد اسکانیا
0

سلام من اسکانیا رو پیش نهاد میدم بهترین ماشین دنیا از G400بگیر تا 560به بالا همش خوبه یکی از یکی بهتر محل کسی هم نزار فقط اسکانیا بد بود تو گوگل فوش من بده. از لحاز راحتی،قدرتی رو دستش نیست
14:20  1398/04/31
پاسخ دادن
شهرام
0

میدونی یک کلام خطم کلام بنز وسلام
22:28  1398/02/10
پاسخ دادن
علیرضا
0

ابوهت اف ۱۲ رو هیچ ماشینی نداره اصلا خان هس از هواکش بالاشو از جلو کلعماشینش وگاز وسط دنده عوض کردنش وصدای کول کول موتورش که دیگع هیچی درضمن تو کم خرجی از همه ماشینا کم خرج ترع حتی از بنز واسکانیا
20:27  1397/11/14
پاسخ دادن
علیرضا
0

ابوهت اف ۱۲ رو هیچ ماشینی نداره اصلا خان هس از هواکش بالاشو از جلو کلعماشینش وگاز وسط دنده عوض کردنش وصدای کول کول موتورش که دیگع هیچی درضمن تو کم خرجی از همه ماشینا کم خرج ترع حتی از بنز واسکانیا
20:27  1397/11/14
پاسخ دادن
علیرضا
0

ابوهت اف ۱۲ رو هیچ ماشینی نداره اصلا خان هس از هواکش بالاشو از جلو کلعماشینش وگاز وسط دنده عوض کردنش وصدای کول کول موتورش که دیگع هیچی درضمن تو کم خرجی از همه ماشینا کم خرج ترع حتی از بنز واسکانیا
20:15  1397/11/14
پاسخ دادن
علیرضا
0

ابوهت اف ۱۲ رو هیچ ماشینی نداره اصلا خان هس از هواکش بالاشو از جلو کلعماشینش وگاز وسط دنده عوض کردنش وصدای کول کول موتورش که دیگع هیچی درضمن تو کم خرجی از همه ماشینا کم خرج ترع حتی از بنز واسکانیا
20:15  1397/11/14
پاسخ دادن
علیرضا
0

باسلام دوستان ۱۰ ساله که راننده هسم تا دوسال پیش سالار جاده اف اچ ۱۳ واف ام ۱۳ و۹و۱۲ بود حالا هم که قوچ سفید اومد توجاده دیگه حرفی برای گفتن نمیمونه از قدرت وسرعت و کشش و مصرف سوخت و زیبایی هم که دیگه هیچ ماشالا ماشالا قوچ سفید
20:10  1397/11/14
پاسخ دادن
علیرضا
0

باسلام دوستان ۱۰ ساله که راننده هسم تا دوسال پیش سالار جاده اف اچ ۱۳ واف ام ۱۳ و۹و۱۲ بود حالا هم که قوچ سفید اومد توجاده دیگه حرفی برای گفتن نمیمونه از قدرت وسرعت و کشش و مصرف سوخت و زیبایی هم که دیگه هیچ ماشالا ماشالا قوچ سفید
20:10  1397/11/14
پاسخ دادن
سروش مرادی
0

من ماشین های کابین دار وراحت خیلی دوست دارم اما من بیشتر اف هاش خیلی خیلی علاقمند هستم
16:12  1397/10/26
پاسخ دادن
عبدالرضا
0

فقط دانگ فنگ ۳۸۰ . باید تو بیابون خراب شی تا بفهمی رانندگی یعنی چی . بچه پولدار های اف اچ و بنز و اسکانیا و مان سوار . شما فامیل های خدایید . فقط دنگ و فنگ یا گانگلوس😅
20:37  1397/10/05
پاسخ دادن
حمید
0

پیش اساتید درس پس می‌دیم و کوچیکه همه هستیم
با اجازه بزرگان
اینکه بنز ماشین نون بده ای هست رو شک نکنید
اگر ماشین رو میخواید برای چند سال نگه دارید و قسط دار میگیرید
فقط بنز کمدخرج ترین هست و بی آزار اگه باهاش مدارا کنید بی جواب نمیزاره شما رو
اگر نقد خرید میکنید و قسط ندارید فقط ولوو که هم خوب راه میره و هم لذت بیشتری میده اما خرجش بالاست اگر قسط نداشته باشید بهترین هست.
اسکانیا بعد از ولوو چون گیربکس ولوو یه چیز دیگه است و کابین راحت تری داره ولوو
هر چقدر هم داف و رنو خوب باشند اما نگهداری سختی دارند به خاطر کمبود قطعات و مکانیک وارد

من خودم چون اقتصادی فکر میکنم بنز آکتروس رو انتخاب کردم
البته صلاح کار خویش را خسروان دانند
سراغ ماشین چینی هم تا واقعا مجبور نشدید نرید که تو درآمد ماشین خود ماشین هم شریک میشه
اگر مجبور شدید تو چینی ها فقط فاو هم به نسبت بقیه چینی ها باکیفیت تر هست و هم قطعات زیاد
البته اگر قبلاً ماشین نداشتید اصلا پیشنهاد نمیکنم تو این صنف وارد بشید چون آخر عاقبت نداره الان وضع بقال سر کوچه از من بهتره
سلامتی همه دوستان
چشم حسود هم دنبال ...
00:52  1397/09/27
پاسخ دادن
کاپیتان
0

من تو یه مستند خارجی دیدم(stravosاگه اشتباه نکردم)یه ایرلندی بود که وقتی روی مانیتور مصرفشو نشون میداد بیشتر از ولوو بود نمیدونم چطوری مصرفش کمه ولی خب توی این دوتا ویدیو اگه زبان بلد باشید نتیجه میگیرید که ولوو اف هاش با قدرت ۵۴۰توی موتورهای ۱۳لیتری فقط مان تونسته اینطوری بزنه ولی بنز ۵۱۰ هستش توب ۱۳لیتر حجم موتور ولی در کل اون چیزی که من دیدم این بود حالا اینکه قطعاتش زود خراب میشه شاید برای کیفیت سوخته ولی تو اروپا از همه ماشینی سوار میشن ولی خوب هردو عالین و مزایا و معایب خودشونو دارن ولی گیربکس بنز اتوماتش فوق العاده افتضاحه گشاد دنده میده و اکثرا دنده مرده میره ولی از ولوو آی شیفت هوشمند تر توی گیربکس های سنگین نیست حالا تصور آی شیفت دو کلاچه رو بکن چه جور تو سربالایی دنده میده صفای دله
19:07  1397/09/20
پاسخ دادن
علی
0

سلام اف ام ده چرخ دارم میخوام تریلی بگیرم. راهنمایی کنید لطفا fh460،اسکانیا420،مان480 از این سه ماشین کدومو بگیرم؟
13:00  1397/06/07
پاسخ دادن
ممد
0

خیلی عقب افتاده‌ایم😂
خدایا ما را برسان.......
14:11  1397/03/26
پاسخ دادن
رحمان
0

فقط مان ۴۸۰
18:49  1397/02/01
پاسخ دادن
علی
1

فقط ولوو f12 و n12 مدل 1370 به بالا همین .بقیش سوسول بازیه
12:19  1396/11/06
پاسخ دادن
حسین
0

سلام دوستان من تا به حال با تریلی کار نکردم اما با ماشین کوچیک خیلی جاهای ایران را گشتم ودیدم راننده ها با چه ماشینهایی کار میکنن بیشتر با ولوو.با اسکانیا .با بنز و بقیه ماشینها ولی سه تایی که نام بردم تقریبا از لحاظ تعداد مساوی هستند بعضی شهر ها یه نوع ماشین بیشتره بعضی شهرها نوع دیگه بیشتره ولی من خودم این سه تا را بیشتر دوست دارم اگه زمانی پولم برسه بخرم هر 3 تاشم میخرم اما بیشتر از همه اف هاش 500 بعد اسکانیا بعد بنز البته اینم بگم اف هاش با تریلی کمپرسی بهتر دیده میشه اسکانیا با هم تریلی کمپرسی هم کف چادری وهم کف روباز بنز هم مثل اسکانیا خلاصه هر کس دارد خدا براش حفظش کنه هر کی هم مثل من آرزوش را داره براش ببخشه
00:18  1396/10/17
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
7دی ساینا S : دوستان من ۷ دی برا ساینا ثبت نام کردم منتخب شدم و زد ارسال به خودروساز اما چرا برا من طرح تبدیل نیومد؟کسی خبر داره لطفا راهنمایی کنه..ممنون
محمد جی : متاسفانه هیچ کی نیومد .فقط شعار .رفتم درب وزارتخانه با یکی از مسولین جز صمت حرف زدم گفت که وزیر قبلی گفته سایت یکپارچه سلیقه وزیر قبلی بوده . .وزیر فعلی هیچ اعتقادی به سایت یکپارچه نداره وگفته مسولیت سایت راقبول نداده وبایداز طریق سایت خودرو ساز ثبت نام انجام شود .واین یعنی کشک .بازم از پشتیبانی وگزدهمایی هزاران نفری شما تشکر میکنم .حیف .دیگه تو این سایت نظر وحرفی ندارم
اسفندی : سلام واسه کسی بهمن ماه دوگانه دعوتنامه اومده؟
علی : سلام دوستا ما بالتفاوت‌ بیمه واریز کنیم دیگه کی پلاک میشه کسی اطلاع ندارن تی 8
ثبت نام ۷ دی : پیامک های بخش دوم کی میفرستن؟؟؟؟
مصطفا : سلام دوستان این سود دیرکرد برای شاهین اتومات روزی وند حساب میشه؟ و ملاک پایان روزهاش، تخصیصه یا پلاکه یا تحویل نمایندگی؟ سوال بعد اینکه این پول را سایپا کی پرداخت میکنه؟ایا کسی تجربه‌ش رو داره؟
شاهین اتومات : با سلام قبت نام ۷ دی سامانه یکپارچه زدم‌.برا من پیامک نیونده.واسه شاهین اتومات پیامک نیومده فقط واسه ساینا تبدیل به سهند پیامک اومده
ماه : چرا فاکتور نمیشه خدایش الان خودرو وی ۴ من تحویل اسفند بوده هنوز فاکتور نشده
ابوذر تیموری زاده اصل : ابوذر تیموری زاده اصل 4231980705
عباس : سلام ... جناب ماشین من سمند ای اف سون هستش وقتی که تو حرکت باهاش میری تو هر دنده ای اگه یکدفعه پامو از رو گاز بر میدارم صدای عجیبی میده مشکلش چیه ....؟ ممنون میشم راهنماییم کنید🙏
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
وحید : به اتومات یکپارچه بهار 1403 اگه تیک رو بزنی رد بشی، تا هر وقت که گفتن وقت داری، بعدا برگردی مراحل رو تکمیل کنی، فقط دیگه برنمی گرده عقب، ماشین رو عوض کنی سوال منم جواب بدی ممنونت می شم شما چه ماشینی انتخاب کرده بودی و الان که می تونی تغییر بدی، به چه ماشین‌هایی می تونی تغییر بدی و کدومش پیش فروشه و کدومش فروش فوری؟ ممنون میشم کامل جواب بدی، سوالی هم باز داشتی بپرس من در خدمتم
بهمن ماه فروش فوری : سلام 2 تا 7 روز حالا شما بفرما پذیرش چ تاریخی و کی سخا دادی هستی ؟
بهزاد : اتفاقا سورن از پارس آشعال بهتره حتی تو تست از پارس بهتر دراومده طبق گفته استاندارد
گل بس : ایشالا که کوییک به آقا راضیه تعلق نگیره به حق پنج تن.5 تا نمک نذر میکنم
مهدی : مهلت ثبت نام تا دوشنبه هست
وحید : اینا چی فرض کردن ،ملت رو،بعد یک دعوتنامه ساینا تک یوز با کویک فرستاده،برامون،ما اگه میخواستم عوض کنیم همون زمستون دعوتنامه ساینا تک یوز اومد،همونجا تغییر میدادیم،
حمید : مسلما خیر
ساندرو اتوماتیک : شهرستان ها بالای 2 میلیارد تومان
اپشنال : سلام دوست عزیز منم 5ام رفتم نمایندگی و تکمیل وجه کردم ولی سیستم اجازه چاپ فاکتور رو نامیده خود نمایندگی گفت بخاطر مشکل ایرانخودرو با تعزیرات فعلا جلو قراردادها و گرفته خواستم بپرسم شما هم این مشکل رو داشتید یا نه قرارداد شما چاپ شد و کاراشو انجام دادید؟