هامر H3 آلفا در مقابل جیپ رنگلر

هامر H3 آلفا در مقابل جیپ رنگلر

اگر می خواهید در هوای باز از مناظر طبیعی نهایت لذت را ببرید، این دو خودروی سر سخت آمریکایی را به شما پیشنهاد می کنیم. این دو خودرو علاوه بر ظاهر سخت و قوی، طراحی زیبایی دارند و هنوز هم بهترین ها در بازار خودروهای شاسی بلند هستند.  اما این ها تنها شباهت های میان این دو خودرو است. مدل هامر H3 آلفا دارای تودوزی چرم و امکانات الکترونیکی بسیاری است و از موتور هشت سیلندر 5,3 لیتری بهره می برد که جایگزین موتور پنج سیلندری مدل پایه هامر است. قیمت هامر H3 آلفا 9,710 دلار بیشتر از جیپ رنگلر است و با سیستم مسیریاب ماهواره ای به ارزش 1,720 دلار و دوربین دنده غقب به قیمت 850 دلار و یدک کش 390 دلاری به قیمت نسبتاً بالای 47,860 دلار می رسد.

هامر H3 آلفا در مقابل جیپ رنگلر

1Car.irرنگلر چهاردر سال 2007 به مجموعه جیب اضافه شد و باعث امیدواری طرفداران جیپ شد. قیمت این مدل از 30,195 دلار شروع می شود، جیپ دارای دو دیفرانسیل جلو و عقب قفل شونده، دنده کمکی، کلیدی برای قطع کردن ستون ضد واژگونی برای حفظ تعادل بیشتر، شاسی و سنگ شکن 81 سانتی متری است. به جز 1,275 دلار برای مسیریاب ماهواره ای و سیستم های صوتی تصویری، 825 دلار برای تراسپاندر اتوماتیک، 695 دلار برای سان روف سه قسمتی و 225 دلار برای رنگ مرواریدی و 50 دلار برای حالت حصیری کف است. مجموع این هزینه ها 33,265 دلار می شود. قیمت هامر 5 سیلندری H3 از 31,340 دلار شروع می شود که قیمتی نزدیک به رنگلر دارد.

هامر H3 آلفا در مقابل جیپ رنگلر

1Car توانایی کنترل و رانندگی با هامر 2,5 تنی تجربه ای لذت بخش است که این تجربه رانندگی را مدیون موتور هشت سیلندر آن هستیم. این موتور، قدرت کافی برای یدک کشیدن 2,720 کیلوگرم را دارد درحالی که جیپ تنها قدرت یدک کشیدن 1,590 کیلوگرم را دارد. هامر  تنها در 8.9 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت می رسد و برای رسیدن به این سرعت نیاز به غرش کمی دارد. در جاده های آسفالته هامر در بین ترافیک جاده به سرعت روبه جلو می رود و راحتر به بالاترین سرعت می رسد و با وجود فضای کمتر برای موتور، نسبت به جیپ با غرش بیشترِی قدرت نمایی می کند.

هامر H3 آلفا در مقابل جیپ رنگلر

در ارتفاعات برای جلوگیری از تکان شدید خودرو بر اثر حرکت بر روی موانع موجود در مسیر، هامر H3 نیاز به کنترل فرمان دقیقی دارد. هامر به میزان تقریبا سه سانتیمر از پهنای بیشتری در مقایسه با جیپ برخوردار بوده و داخل ماشین نیز مثل  یک غار است، در روز درون خودرو همانند شب تاریک است. زمانی که دوربین های کمکی از کناره های آینه عقب بیرون می آیند مشکل دو چندان می شود، چراکه آینه عقب به خودی خود مانع بزرگی است و دید جلو را کم می کند. برخلاف جیپ، هامر همیشه در حالت محرکه دو دیفرانسیله قرار دارد و هیچ وقت درهنگام گرفتن کلاچ مشکل ساز نمی شود.

هامر H3 آلفا در مقابل جیپ رنگلر هامر H3 آلفا در مقابل جیپ رنگلر

بدون شک کویر نشینان، از داشتن سیستم تهویه هوای هامر 2,277 کیلوگرمی بسیار خوشحال می شوند. طراحی داخلی ژنرال هامر با چرم مشکی و لبه های خاکستری و استفاده از چوب صنوبر به همراه روکش پلاستیکی با درخشانی کم و استفاده هنرمندانه از فلز در طراحی، به آن زیبایی خاص داده است. صندلی عقب هامر فضای نسبتاً کمی را برای سرنشین فراهم کرده اما این فضا نسبت به صندلی عقب جیپ بسیار مناسب است. هامر راحتی را برای شما چنان فراهم کرده که انسان متمدن به خود ندیده، اما از طرفی همانند قاطر وسیله پر هزینه ای برای حمل و نقل است.

هامر H3 آلفا در مقابل جیپ رنگلر

جیپ با وزنی معادل 2,077 کیلوگرم در این مقایسه بسیار سبک وزن تر است. ارتفاع بیشتر سقف جیپ و طراحی داخلی فشرده تر، فضای بیشتری نسبت به هامر برای سرنشینان و تعویض دنده فراهم کرده است. علاوه براین، صندلی بدساختِ عقب را، به راحتی با یک حرکت می توان تا کرد. دکمه های دیفرانسیل جلو و عقب قفل شونده در جیپ شانس گیرگردن خودرو را تقریبا به صفر رسانده است ( هامر برای در چرخش نگه داشتن چرخ ها از سیستم الکترونیکی بهره می برد). موتور شش سیلندر خورجینی جیپ علاقه ای به عجله کردن ندارد. برای رقابت با سرعت هامر می توان پدال گاز جیپ را بیشتر به پایین فشار داد، اما 11.5 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیاز دارد و 400 متر را در 18.3 ثانیه طی می کند.

هامر H3 آلفا در مقابل جیپ رنگلر

برای بهره بردن از عناصر طبیعی می توانید سان روف را بدون نیاز به وسیله خاصی باز کنید، اما ترجیحاً برای جلوگیری از کمتر شدن احتمالی فضای داخل خودرو از باز کردن این سان روف سه تکه ای صرف نظر کنید. ولی جیپ سواران واقعی می توانند شیشه ها را پایین داده و درها را از جا در بیاورند. هر دوی این خودروها درهای عقبی لولایی دارند، اما جیپ یک تایر یدکی متصل به در عقب نیز دارد، البته نبود یک میله یا پیستون برای راحت تر باز کردن تایر یدک و یا نیمه باز نگه داشتن آن هم مشکل ساز است. پیشنهاد می کنیم که کودکان را با فاصله از این قسمت نگه دارید. فاصله بین محور عقب و جلوی رنگلر در مقایسه با آلفا 10 سانتیمتر بیشتر است، اما در کل طول جیب 34 سانتیمتر از هامر کمتر است. در تقابل با سنگ ها و گذز از رود ها جیپ تعادل بهتری به نسبت هامر دارد، اما حرکت جیپ مثل سینه خیز رفتن، آهسته است. در کل هر دو خودرو مزیت های خاص خود را دارند.

هامر H3 آلفا در مقابل جیپ رنگلر

اگر بخواهیم بین این دو یکی را انتخاب کنیم، شاید انتخاب جیپ رنگلر کاری معمول باشد. اما پلاستیک های سخت سرکش به کار رفته در طراحی داخلی آن کمی خشن هستند. در سمت راننده طرحی مربعی شکل و لبه های تیزی دارند و هر بار که قصد خارج شدن از خودرو را دارید زانویتان با آن برخورد می کند، درنتیجه با هر بار ضربه خوردنِ کاسه زانویتان با در رنگلر از عصبانیت دندان هایتان را محکم به هم فشار می دهید. هامر و جیپ هردو مناسب مسیرهای خارج از شهر هستند. اگرچه جیپ رنگلر از نظر امکانات کمبودهایی دارد اما این کمبود ها را با انعطاف پذیری و قیمت مناسب تر جبران می کند. در 1Car می توانید، َمقایسه دو مدل جدید شرکت های هامر و جیپ را ببینید. شما کدام برند را ترجیح می دهید؟ به نظر شما در کل کدامیک انتخاب بهتری است؟ 


مقالات مرتبط

بررسی برترین شاسی بلندهای 2012 (مرسدس بنز، جیپ، پورشه، بی ام و)

تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013


منبع

caranddrive





مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

49 نظر

sina
0

جیپ از اول خشک و بی کیفیت بود.الان هم این توریه.جیپ فقط برا افروده نه شهری.ولی هامر نرم و مقاوم و باکیفیت و افرود بی نظیری یه.کاش یه روز جنرال موتوز تو ایران نمایندگی بزنه...........(شورلت و هامر)
12:42  1395/11/10
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
0

یکی از حسرتهای خودرویی توقف تولید هامر میتونه باشه
19:04  1395/08/13
پاسخ دادن
مژگان
0

سلام ,هامر H3آلفا ایران هس؟
چجوری اطلاعات کامل ازش بدست بیارم؟
12:36  1395/08/13
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
0

اینها ماشین های استکباری اند که ورود و پلاک ملی شان ممنوع است.البته در منطقه های آزاد با پلاک منطقه پیدا می شوند.مث کیش و اروند.
19:06  1395/08/13

مژگان
0

سلام. این مدلی که تو مقاله گذاشتین تو ایران هست؟؟؟؟
12:24  1395/08/13
پاسخ دادن
آذر
0

وااااااااااااااااااااااااااااااییییییییییییییییییییی دلم خواست.
14:35  1395/05/06
پاسخ دادن
حسن
0

هامر هزینه هاش کمرشکنه و قطعاتش داخل ایران پیدا نمیشه،من سالی ۳۰میلیون هزینه میکنم براش و بدتراز همه اینه مشتری برای فروشش پیدا نمیشه
12:19  1395/04/14
پاسخ دادن
شاهین
0

سلام عزیزان قیمت این جیپ رانگلر در ایران چقدر است
22:21  1395/02/07
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
0

منظورتون مناطق آزاده؟
00:51  1395/02/08

بهزاد حسنلو
3

اقايون داداشام بحث نداره كه هردو ماشين فوق العاده هستن مخصوصا واسه ايراني كه روياش برايد اقساطي هست ديكه در حد توهم هست
07:41  1394/10/16
پاسخ دادن
طاها
0

من جیپ رانگلر v8 را دیده ام که چه کارایی می کند%
18:54  1394/09/21
پاسخ دادن
حسنی
3

یک کلام هامر
21:13  1394/08/19
پاسخ دادن
حسنی
2

با سلام،هر دو عالین ولی هامر کجا جیپ کجا آرزومه با هامر رانندگی کنم، مرسی
19:53  1394/07/29
پاسخ دادن
american and japan
1

خب معلومه جیپ رانگلر

○|||||||○
16:30  1394/03/15
پاسخ دادن
امیر
0

دوستان من پدرم پورشه کاین توربو داره قدرت بیشتر از هامر هستش
19:01  1393/08/10
پاسخ دادن
sina
0

مگه آفرود ماشین به اسب موتورشه؟؟؟؟؟خوب اگه این جوری بود بوگاتی ویرون قدرت مند ترین ماشین آفرودی جهان میشدو هامر نمیتونست کاین توربو رو تو افرود شکست بده
12:35  1395/11/10

کیاوش
2

عالیه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه
18:47  1393/08/05
پاسخ دادن
پارسا
5

خوب بود ولی می شه بیش تر ماشین بگذارید
11:07  1393/08/01
پاسخ دادن
رضا
2

جیپ ویلیز هم ارزون هم سواری ناز
13:54  1393/06/28
پاسخ دادن
سعید
1

ها کاکو والو با این نوناشون
19:03  1393/06/27
پاسخ دادن
saeed
1

بوام بوام این ماشینا باید زیر دس من باشه ها میدونستم باهاشون چکار کنم
18:58  1393/06/27
پاسخ دادن
سامرند
0

ما تو منطقه ازادمهاباد نمایش گاه داذیم جیپ حامر 1830ملیون فول نمایشگاه کریم زاده
09:56  1393/06/06
پاسخ دادن
پریسا
0

سلام ببخشید دوستان می خواستم بدونم اگر کسی از قیمت جیپ رنگلر در ایران اطلاع داره ممنون میشم که بگه
00:03  1393/05/08
پاسخ دادن
طاها
0

مدلاش فرق داره تقریبا 300 میلیون تومان درنظر بگیر
19:17  1394/09/21

یاسین
1

ما یکی شونو داریم بهترین ماشین دنیاست بهترین امکانات،تجهیزات و...
00:21  1393/05/04
پاسخ دادن
هادی
0

مرسی از توضیحاتتون فقط اگه میشه قیمتشم بگین ممنون میشم
18:25  1393/04/25
پاسخ دادن
سیناپاشا
1

عالی بود
21:16  1393/03/07
پاسخ دادن
ویداجون
4

اخخخخخخخخخخخخخخخخخخ چقد شیک و با ابهته جون میده واسه افرود !! ای جان منم که بچه ی شمال و دریا و خاک و جنگل !!! کاش داشتمش
16:45  1393/02/20
پاسخ دادن
30sto
0

Have Ayshaa ...
11:33  1393/03/02

عزیز
0

مرسی خوب بود .
14:55  1393/01/21
پاسخ دادن
جواد نیکبخت
5

واقعا ماشین پر قدرت و جسور در بیابان وخشن در شهر
20:41  1392/09/21
پاسخ دادن
عسل
9

قیمتشیک میلیاردو پانصد میلیون توامان خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
08:12  1392/06/10
پاسخ دادن
نیما
2

قیمتش خیلی زیاده پس همون جیپ بهتره البته خودمونیماولی هامر یه چیز دیگس
12:28  1393/03/03

عطا
2

اقا اینجا کسی میدونه قیمتش تو ایران چنده؟
17:24  1392/05/11
پاسخ دادن
شبه
0

2000000
00:26  1392/10/19

آرمین
2

خوب بود
13:34  1392/04/21
پاسخ دادن
ناطق پارسا
5

اگه قدر داشته هامون رو بدونیم .با چیزهایی که نداریم راحتتر کنار مییاییم
19:36  1392/03/03
پاسخ دادن
مهران
1

به نظرم هر چه هستی خر نباش راضی به کم بیاش

19:50  1394/09/30

wolwer
6

ارزومه یه بار فرمون هامرو تودسام بگیرم
14:49  1392/02/23
پاسخ دادن
فراز
6

سلام خسته نباشید واقعا هامر ماشین سرسختی هست بدرد رانندگی تو تهران میخوره مخصوصا با پراید سرشاخ بشه فکر کنم کل کارخانه سایپا را جمع کنه تو سطل اشغال
12:35  1391/12/28
پاسخ دادن
کاربر: مهران پارسا
2

منم با نظر دوستمون سلیمان حشمتی موافقم
18:03  1391/12/11
پاسخ دادن
MR
1

be nazare manam jeep behtare
makhsoosan oun akse yeki monde be akhari terekoonde
16:53  1391/12/11
پاسخ دادن
سلیمان حشمتی
4

منم فکر میکنم با توجه به سابقه و همچنین بازخورد مثبت در ایران جیپ مورد پسند تر باشه
15:33  1391/12/05
پاسخ دادن
آدریان
3

چه حالی میده با این ماشین بری رو تپه های طالقان .
12:19  1391/12/05
پاسخ دادن
اکبری
3

خسته نباشی بااین مقاله های خوبتان
11:36  1391/12/05
پاسخ دادن
آرش
5

تصاویر هامرهای وارداتی در منطقه آزاد اروند ( آبادان ) رو می تونید در سایت زیر پیدا کنید
بنده با هامر رانندگی کرده ام
برای شهر کمی بزرگه

www.sedayeabadan.ir
08:56  1391/12/05
پاسخ دادن
مهدی
5

من جیپ رو بیشتر دوست دارم البته دو درش رو.
رنگلر های 30 سال پیش هنوز دارن خدایی میکنن چه برسه به این جدیداش.
23:27  1391/12/04
پاسخ دادن
فرزاد
3

به نظر جیپ بهتره
22:53  1391/12/04
پاسخ دادن
سید حسین
22

مرسی از مقاله خوبیتون.
ما که مایه دار نیستیم وگرنه یک دونه هامر می گرفتیم برای سفر خارج از شهر :)
03:18  1391/12/04
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
S3 سفید : S3 معروفه به تویتا چینی، یه خودرو کم استهلاک و اقتصادیه، صندوق عقبش ۶۰۰ لیتر جا داره که خیلی عالیه مثلا لاماری ۴۸۰لیتر،هایما اس۸؛ ۳۴۰ لیتر حجم صندوق دارن یا حتی تی۵ فرداموتور که یک شاستی بلند بزرگه ۵۱۵لیتر حجم صندوقشه. تعلیقش فوق العاده نرمه، وزنش کمه، مصرفش کمه، نگهداری خاصی نمیخواد مخصوصا که موتورش تنفس طبیعیه که با توجه به بنزین داخل ایران که اکتانش ۸۷ هست موتور تنفس طبیعی یه مزییته.
S3 سفید : دوستان ، یه چیزی من مطلع شدم که قبلا هم شنیده بودم : شرکت ۹۰ روز کاری (یا ۴۵ یا ۱۵ یا ...) را از تاریخ قرارداد محاسبه نمیکنه بلکه از تاریخ تکمیل وجه حساب میکنه ، اگه میخواین بدونید تاریخ پایان ۹۰ روزتون و شاسی شدن خودروتون کی هستش برید داخل همون صفحه پیگیری وضعیت خودرو مشتری، داخل اون جدولی که چک ها رو ثبت کردن تاریخ پرداخت رو نگاه کنید(برای اقساطی ها منظور چک های اقساطه و برای نقدی ها هم منظور آخرین چکه) از اون تاریخ ۹۰ روز کاری بشمارید(پنج شنبه ها هم حسابه). خود من قراردادم ۱۵ آبان بود، تاریخ تکمیل وجه یا همون تاریخی که بعنوان تاریخ پرداخت چک های اقساطم در صفحه پیگیری ثبت شده بود ۷ آذره، ۲۷ اسفند هم شاسی شدم که میشه دقیقا ۹۰ روز کاری.
رضا : با سلام نیسان منم همینجور شما چه راهی براش پیدا کردین ممنون راهنمایی کنید مدل ۹۲ از سرعت ۷۰ به بالا میلرزه رینگ جلو عوض کردم بالانس کردم گاردن چک کردم ولی لرزش داره بازم
سعیدs5 : داداش من ثبت نام شهریورم شاسی نشدم هنوز
تورم : اینجا ایران است ..
پیام : بچه ها خواهشا 1403.2.8همه شرکت کنید تا به یه جواب برسیم 10 صبح
پیام : عالیه حتما من هستم بریم.
تارااتومات : دیگه یهو میکردنش پیش فروش هم خیال خودشونو راحت میکردن هم ماها رو وگرنه این دیگه چه مدل فروش فوری هست هممونو دست انداختن الکی پولمونو دادیم دستشون به امان خدا معلومم نیست کی ماشین و تحویل بدن
علی : داداش عجله نکن هر چی بیشتر صبر کنی سود تاخیرت بیشتره من خودم ۳۰ ملیون سود تاخیر گرفتم دیر ترهم میدادن خوشحال تر میشدم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی شوقی : باید دید چند بار میزنه بغل تا خودشو بسازه
حمید : دلال ایران خودرو
علی شوقی : نهصد خرج تو راهی میدن حدود 10روز هم زودتر میگیری ،ایشالله از دزدی نمایندگی هم بی نصیب میمونی اگه مستقیم بری کاشان واسه تحویل
علی شوقی : برو پایین صفحه بزن رو ادمک
اتومات یکپارچه بهار 1403 : سلام دوستان ممکنه کسی راهنمایی کنه این بخشنامه که دیروز پیامک اومده اخرین فرصته یا باز هم فرصت هست برای بهار 403 تو بخشنامه‌های بعدی که تکمیل وجه کنند؟ من الان نمی‌تونم تکمیل وجه کنم و پولم یک ماه دیگه حدودا اماده می‌شه
حمید : جاسوس پست
فرهاد : دلال ها ناله میکنن چون سود شون کم شده برید سر چهار راه ها نیرو و کارگر بیارید جهت تجمع شما ها پول دارین خرج کنید شاید جواب بده😂😂
علیرضا : بیست و چهارم فروردین یا اسفند؟؟؟
سورن تک اسفند : یه مدت بعداز تحویل خودرو بهتون پیام میاد یا زنگ میزنن میری نمایندگی یه حواله بهت میدن میری بانک میگیری شانسی احتمال داره ده روز بعد یا دوماه بشه. شخصا یه ماشین تبدیل زدم سرانه منو بعداز شصت روز دادن
پارس : سلام قیمت خودرو پایین آووردن نگران نباشید پارس xup,372،،