بررسی کامیون مرسدس بنز زتروس

بررسی کامیون مرسدس بنز زتروس

کمپانی مرسدس بنز همواره با خودروهای لوکسش که شما را در کمال آسایش و راحتی جابه‌جا می‌کنند، شناخته می‌شود. همه ما محصولات این کمپانی را دوست داریم؛ چراکه با راحتی و آرامش بی‌نظیر خود، بهشتی امن را برای ما فراهم می‌آورند. اما این بار مهندسان باهوش این خودروساز آلمانی اقدام به ساخت کامیونی با قابلیت انجام کارهای سنگین نمودند: زتروس، مقاوم‌ترین کامیون این کمپانی!!! ضدگلوله بودن بدنه، رانندگی با این کامیون را در مناطق جنگی به یک پیاده‌روی لذت‌بخش در پارک تبدیل می‌کند. مرسدس بنز زتروس با سیستم چهار چرخ محرک و به دو صورت دو محور با وزن خالص 16.5 تا 18 تن و سه محور با وزن خالص 25 تا 27 تن عرضه می‌شود. گفتنی است، حداکثر بار مجاز برای مدل دو محور حدود 10 تن و برای مدل سه محور حدود 16 تن می‌باشد (بدون در نظر گرفتن وزن بدنه). 

 

طراحی بدنه

بررسی کامیون مرسدس بنز زتروس

طراحی قرص و مستحکم بدنه این غول آلمانی، هیچ‌گونه تردیدی در خصوص ماهیت باری و تجاری آن و قابلیت رانندگی در شرایط مختلف به جا نمی‌گذارد. قرار گرفتن کابین زتروس در پشت موتور آن، بهترین حالت را برای رانندگی در شرایط سخت بدون مختل کردن آسایش راننده فراهم می‌آورد. در این حالت، کابین در موقعیتی پایین‌تر و پشت محور جلو قرار می‌گیرد که این امر در کاهش تکان‌ها و افزایش راحتی راننده نقش بسزایی دارد.

بررسی کامیون مرسدس بنز زتروس

به لطف ارتفاع زیاد شاسی از سطح زمین و چرخ‌های بسیار بزرگ، رفتن به جنگل‌های بکر، سایت‌های ساختمانی، مناطق برفی و زمین‌های گلی و باتلاقی بسیار راحت است. موتور و شاسی زتروس همانند آکتروس و آکسور، اما با قدرت بیشتری است که این امر مقاومت آن را افزایش می‌دهد. در جلوی کاپوت چهارگوش، جلوپنجره‌ای عمودی با سه نوار افقی قرار دارد و ستاره سه پر مرسدس بنز نیز در وسط آن جای گرفته است.

بررسی کامیون مرسدس بنز زتروس بررسی کامیون مرسدس بنز زتروس
بررسی کامیون مرسدس بنز زتروس

شکل عضلانی گلگیرها حسی از قدرت را به بیننده منتقل می‌کند و دو راهنما قرار گرفته بر روی آنها نیز، بر زیبایی هر چه بیشتر این غول آلمانی می‌افزایند. چراغ‌های جلو نیز، بر روی سپر سه تکه که از فولاد مقاوم ساخته شده است، قرار گرفته و همین امر انجام هر کاری را بدون کوچکترین مشکلی امکان‌پذیر می‌سازد. 

 

طراحی داخلی

بررسی کامیون مرسدس بنز زتروس

به دلیل ارتفاع زیاد شاسی از سطح زمین، دسترسی به کابین کمی سخت می‌باشد و به کمی تلاش و ممارست نیاز دارد. اما به محض اینکه وارد کابین شوید، محیطی با ارگونومی عالی و فضای بزرگ در اختیار شما قرار می‌گیرد. گفتنی است، در کابین زتروس نباید به دنبال طراحی شیک و مدرن باشید، چراکه مهندسی این کامیون به شکلی است که بیشتر بر روی کارایی تاکید کرده تا تجمل گرایی. البته کیفیت ساخت و مواد مورد استفاده بسیار عالی بوده و استفاده از زتروس را همیشگی می‌سازد؛ قرار گرفتن هر چیز در جای خود، یک بار دیگر ما را به تحسین و تکریم مهندسی آلمانی وامی‌دارد.

بررسی کامیون مرسدس بنز زتروس

کابین این آلمانی پر قدرت ظرفیت سه سرنشین را دارد و هر سه صندلی با کمربند ایمنی و محافظ سر تجهیز شده‌اند. خریداران در صورت تمایل و به منظور بهره‌مندی از رفاه و آسایش بیشتر می‌توانند صندلی‌های بادی را برای زتروس سفارش دهند. صندلی‌ها اگرچه کمی بیش از حد صاف و هموار هستند، اما با وجود امکان تنظیم در حالت‌های مختلف شما می‌توانید به راحتی بهترین موقعیت برای راندگی را مشخص کنید. کمپانی سازنده با ایجاد تغییراتی در کیلومترشمار قرض گرفته شده از آکسور، آن را با شرایط و اولویت‌های زتروس هماهنگ کرده است. چیدمان خوب ادوات و تجهیزات استفاده از آنها را راحت و آسان می‌سازد؛ در صفحه کیلومترشمار نیز، یک سرعت‌سنج، دورسنج، آمپر سوختو فشار باد به همراه یک نمایشگر کاربردی وجود دارد.

بررسی کامیون مرسدس بنز زتروس

در سمت راست فرمان، دکمه‌ها و اهرم‌های تنظیم آینه‌ها، سیستم تهویه مطبوع، قفل دیفرانسیل، و دنده آف رود قرار دارند؛ همچنین، شما می‌توانید وسایل مورد نیاز خود را در چهار قفسه تعبیه شده زیر سقف قسمت جلو قرار دهید. محفظه قرار گرفته در قسمت میانی زیرآرنجی نیز، با وجود دو جالیوانی، از کارایی بسیار خوبی برخوردار است. 

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کامیون مرسدس بنز زتروس

پیشرانه شش سیلندر خطی 7.2 لیتری موجود در زتروس، با تبعیت از استاندارد یورو 5 و تولید قدرتی معادل 326 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 1,300 نیوتن‌متر در بازه 1,200 تا 1,600 دور بر دقیقه، این کامیون آلمانی را به پیش می‌راند (مدل یورو 3 این پیشرانه نیز، وجود دارد). کمپانی سازنده دو نوع گیربکس برای زتروس در نظر گرفته است: نه سرعته هیدرولیک-پنوماتیک دستی به صورت استاندارد، و شش سرعته اتوماتیک Allison به صورت سفارشی.

بررسی کامیون مرسدس بنز زتروس

شایان ذکر است، پیشرانه موجود با ارائه عملکردی بی‌نظیر، با به چالش کشیدن شرایط مختلف، از پس هر کاری برمی‌آید. سیستم چهارچرخ محرک نیز، به گونه‌ای طراحی شده است که زتروس را در جاده‌های ناهموار و آف‌رود آماده حرکت می‌سازد و قابلیت حمل بارهای سنگین را به آن می‌بخشد. 

 

تجربه رانندگی

بررسی کامیون مرسدس بنز زتروس

طراحی سیستم تعلیق زتروس با وجود فنرها و کمک فنرهای پارابولیک، رانندگی نرم و راحتی را برای این سنگین وزن آلمانی فراهم می‌آورد؛ گفتنی است، با وجود چنین سیستم تعلیقی شما می‌توانید به راحتی از گودال‌هایی به عمق 0.8 تا 1.2 متر عبور کنید. استفاده از شاسی نردبانی با افزایش مقاوت زتروس، انعطاف‌پذیری آن را نیز بهبود می‌بخشد و در نتیجه عملکرد و هندلینگ فوق‌العاده‌ای برای این کامیون به ارمغان می‌آورد. 

 

نظر نهایی

بررسی کامیون مرسدس بنز زتروس

با یک بار تماشا و رانندگی با مرسدس بنز زتروس، محال است شیفته این کامیون نشوید. خودروساز آلمانی با کنار هم قرار دادن استحکام، کیفیت ساخت عالی، پیشرانه‌های پرقدرت و شاسی مقاوم، ترکیب بی‌نظیری را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. در داخل کابین نیز، هر آنچه برای راحتی و آسایش راننده و دیگر سرنشینان لازم است، وجود دارد. بدین ترتیب، می‌توان گفت کمپانی مرسدس بنز یک بار دیگر توانایی‌ها و قابلیت‌های منحصربه فرد خود را به رخ همگان کشیده است. 


منبع

TopSpeed

برچسب : زتروس , آکتروس , آکسور , مرسدس بنز , کامیون , شاسی نردبانی , چهارچرخ محرک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

10 نظر

علی
0

این بالا بر شیشش کجاس؟
20:22  1401/01/03
پاسخ دادن
علی
0

این کامیون عالی هست ولی جای خواب داره یانه
13:46  1401/01/03
پاسخ دادن
مسعود
0

ای کاش ما مردم ایران هم میتونستیم این عروسک ناز رو داشته باشیم
14:00  1399/05/22
پاسخ دادن
هوشنگ حاجی ور
0

حرف ندار
13:35  1396/03/23
پاسخ دادن
یوسف
0

دانگ فینگ از این بحتره پی ماشین به این خشکلی قدرتش کم
10:24  1395/09/12
پاسخ دادن
شهرام
3

با درود
کاش موتور و گیربکس قویتر و نیرومند تر و شاسی محکمتری داشت
VOLVO FH 16 750 HP ، 3550 NM
00:31  1395/04/20
پاسخ دادن
بلالی
0

Ok
17:07  1394/11/09
پاسخ دادن
مجتبی
0

فقط عشق کوهستان است
16:52  1394/09/04
پاسخ دادن
امیر
0

ببین حرف نداره زبون آدم بند میاد برای توصیف این غول قدرتمند و زیبا. بدرد کار در مناطق کوهستانی گیلان میخوره
22:07  1394/03/19
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
0

با این بدنه ضد گلوله بیشتر به درد ارتش میخوره
00:21  1394/01/24
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : داداش ی روز هماهنگ کن قمه هامون برداریم بریم جلو ایرانخودرو، بالاخره شما هم باید راضی باشی
رضا : سلام شما که تحویل گرفتی که مبارک باشه به سلامتی استفاده کنی ایا مانیتورش امنیت داره از نظر سرقت؟
محمود : سلام ،‌دوستان کسی هست که چانگان ثبت نام کرده باشه بهمن ماه و الان تو مرحله فاکتور شدن باشه؟
تارا : من فکر نمیکنم برای تارا پلاس دوباره افزایش قیمت بیاد . چون پارس بیشتر از یکسال بود افزایش قیمت نداشت ولی تارا پلاس و تارا وی۴ همین پاییز گذشته نزدیک ۲۰۰ ملیون افزایش خوردن.
مهدی : آقا لطفاً لطفاً لطفاً لینک گروه بدین اونجا جمع شیم و هماهنگ باشیم.
مجید : دوستان فروش فوری بهمن اگر کسی فاکتور شده شماره پذیرش اعلام کنه ببینیم چقدر مونده. پذیرش 15بهمن خبری از فاکتور نشد
فرهاد : بنظرم خودروهای هیبریدی قابل قبول هستن و پلاگین هیبریدها هم بد نیستن ولی خودروهای تمام برقی فعلا به درد ایران نمیخورن من پیش از ثبت نام چانگان ثبت نام برای اسکای ول کردم باور کنید هنوز ایمیل واریز وجه برام میاد و ول کن نیستن
تارا : سلام یک از سوال از کسایی که فاکتور شدن: در سایت اصلی ایران خودرو وضعیت شما تغییری کرده؟ واسه من توی سایت اصلی از روزی که پولو زدم، روی تکمیل وجه گیر کرده ولی کاستومر روی اماده برای صدور فاکتوره. الان چی به چیه؟ ضمنا فروش فوری بودم و همه ما به تفاوتا رو هم ریختم. حالا اونهایی فاکتور شدید از شما جلو رفته یا همونجا مونده؟؟
Ooooo : پیش فروش براتون چه تاریخی زده بود چه ماهی معمولا یک ماه زودتر از ماه مقرر پیام تکمبل وجه میاد
محمد : اون زده تحویل بهار اردیبهشت یا خرداد احتمالا دعوتنامه میاد پذیرش ۱۰ دی سخا ۱۹ دی رنگ مشکی ۴۰۶ تومن ریختم ۹۰ روزه هنوز فاکتور نشدم کسی میدونه مشکی اومده بازار یا نه شایدم بخاطر رنگش هنوز نیومده چون رنگای دیگ بهمن ماه تحویل شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سامان 6دنده : دوستان ک فاکتور نشدن 1681000مابه التفاوت باید واریز کنیم دوباره
21 اسفندی (19 سابق) : حواله.یاب بالا نمیاد برا شما هم؟
سعید : سلام منم تحویل 30 بهمن هستم رنگ ماشین سفید هنوز فاکتور نشدم شما رنگ ماشین چه رنگیه که فاکتور شدین تکمیل وجه 12 دی 1402
پارس سفارشی : منم زنگ زدم کی پیامک میاد میگه معلوم نیست
سعید : سلام منم تحویل 30 بهمن هستم رنگ ماشین سفید هنوز فاکتور نشدم شما رنگ ماشین چه رنگیه که فاکتور شدین
تبدیل به اتومات 30دی،مرادی : نهاوند عزیز اگه پیش فروش باشه 5ماه قبل، مرحله اول واریز و 1ماه قبل، واریز مرحله دوم فروش فوری 4تا 1ماه قبل متغیر
رانا 30 بهمن : فاکتور شد 4600 سود تاخیر
دنا 6 دنده : مالیات جدید 160 تومنی اومده روی پروفایل برید، پرداخت کنید 😑
پارسا : سلام دوستان این خودرو کوئیک بعد از تحویل سریع قابل انتقال هستن؟
امیر : سلام 10 دی قرارداد شده 21 اسفند تخصیص شده 10 فروردین فاکتور شده منتظر واریز وام بانک گردشگری هستم فونیکس نوشتم