بررسی کامیون رنو Magnum

بررسی کامیون رنو Magnum

اولین نسل از کامیون رنو Magnum در سال 1990 به بازارهای جهانی عرضه شد و این کامیون فرانسوی از آن زمان به بعد به محصولی تأثیرگذار در این بخش تبدیل شده است. از ویژگی‌های بارز این کامیون می‌توان به کفی کاملاً تخت، فضای سر زیاد و کابین جادار اشاره کرد که باعث می‌شوند به یکی از راحت‌ترین کامیون‌های این کلاس تبدیل بشود. این کامیون مدت کمی پس از ورودش به بازار موفق به کسب عنوان "بهترین کامیون سال" گردید. این کامیون از آن زمان به بعد و در طول تاریخ 25 ساله‌اش، پیوسته ارتقاء یافته و شاهد پنج به روز رسانی عمده بوده است. کامیون رنو Magnum در سه تیپ تولید می‌شود که عبارتند از: تیپ Privilege، تیپ Excellence و تیپ Vega.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیون رنو Magnum

مدل جدید کامیون رنو Magnum از ظاهر مدرن‌تری بهره می‌برد. طراحی سقف تغییر کرده است و بادگیرهای شیشه حالتی آیرودینامیک دارند و دستگیرهای جدیدی روی درب‌ها به چشم می‌خورند. سپر سه تکه نیز به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته و از مواد بسیار سخت ساخته شده است. این سپر به همراه نردبان کناری، برای تناسب و هماهنگی بیشتر به رنگ جلو پنجره در آمده‌‌اند. از طرفی، روکش ‌های کروم، چراغ‌های LED و جلو پنجره نیز هماهنگی بی‌نظیری با سپر دارند. کابین بزرگ نیز از مزایای زیادی برخوردار است. پلکان عمودی کنار کابین باعث می‌شود سوار و پیاده شدن کار آسانی باشد. بیشتر ناهمواری‌های سطح جاده نیز جذب می‌شوند و نمی‌توانند راهشان را به سوی کابین پیدا کنند.

بررسی کامیون رنو Magnum

این طراحی تأثیرگذار خارجی در کنار طراحی ارگونومیک داخلی قرار می‌گیرد. وزن قسمت جلویی کامیون به طور کامل روی محور جلو افتاده است تا اطمینان حاصل شود روی جاده عملکرد بهتری دارد. کابین دارای یک کفی کاملاً تخت است، فاصله سقف تا کف نیز بیش از 2 متر است و به راننده‌ها اجازه می‌دهد بتوانند کاملاً بایستند. صندلی راننده ارتفاع زیادی دارد که وقتی در کنار شیشه بزرگ و عمودی جلو قرار می‌گیرد دید بسیار خوبی از جاده در اختیار راننده قرار می‌دهد. آینه‌های جانبی نیز ممکن است از بیرون کوچک به نظر برسند ولی کارشان را خیلی خوب انجام می‌دهند. کابین دارای 1,000 لیتر محفظه بار است که به شکل محفظه‌های مختلفی در اطراف کابین به چشم می‌خورند. به این ترتیب، سرنشینان برای جادادن اسباب و اثاثیه‌شان هیچ مشکلی نخواهند داشت. در داخل کابین یک تختخواب تاشو بزرگ با ابعاد 750×2000 میلی‌متر قرار دارد که برای مسافرت‌های طولانی بسیار راحت و کاربردی است. موارد دیگری نیز برای راحتی راننده وجود دارد که از میا ‌آن‌ها می‌توان به وجود یک یخچال در زیر تختخواب، صندلی بادی راننده، قفل و باز کردن درب‌ها از راه دور، صندلی شاگرد گردان به همراه تکیه‌گاه پا ، سیستم صوتی مجهز به سی‌دی خوان و پخش CD و بلوتوث.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کامیون رنو Magnum

کامیون رنو Magnum به یک موتور 12 سیلندر دیزل DXi31 مجهز است که در دو نسخه تولید می‌گردد. نسخه اول قادر است 480 اسب‌بخار نیرو و حداکثر 2,400 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نسخه دوم قوی‌تر است و می‌تواند 520 اسب‌بخار نیرو و 2,550 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. 19 درصد از توان موتور ظرف کمتر از دو ثانیه در دسترس قرار می‌گیرد و 24 سوپاپ به کار رفته در موتور باعث ایجاد شتاب بی‌نظیری می‌شوند که با شتاب دیگر رقبا قابل مقایسه نیست. هر دو نسخه از موتور اصل و نصبی سوئدی دارند و حتی هنگامی که کامیون کاملاً پر از بار است نیز عملکردی عالی از خودش نشان می‌دهد. این موتورها در کنار یک گیربکس اتوماتیک Optidriver+ قرار می‌گیرد که به کامپیوتری متصل است که سواری نرم و مصرف پایین را تضمین می‌کند. این کامپیوتر به صورت اتوماتیک و بسیته به سرعت و بار کامیون، ضریب دنده را تنظیم می‌کند، به این ترتیب احتمال جا رفتن دنده نامناسب به حداقل می‌رسد.

بررسی کامیون رنو Magnum

شاسی کامیون رنو Magnum از آلومینیوم ساخته شده است و بخشی از سیستم تعلیق روغنی محسوب می‌شود. این کامیون به رغم ارتفاع زیادش از هندلینگی بسیار خوب برخوردار است و به لطف برخورداری از سیستم تعلیق بادی، تکان‌های بسیار کمی دارد. بیشتر پستی و بلندی‌های جاده جذب می‌شوند و کابین تقریباً به اندازه کابین یک خودرو سواری چهار نفره نرم و راحت است. عایق‌بندی صدای کابین نیز بسیار عالی است و سطح صدای داخل کابین به زیر 70 دسی‌بل می‌رسد. فرمان سبک و دقیق است ولی به علت وضعیت رو به جلوی محور جلو، بیش از حد تیز به نظر می‌رسد. در مورد ترمزها هم هیچ شکوه و شکایتی وجود ندارد چون دیسک‌ها به صورت الکترونیکی مدیریت می‌شوند و نیروی متوقف‌کننده شگفت‌آوری تولید می‌کنند. سیستم ترمز علاوه بر ترمز ضدقفل و ترمز  EBS به سستم ضد لغزش، کنترل در سربالایی و سراشیبی و ESP نیز مجهز است.

 

نتیجه‌گیری 

بررسی کامیون رنو Magnum

کامیون رنو Magnum حاضر و آماده است بارهای سنگین را به مسافت‌هایی طولانی حمل کند. این کامیون در سال‌های اخیر به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته است و اکنون بیشتر آمادگی تا از عهده انجام وظایف سنگینش بر بیاید. موتورها قوی و کارآمد هستند، گیربکس جدید و نوآورانه Optidriver+ نیز یکی از بهترین گیربکس‌های موجود در بازار محسوب می‌شود. کابین حتی در ناهموارترین جاده‌ها نیز بسیار راحت است و ارگونومی آن نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد. کامیون رنو Magnum به لطف پیکربندی و سیستم تعلیق مناسب از هندلینگی خوب و فرمانی سبک و دقیق بهره می‌برد.


منبع

TopSpeed

برچسب : رنو , کامیون رنو , کامیون رنو Magnum , رنو Magnum






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

12 نظر

حسن
0

رنو دارم مگنوم یک سال هست کمپرسی کردم بغل گیر بکسی گیر نمیاد پدرمان در آورده اگر کسی سراغ داشت درخد متیم مدل ۲۰۰۸ هست موتور گیربکس ماک لوازمش نیست داخل ایران
03:41  1401/03/04
پاسخ دادن
علي
3

راس ميگه
يعني دولت الان 300 ميليارد تومن پول داره ؟
خوب از اول اينو تزريق مي كرد تو صنعت بهتر بود كه . صنعتمون هم نمي خوابيد.
نوش دارو پس از مرگ سحرابه ؟
12:54  1394/08/19

محمد
4

نخیر داداش علی الان 300 میلیارد داده بعد چند سال 600 میلیارد میشه پولش اگه این 300 تومن خرج صنایع میکرد که اینجور براش سود نداشت، خوب مردم احمقی داریم
19:43  1394/08/19

سینا
0

در مورد ریخت ماشین عروس که صحبت نمی کنیم
زمانی یک شرکت تجاری میخواد کلی کامیون سفارش بده هزینه نگهداری و تعمیرات و هزینه خرید خودرو مصرف سوخت به مسافت طی شده و هزار عامل فنی دیگه در نظر میگیره.
قیافه اهمیت زیادی نداره
محصولات رنو چه سبک و چه سنگیه همیشه زشت بودند اما کارایی خوبی همیشه داشتند.
13:00  1394/11/16
پاسخ دادن
مهدي
1

رنوفني نداره اتفاقاپردردسروپرخرج هست ولي بلحاظ قيمتش خوبه عيب و ايرادات زيادي داره
09:33  1394/05/29
پاسخ دادن
مجید
0

ماشین بسیار بسیار فوق العاده ایی و اتفاقا ظاهر خواصش جذابیت بیشتری بهش میده.من نمیفهمم دوستان اصلا توجه ندارن یا خودشونو به بی توجهی زدن؟! عکس اول متعلق به امسال و عکس پنجم که معلومه کاملا قدیمیه متعلق به سال های اول تولیدشه
11:43  1394/04/19
پاسخ دادن
مجید
0

ماشین بسیار بسیار فوق العاده ایی و اتفاقا ظاهر خواصش جذابیت بیشتری بهش میده.من نمیفهمم دوستان اصلا توجه ندارن یا خودشونو به بی توجهی زدن؟! عکس اول متعلق به امسال و عکس پنجم که معلومه کاملا قدیمیه متعلق به سال های اول تولیدشه
11:43  1394/04/19
پاسخ دادن
مجید
0

ماشین بسیار بسیار فوق العاده ایی و اتفاقا ظاهر خواصش جذابیت بیشتری بهش میده.من نمیفهمم دوستان اصلا توجه ندارن یا خودشونو به بی توجهی زدن؟! عکس اول متعلق به امسال و عکس پنجم که معلومه کاملا قدیمیه متعلق به سال های اول تولیدشه
11:43  1394/04/19
پاسخ دادن
ali
3

داخلش یک سوئیت کامله حتی ماکرفر هم داره خیلی راحته با کلی امکانات برای راننده البته فراموش نشه این سری از کشنده ها مخصوص بازار آمریکا هستند و کاملا با سلیقه اونها همخونی داره برای همینه که تو ایران نیست
17:58  1394/02/09
پاسخ دادن
کاربر: IBO
0

عكس اول با عكس پنجم فرق داره(جلوپنجره، چراغها و جاي آرم رنو)، بخاطر همين فكر ميكنم عكس اوليه طراحيش جذابتره!
درضمن اگه مثل عكس اول دورنگ بشه جذابيتش بيشتر ميشه..
14:58  1394/02/07
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
1

این عکس پنجم خیلی مزخرفه !
از یه خودروساز اروپایی بعیده، البته روسها رو نباید نادیده گرفت !
00:29  1394/02/08

کاربر: Bugatti
0

یه کم رو طراحی بدنه کار کنن بد نیست انگار اسباب بازیه

11:29  1394/02/07
پاسخ دادن
mg
0

رنو از نظر فنی عالی، ولی مشکل بزرگ تولیدات رنو همین ظاهر ماشینه. کلا طراح ندارن!
10:04  1394/02/07
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
1

ریختش که دو هزار نمی ارزه .
01:08  1394/02/07
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس. : اطلس سفیدقرمزش خوبه یا سفید مشکی به نظرتون؟
فاضل H : شاهین من کو؟ همه باهم خواهشها!
یا مأوي القلوب : برا حقیرم نیومده چون تو اطلاعیه پیش فروش زده زمستان بخش اول احتمالا ما زمستان بخش دومیم....
یا مأوي القلوب : برا حقیرم نیامده احتمالا بخش دوم زمستان بودیم
چان چان گان گان : خبر جدید یه آشنایی دارم که شغل و کارش خرید و فروش حواله هست امروز گفت ۸تا حواله چانگان ۵۵ خریدم و.... گفت قراره تا ۱۵ اردیبهشت درگاه پرداخت باز بشه. گفت افزایش قیمت نداره فقط یه جزعی بابت بیمه و ارزش افزوده افزایش قیمت داره. هرچی پرسیدم چه کسی این اطلاعات رو داده بهم نگفت فقط گفت ما شغلمون این هست و همیشه اطلاعات میگیریم
اس تری : دوستان این ما به تفاوت بیمه بود مالیات هم دارین آمادع باشین حدود ۸ تومنی میشه
اسفند ماه : شما تحویل اسفند بودی؟
ساینا دوگانه : عصری برام پیامک اومده هفته آخری بهمن هستم برا تکمیل وجه ۱۴۱مبرا ساینا اس دوگانه .نمایندگی زنگ زدم گفت تا بیست اردیبهشت فرصت تکمیل وجه براتون گداشتن . حالا دوباره یک دعوت نامه کوئیک ۸۵ گانه آمده. فک کنم پیامک دومی پیشنهادی هست
مصطفی : سلام دوستان و هم دردان عزیز،،، ساینا دو گانه هفته چهارم اسفند هستم سال قبل دو ،، سه پیام پیشنهادی تغیر ماشین به بنزینی فرستادن که قبول نکردم البته مثل خیلی‌ها دستم خالی بود امروز غروب دوباره بی وجدانها پیام ساینا و کوئیک ۸۵ گانه فرستادن خدا لعنتتون کنه برای چه با اعصاب و روان مردم بازی میکنید بخدا مردم گرفتارن ،،مریض دارن وسیله ندارن برای چه مردم بدبین به دین و نظام و همه چیز میکنید
دزدگیر : با قیمت ۸۷۰ میدن،خدارو شکر مردم دیگه پول ندارن بخرن فقط کسانی می‌خرن که تو بازار با سود بفروشن که رو دستشون میمونه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
هادی : سلام خدمت دوستان گرامی اینایی رو که گفتن پیشنهادیه صبر کنید تا چند روز آینده تکمیل وجه ساینا دوگانه میادش و به همون نرخ 282 هستش
ساینا مبعث ( حسام سابق ) : آقای پرهام من ی سوال از شما دارم ، شما که تکمیل وجه کردید پیامتون هست دی هستی آیا فاکتور شدی ؟
میرفندرسکی : بالاخره تکلیف کوییک اتومات ما چی میشه
ق : سلام کجا باید شکایت کنیم
وحید : داداش راس میگی میتونی شات بدی ازفاکتورت
رستم سنجری زاده : تویتا شاسی بلند2003دوکابین
جومنگ : مردم سرکار ندارید تؤ پیام شما بود که سود میدن افزایش نداره از این حرفها حالا بذار مردم زود پرداخت کنن که تو تحویل زود بگیرن
علی : توصیه میکنم به سورن تبدیل نکنید و پارس رو بگیرید بزودی تولید پارس متوقف میشه و قیمت خوبی پیدا میکنه در بازار. این تجربه رو من قبلا با آخرین سری زانتیا داشتم
جومنگ : چی کم مال شما خوش بحالت من که باید 141 بدم
تک فروش فوری : منم همین وضعیتم شونزده فروردین ماباالتفاوت هنوز خبری از فاکتور شدن نیست