كاهش قيمت خودرو با كاهش هزينه سربار توليد

كاهش قيمت خودرو با كاهش هزينه سربار توليد

با مصوب و ملزم كردن دستگاههاي مختلف مبني برعدم افزايش هزينه هاي دولتي و غير دولتي در راستاي كاهش هزينه هاي سر بار توليد، عوارض شماره گذاري، بيمه وماليات برارزش افزوده، هزينه هاي مالي و انرژي از سوي مجلس و دولت محترم صنايع داخل از جمله خودروسازان نسبت به كاهش قيمت محصولات اقدام خواهند كرد. 
كارشناسان اقتصادي بر اين باورند كه با توجه به افزايش برخي مولفه ها نظير نرخ بيمه، ماليات، دستمزد، انرژي، هزينه هاي سربار توليد و... تغيير افزايش قيمت كالا ها اجتناب ناپذير است. 
امروزه شاهد آن هستيم كه بعد از صحبت هاي اوليه در مورد توافق لوزان، برخي از افراد و كارشناسان غير متخصص اعتقاد دارند كه ريزش قيمت محصولات طبق توافقات بايد با سرعت انجام شود. ارزان شدن قيمت كالاهاي صنعتي امري طبيعي است كه در صورت عدم كاهش، سر منشاء تمام اين معضل برعهده توليد كنندگان داخلي از جمله خودروسازان مي باشد كه بايد مشكلاتشان را حل كنند.  
كارشناسان اقتصادي نسبت به اين موضوع نظر ديگري دارند. آنها مي گويند متاسفانه با ابراز نظرهاي وفرافكني هاي غير كارشناسي شده بعضي از افراد مبني بر تفاهم لوزان و ... اين اميدواري را در بين اذهان عمومي ايجاد كرده اند كه پس از امضاء توافقنامه، قيمت كالاها صنعتي از جمله خودرو در اسرع وقت بايد كاهش يابد. اين توافقعات با ابراز نظرها اعلام شده نسبت به افزايش قيمت هاي سربار توليد همخواني ندارد ونمي توان تمام تقصير ها را به صنايع داخلي از جمله صنعت خودرو نسبت داد. ادامه اين روند لطمه اي جبران ناپذير به اقتصاد كلان صنعت داخلي وارد خواهد كرد.  
اغلب كارشناسان اقتصادي بر اين باورند كه افزايش چند درصدي قيمت هاي صنعتي از جمله خودرو با توجه به تصاعدي شدن هزينه ها در بخش هاي مختلف توليد در جهت پايداري بيشتر صنعت داخلي كه منطق اقتصادي دارد لازم وضروري است. 
با مصوب و ملزم كردن دستگاههاي مختلف مبني برعدم افزايش هزينه هاي دولتي و غير دولتي در راستاي كاهش هزينه هاي سر بار توليد، عوارض شماره گذاري، بيمه وماليات برارزش افزوده، هزينه هاي مالي و انرژي از سوي مجلس و دولت محترم، در جهت كاهش قيمت صنعت داخل گام موثري برداشته ايم. 
مطمئنا صنايع داخل از جمله خودروسازان نسبت به اين مصوب واكنش نشان داده و همانند خط موازي اقدام به كاهش قيمت محصولات خود خواهند كرد. 
رعايت منطق اقتصاد قوانين خود را دارد و نبايد به يك موضوع سياسي تبديل شود كه حل اين معضل با هياهوي غير متعارف مغدور نمي باشد و با يد با درايت مديران متخصص دولتي و غير دولتي اين مباحث به نحوي شايسته حل و فصل گردد تا صنعت داخلي بيش از اين دچار مشكل و سردر گمی نشود.                                                                             
 

منبع

فرارو

برچسب : خودرو , قیمت , کالا , صنایع , هزینه , تولید , مالیات , بیمه , انرژی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

محمد شریف
0

بالا بودن هزینه تولید بخاطر چند موضوع اساسی است:
1- قدیمی و فرسوده بودن ماشین آلات کارخانه ها
2- تعمیر نشدن و زیاد از حد کار کشیدن از ماشین آلات
3- نداشتن نیروی کار ماهر و با انگیزه قوی در کار
4- نداشتن ثبات قیمت در مایحتاج زندگی که هر نیروی کاری را کم انگیزه میکند.
5- حمایت نشدن از سوی سیستم مالیاتی، شهرداری، کارگری و انرژی ...
6- انگیزه نداشتن مدیران به جهت نداشتن تخصص در کار مورد نظر برای حمایت و پیگیری رفع موانع و مشکلات
7- تغییرات مکرر مدیران شرکتها و واگذاری مکرر آنها به سایر افراد و نهادها
8- نداشتن ثبات شغلی کارگران
9- برداشت پاداشهای میلیونی برخی مدیران از سود شرکت
10- هماهنگ نبودن فناوری تولید و فناوری مونتاژ خودرو و قطعات آن
11- ...
16:24  1394/05/13
پاسخ دادن
کاربر: جواد.س
0

تورم و قیمت بالا،یا هر پارامتر دیگر اقتصادی اینطور نیست که با یه بخشنامه و دستور بشه اون رو کم کرد و یا تعقیر داد.اگر فکر می کنید با این باید و نباید ها میشه قیمت ها را کاهش داد زهی خیال باطل
اقتصاد علمی کاملا منطبق بر منطق و ریاضی هست.روابط در اقتصاد علت و معلولی هست.برای کنترل هر معلولی باید علت را جستجو کرد و برای یافتن هر علتی باید از روابط در اقتصاد اطلاع داشت.آیا منطقی هست که بیمه ارزون نشه،فولاد ارزون نشه ،سایر داده ها به همین شکل بمونن ولی خودرو ارزون بشه،و حالا فرضا که ارزون بشه،چقدر ارزون میشه؟ تکلیف اونهایی که با قیمت قبلی خرید کردن چی میشه؟ اصلا آثار همچین تعقیری چی هست؟ این آثار چه متغیر هایی را تعقیر میده و خیلی سوال های دیگه
اساسا در اقتصاد اصلی هست به عنوان چسبندگی قیمت ها،معمولا نرخ ها و قیمت ها به اون سادگی که گرون میشن ،ارزون نمی شن
کاهش قیمت ها هرگز به صورت ناگهانی منطقی نیست و اگر اتفاق بیفته ( اگر) مضرات اون بیشتر از نفع اون هست.
اما بهتره با یک برنامه میان مدت و با بررسی علل گرانی و تعقیر اون علت ها به مرور قیمت ها را به سطح منطقی رسوند.
00:39  1394/04/01
پاسخ دادن
امیر
0

چطور ال90 یکدفه از 14میلیون شد 50میلیون اون موقه صحبت از سربار نمیکردید میگفتید کار تحریمه حالا که داره تحریم برداشته میشه میگید هزینه های سر بار . خودتونید بابا ... ماشین ایرانی نخرید هنوز 3ماه از عید نگذشته دارن گریه میکنند اگه تا برج 6 نخریم اتفاقات خوبی برای مصرف کننده میفته
00:37  1394/04/01
پاسخ دادن
pld]
0

از بس بی کیفیت هستند وانت بارهای اریسان ارسالی به کشورهای همسایه همه برگشت خورده دادن به مدیران الان ۲۱ تومن مشتری نداره الانه که دلالا منفی بدن
14:10  1394/03/31
پاسخ دادن
ali
0

سلام
چطور با همین سیاست یه شبه قیمت ها افزایش پیدا می کنه اما با همین سیاست نمیتونه پایین بیاد؟؟؟؟؟؟؟
10:48  1394/03/31
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جک اس فایو جدید : اردیبهشت 1403 هم شروع شد و ما همچنان اندرخم یک کوچه ایم .... 24 مهر ماه ثبت نام کردم و هنوز شاسی نشده ...
abed : سلام دوستان سورن دوگانه تحویل 402/10/30 بوده امروز میزکار رفتم تبدیل محزن 75لیتری زدم حالا دعوت نامه و قرارداد بروز شده زمان تحویل زدن اوخر خرداد بنظرشما سود دیرکرد تاخیری از برج 10 بهم تعلق میگیره یانه از امروز چون تبدیل زدم؟
۲۰۷ پانوراما ارتقا یافته : سلام ماهم ۲۰۷ گرفتیم کل پولو واریز کردیم پول بیمه و بدهی هاشو کامل واریز کردیم ولی تو مرحله پرداخت کل وجه گیر کرده هر روز هم میرم سر میزنم به سایت ولی اصلا جلو نمیره اینم بگم ما دی ماه پولو واریز کردیم گفتن ۲۶ فروردین ولی هنوز فاکتور هم نشده
تارا وی ۴ : سلام از کجا نگاه کنم واریزی دارم
تارا v1p : سلام 196 دوباره باید واریز کنید کی دیگه فاکتور میکنی ایران خودرو خسته شدیم
ر رش : 7ماهه J7ثبت نام کردم از برج هفت تا الان که امروز اکل برج دو 403هستش قرار بود سه ماهه تحویل بدن به هر کی زنگ میزنی میگن شرکت به شرکت زنگ میزنی میگن تو صف بارگیریه این چ مسخره بازیه در اوردن میگیم خودمون بریم تحویل بگیریم از شرکت میگن نمیشه بخدا مسلمون کهدهیچ از صدتا کافر کافرترین
S3 سفید : تعداد زیادی مخصوصا اس۳ دهه سوم اسفند شاسی شدن احتمالا بخاطر همینه که صف بارگیریه، بالاخره تریلیهای حمل خودرو اینها محدوده
قلی زاده : احسنت موافقم❤️
تارا : برا من تارا v4 امروز یه مرحله برگشت عقب برا شما آیا برا شما هم همین جوره قبلا در حال فاکتور شدن بود الان شده آماده برای صدور فاکتور
حسن : عرض سلام وادب خدمت عزیزان من هم تارv4Lxثبت نام کردم ۱۵آذرتکمیل وجه کردم تحویل ۱۵ اسفندبوده هرزمان واردمیزمشتری میشوی میزنه درحال فاکتور بعدنوشت چندروزبروزرسانی تاریخ هاراعوض می‌کنند واقعا این چه مملکتی هست چقدربی حساب وکتاب آخه هیچ نهاد یاارگانی نیست نظرات مردم رابشنونه به این خودرو سازها بفهمونه قول وقرار و عده وعید یعنی چه ناسلامتی ماکشوراسلامی هستیم وادعاشوداریم فقط سخنرانی بلدیم به عمل متاسفانه پایبندنیستیم عزیزانی هستندداروندارشون رافروختن ثبت نام کردن به امیداینکه یک خودرو بگیرند هی انتظار انتظار..‌. واقعات این مملکت چه خبره ...
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا اهواز : سلام مهندس ما که تابستان هستیم بهمن ماه پیش فروش آمد که واریزنکردیم الان اگه نیمه دوم بیاد بصورت پیش فروش میاد یا فوق العاده؟ممنون
پارس ای ال ایکس : تا دهم
رانا بهمن : از روز تکمیل وجه بله باید تعطیلی ها حساب بشه نگاه کنید ببینید توی دعوت نامه چندروز زده
رانا پلاس تحویل اسفند : 90 روز کاری یعنی باید تعطیلی هاروازش کم کنی تا دلت بخواد از بهمن تا امروز تعطیلی داشتیم رو4ماه روش حساب کن
خودم : ببخشیدسال 1403
علیرضا شیراز : سلام امروز1402/02/01 ثبت‌نام آریسان 2 بهش مابه التفاوت خورده مبلغ 194500 تومن برید واریز کنید تا فاکتور بشه
دوگانه بهمن : فکر نکنم دی ماهی مونده باشن
پارس معمولی زمستان : سلام دوستانی که براشون پیامک واریز اومده تا چندم وقت دارن واریز کنن؟
امیر : سلام آقامجید شما کی پلاک شد ی من 28ام پلاک شدم همنجوری مونده روپلاک
تحویل 30 بهمن تک : مبارکه داداش، تاریخ تکمیل وجه کی بودین شما؟