دنای جدید با موتور توربوشارژ می آید

دنای جدید با موتور توربوشارژ می آید

 
اخباری منتشر شده است که مدل جدید دنا با موتور توربوشارژ ایرانی وارد بازار خواهد شد عکس هایی هم از بخش هایی از این مدل جدید منتشر شده است.این مدل قرار است مجهز به گیربکس اتوماتیک و موتور توربوشارژ باشد در طراحی بدنه این خودرو هم تغییرات جزئی از جمله تغییر در خطوط بدنه اعمال شده است احتمالا نام این محصول هم دنا ELX خواهد بود.
 
به گزارش اقتصادنیوز، ابتدا قرار بود پس از معرفی موتور ملی طی مدت کوتاهی  موتور توربو برای سمند سورن عرضه شود اما این اتفاق به دلیل مشکل تامین قطعه توربو شارژ و مشکلات ایجاد شده پس از تحریم برای تامین قطعات موتور ملی و خرابی ها رخ داده به دلیل تامین قطعات از برخی قطعه سازان داخلی تا کنون رخ نداده است.ولی حالا پس از بر طرف شدن تحریم ها و امکان تهیه توربوشارژ مناسب و همچنین امکان تامین قطعات مناسب برای این موتور ، خبرهایی از عرضه دنا با اولین موتور توربو شارژ ایرانی به گوش می رسد .
 
توربوشارژ چیست ؟
توربوشارژ قطعه است که با استفاده از انرژی گازهای خروجی از موتور یک توربین کوچک را به حرکت می آورد . این توربین کوچک با یک توربین دیگر که بر سر راه هوای ورودی به موتور قرار دارد هم محور است.با چرخش محور مشترک بر اثر نیروی گازهای خروجی ، توربین هوا را با فشار بیشتر به داخل موتور می راند.
 
در حالت عادی و بدون توربو در موتور ، عملا امکان آن وجود ندارد بتوان داخل محفظه احتراق را پر از هوا کرد این کمبود هوا سبب می شود سوخت اکسیژن کافی برای سوختن نداشته باشد پس مهندسان در حالت عادی و به دلیل نبود اکسیژن کافی ، میزان سوخت داخل موتور را هم کمتر از میزانی که باید باشد در نظر می گیرند تا سوخت به صورت خام نسوزد اما وقتی با توربو هوای بیشتری به داخل موتور دمیده می شود می توان سوخت بیشتری را داخل موتور  تزریق کرده  تا با هوای اضافی بهتر بسوزد پس با استفاده از این دستگاه راندمان حجمی موتورافزایش پیدا می کند و در نهایت قدرت موتور بیشتر می شود به بیان ساده توربو مانند یک کپسول اکسیژن،اکسیژن اضافه به دونده ای می دهد که نفس کم آورده است.
 
معمولا استفاده از توربوشارژ بین 15 تا 30 درصد قدرت موتور ها را افزایش می دهد یعنی اگر یک توربوشارژ ساده بر روی پراید نصب کنید قدرتش از 60 اسب بخار به حدود 70 اسب بخار می رسد . 
 
 
موتور ایرانی توربو چگونه موتوری است و چه پیشیینه دارد؟
تنها اتفاق مهم طی ده سال اخیر در زمینه توسعه دانش فنی طراحی خودرو در ایران در مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو رخ داده که با حمایت مالی وزارت نفت این شرکت موتورهای جدیدی را با کمک مشاوران آلمانی و اتریشی طراحی کرده است . با این همه در سال های اخیر بسیاری از مهندسان این مرکز هم به دلیل مشکلات موجود به اروپا و آمریکا کوچ کرده اند.
 
پس از ضعیف شدن مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو ، کندی در صنعتی سازی موتور توربو شارژ ایجاد شد.قرار بود موتور توربوشارژ دنا که توسعه یافته اولین موتور طراحی مشترک ایرانی آلمانی با نام EF7 است از ابتدا بر روی خودرو نصب شود . این موتور 150 اسب بخار قدرت دارد و گشتاور 215 نیوتن متری دارد که می تواند عملا دنا را به خودویی به شدت پر شتاب تبدیل کند.
 
مجموعه خانواده موتور ملی از سوی مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو   و  با کمک مشاوران آلمانی مرکز  تحقیقات دانشگاه آخن آلمان  بین سال 1383 تا سال 1390 طراحی شدند.
 
بر اساس طرح مشترک بین این دو مرکز، موتور اول که موتور 1700 سی سی بود به گونه ای طراحی شد که مهندسان ایرانی در کنار مهندسان آلمانی بیشتر نقش کار آموزی را داشتند.
 
در موتور دوم که یک موتور ‌1700 سی سی توربو شارژ‌دار است، طراحان ایرانی و آلمانی کار طراحی را به صورت مشترک و مساوی انجام دادند و در موتور سوم که یک موتور ‌1400 سی سی است، مهندسان ایرانی موتور را طراحی کرده و مهندسان آلمانی نقش نظارتی داشتند.
 
قدرت موتور ‌1700 سی‌سی در حدود ‌110 اسب بخار با 155 نیوتن متر گشتاور و موتور مجهز به توربو شارژ قدرتی معادل ‌155 اسب بخار با 215 نیوتن متر گشتاور دارد، موتور1400 سی‌سی نیز قدرتی در حدود ‌85 اسب بخار دارد. 
 
‌80 درصد قطعات موتورهای این خانواده موتور مشترک هستند ، در ابتدا بعضی قطعات از داخل و بعضی نیز از سازندگان جهانی و بیشتر آلمانی تأمین می‌شدند .
تولید انبوه سری اول این موتور ها بارها به تاخیر افتاد. مشكل اصلي در تاخير توليد اين موتور ،مشكل ساخت داخل قطعات اين موتور با استانداردهاي بالا بود.  کاری که قطعه سازان ایرانی نمی توانستنند از پس آن بر آیند . در حقیقت موتور توسط تیمی ایرانی آلمانی طراحی شده بود اما قطعه سازان ایرانی ظرفیت تولید این موتور که تکنولوژی بالای داشت را در ابتدا نداشتند.
 
در موتور دوم این مشکل بحرانی تر هم می شد چرا که با اضافه کردند قطعه توربوشارژ فشار درون موتور و قدرت تولیدی بالاتر می رفت که این عامل سبب می شد احتیاج به تولید قطعات با دوام تر بیشتر حس شود . کاری که قطعه سازان ایرانی از پس آن بر نمی آمدند.
 
موتور دوم البته با وجود سختی در تولید دارای مزایای بسیار بالایی است.اگر اين نكته را مدنظر قرار دهيم كه ايران به دليل آنكه كشوري در ارتفاع است به طور متوسط 13 درصد از توان اصلي موتور از دست مي‌رود. توربوشارژ كه هواي اضافي به درون موتور مي‌دمد تا حدودي مي‌تواند اين مشكل را حل كند.
 
تست نگارنده با نمونه آزمایشی این موتور نشان می دهد موتور توربو شارژ نسبت به موتور بدون توربو شتاب صفر تا 100 بسیار بهتری دارد. شتاب صفر تا صد با موتور توروبو حدود 9 ثانیه است . با موتور توربو، دنا در دنده یک می تواند طی 4 ثانیه به سرعت 50 کیلومتر در ساعت برسد. دنده های دو و سه هم به ترتیب در سرعت های 90 و 150 به حداکثر دور موتور می رسند. در دنده 4 هم سرعت خودرو با موتور توروبو در دور 4500 از 180 کیلومتر در ساعت می گذرد . این تست به دلیل اینکه در محیط شهری انجام می گرفت امکان رسیدن به سرعت حداکثر خودرو با این موتور را مهیا نکرد.
 
برخی از قطعات اصلی موتور EF7 پیش از تحریم توسط سازندگان آلمانی تامین می شدند اما پس از اعمال تحریم ها، این قطعه سازان به ایران خودرو این قطعات را نفروختند. ایران خودرو هم اقدام به داخلی سازی این قطعات کرد ولی به دلیل نداشتن دانش فنی برای تولید با کیفیت مناسب ،برخی قطعات مانند سیلندر و واشر سر سیلندر دچار خرابی شدند مدیران ایران خودرو البته می گویند این مشکل اکنون در موتور های EF7 حل شده است ولی این اتفاق سبب شد، ایران خودرو در تولید انبوه موتور توربو شارژ ملی وسواس بیشتری به خرج دهد.
 
بررسی های اقتصادنیوز نشان می‌دهد که اضافه شدن قطعه توربو شارژ سبب می شود دما و فشار داخل موتور افزایش یابد برای همین قطعات موتور باید دارای دوام بیشتری باشند که هنوز مدیران ایران خودرو به این نتیجه نرسیده اند که قطعه سازان ایران می توانند این کیفیت را رعایت کنند از طرفی تولید قطعه توربو شارژ دارای دانش فنی بالایی است و تولید کننده این قطعه در جهان چند شرکت محدود آلمانی و آمریکایی هستند که در شرایط تحریم حاضر به فروش این قطعه به ایران خودرو نبودند. نمونه های چینی این قطعات هم دارای کیفیت بسیار پایینی است. 
 
اما حال با برداشته شدن تحریم ها ایران خودرو  می تواند دوباره با قطعه سازان آلمانی که در گذشته با آنها کار میکرد کار کند و از طرف دیگر می تواند از تولید کنندگان توربوشارژ در اروپا  هم  این  قطعه حساس   را با کیفیت بالا تامین کند .
 
 
 
دنای جدید با موتور توربوشارژ می آید
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

اقتصاد نیوز

 

برچسب : خودرو , دنا , توربوشارژ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

34 نظر

مهدی
0

ای اف7 خودش کلی مشکلات عجیب و غریب بالا میاره دیگه وای به حال توربویی که ایرانخودرو روش سرهمبندی کرده باشه .
07:47  1396/07/23
پاسخ دادن
هومن
0

سلام دوستان .دنا پلاس که میکن یا به گوش مردم میره فکر میکنن الان اتومات هست یا توربو داره که صدرد با دنا معمولی خیلی فرق کرده از نظر ظاهری اینا میان یکم تیکه اهن رو برای ماشین اضافه میکنن میکن اینم دنا پلاس جدید در پشت دنا پلاس یکم اوردن بالا اونم مثل جک کپی کردن اگه دوستان دقت کنن خب بریم سایپا همون پراید که کنار در اول شیشه بود که شیشه رو برداشن یکم اهن کاشتن پراید هم شد مدل جدیدش پراید چیه که بیاد مدل جدیدش . اغا یه سوال اغا شما کی رو مسخره کردین الان که دنا پلاس با دنا معمولی فرقی نداره خوب بریم ۵ میلیون اضافی بدیم فقط به خاطر چراغ هاش اضافی به خدا مسخره بازیه هر سال یه چیزی های برای ماشین ها ایرانی اضافه میکنن اونم ارزشو نداره واقعا. اگه حرف هام دورغ بودن دوستان جواب بدن ممنون .اگه واقعا اینا که میگن دنا پلاس باید هم توربو داشته هم مجهز به کیربکس اتومات باشه من خریدارشم .
02:22  1396/07/23
پاسخ دادن
ناظمی
1

نه اینکه ef7‌خودش کم ایراد و مشکل داره اومدن یه پنکه هم زدن روش که مشکلاتش ده برابر بشه
16:04  1396/01/16
پاسخ دادن
محمدرضا
2

ببینید این ef7 چقدر کم بازده و سرهم بندیه که با توربو تازه ۱۵۰ اسب تولید میکنه اونوقت موتور ۱/۸ الانترا بدون توربو۱۴۵ اسب قدرت داره
20:08  1395/09/25
پاسخ دادن
محمدرضا
1

ببینید این موتور ef7 چقدر کم بازده و سرهم بندیه که با توربو تازه ۱۵۰ اسب تولید میکنه اونوقت موتور ۱/۸ الانترا بدون توربو۱۴۵ اسب قدرت داره
20:03  1395/09/25
پاسخ دادن
علی
0

کات آف این موتور روی 5500 هست . تا بیای دور بگیری که کات آف میکنه . ef7 تحمل نداشته مجبور شدن روی 5500 محدودش کنن فکر نمیکنم چیز جالبی باشه مخصوصا که بنزین خیلی عالی هم میخواد همیشه
11:24  1395/05/10
پاسخ دادن
sayi
0

سلام دوستان برای شما که اینقدر انتقاد میکنید ام وی ام ایس 33هست. بگیرین برین افرود
10:41  1395/05/10
پاسخ دادن
sayi
0

سلام دوستان برای شما که اینقدر انتقاد میکنید ام وی ام ایس 33هست. بگیرین برین افرود
10:39  1395/05/10
پاسخ دادن
حسام
1

عزیزان موتور ef7 فقط مشکلش اینه که پرخرجه و وسیله ام نداره اگه نه خوبه دنا عالیه ولی پر استهلاکه
15:33  1395/05/01
پاسخ دادن
حمید
1

درسته ولی الان ایرانخودرو همه اشکالاتش رو حل کرده دنا الان از پارس و ال نود بهتره
17:42  1395/09/25

محسن
8

بعد از شش ماه همشون میافتن گوشه نمایندگی . توربوشارژ هم روغن خیلی عالی میخواد هم بنزین سوپر با اکتان 100 و هم نگهداری خیلی با دقت و اصولی . ef7‌خودش همینطوری رفیق دایمی تعمیرگاه و نمایندگی هست دیگه وای به حال اینکه توربو هم بذارن روش
08:43  1395/04/29
پاسخ دادن
محمد
0

دوست عزیز الان امروز شانزده فروردین 96 هست و بنده یک ساله که این ماشین رو دارم 21 هزارتا باهاش رفتم یک بار هم بنزین سوپر نزدم روغن هم معمولی سر ده هزارتا عوض کردم بعضیوقتها هم بهش فشار میارم و تخته میکنم نه موتور عیب کرده نه توربو نه مشکل دیگه ای داشته پس بی جهت سخنرانی نکنید همیشه صبر کنید تا ماشین امتحان خودشو پس بده استفاده از قطعات بوش المان در توربو و بعضی قطعات موتور کیفیت رو بالا برده و خداروشکر ما تا الان راضی بودیم یادمه اونموقع هم همه همین حرفا رو میزدن که باید گوشه تعمیرگاه باشید و فلان .... اما تا الان خداروشکر هیچ مشکلی نبوده و خوب جواب داده درسته که رو دور 5500 کات اف میکنه اما دنده ها سبک شده و قدرت خوبی داره و بهتر از هر ماشین دیگه ای تو این رنج قیمت عمل میکنه
12:20  1396/01/16

کاربر: تیباران
8

الان سورن توربو وارد بازرار شده و قیمت اش هم نزدیک به سورن عادیه ولی با اینحال انگار چندان مشتری نداره.به همین دلیل حتی فروش قسطی هم گذاشته اند در حالی که برای ماشین پرفروش مث ال نود دستی فقط نقدی می فروشند.بیشتر مردم ماشین خانوادگی بی دردسر می خواهند و چندان ریسک خرید توربو دار را ندارند و دنبال رالی بازی هم نیستند.
01:42  1395/04/29
پاسخ دادن
حسن
5

اخه داداش کی میاد یه اسباب بازی بخره . موتور ef7 همینطوری هیچ خریدار نداره دیگه توربو هم که باشه دیگه هیچی . این موتور اومدن کات آفش را گذاشتن روی 5500 دور یعنی تا بخوای گاز بدی موتور کات آف میده چون خودشون همی میدونن ef7 تحمل نداره اومدن دورش را محدود کردن پس عملا به جز دردسر بیشتر هیچی نداره
08:47  1395/04/29

قاسم
0

فقط تاریخ خیانت ایرانخودرو و سایپا و اونهایی که از این کارخانه های سازنده گاری حمایت میکنن مینویسه.ماشین بی نام و نشون و رده 100 چینی میخری حداقل 5 سال بدون دردسر کار میکنه اما ماشینای این شرکتهای ایرانی میخری بعد 6 ماه روغن ریزی دارن.من یادم یکی از دوستان تویوتا دولوکس سال 63 خرید و 17 سال بعد موتورش باز کرد به این میگن صنعت خودرو سازی نه صنایع فرغون سازی ایران.
20:54  1395/04/28
پاسخ دادن
قاسم
0

فقط تاریخ خیانت ایرانخودرو و سایپا و اونهایی که از این کارخانه های سازنده گاری حمایت میکنن مینویسه.ماشین بی نام و نشون و رده 100 چینی میخری حداقل 5 سال بدون دردسر کار میکنه اما ماشینای این شرکتهای ایرانی میخری بعد 6 ماه روغن ریزی دارن.من یادم یکی از دوستان تویوتا دولوکس سال 63 خرید و 17 سال بعد موتورش باز کرد به این میگن صنعت خودرو سازی نه صنایع فرغون سازی ایران.
20:54  1395/04/28
پاسخ دادن
بهنام
10

عکس بردارها یجوری جو میدن دور دنا عکس میگیرن انگار کونیخ زگ ONE1 1340 اسب بخار یا قدرت یک مگا. ای بابا دنا دیگه گندش نکنید
01:27  1394/10/14
پاسخ دادن
مهدی
3

پدر جان واستا ثبت نامش شروع شه مثل ساندرو صف می کشن براش بسیار طویل
23:21  1394/10/12
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
2

اینجورا هم نیست.الان دارند سورن توربو رو قسطی هم می دهند که مردم تشویق به خرید شوند.
01:01  1395/04/29

کاربر: نوید جهرمی
6

وقتی دنا رو با این قیمت دادن با موتور توربوش رو کم تر از 60 تا نمیدن. نمونه اتوماتیکش هم میدن 70 تا.
من باشم عمراً از اینا ماشین نمیخرم.ی ماشین کارکرده میخرم و تیونش میکنم صدتای اینام میارزه.
04:38  1394/10/12
پاسخ دادن
عارف
3

آرم دنا رو با هیچ ماشین تولید داخل عوض نمیکنم!!
05:05  1395/04/10

آریسان
7

آرم دنا همون آرم وانت آریسان هست
09:12  1395/04/29

عبدلمطلب
6

شرکت های معتبر که توربو میزارن تو موتور و آلیاژشو و بقیه مسایل هم تغییرات میدن اگه فقط توربو گداشته باشن ابن موتور دوام نمیاره و زود خراب میشه

همون سمندEF7 همیشه مشکل ساز بوده خود سمند مشکل ساز بوده جلوبندی و ترمز و...
22:03  1394/10/11
پاسخ دادن
محمدرضا
19

چه روزی میرسه که درِ ایرانخودرو و سایپا تخته بشه خدا میدونه؟؟!!
03:00  1394/10/11
پاسخ دادن
کاربر: Majid.EF
12

دوستان بی انصافی نکنید مشکل ef7 فقط تحریم بود و از سال 93 حل شده
20:31  1394/10/10
پاسخ دادن
امیر(سابق)
19

اینا میخوان تو کارنامه امسال یه محصول جدید داشته باشن و مثل تمام محصولات پیدا کردن و رفع عیب بعهده مردم وفادار و همیشه در صف خرید خودر هست
16:03  1394/10/10
پاسخ دادن
بهنام
0

موتورش چینی باشه عمرا را بره.هرچی باشه ممتاژ دیگه انتظار بیش تر از این نباید داشته باشید.مردم ایران باید با این قیمت تویوتا یاریس سوار بشن یا کرولا
01:09  1394/10/10
پاسخ دادن
عباس
39

شما موتور جت ببند رو یه خر
خوب خیلی خوب و تند میره ولی اما ابزار و امکاناتی برای کنترلش نداری
این موتور همین طوری مشکل داره
21:15  1394/10/09
پاسخ دادن
عباس
31

دیگه ادم احمق باشه پول بی زبون رو بده به این نامردا حروم کنه بدشم شب روز بره التماس کنی عیب این اشغال رو برترف کنن
18:29  1394/10/09
پاسخ دادن
امیر
26

ایران خودرو اگر فکر مردم است اشکالات موتورهای ef7 در دنای معمولی و سمند را رفع اشکال کند. اشکالاتی مثل روغن ریزی و مصرف زیاد و لرزش موتور
و گیربکس. موتور توربو پیشکش.!!!
17:45  1394/10/09
پاسخ دادن
شهاب
3

به نظر من با ای اف سون باید خانومانه برخورد کرد.ضمنا اگه قرار باشه که موتور دنا همون ای اف سون باشه و شاسی و پلت فرم و دربها خیلی چیزای دیگه سمندی باشه و بابت دنا هم 42میلیون پول بدی..خب میری همون سمند ای اف سون رو میخری با دوازده میلیون کمتر و به عقیده بنده سمند بزرگتر و جادارتر و رو فرم تره......اما موتور ای اف سونی که روی آن گذاشتن چون توی ی برهه زمانی مشکل ساز شده بود..خیلی ها ترسیدن..ولی با تبلیغات و رفع عیوب فعلا که من دارم خدارو شکر مشکلی ساز نشده..فقط باید روغن خوب و فیلتر خوب و بنزین سوپر ریخته و انجام بشه...ولی به نظر من بدون توربو خیلی بهتره ..چون خود توربو یک معزل جدیدی برای ای اف سون درست میکنه و دیگه چهار چشمی و با ترس و لرز باید مواظبش باشی.اون کشور اروپایی که توربو میذاره موتور خوب هم روی ماشینهای خوشگل و لوکسش میزاره....
21:29  1395/05/20

شهاب
1

به نظر من با ای اف سون باید خانومانه برخورد کرد.ضمنا اگه قرار باشه که موتور دنا همون ای اف سون باشه و شاسی و پلت فرم و دربها خیلی چیزای دیگه سمندی باشه و بابت دنا هم 42میلیون پول بدی..خب میری همون سمند ای اف سون رو میخری با دوازده میلیون کمتر و به عقیده بنده سمند بزرگتر و جادارتر و رو فرم تره......اما موتور ای اف سونی که روی آن گذاشتن چون توی ی برهه زمانی مشکل ساز شده بود..خیلی ها ترسیدن..ولی با تبلیغات و رفع عیوب فعلا که من دارم خدارو شکر مشکلی ساز نشده..فقط باید روغن خوب و فیلتر خوب و بنزین سوپر ریخته و انجام بشه...ولی به نظر من بدون توربو خیلی بهتره ..چون خود توربو یک معزل جدیدی برای ای اف سون درست میکنه و دیگه چهار چشمی و با ترس و لرز باید مواظبش باشی.اون کشور اروپایی که توربو میذاره موتور خوب هم روی ماشینهای خوشگل و لوکسش میزاره....
21:33  1395/05/20

شهاب
1

به نظر من با ای اف سون باید خانومانه برخورد کرد.ضمنا اگه قرار باشه که موتور دنا همون ای اف سون باشه و شاسی و پلت فرم و دربها خیلی چیزای دیگه سمندی باشه و بابت دنا هم 42میلیون پول بدی..خب میری همون سمند ای اف سون رو میخری با دوازده میلیون کمتر و به عقیده بنده سمند بزرگتر و جادارتر و رو فرم تره......اما موتور ای اف سونی که روی آن گذاشتن چون توی ی برهه زمانی مشکل ساز شده بود..خیلی ها ترسیدن..ولی با تبلیغات و رفع عیوب فعلا که من دارم خدارو شکر مشکلی ساز نشده..فقط باید روغن خوب و فیلتر خوب و بنزین سوپر ریخته و انجام بشه...ولی به نظر من بدون توربو خیلی بهتره ..چون خود توربو یک معزل جدیدی برای ای اف سون درست میکنه و دیگه چهار چشمی و با ترس و لرز باید مواظبش باشی.اون کشور اروپایی که توربو میذاره موتور خوب هم روی ماشینهای خوشگل و لوکسش میزاره....
21:38  1395/05/20

حمید
1

دنا ماشین خوبیه من که ازش راضیم.....
17:36  1395/09/25

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسن : عرض سلام وادب خدمت عزیزان من هم تارv4Lxثبت نام کردم ۱۵آذرتکمیل وجه کردم تحویل ۱۵ اسفندبوده هرزمان واردمیزمشتری میشوی میزنه درحال فاکتور بعدنوشت چندروزبروزرسانی تاریخ هاراعوض می‌کنند واقعا این چه مملکتی هست چقدربی حساب وکتاب آخه هیچ نهاد یاارگانی نیست نظرات مردم رابشنونه به این خودرو سازها بفهمونه قول وقرار و عده وعید یعنی چه ناسلامتی ماکشوراسلامی هستیم وادعاشوداریم فقط سخنرانی بلدیم به عمل متاسفانه پایبندنیستیم عزیزانی هستندداروندارشون رافروختن ثبت نام کردن به امیداینکه یک خودرو بگیرند هی انتظار انتظار..‌. واقعات این مملکت چه خبره ...
من : یه سوال پیش میاد این وسط.اینایی که دنبال بقول خودشون کارزارو شکایتن فازشون‌چیه؟؟ یعنی واقعاتوی ذهنشون وتفکراتشون اینه که شرکت سایپابیاد بامعذرت خواهی ساینا رو بهشون بده به قیمت۳۳۰تومن؟ این اهداف زمانی جواب میدادکه قیمتهاثابت میموند.نهایتاحالامثلامعجزه ای بشه درحدعصای موسی وبیان ماشین بدن خب به فیمت جدیدی میدن که قراره افزایش قیمت ۶۰درصدی بکش روش.پژو پارسیای پارسال که پولم پرداخت کرده بودن ماشیناشونو کارخونه کردن ۴۵۰...۵۰۰تومن بعد یعده میخوان ساینای ۳۳۰تومن بشون تحویل بدن....
S3 سفید : وقتی کارت ماشینت اومده یعنی ماشینت شماره شاسی و شماره موتور داره و پلاک شده، مأمور راهور میره کارخونه خودروها رو بازدید میکنه و ش شاشی و ش موتور را چک میکنه و بعد مجوز پلاک رو صادر میکنه
محمد : من هفته چهارم دی بودم...آذر ماه بود برام دعوتنامه پیشنهادی دادن ساینا اس DA تک سوز..رفتم نمایندگی گفتن دوگانه شهریور هنوز ندادن.گفتم تا نوبت من بشه صاحب زمان ظهور میکنه و هر شب باید با قرص خواب بخوابم...رفتم قرض و قوله کردم..۱۸۷ت دادم بعد ۲ماه ،بهمن ماه ماشین بمن دادن...تا سال بعد باید قسط بدم...لعنتی مثل سگ بنزین میخوره...چند بار کیلومتر زدم صدی ۱۰ بنزین میسوزونه..‌لعنت بهشون براتون آرزو میکنم این روزا تموم شه و سوار ماشین صفر بشین و لذتشو ببرین🌹
محسن : به آقا وحید ببخشید راهم دوره من یزدم نمیتونم ارزش داره برم شما بودی چکار مکردی همون تارا میگرفتی باز هم ازشما وتمام دوستان معذرت میخوام
مشکی J7 : به گمانم اینا ماشین ندارن که تحویل ما بدهند یک ماه که زنگ میزنم هی میگن توصف بارگیری به نمایندگی هم که زنگ میزنم میگن ما ازهیچ چیزی خبر نداریم بخدا قسم هشت روز دیگر میشود شش ماه تمام که ثبت نام کردم .کارت ماشینم آمده ولی متاسفانه کسی نیست یه جواب دقیق بده زنگ زدم شرکت میگم اگر ماشین رو موجود دارین من خودم با هزینه خودم میام میبرم میگن نه ما درب کارخانه تحویل نداریم موندم با این بی رحمها چکار کنیم خدایا تا کی صبور باشیم حق مارو ازاینا بگیر یا الله
منصف : نه اینکه حواله دارهای اردیبهشت حقشونو گرفتن حالا نوبت خردادی هاست!
مرتضی اس ۵ ۲۳ مهر : واقعا دیگه شورشو در آوردن زنگ زدم صبح می‌کن اواسط ماه خوب بدین وسیله رو خداییش مردم گناه دارن نکنید
تارای خاک برسر : مال منم تحویل ۸فروردین بود تا امروزم خبری نیس۰v4lx
mhd S3 : قرارداد 1402/08/09 اراک تحویل طبق قرارداد 30 بهمن 1402 شاسی و فاکتور 1402/12/26 بیمه 1403/01/15 بیمه بدنه دو ساله به علت خرید اقساطی هر دو بیمه بیمه البرز تاریخ فعال شدن پلاک و نمی دونم تاریخ چاپ کارت ماشین 1403.01.21 و تاریخ تحویل کارت به اداره پست جهت ارسال 1403.01.31 تا امروز 2 هفته میگن تو نوبت بارگیریه ولی هیچ خبری نیست هر روز هم زنگ میزنم میگن تا ارسال نشه ما خبر دار نمی شویم که به شما اطلاع دهیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : سلام. کسی سقف فلزی. 29 اسفند فاکتور شده. ؟
اتو محمد : 19 فروردین بود
رسول : چه شهری
حجت اله قنواتی : مال من اوکیه
اتومات بهار 403 : پاسخ به امید بار سوم احتمالا آخرین پیشنهاد و آخرین پیام باشه به نظر من تبدیل بزن تمام
207/اسفند : داش ماشینت رو شرکت حمل و نقل حامد بار اورد یا سمند ترابر؟؟
207/اسفند : مبارک داش منم مثه شما هستم ولی امروز رفت واسه حمل حرکت کرده
رانا اسفند1402 : با تاریخ جدید اومد رو فاکتور
محمدرضت : یک مسئولی نیست ایرانخودرو رامهار کنه پارس قیمتش رابرگردونید سال قبل
دنا آ پشنال زمستان : 29آذر تکمیل وجه کردم موعد تحویل 29اسفند هنوز هیچ خبری از فاکتور نیست ولی الان نگاه کردم هیچ هزینه نزده فقط رفته یک مرحله عقب روی صدور فاکتور می چرخه