امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1645
گیربکسدستی
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)114
مصرف سوخت شهر (لیتر)8
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)6
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)7
نوع سوختبنزین
حجم صندوق عقب (لیتر)500
ترمز جلودیسک
ترمز عقبکاسه ای
رینگ (اینچ)15
تعداد سرنشین4
طول (سانتی‎‏متر)450.2
عرض (سانتی‎‏متر)190.3
ارتفاع (سانتی‎‏متر)146
حداکثر سرعت (km/h)190
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)12.03
حجم باک (لیتر)70
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو
صندلی رانندهبرقی
صندلی سرنشینبرقی
گارانتی40000 کیلومتر یا 24 ماه
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

82435 نظر

حبیب
0

سلام دوستان من ۱۹دیماه امسال سمند ای اف سون پایه گاز سوز مالتی پلکس ثبت نام کردم قرا ه سی روزه تحویل بدن امروز از نمایندگی پیگیر شدم گفتن آماده برای صدور فاکتور این یعنی چه دوستان اگه تجربه ای دارن لطفا راهنمایی کنن
20:12  1394/11/19
گزارش
پاسخ دادن
امین
0

یعنی اینکه ماشین رو به زودی بهت تحویل میدن
گزارش
پاسخ دادن
21:57  1394/11/19

هامون
0

من هم ۱۹دی نوشتم.ولی برای من اماده نیست.گفتن بمون چند روز دیگه میخوایم مدل۹۵فاکتور کنیم
گزارش
پاسخ دادن
00:20  1394/11/20

موحد
0

سلام مال منم اینجوری بود فردا سریع برو تغییر کلاس بده چون مالتی دوگانه ندارن تا تغییر ندی فاکتور نمیشه ..اگه نری.میفته بعد از عید
گزارش
پاسخ دادن
21:01  1394/11/25

کاربر: SAMAND EF7
1

سلام منم 8 روز قبل از شما تحویل سی روزه ثبت نام کردم هنوز تو مرحله ثبت چک قرار داره و فکر نکنم حالا حالاها فاکتور بشه.با نمایندگی تماس میگیرم میگه همین روزا فاکتور میشه اما وقتی با خود ایران خودرو تماس میگیرم میگن تا اوایل اسفند امکان فاکتور شدن وجود نداره.
گزارش
پاسخ دادن
07:18  1394/11/20

کاربر: SAMAND EF7
0

سلام آقا حبیب،ماشین شما رو هم مدل 95 میدند؟
گزارش
پاسخ دادن
18:43  1394/11/20

کاربر: SAMAND EF7
0

پس کی تحویل میدن اینا.خدایی خیلی سخته بی ماشین موندن
گزارش
پاسخ دادن
18:46  1394/11/20

محمد
5

آقا مجید با یک حرفت موافقم که ef7 به اهداف اقتصادی و ارزان بودن طراحی شده و هدف اصلا قصد ساخت یک موتور سخت جون و پرکشش نبوده . Ef7 کپ میکنه شما میگی از پیشرفته بودنشه . Ef7 کشش ضعیف داره میگی موتور پیشرفته فقط دور بالا خوب راه میره و دور پایین باید ضعیف باشه . Ef7 تمام سیستم روغن کاریش با بریدن یک تسمه دینام از کار میافته شما میگی این نشان پیشرفته بودنشه . Ef7 قطعات گران داره و تعمیرش سخت و گاهی غیر ممکنه شما میگی این نشانه مدرن بودنشه . Ef7 با کولر زدن شدیدا افت پیدا میکنه شما میگی کولرش خیلی پیشرفته است . شما فقط میخوای هر چیزی رو با چند تا حرف کلی توجیه کنی و واقعیت رو وارونه جلوه بدی . هیچکس نگفته xu7 موتور عالی و بی نقصی هست اما طرفداران xu7 نقص هاش رو قبول دارن و خودشون رو فریب نمیدن اما شما فقط سعی داری خودت و دیگران رو توجیه و قانع کنی . شما که میگی پیشرفته است خوب با موتور الانترا و مگان مقایسه اش کن. موتور پیشرفته با این قیمت وجود نداره دوست عزیز . الان ef7 کارخانه قیمتش با xu7 یکی هست و توی بازار قیمت کمتری هم داره نسبت به xu7
20:16  1394/11/19
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Majid.EF
10

آقا محمد ایراداتی که شما به موتور ef7 وارد میکنی آدم را یاد ایرادای قوم بنی اسراییل میندازه ! جالبه دست روی نکات برتره تکنولوژی ef7 میذاری و به قول خودت با حرفای کوچه بازاری سعی میکنی اونا را منفی جلوه بدی .مثلا سیستم یکپارچه اویل ماژول علاوه بر اینکه با اتصال چهار تا پیچ به بلوک سیلندر باعث دسترسی بسیار راحت سرویس و تعمیرات میشه موجب خنک شدن سریع روغن (oil cooler) میشه و یا استفاده از یک سیستم یکپارچه انتقال نیرو با استفاده از تسمه باعث حذف زنجیر و چرخ دنده ها ی متعدد داخل موتور و جلوگیری از اتلاف قدرت موتور و حذف لرزش و صداهای مزاحم میشه .واقعیتی که شما ازش دم میزنی کاملا برعکسه و کسی که با هر دوتا موتور مدت کوتاهی رانندگی کنه کاملا برتری آشکار ef7 را حس میکنه و همینطور ضعف شدید تکنولوژی xu7 که البته برای یه موتور8 سوپاپ قدیمی جای تعجب و انتقادی نداره .در ضمن مقایسه سمند 30 میلیونی با خودرو ها بالای صد میلیون یه کمی عجیب و غیره منطقی بنظر میاد!!!!
21:07  1394/11/19
گزارش
پاسخ دادن
محمد
6

همانطور که گفتم شما قصد نداری واقعیت ها رو قبول کنی و فقط دنبال توجیه کردن ضعف های ef7 هستی . کشش ضعیف ، کپ کردن ، داغ کردن شدید ، کیفیت پایین قطعات ، تشدید صدا در دور 3000 تا 3500 به علت ضعف طراحی اکوستیک ، گرانی و کم یابی قطعات ، کپ کردن ، طراحی بد سیستم روغن کاری و وابسته کردن سیستم روغن کاری به تسمه دینام ، دسته موتورهای بی کیفیت و عجیب ، از پا درآمدن بسیار سریع موتور و گیربکس و بدنه در اثر دور بالا بودن موتور و نیاز به دنده معکوس های زیاد ، عدم استقبال خریداران و بدنامی موتور ، افت شدید قدرت در اثر روشن کردن کولر به علت ضعف گشتاور موتور ، عدم امکان تعمیر موتور در صورت بروز خرابی و نقص جدی ، احتمال بالای بروز روغن ریزی . این ها فقط قسمتی از مشکلات و واقعیت های ef7 هست که تو همه رو به پیشرفته بودن این موتور ربط میدی !!
گزارش
پاسخ دادن
22:05  1394/11/19

محمد
4

آقا مجید ظاهرا از وضعیت بازار خودرو خبر نداری . وضعیت فروش ef7 واقعا ناامید کننده است . پرفروش ترین ماشین پارس هست که روی اون هم خبری از ef7 نیست . همین ef7 باعث افت شدید بازار سمند و سورن و دنا شده . واقعا اگر دنا هر موتوری جز ef7‌داشت فروش خیلی بهتری داشت . با اینهمه آپشن و امکاناتی که داره ولی باز هم کسی استقبال نمیکنه و قیمت یک پارس L4 مدل 90 از یک دنای صقر خیلی بیشتر هست . قیمت پارس xum که امکانات بسیار کمتری نسبت به دنا داره باز هم بیشتر از دنا هست . پس مردم هم میدونند ef7 موتور ارزشمندی نیست و ازش هیچ استقبالی نمیکنند . حداقل وضعیت بازار خودرو که کاملا واقعی هست و خود همین سایت هم آمار کاملی از فروش ماشین ها ارایه داده
گزارش
پاسخ دادن
07:38  1394/11/20

پارس
5

مجید معیار عقلانی تو فقط چند لیتر مصرف بنزین کمتر در ماهه . تو از اون دسته آدمهایی هستی که توی تابستون کولر هم نمیزنن نکنه دو لیتر مصرف بالا بره . درنتیجه اصلا برای تو افت شدید کولر و کشش ضعیف ef7 مهم نیست اما این رو بدان که هر چقدر برای بنزین صرفه جویی کنی باید در نهایت چند برابرش را بدی برای روغن و تعمیرات زیاد این ef7 پر عیب و نقص . فقط کافیه اولین عیب را پیدا کنه دیگه درست بشو نیست
گزارش
پاسخ دادن
09:38  1394/11/20

کاربر: Majid.EF
11

این مطالبی که سرهم میکنی هیچ کدوم دلیل نمیشه که مردم به جای یک موتور پیشرفته کم مصرف ،کم صدا و پرشتاب از موتورای رده خارج که با هیچ معیار عقلانی خریدنشون جور در نمیاد استفاده کنن
گزارش
پاسخ دادن
22:43  1394/11/19

خریدار مشهد
1

دوستان سلام کسی میدونه ای اف سون پایه گاز سوز مولتی مدل 93 با 38000تا کارکرد چقدره ؟ بدون رنگ و مشکل
21:31  1394/11/19
گزارش
پاسخ دادن
بنده خدا
1

28 تومان اگه 25000 تا کارکرده بود 29 تومان
گزارش
پاسخ دادن
00:33  1394/11/20

پارس
3

مجید تو حتی سیستم ماشین خودت رو هم نمیدونی .در ef7 واتر پمپ با تسمه تایم به حرکت در میاد نه با تسمه دینام . اما اویل ماجول روی تسمه دینام هست . تو حتی از سیستم ماشین خودت هم اطلاعی نداری بعد با اطمینان کامل از ef7‌دفاع میکنی
07:55  1394/11/20
گزارش
پاسخ دادن
سعید
5

خداییش بد سوتی دادی آقا مجید
گزارش
پاسخ دادن
10:17  1394/11/20

قلی +
10

من اگه جای این جناب پارس بودم میرفتم با چنگال آب میخوردم
گزارش
پاسخ دادن
13:18  1394/11/20

کاربر: Majid.EF
8

جناب پارس تو حتی فرق اویل ماژول و اویل پمپ را هم توی موتور ef7 نمیدونی بعد من و دیگران را به سوتی دادن متهم میکنی البته از کسی که خودش را در دایره موتورهایی با تکنولوژی جنگ جهانی دوم گرفتار کنه بیشتر از این انتظاری نیست !
1- اویل ماژول در ef7
این قطعه از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده و در این قطعه پمپ آب ، صافی روغن و خنک کننده روغن در یک مجموعه تعريف شده است یعنی این قطعه نقش صافی و خنک کننده روغن بسیارداغ خروجی از موتور را به عهده داره (oil cooler)نه پمپ روغن (Oil pump)
2- اویل پمپ در ef7
طراحي تلمبه روغن در موتور EF7 از نوع حرکت مستقيم است به نحوي که نيروي مورد نياز براي حرکت خود را به طور مستقيم و بدون واسطه از ميل لنگ ميگيرد در حاليکه براي به حرکت در آوردن تلمبه هاي روغن معمولي از چرخ دنده يا زنجير استفاده مي شود.
اگه دوستان دقت کرده باشند با پاره شدن تسمه در موتور ملی سیستم خنک کننده روغن از کار میوفته و پمپ روغن که وظیفه روغن کاری قطعات را به عهده داره یک قطعه کاملا مجزاست که نیروی خودش را مستقیما از میل لنگ میگیره
گزارش
پاسخ دادن
12:57  1394/11/20

کاربر: ef7
1

سلام دوستان این پیش پنجره جدید رو روی ef7 سخنگو هم میزارن؟
دوستان اگه تا حالا کسی دیده خبر رسانی کنه ممنون میشم
09:01  1394/11/20
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Majid.EF
12

خوب حالا بریم سراغ کسی که یه نفره ولی با اسم های مختلف اینجا نظریه میده و در حالی که خودش استادسوتیه دیگران را به سوتی دادن متهم میکنه !
همه ما میدونیم که اسامی پارس -محمد وسلام متعلق به یک نفره و همون کسی هست که به اسم علی تا چند ماه پیش اینجا نظریه صادر میکرد
حالا ایشون در یکی از نظرات قبلی نوشته وظیفه روغن کاری ef7 با قطعه اویل ماژول هست و اگه تسمه پاره بشه روغن کاری موتور متوقف میشه و همینطور از مزایای اویل پمپ موتور عتیقه xu7 حماسه سرایی کرده که بازنجیر به موتور متصل شده :-) !!!!!!!!!!!!!!
ای دانشمند بدان و آگاه باش که طراحي تلمبه روغن (Oil pump) در موتور EF7 از نوع حرکت مستقيم است به نحوي که نيروي مورد نياز براي حرکت خود را به طور مستقيم و بدون واسطه از ميل لنگ ميگيرد در حاليکه براي به حرکت در آوردن تلمبه هاي روغن معمولي مثل xu7 از چرخ دنده يا زنجير استفاده مي شود و علاوه بر تامين روغن موتور از پوسته اين قطعه براي نگه داشتن کاسه نمد جلوي موتور استفاده مي گردد از مزاياي ديگر تلمبه روغن(اويل پمپ) مستقيم بازده بيشتر و همچنين دسترسي آسان براي تعميرات است.
12:28  1394/11/20
گزارش
پاسخ دادن
پارس
2

عزیز من با همون تسمه میچرخه اویل ماژول
گزارش
پاسخ دادن
12:53  1394/11/20

پارس
2

مجید تو سیستم موتور ماشین خودت رو هم نمیشناسی و اینجا دیگه همه به این موضوع پی بردن . تو حتی اویل ماجول رو یک بار حتی یک بار هم از نزدیک ندیدی و حتی نمیدونستی روی تسمه دینام هست تا همینجا متوجه شدی و بعدش هم که اشتباه کردی و گفتی واتر پمپ هم روی همین تسمه هست درحالیکه واتر پمپ روی تسمه تایم هست . الان هم داری توجیه میکنی . این رو بدون که کل سیستم روغن کاری ef7 به همون تسمه دینام بستگی داره و با بریدن تسمه دینام اگر زود خاموشش نکنی موتور میسوزه کامل. تو که اینجا اینقدر داری از ef7 طرفداری متعصبانه میکنی و اصلا نمیخوای هیچ چیزی رو قبول کنی بهتر هستش اول بری موتور ماشین خودت رو کامل بشناسی و بعد بیای اینجا نظر بدی تا اینجوری نظرات اشتباه ندی و دستت رو نشه واسه همه
گزارش
پاسخ دادن
13:00  1394/11/20

فنی کار
7

این مطلب آقا مجید نوشته کاملا درسته سیستم پمپ روغن ef7 از اویل ماژول کاملا مجزاست و مستقیما به میل لنگ متصل شده و تسمه پروانه فقط پمپ آب را داخل اویل ماژول به حرکت در میاره نه روغن
گزارش
پاسخ دادن
13:08  1394/11/20

شهاب محمدی
5

من توی این مطلب موندم که این آقای پارس یا محمد یا .... اسم دیگه از تخریب کردن موتور ملی و گمراه کردن کاربران پیج ما چی قراره نصیبش بشه به خدا زشته این کار .وقتی این همه آدم این ماشین را خریدن و دارن ازش کیف میکنن این حرکت شما چه معنی میتونه داشته باشه ؟
گزارش
پاسخ دادن
13:37  1394/11/20

پارس
2

این داستان ها فقط توجیه هست خودت هم خوب میدونی مجید . سعی نکن اشتباهت رو بپوشونی
گزارش
پاسخ دادن
13:47  1394/11/20

پارس
1

با بریدن تسمه دینام ، اویل ماژول ef7 از کار میافته و در واقع روغن پمپ نمیشه و روغن به یاتاقان های میل لنگ و میل سوپاپ ها و نقاط مختلف نمیرسه و در عرض مدت خیلی کوتاهی در اثر خاموش نکردن موتور ، همه چی خواهد سوخت . حالا شما میتونید براساس گفته آقا مجید فکر کنید که اینطوری نیست !!!
گزارش
پاسخ دادن
13:50  1394/11/20

کاربر: Majid.EF
6

سوتی جان وقتی تسمه پاره بشه اویل ماژول از کار میوفته نه اویل پمپ این دوتا قطعه از هم جدا هستند و کارشون فرق میکنه .اون جایی که من در مورد اویل ماژول مطلب گذاشتم منظورم واتر پمپ داخل اویل ماژول بود نه واتر پمپ اصلی موتور! من فکر میکنم تو حتی شکل اویل ماژول را توی صفحات وب ندیدی چه برسه از نزدیک
گزارش
پاسخ دادن
13:27  1394/11/20

پاسخ به محمد
13

اقای مدرس دانشگاه و فوق لیساتس مهندسی مکانیک که قبلا مهندسی مکانیک با گرایش طراحی جامدات خونده بودی،چرا فرا فکنی میکنی؟ بازم خودت رو به در و دیوار میزنی و از گشتاور و کپ و داغ کردن موتور ملی حرف میزنی.ایا با پاره شدن تسمه دینام،اویل پمپ از کار میافته و موتور نابود میشه؟اویل ماژول وظیفه روغنکاری موتور رابعهده داره؟بخدا تو نمیدونی گشتاور موتور محبوبت بر چه اساسی در دوران پایین موتور مثلا کمی بهتره؟همش به حدود 100 سی سی حجم بیشتر افتخار میکنی و کلی روی ان مانور میکنی.اگه خواستی یه وقت برات میذارم و اجزاء موتور و نحوه عملکرد انرا بهت نشان میدم و ماجرای گشتاور و سوپاپ و . . . را برات توضیح میدم.
13:41  1394/11/20
گزارش
پاسخ دادن
پارس
0

شما رفتین یک مقاله اینترنتی اشتباه خوندین موتور رو هم ندیدین اصلا . نیازی نیست باور کنید . خود دانید
14:10  1394/11/20
گزارش
پاسخ دادن
رضا
6

سلام دوستان من خودم یه ای اف سون تک سوز دارم قبلا 405داشتم ولی به هیچ عنوان قابل قیاس با پژو نیست واقعا کشش بالای داره تو سربالایی حتی با کولر و کم مصرف وقتی چهارصد کيلو متر رو با کمتر از سی لیتر بنزین و یه رانندگی با سرعت بالا تجربه میکنی این حس و بهت میده که واقعا ارزش داره تنها ایرادی که داره صدای زوزه موتور که من واقعا صداشو دوس دارم البته روغن موتور ايرانول بریزی یا سوپر پیشتاز صداش رفع میشه البته تو زمستون صدای موتور وقتی درجا کار میکنه بیشتره اگه یه مسافتی طی کنی دوباره پارک کنی و ماشین درجا کار کنه متوجه میشی که واقعا صدا ی نداره
14:14  1394/11/20
گزارش
پاسخ دادن
پارس
4

اره کشش خیلی خوبی داره اونم نسبت به 405 !! تو راست میگی !!!
گزارش
پاسخ دادن
14:38  1394/11/20

رصا
7

سمند ای اف بهترین ماشین واسه مسافرت حرف نداره کشش عالی تو سبقت گیری ترمز های بزرگ تر پر قدرت حجم صندق بالا ارتفاع نسبتا زیاد از زمین واسه جاده های خاکی بیرون شهر محشره خدایش هر که عقب ش ميشنيه اصلا نجیبانه ماشین بالی 120تا سرعت داره کوچتربن فشاری بهش نمیاد با کمترین فشار
14:36  1394/11/20
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Majid.EF
4

جناب محمد ما کاربران پیج ef7 فقط از شمای مهندس و آشنا به موتور ef7 چند سوال ساده داریم لطفا جواب بدین
۱- آیا موتور ef7 اویل پمپ دارد؟
۲-در صورت وجود این قطعه محل نصب آن کجاست؟
۳-در صورت وجود این قطعه نیروی مورد نیاز خود را از کجا و چگونه میگیرد؟
با اشتیاق یادگیری منتظر پاسخ شما هستیم
15:22  1394/11/20
گزارش
پاسخ دادن
محمد
2

بله داره . اویل پمپ قسمتی از اجزا اویل ماژول هست . آقای پارس درست میگه با پاره شدن تسمه مربوط به دینام امکان ادامه رانندگی با ef7 وجود نداره چون هم فشار روغن افت میکنه و هم روغن به شدت داغ میشه . در حالیکه در xu7 شما تا خالی شدن باتری میتونید به راه ادامه بدید و تا محل مناسبی خودتون رو برسونید
گزارش
پاسخ دادن
16:00  1394/11/20

قلی +
8

محمد جون داداشم خیلی بد جور سوتی دادی!!!!!! الان معلوم شد علاوه بر اینکه مهندس مکانیک نیستی در حد شاگرد مکانیک هم از موتور ef7 اطلاعات نداری من اگه جای توبودم سریعا و برای همیشه پیج ef7 را ترک میکردم .در ضمن از آقا مجید همه چیز دان که وقت گذاشت و بالاخره این محمد پرمدعا را توی تله انداخت تشکر میکنم
گزارش
پاسخ دادن
20:35  1394/11/20

محمد
0

لزومی نداره شما باور کنید با نکنید . طبق معمول این مشکل هم نشانه پیشرفتگی ef7 هست لابد ؟
گزارش
پاسخ دادن
21:36  1394/11/20

مکانیک
4

اویل پمپ قسمتی از اجزا اویل ماژول هست!!!!!!!!!!!!! پس داداش اون اویل پمپ که مثل کنه به میل لنگ چسبیده چیه نکنه پمپ هواست ما خبر نداریم
گزارش
پاسخ دادن
23:00  1394/11/20

کاربر: SAMAND EF7
0

lx ef7 مالتی پلکس ثبت نام کردم تقریبا 40روزه،کسی میدونه کی قراره تحویل بدند این ماشینارو؟
18:41  1394/11/20
گزارش
پاسخ دادن
امین
4

من زنگ زدم تهران.راهنمایی رانندگی از تاریخ 17/11 به ایران خودرو مجوز داده ماشینایی که فاکتور میشن.مدل 95باشه.ماشینای ماهم که فاکتور نشده !!!پس باید ما هم 95 باشیم.ومیگه از شنبه فاکتور میشن
گزارش
پاسخ دادن
19:17  1394/11/20

محسن
0

بنزینی یا دوگانه!؟ بنزینی را فوری تحویل میدند
گزارش
پاسخ دادن
21:05  1394/11/20

samand ef7
0

دوگانه است داداش
گزارش
پاسخ دادن
21:23  1394/11/20

بهنام
2

اویل پمپ نقش قلب رو توموتور ماشین ایفا میکنه واین غیر ممکنه که با تسمه دینام نیروش رو تامین کنه وتا حالا نه موتور ef7 ونه هیچ موتوری که تا حالا من دیدم اینطور نبودن
19:20  1394/11/20
گزارش
پاسخ دادن
ایرانی
0

پس کی تحویل میدن اینا.خدایی خیلی سخته بی ماشین موندن
19:24  1394/11/20
گزارش
پاسخ دادن
بهنام
4

اویل پمپ نقش قلب رو توموتور ماشین ایفا میکنه واین غیر ممکنه که با تسمه دینام نیروش رو تامین کنه وتا حالا نه موتور ef7 ونه هیچ موتوری که تا حالا من دیدم اینطور نبودن
19:33  1394/11/20
گزارش
پاسخ دادن
فرشید
1

سلام دوستان من 11/4 ثبت نام کردم تحویل ده روزه *امروز نگاه کردم زده بود تحویل به نمایندگی * فکر کنم یا فردا یا شنبه نهایت بهم بدن سمند مالتی انشاالله که ماشین خوبی باشه
19:48  1394/11/20
گزارش
پاسخ دادن
امین
1

خب خداروشکردیدیم یکی ثبت نام کرده.ودارن بهش میدن!!!چی بوده ماشینت؟بنزین سوز یا گاز سوز؟ در ضمن مبارکت باشه
گزارش
پاسخ دادن
20:29  1394/11/20

samand ef7
0

مبارک باشه.انشااله چرخش برات بچرخه همیشه،حالا پایه گاز سوزه یا بنزینیه ماشینت
گزارش
پاسخ دادن
21:27  1394/11/20

ehsan
7

سلام دوستان میخوام سمند ef7 بنزینی بخرم ممنون میشم چند جا که نخصصی میتونن تعمیرش کنن رو در تهران نام ببرید که برم از نزدیک ببینم و بهم ثابت شه که اگه خدایی نکرده خرابی چیزی شد کسی وارد باشه برای تعمیرش چون خیلی شنیدم که هر کسی نمیتونه تعمیر کنه ولی از طرفی هم خیلی تعریفش رو شنیدم و کلا از سمند خوشم میاد پیشاپیش ممنون از لطف و راهنماییتون
20:05  1394/11/20
گزارش
پاسخ دادن
محسن
3

بابا یه سمند میخوای بخری اینقدر صغری کبری کردن نداره که. البته نگرانیت را درک می کنم. ولی با خیال راحت برو بخر. خیلی خوبه. اون مشکلات تعمیرات هم مال سه چهار سال پیش بود الان مشکلی نداره
گزارش
پاسخ دادن
20:47  1394/11/20

ehsan
4

محسن جان شما نمیدونی که با چه بدبختی این پول رو جور کردم که دیگه پراید آشغالی سوار نشم اگه پول راحت بدست بیاد آدم براش مهم نیست فوقش ضرر میکنه ولی تو این دوره زمونه حداقل برا ما که خیلی سخته که اشتباه کنیم و بخوایم تاوان بدیم ولی از طرفی هم خیلی ها میگن این ماشین خرابیش کمتره نسبت به اونای دیگه برا همینم دلم با این ماشینه و میخوام ازش مطمعن شم و ممنون میشم دوستان نظراتشون رو در میون بزارن
گزارش
پاسخ دادن
01:20  1394/11/21

محسن
2

جناب احسان خان من هم مثل شما هستم و نگرانی شما را درک می کنم. من هم مثل شما با وام پول جور کردم و یک سمند ef7 بنزینی خریدم. برای ماشین خریدن هم دوتا موضوع مطرحه. یکی سلیقه و یکی هم هزینه. مثلاً جوونها بیشتر به 206 تمایل دارند. سمند ماشین اقتصادی و خانواده و عالی برای مسافرت هست و تو رنج قیمت 30 تومن بهترین ماشین هست. اگه هزینه برات مهم نبود می گفتم با حدود 6تومن بیشتر پارس تندر را بگیر ولی توی این قیمت ef7 عالیه. مشکلاتی هم که مربوط به خرابی و تعمیرات عنوان میشه مربوط به سه چهار سال به قبل بود. الان مشکلاتی مثل روغن ریزی که عنوان میشه دیگه نیست و اگر هم مشکلی باشه ماشین کارت طلایی سه ستاره داره که همه مشکلات را حل میکنه و جای هیچ نگرانی نیست. حتی یکی از همکاران من حدود 4سال پیش مشکل روغن ریزی داشت که حل نشد و موتور را براش تعویض کردند. پس با توجه به چیزهایی که گفتم ef7 برای شما بهترین گزینه هست.
گزارش
پاسخ دادن
09:14  1394/11/21

ehsan
0

ممنون محسن جان که راهنمایی کردید فقط یه سوال داشتم من که زیاد مسافرت نمیرم یعنی فوقش سالی یه بار این ماشین برای شهری مثل تهران با ترافیک و غیره از نظر استهلاک چطور هست ؟
گزارش
پاسخ دادن
11:31  1394/11/21

محسن
0

اینکه گفتم برای مسافرت عالی است به معنی این نیست که به درد شهر نمیخوره. برای شهر هم خوبه. میگن به اندازه پولی که میدی آش میخوری ولی ef7 بیشتر از پولی که میدی آش میخوری. رنگ سفید هم خیلی زیاد شده هرجا می بینی پر شده از سمند سفید. رنگ دیگه ای بگیر. نقره ای یا آبی کبود هم قشنگه. موفق باشید.
گزارش
پاسخ دادن
23:34  1394/11/21

CVVT 1.7
1

گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من گر بجایی نرسد
20:17  1394/11/20
گزارش
پاسخ دادن
مجید
0

اره چون سیستم جواب میده پخش فابریکی داشبورد جدیدا
گزارش
پاسخ دادن
14:13  1396/02/14

YAAS
0

پس اگر تسمه دینام پاره بشه بالا خره موتور یک مرتبه میسوزه یا نه و عمر تسمه دینام چقدره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ممنون و با تشکر
20:34  1394/11/20
گزارش
پاسخ دادن
کامران
0

سلام یه سوال دارم
ایران خودرو رو سمند LX رینگ اسپرت میزاره؟تولید بهمن 94
20:35  1394/11/20
گزارش
پاسخ دادن
مسعود
0

نه ظاهرا رینگ با قالپاق اسپورت میذاره !!
گزارش
پاسخ دادن
12:02  1394/11/21

مینا معتمدی
9

با تشکر از آقای مجید که اطلاع رسانی کردن منم شخصا تحقیق کردم و به این نتیجه رسیدم که اویل پمپ ef7 یه قطعه کاملا جداست که بخشی از بدنه موتور را تشکیل میده و هیچ ربطی به اویل ماژول نداره و با پاره شدن تسمه فقط دینام .کمپرسور کولر و پمپ آب داخل اویل ماژول از کار میوفته و هیچ مشکلی در گردش آب و روغن داخل موتور بوجود نمیاد .اینجا افرادی مثل پارس و محمد بدون داشتن اطلاعات صحیح نظر میدن که کار اشتباهیه چون با این کار بین کسایی که موتور ملی دارن ایجاد نگرانی و گمراهی میکنن .من به عنوان یک خانم دیروز که مطلب دروغ پاره شدن تسمه و آسیب رسیدن به موتو را خوندم خیلی نگران شدم چون تصور کردم این بلا ممکنه سرخودم بیاد ولی الان خیالم راحت شد.بازم سپاسگذارم
20:55  1394/11/20
گزارش
پاسخ دادن
پارس
3

شما به حرف مجید گوش کن و وقتی تسمه دینام برید همچنان به رانندگی ادامه بده . زیاد طول نمیکشه که سر سیلندر ذوب بشه و یاتاقان بزنه . آره ما دروغ میگیم فقط مجید راست ميگه . مثل xu7 سعی کن باهاش بدون تسمه دینام 30 کیلومتر طی کنی . خودت متوجه میشی که کی واقعیت رو گفته !
گزارش
پاسخ دادن
21:52  1394/11/20

آدم عاقل
7

وقتی تسمه پاره بشه آدم عاقل ماشين را تا رفع ايراد متوقف ميکنه ولی اين که نوشتی روغن کاری متوقف ميشه و موتور ميسوزه خيلی سوتی بود بابا ef7 مثل هر موتوری پمپ روغن مستقل داره و هيچ طراحی نمياد اين قطعه حياتی را به تسمه لاستيکی وابسطه کنه ديگه حقيقت را نميشه انکار کرد
گزارش
پاسخ دادن
22:14  1394/11/20

محمد
0

مشکلات ef7 کاملا مشخص هست و همین هم باعث شده که این موتور نتونه یک موتور سخت کار و قابل اطمینان بشه . آقا مجید سعی میکنه همه چیز رو انکار کنه و به پیشرفتگی ef7 ربط بده . Ef7 مشکلاتش رو ثابت کرده و برای همین هم هست که بازار خرید و فروش بسیار بدی داره . همین ef7 باعث عدم استقبال از سورن دنا و سمند شده . الان همچنان پارس در بازار پیشتازی میکنه و رقابت رو کاملا برنده شده .
21:41  1394/11/20
گزارش
پاسخ دادن
محمد
1

آقا مجید جوابت رو خیلی واضح و روشن در چند پست پایین تر دادم . شما فقط سعی در فرافکنی و توجیه کردن مشکلات ef7 داری . فقط یک توصیه بهت میکنم . خودت میدونی که اولین ایراد ef7 آخرین ایرادش هست و موتوری نیست که بشه تعمیر اساسی اش کرد و مثل xu7 نیست که بشه کاملا تعمیرش کرد و دوباره موتور رو مثل روز اول کرد پس حواست به تسمه دینام موتورت باشه . Ef7 به خاطر همین ضعف ها و محدودیت هاست که نمیشه ازش کار سخت کشید و بیشتر شبیه یک اسباب بازی هست تا یک موتور سخت کار تجاری مثل xu7 . Xu7 به راحتی بدون تسمه دینام تا زمان تخلیه باتری کار میکنه اما ef7 با پاره شدن تسمه و روشن شدن چراغ دینام باید خاموش کنی و منتظر کمک بمونی . من میدونم تسمه به این راحتی پاره نميشه اما این یک ضعف طراحی هست که علاوه بر تسمه تایم باید نگران تسمه دینام هم باشی . موتوری که اینچنین باشه قابلیت اعتمادش کم ميشه و نمیشه ازش کار سخت کشید و مثل xu7 بهش اطمینان کرد . به جای توجیه کردن بهتر هست واقعیت های ماشینت رو قبول کنی و سعی کنی ازمشکلاتش پیشگیری کنی
گزارش
پاسخ دادن
22:30  1394/11/20

بنده خدا
3

محمد اگه زبون آدمیزاد حالیت میشه دیگه اینجا نیا
گزارش
پاسخ دادن
00:13  1394/11/21

کاربر: Majid.EF
9

آقا چرا حرف تو حرف ميندازی اول تکليف سوتی اويل پمپ و اويل ماژول را برای ما روشن کن بعد ميرم سراغ ادامه بحث
گزارش
پاسخ دادن
21:54  1394/11/20

پارس
1

سال 89 یک 405 جی ال ایکس داشتم . نزدیک بندر عباس تسمه دینام برید چراغ باتری صفحه روشن شد . زدم کنار . یک راننده اومد گفت برو نگران نباش هیچ نميشه . حدود 35 کیلومتر باهاش روندم تا رسیدم شهر . این xu7 تا زمانی که باتری بتونه برق شمع ها را تامین کنه راه میره . تازه هوا هم گرم بود و فن ها گاهی روشن میشدن . حالا فرض کن ef7 بود . اینجا ef7 با همه چی توی گرما جوش میاره . این ef7 در مقابل xu7 بیشتر مثل یک شوخی هستش
22:12  1394/11/20
گزارش
پاسخ دادن
ef7
17

عزيز دل چرا اصرار داری يه موتور جديد16 سوپاپ را با يه موتور 8 سوپاپ قديمی مقايسه کنی آخه اين دو تا چه چيزشون بهم شبيه؟والا اين موتور xu7 که ما ديديم با تسمه سالم و آب و روغن فول خوراکش سرسيلندر سوزوندنه
گزارش
پاسخ دادن
22:40  1394/11/20

پارس
1

وقتی با بریدن یه تسمه دینام موتور ذوب شد یا یاتاقان زد یا توی راه موندی اونوقت بیا بگو موتور من 16 سوپاپه . با همین اسم های 16 سوپاپ و این ها گول خوردی و ef7 خریدی اما این موتور موتوری نیست که بشه ازش کار کشید و بهش مطمئن بود
گزارش
پاسخ دادن
07:36  1394/11/21

پارس
1

ظاهرا اینهمه موتور xu7 روی اینهمه پارس و سمند و 405 ندیدی که توی جاده ها و شهرها در سخت ترین شرایط کار میکنند . موتوری که اصلا برای گاز طراحی نشده دارن ازش با عنوان تاکسی و روی گاز با شدت هرچه تمام کار میکشن . پس چرا این موتور پایه گاز سوز شما رو ازش واسه تاکسی استفاده نمیکنن؟ خوب جوابش معلومه . چون همه راننده تاکسی ها از ef7 فرار میکنن . کی میاد یه موتور ضعیف و بی کیفیت بخره که با بریدن یه تسمه دینام باید کل موتور رو تعویض کنه ! اگر ef7 مال کار شدید بود واسه تاکسی میذاشتن اما همه ازش فراری هستن چون اگر بخوای ازش کار بکشی باید هر روز ببری تعمیرگاه آخرش هم میافته گوشه نمایندگی تا با ضرر بفروشیش
گزارش
پاسخ دادن
07:41  1394/11/21

مسعود
2

با سلام خدمت دوست عزیز نمیدونم تو قسمت فنی خودرو گل چرا بحث ای اف سون دارید باید ب عرض تون برسونم شاید تنها موتوری ک تو خوب بودن از دست ایران در رفت و گذاشت روی ماشین همین ای اف سون بود شما میگی قدرتش پایینه؟ سخت در اشتباهی با هر موتور ایکس یو هفت ک خواستی باهات کورس میزارم از سال ۸۸ ای اف سون داشتم الانم سومی رو گرفتم رو مدل های پایین یه اشکالاتی داشت از قبیل برق ک ضعیف بود و روغن ریزی ک سال ۹۴ یکی صفر گرفتم متاسفانه موتور و اتاق مشکل داشت پس دادم برج ۱۲ نود و پنج یکی دیگه گرفتم سواریش کلا با موتور پژو حتی تی یو فایو قابل قیاس نیست موتور همیشه رو امپر پایین کار میکنه شتاب و قدرتش خیلی بیشتر از موتور پژو هست ای اف سون بخاطر اینکه تعمیرکارا سختشونه تعمیرش حرف مفت میزنن ۲۲۰ تا رو خودم با گاز پر کردم باهاش معرکه اس و مورد اخر تازه ملت فهمیدن صدی ۶/۵میسوزه رو بنزین ک معرکه اس سوختش من خودم پارس سال ایکس یو هفت داشتم مفت خدا گرونه پول بدی براش ای اف سون موتور طراحی المان هست با مصرف پایین و شتاب و قدرت بالا الان روی دنا و دنا پلاس هم همین موتورو میزارن و روی سورن توربو شارژ.
گزارش
پاسخ دادن
06:46  1396/05/10

کاربر: Majid.EF
6

حالا آقا محمد جدا از بحث های قبلی و با توجه به اینکه مشخص شد واترپمپ به تسمه تایم متصل شده و اویل پمپ از طریق میل لنگ مستقیم نیرو میگیره ودر این باب دیگه جای اصرار و انکاری نیست، حالا شما اگه اطلاعاتی در مورد عواقب پاره شدن تسمه دینام دارید با ما به اشتراک بذارید که ماهم استفاده كنیم البته لطفا واقعی و مستدل و بدور از خیال پردازی
23:17  1394/11/20
گزارش
پاسخ دادن
محمد
1

آقا مجید باز مطابق معمول هر ضعف و ایراد ef7 را به پیشرفتگی و آلمانی بودن این موتور ربط میدی! کپ کردن ، افت شدید کولر، وابستگی سیستم روغنکاری به یک تسمه دینام ، داغ کردن شدید و جوش آوردن موتور در مناطق گرمسیر، خرابی دایمی دسته موتور ، احتمال بالای سوختن واشر سرسیلندر، عدم امکان تعمیر موتور و مرخص شدن موتور با اولین عیب جدی ، کشش ضعیف و نیاز به رانندگی دور بالا این ها همه مواردی هستن که این موتور را بدنام و غیر قابل اطمینان کردن و همانطور هم که دیدیم در بازار هيچوقت استقبال خوبی ازش بعمل نیامده . Ef7 یک موتور سخت کار تجاری نیست بلکه فقط ترفند ایرانخودرو هست برای فروش به افرادی مثل شما که فقط نگران مصرف بنزین هستن .
07:08  1394/11/21
گزارش
پاسخ دادن
پارس
0

یادمه پیکان هم وقتی تسمه دینام میبرید دیگه نمیشد حرکت کنه چون واتر پمپش از کار میافتاد حالا ef7 هم وقتی تسمه دینام برید دیگه میمونی تو راه یا موتورت میسوزه . عجب پیشرفته است این ef7 !!! من ارزش xu7 رو خودم توی بندرعباس دیدم که بدون تسمه دینام من رو رسوند تا شهر
07:53  1394/11/21
گزارش
پاسخ دادن
ef7_tu5_k4m
6

راستی گفتی پیکان یاد یه موضوعی افتادیم بگو ببینیم موتور ماشینت چند تا سوپاپ داره یه کمی بخندیم :-)
گزارش
پاسخ دادن
10:14  1394/11/21

پارس
4

تو هم قطر و کورس پیستون موتورت رو بگو که از پیکان هم کوچیکتره و توی سربالایی ها کم میاره !!!! xu7 هر چی باشه هیچ جایی کم نمیاره چه با کولر چه بی کولر چه پر چه خالی . اما ef7 شما وقتی کولر زدی تبدیل به پراید میشه !!! سربالایی هم که دیگه نگو باید همش دور 5000 بری و همش دنده معکوس بدی تا این موتور 16 سوپاپت به زور بالا بره تازه اگر جوش نیاره و به بالای سربالایی برسی !!! این سوپاپ ها و این سیستم ها فعلا که نتونستن مشکل کشش ضعیف ef7 رو حل کنن و افت کولر شدید این موتور ناشی از گشتاور ضعیف دور پایین این موتور هست .
گزارش
پاسخ دادن
10:41  1394/11/21

ef7-tu5-k4m
2

بابا اين همه گفتی ولی آخرش جواب سوال مارا ندادی جون من چند تاست؟
گزارش
پاسخ دادن
15:12  1394/11/21

محمد
1

قبلا میل سوپاپ موتورها در قسمت پایین موتور قرار داشت و درنتیجه اتصالش به میل لنگ با چرخندنده یا زنجیر کوتاه ممکن بود و سوپاپ ها در سرسیلندر با میل تایپت ها و اسبک ها به حرکت دی میومدن که به این موتورهای ohv میگن . به خاطر اجزای متحرک زیاد این سیستم صدای زیادی داشت . در موتورهای جدید تر میل سوپاپ رو به سرسیلندر منتقل کردند و تایپت ها حذف شد که بهشون OHC‌میگن . اما به علت دور شدن میل سوپاپ از میل لنگ مجبور به استفاده از زنجیر بلند شدن . چند سال بعد به جای زنجیر هم تسمه نصب کردند که صدا کمتر بشه . اما خوب قابلیت اطمینان تسمه همیشه کمتر از زنجیر هست . البته موتوری مثل موتور مزدا 3 به جای تسمه دارای زنجیر هست و چون خوب طراحی شده صدا هم نمیده . به هر حال باید همیشه تا حدی نگران تسمه تایم بود و امکان بدین یا دنده رد کردنش در شرایط سخت هست . حالا در ef7 علاوه بر تسمه تایم باید نگران تسمه دینام هم بود . درسته تسمه ها به راحتی پاره نمیشن اما به هر حال اگر طراحی بهتری انجام میدادن و حداقل اویل ماژول رو روی تسمه تایم میذاشتن قابلیت اطمینان موتور بالاتر میرفت .
08:47  1394/11/21
گزارش
پاسخ دادن
مکانیک
10

آقای محترم شما توی چند تا پست قبل که یکی از کاربران سایت ازتون سوال کرده بود فرق اویل پمپ و اویل ماژول را توی ef7 نمی دونستی حالا اومدی اینجا نظریه فنی مهندسی میدی !
شرط اینکه آدم بتونه به دیگران چیزی یاد بده اول صداقت و دوم اطلاع کافی از موضوع هست شاید شما از موتور قدیمی xu7 اطلاعاتی داشته باشی ولی از موتور پیچیده ef7 بدون شک چیزی نمیدونی
گزارش
پاسخ دادن
10:03  1394/11/21

محمد
1

آقای مکانیک پاره شدن تسمه دینام سبب از کار افتادن اویل ماژول میشه و ضخامت فیلم روغن یاتاقان ها به شدت افت میکنه و امکان ادامه مسیر وجود نداره و موتور باید سریعا خاموش بشه . شما که ظاهرا مکانیکی باید دارندگان این موتور رو از خطرات ناشی از این مورد آگاه کنی نه اینکه به خاطر دفاع کردن و طرفداری کردن از یک موتور بیای و واقعیت رو کتمان کنی
گزارش
پاسخ دادن
10:33  1394/11/21

محمد
1

ضمنا من جوابش رو دادم در چند پست پایین تر . خیلی واضح و روشن هست میتونی بری نگاه کنی آقای ظاهرا مکانیک !!! شما فقط و فقط طرفداری کورکورانه میکنید از یک موتوری که نقص طراحی داره
گزارش
پاسخ دادن
10:35  1394/11/21

محمد
0

متاسفانه همین نقص های طراحی اینچنینی هست که باعث شده ef7 به عنوان یک موتور سخت کار نتونه استفاده بشه . در واقع ناز و ادای ef7 خیلی خیلی زیاد هست و با شروع بروز یک مشکل سایر مشکلات هم به صورت زنجیر وار گریبانگیر این موتور میشن . ببینید بی دلیل نیست که افرادی که با ماشین کار میکنند هیچوقت سراغ ef7 نمیرن . xu7 اصلا برای گاز طراحی نشده و با گاز هم مشکل داره و تقریبا تمام آمار خرابیش در اثر استفاده از سوخت گاز هست ولی این افراد همچنان این مشکلات رو به جون میخرن ولی سراغ ef7 نمیرن چون واقعا ef7 موتور قابل اطمینانی نبوده و در عمل هم همین رو نشون داده . شاید برای استفاده کم خونگی بشه ازش استفاده کرد اما در دراز مدت و در اثر کار سخت خیلی سریع از پا در میاد . هیچ شکی وجود نداره که قابلیت اطمینان ، کشش و سخت کاری xu7 خیلی بهتر هست و یک ماشین خانوادگی باید چنین موتور مطمئنی داشته باشه . اگر از ef7 به اندازه یک سوم این xu7 ها در شرایط سخت کار کشیده بشه ازش هیچی نمیمونه . xu7 رو میشه کامل تعمیر اساسی کرد و موتور کاملا مثل روز اول میشه ولی برایef7 در عمل چنین چیزی امکان نداره
08:56  1394/11/21
گزارش
پاسخ دادن
آرمان
0

میشه تجربه تون رو برای ما هم تعریف کنید ...
دلیل اینکه اولیو دادن دومیو به قیمت بالاتر هم بفرمایید، بالاخره کرمان موتور بدون دلیل یا بهانه که نمیتونه بگه این طوریه
بعد بفرمایید اون دلیل یا بهانه الان به چه شکله؟
گزارش
پاسخ دادن
14:51  1399/08/25

ایمان
0

نگو تو رو خدا.
من که قطعی نوشتم و قصد فروش ندارم یکیش برای همسرمه.
مدارکش بسرقت رفته بود بنام من کرد که بعد انتقال بدیم که کرمان موتور گفت نمیشه باید بیاد بعد این کار رو بکنید.
تازه نامه کلانتری و مدارک رو هم برای شرکت ارسال کردم برای تغییر نام ولی نگذاشتن.گفتن اومد بعد تغییر نام بده.
قرارداد من قطعیه.
شنیده بودم سال ۹۷ اونایی که ۲ تا داشتن یکیشو ۱۰درصد گرونتر دادن بخاطر ارز نیمایی.
الان مشکلشون چیه .الان که ارز نیمایی نگرفتن تازه اون موقع گرون هم دادن.
الان بیان قیمت روز حساب کنن؟
نامردیه!
گزارش
پاسخ دادن
01:07  1399/08/26

کاربر: دادستان
2

آقای محترم بنده امروز از سه تا نمایندگی و سه تا مکانیک ماهر در اینمورد تحقیق کردم که همشون صحت حرفای آقا مجید رو تایید کردن. حالا ماشینای ما اصلا ضعف طراحی داره به شما چه؟ شما این وسط چکاره اید؟
گزارش
پاسخ دادن
00:23  1394/11/22

عليرضا
0

با سلام خدمت سروران
إز دوستتان كسي تو باركينك هاي ايران خودرو كار ميكنه جواب سؤال منو بده؟
اعرض كمنموخدمت تون من ٣روز بيش سمندef7تحويل كرفتم البته إز بازار أزاد
أومدم خونه ديدم با تاريخ هايي كه رو بعضي قطعات بوو ماشين توليد برج ٢ هستش و انقد زير افتاب مونده بوده حتي برجسباي بشت شيشه بوسيده بودن حالا ميخوام بدونم هميشه همينطوري ماشين تو باركينك ميمونه؟؟
اخه من هفته بيشش از همون نمايندكي ماشين كرفتم واسه همكارم توليد ١ماه بيش بوده كسي ميدونه قانون تحويل ماشيناشون ججوريه؟؟؟
09:14  1394/11/21
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Majid.EF
13

دوستان به چرندیاتی که در مورد تسمه دینام خوندید اصلا توجه نکنید چون پمپ روغن و واتر پمپ کاملا از تسمه مستقله وبا پاره شدن تسمه فقط دینام از کار میوفته و خبری از آسیب به موتور نیست .زمان عوض کردن تسمه هم از عوارض وشکل ظاهری تسمه مشخص میشه و دوستان نگران تسمه دینام نباشند چیزی که باید توی موتورهای ۱۶ سوپاپ نگرانش بود تسمه تایم هست که با پاره شدنش کل ۱۶ تا سوپاپ به فنا میره خوشبختانه چک کردن تسمه تایم توی موتور ef7 خیلی راحته و با باز کردن یه قاب پلاستیکی که دقیقا گوشه سمت چپ موتور با دوتا پیچ بسته شده میتونید وضعیت سلامت تسمه تایم را بررسی کنید
09:50  1394/11/21
گزارش
پاسخ دادن
محمد
0

با پاره شدن تسمه دینام این اویل ماژول فوق پیشرفته ef7 از کار میافته و ادامه مسیر غیر ممکن میشه و اگر بلافاصله موتور رو خاموش نکنی در اثر ضخامت فیلم روغن تمام یاتاقان ها از دست میره . مجید تو دیگه کارت به جایی رسیده که برای دفاع کردن از موتور ماشینت حاضری اطلاعات اشتباه بدی و نقص طراحی موتور رو کتمان کنی وای این کارت اصلا درست نیست چون نشناختن محدودیت های موتور فقط باعث صدمه زدن به موتور میشه
گزارش
پاسخ دادن
10:30  1394/11/21

پارس
0

اره گوش ندین . فقط به حرف مجید گوش بدین و وقتی تسمه برید با خیال راحت مثل xu7 به حرکت ادامه بدید !! فقط وقتی چراغ باتری روشن شد همون موقع یک تماسی هم با نمایندگی بگیرید و یک موتور نو سفارش بدید !!!! فقط مجید راهنمایی های خوبی میکنه اصلا نگران تسمه دینام نباشید چون ef7 خیلی پیشرفته است و با از کار افتادن اویل ماجول فقط یاتاقان ها و سرسیلندرش میسوزه چیز خاصی اتفاق نمیافته !! همونطور ادامه بدید توی جاده و رانندگی کنید . مجید راست میگه !!!
گزارش
پاسخ دادن
10:45  1394/11/21

جانقربان مکانیک نمایندگی
7

من چندساله که مکانیک نمایندگی هستم و انواع موتور را تعمیر میکنم از جمله موتور پیچیده و پرحاشیه ef7 از نظر فنی ef7 با موتورهای پیشرفته خارجی برابری میکنه و اگه با قطعه مناسب مونتاز بشه موتور فوق العاده ای حساب میشه .و اما با پاره شدن تسمه دینام حرکت طبیعی آب و روغن دچار هیچ گونه اختلالی نمی شه چون پمپ اب و پمپ روغن به تسمه اصلی وصل نیست ولی دو تا قطعه نیمه حیاتی از کار می افته اول دینام که شارز باطری را تامین میکنه و دوم سیستم اویل ماژول که یک سیستم کمکی برای خنک کردن سریع روغن می باشد دلیل استفاده از سیستم پیشرفته اویل ماژول در ef7 طراحی بر اساس توربوشارژ بوده و برای موتورهای بسیار داغ و پرشتاب توربو یه قطعه حیاتی محسوب میشه ولی به دلیل توربو در موتور فعلی این قطعه فقط نقش کمکی داره .
درصورت بریده شدن تسمه ابتدا چراغ دینام روشن میشه و سیستم سخنگو اخطار میده و شما را مطلع میکنه اگه به حرکت ادامه بدید مشکلی پیش نمیاد ولی دمای روغن و به طبع دمای آب سریعتر بالا میره و موتور به آرومی داغ میکنه کار عاقلانه اینه که در اولین فرصت خودرو را متوقف کنید و تسمه را عوض کنید
گزارش
پاسخ دادن
12:50  1394/11/21

محمد
0

ef7 همینجوری و با سیستم کامل ، روی مرز جوش اوردن قرار داره و با اندکی فشار هر لحظه ممکنه جوش بیاره حالا شما فرض کن چند تا از سیستم هاش هم از کار بیافتن . آقای ظاهرا مکانیک شما اگر دلسوز بودی و قصدت راهنمایی بود و نه تعصب و طرفداری باید توصیه شما این باشه : به محض روشن شدن چراغ باتری ، ماشین رو متوقف کنید و با امداد تماس بگیرید همین و بس و منتظر بشید . ef7 موتوری سخت کاری مثل xu7 نیست که بشه باهاش با وجود پاره شدن تسمه دینام ادامه داد . اولین مشکل و خرابی ef7 بدون شک باعث شروع مشکلات زنجیره ای و لاینجل دیگری میشه . ef7 با کوچکترین خرابی جدی مدتها میافته گوشه نمایندگی و تعمیرکار و دیگه درست بشو نیست پس اگر واقعا دنبال زاهنمایی کردن هستی بهتر هست واقعیت رو به طور کامل برای دارندگان این موتور توضیح بدی و نه صرف طرفداری نظر بدی
گزارش
پاسخ دادن
13:22  1394/11/21

حمید
2

تسمه دینام ماشین خودم که ef7 است به علت کیفیت بد پاره شده بود هیچ مشکلی برا موتور ایجاد نشد فقط فرمون سفت میشه و دینام از کار می افته من حدود 10 دقیقه بعد متوجه شدم تسمه دینام پاره شده چون زمانی که فرمون سفت شد حواسم به این موضوع نبوده به رانندگی ادامه دادم
گزارش
پاسخ دادن
13:40  1394/11/21

حمید
2

تلمبه روغن مستقیم در سمند EF7

طراحی تلمبه روغن (Oil pump) در موتور EF7 از نوع حرکت مستقیم است به نحوی که نیروی مورد نیاز برای حرکت خود را به طور مستقیم و بدون واسطه از میل لنگ میگیرد در حالیکه برای به حرکت در آوردن تلمبه های روغن معمولی از چرخ دنده یا زنجیر استفاده می شود. علاوه بر تامین روغن موتور از پوسته این قطعه برای نگه داشتن کاسه نمد جلوی موتور استفاده می گردد که این امر موجب حذف یک قطعه از موتور گشته که علاوه بر کاهش هزینه های تعمیرات و نگهداری و کاهش زمان همبندی دقت تنظیم کاسه نمد با محور میل لنگ را بالا برده و در نتیجه احتمال بروز نشتی از این قطعه را کاهش میدهد. از مزایای دیگر تلمبه روغن(اویل پمپ) مستقیم بازده بیشتر و همچنین دسترسی آسان برای تعمیرات است.
گزارش
پاسخ دادن
13:47  1394/11/21

قلی+
5

خوشم مياد همه برای ضايع کردن جناب محمد پارس صف کشيدن :-))
گزارش
پاسخ دادن
14:35  1394/11/21

حمید
1

اویل پمپ موتور ef7 روتوری بوده و مستقیما به میل لنگ وصل است تسمه دینام به پولی مربوط به اویل ماژول وصله که ربطی به سیستم اویل پمپ نداره در ضمن اویل پمپ به عنوان قلب هر خورویی است که هیچ خوروسازی اونرا به تسمه بند نمیکنه
گزارش
پاسخ دادن
16:15  1394/11/21

داود
0

امین جان سلام از دیروز شروع کردن به فاکتور کردن با مدل 95 ولی ماشینه من هنوز فاکتور نشده اگه یه وقت ماشینت فاکتور شد یا از نمایندگی باهات تماس گرفتن حتما خبر بده حتما.
11:19  1394/11/21
گزارش
پاسخ دادن
امین
0

سلام داود جان فکر کنم قراره همه فاکتور بشه.بعد ماشین من وتو رو بدن.!!!
گزارش
پاسخ دادن
12:30  1394/11/21

امین
0

داود جان ماشین من که هنوز تو ثبت چک مونده!!!!
گزارش
پاسخ دادن
12:32  1394/11/21

داود
0

مال من که چکاش ثبت شده ولی فاکتور نشده چشم اگه ماشین منم فاکتور شد بهتون حتما خبر می دم امین تا دیروز که داییم تو سازمان پرسیده گفته مولتی موجود نداریم سخنگو ولی اماده داریم اگه بخوای همین الان فاکتور می کنم
گزارش
پاسخ دادن
13:47  1394/11/21

امین
0

حالا تا شنبه یک شنبه صبر کنیم.خب اگه مالتی ندارن چرا تماس نمیگیرن که نداریم بیاین کد عوض کنین!! اخه من که زنگ میزنم میگن که هست فقط تاخیر داره
گزارش
پاسخ دادن
14:47  1394/11/21

داود
0

دوستان سلام اگه اینجا کسی هست که ef7 گاز سوز مولتی پلکس ثبت نام کرده اگه ماشینتون فاکتور شد یا تحویل دادن بهتون خبر بدید خواهشن
11:43  1394/11/21
گزارش
پاسخ دادن
SAMAND EF7
0

سلام آقا داود.منم سمند lx ef7مالتی پلکس پایه گازسوز ثبت نام کردم ولی هنوز فاکتور نشده.هر وقت فاکتور شد بهت خبر میدم نگران نباش
گزارش
پاسخ دادن
12:45  1394/11/21

SAMAND EF7
1

اگه ماشین شما هم زود تر از مال ما فاکتور شد شما هم ما رو در جریان بذارید لطفا
گزارش
پاسخ دادن
12:47  1394/11/21

امین
0

اگه برا تو هم فاکتور شد خبر بده حداقل خوشحال شم که یکی فاکتور شده براش
گزارش
پاسخ دادن
12:49  1394/11/21

Behzad9898
0

سلام من 19 ام ثبت نام کردم برا پایه گاز مالتی ولی هنوز فاکتور نشده.
اگه فاکتور بشه حدودا چند روز طول میکشه بدستم برسه؟
جواب لطفا
گزارش
پاسخ دادن
20:37  1394/11/21

حامد
0

سلام به همه دوستان
از اقا مجید چند تا سوال داشتم چون خودم از ماشین چیزی نمیدونم پایه گاز سوز 2 ماهه تحویل گرفتم
1 مخزن گازش حدود7 دقیقه طول میکشه پر بشه مشکل از ماشینه یا چون شیر برقیه انجوریه اینو مسول جایگاه گفت
2 کلید صندوق عقب روی کنسول وسط کار نمیکنه مشکلش چیه
3 پس با توضیحاتی که خودم اگر تسمه دینام پاره بشه باید ماشینو متوقف کرد و علامت پارگی تسمه چیه؟
با تشکر
12:04  1394/11/21
گزارش
پاسخ دادن
پارس
0

مجید پس بهتره اول تسمه دینام رو عوض کنن ؟ یعنی توی راه موندی دیگه ؟ چرا تلویحی و در لفافه حرف میرنی . خوب بگو نمیشه موتور رو روشن گذاشت و باید همونجا بمونی تا کمک برسه . عشق است xu7 که باهاش حدود 35 کیلومتر بدون تسمه دینام تا بندعباس اومدم . اگر ef7بود باید میموندم تو راه و گرما زده میشدم تا کمک برسه .
گزارش
پاسخ دادن
15:10  1394/11/21

samand ef7
2

سلام حامد جان.درمورد سوال دومت باید انگشت مبارکت رو از 5 تا 8 ثانیه روی کلید کنسول نگه داری تا باز بشه.ماشین عموم اینجوریه و ما هم اولش فکر میکردیم کلیدش خرابه اما بعد فهمیدیم ایجوریه
گزارش
پاسخ دادن
16:10  1394/11/21

کاربر: Majid.EF
3

با عرض ادب خدمت آقا حامد عزیز
در مورد سوال اولتون باید عرض کنم خودروی فعلی من از نوع تکسوزه و من اطلاعات تخصصی در مورد سیستم گاز سوز سمند ندارم و قطعا سایر دوستان شما را راهنمایی میکنن. در مورد دوم به احتمال زیاد مشکل از کلید رو کنسوله و شما براحتی میتونید بالبه یه پیچ گوشتی کوچیک قاب دور کلید ها را در بیارید و کلید مربوطه را از داخل محل قرارگیری با کشیدن به سمت خودتون در بیارید و در صورتی خرابی عوض کنید و مورد سوم با پاره شدن تسمه اول فرمون مثل سنگ سفت میشه و چراغ دینام روشن میشه در این حالت خطر آنی موتور را تحدید نمیکنه ولی بخاطر سفت شدن فرمون و احتمال داغ کردن موتور نباید باهاش رانندگی کرد و بهترین کار اینه که اول تسمه را عوض کنید.موفق باشید
گزارش
پاسخ دادن
13:51  1394/11/21

amingalaxy
16

با سلام خدمت دوستان. اول بگم که از دوستانی که درباره این موتور بدگویی میکنند من راضی نیستم. تمام مشکلاتی که اینا گفتن رو تو این چند روزه رفتم پرسیدم تو نمایندگی ها. نزدیک 20 نفر که همه سمند ef داشتند. موردهایی که بعضی دوستان با کم لطفی تمام میان اینجا میگن رو تک به تک لیست کرده بودم و از صاحبان خودروها پرسیدم. جالبه که همشون خندشون میگرفت از سوالای من. مخصوصا اینکه می پرسیدم تو سینه ها میگن کم میاره!!!! یکی که گفت من سینه ای بوده با 130 تا رفتم بالا و نهایت سرعتم 115 شد!!!
تمام این 20 نفر متفق القول گفتند عالیه!!!! حالا بعضی از این غرض ورزا میان اینجا مملکت رو (از جمله من) با حرفهای الکی گمراه میکنند!!!
برید استغفار کنید....
چی به شما مگه میرسه!!؟؟؟
واقعا متاسفم....
12:57  1394/11/21
گزارش
پاسخ دادن
محمد
0

آقای عزیز من بارها گفتم اینکه با سرعت بالا توی سربالایی و گردنه بالا بری ربطی به کشش نداره . بله اگر دور بگیری از قبل از سربالایی یا دنده معکوس های شدید بدی و دور موتور رو تا 5500 بالا ببری بله بالا میره شاید به سرعت های 120 و 140 هم برسی . اما به این نمیگن کشش . عزیز من توی گردنه اگر ترافیک باشه که نمیتونی 120 سرعت بری . به تعریف کشش توجه کن . کشش یعنی توانایی ماشین در غلبه بر مسیر در دنده های سبک و دور پایین . وقتی موتوری مثل Ef7 کشش کمی داره باید دنده معکوس بیشتری داد و دور موتور رو بالاتر برد . با این شیوه رانندگی کردن پراید و روآ هم در چنین گردنه ای که گفتی میتونند به سرعت 100 و 120 برسند . شما باید تعریف کشش رو در نظر بگیری . بالاخره ماشین از سربالایی بالا میره اما چطور بالا رفتنش مهمه . خیلی از گردنه ها به خاطر ترافیک همش مجبوری با سرعت 60 یا 70 بری اونوقت xu7 به راحتی با دنده 3 یا 4 و دور 2500 و 3000 بالا میره اما با ef7 باید بیای دنده 2 و دور موتور رو حسابی بالا ببری
گزارش
پاسخ دادن
13:11  1394/11/21

محمد
0

ضمنا کپ کردن و کشش ضعیف و مشکلات پیدا شدن قطعه و تعمیرکار و گرانی تعمیرات و قطعه رو هم من نگفتم اینها رو همه میگن به جز افرادی که میخوان از این موتور طرفداری صرف بکنند
گزارش
پاسخ دادن
13:14  1394/11/21

amingalaxy
3

لطفا تعریفهای من درآوردی ندید. با منبع ذکر کنید:

حجم موتور . اسب بخار. گشتاور .
در ایران به دلیل عدم آگاهی میگن چون این ماشین حجم موتورش بالایه بنابراین زورشم همونقدر زیاده در صورتی که این مبنا ها برای مقایسه درست نیست 
حجم موتور یعنی همون مقدار سوختی که موتور میگیره ..
اسب بخار یعنی مقدار قدرت تولیدی موتور ..
گشتاور یعنی قدرت انتقالی به چرخها .
مثلا اگه یک بنز یا را با یک بی ام و با قدرت موتور (اسب بخار) یا حجم موتور برابر مقابسه کنیم بنز به دلیل استفاده از مواد با کیفیت در انتقال قدرت قدرت بیشتری را از موتور به چرخها میرساند در نتیجه گشتاور بنز یا (سرعت و شتاب) بیشتر خواهد بود.
میزان گشتاور خودرو ربط مستقیم به شتاب و کشش خودرو در سبقت ها و همچنین توان حمل بار داره در صورتیکه میزان قدرت تولیدی با حداکثر سرعت خودرو رابطه مستقیم داره
در خودروهایی مثل تندر 90 و 206 تیپ 5 که موتورها 16 سوپاپ هستن حداکثر قدرت و گشتاور از موتور بیرون کشیده میشه!!!


نویسنده مهندس محمدرضا احمدی
به نقل از سایت پی هالز
..........
حالا اگه گشتاور سنجیده بشه ef گشتاور بیشتری از xum دا
گزارش
پاسخ دادن
15:01  1394/11/21

محمد
0

دوست عزیز حاصلضرب برداری نیرو در فاصله میشه گشتاور . گشتاور دور پایین موتور به طول لنگ میل لنگ و مساحت پیستون مربوط هست که مستقیما منجر به افزایش حجم موتور میشن . ببینید این یک واقعیت هست که موتور تنفس طبیعی که حجم کافی مطابق با بدنه نداره در دور پایین دچار ضعف گشتاور میشه . حالا شما مختاری که قبول کنید یا نکنید . حاصلضرب دور در گشتاور هم برابر توان خواهد بود . واحد توان وات هست و هر 746 وات برابر یک اسب بخار هست . موتوری که در دور پایین گشتاور بهتری داره پس توان بهتری در دور پایین میتونه تحویل بده . بله عملکرد ef7 بهتر هست ولی در دور 6500 ! در دورهای زیر 4500 برتری کاملا با xu7 هست چون گشتاور بهتری ارایه میده در این دورها و درنتیجه نیاز به دنده معکوس کمتر پیدا میکنه و کشش بهتری داره
گزارش
پاسخ دادن
16:18  1394/11/21

محمد
0

بله ef7 گشتاور بیشتری نسبت به xum داره اما در دور 5500 !!! چند درصد زمان رانندگی در دور 5500 و 6000 هستی ؟؟ در مورد xum هیچی نگو که گشتاور و کشش عالی داره و ef7 رو دقیقا له میکنه. شما وقتی گشتاور دور پایین کافی در اختیار نداری چطور میخوای به دور 5500 برسی ؟ باید اول دورهای پایین رو طی کنی و بعد به دور 5500 برسی . تا ef7 دورهای پایین رو با گشتاور ضعیفش طی کنه موتور xu7 یا xum رسیده بالای سربالایی !! توزیع گشتاور بسیار بسیار مهم هست و ef7 توزیع گشتاور ضعیفی داره و در دور پایین از گشتاور کافی برای کشیدن بدنه سمند برخوردار نیست و در سربالایی ها باید راننده مدام با دنده معکوس دادن های زیاد دور موتور رو بالا نگه داره . xu7 در دور 3000 گشتاور 153 تولید میکنه اما ef7 باید 155 رو در دور 5000 تولید کنه و این دقیقا یعنی ضعف گشتاور دور پایین ef7 . هر فردی یکبار سوار این ماشین ها با این دو موتور بشه خیلی سریع متوجه میشه که ef7 کشش ضعیفی داره و در دورهای پایین کم میاره و دنده معکوس بیشتری میخود
گزارش
پاسخ دادن
16:35  1394/11/21

کاظم صفاری
12

روی صحبت من آقای محمد هست ،برادر عزيزم کسی ميتونه درمورد يه خودرو نظر بده که يا اون را داشته باشه و يا تعميرکار اون باشه چيزی که من توی نظرات متوجه شدم اينه که شما نه تا حالا سمند ef7 داشتيد و نه شناخت فنی صحيحی ازش داريد و حرف هاى که ميزنيد بيشتر ناشی از چيزایی هست که از گوشه و کنار شنيديد
15:01  1394/11/21
گزارش
پاسخ دادن
هادی
0

سلام مهندس. چند روز مهلت داریم؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
17:12  1399/08/26

Hasan S3
0

پانزده روز عزیز
گزارش
پاسخ دادن
08:12  1399/08/27

داود
1

در هر صورت من از خدامه که مولتی بهمون بدن حالا ببینیم چی می شه تا یکشنبه
15:13  1394/11/21
گزارش
پاسخ دادن
محمد
0

اصلا در مورد کشش و گشتاور ef7 صحبت نکنید که در این زمینه کاملا در مقابل xu7 یک مغلوب به تمام معنی است . کشش ef7 در دورهای پایین واقعا ضعیف و ناامید کننده است . پس بهتر هست اصلا به مقایسه گشتاورها حتی فکر هم نکنید . موتورهای خیلی ارزشمند تر از ef7 مثل tu5 و k4m هم از نظر گشتاور نسبت به xu7 ضعیف تر هستند پس کشش ضعیف ef7 در دور پایین رو قبول کنید و بپذیرید که این Ef7 اگر کم مصرف تر هست فقط و فقط به دلیل کم شدن کشش و گشتاور دور پایینش هست . وقتی گشتاور دور پایین موتور کم باشه راننده همیشه ضعف کشش رو حس میکنه و مجبور هست دنده معکوس های بیشتری بده و همین دنده معکوس ها و دور بالای موتور سبب از پا درآمدن موتور و گیربکس و کلاچ و بدنه میشه و موتور نمیتونه بعنوان یک موتور سخت کار مورد استفاده قرار بگیره . xu7 هر ایرادی که بشه بهش گرفت از گشتاور و کشش عالیش نمیشه ایرادی گرفت
16:30  1394/11/21
گزارش
پاسخ دادن
محمد
1

الان آقا مجید میاد میگه ef7 چون پیشرفته است در دور پایین ضعیفه و فقط دور بالای 4500 خوب راه میره !!!
گزارش
پاسخ دادن
16:49  1394/11/21

amingalaxy
4

محمد جان داداش ببین شما همش دور موتور پایین xu7 رو به رخمون میکشی ولی چند سوال:
1- اگه این موتور خوبه پس چرا میخوان جمعش کنند؟؟!!
2- چرا الان تمام خودروهای روز دونیا اسب بخار و گشتاور شون تو دورهای بالای 5000 هست؟؟؟ مثل آلنترا و ....
اگه طبق گفته حضرتعالی یک ضعفه پس چرا قریب به اتفاق همه موتورها اینجورین؟؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
17:55  1394/11/21

محمد رضا
0

باشه تو راست میگی
گزارش
پاسخ دادن
18:21  1394/11/21

قلی +
12

در اول از آقا مجید تقاضا میکنم وقت گران بهاشون را صرف جواب دادن به این محمد گشتاوری نکنن چون اگه این قرار بود بفهمه تا حالا فهمیده بود :-) :-)
در ضمن من وظیفه اخلاقی خودم میدونم که از نظرات آقا محمد دفاع کنم چون از حق که نگذریم موتور محبوب آقا محمد یعنی xu7 همه چیزش بالاتره
1-گشتاورش بالاست چون عین تراکتور کف شهر را شخم میزنه
2- صدای موتورشم خیلی بالاست چون وقتی بهش گاز میدی کل محل میلرزه
3- مصرفشم بالاست چون با مصرف تانک روسی برابری میکنه
4- سابقه تولیدشم بالاست چون از زمان جنگ جهانی دوم تا حالا تولید میشه
5-مصزف سرسیلندرشم بالاست چون هر تابستون که کولر بزنی یه سرسلندر باید عوض کنی
6- تعداد طرفدارشم بالاست چون محمد پارس علی مرادی و بهبهانی همه طرفدارشن
به به چه موتوری برید بخرید که داره انقریب تولیدش متوقف میشه و دیگه گیرتون نمیاد چون استاندارد یورو 5 اومد و این xu7 از این لوس بازیا تو کتش نمیره
گزارش
پاسخ دادن
19:04  1394/11/21

احمد
0

سلام دوستان.من درتاریخ ۱۰/۹ برایef7مالتی دوگانه ثبت نام کردم ولی هنوز فاکتورنشد ه ازکسانی که اطلاع دارن خواهش می‌کنم به من هم اطلاع بدین علت آن چیست؟
17:50  1394/11/21
گزارش
پاسخ دادن
بهزاد
6

آقاي محمد يا همون مرادي و بهباني سابق ، فقط بايد براي شما و امثال شما افسوس خورد كه كهنه پرستيد تا شما ها هستيد اين تراكتور يعني پژو پارس حالا حالا توليد مي شه ماشين ٨ سوپاپ مصرف بالاي ١٣ ليتر ، صدا تراكتور و ،،،،،،،،،،
17:58  1394/11/21
گزارش
پاسخ دادن
آرمان
0

دوست با شعور و فهیم!
تو انصراف بده که ماها که چند ماهه تکمیل وجه کردیم و منتظریم زودتر ماشینمون و سوار شیم
عقل هم خوب چیزیه بخدا، اصلاً مگه چی هستی که اختیارتو دست من احساس می کنی؟ برو بدو بدو انصراف بده
گزارش
پاسخ دادن
12:34  1399/08/27

جک ۴
0

راست میگه آرمان و ستایش از خود شرکت هستن این بابا کارو زندگی نداره کارشناس ماشینه بره کرمان خودرو .ه ساعتی پیام میدی جواب داره اونم در حد کارشناسی .
گزارش
پاسخ دادن
14:43  1399/08/27

جوادs3
0

دوست عزیزیعنی قیمتهای تعیین شده هریک از خودروهای خودروسازان باحضوریکی دونفرازافرادشان دراین گروههای مشابه تعیین میشه ؟این حرف غیرمنطقی وخنده داری است بنده دعوت نامه ام اومدقیمتم هم قطعی بودامروزدعوت نامه را گرفتم یه ریال هم افزایش قیمت نداشتندقیمت خودروهافراترازان چیزهایی است که باالقائات یکی دونفربالاوپایین بشه
گزارش
پاسخ دادن
16:57  1399/08/27

جوادs3
0

دوست عزیزیعنی قیمتهای تعیین شده هریک از خودروهای خودروسازان باحضوریکی دونفرازافرادشان دراین گروههای مشابه تعیین میشه ؟این حرف غیرمنطقی وخنده داری است بنده دعوت نامه ام اومدقیمتم هم قطعی بودامروزدعوت نامه را گرفتم یه ریال هم افزایش قیمت نداشتندقیمت خودروهافراترازان چیزهایی است که باالقائات یکی دونفربالاوپایین بشه
گزارش
پاسخ دادن
16:59  1399/08/27

شاهین هستم
3

در خرید این ماشین من میخواستم ام وی ام 315 بگیرم یعنی خانوم من میگفت که از نظر قیافه ام وی ام شیکترین ولی همکاران من منو پشیمان کردن از خرید ام وی ام رفتم از این نو سمند خریداری کردم که آسوده باشم از نظر کیفیت چون در آن زمان فکر میکردم که کالای چینی بی کیفیت هست ولی الان از یک سال پیش که این اتو مبیل رو تحویل گرفتم هرماه حداقل 2 بار من مراجعه به نمایندگی داشتم هر موقع هم برای یک نو اشکال واقعا دیگه خسته کننده شده برام ولی الان از هر کس که از این ماشین های چینی که خریداری کرده نمیگم صدرصد راضی بوده یعنی از نظر فنی ماشین رضایت داشته فقط از تنها جایی که رضایت نداشته از کاهش قیمت دست دومش ناراضی بوده به نطر خودم اگه پولمو بدم یک دست دوم چینی بخرم حداقل از این همه رفتن و برگشتن از نمایندگی راحت میشم و ماشین هم که صفرو نخریدم که زیان کرده باشم
18:40  1394/11/21
گزارش
پاسخ دادن
نیما
2

من هم 4 تا ماشین ایرانی داشتم پدرم درامد....رفتم ام وی ام 550 خریدم راخت شدم.
گزارش
پاسخ دادن
19:41  1394/11/21

رامین
3

واقعا اتومبیلهای چینی از نظر کیفیت خیلی پیشرفت کردن خودرو سمند در مقایسه با ام وی ام هم از نطر آپشن و هم از نظر تراحی 20 سال عقب است از نظر ملی بودن هم که تو دنیا معنی کالای ملی یک عقب ماندگي و شعار است
گزارش
پاسخ دادن
20:49  1394/11/21

امین
5

واقعا داد ازین XU7 یا،من برادرم یک ساله EF7 مدل 93 داره قبلا هم مدل 88 داشت ازش تمام ایراداتی که اینجا دانشمندان 8 سوپاپی مطرح کرده بودن رد کرد و کپ لحظه ای ماشین رو تائید کرد اونم لحظه ای و جالب اینکه قبلی گاز سوز بود و به خاطر کوچک بودن صندوقش فروخت مگان 2000 خرید بعد پارس TU5 و باز پارسال سمند EF7.و میگفت تنها ایراد سمند قبلی کپسولش بود و هیچ ایراد دیگه ای نداشت
مثالی زد همتون فکر کنم لااقل یک بار بانه رفتین.گردنه قبل تونل رو که دیدن؟میگفت به راحتی آب خوردن تا 140 کیلومتر سرعت گرفتم باهاش و تا حالا ضعف گشتاور رو ندیدم
خوبه معلوم شد اویل پمپ جداگانه نیرو میگیره و الا یه دستاویز دیگه برا 8 سوپاپ ها (غیر گشتاور) واسشون پیدا میشد.
من این هفته انشالله از بازار یه مدل93-94 تهیه میکنم
واینم بگم پدرم پارس XU7 داره که روغن غیر کاسترول ندیده و بنزین غیر بنزین سوپر و کلی لای پر قو نگهش میداره،یک بار به مدت 20 دقیقه باهاش بین 160-180 رانندگی کردم بعد بردم روغن ریزی کاسه نمد میللنگو رفع کردم :))))))))))))))))
18:55  1394/11/21
گزارش
پاسخ دادن
محمد
0

سرعت رفتن ربطی به گشتاور و کشش نداره . قبلا هم این رو توضیح دادم . شما هنوز تعریف کشش رو هم نمیدونید . سرعت 140 در دنده 5 هم روی دور بالای 4000 اتفاق میافته . این که گفتی ربطی به کشش دور پایین موتور نداره .
گزارش
پاسخ دادن
21:07  1394/11/21

امین
7

دادا بنده خوب میدونم گشتاور چیه!!!اگر بحث گشتاوره موتورهای GM دهه 70-80 میلادی خدای گشتاورن ولی به چه شرطی؟مصرف صدی 20-22؟وقتی موتوری برای دوربالا طراحی شده پس باید دوربالا روند وقتی با دور بالا مصرفش صدی هشته پس ایرادی براش وارد نیست.به هر حال منم قبول دارم نوکیا 3310 دوام و استحکامش از آیفون بیشتره
گزارش
پاسخ دادن
23:33  1394/11/21

محمد
0

عزیز من موتور برای دور بالا طراحی نشده . دور پایین کشش کافی نداره مجبور میشی دورش رو بالا ببری . کشش ضعیف ef7 قابل کتمان نیست . بله xu7 مصرفش بیشتر هست اما کشش خیلی بهتری میده و افت کولر شدید مثل ef7 هم نداره و کم نمیاره . هر وقت ef7 تونست گشتاور دور پایین کافی و به اندازه xu7 تولید کنه بعد بیاید بگید کم مصرفه . اینکه مصرف رو به قیمت کم کردن کشش موتور کاهش بدی که نميشه مهندسی و پیشرفت بلکه میشه پاک کردن صورت مسأله . پیشرفت نسبت به xu7 میشه ew10 یا میشه موتور مگان یا الانترا . این موتورها هم به این قیمت ها به دست من و شما نمیدن . الان قیمت ef7 توی بازار کمتر ازxu7 هست قیمت کارخانه اش هم یکی هست . Ef7 فقط مصرف کمتر داره اون هم به لطف کن شدن گشتاور و کشش ماشین
گزارش
پاسخ دادن
13:38  1394/11/22

مهدی
1

سلام به همگی

اخیراً به مشکلی توی دنده 3 و گاهی 4 پیدا کرده ام که روی دور 2000، صدای نسبتاً سوت مانندی از سمت موتور شنیده میشه (شاید هم گیربکس) بدین ترتیب که وقتی پا رو از گاز بر میدارم، صدا میافته و با فشردن مجدد گاز، صدا تا حوالی دورهای 1800 الی 2000 باقی است و بعد از رد شدن از این 2000، صدای سوت میافته

سمند EF7 دوگانه مدل اسفند 90،
کار کرد 190 هزار،
کارکرد صفحه کلاچ نزدیک 130 هزار تا
و با افت توان در هیچ حالتی مواجه نیستم
و در دنده 5 براحتی حتی تو سربالایی های کم شیب نیز سرعت میگیره

به نظر دوستان، این صدای سوت ناشی از چیست

آیا از انژکتورها یا دریچه گازه که توی دور پایین و صدای کم موتور شنیده میشه و دائمی است، اما چون صدای موتور یا سایش لاستیک روی آسفالت زیاده، در سرعت یا دورهای بالاتر قابل شنیدن نیست؟

ممون میشم راهنمایی بفرمایید دوستان
با سپاس از همگی
19:10  1394/11/21
گزارش
پاسخ دادن
حمید
2

کنیستر خودرو رو چک کنید
گزارش
پاسخ دادن
21:45  1394/11/21

مسعود
0

دوستان كسي ef7بنزيني فروش بهمن تحويل گرفته؟ من١٠ ام ثبتنام كردم، فكر ميكنيد كي تحويل باشه؟ چند روز بعد تحويل مدارك و پلاك مياد؟
20:11  1394/11/21
گزارش
پاسخ دادن
محسن
0

مگه تو برگه قرارداد موعد تحویل ننوشته!؟ حداکثر بیست روز هست. من دو سه روز زودتر از موعد تحویل گرفتم.
گزارش
پاسخ دادن
23:27  1394/11/21

m
0

داداش منم 4 ثبت نام کردم حویل 10 روزه فاکتور شده 24 تحویل میگیرم. احتمالا شما 26..27 تحویل بگیری
گزارش
پاسخ دادن
00:16  1394/11/22

استاد
16

جان.اطلاعات خود را یا بایگانی کن یا بروز رسانی کن و در نهایت سعی کن تکراری نشی.اگر به تعداد اندک لایکهایی که دوستان برای کامنتهایت میگذارند دقت کنی،خواهی دید که حرفهایت تکراری شده و چیز جدیدی برای ارایه نداری.هر وقت کامنتی با نام کاربری شما میبینیم،ناخواسته از ان عبور میکنیم.چون دقیقا محتویات کامنتهای شما برای همه محرز بوده و تکرار مکرراته.دوستی در چند پست فبل ازت سوال کرد که ایا میدانی گشتاور به ظاهر بیشتر موتور محبوب شما،چگونه تامین میشود؟همچنین سوالات فنی دیگری که شما برای ان پاسخی نداشته و مثل طوطی یک نکته را تکرار میکنی.اگر ef7 بقول شما ضعف گشتاور در دور پایین دارد،بدان که موتور محبوب شما در دور موتور بالا که به صورت پایدار(30 دقیقه) اعمال شود(نه مقطعی)،دچار استهلاک شدید شده و بزودی مشکلات عدیده ای پیدا میکند.اگر میگویید مورد اقبال بیشتر مردم قرار دارد،بواسطه قدمت حضور و بالطبع تعمیر کار بیشتر و لوازم استوک و قیمت نازلتر خدمات مربوط میباشد.بعنوان مثال موتورپیکان را در نظر بگیر که بواسطه تجربه تعمیرکاران،با چشم بسته نیز دمنتاژ میشد.
20:40  1394/11/21
گزارش
پاسخ دادن
احسان
5

کامنت فوق خطاب به اقا محمد،علی،پارس،مرادی سابق و. . . بوده و زبان حال دوستداران تکنولوژی و پیشرفت میباشد
گزارش
پاسخ دادن
21:15  1394/11/21

محمد
1

یکی از طرفداران ef7 پرسیده بود چرا موتورهای جدید مثل الانترا ماگزیمم گشتاورشون در دور بالا اتفاق میافته . شما باید کمی روی نحوه استدلال و منطق خودتون هم کار کنید ! اگر الانترا ماکزیمم گشتاورش روی مثلا دور 5000 هست آیا این دلیل میشه که گشتاور دور پایبنش ضعیفه ؟ موتور l4 که نمونه 16 سوپاپ همین xu7 معمولی هست ماگزیمم گشتاور 154 در دور 4250 داره .آیا این دلیل میشه که در دور 3000 از xu7 معمولی ضعیفتره ؟ مسلما پاسخ خیر هست . این موتورهای جدید هم حجم کافی دارند و هم 16 سوپاپ هستند پس هم در دور بالا و هم دور پایین گشتاور کافی تولید میکنند . مثل موتور مگان 2000 یا موتور ew10 . ولی موتوری مثل ef7 یا mvm315 به علت حجم کم نمیتونن در دور پایین که دبی هوا کم هست گشتاور کافی تولید کنند و برای مکش بیشتر هوا و تولید گشتاور مجبور هستن به دور های بالا برن . سیستم های تنفسی در دورهای بالا تاثیر داره و از افت فشار هوا جلوگیری میکنه اما در دور پایبن فقط حجم موتور هست که تعیین کننده میزان گشتاور موتور هست . شما باید خیلی بیشتر تحقیق کنید تا به این مطالب پی ببرید و بتونید بحث کنید .
21:25  1394/11/21
گزارش
پاسخ دادن
بنده خدا
6

همه اینها رو میدونیم ولی خودتو خسته نکن چون فاتحه xu7 خودنده شده و از سال دیگه دیگه تولید نخواهد شد
اصلا کی به تو گفته بیایی اینجا؟ کی تو رو مجبور کرده بیایی اینجا؟؟
آقاجون حرفات خریدار نداره چطوری بهت بگیم که دیگه اینجا نیا؟
گزارش
پاسخ دادن
00:21  1394/11/22

CVVT 1.7
4

گربه را هر طوری بندازی بالا باز چهار دستو پا میاد پایین - حالا شما بگو پاره شدن تسمه دخلی تو سیستم گردش روغن نداره - به کی میگی - آسمون تو که علامه گشتاوری هدفت چیه که خودتو به در و دیوار میزنی که نظرت را تحمیل کنی - طرف میخواد ef7 بخره یا xu7 چه سودی برای شما داره -
دی شیخ با چراغ همی گشت گرد شهر
کز دیو ودد ملولم وانسانم آرزوست
22:45  1394/11/21
گزارش
پاسخ دادن
آرمان
0

همین روزها یه نفر گفته بود فاکتور شده اگه درست یادم مونده باشه تکمیل وجهش دوم تیرماه بود
گزارش
پاسخ دادن
20:45  1399/08/27

مهدی s5 تیرماه
0

سلام
من هم ثبت نامی تیر ۹۸ هستم تاریخ تکمیل وجه شما کی بوده ؟
گزارش
پاسخ دادن
22:43  1399/08/27

پارس tu5
5

سلام من قبلا پارس سال داشتم دقیقا یه موتور عقب افتاده پر سر و صدا که اشتهای بنزین خوردنش سیری ناپذیر بود و استعداد عجیبی توی واشرسوزوندن داشت این که میگن افت کولر نداره چرنده چون هم افت کولر داشت و هم موتور داغ میکرد یه بارکه تو جاده با سرعت بالا رفتم تایم رد کرد و کلی مکافات برام درست شد اصلا این موتورای ۸ سوپاپ عهد دقیانوس واقعا چندش آورند من موندم رو چه حسابی هنوز تولید میشن الان پارس tu5 دارم و خیلی راضی ترم ولی دنبال پارس ef7 هستم خداییش آخر موتوره روی دنا تستش کردم دقیقا از صدا و سرعت شتابگیری آدم میفهمه که خیلی موتور امروزی تریه توی نظرات دیدم نوشته قراره از سال دیگه پارس ef7 بیاد بنظرم اومد کاربرای پیج شما بیشترین اطلاعات را از ef7 دارن آیا این موضوع صحت داره و کی عملی میشه.ممنون که نظر من را خوندید
01:18  1394/11/22
گزارش
پاسخ دادن
یاشار جی 4
0

سلام حامد جان من هستم. تحویل اردیبهشت. روز آخر تکمیل وجه کردم. نه تحویل گرفتم نه سند خورده.
گزارش
پاسخ دادن
12:19  1399/08/28

مصطفی
0

سلام . منم هستم ۵.۲۸ تکمیل وجه کردم ، هنوز خبری نشده
گزارش
پاسخ دادن
13:06  1399/08/28

کاویان
0

من هم تحویل اردیبهشت هستم 25 مرداد تکمیل وجه کردم ولی هنوز ماشین حتی فاکتور هم نشده است
گزارش
پاسخ دادن
14:13  1399/08/28

amingalaxy
1

والا تاریخ دقیق نمیشه گفت. فقط علمای ایرانخودرو گفتن بدنبال برجام تو سال 95 و پلتفرم 405 با موتور xu7 از رده خارج میشه
گزارش
پاسخ دادن
12:02  1394/11/22

شفیعی راد
5

مشخصه تا حالا اسم cvvt به گوش بعضی یا نخورده بله سیستم های تنفسی توی دور بالا عمل می کنن مثل tu5 و سیستم cvvt توی دور پایین بیشترین عملکرد را داره تنها موتوری كه توی خودروسازی داخل هم سیستم تنفس ۱۶ سوپاپ و هم cvvt را همزمان داره موتور بینظیر ef7 هست طراحی ef7 یه شاهکاره که فقط از صنعت خودروی آلمان برمیاد و اشکالاتی هم که قبلا داشت فقط دلیلش ضعف کیفیت قطعه سازیه داخل بود اینطور که داره پیش میره ef7 بزودی جایگزین خیلی از موتورای قدیمی میشه که علاوه بر حس بسیار بهتر رانندگی تا حد زیادی مشکل آلودگی هوا را هم میتونه کم کنه چون امکان دسترسی به استاندارد یورو ۶ را داره
01:33  1394/11/22
گزارش
پاسخ دادن
محمد
2

هیچ سیستم تنفسی در دور پایین هیچ کاری ازش ساخته نیست چون دبی و مکش هوا در دور پایین کم هست و هیچ فرقی نمیکنه سیستم باشه یا نه . در دور پایین فقط و فقط حجم موتور هست که تعیین کننده میزان گشتاور دور پایین هست . تمام سیستم های تنفسی روی موتور های تنفس طبیعی فقط و فقط در دور بالا تاثیر دارند . دلیل ضعف گشتاور و کشش دور پایین ef7 هم همین هست که حجم کافی نسبت به بدنه سمند نداره
گزارش
پاسخ دادن
11:54  1394/11/22

قلی+
3

محمد جون حواست باشه حرف شکمی نزنی چون احتمال داره دوباره توی تله مجید بیوفتی و آبروت دوباره به فنا بره قبول کن سری قبل در مورد اویل پمپ و اویل ماژول بد سوتی دادی از ما گفتن داداش
گزارش
پاسخ دادن
02:16  1394/11/23

نوید از مهرشهر کرج
13

حتی به فرض محال اگه همه حرفای این محمد درست باشه بازم من میرم ef7 میخرم چون لامصب یه چیزی داره که اگه یه مدت سوارش بشی دیگه نمیتونی سوار این پژو قدیمیا بشی صداش آدمو جادو میکنه شتابش دل آدم را میریزه پایین پشت چراغ قرمز آدم شک میکنه موتور روشنه و ناخواسته چشم آدم میره روی عقربه دور موتور، توی جاده سلطانه یعنی هیچ کسی نمیتونه سر به سرت بذاره اگه طرف هوس کنه خودی نشون بده راحت پشت سرت نقطه میشه من نمیدونم اینو کی ساخته ایرانی بوده یا آلمانی ولی هرکی ساخته دمش گرم چون موتور نساخته جیگر ساخته عاشقشم به مولا
01:53  1394/11/22
گزارش
پاسخ دادن
صفحه اول 61 62 63 64 65 66 67 صفحه آخر
صفحه 64 از 924

ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
دنبال کردن نظرات فقط برای اعضا امکانپذیر میباشد. برای عضویت اینجا کلیک کنید.
 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : داداش ی روز هماهنگ کن قمه هامون برداریم بریم جلو ایرانخودرو، بالاخره شما هم باید راضی باشی
رضا : سلام شما که تحویل گرفتی که مبارک باشه به سلامتی استفاده کنی ایا مانیتورش امنیت داره از نظر سرقت؟
محمود : سلام ،‌دوستان کسی هست که چانگان ثبت نام کرده باشه بهمن ماه و الان تو مرحله فاکتور شدن باشه؟
تارا : من فکر نمیکنم برای تارا پلاس دوباره افزایش قیمت بیاد . چون پارس بیشتر از یکسال بود افزایش قیمت نداشت ولی تارا پلاس و تارا وی۴ همین پاییز گذشته نزدیک ۲۰۰ ملیون افزایش خوردن.
مهدی : آقا لطفاً لطفاً لطفاً لینک گروه بدین اونجا جمع شیم و هماهنگ باشیم.
مجید : دوستان فروش فوری بهمن اگر کسی فاکتور شده شماره پذیرش اعلام کنه ببینیم چقدر مونده. پذیرش 15بهمن خبری از فاکتور نشد
فرهاد : بنظرم خودروهای هیبریدی قابل قبول هستن و پلاگین هیبریدها هم بد نیستن ولی خودروهای تمام برقی فعلا به درد ایران نمیخورن من پیش از ثبت نام چانگان ثبت نام برای اسکای ول کردم باور کنید هنوز ایمیل واریز وجه برام میاد و ول کن نیستن
تارا : سلام یک از سوال از کسایی که فاکتور شدن: در سایت اصلی ایران خودرو وضعیت شما تغییری کرده؟ واسه من توی سایت اصلی از روزی که پولو زدم، روی تکمیل وجه گیر کرده ولی کاستومر روی اماده برای صدور فاکتوره. الان چی به چیه؟ ضمنا فروش فوری بودم و همه ما به تفاوتا رو هم ریختم. حالا اونهایی فاکتور شدید از شما جلو رفته یا همونجا مونده؟؟
Ooooo : پیش فروش براتون چه تاریخی زده بود چه ماهی معمولا یک ماه زودتر از ماه مقرر پیام تکمبل وجه میاد
محمد : اون زده تحویل بهار اردیبهشت یا خرداد احتمالا دعوتنامه میاد پذیرش ۱۰ دی سخا ۱۹ دی رنگ مشکی ۴۰۶ تومن ریختم ۹۰ روزه هنوز فاکتور نشدم کسی میدونه مشکی اومده بازار یا نه شایدم بخاطر رنگش هنوز نیومده چون رنگای دیگ بهمن ماه تحویل شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
21 اسفندی (19 سابق) : من تکمیل 16 دی تبدیل 19 فروردین خبری نیس
اپشنال اوتوو : سلام الان نگاه کردم نداشتم.
اکبر موعد 30 بهمن : رانا پلاس فقط تهران تولید مبشه
تحویل 29فروردین1403 : سلام دوستان 207 کد 60023امروز زنگ زدم ایران خودرو گفتن داریم قرارداد های دهه سوم فروردین ماه رو فاکتور میکنیم یعنی دهه های قبل همه فاکتور شدن هرکی فروردین فاکتور شده اطلاع بده
سامان : سوالی بود یا خبری؟
نیلوفر : تو اگ عاقل بودی خو اینو نمیگفتی
4723 : 455تومن
207 اولویت سوم زمستان : یعنی طرف اینقدر بیکاره بیاد دروغ بنویسه؟؟
207 اولویت سوم زمستان : تکمیل وجه17دی هستم تبدیل هم 19 فروردین زدم هنوز که خبری نیست فقط روزی 100 بار میریم میز خدمت مشتری را چک میکنیم
فری : اینایی که میان میگن ما فاکتور شدیم همشون از خود ایران خودرو هستن دارن مردم مسغره می کنن دیما کسی فاکتور نشده فقط دروغ من 11 دی هستم تبدیل 19 اما اصلا خبری نیست