امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس هاچ بک
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1360
گیربکسدستی
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)75
مصرف سوخت شهر (لیتر)8.9
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)5
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)6.4
نوع سوختبنزین
حجم صندوق عقب (لیتر)240
ترمز جلودیسک
ترمز عقبکاسه ای
تعداد سرنشین4
طول (سانتی‎‏متر)382.2
عرض (سانتی‎‏متر)165.2
ارتفاع (سانتی‎‏متر)143.2
حداکثر سرعت (km/h)170
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)14.1
حجم باک (لیتر)50
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
گشتاور118
پخش کننده DVD/VCDدارد
صندلی رانندهدستی
صندلی سرنشیندستی
گارانتی40000 کیلومتر یا 24 ماه
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

35413 نظر

امیر 2
2

سلام آقا هادی 206
لطفا درباره تک تک مشکلاتی که گفتم لگین ماشین شمام اینطوریه یا نه
نمایندگی درباره زوزه گیربکس پاسخگو نمیباشد میگه همشون دارن
23:22  1396/03/12
گزارش
پاسخ دادن
امیر 2
3

6 ماهه 206 تیپ 2 خریدم کلی مشکل دیدم:
-لنت هام سوت میکشن
-گیربکس زوزه داره میگه اووووووو (در دنده 1 و 2 گازو ک ول میکنم میگه اوووووووو)
-درو با ریموت قفل میکنم قفل صندوق عقب میگه شق انگار یکی شلیک کرد
-فرمونو میچرخونم تق تق صدا میده جعبه فرمان
-شیشه بالابر راننده تق تق میکنه بعضی وقتا نه همیشه
-صندلی راننده جیر جیر میکنه (خودش قط شد خود به خود)
-در راننده تق تق میکنه قفلش(پیچش شله)
-لرزش دنده 1 و 2 به خاطر ارتفاعشه مهم نیست

هیچ کدوم از اینا واسم مهم نیس فقط دوستان بگن گیربکس اونا هم در دنده 1 و 2 زوزه داره یا مال منه فقط؟
ضمنا 206 با این همه مشکلمو با 100 تا تیبا عوض نمیکنم
قورباغه ی زشت بی کیفیت
آدم حتی روش نمیشه بگه ماشینم تیباست زشت ایرانی
23:18  1396/03/12
گزارش
پاسخ دادن
ارسلان
11

سلام دوست عزیز
زوزه گیربکس بخاطر کیفیت پایینش هست که تو تیپ۲ شایع هست و نمایندگی ها هم میگن طبیعی و درست نمیکنن این مشکلاتم که گفتی بیشتر بخاطر ۳ ستاره بودنش هست و طبیعی خودت درگیر اینا نکن رانندگی کن و از صدای اووو هووو که میده لذت ببر میتونی صدای ضبط ماشین زیاد کنی اونم نشنوی حالا برا من صدای موتورم زیاده باز برو خدات شکر کن فقط گیربکست صدات میده
لنت منم بعضی وقتها سوت داره پرسیدم میگن چون نو هست بعدا خوب میشه
صندلی سمت شاگرد من صدا میده هر سری میکشمش جلو و عقب شاید قطع بشه
ترمز دستی برا منم سفت میاد بالا
تو دنده ۱و۲ تق تق داره ریپ میزنه و میلرزه نمیدونم مشکل از چیه از گیربکس یا دیسک و صفحه
کسی اگه تجربه ای از حل این مشکلات داره لطفا بگه ممنون
گزارش
پاسخ دادن
01:06  1396/03/13

امیر 2
0

در پاسخ به ارسلان
دوست عزیز من صدای موتورم زیاد بود باش جلفا رفتم واقعا اعصابم خورد شد
کیلومتر 4500 رفتم این کارهارو کردم:
-بنزین سوپر زدم لیتری 1200
-روغن موتور کاسترول مگناتیک گرانروی 10w40 استاندارد sm چهار لیترش 68 تومن 3.5 لیترشو باید بریزی
-دوتا یک لیتری روغن elf اصل امارات گیربکس گرانروی 75w80خریدم عوض کردم دنده هام نرم شدن شتابمم بیشتر شد لیتری 40 تومن
- شمع سوزنی پلاتیوم NGK اصل ژاپن کدشم اگه خواسی بهت میگم ایریدیوم هم هست گرونتر عددی 12 تومنه شمع سوزنی پلاتیوم

ماشینم با نیم استارت روشن میشه
صدای ماشینم نرم شد
در دورموتور 3000 دیگ صدای سوپاپ ها نمیاد چق چق چق چق
شتاب ماشینم عالی شد
مصرفش کم شد
کارخونه شمع معمولی انداخته بود ساخت چین مارک torch
گزارش
پاسخ دادن
11:02  1396/03/13

امیر 2
1

در پاسخ به ارسلان
در دنده 1 و 2 که تقه میزنه ماشین
تنها راهش اینه
همیشه گاز رو یهویی ول نکن آروم پاتو از گاز بردار
و وقتی هم که میخوایی در دنده 1 و 2 دوباره گاز بدی یه نیم کلاج بگیر همزمان گاز بده ول کن کلاجو
اینطوری جلو بندی تم خراب نمیشه چون تقه نمیخوره
گزارش
پاسخ دادن
11:07  1396/03/13

ناشناس
6

با سلام خدمت همگی
یه سوال داشتم .لطفا کسی اگر 206 تیپ 2 سال 96 تحویل گرفته جواب بده ممنون میشم .
من شنیدم که از آخر سال 95 دیچه گاز تیپ 5 و 2 از سیمی تبدیل به برقی شده آیا کسانی که ماشین تحویل گرفتن تایید میکنن ؟
وای خدا اگر درست باشه باز میشه با 100 هزار تومان یه کروز فابریک بزاری رو ماشین . و شتاب کارکرد موتور ماشین مثل مدل های 90 میشه و سیستم برق یه ارتقاع کیفیت کلی دارد .
در ضمن اصلا اصلا اصلا درست نیست ماشین بی کیفیتی و داغونی مثل تیبا رو با 206 مقایسه کرد و رقیب دونست بگید H320 , H220 یه چیزی نه این تیبا داغون من 2 سال پیش تیبا گرفتم (گیربکس تعویض 10000 صفحه 12000 صدای بیش از اندازه در موتور 18000 همه تسمه ها به صدا در آمده و وقت کولر گرفتن صدا 2 برابر شدن موتور و در 54000 فروش ماشین به خاطر هزار 1 مشکل . در ضمن جلوبندی بسیار حساس و ضعیف .
17:06  1396/03/12
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
11

داداش جان اصلا مقایسه تیپ۲ با تیبا۲ اشتباهه چون هم رده هم نیستن
تیپ۲ با اون موتور و شتابش فقط باید با پراید ۱۱۱ مقایسه کنی که شاید یکم از اون بهتر باشه
۳۳ میلیون پول تیپ۲ میدن با موتور ضعیف و قطعات چینی و ایرانی بی کیفیت
در مورد تیبا هم حرفات درست نیست ماشین خوب و جونداریه مخصوصا موتورش جلو بندیش هم قوی و بی آزاره گیربکسش مشکل داشت که تو مدلهای ۹۶ درست کردن هرچیم باشه با قیمت ۲۸ میلیون تیبا۲ خیلی صرفه اقتصادی داره نسبت به تیپ ۲ که ۵میلیون بیشتر و همه چی عوض شده ایرانی چینی از آرم جلوش تا بقیش
یکم تعصب بذارید کنار با عقل و فنی تصمیم بگیرید شمایی که خربدی مبارکت باشه استفاده کن اونایی که داره تحقیق میکنه برا خریدنش خودش بره از چندتا مکانیک و کسی که فنی بلده و تجربه داره بپرسه بهش میگن
گزارش
پاسخ دادن
19:18  1396/03/12

۲۰۶
2

بعضی از مدل های ۹۵ و ۹۶ اونم تیپ ۵ برقی شد ولی تیپ ۲ همچنان دریچه گاز سیمیه و قرارم نیست برقی بشه
گزارش
پاسخ دادن
19:22  1396/03/12

ایران
0

من تیپ 2 دارم مدل 96 و دریچه گاز سیمی هست
گزارش
پاسخ دادن
20:19  1396/03/12

مختار
7

ناشناس عزیز میخوای ببندی یه جوری سر بندی کن که بگنجه خوشکلم. هر کسی سوار تیبا بشه یه مدت باهاش بیاد بره متوجه میشه چی به چیه. اونی که مثل من چند سال تیبا داره که تو دلش بهت میخنده.. شما اگر تیبا سوار بودی هیچ وقت به تیپ2 پول نمیدادی اینو شک نکن.. در مورد پیشنهادتم باید بگم ما نهایت تا 34.35 میلیون رو در نظر گرفتیم..ستاره کیفی هم زیاد جدی نگیر چون اگر نظارتی بود الان خودروها با این همه مشکلات از کارخونه خارج نمیشد. تو اینترنت یه سرچ بزن نظر مردم رو بخون..
گزارش
پاسخ دادن
20:48  1396/03/12

ناشناس
1

با سلام
خدا وکیلی من 1 سال تیبا داشتم هیچ دلیلی نداره دروغ بگم فروختم الان 206 ثبت نام کردم چون با 206 رفیقم که دور دور میزدیم شیفته این ماشین شدم شتاب این حرفها رو هم بردار برای خودتون ماشین مسابقی که نمیخوام بخرم .
باورت بشه یا نشه من مطئنم مختار آقا شما 1 بار هم حتی تو 206 ننشستی که اینقدر راحت میگی تیبا بهتره .
در آخر هم میگم 5 میلیون ارزش داره البته اگر مثل شما توقع ماشین مسابقه و 3 ثانیه شتاب بیشتر نداشته باشی
گزارش
پاسخ دادن
23:57  1396/03/12

نسرین
0

سلام. عزیزان من بین 206 و رانا گیر کردم.، تو اینجا هم بیشتر مردد شدم. کدوم انتخاب مناسب تریه؟ البته رانا مصرف سوخت و هزینه های تعمیرگاهش بیشتره اما میخوام بدونم فرقش کم یا زیاد؟؟
17:04  1396/03/12
گزارش
پاسخ دادن
سینا
8

سلام خواهرم
اگه ماشین کم خرج و بدون اصطحلاک میخوای و هاچ بک باشه من تیبا۲ بهت پیشنهاد میدم که خرجشم کمه ۲ سالم گارامتی داره امکاناتشم از تیپ۲ بیشتره و موتور قویتر و شتاب ببشتری هم داره تو نت سرچ کنید هست تستهاشون... اگه بیشتر میخوایید هزینه کنید من تیپ۵ بهتون پیشنهاد میدم که موتوری خوبه و ,... در آخرم رانا که از همه لحاظ خوبه امکانات و موتوری و شتاب ولی همین جوری که گفتی هزینه نگهداریش زیاده
کلا محصولات ایران خودرو هزینشون بالاس
به حرف یسری هم که تیپ۲ دارن و از روی تعصب نظر میدن گوش نکن خودت برو بیرون از چندتا مکانیک و اونایی که تجربه دارن از نظر موتوری و هزینه نگهداریش بپرس تحقیق کن
موفق باشید
گزارش
پاسخ دادن
19:26  1396/03/12

مختار
8

خواهرم بی تردید رانا بهتره. از لحاظ فنی زیبایی بیرون کلاس و سیستم ضد سرقتش از 206 بهتره. همچنین آپشن و سیستم تهویه خوبی داره. مثل تیپ2 جواد نیست دیگه.. اگر میخوای زیر پات باشه به مراتب بهتره
گزارش
پاسخ دادن
20:55  1396/03/12

مختار
7

احمد جان فیلم های زیادی از باز کردن کاپوت 206 موجوده . هم خاطرات مردم از سرقت خودروشون. برادر خودم هم یه بار از این نقطه ضعف 206 آسیب دیده... چرندیات رو امثال شما مینویسید که تنها دارایتون تعصب زیاد و تجربه کم.. ماشینی که حتی با خودکار پیچ گوشتی درب کاپوتش باز میشه و ecu راحت سرقت میشه.. عزیزم شما کلتو عین کپک کردی زیر برف دلیل نمیشه ما هم تو جهالت بمونیم. خوش باشی
گزارش
پاسخ دادن
21:02  1396/03/12

مختار
4

اشتباه تایپی شد منظورم کبک هست
گزارش
پاسخ دادن
21:04  1396/03/12

شایان
0

اخه یکی نیست بگه شما که سردرنمیاری اینقدر حرف نزن .
مرد مومن سیستم الکترونیکی رانا و 206 های ایرانیزه جفتشون اکومکس هست .
هیچوقت کلاس 206 رو با تیبا (خخخخخ زیبای ایرانی ) مقایسه نکن .حداقل 206 یه اصالتی پشتش هست. اینقدر هم نظر غیر مرتبط و من دراوردی نده ....
گزارش
پاسخ دادن
20:13  1396/03/15

امین 206
8

با سلام من یه تیپ 2 قسطی آخر اردیبهشت ثبت نام کردم (سال پیش یه تیبا 2 خریدم )؟ این حرفهای که دوستان میزنن چیه؟ فنی بررسی بشه تیمی که 206 طراحی کرده شامل 2000 نفر از دانشجویان دکتر و اساتید برتر فرانسه به مدت 2 سال وقت گذاشتن که پس از دوران افت پژو تیمی بود که ابتدا 405 رو طراحی کرد و بعد 206 هر دو ماشین در زمان خود موفقترین بودن پس از لحاظ طراحی خیلی از تیبا سره . (طراحی تبیا ذره به ذره کپی بوده که سایپا رفت از شریک کره ی خود و تغییرات اعمال کرد).
میرم سراغ موتور 4 سیلندر خطی 8 سوپاپ هر دو . تیبا 87 اسب بخار موتور 206 حداکثر توان 75 اسب بخار.
و حداکثر گشتاور هم در تیبا 128 Nm و اما 206. 118 Nm .
یک کلام با توجه به موتور 1600 تیبا موتور ضعیفی داره اگر با 1600 های هم رده خود مقایسه بشه و 206 در رده 1300 همچنام موتور است که عقب نیفتاده.
سیستم برق ماشین مالتی پلکس در 206 عدو وجود این سیتم در تیبا که باعث افزایش 60% درخت سیم در ماشین می شود. (از اخر 95 این سیستم آلمانی شده)
تعلیق و جلوبندی و هندلینگ هم از هرکی بپرسی میدونه که 206 سره .
داشبورد و و طراحی داخلی معلوم 206 کجاست .
13:24  1396/03/12
گزارش
پاسخ دادن
مختار
13

امین جان چند کلاس درس خوندی؟؟ موتور تیبا 1.5 نه 1600 سی سی موتور tu3 1360 هست که 1.4 محسوب میشه. دوما طراحی 206 خوب بود موفق بود در زمان خودش با اون کیفیت. الان که دو دهه گذشته و ماشین دست ایرانی افتاده کلی به لحاظ فنی و کیفیت عوض افت کرده و شتر گاو پلنگ شده.. تیپ2 اگر هم قیمت تیبا2 بود میشد در موردش فکر کرد اما الان با این قیمت نجومی ارزش خرید نداره... تیبا نسبت به قیمتش و شرایط فنیش قابل دفاع هست اگر اونم بالا 30 بود ارزش خرید نداشت.. شما هندلینگ رو چطوری معنی میکنی. تیپ2 هندلینگ داره ؟ موظب باش باهاش چپ نکنی عزیزم جوونی دارم بهت میگم
گزارش
پاسخ دادن
14:43  1396/03/12

مختار
10

درباره سیستم تعلیق هم همه میدونن 206 خشکه و حتما باید لاستیک خوب خارجی روش بندازی تا نرم بشه ولی در قبال سمند و پارس حرفی برای گفتن نداره.. قدرت موتور تیبا 82 اسب بخار نه 87.. طراحی داخلی هم بله تیپ2 شکیل تره .. اما صندلی تیبا ارگونومی خوبی داره و بدن رو کاملا دربر میگیره مثل 206 صاف نیس.. فضای داخلی تیبا هم کمی جادارتره.. جلوبندی تیبا هم محکمه..
گزارش
پاسخ دادن
14:53  1396/03/12

احمد
1

کاش این اسم تیبا رو نمیاوردی قاطی 206 اصلا زشته اسم این لگن کنار 206 بیاری من نمیدونم بعضیا با چه امید و اعتماد به نفسی میان تیبا رو با 206 مقایسه میکنن اسمش میزارن دلیل و منطق
گزارش
پاسخ دادن
18:48  1396/03/12

احمد
0

آره اگه خودت بگی
گزارش
پاسخ دادن
18:59  1396/03/12

امین 206
0

نمیدونم تا حالا پشت 206 نشستی تا حالا یا داری رو هوا حرف میزنی مختار جون هر وقت یک هفته پشت 206 نشستی بعد بیا اینجا نظر بده نگو فکر کنم خشکتره من پشت هر دو به مدت حداقل 2 ماه تجربه رانندگی دارم .
گزارش
پاسخ دادن
23:47  1396/03/12

امین 206
0

سلام برای 1500 هم ضعیفه و میزان گشتاور و توان خروجی از سایت سایپا ورداشته شده. 87 nm تیبا 2 در 5300 دور بر دقیقه .
شما 150 سی سی اضافه داری . قبول ولی حالا این نمیشه دلیل که یه ماشین بهتر داری
شما 2 تا 3 ثانیه شتاب بهتر داری . دلیل نمیشه یه ماشین بهتر داری
شما اصلا نمیدونی مولتی پلکس چیه پس ضعف داری .
وقتی تعریف شما از ماشین یه شتابه و یه طراحی صندلی که فقط در 2 جهت حرکت میکنه و تیبا 2 با 28 میلیون قیمت با 206 یکی میدونی و حتی بهتر من حرفی برای گفتن ندارم .
در ضمن پیشنهاد میکنم با 206 سوارها بیشتر بشین
در آخر هم میگم سال طراحی هیچ دلیل به بد شدن طراحی نیست هرچی اصولی ساخته بشه طول عمر بالای داره اپل یه گوشی میزنه 5S از بس محبوب بود با همون بدنه SE رو هم زدن . برای موتور تیپ 5 امد اما باور کن تیپ 2 هم نیازهای یه ماشین خوب رو برطرف میکنه .
گزارش
پاسخ دادن
00:24  1396/03/13

رضا
14

سلام منم حرف دوستان رو تایید میکنم

روی حرفام با اونایی هست که میخوان تازه ماشین بخرن در حال تحقیق هستن که چی بخرن نه اونایی که خریدن دارن استفاده میکنن

بنده تیپ2 مدل 95 داشتنم خیلی ضعیفه موتوری بدون تعصب میکنم دنده ها هم بد جا میرفت دنده 2لرزش داشت که خیلی رفته بود روی اعصابم مشکلات دیگه هم داشت ولی در کل با 33 میلیون نمیارزید ردش کردم رفت چون نمیتونستم تحملش کنم الان برلیانس H320 گرفتم عالیه فقط کافی بشینید پشتش برونید فرقش متوجه میشید

اگه بوجه کمتر دارید تیپ5 بخرید یا رانا و اگرم ندارید طبق حرف دوستان کمتر هزینه کنید و تیبا2 بخرید درسته تیبا هم یه سری ضعف هایی داره ولی بهتر از تیپ2 هستش هزینه نگهداریش هم کمتر

به جان خودم من مختار نیستم تیباسوار یا راننده قدیمی یا هر کی که میگید من نیستم از روی تجربه دارم میگم ماشین زیاد سوار شدم
12:26  1396/03/12
گزارش
پاسخ دادن
ایدا
2

سلام ماشین من ۱۱خرداد فاکتور شده هنوز پلاک نشده
معمولا چند روز طول میکشه پلاک بشه و تحویل بدن؟
اول پلاک میشه بعد بارگیری میشه یا نه اول تحویل میدن بعد پلاک هاش میاد
ممنون میشم پاسخ بدید
12:12  1396/03/12
گزارش
پاسخ دادن
امید
12

سلام
بنظر من خرید تیپ 2 اشتباه کملا بزرگی محسوب میشه چون موتورش نسبت به ماشین های امروزی ضعیفه کسی که از استایل و سبک 206 خوشش میاد تو این مایه ها پولداره یا رانا بخره یا 206 تیپ 5 اگر هم نمیتونه تیبا 2 خیلی بهتره 206 از نظر موتوری و قدرت
من خودم تیبا داشتم راضی بودم واقعا موتور خوبی داشت فقط هندلینگ و زیربندش تقریبا ضعیف بود.
الان هم سمند ef7 پایه گازسوز مدل 96 دارم واقعا عالیه اگر کسی از سمند خوشش میاد دریق نکنه
11:02  1396/03/12
گزارش
پاسخ دادن
206
0

سلام اقا معمولن بعد تکمیل وجه چن روز تا تحویل طول میکشه؟
22:15  1396/03/11
گزارش
پاسخ دادن
مهدی۲۰۶ سوار
29

سلام به ۲۰۶ سوارهای خسته تیپ۲
چه خبرا از تیپ۲ موتور ضعیف ۱۳۰۰ سی سی
تو این گرما میتونید کولر بگیرید و گاز بدید یا باید پیاده بشید حولش بدید
آینه بغل ها رو چه جوری تنظیم میکنید لابد دستتون دراز میکنید آینه تنظیم میکنید
شیشه های عقب چی چه جوری بالا میدید پیاده میشی در ماشین باز میکنی شیشه عقب میدی بالا میبندی
راستی از سفت بودن کلاچ چه خبرا
از هزینه نگهداری بگید چرا اون قدیمی ها نیستن کسایی که سال ۹۴ ماشین گرفتن خبری ازشون نیست معلومه دیگه بیچاره ها همش جلو در تعمیرگاها هستن
خدا بهتون صبر بده ۳۳ میلیون پول میدید بعد تو اتوبان بدون بنزین میمونید اونم با خانواده بعدش میفهمید که پمپ بنزین خراب آمپر اشتباهی نشون میداده
19:23  1396/03/11
گزارش
پاسخ دادن
احمد
8

دم خودت و اونایی گرم که ان قد کوتاه فکرن و فکر میکنن تیبا بهتر از 206 هست و به روزتر مخصوصا قسمت بروزترش.
گزارش
پاسخ دادن
00:39  1396/03/12

مختار
18

احمد جان ما فکر نمیکنیم یقین داریم. اینو با دلایل و تحلیل فنی اثبات کردیم. شما باید برای اینکه میگی تیپ2 رو نباید با تیبا مقایسه کرد دلیل بیاری. که هر چی گفتین من و دوستان دیگه با دلیل و سند صحبت های متعصبین 206 رو جواب دادن. شما هر فکری کنی مهم نیس. ما با واقعیت ها و منطق جلو میریم نه تعصب.. ماشینی که با یه قاشق غذا خوری توسط یه بچه کاپوتش باز میشه امنیتش کجاست. من تعجب میکنم این همه پول از مردم میگیرن دوزار رو سیستم ضد سرقتش کار نکردن!!
گزارش
پاسخ دادن
01:02  1396/03/12

سعید
14

داداش احمد کوتاه فکر کسایی هستن که اصلا فکر نمیکنن از روی تعصب حرفی میزنن اینکه تیبا۲ از تیپ۲ بهتره شکی توش نیس هم از لحاظ موتوری هم شتاب هم لوازم جانبی نظیر شیشه های برقی عقب و اینه های برقی و رینگ آلومینیمی اسپرت فابریک شرکت هم از لحاظ جادار تر بودن صندوق عقب و فضای بیشتر سرنشینان عقب ....
تازه اونم با ۵ میلیون کمتر از تیپ۲
از اینا که بگذریم بحث خرج و مخارج و هزینه اصطحلاک میاد بعد ۲ سال که باز اونم تیبا۲ کم خرجتر از تیپ۲ هستش....
گزارش
پاسخ دادن
01:42  1396/03/12

احمد
2

اولا دم شما گرم که امنیتش رو تو در کاپوت میبینی دوما نه اینه تیبا فقل در کاپوتش شاهکار طراحی شده با یک ضربه کوچک به سپر جلو میزونش به هم میخوره سوما بچه هچی خود ببین با یک قاشق درش باز میشه میتونی بازش کنی بعد این چرندیات رو بنویس و باور کن بازم تبریک میگم بهتون که یک پلت فورم اروپایی رو با یه کار دستی سایپا میقایسه میکنین بعد اسم حرفایی رو هم که میزنین میزارین دلیل و منطق آفرین به منطق شما.
گزارش
پاسخ دادن
18:25  1396/03/12

parasta
0

سلام من ۱۸ اردیبهشت تیپ ۲ ثبت نام کردم ۱۱ خرداد برام فاکتور شده و شماره بدنه خورده .چند روز طول میکشه تا ماشینم به دستم برسه
12:59  1396/03/11
گزارش
پاسخ دادن
شاهین 021
8

بله مال من کلاچش و هم دنده هاش عالیه...مشکلی نداره

12:04  1396/03/11
گزارش
پاسخ دادن
شاهین 021
18

با سلام امروز تحویل گرفتم از نمایندگی .تیپ 2...بر خلاف انتظار همه چی عالی و خوب..صدای ماشین سایلنت...دنده ها فوق العاده نرم ...کلاج فوق العاده نرم ..سیستم صوتی عالی و با کیفیت فقط دو تا باند توپ عقب می خواد..شتابش انصافن خوبه ضعیف نیس..از همه مهمتر حس رانندگیه خوبیه ک وقتی توش میشینی بهت دست میده..فک کنم مدل 96 هر چی پیش میره بهتر میشه.

بازم سوالی بود در خدمتم
11:27  1396/03/11
گزارش
پاسخ دادن
سینا
5

آقا فرشاد سلام
مگه شما قبلا ماشین نگرفته بودید بازم تیپ2 تحویل گرفتی داداش؟؟
بله همه چیه تیپ2 خوبه نرمه موتور 1300 سی سی قوی داره شتابش که همه میدونن خوبه سه ستاره هم که داره دیگه هیچی همه بریم ثبت نام کنیم بگیریم
گزارش
پاسخ دادن
11:49  1396/03/11

محمد
2

بریا من هم 96 هست همه چی خوبه اما پدال کلاچ یه مقدار سفته
برای شما نرمه ؟ مثل پدال گاز ؟
گزارش
پاسخ دادن
11:52  1396/03/11

حسین
13

سلام آقا محمد
سفتی کلاچ دلایل مختلفی میتونه داشته باشه شاید از دیسک و صفحه باشه یا کیت کلاچ شاید با یه ریگلاژ نرم تر بشه
بهتره ببرید نمایندگی نشون بدید تازه هم گرفتید انگار کیفیت دیسک و صفحه امده پایین برا داداش منم همین مشکل داشت تو ترافیک تهران پاهاش خسته میشد کلاچش سفت بود عادت نداشت رفت نشون داد براش دیسک و صفحه و کیت کلاچ عوض کردن الان میگه خوب شده راضیه ماشین صفر سه ستاره اونم 33 میلیون باید دیسک و صفحه عوض بشه تازه شامل گارانتی هم نبوده انگار
گزارش
پاسخ دادن
13:13  1396/03/11

مختار
14

فرشاد گزینه اقتصادی ترش تیبا ، ساینا هست. چه از لحاظ قیمت و هزینه نگهداری پایین. در مورد اسب بخار بر لیتر گفتی بازم اطلاعات غلط دادی. تیبا 53.3 و تیپ2 53.5. که تیپ2 با کیفیت کنونی افت کرده.. درباره حجم موتور گفتی بله شرکت ها حجم موتور رو کمتر میکنن اما با استفاده از توربو قدرتش افزایش پیدا میکنه و مصرفشم کمتر میشه اما در موتور تنفس طبیعی دست برای اینجور کارا بسته تره و عملا ماشین کم حجم قدرت زیاد نداره و اگر در بدنه سنگین نصب بشه کاملا ماشین لش و تنبل راه میره. مثل خودروهای موجود چینی در ایران.. موتور توربو خوبه اما بدرد هر کسی نمیخوره هم استهلاک موتور بالاتر میره هم هزینه تعمیرش خیلی بیشتر و هم هزینه نگهداربش و مکانیکشم بسیار کم در ایران.. ضمن اینکه ما بیشتر راجب خودرو زیر 40 میلیون صحبت میکنیم در این پیج. تیبا واقعا موتور خوش نفسی داره و در دورهای بالا فرقش با تیپ2 قابل لمس.. اگر کیفیت تیپ2 کمتر از 20 درصد افت داشت که صدای مردم رو هوا نمیرفت و انقدر نارضایتی پیش نمیومد.. ایشاالله روزی بشه که ماشین بهتر سوار بشی متوجه میشی چرا میگم تیپ2 پول زور و یامفته. بابت چی این قیمتشه؟
گزارش
پاسخ دادن
14:22  1396/03/11

ایران
1

آقا محمد کلاچ هیچ ماشینی به نرمی پدال گاز نیست مقایسه این دو با هم اشتباه هست
گزارش
پاسخ دادن
20:57  1396/03/11

کاربر: فرشاد 206
5

سلام بله مدل 85 داشتم ازصفری تا مرداد 95
بعد آذر صفر جدید تحویل گرفتم :)
الانم 10000 تا رفتم هیچ مشکلی نداشته.
عین روز اولشه

در مورد قیاس این دو مدل فرانسوی و ایرانیزه تفاوتهایی حس میشه ولی نحوه گاز خوردن و نرمی ماشین عین قبله

گیربکس کاملا مشخصه عملکرد و ضرایب دنده نسبت به مدل فرانسوی عوض شده ولی تو دنده دو شتابش کمتر شده ولی سه اش جبران کرده. گیربکس Ma5 در دنده دو و چهار کمی زوزه داشت ولی این یکی که Be4 شده در دنده یک و دو زوزه ای بیشتر از فرانسوی داره

کیفیت قطعات اومده پایین قبول دارم چون قبلا تولید کننده فرانسوی بوده الان جاش ایرانیه ولی به جرات میگم کمتر از بیست درصد افت کرده اونقدری نیست که بشه بگی آشغال شده اصلا هرکی صفرشو سوار بشه میفهمه

سیستم برقیش کامل عوض شده ولی بیس مالتی پلکسش مربوط به CAN و ایسیو siemens داره.

آپشن های قابل نصبش کمتر شده

ولی در کل تو رنج سی و خورده ای تومن هم گزینه اقتصادیه هم اگر قصد فروششو داشته باشی خب با ضرر کمتری میشه داد رفت.
گزارش
پاسخ دادن
13:04  1396/03/11

حمید
0

سلام دوستان بین تیپ ۲ و ۱۱۱ موندم کدومو انتخاب کنم.واسه استفاده شهری میخوام.یه چیزی میخوام که هم خوب باشه هم کم خرج
09:56  1396/03/11
گزارش
پاسخ دادن
سهراب
13

سلام من بهت پیشنهاد میکنم که تیبا۲ بخری نسبت به قیمتش موتور و شتاب و امکانات بیشتری نسبت به تیپ۲ و پراید ۱۱۱ داره ... دوسال هم گارانتی داره قیمتش هم از تیپ۲ پنج میلیون کمتره .... هزینه نگهداریش هم بعد دو سال نسبت به ۲۰۶ خیلی کمتره....دیگه تحقیق کن خودت بعد تصمیم بگیر
گزارش
پاسخ دادن
10:43  1396/03/11

me
0

اگه میخایی خیلی کم خرج باشه 111 دوازده میلیونم ارزون تره, تیبا اینا رو ولش کن یا 111 بخر یا تیپ دو رانا
گزارش
پاسخ دادن
20:38  1396/03/11

مختار
13

والا منم همینو میگم. 33 میلیون پول کمی نیس. شاید هزینه نگهداری و تعمیرش بالاتر باشه اما انصافا امکانات و فنی بهتری نسبت به تیپ2 منسوخ شده داره.. اما شما کاتالوگ رانا رو با تیپ2 مقایسه کن . البته درسته رانا کمی گرونتره اما انصافا ارزش داره.. سه سال گارانتی داره. ماشین سر گاز از زمین کنده میشه و شتاب خوبی داره. ترمزشم 4 چرخ دیسکیه که abs. Ebd هم داره. سراتو میخری 90 میلیون چهار چرخ دیسکی نیست. واقعا سواریش نرمو لذت بخش. تیپ2 میری جاده تازه بیشتر متوجه میشی کم جونه.. واقعا یه ماشین شهریه فقط. اما رانا هم اسپرت هم برای خانواده کارامد تره. شما رانا بخری یا 206 یا تیبا برای من توفیقی نداره.، من به کسی نمیگم چی بخر تمام شرایطو توضیح میدم محاسن معایب تصمیم با خریدار. شما یه دور با رانا یا ال90 بزنید بعد تیپ2 هم تست کنید. تفاوت رو احساس میکنید. نمیخوام بگم تیپ2 فقط معایب داره اما با یه جمع بندی میشه فهمید گزینه مناسبی نیست.. من پراید 111 رو برای مصرف داخل شهر ترجیح میدم. کلا اقتصادی تر و کم خرجتره. اما تیبا قابلیت داخل و خارج شهرو با هم داره.. تیپ2 ادای ماشین اسپرت رو در میاره فقط!
03:39  1396/03/11
گزارش
پاسخ دادن
علی
5

سلام
من 206 تیپ۲ دارم. اما میخوام ماشین چینی بخرم. الان بعضی از ماشینهای چینی چند ساله دسته دوستان و آشنایان هست و واقعآ به قیمتشون میارزه
02:35  1396/03/11
گزارش
پاسخ دادن
نریمان
11

سلام به همه منم خواستم نظرم بدم شاید کمک بشه کسی خواست ماشین بخره الان سال ۲۰۱۷ هستش داریم پیشرفت میکنیم دارن حجم موتورها بیشتر میشه قدرت بالاتر میره شتاب ماشین ها بیشتر میشه خرید تیپ۲ دیگه بصرفه نیست اونم با این قیمت خودتون برید تحقیق کنید به حرف بنده میرسید ماشین خریدن هم عین گوشی خریدن چطور برا خرید گوشی میرید پرچمدار و سی پی یو قوی با رم بالا و حافظه داخلی بالا انتخاب میکنید ماشین هم همینطور دیگه الان همه ماشین ها دارن فوی میشن ۱۵۰۰cc به بالا میرن ولی این ماشین تیپ۲ هنوز ۱۳۰۰cc حجم موتورش یعنی ضعیفه این دیگه نیاز به بحث نداره دیگه جوری شده که تیبا سواران برا تیپ۲ حرف از قدرت و شتاب میزنن که درستم میگن همین تیبا۲ من دیدم ۱۵۰۰ موتورش دیگه تصمیم با خودتونه برید تحقیق کنید بعد بخرید
00:20  1396/03/11
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: فرشاد 206
8

در سالهای اخیر بین طراحان موتور تاپ دنیا اصطلاحی باب شده به نام Downsizing سرچ کنید تو گوگل مطالبش هست. یعنی همه دارن حجم های موتور رو از طراحی های قبلشون پایین تر میارن البته با حفظ کلاس!
به عنوان مثال مرسدس بنز تولید روتینش رو حجم 2.4 بود ولی الان تولید روتینش به 2 لیتری رسیده البته در یک کلاس و یک پایه مشخص!!! قبلا 206 تولید روتینش با 1400 ارائه میشد (دقت کنید روتین گفتم میدونم حجم پایینترم داشته) ولی الان 208 با 1200 داره ارائه میشه. رنو کپچر 1200 هست و ... . ولی تکنولوژی شون رفته بالا مثلا پژو 208 با موتور 1200 قدرتی حدود 85 اسب میگیره خب نشون از تکنولوژی بالاشه.
واما در مورد تیبا! موتور1.4 لیتری 206 در سال 1994 طراحی شد یعنی 23 سال پیش و قدرت موتور 75 اسب بود توان حجمی که پارامتر مهمی هست یعنی نسبت توان به حجم در 206 معادل 55.147 اسب بخار بر لیتر است ولی تیبا در حدود سال 1380 موتورش ساخته شد یعنی 16 سال پیش توان حجمی این موتور با حجم 1503 و 80 اسب برابر 53.226 هست یعنی توان حجمیش پایین تره. حالا آیا این موتور بروزه؟؟؟؟ هم جدیدتره سال ساختش هم توان حجمیش پایین تره.
گزارش
پاسخ دادن
08:22  1396/03/11

sami
4

در پاسخ به دوست عزیزی ک گفتن پارس یک ستاره گرفته باید بگم این پارس ,پارس سال با موتور قدیمیxu7دهه 60 هستش ن پارس ال ایکس ....پارس ال ایکس چون موتور اصلیش نیس در این رده بندی قرار نگرفته و مطمئن باش تو ماشین های زیر 40 تومن بهترینه و فروش بسیار بالایی داره و مردم حدودا 10 ماهه تو صف انتظارن تا تحویل بگیرن کلا ماشین داخلی زیر 540 برا استفاده شخصی206 تیپ5 و برای خانواده پارس ال ایکس گزینه خوبی هس البته اگه کسی نظرش اینه پارس همون 405 هستش که واقعا اینطور نیس و نظرشون قابل احترامه میتونن با قیمت کمتر 405 اس ال ایکس با موتور تی یو 5 بگییرن که ظاهرن شتابش کمی از پارس ال ایکس بیشتره....
00:08  1396/03/11
گزارش
پاسخ دادن
ایمان
1

206 تیپ 2 صفر برای 4 یا 5 سال میشه روش حساب کرد؟؟
21:07  1396/03/10
گزارش
پاسخ دادن
ستار
9

بیشتر از اینم میتونی روش حساب کنی فقط تنهایی سوارش بشو وگرنه سنگین بشه باید پیاده بشین حولش بدید با این موتور ۱۳۰۰ سی سی داخلش میشینی انگار پراید ۲۰۶ سواری همین حس بهت میده بدون تعصب گفتم بهت چون خودم دارم موتوری و شتاب کمه تیپ۵ بخر بهتره یا رانا
گزارش
پاسخ دادن
23:39  1396/03/10

محسن
10

داداش اونی که تو میگی پراید هست. 206 فرق داره یکم. تو ندیدی تا حالا. داخل اینترنت سرچ کنی میاره و میبینی. موتورش هم 1400 هست. همین تیپ2 با موتور ضعیف خودش بهترین جوایز طراحی موتور در اروپا را گرفت. ماشینی که در امریکا و ژاپن به نام کوچولوی چابک شناخته شد و در عرض 2 سال 12 کشور تقاضای ساخت و فروشش را ثبت کردند. بله. همین 206 که فکر میکنی حجم کم موتور یک ضعف هست و نمیدونی گاهی حجم کم یک هنر هست. راه دور نریم همین 206 تیپ2 پرفروشترین خودرو در دهه 80 تا 90 بود. مگه نمیدونستن موتورش ضعیفه؟ قوی ترین مرد دنیا هم در مقابل کسی دیگه ممکنه ضعیف باشه اما برای انجام وظایف خودش ممکنه بی نظیر باشه.
گزارش
پاسخ دادن
00:09  1396/03/11

جواب محسن
5

داداش محسن چرا نمیخوای قبول کنی که این موتور برای امروز دیکه ضعیفه این برا ۱۰سال پیش بله خوب بود جایزه گرفت همه تحسینش کردن برا اون زمان بود نه الان البته این تیپ۲ ایرانی نه اون فرانسویش که زمین تا آسمون با این فرق داشت ما امروز داریم زندگی میکنیم اگه حجم موتور مهم نبود که الان همه موتورها میشدن ۱۳۰۰ عین تیپ۲ چرا دارن افزایش پیدا میکنن میشن ۱۵۰۰ یا۱۶۰۰ به بالا چون داره علم پیشرفت میکنه به روز باید پیش بریم بحث ماهم همینه که طرف ۳۳ میلیون میده موتور ضعیف ۱۰سال پیش تیپ۲ میخره اونم بدون امکانات و هیچی اصلا توجیه اقتصادی نداره که ۳۳ میلیون برا چی دارن میگیرن همون پرایده از نظر موتوری فقط یکم تیپ۲ امنیتش بیشتره چیزه خاصی نداره که بشه گفت
گزارش
پاسخ دادن
02:30  1396/03/11

تیبا زیبا
2

خیر اگه یه تیبا بخری هر چقدر سال که بخوای میتونی روش حساب کنی
گزارش
پاسخ دادن
02:47  1396/03/11

پژو ۲۰۶
30

من یدونه مدل ۹۵ دارم ۴۷ هزارتا کار کرده.فقط بنزین روغن.همین.هنوز یه قطره ابم کم نکرده.عالیه.هنوز نه دیسک صفحه عوض کردم نه چیزی.خدا بده برکت ققط استارت میزنم میرونم.تو این گرما کولر عالی جواب میده.من به ماشین زیاد شلاق میزنم.ولی آخ نگفته هنوز.برونید حالشو ببرید
16:01  1396/03/10
گزارش
پاسخ دادن
علی
12

امروز رده بندی کیفی خودرو ها در سال جدید اعلام شد. ۲۰۶ در رتبه ۷ و صندوقدار در رتبه ۸ به همراه ۳ ستاره. جالبه بدونین دنا و پارس ۲ ستاره شدند. و تیبا که با کیفیت ترین ماشین تولید داخله البته از نظر بعضی ها در رتبه ۱۸ و تنها با ۱ ستاره قرار گرفت.
کاملآ نظر دوستانی که گفته بودند با ورود پژو به بازار ایران اجناس و قطعات تحت لیسانس وارد شده حرفشون منطقی هست و در خواست بالای ثبت شده برای ۲۰۶ بی دلیل نیست.
از 1car عزیز هم خواهشمندم اگر ممکنه جدول رده بندی کیفی را در سایت قرار بده.
15:53  1396/03/10
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
11

کامل مطالعه نکردی دنا دوتا ستاره و پارس یک ستاره
چرا پارس با این همه فروش بالاش با موتور tu5 و غیره ... باید یک ستاره باشه الان پر فروش ترین محصول ایران خودرو همین پارس یک ستاره هست
۲۰۶ سه تا ستاره داره اونم تیپ۵ باید باشه اونم با قیمت ۳۸ میلیون بعد مقایسه میکنی با تیبا۲ که ۲۸ میلیون پولش هست اگه مقایسه میگنی همه چیو مقایسه کن
بعدم زیاد به این ستارها دقت نکن اینا یه جور گول زدن برا خرید ماشینه الان تمام قطعات خودروهای داخل بی کیفیت و جنس های چینی ایرانی هستن اینو دیگه همه میدونن
سمند و پارس و ۴۰۵ و... همه یک ستاره دارن و جزو پر فروش ترین ها هستن
الان بحث ما سر قیمت هستش که تیپ۲ با این موتور ۱۳۰۰ سی سی فقط ماکتی از ۲۰۶ هست و با این قیمت ارزش خرید و اقتصادی نداره باز تیپ۵ میتونه حرفی برا گفتن داشته باشه...
گزارش
پاسخ دادن
18:03  1396/03/10

علی
3

دوست گرامی در رده بندی کیفی خودرو قیمتها لحاظ میشه. نمیان کیا سراتو را با پرشیا قیاس کنن. تیبا در گروه بالای 25 میلیون قرار داره. در ضمن پارس درسته که پر فروش هست اما رده بندی کیفی معیارش فروش بالا نیست بلکه بررسی کیفیت قطعات استفاده شده در قسمتهای فنی و پس از اون داخلی و غیره مثل رنگ و ... خوب همه میدونیم قطعات پارس داره با چه کیفیتی تولید میشه. رده بندی 206 هم که در جایگاه هفتم هست مربوط به تیپ2 بوده و اگر نه تیپ 5 با صندوقدار از نظر موتور و گیربکس و ترمزها و ایسیو و هیچ چیز تفاوت نداره که در جایگاه 8 قرار گرفته.
کلآ 206 داره کیفیتش رو به بالا میره. این خواسته فرانسوی ها بوده و مجوز لازم برای خرید قطعات از کشورهای تحت لیسانس را دادن. الان قطعاتی که از 206 وارد میشه حتی اگه از چین هم باشه از شرکتهای داری مجوز و بدون واسطه هست. اما قبلآ چون تحریم بودیم شرکتهای اصلی اجازه فروش قطعه نداشتند و بازرگانهای ایرانی از بازار چین جنس وارد میکردند. از شرکتهای قطعه ساز شخصی که سفارش تولید هر قطعه ای را میگرفتن و کپی میکردند.
گزارش
پاسخ دادن
21:02  1396/03/10

Me
1

تو داخلی ها ساندرو و ال نود اوله بعدش 206 و رانا با سه ستاره، پارس 405 سمند یک ستاره
گزارش
پاسخ دادن
21:52  1396/03/10

شاهین
7

خب دوستان اگه به همین تیبا ۲۸ میلیونی هم برسن و قطعات با کیفیت و گیربکس آلمانی و آپشن خوبی بذارن قیمتش بشه هم قیمت ساندرو ۵۰ میلیونی اونم ۳یا۴ ستاره میگرفت تو این لیست قیمت بین ۲۵تا۵۰ میلیون هست معلومه تیبا۲ با قیمت ۲۸ تومن نسبت به رقیبش که ۵۰ میلیون کیفیت کمتری داره و یک ستاره میگیره ... بعدم تیبا۲ از نظر موتوری خیلی خوبه ۱۵۰۰ هستش طبق گفته دوستان شتابشم خوبه نسبت به تیپ۲ اگه به تیبا۲ هم برسن کیفیت قطعاتش بالاتر ببرن و قیمتش بکنن ۳۳ میلیون اندازه همین تیپ۲ یه ستاره خواهد گرفت چون هیچی از تیپ۲ کم نداره حتی بیشترم داره منظورم تیبا هاچ بک فولش هست شیشه های عقبش و آینه ها هم برقی نسبت به تیپ۲ خیلی جلوتره
گزارش
پاسخ دادن
00:09  1396/03/11

محسن
1

چه ربطی داره. مگه قیمت ملاکه؟ گروه بندی میشه و هر کردوم با کیفیت بالاتری باشه میاد در سطر. هر کردوم گرونتر باشه که بالاتر نمیاد. ساندرو 50 تومن هست 4 ستاره داره.206 از پرشیا ارزونتره 3 ستاره داره . پرشیا از 206 گرونتره اما 3 ستاره نگرفته با اینکه گرونتره. پس معادله شما اشتباه هست. یعنی اگر ساندرو را هم قیمت تیبا در ایران بفروشن با تیبا که هم ستاره نمیشه. در رده بندی کیفی میان یک دسته خودرو را با هم مقایسه میکنن و از نظر کیفی بهشون ستاره میدن.
مثلآ بیان کیا پیکانتو را بدن 25 میلیون. بعد در رده بندی کیفی با تیبا هم ستاره که نمیشه. درسته هم قیمت شده اما رده بندی کیفی به تکمولوژی ساخت و موارد به کار رفته اهمیت میده. نمیگه حالا که از فلان ماشین ارزونتره پس امتیازش کمتره. تیبا اگر با همین شرایط بشه 45 میلیون یعنی رده بندی کیفیش میره بالا؟ خیرررر. پس قیمت فقط برای اینه که گروه تشکیل بشه برای رده بندی. نه اینکه بگن چون ارزونه پس امتیاز کمی میگیره.
گزارش
پاسخ دادن
11:12  1396/03/11

امير
0

سلام يکروزه شيشه هامو دودي کردم تيکه تيکه باد زيرش جمع شده کسي
ميدونه بايد چکارکنم؟
ممنون
12:40  1396/03/10
گزارش
پاسخ دادن
بهرام
3

سلام
کجا دودی کردی
نباید اون موقع که دودی میکنه تا یک روز شیشه ها رو پایین ندی تا خوب خودش بگیره

برا منم یکم هوا رفته بود زیرش چون طرف گفته بود تا یکسال برات گارانتی میکنم اگه مشکلی داشتی بیار روز سوم بردم پیشش همرو کند از اول برام با دقت چسبوند بار اول سر هم بند کرد رفت میخواست سریع تموم میشه سرشون شلوغ بود ولی بار دوم دید من حساسم روش با دقت داشت میچسبوند خوب زد برام الان یکسالی میشه راضیم از کارش رفتم کارواش آزادی نزدیک استادیوم آزادی تهران اونجا برام چسبوندن
گزارش
پاسخ دادن
13:21  1396/03/10

امیر
0

ممنون آقابهرام از پاسخگوییتون ممکن نیست بعد از چندروز حباب ها از بین بره؟
گزارش
پاسخ دادن
14:02  1396/03/10

206amin
10

با سلام خدمت دوستان
اصلا ادم پول میده که چیزی که دوست داره سوار بشه ما ایرانی ها یاد گرفتیم یه عینک بزنیم رو چشممون و هرکاری دیگران میکنن کارشناسی فنی و اقتصادیش کنیم بعد بگیم ضرر . خوب دادش گلم اگر متقاضی نداشته باشه ماشینه چرا تولید میشه حتما خیلی ها هستن که دوست دارن سوار همچین ماشینی بشن در ضمن احترام به سلیقه دیگران باعث تنوع تولیده میشه و تنوع انتخاب ؟
اصلا ساده بگم ما ایرانی ها آرزو محور نیستیم و علاقه رو تا وقتی توجیه اقتصادی نداشته باشه رد میکنیم .
مثال: گوشی اپل خریدن بعضی ها و بازتاب منفی بقیه یکی بهش نمیگه چه خوب که چیزی که دوست داشتی خریدی و باهاش کیف میکین .
داستان ماشین هم همینه من میخوام 206 بخرم یکی میاید میگه جاش کمه یکی میگه موتورش ضعیفه یکی میگه جنسش اشغاله خوب معلومه که همه این ها رو میدونم تحقیق کردم اما با این وجود دوست دارم این ماشین داشته باشم خوب این شد تعریف خواسته و چیزی که دوست داری با تمام بدی ها ....
فکر کنم منظورم رسوندم بهتون پراید . تیبا 206 405 پارس دنا یا هرچیزی مهم نیست مهم اینه چی رو میپسندی (حالا تگر اقتصادی هستی به خودت ربط داره)
10:34  1396/03/10
گزارش
پاسخ دادن
مختار
9

دوست عزیز حرفت بطور عمومی درسته و قابل احترام. در نهایت باید به نظر و اعقاید همدیگه احترام بزاریم. خود من کسی تو خیابون یا جاده ماشین خراب شده باشه تا اونجایی که بدونم و بتونم کمکش میکنم اصلا فرقی نداره ماشینش چی باشه. اما تو این صفحات بحث تخصصی تر و فنی هست و یه جور چالشه و تبادل تجربیات. ما ماشین رو نقد میکنیم نه افراد را. اینجا بحث جدی تر و بی تعارفه. شما هر چی دوست داری بخر سوار شو .. به نظر من و تحقیقاتم و تجربه شخصی تیپ2 با این مشخصات فنی و کیفیت و دمده شدنش ارزش 33 میلیون نداره کمتر میارزه. چیزی نداره مجابت کنه. حالا بعضی ها شرایطی با وام 25 میلیونی دولت تیپ2 خریدن و فکر میکنن شاهکار کردن و حال میکنن اگر رنو ساندرو بخرن که دیگه هیچی فکر میکنن ابر قهرمانن..امثال فرشاد اگر چیزی بلد بودن درک از دنیای ماشین و مکانیک داشتن هیچ وقت تیپ2 رو اینجوری تعریف و تمجید نمیکرد با وضعیت کنونی. کسی که هر منبعی بهش معرفی میکنی شروع میکنه به تمسخر بی تردید خیلی افکار بچگانه ای داره..فرشاد واقعیت رو گفتم ناراحت نشو داش حالا مونده بفهمی چی به چیه. بجای زور زدن و خالی کردن خودت مطالعه کن
گزارش
پاسخ دادن
14:30  1396/03/10

یعقوب
1

درود به شرفت.. من 30 سال راننده شرکت بودم حرفات درسته و قبول دارم.
گزارش
پاسخ دادن
17:16  1396/03/10

محمد
0

سلام
علت سفتی پدال کلاچ چیه ؟
دنده ها نرم جا میرن
در ضمن موقع استارت موتور یه مقدار می لرزه از چیه ؟
لطفا دوستان فنی راهنمایی کنند
09:43  1396/03/10
گزارش
پاسخ دادن
206
0

باک 206چقدره امروز وقتی یه خونه بنزین مونده بود بنزین زدم ۴۶تا گرفت یا کیلومتر خرابه یا پمپ بنزین زیاد میندازه
22:53  1396/03/09
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
6

فکر کنم آمپر بنزین خراب نشون میده برا منم قبلا همین مشکل داشت نمایندگی درست کرد برام قبلا هم همین جا دیدم چند نفری مشکل بنزین و آمپر داشتن حتی یه بنده خدایی اینجا گفت تو اتوبان ماشین خاموش شده با کلی مشکل رفته بنزین زده بعدش متوجه شده آمپر بنزین خراب بوده اشتباه نشون میداده
گزارش
پاسخ دادن
23:09  1396/03/09

صادق
9

تو برنامه پایش سال پیش نشون میداد طرف 206 میزد دنده عقب ماشین حرکت نمی کرد اصلن دنده عقب نداشت اینو چی میگین،،،،

آقا محسن شما بفرمایید ماشین های تولیدی علان ایران خودرو رو با ماشین های 6 سال پیش و قبل مقایسه میکنین که یه پیچ و مهره و سیم و ای سی یو اصل رو نداره همشون نه چینی ایرانیزه شده مقایسه میکنید اینم همونه،،،،

چند روز پیشم یه نقد تو اکثر سایت ها منتشر کردند که به شما حالی کنن این 206 های جدید فقط قیافه‌ی شبیه به ماشین اصلی دارن 180 درجه تفاوت دارن
18:35  1396/03/09
گزارش
پاسخ دادن
تیرداد
13

اون برنامه اتومبیل پراید بود نه 206
گزارش
پاسخ دادن
20:40  1396/03/09

محسن
12

خیلی باحاله اینجا. ما تیپ2 داریم سوار میشیم حالشو میبریم اونوقت تیبا و پراید سوارها میان میگن تورو خدا حالشو نبرین. یادمه اون روزها که ال نود اومده بود 405سوارها همش میگفتن تورو خدا ال نود نخرین. بعضی ها فکرشون کوچیکه. خیال میکنن چیزی که در دست همه هست را میتونن با کارشناسی خودشون عوض کنن.
پس شما به کارتون ادامه بدین. ما هم به سواریمون.
16:47  1396/03/09
گزارش
پاسخ دادن
حسین
13

ال ۹۰ با تیپ۲ یه قرن پیش با اون موتور ضعیفش مقایسه میکنی به همون سواریت ادامه بدی بهتره
گزارش
پاسخ دادن
17:01  1396/03/09

سهراب
3

اول بخون ببین چی نوشته بعد نظر بده. مشکلات ما ایرانیها برای همین تموم نمیشه. چون بدون بررسی و تفکر ایده پردازی میکنیم. ایشون نوشته یک زمانی میگفتین ال نود هم نخرین. و منظورش کاملآ مشخص هست. ندیدم بنویسه ال نود با تیپ2 یکی هست یا مقایسه کرده باشه.
گزارش
پاسخ دادن
12:08  1396/03/10

سینا
3

(405سوارها همش میگفتن تورو خدا ال نود نخرین.)

آقا فرشاد این جمله معنیش چیه؟؟ اینجا پیچ تیپ2 مگه نیس ایشون داره میگه تازه ال90 امده بوده و اینکه 405 سوار ها میگفتن نخرید این منظورشون چیه؟؟ داره میگه تیپ2 هم عین ال 90 هستش که تیبا و رانا و غیره سوار ها دارن میگن نخرید ... تا اونجا که من متوجه شدم منظور ایشون اینه....
گزارش
پاسخ دادن
12:53  1396/03/10

Omid
0

یه طوری میگی رانا دارها اینا....که انگار رانا اشغال تر تیپ دو هست هردو ماشین سه ستاره کیفیت دارن بعدش موتور رانا مال 206 تیپ پنجه چهار چرخ هم دیسکیه سه سال گارانتی داره هرچی دوست دارید بخرید فقط الکی حرف نزنید
گزارش
پاسخ دادن
14:17  1396/03/10

Pouya
2

از قدیم میگن تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها!!ماشینی که با تیبا مقایسش کنن دیگه معلومه چقدر داغونه!حیف 33 میلیون
گزارش
پاسخ دادن
14:22  1396/03/10

نیما
16

سلام
آخه این ماشین از رده خارج و با این موتور ضعیف و قطعات چینی و ایرانی مگه تخریب کردن هم داره...آقا فرشاد به خیال خودت توی توهم و خیال بافی هستی برا خودت تعادل و قدرت موتور تعین میکنی شما که موتور بیشتر از ۱۳۰۰ سی سی سوار نشدی همچین حرفی میزنی انتظار دیگه ای نمیشه داشت ازت
باشه آقا تیبا۲ با موتور ۱۵۰۰ سی سی و قدرت موتور ۸۰ اسب بخار الکیه همین تیپ۲ با همین موتور ۱۳۰۰سی سی خوبه دعوا نداریم که هر چی آقا فرشاد بگه خوبه و تعصبم نداره همه ماشین های ایرانی تعادل ندارن روغن کم میکنن یا مصرف بنزینشون زیاده از دید آقا فرشاد فقط تیپ۲ که عالی هست ماهم قبول کردیم شنونده و خواننده باید عاقل باشه
14:49  1396/03/09
گزارش
پاسخ دادن
پیام
10

سلام
منم تیپ۲ دارم تازه تحویل گرفتم
لرزش سر دنده تو سرعت 30 کیلومتر و دنده 2 که همشون ظاهرا همینطوره ( علت این مشکل تا جایی که فهمیدم بیشتر مربوط به ارتفاع ، زاویه پلوس و این قسمت میشه... تا خود گیربکس ولی گارانتی درستش میکنن البته با کمی پا فشاری و کل کل )
- اتاقش خیلی تکون میخوره ! ظاهرا ذاتش اینجوریه این ماشین
- کولر روشن شتاب نداره
صدای موتور زیاده
صندلی هاش جیر جیر میکنه
مصرف بنزینش خوبه
دندها هم خوب جا میره تقریبا
14:33  1396/03/09
گزارش
پاسخ دادن
سهیل
0

سلام دوستان
من برج 11 95 تحویل گرفتم.6000تا کار کردم.صندلیشو عوض کردم.ی بارم بلبرینگ چرخش خراب شد جدیدنم جلوبندیش صدا میده خب اینا چیزای مصرفیه و بستگی ب جنسش داره.اما مصرفش اوایل زیاد بو که الان بهتر شده و دنده یک و دو لرزش داره ک آزار دهنده هست شتابش خوبه روغنم کم میکنه اما ن زیاد اما درمجموع نمی ارزه بخرید.به نظر من اگر وضعیته مالیتون خوبه حداقل ی ماشین کره ای بگیرید اگر ن پراید بهتره به شرطی که رعایت کنید.
10:20  1396/03/09
گزارش
پاسخ دادن
مهدی.ا
0

چرا صندلی رو عوض کردی ؟
واسه من یه مقدار صدا می داد که صندلی رو عقب و جلو دادم درست شد اما احتمال داره باز هم مشکل داشته باشه
گزارش
پاسخ دادن
11:44  1396/03/09

محسن
1

بازم یک پراید سوار. سمند یا پژو 405 یا هر چیز دیگه خوب نبود که ایشون بگه اما پراید خوب بود. خدایا خودت ما را به راه راست هدایت کن.
گزارش
پاسخ دادن
13:30  1396/03/09

امید
0

يه تيپ ۲ سال ۹۴ تحويل گرفتم، مشكل برقي داشت، برف پاك كن و چراغ ها از كار مي افتاد ، ٦ بار بردم نمايندگي ولي نتونستن درستش كنن. تو ٨٠٠٠ تا تسمه دينام پاره كرد، تو ١٤٠٠٠ تا دسك و صفحه تموم كرد... واقعا باعث دردسر بود
10:17  1396/03/09
گزارش
پاسخ دادن
رضا
0

با سلام
یکدونه تیپ 5خریدم سه ماهه خشک گیربکس صدا میده دوبار نمایندگی بردم درست نشد کامنتهای دیگه می خونم ایرادها بیشتر از رضایت است موندم استاندارد با چه معیاری
سه ستاره کیفیت رو به این داده
10:15  1396/03/09
گزارش
پاسخ دادن
سپهر
0

سلام دوستان من يك 206تيپ ۲ مدل ٩٥ مهر خريدم الان ٢٠٠٠ كيلومتر باهاش راه رفتم مشكلاتي كه دارم رو مطرح ميكنم دوستان راهنمايي كنند،زوزه گيربكس اوايل خيلي كم بود الان بيشتر شده(هنوز واسكازين تعويض نكردم)،بيشترين مشكلي كه دارم اينه كه گيربكس هنگام تعويض دنده و نيم كلاچ تقه ميزنه،بعضي ميگن بخاطر كيت كلاچ هست،بعضي هم ميگم از دنده ديشلي گيربكس هست كه لقي داره،اگر از دوستان كسي اين مشكل رو داشته و برطرف كرده ممنون ميشم راهنمايي كنيد.
10:10  1396/03/09
گزارش
پاسخ دادن
محسن
6

دوست عزیز لطفآ کامن سازنده بزار. جواب شما یک کلمه هست. گارانتی. ماشین 2 هزارتا کار را ببر گارانتی نه اینکه اینجا دنبال تعمیر باشی. لطفآ چاخان را با برنامه ریزی بگین.
گزارش
پاسخ دادن
13:33  1396/03/09

امیر
0

سلام یه کمک بکنید به من تیپ۲ دارم
روی کاپوت ماشین بر اثر فضولات پرندگان لگه هایی ایجاد شده بود که رفع نمیشد
من از پولیش نرم استفاده کردم و لکها برطرف شد ولی فرداش که نگاه کردم به اون قسمتها متوجه شدم او قسمتهایی که پولیش کردم رنگش مات شده و دیگه اون حالت براق و از دست داده خیلی ناراحتم میشه درستش کرد که دوباره مثل اول براق بشه؟؟؟ یعنی رنگ ۲۰۶ انقدر ضعیفه که باید اینجوری بشه؟
ممنون میشم کمکم کنید
10:06  1396/03/09
گزارش
پاسخ دادن
احسان
0

دوست عزیز

ماتیش به خاطر بد پولیش زدن ( نوع پولیش ، دستمال پولیش و .. ) هست ... ببر یه صافکار نقاشی دورو ورت 20 تومن بده همون یه تیکرو دوباره یه پولیش بزنه برات مشکل رفع میشه ، نگران نباش :)
گزارش
پاسخ دادن
16:27  1396/03/09

مهران
3

سلام
من slx ثبت نام کرده بودم قبل تحویل خیلی ها گفتن باید 206 میخریدی که خریدم و حدود یه ماهه سوار میشم.دیروز slx رو تحویل گرفتم که ببرم بذارم نمایشگاه.خیلی خوشحال شدم که 206 خریدم.
09:55  1396/03/09
گزارش
پاسخ دادن
احسان
4

206 تیپ 2 مدل آخر 94 خریدم ... ( قبلا ریو مدل 90 داشتم خب با ریو مقایس نمیکنم چون کلا 2 خودروی متفاوت هستند )
مزایا ( نظر شخصی )

- طراحی ظاهری و داخلی به خصوص جنس مواد استفاده شده در فضای داخلیش ، ای خب بهتر و جذاب تر از بقیه محصولاته ایران خودرو هست البته تو این همین رنج قیمتا که بازم بگم به لطف هارمونی خوب در طراحیشم هست
- بخاری و کولرش خوبه
- جمع و جوره و تو شهر شتاب و سواریش راضی کنندس (عالی نیست ولی خوبه )
- سیستم lcd و پخش که بلوتوسی شده خوبه خداییش و البته سنسور عقبشم خوبه
- ای بی اسشو تست کردم بدک نبود
- چندتا آپشنم مثل قفل خودکار،ریموت و... که بدک نیست.
- بازار خرید و فروشش خوبه !
معایب :
- لرزش سر دنده تو سرعت 30 کیلومتر و دنده 2 که همشون ظاهرا همینطوره ( علت این مشکل تا جایی که فهمیدم بیشتر مربوط به ارتفاع ، زاویه پلوس و این قسمت میشه... تا خود گیربکس ولی گارانتی درستش میکنن البته با کمی پا فشاری و کل کل )
- اتاقش خیلی تکون میخوره ! ظاهرا ذاتش اینجوریه این ماشین
- کولر روشن شتاب نداره

در کل به نظرم ماشین بدی نیست ولی عروسکیه و باید مواظبش ...
03:10  1396/03/09
گزارش
پاسخ دادن
ایمان
0

بابا برید یه ریو مدل 90 با کارکرد زیر 100 هزار بخرید از همه ماشین های زیر 40 تومان بهتر از هر کی می خواهید بپرسید
گزارش
پاسخ دادن
05:35  1396/03/19

مختار
14

گفتنی ها گفته شد الانم انقدر منبع و امکانات برای تحقیق و کسب اطلاعات وجود داره که مردم بتونن راحت کسب اطلاعات کنن و براحتی تحقیق کنن. دیگه کش دادن تیبا و تیپ2 تکراری و خسته کننده شده. هدف من صرفا یه تلنگر به افکار قدیمی که فقط در حد حرف بیشتر که 206 کیفیت داره اصالت داره یا کلاس داره یا از این چرندیات که ماشین بفروشن. تمام این حرفا تا سال 90 درست بود و قبول دارم.. ولی الان که تمام ماشین ها قطعات چینی درجه 3.4 روشون نصب میشه و رقبای 206 مثل ال90 رانا و تیبا و slx. سمندef7 . دیگه خرید تیپ2 با این مشخصات فنی و کیفیت و استهلاک بالاش اصلا توجیه اقتصادی نداره. ال90 یا تیبا خودروی اقتصادیه اما تیپ2 که از موتورش تا گیربکس 405 که روشه تا مشکلات برقی که داره دیگه اقتصادی نیس چون هزینش بالاست. ال90 هم گرونه اما به این راحتی خراب نمیشه و بی آزار این ماشین.. رانا شتابش دو ثانیه با تیپ2 فرق داره؟ فرشاد نه از ماشین چیری میفهمی نه از شتاب گیری. احتمالا پیرمردی رانندگی میکنی و پراید و پورشه برای امثال تو فرقی نداره تو از 80 تا بیشتر نخواهی رفت. تیبا تیپ2 رو لوله میکنه رانا که جای خود داره!!
22:24  1396/03/08
گزارش
پاسخ دادن
مختار
2

من جوابتو دادم و کامل توضیح دادم. اگر تایید میشد واسه خودت خوب میشد یه چیزی یاد میگرفتی وگرنه من که بلدم در حدی هم نیستی که من چیزی ازت یاد بگیرم. کامنت های من انگار براتون سنگینه و بی جواب میمونه که هر چی میفرستم یا تایید نمیشه یا بعد از تایید پاک میشه.. هر وقت تونستی تو درگ از تیبا جلو بزنی از تیبایی که 8 میلیون ارزونتره اون موقع بیاین شاخو شونه بکشید.. خخخخح
گزارش
پاسخ دادن
14:39  1396/03/10

طاها
1

واقعا متاسفم براتون شما دو نفر شورش رو در اوردین.تموم کنین دیگه شما ها دلتون به چی خوشه من نمیفهمم.اقای مختار خان زرنگ هر چی میخوای داد بزن فریاد بکش هیچکسی تیبا نمیخره😆😆😆😆
گزارش
پاسخ دادن
16:04  1396/03/10

کاربر: فرشاد 206
15

آقای مختار واقعا نشون دادی که اصلا علمی حرف نمیزنی و داری چرندیات میبافی

قیمت ال 90 صفر الان 42 میلیونه !!!!!!!!!!! آخه مرد حسابی کی ماشین 32 تومنی رو با 42 تومنی مقایسه میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فقط یکی مثل مختار

دوما توهین نکن اونیکه هیچی نمیفهمه تویی! دو ثانیه تو شتاب یعنی تفاوت هیوندا i30 2015 با موتور 1800 و گیربکی اتومات 6 سرعته با رانا 1600 گیربکس دستی و رانا با 206 1400. برو اطلاعات تو آپدیت کن

در ضمن کی گفته گیربکس 405 رو 206 هست؟؟؟؟؟؟
گیربکس Be روی تمام مدلهای پژو هست الان گیربکس be4 روشه که قبلا در فرانسه روی پژو 307 بوده و روی مدلهای دیگه هم هست.

این اطلاعات آش ولاشتو از مکانیکهای خسته میگیری که به ساچمه میگن شاسمه بعد دم از استناد میزنی و مردم و به نادونی متهم میکن.
گزارش
پاسخ دادن
09:36  1396/03/09

مختار
4

گفتنی ها گفته شد الانم انقدر منبع و امکانات برای تحقیق و کسب اطلاعات وجود داره که مردم بتونن راحت کسب اطلاعات کنن و براحتی تحقیق کنن. دیگه کش دادن تیبا و تیپ2 تکراری و خسته کننده شده. هدف من صرفا یه تلنگر به افکار قدیمی که فقط در حد حرف بیشتر که 206 کیفیت داره اصالت داره یا کلاس داره یا از این چرندیات که ماشین بفروشن. تمام این حرفا تا سال 90 درست بود و قبول دارم.. ولی الان که تمام ماشین ها قطعات چینی درجه 3.4 روشون نصب میشه و رقبای 206 مثل ال90 رانا و تیبا و slx. سمندef7 . دیگه خرید تیپ2 با این مشخصات فنی و کیفیت و استهلاک بالاش اصلا توجیه اقتصادی نداره. ال90 یا تیبا خودروی اقتصادیه اما تیپ2 که از موتورش تا گیربکس 405 که روشه تا مشکلات برقی که داره دیگه اقتصادی نیس چون هزینش بالاست. ال90 هم گرونه اما به این راحتی خراب نمیشه و بی آزار این ماشین.. رانا شتابش دو ثانیه با تیپ2 فرق داره؟ فرشاد نه از ماشین چیری میفهمی نه از شتاب گیری. احتمالا پیرمردی رانندگی میکنی و پراید و پورشه برای امثال تو فرقی نداره تو از 80 تا بیشتر نخواهی رفت. تیبا تیپ2 رو لوله میکنه رانا که جای خود داره!!
21:43  1396/03/08
گزارش
پاسخ دادن
hamed
0

با سلام
من 206 تیپ 2 دارم مدل 90 ماشینم دمای آب رفتش بالا تا چراغ استاپ برای چند ثانیه روشن شد و بعد فورا با روشن شدن فن پایین اومد.تو شهر هیچ مشکلی ندارم ولی هر چند وقت یه بار دما میره بالا و سریع پایین میاد موتور هم نرم کار میکنه نه لیک آب نه لرزش موتور نه قاطی شدن آب و روغن و خروج آب از اگزوز. واتر پمپ چک شده رادیات تمیز و تازه هست مهره آب تعویض شده ترموستات فابریکی 86 درجه هواگیری چندین بار انجام شده ولی مشکل هنوز پابرجاست
اگه اطلاعات دارین ممنون میشم
15:58  1396/03/08
گزارش
پاسخ دادن
آرمان
0

شیشه بالابر 206 مدل 89 سمت شاگرد از کار افتاده دیگه شیشه رو پایین نمیاره یهوویی این جوری شد.دلیلیش چی میتونه باشه؟!!!
12:34  1396/03/08
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: فرشاد 206
5

فیوز بالابر
کلید بالابر
موتور شیشه بالابر
میتونه از هر کدوم باشه
گزارش
پاسخ دادن
13:57  1396/03/08

کاربر: ترانه
9

چقدر اینجا دارید 206 رو با تیبا مقایسه می کنید. خب همه قبول داریم که تیپ 5 بهتر از تیپ 2 هست من خودم چون نقد خریدم اگر پولش و داشتم تیپ 5 می خریدم ولی نداشتم. حالا اینکه 206 با تیبا مقایسه کنید دیگه خیلی مسخره س. آخه روت می شه به کسی بگی تیبا دارم؟ ببینید هر چقدر هم که خیابون ها از 206 اشباع شده باشه هررر چقدر هم که موتور ضعیف داشته باشه بازم خیلی با کلاس تر از تیباست حداقل روت میشه اسم ماشینت و به بقیه بگی!!. شاید یه روزی تیبا یه مدلی زد که تونست توی بازار سری از سرا دربیاره و ماهم خریدیم ولی در حال حاضر که در حد رقابت نیست. تیپ 2 هر چقدرم مشکلات فنی داشته باشه نهایتش بفروشید ولی خدایی تیبا نخرید
10:24  1396/03/08
گزارش
پاسخ دادن
مانی
23

دوست عزیز که طرفدار متعصب 206 اونم تیپ2 هستی به شما رنو ساندرو استپ وی هم بدن بخوای با تیپ2 مقایسه کنی بازم تو جاده و سر گردنه میای میگی که تیپ2 هم سرعت و هم شتاب بهتری داره
این مقایسه رو باید کسی انجام بده که بی طرف باشه و از نظر فنی و علمی و موتوری اطلاعات به روزی داشته باشه اون وقت میشه بی طرفانه قضاوت کرد
بنده تیبا نداشتم ولی از یکی از دوستانم گرفتم از تهران تا مشهد رفتم و برگشتم تعادل و موتورش خیلی خوب بود به نسبت قیمتش حالا شما بیا باز بگو که شک داری به قدرت 1503 سی سی توان و قدرت موتور (اسب بخار) 80 تیبا2
بعدم شما قیمت هم مقایسه کن تیبا2 با قیمت 28 میلیون و تیپ2 با قیمت 33 میلیون
این موتوری که میگویید داره توسط مگاموتور تولید میشه یه سر به سایتش بزنید و اگه میخوایید اطلاعات بیشتر کسب کنید با کارشناسانشون صحبت کنید
در کل نظر شما محترم هست منم تجربه خودم گفتم
نظر و حرف هرکی محترم هستش
گزارش
پاسخ دادن
13:12  1396/03/08

مختار
16

آقا فرشاد قطعا اون تیبا مشکل دیسکو صفحه داشته. منم تا دیسکو صفحه فابریک رو ماشینم بود سربالایی خیلی تنبل بود ولی وقتی کره ای انداختم ماشین از این رو به اون رو شد. بعدشم توی سربالایی گشتاور خیلی نقش مهمی داره تا اسب بخار . اون تیبا قطعا مشکل فنی داشته. اطلاعات m15 در مگا موتور هست.. 82 اسب بخار نه 77. من خودم تست کردم تیبا در چه در کفی چه سر بالایی از تیپ2 عملکرد بهتری داره.اگر حرف های شما از رو صادقت باشه و خیالبافی نباشه. شمایی که حداکثر گشتاور tu3 رو روی 2800 حساب کردی نمیدونم بر چه مبنایی برام عجیب نیس تیبا هم بشه 77 اسب بخار. هر کاری کنی تیبا پر شتاب تره . فیلماشم تو نت هست تیپ2 با هر کی درگ کرده باخته
گزارش
پاسخ دادن
14:11  1396/03/08

کاربر: فرشاد 206
15

سه روز پیش فرصتی پیش اومد تا توی جاده چالوس 206 تیپ 2 رو با تیبا 2 مقایسه کنم هر دوماشین باظرفیت کامل نتایج مقایسه:
در سربالایی های تیز شتابگیری 206 سریع تر بود و تیبا کم میاورد جوری که وقتی تیبا با فاصله جلوتر میرفت و به شیب تند که میرسیدیم فاصله کمتر میشد و 206 میتونست به راحتی ازش سبقت بگیره. و
تعادل سر پیچ ها به علت نقطه ثقل بالاتر و عرض کمتر بسیار در تیبا بد بود و بازهم در سر پیچ های تند تیبا مجبور کاهش سرعت میشد.

علیرغم برتری مشخصات موتوری تیبا البته روی کاغذ باعث شد تا من رو اطلاعات سایپا شک کنم و به بررسی مشغول شدم.

نتایج بررسی شده شامل زیر است که علیرغم اینکه سایپا هیچگونه اطلاعات فنی شامل منحنی عملکرد موتور رو نداده با فرمول به عدد زیر رسیدم

توان موتور 77 اسب بخار به شرطی که گشتاور ماکزیمم درست باشه و 128 نیوتون متر باشه
فرمول
P=M*N/9549 حداکثر توان در دوری که گشتاور ماکزیمم استحصال میشه
P=M*N/11800 حداکثر توان در دور نهایی

پس تیبا سوار ها لطفا حرف از موتور به روز نزنید
گزارش
پاسخ دادن
12:39  1396/03/08

کاربر: فرشاد 206
3

در جواب مختار
تیبا صفر بود. چرا باید با دیسک و صفحه نو تو سربالایی کم بیاره؟؟ مهم اینه خیلی ها خارج ازین جمع تو اشناها و دوستان و همکارا منو قبول دارن و من اصلا تیبا رو پیشنهاد نمیکنم. چون حسابی تو ذوق طرف میزنه مگر اینکه از پشت پراید 90 به بالا پشت تیبا نشسته باشه
گزارش
پاسخ دادن
08:20  1396/03/09

محمد
0

سلام
علت سفتی پدال کلاچ چیه ؟
دنده ها نرم جا میرن
در ضمن موقع استارت موتور یه مقدار می لرزه از چیه ؟
لطفا دوستان فنی راهنمایی کنند
09:53  1396/03/08
گزارش
پاسخ دادن
علیرضا
0

سلام. بین رانا و تیپ2 کدوم با کیفیت تره؟ با دلیل و مستند بگید لطفا
20:47  1396/03/07
گزارش
پاسخ دادن
نیما
19

سلام
برو تیپ۲ بخر با کیفیت و عالیه از دید دوستان متعصب فقط کولر و کسی هم سوار ماشینت نکن چون انقدر موتورش ضعیفه که نمیکشه و صداشم زیاده وسط راه باید پیاده بشی حولش بدی... بین دوتا تیپ مختلف داری انتخاب میکنی یکی صندوق دار یکی هاج بک ... از نظر کیفیت که همه خودرو های تولید داخل در یک سطحی هستن از جنس های درجه چندم چین... تیپ۲ همون پرایده از نظر فنی اگه میخوای انتخاب کنی مقایست بذار بین تیپ۵ و رانا که حداقل از نظر فنی تقریبا عین هم هستن...
گزارش
پاسخ دادن
21:25  1396/03/07

مرتضی
1

رانا بخر من جفتشو داشتم الان هیچکدومو ندارم چون زیاد ماشین عوض میکنم میتونم بگم در کل رانا بهتره ولی اگه میخوای مطمئن شی جفتشو سوار شو امتحان کن بعد بخر
گزارش
پاسخ دادن
11:00  1396/03/08

Payman
0

داشبوردش انگار تیبا سوار شدی؟؟؟رانا از لحاظ داشبورد اصلا با تیبا قابل مقایسه نیست مدل 96 صفر سوار شدم کیفیت داخلش از پارس داشبورد جدید هم بهتره من نمیگم من درست میگم خودتون برید صفرشو ببنید اگه اشتباه بود خدا منو نبخشه.شما هم معلومه سنی ندارید بچه هستید که کار زندگی نداری همش افتادی تو این پیچ نظر میدی رانا و 206 هم هردو سه ستاره کیفی دریافت کردن
گزارش
پاسخ دادن
14:39  1396/03/08

کاربر: فرشاد 206
5

رانا داشتم خیل روغن کم میکنه ولی شتاب و ترمزش به تیپ 2 برتری داره البته همون قدر که شتابش بیشتره بیشتر هم بنزین میسوزونه حدود صدی 1.5 ال 2 لیتر بیشتر که رقم کمی نیست و بسیار بد فروشه. کیفیت اداوات داخلیش خیل ضعیف تر از تیپ 2 هست داشبورد بسیار ضایعی داره انگار تیبا سوار شدی. تیپ 2 گزینه اقتصادیه اگر عاشق شتاب بیشتری و وضعت خوبه که یه دستت نازل بنزین و یه دستت روغن باشه.
ببین دوست عزیز شتاب این دو ماشین فقط 2 ثانیه فرق داره ولی بعد 5 سال نگه داشتن رانا باید بین 3 -4 میلیون بیشتر پول سوخت بدی حالا خوددانی و ازونترف هم بیشتر پول افت مدل دست دوم.
گزارش
پاسخ دادن
12:46  1396/03/08

سهراب
9

اعتراف تلخی که وجود داره اینه که حتی بی کیفیت ترین ماشین های چینی هم در وضعیت به مراتب بهتری نسبت به خودرو های داخلی مخصوصا ایران خودرو و ۲۰۶ دارند و این به معنای کیفیت بالای خودروهای چینی نیست بلکه به معنای کیفیت بسیار پایینه خودروهای داخلیه
19:45  1396/03/07
گزارش
پاسخ دادن
تیرداد
25

لطفا اگر امکانش هست راجع به تیبا بگید که این ماشین طراحی شده در چه کشوری هست چون به نظر من بیشتر به ماشینهای هندی شبیه هست و راستش من چند روز پیش برای اولین بار سوار تیبا شدم و بعد از دیدن طراحی داخلی و داشبورد و جنس بکار رفته داشبورد واقعا خندم گرفت و مقایسه تیبا فقط باید با پراید باشه البته به نظر من پراید از نظر طراحی داخلی از تیبا شکیل تر هست
14:53  1396/03/07
گزارش
پاسخ دادن
سهراب
14

سلام دوست عزیز
همچین میگی جنس داخلی انگار برا تیپ۲ جنسش از الیاف پشم و طلا درست شده خب جرا یکم مطالعه ندارید جنس همه ماشین های داخلی از جنس بی کیفیت چین هستش یه نگاه به داشبورد تیپ۲ خودت بندازی متوجه میشی... تیبا هرچی نداشته باشه یه موتور قوی و یه شتاب خوبی داره که اونم تیپ۲ نداره ولی با این قیمت دارن میدن مردم
میخوای ۲۰۶ داشتی باشی حداقل تیپ۵ بخرید که ارزش داشته باشه وگرنه اگه میخوایید تیپ۲ بگیرید همون پراید بهتره که از لحاظ موتوری تو یه سطح هستن فقط یکم امنیتش نسبت به پراید بیشتره
گزارش
پاسخ دادن
20:24  1396/03/07

کاربر: فرشاد 206
3

دوستان محترم
ازین به بعد هرکسی پست غیر مرتبط گذاشت زحمت به خودتون بدید و لینک گزارش رو فشار بدید و دلیلشم بنوسید.
گزارش
پاسخ دادن
13:09  1396/03/08

حسین
13

سلام با خوندن کامنتها به یک نکته ی اساسی پی میبریم.تمام ماشینهای تولیدی ایران خودرو ایراد واشکال دارند.تا جایی که تندر 90 ایران خودرو نسبت به تندر 90 پارس خودرو در بازار یک میلیون ارزانتر میباشد.ایران خودرو یعنی استاد مردم شناسی چون رگ خواب مردم تو دستشه با وجود این همه ایراد باز پر فروشترین خودرو ساز در کشور است. یعنی تا امثال شماها هستیدو اشغالهای ایران خودرو را میخرید انتظار افزایش هیچ گونه کیفیتی را نباید داشته باشید.
11:34  1396/03/07
گزارش
پاسخ دادن
مرتضی
1

سلام من 206 تیپ 5 مدل 95 دارم که به دلیل کیفیت پایین هرزگرد تسمه تایم رد و سوپاپ کج کرد بعد از تعویض سوپاپ و تعمیر موتور .ماشین در حالت ایستادن و بدون گاز کمی میلرزه و صدای چیک چیک موتور بیشتر از صدای اولیه هست و تازگی متوجه شدم بیشتر از 140 تا نمیره و شتاب اولیه نداره و در سربالای هم وقتی ماشین پره خیلی کم توانه مکانیک گفت روغن عوض کن درست میشه الان چند ماه از تعمیر گذشته و درست نشده میگه کاسه فیلر اتوماتیکشه که 500 تومان خرج داره ولطفا راهنمایی کنیید اخه سوپاپ چه ربطی به کاسه فیلر داره و ماشین نو هست چه کار باید کرد
11:33  1396/03/07
گزارش
پاسخ دادن
سمیرا
4

بندازش به یه بدبخت دیگه خودتو راحت کن
گزارش
پاسخ دادن
15:55  1396/03/07

S&s
14

تیبا نگو بلا بگو خوشکل خوشکلا بگو.تیبا یه تکون تیبا دو تکون.تیبا دنده رو دنده.ای جاااانم.من حتی اسم تیبا میاد اعصابم خورد میشه چه برسه از نزدیک ببینم.واقعا رو اعصابه.ماتیز شرف داره به تیپا اوه ببخشید بپا نهههه چی بود اسمش تینا خانوم نهههه تیبااااا مردی شده واس خودش
09:56  1396/03/07
گزارش
پاسخ دادن
۲۰۶
1

دوستانی که تازه تحویل گرفتن وضعیت گیربکس چجوره؟دنده ها خوب جا میره؟صدا میده یا نه
01:49  1396/03/07
گزارش
پاسخ دادن
امير
6

پژو 206 ماشين دمده وقديميه گرون (فقط به خاطر آرم پژو)اما تيبا ماشين قشنگ وارزون
22:13  1396/03/06
گزارش
پاسخ دادن
سجاد
4

🤣🤣🤣😂
گزارش
پاسخ دادن
23:58  1396/03/06

فرشاد
6

کاملا حرفت قبول دارم مخصوصا تیبا 2 همون هاچ بکش که خیلی خوشگله اسپرت و فضای داخلش هم خیلی بیشتر از تیپ2
از پشت شبیه مزدا2 هستش
گزارش
پاسخ دادن
01:18  1396/03/07

سعید
12

از کی تا حالا تیبا جز ماشین محسوب شدهتا اونجا که من میدونمگاریه
گزارش
پاسخ دادن
09:47  1396/03/07

حسین
8

آقا سعید اطلاعاتت ببر بالاتر گاری اونی که موتورش ضعیفه گیربکسش ۴۰۵ زوزه میکشه قطعاتش چینه هیچ آپشنی نداره فقط به زوز راه میره تنها چیزی که داره یه مشت متعصب که مجبوری این تیپ۲ خریدن و دارن باهاش سر میکنن پولشون ریختن دور مال باخته واقعی هستن این گاریه نه تیبا۲ که موتور قوی و شتاب عالی داره ....
گزارش
پاسخ دادن
11:07  1396/03/07


ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
دنبال کردن نظرات فقط برای اعضا امکانپذیر میباشد. برای عضویت اینجا کلیک کنید.
 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
احمدوند t8 شهرری : من الان ۴۰ روزه از فاکتور میگزره هنوز تحویل ندادن
خدا رو شکر کنید❣️❣️ : متاسفانه افرادی که اهل ایمان نیستند😌😌😌 و از دشمنان هستند به دنبال جو سازی هستند که بگن ما که پیش فروش خریدیم از شرایط ناراضی هستیم بنده اینجا اعلام می‌کنم که آن هایی که ناراضی هستند و یا بهتر بگم لیاقت داشتن خودرو ندارن نباید ثبت نام می‌کردند شما ها لیاقت گاری دارید نه خودرو البته تعداد کم هست و گفتم اهل ایمان از شرایط پیش آمده خوشحالن و واقعا مفت هست پول خودروهای ایرانی واقعا به به چه ماشین های خوشگلی درست کردند درجواب کسی که گفت من وام جور کردم یا کسانی که طلا فروختن کسی مجبورت نکرده لیاقت می‌خواد ماشین داشتن پول بقیشو نداری انصراف بده آدم اندازه جیبش باید خرج کنه فقر نشانه بی ایمانی است توبه کنید ودراخر تشکر می‌کنم از خودروسازان کشورم که آنقدر تلاش می‌کنند من و 99 درصد افراد حاظریم برای پیشرفت هرچقدر بخوابد صبر پیشه کنیم و با افزایش اندک خودرو مخالفتی نداریم و خواستار حذف سود مشارکت هم هستیم چون من برای عشقم که میهن ایرانم و خدا همه کار میکنم❣️❣️❣️❣️❣️
T8 سنه : سلام عزیز من سوم تیر ثبت‌نام کردم ۶۰روزه ۲۶مهر فاکتور شده ۲ آبان بیمه شده ۱۶ آبان پلاک شده مدارک اومده الان سه هفته س زنگ میزنم میگن در حال حمل به اداره تحویل کرمان موتور ه امروز زنگ زدم میگن ماشین هنوز تو بم هستش فردا میرم جنت اباد ببینم چی به چیه اینا رو گفتم تا ببینید چی به چیه هر مرحله بدبختی خودش را داره درضمن مدارک دستم رسیده اما پروسه تحویل مدارک هنوز زرده یا درون رفته سبزش کنن
تکمیل وجه 29مرداد ، : وضعیت خودرو مشتری
Jj4 : ۳۱ اردیبهشت ۱۶ ابان شاسی امروز ۳ اذر بیمه ثالث و بدنه
جک جی ۴ سفید سطل ماستی : سلام من تیرماه اقساط ثبت نام بودم الان کارت خودرو و امروز سند خودرو هم رسید.
اطلس مهرسفید مشکی : عقل نداری راحتی بخدا😂
هادی : سلام منم شرایط تو رو دارم ولی اگه سود مشارکت بده افزایش تمام شاملش میشه و اگه نصف شامل افزایش بشه دیگه سود تعلق نمیگیره محاسبات کاملا اشتباهه با احترام
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احمد : سلام کسی از تیر ماه فاکتور نشد هنوز ؟
207پانا ارتقا تحویل آبان : قیمت روز کارخانه
ابوذر آریزو5FL : منم تا شب عید روش حساب نمیکردم...امروز که پیامک جریمه رو دیدم شاخ درآوردم..زنگ زدم نمایندگی تا اسممو گفتم بدون چک کردن سیستم گفت آها ماشین شما امروز تحویل اداره تحویل میشه.. مگه مریضم دروغ بگم؟؟ منم مثل شما روزی صدبار به مدیران خودرو لعنت میفرستم
ایکس33کراس ثبت نام مردادی : سلام .بنده هم برای ایکس33کراس31 مرداد تکمیل وجه کردم 28شهریور تایید لیزینگ ..تحویل سیستمی 7بهمن ...هنوز وام بانک تجارت واریز نشده
رانا پلاس : سلام داداش منم تحویل اسفندم برا منم زده فکر نکنم بتونیم حذفش کنیم تحویل اسفند لایک کنید ببینیم چندنفریم اگه دعوتنامه اومد اینجا اطلاع بدیم ممنون
ابوذر آریزو5FL : منم خیلی تعجب کردم...اما صبح که پیامک جریمه برام اومد متوجه شدم ماشینم بالای تریلیه که جریمه شده..توی خیابون کارگر کوچه فرشی مقدم جریمه شدم...زنگ زدم نمایندگی گفت امروز تحویل اداره تحویل میشه..خودم تا شب عید روش حساب نمیکردم...حالا میخوام بدونم چندروز توی اداره تحویل میمونه؟؟فکر کنم نوبتها متفاوته.. نمایندگی من 350 دهقانی تهران
Sahar : کسی ایکس 33 اتومات تحویل شهریور ،ماشین گرفته من تحویلم 18 شهریوره هنوز خبری،نیست
پیش فروش آپشنال 30مهر : باسلام دوستان تحویل شهریور کسی هست که فاکتور نشده باشده؟
فرامرز : سلام انروز تماس گرفتم باسایپا گفتن ماشین رو بردن سی ان جی...دوستان چقدر طول میکشه پیامک بیاد تحویل حضوری زدم...تحویل یکماهه بوده
اریزو 6 پرو : اریزو 6 یا 8