سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری بی ام و برای تولید باتری در چین

 

سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری بی ام و برای تولید باتری در چین

 
بی‌ام‌و برای تامین باتری محصولات برقی خود در آینده نزدیک، قراردادی به ارزش ۵ میلیارد دلار با یک تامین‌کننده باتری چینی امضا کرد.
 
بی‌ام‌و در راستای سرمایه‌گذاری برای تولید خودروی برقی، قراردادی برای خرید باتری به ارزش حدود ۵ میلیارد دلار با شرکت فناوری امپرکس (CATL) چین به امضا رساند. مارکوس دوژمن مدیر خرید بی‌ام‌و در جریان اعلام راه‌اندازی سایت تولید باتری خودروی الکتریکی CATL در آلمان گفت، که این خودروساز در سال‌های آینده ۴.۷ میلیارد دلار برای تامین نیاز وسایل نقلیه برقی خود اختصاص خواهد داد.
 
این قرارداد علاوه بر نمایش حضور فعال و سرمایه‌گذاری بی‌ام‌و در عرصه تحقیقات باتری، تمایل این شرکت را به کسب مولفه‌های کلیدی در ساخت خودروهای برقی آینده نشان می‌دهد. همچنین امضای این قرارداد، توانایی چین را در تولید پیل (سلول) باتری خودروی الکتریکی در سطح جهانی و با قیمت مناسب به نمایش می‌گذارد.
 
 
کارخانه CATL آلمان در منطقه تورینگیا واقع خواهد شد و مرحله اول این پروژه با حدود ۲۸۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری آغاز به کار خواهد کرد. تقریبا ۱.۷۵ میلیارد دلار، ارزش باتری‌های سفارش داده شده توسط بی‌ام‌و است که در این سایت تولید خواهد شد.
 
رابین زنگ، رئیس CATL در این زمینه گفت :
 
ایده ما، ساختن کارخانه‌های بیش‌تر است. ما می‌خواهیم نیاز تمامی تولیدکنندگان خودرو را در اروپا تامین کنیم. اگر پروژه تورینگیا موفق باشد، در آینده می‌توانیم مکان‌های دیگری نیز در نظر بگیریم.
 
در حال حاضر بی‌ام‌و باتری خودروهای برقی خود را از طریق دو منبع مختلف تامین می‌کند، اما این خودروساز در حال بررسی مشارکت با شرکت سوم است و بحث در مورد هشت تولیدکننده باتری دیگر نیز ادامه دارد. خودروساز آلمانی تأیید کرد که این شرکت در کارخانه CATL در آلمان سرمایه‌گذاری کرده است، هر چند که هر دو شرکت میزان سهم مشارکت خود را افشا نکردند.
 
بی‌ام‌و امیدوار است که خودروهای آینده تولیدی این شرکت با تجهیز به پکیج باتری نسل آینده و استفاده از این پلاگین‌ها قادر خواهد بود با تنها یک‌بار شارژ محدوده رانندگی تا ۷۰۰ کیلومتر و تنها تا ۱۰۰ کیلومتر در خودروهای پلاگین هیبریدی طی کنند. در همین راستا بی‌ام‌و مدتی پیش اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تا اوایل سال ۲۰۱۹، مرکز تخصصی سلول باتری را با ۲۰۰ کارمند در مونیخ راه‌اندازی کند. 
 
 
 

منبع (source)

zoomit


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بی ام و






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
اهواز 49 نظر
Fx *Khani 14 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Bac x3 سفید : ثبت نام ۱ اسفند ۱۴۰۲ امروز فاکتور شد
سجاد : چیکار کنم تند رانندگی نکنم مرض دارم انگاری هرکاری میکنم نمیشه از بچگی هم پشت فرمون بودم دست فرمونمم خیلی خوبه اما نمیتونم یواش برونم راهکاری چیزی ندارید ؟
اسمعیل مقدم : سلام ساینااس ۸۵ گانه پیش فروش ثبت نلم کردم بهم گفتن هفته چهارم شهریورپیامک برات میاداحتمال دارد پیامک زودبیاد برج اسفند ۱۴۰۲ ثبت نام کردم
شریفی : خدایا باید چکار کنیم که خودرومون بدن تحویل چقدر باید منتظر باشیم
شکیلا : سلام وقت بخیر ماشین شاهین g جا آب رادیاتورش کجاست لطفاً راهنمایی کنید
چانگانم : 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
چانگان cs55 : شما چه تصمیمی دارین؟ واقعا میخواین چیکار کنین؟
رویا : داخل گوگل پیگیری وضعیت خودرو سایپا را سرچ کنید و شماره پذیرش و درخواست وارد کنید براتون میاره یا می تونید با شماره 096550 تماس بگیرید
55کوفتی : امروز تماس گرفتم سایپا کارشناس میگه باید تامین وجه بشه بعد سفارش بدند میگه پس واسه چی زدید فوق العاده بهار میگه دیگه شرایط همین بوده دیگه کشور هم که صاحبی نداره کمپانی سایپا میاد گند میزنه به زندگی یه عده آدم میگه امتیاز شما محفوظ میمونه گند بزنم تو اون امتیاز . اولین بار بود من با سایپا کار کردم اشتباه از خودم بود کمپانی که برای آبروی خودش بعد از این همه مدت ارزش قائل نیست چی انتظاری می‌ره حالا منتظر باشید شاید مونتاژی. بهمون رسید یعنی چی من برای خودروی وارداتی ثبت نام کردم نه مونتاژ ببخشید که انرژی منفی میدم ولی واقعا متاسفم که تو کشوری هستم که انقدر زندگی افراد وحق و حقوق شوم پشم نمی‌دونم باید الان چی کار کنم باماشیی که فروختم مفت و پولی که بیهوده خوابوندم الآنم به من بیلاخ هدیه میدند
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
وحید : داداش ماده جدیدی اومده😅
تیرماه لاینر دار : مرتب تماس بگیرید ببینم کی میخوان دعوتنامه بفرستن این خرداد تمام شد
151 تحویل تیرماه بالاینر : اقا این دعوتنامه لاینر تیرماه کی میفرستن؟
207 ارتقا تحویل مهر : فکنم 2 ماه
عرفان : کاملا درسته باید حضوری بریم
احسان : شمع وایر حتما عوض کن بوش بنداز
اسفندنیمه اخر : یاساینایاهیچ شعارماست
تیر با لاینر : شایان بهاری فردا هم منتظر اخبار فاکتور شدنه وانت پراید اپشنال از جنابالی هستیم حتی به دروغ
یاری کار : سلام بر بهاری عزیز مرد غریب و تنها. زشته دیگه مسخرش نکنین
فرزاد : امشب شایان بهاری یا خیلی محبوب شده یا دارید ادا درمیارید مسخرش میکنید زشته بخدا گناهداره