اجرای جدی طرح نوسازی با افزایش تولید تجاری ها

 

اجرای جدی طرح نوسازی با افزایش تولید تجاری ها

 
افزایش 3.75 برابری تولید خودروهای تجاری درسال جدید در حالی برنامه ریزی شده که خودروسازان امیدوار به افزایش تولید با تکیه بر نوسای ناوگان تجاری هستند.
 
بر اساس برنامه ریزی وزارت صمت که ازآن تحت عنوان برنامه جهش تولید یاد می شود، مقرر شده تا در سال ۹۹ تولید خودروهای سواری و وانت با افزایش ۴۵ درصدی به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه برسد و تولید خودروهای تجاری نیز 3.75 برابر شود.
 
همچنین قرار است در بخش خودروهای تجاری تولید 30 هزار دستگاه خودرو در سال 99 محقق شود در حالی که سال گذشته تنها هشت هزار دستگاه از این خودروها به تولید رسید. 
 
بر اساس آمارهای ارایه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، طی سال گذشته ۷۲ هزار و ۱۹۷ دستگاه انواع محصول تجاری سبک و سنگین توسط تجاری‌سازان خصوصی و همچنین شرکت‌های وابسته به خودروسازان نیمه دولتی به تولید رسید که نشان دهنده افزایش ۱۴.۵ درصدی تولید تجاری‌ها نسبت به سال ۹۷ است.
 
آمارها گویای آن است که تا پایان سال 98،  سه هزار و 251 دستگاه انواع کامیون، کامیونت و کشنده در کشور به تولید رسیده که نسبت به سال پیش از آن کاهش بیش از 67 درصدی داشته است به طوری که ایران‌خودرو تولید هزار و 216 دستگاه را به خود اختصاص داده‌ که نشان‌دهنده کاهش تیراژ 3.8 درصدی بوده و سایپا نیز تنها 638 دستگاه از این مدل خودروهای تجاری در سال اخیر تولید کرده که در مقایسه با سال 97، 80 درصد کاهش داشته است. 
 
در آمار تولید اتوبوس طی سال اخیر 535 دستگاه تولید شده که نسبت به سال 97 کاهش 6 درصدی داشته در مجموع هزار و 48 دستگاه مینی‌بوس و میدل‌باس در کشور تا پایان سال 98 به تولید رسیده که در مقایسه با 97، از کاهش 37 درصدی حکایت دارد. این آمار نشان می‌دهد تولید اتوبوس و مینی‌بوس و میدل‌باس در بخش تجاری‌ساز این شرکت (ایران خودرودیزل) بیش از 22 درصد کاهش نسبت به 97 داشته است. در واحدهای تجاری‌ساز گروه سایپا نیز تیراژ اتوبوس، مینی‌بوس و میدل ‌باس تا پایان سال گذشته، 236 دستگاه بوده است. 
 
کاهش تیراژ تولید تجاری ها در سال گذشته در حالیست که مقرر بود نوسازی ناوگان تجاری ظرف زمان سه‎سال رخ دهد در حالی که برای نخستین بار نوسازی این ناوگان در اسفندماه 96 و از سوی معاون‎اول رئیس‌جمهوری به‎طور کامل شرح داده شد.
 
بر اساس برنامه ریزی ها قرار بود این طرح از سال 97 آغاز شود و طی سه سال از آن تاریخ به سرانجام برسد و تا پایان سال 99 به اتمام برسد که بر اساس آن 202هزار خودرو سنگین و نیمه‌سنگین فرسوده از جاده‌ها خارج و نمونه‌های به‌روز و استاندارد وارد ناوگان کشور شود.
 
اما با گذشت مدت زمانی طولانی به دلیل تحریم ها و همچنین خروج شرکای خارجی این طرح وارد فاز اجرایی نشد و اجرای آن به سه سال آینده واگذار شده در حالی که اگر نوسازی با برنامه‌ای مدون از اوایل سال 97 کار خود را آغاز می‌کرد، امروز حدود نیمی از آن طی شده بود و حداقل 100هزار دستگاه از خودروهای سنگین با گذشت حدود دوسال از اجرای این طرح نوسازی شده بودند. 
 
به گزارش خودروکار، حال با برنامه ریزی وزارت صمت مبنی بر افزایش تولید خودروهای تجاری و همچنین پیش بینی عرضه 12 هزار دستگاه انواع خودروهای تجاری و سنگین در سال جاری از سوی ایران خودرو و رسیدن این تعداد به 23 هزار دستگاه در سال 1400 به نظر می رسد که نوسازی ناوگان تجاری در سال جاری با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.
 
این در حالیست که مقرر شده با عقد تفاهم نامه و قرارداد با بهره برداران و پرداخت وجه اولیه قرارداد برای تزریق به شبکه تامین، برنامه تولید خودروهای تجاری و سنگین با نظم و یکنواختی بیشتری صورت خواهد گرفت و ایران خودرو دیزل نیز آمادگی خود را برای اجرایی کردن نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اعلام کرده است.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , طرح نوسازی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا وی ۴ سامانه : سلام من تحویل 5 فروردین هستم 8 خرداد فاکتور شدم 10 خرداد تخصیص پلاک شدهو 12 خرداد هم بارگیری نمایندگی گفت 4 شنبه میاد از مشهد تکمیل 5 برج 10
چانگان cs55🤠 : سلام ،ظرفیت تکمیل هست من خودم پرسیدم از سایپا
شاهین : سلام وقت شما بخیر میشه بگین برای چه فصلی بودین که الان دعوت نامه اومده؟
بهنان : سایپا غلط کرده بعدش هم شکایتشون میکنیم تا ریالراخر ازشون میگریم
الله : دمت گرم داداش خوش خبر باشی همیشه
J4 مشکی : رنگ مشکی فقط داشتن،رنگای دیگشون کمه ایناهم والا زاییدن توش،یدفه جلوشو گرفتن لامسب نمیاد که،میگن تو حمله
علی s5 : سلام 20مهرماه ثبت نام 24/2/1403شاسی امروز جهت تحویل زنگ زدند انشاالله به زودی همگی تحویل بگیرید
استاد : سلام بر همگی بنده هفته اخر اسفندم امروز متوجه شدم قیمت کارخانه تعقیر کرده ایا این افزایش قیمت شامل ما میشه
اتومات : دای ارش تو چرا فاکتور نشدی سخا کی تحویل دادی ۲۱ هم میگن فاکتور شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
صادق دوگانه تابستان 1403 : سلام عزیزم مال من ک تابستان هست ، اینجور که دست اینهاست حالا حالاها منتظر نیستم
اتومات تیر : سلام ببخشید منم 31تیرهستم هنوزبرام دعوتنامه تکمیل وجه نیومده،مگه واسه شمادعوتنامه تکمیل وجه اومده که منتظرفاکتورهستین؟دنده ای هستی یااتومات؟
مجید : سلام قیمت تمام شده چقدر بوده
دوگانه دی : سلام تکمیل وجه من 28 آذر بود میگفتن امروز فاکتور میشه آما هنوز نشده
محمد : سلام سورن دوگانه تحویلی پاییز 403 چرا پیامک نمیاد کسی اطلاع داره کی پیامک میفرستن خبر بدید ممنون
پارس ای ال ایکس : سلام کسی خبرداره تاکی فرصت داریم ماشین انتخاب کنیم پول واریژکنیم
207اتو اسفند : حداقل 2 ماه دیگه اسفند دی فاکتور نشده
میلادسورون دوگانه تحویل اسفند : 10/3فاکتور شده مطمعنی
کیوان : سلام کسی امار کامیونت جک اراز 5300 داره؟! چجور ماشینایین ؟!
سورن دوگانه موعد 30 دی : دوستان سورن دوگانه 10/3 فاکتور شده یعنی 3 روز پیش فاکتور شد الان زده 51500 کسورات یعنی چی؟