مرسدس AMG با توربوشارژر برقی مشکل تاخیر توربو را رفع می‌کند

 

مرسدس AMG با توربوشارژر برقی مشکل تاخیر توربو را رفع می‌کند

 
مرسدس بنز و شاخه اسپرت‌ آن یعنی AMG برنامه‌های جامعی را برای عرضه مدل‌های برقی شده (هیبریدی و تمام الکتریکی) تدوین کرده‌اند و قصد دارند در سال‌های پیش رو محصولات خود را با پیشرانه‌های پاک راهی بازار کنند.
 
 
SLS AMG Electric Drive اولین محصول تمام الکتریکی بخش AMG در سال 2013 معرفی شد
 
برای تحقق این هدف، مرسدس AMG مدل‌های متعلق به سری 73 را با پیشرانه هیبریدی 800 اسب بخاری تولید خواهد کرد. یکی از مواردی که سبب شده خروجی این پیشرانه به چنان رقم شگفت‌انگیز برسد، استفاده از توربوشارژر برقی است.
 
این توربوشارژر با همکاری شرکت Garrett Motion توسعه یافته و تکنولوژی آن در حقیقت از خودروهای فرمول یک الگوبرداری شده است. در طراحی این توربوشارژر مهندسین AMG مزایای توربوشارژرهای کوچک را با مزایای نمونه‌های بزرگ‌تر ترکیب کرده و محصولی کارآمدتر را به وجود آورده‌اند.
 
 
آنطور که AMG وعده داده، توربوشارژر برقی جدید و پیشرفته پدیده تاخیر توربو یا همان توربولگ را برطرف خواهد کرد. حتما خواهید پرسید این مشکل شایع چگونه از بین می‌رود؟
 
در پاسخ باید گفت مهندسین AMG از یک موتور الکتریکی کوچک در شفت توربوشارژر – بین چرخ (پره) توربین از سمت اگزوز و چرخ کمپرسور از سمت هوای تازه – استفاده کرده‌اند. این موتور اندازه‌ای در حدود 1.6 اینچ (4 سانتی‌متر) دارد و قبل از رسیدن جریان گازهای اگزوز، چرخ کمپرسور را به حرکت وادار می‌کند.
 
 
با اتکا به این شیوه تاخیر پاسخ دهی که در توربوشارژرهای معمولی رایج است، حذف شده و موتور در هر دوری واکنش‌های سریع‌تری را نسبت به فشرده شدن پدال گاز از خود نشان می‌دهد.
 
به گفته AMG، توربوشارژر برقی به موتور درون‌سوز کمک می‌کند در دورهای پایین‌تر گشتاور بیشتر داشته باشد؛ به همین خاطر عملکرد موتورهای مجهز به آن در مقایسه با موتورهای توربوی معمولی تا حد قابل توجهی بهبود می‌یابد.
 
 
توربوشارژر برقی AMG می‌تواند به سرعت شگفت‌انگیز 170 هزار دور در دقیقه برسد
 
هنوز مشخص نیست که دقیقا کدام مدل از مرسدس AMG برای اولین بار به این تکنولوژی پیشرفته تجهیز خواهد شد، اما با توجه به اطلاعات شرکت Garrett می‌دانیم که از سال آینده توربوشارژر برقی به اتومبیل‌های خیابانی راه پیدا خواهد کرد. از این رو شاید AMG GT 73 سری سیاه (Black Series) یا نسل جدید یکی از مدل‌های دیگر نخستین مدلی باشد که از توربوشارژر برقی AMG سود خواهد برد.
 
پیش‌تر آقای توبیاس موئرس مدیر فعلی بخش AMG که از اول آگوست به استون مارتین نقل مکان می‌کند، گفته بود سری سیاه از لحاظ موتور «چیز متفاوتی» خواهد داشت.
 

source

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مرسدس AMG






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا دستی تبدیل به V1p : از فردا میرم تو تاخیر جریمه بنظرتون روزی چقدر هستش؟
ساناز : سلام قشنگ ها امروز باز دعوتنامه کوییک اس آمد که من نمیخوام من فقط ماشین خودم میخوام خلاص
دوست : همون کوئیک معمولی هست با طرح جدید صفحه نمایش جدید که میگن ۸۵ گانه . قیمت ۲۸۰ تا ۲۹۰ عجول نباشید اسفندی ها صبر کردین تا دوسال یک ماهم صبر کنید دوگانه بگیرید اینا منتظرند تسلیم شیم .صبر کنیم دوگانه را میگیریم
جعفر : سلام جای فیلتر کابین مزدا وانت کجاست
تارا v1 پلاس : سلام تو کاستومر لینکش از طریق پیام براتون ارسال میشود یا تو گوگل سرچ کنید میز خدمت ایرانخودرو
اسفندی : سلام دوستان یه سوال داشتم الان کوئیک sاستاندارد ۸۵ گانه اومده کلا چند تموم میشه واسمون؟ بنظرتون میصرفه بگیریم؟
تبدیل : سلام شما تاریخ تحویلتون کی هست؟؟
مهسا : سلام دوستان . ١۴٠٣/٠٣/٠٨ فروش فوری تارا v١ پلاس واریز کردم. امروز رفتم نمایندگی قرارداد امضا کردم. از کجا بفهمم تحویل کی هستم؟ صدور فاکتور رو کجا اعلام می کنه؟
مهسا : سلام دوستان . ١۴٠٣/٠٣/٠٨ فروش فوری تارا v١ پلاس واریز کردم. امروز رفتم نمایندگی قرارداد امضا کردم. از کجا بفهمم تحویل کی هستم؟ صدور فاکتور رو کجا اعلام می کنه؟
علی : دوستان همون تکمیل وجه سبز بشه یعنی شاسی شده چون پیام نیومده تی 8پنج12
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمدرضا : دو ماه تاخیر داره تا تحویل بگیری
اسفندی : ببخشید اشتباه تایپ شد تکمیل وجه118 اومده چرا
ساندرویی : از نمایندگی تماس گرفتند،وگفت درطرح جدید6دستگاه کوییک گذاشتند ،که یکی رایگان ،یکی 67 میلیون ،مابقی هر دستگاه 297 میلیون باید پرداخت کنی
زهرا : کی بهتون گفت فکس کنید
محمد حسن : داداش نکن این کارو، به خدا نابود نیشی، حداقل دیگه الان وقتش نیست، قیمت ناتکوین چندبرابر شده، تعدادش هم خیلی زیاده، پس تا یه جایی رشد میکنه و بعدش یا استپ میکنه یا ریزش
تسفندی : سلام چرا تکمیل وجه ا18 اومده؟ داستان چیه؟
افزایش قیمت : افزایش شدید قیمت خودرو و سکه و دلار در راه است فریب نخورید
داداشی : میلت چی بوده تا خودم درستش کنم
مریم کوییک پلاس اتومات : به من که گفتن حداکثر تا سی روز تحویل میدن
سورن دوگانه 100 تکمیل وجه 2 دی : سلام،تکمیل وجه 28 آذر دوگانه کسی امروز فاکتور شده؟