دو عامل کاهش تقاضا در بازار خودرو/ شکست مقاومت برای خرید خودرو چه زمانی اتفاق می افتد؟

 

دو عامل کاهش تقاضا در بازار خودرو/ شکست مقاومت برای خرید خودرو چه زمانی اتفاق می افتد؟

 
در حالی این روزها شاهد تورم در همه بازارها از جمله بازار خودرو هستیم که کاهش قدرت خرید در کنار افزایش تورم این بازار را به کما برده و تقاضا نیز وارد پوسته سخت خود شده است و در این شرایط این پرسش مطرح می شود که علاوه بر این اتفاقات، چه عواملی به کاهش تقاضا در بازار خودرو دامن زده است.
کاهش تقاضا در بازار خودرو تقریبا از اسفندماه و با شیوع ویروس کرونا آغاز شد و حال با گذشت 4 ماه از سال و با تداوم شیوع این ویروس این رکود همچنان در بازار ادامه داشته و منجر به صفر شدن تقاضا و قفل شدن معاملات شده است.
 
فعالان بازار معتقدند در سال جدید و با وجود اعلام قیمت جدید خودروها با این که شاهد افزایش ناگهانی قیمت خودرو در بازار بودیم اما با این حال تقاضای واقعی در بازار وجود نداشت که یکی از اصلی ترین دلایل این امر، کاهش قدرت خرید بوده این در حالیست که نبود ثبات اقتصادی و همچنین مشخص نبودن وضعیت بازار نیز از دیگر دلایلی بود که به کاهش تقاضا در بازار دامن زد.
 
در روزهای گذشته و پس از پایان فرصت سه ماهه خودروسازان برای تجدید نظر در قیمت های جدید با توجه به تورم بخش خودرو و همچنین اعلام تورم این بخش از سوی بانک مرکزی، زمزمه های افزایش قیمت خودرو در فصل تابستان دوباره مطرح شده اما با این وجود به دلیل نوسان نرخ ارز و افزایش بی رویه قیمت دلار و تاثیر آن بر بازار خودرو، این بازار همچنان بدون مشتری مانده و تقاضا در این بازار به شدت کاهش یافته است.
 
هرچند همزمان با فروش فوق العاده و همچنین طرح های پیش فروش خودروسازان، شاهد بیدار شدن تقاضای خفته بازار و ثبت نام های میلیونی بودیم اما این بازار تنها به ثبت نام خودرو ومحدود شد و به بازار کشیده نشد که این امر نشان داد تقاضای واقعی در بازار وجود نداشته و هیجانات مقطعی منجر به ایجاد تقاضاهای کاذب شده بود. 
 
این روزها با مطرح شدن افزایش و اصلاح دوباره قیمت خودروها پیش بینی می شد که بازار خودرو با تحریک تقاضا روبرو شود اما به گفته فعالان بازار، این امر هم نتوانست شوکی به روند معاملات وارد کند چرا که انتظار برای برگزاری دوره های بعدی پیش فروش مانع از ایجاد تقاضا در بازار شده است.
 
در کنار این موارد نباید از تاثیر چشمگیر قیمت ارز بر بازار خودرو و نوسانات قیمتی آن نیز چشم پوشی کرد. در شرایطی که قدرت خرید به شدت کاهش یافته، افزایش حتی ۵ میلیونی قیمت ها در بازار خودرو به کاهش تقاضا منجر خواهد شد و در این شرایط متقاضیان خودرو به دنبال تامین نیاز خود از کارخانه خواهند بود که بر این اساس شاهد کاهش معاملات در بازار خودرو خواهیم بود.
 
با این روند ضروری می رسد با هدف شکست مقاومت خرید از سوی خریداران، بازار به فکر چاره باشد.
 
به گزارش خودروکار، کاهش قدرت خرید از یک سو و افزایش بی رویه تورم از سوی دیگر این روزها بازار خودرو را بیشتر از هر وقت دیگری به رکود کشانده و پیش بینی می شود این روند تا زمان پیش بینی راهکارها و مشوق هایی برای ترغیب مشتریان ادامه داشته باشد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اسیv4 : والا ما ما هم ۳فروردین بود خبری نیست
تحویل ۱۵ خرداد v1p : ۳۶ درصد سالانه، ولی فکر کنم روزهای تعطیل رسمی رو ازش کم میکنن
J4 مشکی : J4 مشکی ثبت نام ۱ اردیبهشت فاکتور و شاسی ۱۲ اردیبهشت بیمه و پلاک ۱۷ اردیبهشت ارسال مدارک ۱۹ اردیبهشت کارت و سند تا ۲۸ رسیدن خودشون میگن یک ماه بعد شاسی تحویل میدن،ولی خبری نیس...ی عده ۲۵ روزه تحویل گرفتن
محسن x5 : سلام دوستانی که ثبت نامی ۱۷ بهمن ایکس ۵ بودن با موعد تحویل ۳.۱۳ لطفا اطلاع بدن اگر شاسی شده ماشینشون یا اینکه خبری جدیدی از بابت فاکتور شدن دارن ممنون
حسین : شماره ای که تماس گرفتید رو به بگید ماهم تماس بگیریم
ه ایماs5 : تکمیل وجه ۲۲برج ۸ بوده تحویل ۲۲ برج ۱۱ هنوزماشین فاکتور نشده ۴ ماه تاخیر خورده ۱ میلیاردپول گرفتن من الان ۷ ماهه ماشین ندارم
S3 ابان : سلام.من همین الان تحویل گرفتم. سالن پر بود از اس ۳ ثبت نام ۹ابان شاسی ۲۸اسفند بیمه ۱/۲۰
T8و T9 : ثبت نام ۱۷ بهمن ۷ خرداد پلاک شده و ارسال مدارک سبز شده چراغ تحویل مدارک زرد چراغ تحویل خودرو قرمز ولی امروز مرا قافل گیر کردن ساعت ۲ بعد از ظهر امروز تماس گرفتن اقا بیا تحویل بگیر ، رفتم و از تریلی پیدا کرده تحویلم دادن با مدارک و بیمه و سند ایشالله نوبت همه عزیزان
S3 بجنورد 13 آبان : مبارکه، برای جریمه دیرکرد اقدام کردین؟
تارا v1p : بعید میدونم کاش حداقل با چند هفته تاخیر بهت بدن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : نه داداش اینا که جواب قطعی نمیدن هی میگن گواهینامه تون را اعتبار کنید فکس کنید شاید درست بشه .من چند بار زنگ زدم چند نفر گفتن درست میشه چند نفر هم گفتن درست نمیشه
207دستی سقف فلز : تکمیل 18 دی فاکتور شدم،
حمید : سلام ماشین تحویل گرفتی بیمه داره یا خودمان بیمه کنیم
4723 : ظاهرا همه با افزایش قیمتش کنار امدین که منتظر فراخوانین اول باید قیمت اصلاح شود بعد فراخوان
Auto RR : پیام من رو دوباره بخون طاها جان. گفتم سایپا تا اردیبهشت ماه دعوتنامه فرستاده.نگفتم پارس خودرو
عبدی : سلام دوستان زمستانی که پیامک برایشان نیامده لطف کنند تیک را بزنند ببینیم برای چند نفر نیامده سپاس
علی‌ازایلام : در جواب ‌کابرعزیز‌‌مراد207جانبازن‌من‌هم‌تحویل‌15اسفندخبری ازش نیست
سعید fx : سلام امروز زنگ زدم صدای مشتری گفت مجوز خروج خورده منتظر بارگیریه 23 بهمن قرار دادم هستش
Mohammad : ماشین تحویل پیمانکار حمل شده جهت ارسال به نمایندگی
Asadx55 : مال من هم تو تخصیص مونده