خودرو از سال آینده با قیمت آزاد عرضه می‌شود 

 خودرو از سال آینده با قیمت آزاد عرضه می‌شود

 

معاون وزیر صمت گفت: در سند جدید خودرو که تا پایان سال ابلاغ می شود، نقش تنظیم گری و نظارت بر عهده شورای رقابت و تعیین قیمت بر عهده خودروساز خواهد بود و وزارت صمت نیز سیاستگذاری می کند.

منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت اظهار کرد: در وزارت صمت، قانون ساماندهی خودرو با تکالیف و راهکارها در هشت بخش تدوین و برای هر بخش آن آئین نامه‌ای تهیه شده است.

وی افزود: سند خودرو یک سندی راهبردی است که ۷۰ درصد آن در همه دولت‌ها مشترک بوده و باقی حاصل نگرش وزرای صمت هر دوره بوده است.

معاون وزیر صمت قانون ساماندهی صنعت خودرو را به دلیل الزام به اجرا از سند راهبردی متمایز دانست و گفت: با تهیه قانون صنعت خودرو، از عدم تطابق‌ها جلوگیری و شفاف سازی صورت می‌گیرد.

منطقی بیان کرد: دولت سیزدهم توجه خوبی به خصوصی سازی داشته و جلسات متعددی بین وزارت اقتصاد و صمت در این خصوص برگزار شد تا چشم انداز نوآورانه‌ای تنظیم و از مونتاژ به طراحی محصول دست یابیم.

وی با تاکید بر نظارت ۳۲ نهاد بر واردات و خصوصی سازی تصریح کرد: وزارت صمت، اقتصاد، استاندارد، گمرک، پلیس و.. از جمله نهادهایی هستند که در حوزه واردات تصمیم گیر هستند و در جلسات مختلف مشورتی به سند جامع و تبدیل آن به قانون همکاری دارند.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در خصوص بحث قیمت گذاری شورای رقابت گفت: در سند جدید، نقش تنظیم گری و نظارت را برای شورای رقابت در نظر گرفتیم که تا آخر امسال هم ابلاغ می‌شود، قیمت باید توسط خودروسازها تعیین شود و وزارت صمت نیز سیاستگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت خودروسازی و عدم دخالت در تصمیمات خودروسازها گفت: شفافیت در مقطعی از زمان رخ می‌دهد که محیط آرام اقتصادی حاکم باشد نه در دوره متلاطم که برای ساماندهی وضعیت مجبور به راه حل های آنی هستیم، از این رو با عدم دخالت دولت بایستی مدیران خوب و کاربلدی را برای تصمیمات بزرگ خودروسازی‌ها تعیین کرد تا از مونتاژ به تولید قطعه با کیفیت و ورود به بازار جهانی برسیم.

وی اظهار امیدواری کرد که با مشارکت راهبردی طرف‌های خارجی فعالیت‌های تولید خود را در حوزه برقی سازی خودرو در فازهای مختلف گسترش دهیم.

 

منبع

ایران جیب

 

 

برچسب : خودرو , قیمت , بازار ایران , آزاد , عرضه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی s5 : سلام 20مهرماه ثبت نام 24/2/1403شاسی امروز جهت تحویل زنگ زدند انشاالله به زودی همگی تحویل بگیرید
استاد : سلام بر همگی بنده هفته اخر اسفندم امروز متوجه شدم قیمت کارخانه تعقیر کرده ایا این افزایش قیمت شامل ما میشه
اتومات : دای ارش تو چرا فاکتور نشدی سخا کی تحویل دادی ۲۱ هم میگن فاکتور شده
بابک : درود .ماشین ما هوندا است و ور دنده پنج خیلی صدا میده و ماشین میلرزه
محسن : باسلام کاربر با نام ساناز، خواهشا اسم کاربریتون رو عوض کنید،اینجا جمع شدیم یه تبادل نظری راجب به ماشین بکنیم ، بعضیا با حرفای مسخرشون خطاب به یه اسم صرفا مونث، حالمونو بهم زدند،چقدر ندید پدید و چندش
محمد : چقد مسخره ما 20 اسفند ثبت نام کردیم گفتن شاید تیر ماه بدیم از شما ده روزه دادن
S5 : امروز بعد ۳ هفته پلاک شد اما ارسال مدارک زرده. توی جاده ساوه امروز چندتا تریلی اس ۳ و اس ۵ داشتن میومدن سمت تهران. ما حدود ۷ تا تریلی دیدیم
J4 سفید : قرارداد ۱۰ اسفند هنوز تکمیل وجه زرده و خبری نیست
مهدی : سلام اول که مبارک باشه بعد هم شما چه تاریخی تکمیل وجه کردید؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا : سلام درسته قیمت کوییک را خیلی خوب گذاشتن
توصیه کارشناسی : فروش خودرو = ضرر وزیان و باخت هر کی داره نفروشه در نیمه دوم سال قیمتها طوفانی خواهد شد
کارشناس ایران خودرو1403 : تولید خودرو به شدت کاهش یافته و احتمالا خودروهای ثبت نامی 1403 موعد تحویلشان به سال 1404 خواهد کشید
مش غلوم حسین : نه داداش افزایش قیمت شامل حال شما نمیشه و قانونا هم نباید بشه
رانا : یکیه فرقی نداره
بهنان : سلام خسته نباشید ساینا دوگانه سوز هم سود مشارکت داشت هم سود تاخیر اگر هم ندادند با هم شکایت میکنیم درسته که حساب کتاب نیست ولی حق گرفتنی
آرش : منم همین شرایط دارم اسناد هم دستم رسیده ولی خبری از تحویل ماشین نیست
تبدیل به سورن : سلام دوستان عزیز کسی اینجا هست که سورن فاکتور شده باشه
رانا : سلام دوستان،سود تاخیر کسایی که تبدیل نزدن بیشتر از کسایی که تبدیل زدن یا یکیه؟
اتو سعید : سلام به همه دوستان اتو سعید هستم امروز فاکتور شدم تکمیل وجه 25اذر ایشالله مشکی شروع شد و تا آخر آذر رو همه فاکتور کنن😋