نظرات : مصطفی_1980

نام کاربری
تاریخ عضویت
آخرین فعالیت
تعداد نظرات
تعداد آگهی ها



نام مقالهمتن نظر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 10) سانروف‎ها معمولاً شفاف هستند درحالی‎که مونروف‎ها را رنگی می‎سازند. در حقیقت مونروف نوع خاصی از سانروف است. امروزه عموماً تنها به سانروف‎های شیشه‎ای داخلی، مونروف گفته می‎شود. هر سانروف شیشه‎ای با قابلیت باز و بسته شدن به‎صورت کشویی بین سطح خارجی و داخلی سقف، مونروف نام دارد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 12) تفاوت عمده آنهادر این است که در سیستم AWD نیرویی که به هر چرخ منتقل‎می‎شود به‎طور الکترونیکی تحت کنترل است. بر خلاف سیستم 4WD که مخصوص حرکت خودرو در مسیرهای ناهموار و خارج از جاده است، این سیستم مخصوص حرکت خودروها در جاده است
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 13) گزینه همه موارد صحیح است
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 14) ب
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 14) 8
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 15) توقف در روزهای زوج هفته ممنوع
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 16) ضریب ایمنی بالاتر، عدم ورود اشیاء ریز به داخل تایر، عدم وجود پنچری
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 17) سیستم‎های منومتیک با اهرم‎های تعویض دنده در پشت غربیلک فرمان و دسته دنده‎های مخصوص این سیستم فرصت کم و زیاد کردن دنده‎ها را برای راننده فراهم کرده‎اند. گیربکس‎های منومتیک می‎توانند همانند یک جعبه‎دنده اتوماتیک عمل کنند و اجازه دهند که سیستم کامپیوتری نسبت به تعویض دنده‎ها اقدام کند.
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 17) 7
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 18) سواری خودروو-قیمت خودرو-ایمنی-طراحی خودرو-شرکت سازنده-مصرف سوخت
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 19) 0BMW-X5-M
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 20) اساس کار آینه‏‎های الکتروکرومیک به‏‎گونه‏‎ای است که وقتی‏‎که نور با شدت بالا به آینه می‏‎تابد، رنگ آینه به‏‎صورت اتوماتیک تیره می‏‎شود. تیره شدن رنگ آینه باعث ضعیف شدن بازتاب نور می‏‎شود و در نتیجه چشم راننده از آزار نور مستقیم درامان می‏‎ماند
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 21) عدد اول بیانگر سری اتاق و دو رقم دیگر بیانگر حجم موتور است
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 22) کمپانی فراری. این لوگو نشان خلبانان ACE ایتالیایی است. به خلبانانی که در جنگ جهانی اول 5 فروند جنگنده دشمن را منهدم کرده بودند، لقب ACE می‎دادند. این نشان به درخواست مادر یکی از همین خلبانان بر روی اتومبیل‎های مسابقه‎ای این کمپانی نصب گردید.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 23) اولین سوپرمینی،فیات 500 بود که در سال 1957 تولید شد
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 24) هنگامی که فرایند پارک خودکار آغاز شود، سیستم کامپیوتری خودرو، کنترل فرمان را ضمن این‌که ماشین در کنار خودروی جلویی قرار دارد، بر عهده می‌گیرد. در ادامه، راننده، دنده را عوض می‌کند و در حالت عقب قرار می‌دهد. سپس پدال ترمز به آرامی رها می‌شود تا خودرو به سمت عقب حرکت کند و سیستم چرخش خودکار غربیلک فرمان فعال شود. سپس با چرخش چرخ‌ها، خودرو در فضای مناسب پارک می‌شود. هنگامی که خودرو به اندازه کافی عقب آمد، هشداری راننده را خبردار می‌کند که خودرو را متوقف کند و دنده خود را در حالت حرکت به جلوقرار دهد. خودرو به سمت جلو حرکت می‌کند تا در مکان مناسب قرار گیرد. هشدار نهایی به راننده می‌گوید که پارک با موفقیت انجام شد
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 26) قفل ضدسرقت، مدار کوچکی دارد که در داخل کلید خودرو جاسازی شده است. عملکرد این مدار به این‏‎صورت است که هنگام استارت زدن خودرو، میان این مدار و ECU خودرو کدهای خاصی مبادله می‏شود. زمانی‏که این کدها معتبر باشند، سیستم سوخت‏‎رسانی خودرو فعال می‏شود. در غیر این صورت، سیستم سوخت‏‎رسانی به‏‎طور آنی قطع می‏شود و دیگر خودرو روشن نخواهد شد. به کمک این مکانیسم و وجود قفل نرم‏‎افزاری در ECU سیستم انژکتور، از روشن شدن پیشرانه خودرو جلوگیری می‏شود. تا زمانی‏که این قفل باز نشود، استارت زدن خودرو، هیچ نتیجه‏‎ای در پی نخواهد داشت
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 27) جاده‌های 2+1 دارای 3 لاین می‎باشند و دو لاین آن دریک جهت و یک لاین آن در جهت مخالف می‎باشد و توسط گاردریل یا کابل از هم جدا می‎شوند. البته ایمنی این نوع جاده‎ها پایین‎تر از 2+2ها می‎باشد. از سال 1990 ساخت این جاده‎ها در کشورهای سوئد و دانمارک رواج یافت.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 28) اگرچه کارت‌های دنده‌ای، مجهز به 4 ترمز و از شتاب بیش‌تری برخوردار هستند، اما به دلیل وزن بیش‌تر، فرمان‌پذیری آن‌ها در پیچ‌ها کاهش می‌یابد و همین امر علت خروج ناگهانی کارت از پیچ می‌باشد
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 28) 2
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 29) بزرگ‎ترین مزیت یک خودروی دو دیفرانسیل، افزایش چسبندگی و کشش اتومبیل در جاده‎های لغزنده است که بر روی برف، یخ و یا گل و شل، احتمال گیر کردن و از حرکت ایستادن یک خودروی 4WD به مراتب کم‎تر از خودوی 2WD است مگر اینکه هر چهار چرخ با هم گیر کنند و از حرکت بایستند که این امر بسیار کم اتفاق می‎افتد، هم‎چنین سیستم 4WD در مسیرهای صعب العبور بسیار به کمک راننده آمده و در حالی که ممکن است فقط یک یا دو چرخ اتومبیل با سطح زمین تماس داشته باشد، کمک شایانی به عبور از مسیرهای ناهموار می‎کند
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 31) هردو جز گیربکس های منومتیک هستند که هرکدام از شرکتها نامی برای گیربکس منومتیک ابداعی خودگذاشتند. نام‎هایی مانند "تیپ‎ترونیک، گیرترونیک، تاچ‎ترونیک، اسپرت‎ترونیک و دستی‎بدون‎کلاچ .
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 32) سوپرشارژرها انواع مختلفی دارند که از جمله مهم‎ترین آن‎ها می‎توان به روتز (Roots)، دوپیچی (Twin-Screw)، و سانتریفیوژی (Centrifugal) اشاره کرد. اختلاف اصلی در این نوع سوپرشارژرها صرفاً در چگونگی تزریق هوای فشرده به داخل منیفولد موتور خودرو است. در سوپرشارژرهای روتز و دوپیچی، از لب‎های گیراندازنده (Meshing Lobes) برای هدایت جریان هوا به داخل موتور استفاده شده است، درحالی‎که وظیفه این کار در سوپرشارژرهای سانتریفیوژی بر عهده یک پروانه (Impeller) است. اگرچه همه این سوپرشارژرها هوای فشرده تأمین می‎کنند، اما عملکرد و راندمان آن‎ها با هم فرق می‎کند. طبق آن‎چه در منابع آمده است، این نوع سوپرشارژرها بسته به این‎که چه کاربردی از آن‎ها انتظار خواهید داشت، در اندازه‎های مختلفی موجود هستند؛ مثلاً اندازه سوپرشارژری که برای افزایش راندمان و بهبود عملکرد موتور ماشین معمولی به‎کار می‎رود با آن‎چه برای خودروهای مسابقه‎ای مورد استفاده قرار می‎گیرد، متفاوت است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 33) 1. صفحه نمایش اطلاعات فدراسیون اتومبیلرانی 2. LED های نمایشگر دور موتور 3. صفحه نمایش اطلاعات گیربکس، سرعت و غیره 4. دکمه خلاص (در پیت استاپ) 5. فعال کردن بالچه جلو 6. دکمه چند منظوره 7. بازیابی نیروی ترمز 8 و 9 . دکمه‎های کم و زیاد کردن منوهای مختلف 10. دکمه اطلاع رسانی ایرادات (راننده به نسبت دفعات فشردن این دکمه، ایرادات فنی را گزارش می‎دهد) 11. محدود کننده سرعت 12. ذخیره سازی نیرو 13. دکمه برقراری ارتباط رادیویی با مهندس تیم 14. توقف در پیت استاپ 15. کنترل کلاچ 16. هماهنگی با مارشال 17. تنظیم دیفرانسیل 18. حالت اولیه تنظیمات دیفرانسیل 19. تنظیم دیفرانسیل 20. کروزکنترل 21. انتخاب حالات بالچه‎ها، دور موتور و غیره 22. تنظیم تایرها 23. تنضیمات اولیه بالچه جلو 24. تنظیمات پدال 25. مخلوط سوخت 26. پدال‎های پشت فرمان بالا 27. پدال‎های پشت فرمان پایین 28. کلاچ
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 34) Volkswagen / VW Golf II - Interior, 1983
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 35) لکسوس2011 CT
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 37) - گیرپاژ کردن یاتاقان ها در اثر نرسیدن روغن به آنها - استفاده زیاد از دنده معکوس در سرعتهای زیاد - رعایت نکردن لقی مجاز موقع بستن یاتاقانها یا سفت بسته شدن یاتاقانها - تراش بیش از حد یاتاقانها هنگام تعمیر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 38) شورولت ZR 2013
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 39) کیا اسپورتیج 2013
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 40) بیوک لاکروس 2013
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 41) کیا سراتو 2011
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 42) آکورا2013 rl
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 43) هیوندای ولستر 2012
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 70) قیمت خودرو