نظرات : رقیه_2526

نام کاربری
تاریخ عضویت
آخرین فعالیت
تعداد نظرات
تعداد آگهی ها



نام مقالهمتن نظر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 18) 1- ایمنی 2 - طراحی خودرو 3- شرکت سازنده 4- قیمت خودرو 5 - مصرف سوخت 6- سواری خودرو
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 58) 1-پولی ورودی 2- پیستون 3- تسمه 4- تنظیم کننده 5- پولی خارجی یکی از پولی ها که پولی محرک یا پولی ورودی نام دارد، به میل لنگ موتور متصل است و انرژی موتور از این قسمت وارد سیستم انتقال قدرت می شود. دومی که پولی چرخنده نامیده می شود، توسط پولی اول می چرخد و با دریافت انرژی از موتور، آن را به محور چرخ ها منتقل می کند
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 76) وظیفه آن این است که مسیر واسکازین برگشتی از توربین را قبل از این که دوباره به پمپ برسد عوض کند. این عمل کارآمدی مبدل گشتاور را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد. مبدل گشتاور نام دارد: مبدل گشتاور علاوه بر کار بسیار مهمی که انجام می‌دهد و به خودرو اجازه می‌دهد بدون خاموش شدن موتور به حالت توقف کامل دربیاید، وظیفه دیگری هم بر عهده دارد و هنگامی که از حالت توقف به حرکت در می‌آیید، گشتاور مورد نیاز خودرو را در اختیار خودرو می‌گذارد. مبدل گشتاورهای مدرن می‌توانند گشتاور موتور را دو یا سه برابر کنند. این موضوع فقط وقتی اتفاق می‌افتد که دور موتور بالاتر از دور گیربکس باشد. در سرعت های بالاتر، دور گیربکس به دور موتور نزدیک و در نهایت با آن یکسان می‌شود. البته بهتر است دور گیربکس کاملاً با دور موتور برابر باشد چون اختلاف دور باعث اتلاف انرژی می‌شود. به همین علت است که خودروهای دنده اتوماتیک نسبت به خودروهای دنده دستی مصرف سوخت بیشتری دارند. برای غلبه بر این مشکل بعضی خودروها، مبدل گشتاورهایی دارند که مجهز به قفل‌کن کلاچ است. وقتی دو طرف مبدل گشتاور روی دور می‌افتند، این کلاچ آن ها را به
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 83) در بیشتر خودروها، تولید گرما محصول جانبی و اجتناب ناپذیر ترمز گرفتن است ولی مهندسان خودروساز روی این موضوع زیاد فکر کرده اند، حاصل کارشان هم ابداع نوعی ترمز است که می‌تواند بیشتر انرژی جنبشی خودرو را بگیرد و به جریان برق تبدیل کند؛ از این برق نیز می‌توان برای شارژ کردن باتری خودرو استفاده کرد. این سیستم، ترمز احیاء کننده (Regenerative Braking) نامیده می‌شود. در حال حاضر، این قبیل ترمزها در خودروهای هیبریدی نظیر تویوتا پریوس و خودروهای تمام برقی مانند تسلا Roadster به چشم می‌خورد؛ در این قبیل خودروها، پر نگه داشتن باتری از اهمیت زیادی برخوردار است. در سیستم ترمز احیاء کننده، همان سیستمی که خودرو را به پیش می‌برد آن را متوقف می‌کند. وقتی راننده پدال ترمز یک خودرو هیبریدی یا برقی را می‌فشارد، باعث می‌شود موتور برقی بر عکس بچرخد و سرعت چرخ های خودرو را پایین بیاورد. موتور برقی وقتی برعکس کار می‌کند، همزمان در نقش یک ژنراتور نیز ایفای نقش می‌نماید؛ نیروی برقی که تولید می‌شود نیز، برای شارژر کردن باتری ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قبیل ترمزها هنگامی که مکرر توقف و حرکت می‌کنی
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 88) 1. تنظیمات فنر - 2- کاهش ارتفاع کیت ها - 3- سیستم تعلیق بادی - 4- سیستم تعلیق هیدرولیک - 5- کاهش ارتفاع سلیقه ای - 6- میله های چرخشی - 7- افزایش ارتفاع بدنه - 8- افزایش ارتفاع سیستم تعلیق - 9- هم ترازی - 10- افزایش ارتفاع زیاد
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 91) 1 . فشردن بیش از حد پدال گاز که علت این است که سیستم سوخت رسانی خوب کار نمی‌کند 2 . خروج دود از اگزوز 3 . لرزش موتور و بدنه 4 . صعود نامناسب به دلیل گرفتگی فیلتر بنزین 5 . روشن شدن چراغ های هشدار دهنده
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 92) تعداد افرادی که می‌توانند در Pit Stop حضور داشته باشند همواره ثابت است (هفت نفر در مسابقات عادی و هشت نفر در نیمه دوم مسابقات طولانی)
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 97) 1- نياز به سیستم کامپیوتری کنترل موتور به منظور تطابق با استانداردهاي مصرف سوخت و ميزان آلايندگي 2- برنامه خطاياب پيشرفته 3- ساده سازي طراحي و توليد خودرو 4 - كاهش ميزان سيم كشي در خودرو 5- افزایش ايمني 6- فراهم کردن راحتي و آسودگي بيشتر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 98) هنگام پارک دوبل، هنگام عبور از پیچ‌ها و با هر چرخش فرمان، فشار زیادی به تایرهای جلو وارد می‌شود. این فرسایش در مورد خودروهای دیفرانسیل جلو بیشتر است چون تایرهای جلو نیروی پیشران خودرو را تأمین می‌کنند، اصطکاک تایر با سطح جاده نیز باعث تولید گرما می‌شود و همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا تایرهای جلو زودتر از تایرهای عقب فرسوده بشوند
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 99) سنسور
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 100) خودروهای خورشیدی هم مانند خانه‌های خورشیدی، انرژی مورد نیازشان را از خورشید تامین کرده و آن را به جریان برق تبدیل می‌کنند و این جریان الکتریکی موتور را به حرکت در می‌آورد. بعضی از خودروهای خورشیدی، از باتری استفاده نمی‌کنند و جریان را مستقیم به سوی یک موتور برقی می‌فرستند. خودروهای خورشیدی این کار را از طریق سلول‌های فتو ولکانیک (PVC) انجام می‌دهند. PVC ها، اجرایی از پنل خورشیدی هستند که انرژی نور خورشید را به الکتریسیته تبدیل می‌کنند. این سلول‎ها، اجسامی نیمه رسانا هستند که معمولاً از سیلیکون ساخته می‌شوند و نور را جذب می‌کنند. در مرحله بعدی، انرژی نور خورشید، الکترون‌های جسم نیمه رسانا را آزاد و جریان الکتریسته تولید می‌کند. همین جریان برق است که باتری را تغذیه می‌کند یا به طور مستقیم موتور را به کار می‌اندازد. البته ممکن است نتوانید خودروهای خورشیدی را در نمایشگاه‌های اتومبیل پیدا کنید، ولی این گونه خودروها از دهه 70 میلادی به این سو توسط افراد مختلف ساخته شده‌اند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 105) 1- مرحله اول: یک بطری نیم لیتری نوشابه گاز دار و یک بطری آب معدنی خریداری کنید. اگر شوره زیادی اطراف اتصالات وجود دارند، مجبور خواهید بود از یک مسواک کهنه یا برس مخصوص سیم برق استفاده کنید تا آن‌ها را پاک کنید. 2- مرحله دوم: مقداری نوشابه گازدار روی اتصالات باتری بریزید و صبر کنید تا کارش را انجام بدهد. مراقب باشید نوشابه وارد محفظه‌های باتری نشود. درون باتری خودرو اسید سولفوریک وجود دارد که با گذشت زمان به بیرون نشت می‌کند و تبخیر می‌شود، به همین خاطر روی اتصالات شوره بر جا می‌ماند. این شوره مانع می‌شود بین باتری و موتور ارتباط الکتریکی برقرار بشود و به همین خاطر است که هنگام استارت زدن مشکل پیش می‌آید. 3- مرحله سوم: با مقدار مناسبی از آب معدنی، نوشابه گاز دار را بشویید. باز هم باید مراقب باشید که آب یا نوشابه وارد محفظه باتری نشود. 4- مرحله چهارم: این مراحل را تکرار کنید تا زمانی که هیچ‌گونه شوره‌ای روی اتصالات باقی نماند. آن زمان است که اتصالات باتری درست کار می‌کنند و هنگام استارت زدن هیچ مشکلی نخواهید داشت. 5- مرحله پنجم: برای اطمینان بیشتر، می‌توانید اتصالات