نظرات : میعاد_2543

نام کاربری
تاریخ عضویت
آخرین فعالیت
تعداد نظرات
تعداد آگهی ها



نام مقالهمتن نظر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 15) توقف در روزهای زوج هفته ممنوع
لاستیک تیوبلس (Tubeless tire) با سلام اطلاعات خوبی بود اما یه سوال داشتم در ارتباط با اینکه اگر یه لاستیک تیوپلس زاپاس که حدود3سال از اون استفاده نشده آیا کیفیتشو از دست داده هر چند که این لاستیک در یه جای امن بوده باشد با تشکر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 16) پاسخ مسابقه(16) عمر بیش‎تر تایر تعادل بیش‎تر در هنگام پیچ ضریب ایمنی بالاتر عدم ورود اشیاء ریز به داخل تایر و کاهش صدمات وارده به جلوبندی خودرو می‎گردد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 17) اصطلاح "منومتیک" (manumatic) ترکیبی از دو کلمه دستی و اتوماتیک است و به کلاسی از گیربکس‎ها گفته می‎شود که پروسه تعویض دنده را برای رانندگان بسیار راحت کرده است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 20) اساس کار آینه‏‎های الکتروکرومیک به‏‎گونه‏‎ای است که وقتی‏‎که نور با شدت بالا به آینه می‏‎تابد، رنگ آینه به‏‎صورت اتوماتیک تیره می‏‎شود. تیره شدن رنگ آینه باعث ضعیف شدن بازتاب نور می‏‎شود و در نتیجه چشم راننده از آزار نور مستقیم درامان می‏‎ماند. البته این موضوع به افزایش دید راننده، هنگام تابش نور خورشید از پشت، نیز کمک می‏‎کند. گفتنی است، این آینه‏‎ها به‏‎طور اتوماتیک در روشنایی روز به رنگ روشن و در تاریکی شب نیز به رنگ تیره در می‏‎آیند
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 21) اغلب مدل‎های ب‎ام‎و با یک عدد سه رقمی نام‎گذاری می‎شوند که عدد اول بیانگر سری اتاق و دو رقم دیگر بیانگر حجم موتور است. برای مثال ب‎ام‎و 316، سری 3 و دارای حجم موتور 1600 سی‎سی (1.6 لیتر) است
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 22) فراری کمپانی فراری در سال 1929 توسط اقای انزو فراری تاسیس شد. لوگوی این شرکت نشان خلبانان ACE ایتالیایی است. به خلبانانی که در جنگ جهانی اول 5 فروند جنگنده دشمن را منهدم کرده بودند، لقب ACE می‎دادند. این نشان به درخواست مادر یکی از همین خلبانان به نام Francesco Baracca، بر روی اتومبیل‎های مسابقه‎ای این کمپانی نصب گردید. آرم فراری در واقع اسب بلند شده بر روی دو پا است که نشان خلبان آس ایتالیایی در جنگ اول جهانی است (ACE) در بین خلبانان به کسی اطلاق میشود که حداقل 5 فروند از هواپیماهای دشمن را سرنگون کرده باشد)، فرانسیسکو باراگایتی از خلبانان آس ایتالیا بود، که والدینش شرکت فراری را ترغیب کردند تا نشان پسرشان را روی خودروهای مسابقه‌ای خود قرار دهد
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 23) اولین سوپرمینی،فیات 500 بود که در سال 1957 تولید شد.فولکس‎واگن پولو بارزترین نمونه در این گروه است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 25) نحوه عملکرد حس‎گر کیسه هوا بدین شکل است که با هوشمندی بالا در موقعیت تصادف، به سیستم داخل جعبه حاوی کیسه هوا دستور می‎دهد تا کیسه هوا را پُر کند. این دستور معمولاً یک سیگنال الکترونیکی است که پیامد آن، ایجاد یک انفجار در ژنراتور تولید گاز است و در نتیجه، گاز حاصل از این انفجار، وارد کیسه هوا می‎شود و آن را منبسط می‎کند. ژنراتور تولید گاز هم بخشی از سیستم‌ کیسه هوا می‎باشد که در آن طی یک فرآیند شیمیایی، گاز نیتروژن تولید می‎شود و کیسه هوا را قبل از برخورد سرنشین با فرمان، داشبورد، درب، و... با فشار بالا باز می‎کند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 26) قفل ضدسرقت، مدار کوچکی دارد که در داخل کلید خودرو جاسازی شده است. عملکرد این مدار به این‏‎صورت است که هنگام استارت زدن خودرو، میان این مدار و ECU خودرو کدهای خاصی مبادله می‏شود. زمانی‏که این کدها معتبر باشند، سیستم سوخت‏‎رسانی خودرو فعال می‏شود. در غیر این صورت، سیستم سوخت‏‎رسانی به‏‎طور آنی قطع می‏شود و دیگر خودرو روشن نخواهد شد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 27) جاده‌های 2+1 دارای 3 لاین می‎باشند و دو لاین آن دریک جهت و یک لاین آن در جهت مخالف می‎باشد و توسط گاردریل یا کابل از هم جدا می‎شوند. البته ایمنی این نوع جاده‎ها پایین‎تر از 2+2ها می‎باشد. از سال 1990 ساخت این جاده‎ها در کشورهای سوئد و دانمارک رواج یافت.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 28) اگرچه کارت‌های دنده‌ای، مجهز به 4 ترمز و از شتاب بیش‌تری برخوردار هستند، اما به دلیل وزن بیش‌تر، فرمان‌پذیری آن‌ها در پیچ‌ها کاهش می‌یابد و همین امر علت خروج ناگهانی کارت از پیچ می‌باشد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 30) برای پارک موازی، راننده باید به 5 نکته ساده توجه کند: او باید در کنار خودروی جلویی قرار بگیرد. فرمان خودرو را به سمت لبه پیاده رو بچرخاند و با زاویه 45 درجه در فضای خالی به سمت عقب حرکت بکند. تا جایی عقب می‌آید که چرخ‌های جلوی خود در امتداد چرخ‌های عقب خودروی جلویی قرار بگیرد. در عین حال باید توجه داشته باشد که بیش از اندازه به خودروی پارک شده عقبی نزدیک نشود. راننده باید فرمان خودرو را در خلاف جهت لبه پیاده رو بچرخاند تا جلوی خودرو خود در فضای مورد نظر قرار گیرد. در نهایت راننده باید آن قدر خودرو را جلو و عقب ببرد تا زمانی که فاصله خودرو از لبه پیاده رو 30 سانتی‎متر شود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 31) تفاوت این دو گیربکس در شرکتهای سازنده با عناوین تجاری مختلف میباشد. شرکت‎های خودروسازی هرکدام نامی برای گیربکس منومتیک ابداعی خود انتخاب کرده‎اند، نام‎هایی مانند "تیپ‎ترونیک (Tiptronic)، گیرترونیک (Geartronic)، تاچ‎ترونیک (touchtronic)، اسپرت‎ترونیک (Sporttronic) و دستی‎بدون‎کلاچ (clutchless-manual).
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 32) اختلاف اصلی در این نوع سوپرشارژرها صرفاً در چگونگی تزریق هوای فشرده به داخل منیفولد موتور خودرو است. در سوپرشارژرهای روتز و دوپیچی، از لب‎های گیراندازنده (Meshing Lobes) برای هدایت جریان هوا به داخل موتور استفاده شده است، درحالی‎که وظیفه این کار در سوپرشارژرهای سانتریفیوژی بر عهده یک پروانه (Impeller) است. اگرچه همه این سوپرشارژرها هوای فشرده تأمین می‎کنند، اما عملکرد و راندمان آن‎ها با هم فرق می‎کند. طبق آن‎چه در منابع آمده است، این نوع سوپرشارژرها بسته به این‎که چه کاربردی از آن‎ها انتظار خواهید داشت، در اندازه‎های مختلفی موجود هستند؛ مثلاً اندازه سوپرشارژری که برای افزایش راندمان و بهبود عملکرد موتور ماشین معمولی به‎کار می‎رود با آن‎چه برای خودروهای مسابقه‎ای مورد استفاده قرار می‎گیرد، متفاوت است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 33) 1. صفحه نمایش اطلاعات فدراسیون اتومبیلرانی 2. LED های نمایشگر دور موتور 3. صفحه نمایش اطلاعات گیربکس، سرعت و غیره 4. دکمه خلاص (در پیت استاپ) 5. فعال کردن بالچه جلو 6. دکمه چند منظوره 7. بازیابی نیروی ترمز 8 و 9 . دکمه‎های کم و زیاد کردن منوهای مختلف 10. دکمه اطلاع رسانی ایرادات (راننده به نسبت دفعات فشردن این دکمه، ایرادات فنی را گزارش می‎دهد) 11. محدود کننده سرعت 12. ذخیره سازی نیرو 13. دکمه برقراری ارتباط رادیویی با مهندس تیم 14. توقف در پیت استاپ 15. کنترل کلاچ 16. هماهنگی با مارشال 17. تنظیم دیفرانسیل 18. حالت اولیه تنظیمات دیفرانسیل 19. تنظیم دیفرانسیل 20. کروزکنترل 21. انتخاب حالات بالچه‎ها، دور موتور و غیره 22. تنظیم تایرها 23. تنضیمات اولیه بالچه جلو 24. تنظیمات پدال 25. مخلوط سوخت 26. پدال‎های پشت فرمان بالا 27. پدال‎های پشت فرمان پایین 28. کلاچ
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 34) گُلفII Golf II - Interior, 1983 Volkswagen / VW Golf II - Interior, 1983
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 35) لکسوس 2011 CT
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 37) 1. تراشیده شدن زیاد میل لنگ در تعمیرات 2. لقی افقی در اثر خوردگی بغل یاطاقانی 3. سفت بسته شدن یاطاقانها 4. تعویض دنده معکوس در سرعتهای زیاد
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 38) شورولت Corvette 2011
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 39) کیا اسپورتیج 2013
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 40) 2011 Volkswagen CC فولکس واگن CC 2011
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 41) کیا سراتو 2011
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 42) بنز کلاس جی ال کا 2011
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 43) رنو مگان 2012
اسامی برندگان مسابقه هفته (شماره 43) با سلام خواهشمندم سوالاتی رو مطرح بفرمایید که بار علمی داشته باشه مثلا به نوعی بتونه از حوادث جاده ای ممانعت کنه یا به حداقل برسونه(ناجی خانواده ها باشه) یه تصویر تار شده داشبورد یا عکس یه ماشین چه اطلاعاتی رو به مخاطبین میده؟؟؟ به زعم بنده نه تبلیغی نه جنبه افزایش طلاعات داره اینکه ماشینها رو بشناسند خوبه اما کسی که دنبال جواب مسابقه هست فقط دنبال جواب ودنبال ماشین یا داشبورد مورد نظر میگرده ودیگه به هیچ چیز دیگه فکر نمیکنه با تشکر از شما
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 45) نیسان ماکسیما 2011
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 48) با سلام 1-طرح سوالات بدون کیفیت وبی معنی چند هفته قبل فقط تعداد کاربران رو کاهش دادونگرش آنها به این سایت رو کمرنگتر کرد. 2-اگر واقعا به دنبال این هستید که مخاطبان اطلاعات بیشتری یاد بگیرند وعلاقه مندی در انها ایجاد کنید تعداد50نفر به منزله این است که روز یکشنبه دیگه هیچ کسی در مسابقه شرکت نمیکنه وبدین معناست که از یکشنبه تاسه شنبه مراجعین به سایت تقلیل می یابند 3-پیشنهاد من این است که سوالات فنی وپربار کاربردی باشد که مورد استفاده روزمره در زندگی مردم قرار بگیرد. به عنوان مثال شناسایی قطعات مختلف خودرو ،نکات ایمنی،خودروهای ایمن. با تشکر از شما
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 49) 1-لرزش موتور را از بین می برد.2-از قطعات دستگاه انتقال نیرو محسوب شده و نیروی موتور بوسیله کلاچ از این قطعه به جعبه دنده منتقل می شود3-نیروی انفجاری را در خود ذخیره نموده و برای تکمیل عملیات سه گانه به میل لنگ کمک می کند
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 51) 2- اتومبیل قرمز
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 52) 3- عابر پیاده
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 53) سبقت گرفتن یا گردش به چپ
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 56) نوع تایر:حرف P تایر مخصوص سواری . حروف LT ن تایر کامیون های سبک و حرف T ن تایری است که برای استفاده موقت عرض تایر: اگر روی تایر عدد 235 حک شده باشد به معنای اینکه عرض تایر از یک دیواره تا دیواره دیگر برابر 235 میلی‌متر است. نسبت ابعاد: عدد نشان‌دهنده ضخامت تایر است، ساختار تایر: حرف R نشان‌دهنده اه تایر رادیال دارد. تایرهای قدیمی‌تر با استفاده از ساختار مورب (D) یا ساختار کمربندی (B) ساخته می‌شدند. قطر لبه: این عدد به اینچ نوشته می‌شود رده‌بندی یکپارچه کیفیت تایرها:(UTQG) رده‌بندی تایر به شما سه چیز می‌گوید: خوردگی عاج، میزان اصطکاک، و دما. خوردگی عاج: میزان اصطکاک: AA,A,B یا C نشان داده می‌شود که AA در صدر رده‌بندی قرار دارد. دما: دمای لاستیک به صورت A, B یا C نشان داده می‌شود. میزان بار: مثال، عدد 105 نشان می‌دهد که ظرفیت بارگیری معادل با 924.87 کیلوگرم است. میزان سرعت: مثال، حرف S نشان می‌دهد که آن تایر می‌تواند تا 180 کیلومتر سرعت را تحمل کند. محاسبه قطر تایر: طول تایر= 235× 75%= 176.25 میلی‌متر( 6.94 اینچ )
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 57) زمانی که ترمز‌ها بیش از حد داغ می‌شوند، در فلز دیسک یا کاسه ترمز نقاط سختی به وجود می‌آید که به نقاط داغ معروفند. نقاط داغ در مقابل اصطکاک کفشک های ترمز و لنت ها مقاومت می‌کنند. چون کفشک ها و لنت ها چیزی برای گرفتن ندارند، بنابراین اصطکاکی هم وجود ندارد. نتیجتا، نیروی ترمز از دست می‌رود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 59) دکمه On/Off:ازآن جاکه سیستم کروز کنترل در اغلب خودروها به طور همیشگی فعال نیست، از این دکمه برای فعال سازی آن استفاده می شود. دکمه Set/Accel: پس از فعال سازی این ابزار، ابتدا باید با پدال گاز، سرعت خودرو را به میزان موردنظر افزایش دهید و سپس با فشار دادن دکمه Set، این سرعت را برای خودرو ثابت نگه دارید. دکمه Resume:از این دکمه زمانی استفاده می کنیم که کروز کنترل را قبلاً از مدار خارج کرده باشیم و حال می خواهیم آن را مججداً فعال کنیم. دکمه Decelerate/Coast:ین دکمه در واقع نقش معکوس دکمه Accel را ایفا می کند. به عبارتی، با فشار دادن این دکمه می توان سرعت خودرو را کاهش داد و آن را ثابت کرد. دکمه Cancel:برخی شرکت های خودروسازی به منظور خارج کردن موقتی کروز کنترل از مدار، این دکمه را درنظر گرفته اند. اما ازآن جاکه با فشار دادن ترمز نیز می توان کروز کنترل را از مدار خارج کرد، در برخی خودروها این دکمه را نمی بینید. مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical).
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 61) وظیفه کمربند ایمنی توزیع نیروی متوقف کننده در قوی ترین قسمتهای بدن به منظور کاهش آسیب وارده می‌باشد. کمربند ایمنی از دو قسمت اصلی تشکیل شده است: کمربند پهلویی که لگن خاصره شما را در بر می گیرد و کمربند شانه ای که بر روی سینه شما کشیده می شود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 65) اجزای تشکیل دهنده تایر: محدوده آج تایر، آج میانی، شیار، آج کناری، شانه تایر، لایه های سرپوش، تسمه فولادی، پوشش رادیال، بید، زهوار، لایه نگهدارنده هوای داخل تایردر سطح داخلی لاستیک تیوبلس، لایه ای از جنس بوتیل (یک ماده شیمیایی) وجود دارد که از نشت هوای داخل تایر به خارج جلوگیری می کند. این لایه در واقع از جنس همان تیوب معمولی است. بنابراین هنگام استفاده از تایر تیوبلس، نیازی به استفاده از تیوب نیست
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 66) لیفان ایکس 60
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 67) هیوندای ix35
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 68) تاخوگراف:یک سیستم ثبت اطلاعات است که اطلاعات ضروری را روی صفحات مقوایی ثبت می کند. این اطلاعات می تواند مواردی از جمله سرعت خودرو، زمان حرکت از مبدأ، و مدت زمان حرکت در یک مسیر خاص باشد انواع: تاخوگراف ها در دو مدل موجودند:(1)مدل هایی به صورت مجزا استفاده می شوند.(2)مدل هایی که به طور مستقیم در زیر سرعت سنج خودرو قرار می گیرند و دو راننده به طور انفرادی می توانند از چنین تاخوگراف هایی استفاده کنند. بدین صورت که با قرار دادن صفحه در محل مخصوص خود، سرعت و شرایط رانندگی هر کدام از راننده ها به طور جداگانه ثبت می شود. تاخوگراف های آنالوگ به طور کلی 4حالت مختلف ازجمله رانندگی، استراحت، خواب، وکاردارند.دردیسکهای ثبت اطلاعات، بخشهای مختلفی وجود دارد که هر کدام برای ثبت اطلاعات خاصی در نظر گرفته شده اند. درحاشیه دایره مرکزی این دیسکها، علامت هایی وجود دارد :1- نماد سروکلاه که راننده بایدنام خودرادرآن قسمت بنویسد. 2-فلشهای رفت و برگشت که راننده باید مبدأ و مقصد حرکت را در آن قسمت یادداشت کند.3-بخش ثبت تاریخ شروع حرکت و تاریخ رسیدن به مقصد4-نماد NO 5-نمودار ثبت سرعت وتخلف راننده
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 69) مورد اول: وجود مشکل در موتور خودرو مورد دوم: وجود مشکل در اکسل خودرو مورد سوم: وجود مشکل در سیستم ترمز مورد چهارم: لق بودن چرخها مورد پنجم: وجود مشکل در لاستیک‌ها
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 70) قیمت خودرو