نظرات : نادر وهاب اقایی

نام کاربری
تاریخ عضویت
آخرین فعالیت
تعداد نظرات
تعداد آگهی ها



نام مقالهمتن نظر
خدمات پس از فروش: رضایت اجباری یا مشتری‌یابی در پاسخ به سوالات اینگونه عرض می‌شود: خدمات پس از فروش در ایران بر اساس الگوبرداری ناشیانه‌ای از سازمان‌های خارجی و مشابه بوده است. بطوریکه برای انرا از یک روش پیش‌برنده برای سازمان تبدیل به یک حق برای مشتری نموده است (البته این جمله بصورت عام بیان می‌شود و امکان دارد مشتری‌هایی باشند و یا سازمان‌هایی که روش اجرایی آنان متفاوت باشد، اما عموم بر این باورند که خدمات پس از فروش فقط و فقط برای رفع ایرادات مشتری کارکرد دارد). بنابراین برای اجرایی شدن آن، سازمان‌ها شروع‌کننده این روش بوده و با اجرایی ساختن آن، منجر به تغییر فرهنگ خواهند شد. اما لازمه این امر، کاهش تصدی‌گری دولتی در این امر می‌باشد. (در پاسخ آقا یا خانم محمد)
خدمات پس از فروش: رضایت اجباری یا مشتری‌یابی آنچه که بعنوان میزان رضایتمندی مشتریان را از خدمات پس از فروش در صنعت خود را ملاک قرار می‌دهد، ارزیابی‌های شرکت بازرسی می‌باشد. علی‌رغم اینکه به این ارزیابی نقدهایی وارد است، اما بجای خود دارای بیشترین اعتبار در سطح شرکتهای خودروسازی است. اگر به این نظرسنجی‌ها دقت گردد مشاهده می‌گردد که متوسط ارزیابی وقتی متوسط شاخص رضایتمندی حداکثر ۵۰ درصد است، یعنی اینکه بیش از ۵۰ درصد مشتریان از این خدمات راضی نیستند. فکر کنم همین کفایت می‌کند که نارضایتی مشتریان اطمینان حاصل کنیم. (در پاسخ به خانم یا اقای رها)
خدمات پس از فروش: مقوله‌ای نو در بازاریابی در پاسخ به آقای حسام عزیز: برای ایجاد یک فضای رقابتی نیاز به ایجاد پایه های محکم و اصولی می باشد. معادله و صورت مساله کاملا مشخص و راهکاری اجرایی آن نیز معرفی شده باشد. در این سری مقالات سعی بر این است توضیح داده شود که تولیدکننده از مقوله خدمات پس از فروش نه تنها برای کسب رضایت مشتریان که بعنوان حربه بازاریابی می تواند بهره ببرد. اگر چنین دیدگاهی را تولید کننده بپذیرد؛ انگاه از ارایه خدمات به مشتریان خود ابایی نخواهد داشت. اگر خدمات پس از فروش بعنوان حق مشتری تلقی گردد آنگاه شرکتها از ارایه ان به مشتری طفره خواهند رفت. اما اگر به این قضیه به دیدگاه برنده برنده نگاه شود انگاه سازمان ها هم از متنفع شده و مشتریان نیز به منفعت خود می رسند. پس همانگونه که گفته شد در این سری مقالات سعی براین است که اصول اولیه تببین و انگاه به راهکاری اجرایی مرتبط اشاره شود.
خدمات پس از فروش: مقوله‌ای نو در بازاریابی ممنون از لطفتون. ولی ممنون تر می شوم که از اظهار نظرهای شخصی در نظراتتان خودداری فرمایید و اجازه دهید که فقط در ارتباط با متن مقاله گفتگو شود.
خدمات پس از فروش: مقوله‌ای نو در بازاریابی دوست عزیز مجددا شما را به متن مقاله ارجاع می دهم. برعکس جنابعالی که خدمات پس از فروش را جزو فرعیات می دانید این از آنگونه مقولاتی هست که جزو اصول محسوب میشود. دقیقا به همین دلیل است که بحث مشتری مداری و تکریم مشتری در جامعه ما باب شده است. از سوی دیگر در صنایعی که بحث تولید و علم با هم گره خورده - مانند صنعت خودروسازی- و تمامی اقشار جامعه به آن به نوعی درگیر هستند باید از بطن جامعه فرهنگ سازی کرد و تعاریف را مشخص نمود. در حقیقت به این روش میگویند فرهنگ سازی از بالا به پایین. این جامعه هست که خواسته خود را به سازنده القا میکند و نه اینکه سازنده به مشتری بگوید چه باید بخواهد و یا نخواهد.
خدمات پس از فروش: رضایت اجباری یا مشتری‌یابی ممنون می شوم از طرح مباحث خارج از موضوع خودداری و فقط به متن مقاله اشاره فرمایید.
خدمات پس از فروش: رضایت اجباری یا مشتری‌یابی وظیفه شرکتهای ارزیابی کننده است که میزان صداقت در گزارش خود را به اثبات برسانند. در این مقاله هم سعی بر این بوده است که با اعتماد به گزارش شرکت بازرسی به این امر پرداخته شود. اگر بخواهیم اینگونه مفروضات را وارد معادله کنیم به پاسخ درخودری نخواهیم رسید.
خدمات پس از فروش: رضایت اجباری یا مشتری‌یابی از تذکرات شما ممنونم.