نظرات : saeedtuborg

نام کاربری
تاریخ عضویت
آخرین فعالیت
تعداد نظرات
تعداد آگهی ها



نام مقالهمتن نظر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 29) بزرگ‎ترین مزیت یک خودروی دو دیفرانسیل، افزایش چسبندگی و کشش اتومبیل در جاده‎های لغزنده است که بر روی برف، یخ و یا گل و شل، احتمال گیر کردن و از حرکت ایستادن یک خودروی 4WD به مراتب کم‎تر از خودوی 2WD است مگر اینکه هر چهار چرخ با هم گیر کنند و از حرکت بایستند که این امر بسیار کم اتفاق می‎افتد،
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 29) 7
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 30) او باید در کنار خودروی جلویی قرار بگیرد. فرمان خودرو را به سمت لبه پیاده رو بچرخاند و با زاویه 45 درجه در فضای خالی به سمت عقب حرکت بکند. تا جایی عقب می‌آید که چرخ‌های جلوی خود در امتداد چرخ‌های عقب خودروی جلویی قرار بگیرد. در عین حال باید توجه داشته باشد که بیش از اندازه به خودروی پارک شده عقبی نزدیک نشود. راننده باید فرمان خودرو را در خلاف جهت لبه پیاده رو بچرخاند تا جلوی خودرو خود در فضای مورد نظر قرار گیرد. در نهایت راننده باید آن قدر خودرو را جلو و عقب ببرد تا زمانی که فاصله خودرو از لبه پیاده رو 30 سانتی‎متر شود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 31) تیپ‎ترونیک عملکردی شبیه به دنده‎های معمولی اتوماتیک دارد، با این تفاوت که به شما اجازه می‎دهد در هنگام رانندگی زودتر از سیستم اتوماتیک اقدام به تعویض دنده‎ها کنید. با وجود این، در مدت زمانی که تعویض دنده اتوماتیک به طول می‎انجامد، راننده ضمن کنترل دنده‎ها در پیچ، می‎تواند با دخالت در تعویض خودکار دنده‎ها، به شتاب خودرو کمک کند و گذشته از آن، در هنگام سبقت گرفتن، دنده معکوس دهد. همانطور که اشاره شد، در برخی مدل‎ها، کم و زیاد کردن دنده‎ها با اهرم‎های تعبیه شده در پشت غربیلک فرمان یا توسط دکمه‎های تعبیه شده روی آن صورت می‎گیرد که در این حالت، راننده می‎تواند وضعیت دنده را روی صفحه کیلومتر دیجیتالی مشاهده کند.این سیستم نسخه به روز شده تیپ‎ترونیک است و در آن بدون اینکه راننده حالت دستی را انتخاب کند، می‎تواند به کم و زیاد کردن دنده‎ها بپردازد. اگر راننده به مدت 8 ثانیه اقدام به تعویض دنده نکرده باشد، سیستم به حالت اتوماتیک برمی‎گردد و کنترل امور را به دست می‎گیرد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 32) اختلاف اصلی در این نوع سوپرشارژرها صرفاً در چگونگی تزریق هوای فشرده به داخل منیفولد موتور خودرو است. در سوپرشارژرهای روتز و دوپیچی، از لب‎های گیراندازنده (Meshing Lobes) برای هدایت جریان هوا به داخل موتور استفاده شده است، درحالی‎که وظیفه این کار در سوپرشارژرهای سانتریفیوژی بر عهده یک پروانه (Impeller) است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 33) 1. صفحه نمایش اطلاعات فدراسیون اتومبیلرانی 2. LED های نمایشگر دور موتور 3. صفحه نمایش اطلاعات گیربکس، سرعت و غیره 4. دکمه خلاص (در پیت استاپ) 5. فعال کردن بالچه جلو 6. دکمه چند منظوره 7. بازیابی نیروی ترمز 8 و 9 . دکمه‎های کم و زیاد کردن منوهای مختلف 10. دکمه اطلاع رسانی ایرادات (راننده به نسبت دفعات فشردن این دکمه، ایرادات فنی را گزارش می‎دهد) 11. محدود کننده سرعت 12. ذخیره سازی نیرو 13. دکمه برقراری ارتباط رادیویی با مهندس تیم 14. توقف در پیت استاپ 15. کنترل کلاچ 16. هماهنگی با مارشال 17. تنظیم دیفرانسیل 18. حالت اولیه تنظیمات دیفرانسیل 19. تنظیم دیفرانسیل 20. کروزکنترل 21. انتخاب حالات بالچه‎ها، دور موتور و غیره 22. تنظیم تایرها 23. تنضیمات اولیه بالچه جلو 24. تنظیمات پدال 25. مخلوط سوخت 26. پدال‎های پشت فرمان بالا 27. پدال‎های پشت فرمان پایین 28. کلاچ
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 37) ۱- گیرپاژ کردن یاتاقان ها در اثر نرسیدن روغن به انها ۲- استفاده زیاد از دنده مکوس در سرعتهای زیاد ۳- رعایت نکردن لقی مجاز موقع بستن یاتا قانها یا سفت بسته شدن یا تاقانها ۴- تراش بیش از حد یاتاقانها هنگام تعمیر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 38) شورولت کوروت
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 39) کیا اسپورتیج 2013
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 40) ولوو S40 2011
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 43) هیوندای ولستر 2012
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 47) ولوو V50 2011 Volvo V50
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 48) be nazare man soalat sade tar bashe khobe
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 50) فراری 458 Italia
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 53) سبقت گرفتن - گردش به چپ
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 56) نوع تایر: حرف P نشان‌دهنده این است که تایر مخصوص خودروهای سواری است. حروف LT نشان می‌دهند که تایر مخصوص کامیون های سبک است و حرف T نشان‌دهنده تایرهایی است که برای استفاده موقت و به عنوان زاپاس مناسب هستند. عرض تایر: اگر روی تایر عدد 235 حک شده باشد به معنای این است که عرض تایر از یک دیواره تا دیواره دیگر برابر 235 میلی‌متر است. از آن جایی که عرض لبه خود تایر هم بر این اندازه‌گیری مؤثر است. نسبت ابعاد: این عدد نشان‌دهنده ضخامت تایر است، از نوک عاج گرفته تا سطح داخلی تایر، و درصدی است از عرض تایر. برای مثال، اگر نسبت ابعاد برابر با 75 باشد معنایش این است که ضخامت تایر برابر است با 75 درصد از عرض آن. هرچه نسبت ابعاد کوچک‌تر باشد، تایر نسبت به ضخامتش عریض‌تر است. معمولاً تایرهایی که برای کار زیاد ساخته می‌شوند، در مقایسه با سایر تایرها، نسبت ابعاد کوچک‌تری دارند. علت آن این است که تایرهایی که نسبت ابعاد کوچک‌تری دارند از ثبات جانبی بهتری برخوردارند. وقتی یک خودرو به پیچ جاده می‌رسد، نیروهای جانبی تولید می‌شوند و تایر باید در برابر این نیروها مقاومت کند. تایرهایی که دیواره های