نظرات : saeed69

نام کاربری
تاریخ عضویت
آخرین فعالیت
تعداد نظرات
تعداد آگهی ها



نام مقالهمتن نظر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 28) اگرچه کارت‌های دنده‌ای، مجهز به 4 ترمز و از شتاب بیش‌تری برخوردار هستند، اما به دلیل وزن بیش‌تر، فرمان‌پذیری آن‌ها در پیچ‌ها کاهش می‌یابد و همین امر علت خروج ناگهانی کارت از پیچ می‌باشد. خسته نباشید
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 29) بزرگ‎ترین مزیت یک خودروی دو دیفرانسیل، افزایش چسبندگی و کشش اتومبیل در جاده‎های لغزنده است که بر روی برف، یخ و یا گل و شل، احتمال گیر کردن و از حرکت ایستادن یک خودروی 4WD به مراتب کم‎تر از خودوی 2WD است مگر اینکه هر چهار چرخ با هم گیر کنند و از حرکت بایستند که این امر بسیار کم اتفاق می‎افتد، هم‎چنین سیستم 4WD در مسیرهای صعب العبور بسیار به کمک راننده آمده و در حالی که ممکن است فقط یک یا دو چرخ اتومبیل با سطح زمین تماس داشته باشد، کمک شایانی به عبور از مسیرهای ناهموار می‎کند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 30) برای پارک موازی، راننده باید به 5 نکته ساده توجه کند: او باید در کنار خودروی جلویی قرار بگیرد. فرمان خودرو را به سمت لبه پیاده رو بچرخاند و با زاویه 45 درجه در فضای خالی به سمت عقب حرکت بکند. تا جایی عقب می‌آید که چرخ‌های جلوی خود در امتداد چرخ‌های عقب خودروی جلویی قرار بگیرد. در عین حال باید توجه داشته باشد که بیش از اندازه به خودروی پارک شده عقبی نزدیک نشود. راننده باید فرمان خودرو را در خلاف جهت لبه پیاده رو بچرخاند تا جلوی خودرو خود در فضای مورد نظر قرار گیرد. در نهایت راننده باید آن قدر خودرو را جلو و عقب ببرد تا زمانی که فاصله خودرو از لبه پیاده رو 30 سانتی‎متر شود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 31) شرکت‎هاي خودروسازي هرکدام نامي براي گيربکس منومتيک ابداعي خود انتخاب کرده‎اند، نام‎هايي مانند "تيپ‎ترونيک (Tiptronic)، گيرترونيک (Geartronic)، تاچ‎ترونيک (touchtronic)، اسپرت‎ترونيک (Sporttronic) و دستي‎بدون‎کلاچ (clutchless-manual).تيپ‎ترونيک عملکردي شبيه به دنده‎هاي معمولي اتوماتيک دارد، با اين تفاوت که به شما اجازه مي‎دهد در هنگام رانندگي زودتر از سيستم اتوماتيک اقدام به تعويض دنده‎ها کنيد.اگرچه تيپ‎ترونيک همانند ساير گيربکس‎هاي اتوماتيک، از مبدل گشتاور استفاده مي‎کند، اما بايد گفت، تيپ‎ترونيک همانند گيربکس‎هاي دستي که توسط سيستم‎هاي کامپيوتري کنترل مي‎شوند،نيست و حتي نيمه-اتوماتيک هم محسوب نمي‎شود. تيپ‎ترونيک s اين سيستم نسخه به روز شده تيپ‎ترونيک است و در آن بدون اينکه راننده حالت دستي را انتخاب کند، مي‎تواند به کم و زياد کردن دنده‎ها بپردازد. اگر راننده به مدت 8 ثانيه اقدام به تعويض دنده نکرده باشد، سيستم به حالت اتوماتيک برمي‎گردد و کنترل امور را به دست مي‎گيرد
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 32) سوپرشارژرها انواع مختلفی دارند که از جمله مهم‎ترین آن‎ها می‎توان به روتز (Roots)، دوپیچی (Twin-Screw)، و سانتریفیوژی (Centrifugal) اشاره کرد. اختلاف اصلی در این نوع سوپرشارژرها صرفاً در چگونگی تزریق هوای فشرده به داخل منیفولد موتور خودرو است. در سوپرشارژرهای روتز و دوپیچی، از لب‎های گیراندازنده (Meshing Lobes) برای هدایت جریان هوا به داخل موتور استفاده شده است، درحالی‎که وظیفه این کار در سوپرشارژرهای سانتریفیوژی بر عهده یک پروانه (Impeller) است. اگرچه همه این سوپرشارژرها هوای فشرده تأمین می‎کنند، اما عملکرد و راندمان آن‎ها با هم فرق می‎کند. این نوع سوپرشارژرها بسته به این‎که چه کاربردی از آن‎ها انتظار خواهید داشت، در اندازه‎های مختلفی موجود هستند؛ مثلاً اندازه سوپرشارژری که برای افزایش راندمان و بهبود عملکرد موتور ماشین معمولی به‎کار می‎رود با آن‎چه برای خودروهای مسابقه‎ای مورد استفاده قرار می‎گیرد، متفاوت است
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 33) 1. صفحه نمایش اطلاعات فدراسیون اتومبیلرانی 2. LED های نمایشگر دور موتور 3. صفحه نمایش اطلاعات گیربکس، سرعت و غیره 4. دکمه خلاص (در پیت استاپ) 5. فعال کردن بالچه جلو 6. دکمه چند منظوره 7. بازیابی نیروی ترمز 8 و 9 . دکمه‎های کم و زیاد کردن منوهای مختلف 10. دکمه اطلاع رسانی ایرادات (راننده به نسبت دفعات فشردن این دکمه، ایرادات فنی را گزارش می‎دهد) 11. محدود کننده سرعت 12. ذخیره سازی نیرو 13. دکمه برقراری ارتباط رادیویی با مهندس تیم 14. توقف در پیت استاپ 15. کنترل کلاچ 16. هماهنگی با مارشال 17. تنظیم دیفرانسیل 18. حالت اولیه تنظیمات دیفرانسیل 19. تنظیم دیفرانسیل 20. کروزکنترل 21. انتخاب حالات بالچه‎ها، دور موتور و غیره 22. تنظیم تایرها 23. تنضیمات اولیه بالچه جلو 24. تنظیمات پدال 25. مخلوط سوخت 26. پدال‎های پشت فرمان بالا 27. پدال‎های پشت فرمان پایین 28. کلاچ
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 34) با سلام مربوط به Volkswagen - VW Golf II 1983 میشه
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 37) ۱- گیرپاژ کردن یاتاقان ها در اثر نرسیدن روغن به انها ۲- استفاده زیاد از دنده معکوس در سرعتهای زیاد ۳- رعایت نکردن لقی مجاز موقع بستن یاتا قانها یا سفت بسته شدن یا تاقانها ۴- تراش بیش از حد یاتاقانها هنگام تعمیر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 41) کیا سراتو مدل 2011
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 64) فلاش کردن : مواد پاک کننده شیمیایی را داخل موتور می‌ریزند و چند دقیقه منتظر می‌مانند تا مطمئن بشوند ماده شوینده به تمام نقاطی که روغن ممکن است برود، می‌رسد. بعد از این مرحله، تخلیه شوینده شیمیایی درست مانند تخلیه روغن موتور انجام می‌شود. در واقع، فلاش موتور زمانی انجام می‌شود که روغن قدیمی تخلیه می‌شود و قبل از این که روغن جدید ریخته شود، ماده شوینده اضافه می‌شود فواید: 1. بر طرف کردن رسوب ها 2. بررسی سوابق تعمیر موتور 3. تمیز نگه داشتن روغن 4. کمک به فیلتر در تصفیه روغن 5. تمیز کردن قطعات موتور
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 65) محدوده اج تایر آج میانی شیار آج کناری شانه تایر لایه های سرپوش تسمه های فولادی پوشش رادیال بید زهوار لایه نگهدارنده هوا در داخل تایر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 68) تاخوگراف یک سیستم ثبت اطلاعات است که اطلاعات ضروری را روی صفحات مقوایی ثبت می کند. این اطلاعات می تواند مواردی از جمله سرعت خودرو، زمان حرکت از مبدأ، و مدت زمان حرکت در یک مسیر خاص باشد. از بخش هایی از جمله سرعت سنج، ثبت کننده اطلاعات، و صفحه ثبت اطلاعات تشکیل شده است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 99) وظیفه سنسور اکسیژن این است که به موتور کمک کند کمتر بنزین مصرف کند و تا بیشترین حد ممکن، گازهای آلاینده کمتری تولید نماید