نظرات : مجید رضا ضابطیان حسینی

نام کاربری
تاریخ عضویت
آخرین فعالیت
تعداد نظرات
تعداد آگهی ها



نام مقالهمتن نظر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 2) نام اتومبیل:Peugeot 605 نام فیلم:ronin
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 4) نام ماشین Lamborghini LP640 نام فیلم The Dark Knight
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 5) مدل خودرو: فورد فیستا نسل 1 نام فیلم: قاتلان بی چهره ( Mördare utan ansikte
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 10) سانروف‎ها معمولاً شفاف هستند درحالی‎که مونروف‎ها را رنگی می‎سازند. در حقیقت مونروف نوع خاصی از سانروف است. در دهه هفتاد، به سانروف‎های شیشه‎ای داخلی و برقی، مونروف می‎گفتند. البته امروزه عموماً تنها به سانروف‎های شیشه‎ای داخلی، مونروف گفته می‎شود. سانروف داخلی در حقیقت نوعی است که صفحه متحرک آن بین سطح خارجی و داخلی سقف حرکت می‎کند. عملکرد مونروف می‎تواند برقی یا دستی باشد. بنابراین، هر سانروف شیشه‎ای با قابلیت باز و بسته شدن به‎صورت کشویی بین سطح خارجی و داخلی سقف، مونروف نام دارد
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 11) چرخ‏‎دنده پینیون: این قطعه، گشتاور را از گیربکس به دیفرانسیل منتقل می‏کند.در واقع چرخ‏‎دنده حلقه‌ای را به همراه چرخ‏‎دنده‏‎های جانبی میچرخاند
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 12) در 4WD فقط چرخ‎های عقب متحرک هستند ولی در AWD قدرت موتور همواره در حال انتقال به چهار چرخ خودرو است
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 13) جواب :همه موارد
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 14) جواب : گزینه ب
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 15) جواب: توقف در روزهای زوج هفته ممنوع
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 16) لاستیکهای تیوبلس موجب کاهش وزن خودرو، عمر بیش‎تر تایر، تعادل بیش‎تر در هنگام پیچ می شود
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 17) اصطلاح "منومتیک" (manumatic) ترکیبی از دو کلمه دستی و اتوماتیک است و به کلاسی از گیربکس‎ها گفته می‎شود که پروسه تعویض دنده را برای رانندگان بسیار راحت کرده است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 18) مصرف سوخت -قیمت خودرو - ایمنی - طراحی خودرو-سواری خودرو شرکت سازنده -
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 19) جواب : BMW M6
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 19) با سلام می خواستم بدانم شما که برای نفرات اول تا سومی که زودتر از همه جواب را می دهند دو شانس قائل می شوید و در لیست پاسخ دهندگان شماره های از 1 تا 6 را به آنها می دهید با این روش قرعه کش که تقریبا اصلا آنها جزو برندگان نیستند و تقریبا شانس برنده شدنشان صفر است چون اعدادبرندگان معمولا دو رقمی و یا سه رقمی ( معمولا از 100 به بالا )است پس عملا هر چه دیرتر پاسخ بدهیم شانسمان بیشتر است بهتر نیست اسامی سه نفری که زودتر پاسخ می دهند را در بین اسامی بقیه ( و آنهم دو بار ) پخش کنید تا شانس آنها برای برنده شدن افزایش یابد
اسامی برندگان مسابقه هفته (شماره 18) با این روش هر چه دیرتر پاسخ بدیم شانسمون بیشتره با این کار اگر سه نفر اول که جواب میدن رو حتی پنج بار هم اسمشون رو تکرار کنیم بازم شانسی ندارن پس بهتره که اسم سه نفر اول که دو بار تکرار می شه رو در بین اسامی پخش کنن تا شانسشون بیشتر بشه
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 21) جواب: اغلب مدل‎های ب‎ام‎و با یک عدد سه رقمی نام‎گذاری می‎شوند که عدد اول بیانگر سری اتاق و دو رقم دیگر بیانگر حجم موتور است. برای مثال ب‎ام‎و 316، سری 3 و دارای حجم موتور 1600 سی‎سی (1.6 لیتر) است
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 22) آرم فراری در واقع اسب بلند شده بر روی دو پا است که نشان خلبان آس ایتالیایی در جنگ اول جهانی است (ACE) در بین خلبانان به کسی اطلاق میشود که حداقل 5 فروند از هواپیماهای دشمن را سرنگون کرده باشد)، فرانسیسکو باراگایتی از خلبانان آس ایتالیا بود، که والدینش شرکت فراری را ترغیب کردند تا نشان پسرشان را روی خودروهای مسابقه‌ای خود قرار دهد
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 23) اولین سوپرمینی،فیات 500 بود که در سال 1957 تولید شد
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 24) راننده باید در کنار خودروی جلویی قرار بگیرد. فرمان خودرو را به سمت لبه پیاده رو بچرخاند و با زاویه 45 درجه در فضای خالی به سمت عقب حرکت بکند. تا جایی عقب می‌آید که چرخ‌های جلوی خود در امتداد چرخ‌های عقب خودروی جلویی قرار بگیرد. در عین حال باید توجه داشته باشد که بیش از اندازه به خودروی پارک شده عقبی نزدیک نشود. راننده باید فرمان خودرو را در خلاف جهت لبه پیاده رو بچرخاند تا جلوی خودرو خود در فضای مورد نظر قرار گیرد. در نهایت راننده باید آن قدر خودرو را جلو و عقب ببرد تا زمانی که فاصله خودرو از لبه پیاده رو 30 سانتی‎متر شود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 25) نحوه عملکرد حس‎گر کیسه هوا بدین شکل است که با هوشمندی بالا در موقعیت تصادف، به سیستم داخل جعبه حاوی کیسه هوا دستور می‎دهد تا کیسه هوا را پُر کند. این دستور معمولاً یک سیگنال الکترونیکی است که پیامد آن، ایجاد یک انفجار در ژنراتور تولید گاز است و در نتیجه، گاز حاصل از این انفجار، وارد کیسه هوا می‎شود و آن را منبسط می‎کند. ژنراتور تولید گاز هم بخشی از سیستم‌ کیسه هوا می‎باشد که در آن طی یک فرآیند شیمیایی، گاز نیتروژن تولید می‎شود و کیسه هوا را قبل از برخورد سرنشین با فرمان، داشبورد، درب، و... با فشار بالا باز می‎کند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 26) قفل ضدسرقت، مدار کوچکی دارد که در داخل کلید خودرو جاسازی شده است. عملکرد این مدار به این‏‎صورت است که هنگام استارت زدن خودرو، میان این مدار و ECU خودرو کدهای خاصی مبادله می‏شود. زمانی‏که این کدها معتبر باشند، سیستم سوخت‏‎رسانی خودرو فعال می‏شود. در غیر این صورت، سیستم سوخت‏‎رسانی به‏‎طور آنی قطع می‏شود و دیگر خودرو روشن نخواهد شد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 27) جاده‌های 2+1 دارای 3 لاین می‎باشند و دو لاین آن دریک جهت و یک لاین آن در جهت مخالف می‎باشد و توسط گاردریل یا کابل از هم جدا می‎شوند. البته ایمنی این نوع جاده‎ها پایین‎تر از 2+2ها می‎باشد. از سال 1990 ساخت این جاده‎ها در کشورهای سوئد و دانمارک رواج یافت.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 28) اگرچه کارت‌های دنده‌ای، مجهز به 4 ترمز و از شتاب بیش‌تری برخوردار هستند، اما به دلیل وزن بیش‌تر، فرمان‌پذیری آن‌ها در پیچ‌ها کاهش می‌یابد و همین امر علت خروج ناگهانی کارت از پیچ می‌باشد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 29) بزرگ‎ترین مزیت یک خودروی دو دیفرانسیل، افزایش چسبندگی و کشش اتومبیل در جاده‎های لغزنده است که بر روی برف، یخ و یا گل و شل، احتمال گیر کردن و از حرکت ایستادن یک خودروی 4WD به مراتب کم‎تر از خودوی 2WD است مگر اینکه هر چهار چرخ با هم گیر کنند و از حرکت بایستند که این امر بسیار کم اتفاق می‎افتد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 30) برای پارک موازی، راننده باید به 5 نکته ساده توجه کند: او باید در کنار خودروی جلویی قرار بگیرد. فرمان خودرو را به سمت لبه پیاده رو بچرخاند و با زاویه 45 درجه در فضای خالی به سمت عقب حرکت بکند. تا جایی عقب می‌آید که چرخ‌های جلوی خود در امتداد چرخ‌های عقب خودروی جلویی قرار بگیرد. در عین حال باید توجه داشته باشد که بیش از اندازه به خودروی پارک شده عقبی نزدیک نشود. راننده باید فرمان خودرو را در خلاف جهت لبه پیاده رو بچرخاند تا جلوی خودرو خود در فضای مورد نظر قرار گیرد. در نهایت راننده باید آن قدر خودرو را جلو و عقب ببرد تا زمانی که فاصله خودرو از لبه پیاده رو 30 سانتی‎متر شود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 31) اصطلاح "منومتیک" (manumatic) ترکیبی از دو کلمه دستی و اتوماتیک است و به کلاسی از گیربکس‎ها گفته می‎شود که پروسه تعویض دنده را برای رانندگان بسیار راحت کرده است. گیربکس‎های اتوماتیک در گذشته با استفاده از دنده‎های کنار فرمان و میان کنسولی، عملکرد راننده را در پروسه تعویض دنده تنها به D (حرکت)، N (خلاص)، R (عقب)و P (پارک) محدود می‎کردند، اما سیستم‎های منومتیک با اهرم‎های تعویض دنده در پشت غربیلک فرمان (Paddle Shiftres) و دسته دنده‎های مخصوص این سیستم، همچنان فرصت کم و زیاد کردن دنده‎ها را برای راننده فراهم کرده‎اند
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 32) اختلاف اصلی در این نوع سوپرشارژرها صرفاً در چگونگی تزریق هوای فشرده به داخل منیفولد موتور خودرو است.همه این سوپرشارژرها هوای فشرده تأمین می‎کنند، اما عملکرد و راندمان آن‎ها با هم فرق می‎کند. در سوپرشارژرهای روتز و دوپیچی، از لب‎های گیراندازنده (Meshing Lobes) برای هدایت جریان هوا به داخل موتور استفاده شده است، درحالی‎که وظیفه این کار در سوپرشارژرهای سانتریفیوژی بر عهده یک پروانه (Impeller) است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 33) 1. صفحه نمایش اطلاعات فدراسیون اتومبیلرانی 2. LED های نمایشگر دور موتور 3. صفحه نمایش اطلاعات گیربکس، سرعت و غیره 4. دکمه خلاص (در پیت استاپ) 5. فعال کردن بالچه جلو 6. دکمه چند منظوره 7. بازیابی نیروی ترمز 8 و 9 . دکمه‎های کم و زیاد کردن منوهای مختلف 10. دکمه اطلاع رسانی ایرادات (راننده به نسبت دفعات فشردن این دکمه، ایرادات فنی را گزارش می‎دهد) 11. محدود کننده سرعت 12. ذخیره سازی نیرو 13. دکمه برقراری ارتباط رادیویی با مهندس تیم 14. توقف در پیت استاپ 15. کنترل کلاچ 16. هماهنگی با مارشال 17. تنظیم دیفرانسیل 18. حالت اولیه تنظیمات دیفرانسیل 19. تنظیم دیفرانسیل 20. کروزکنترل 21. انتخاب حالات بالچه‎ها، دور موتور و غیره 22. تنظیم تایرها 23. تنضیمات اولیه بالچه جلو 24. تنظیمات پدال 25. مخلوط سوخت 26. پدال‎های پشت فرمان بالا 27. پدال‎های پشت فرمان پایین 28. کلاچ
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 34) Volkswagen / VW Golf II - Interior, 1983
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 35) لکسوس 2011 CT
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 37) ۱- گيرپاژ كردن ياتاقان ها در اثر نرسيدن روغن به انها ۲- استفاده زياد از دنده مكوس در سرعتهاي زياد ۳- رعايت نكردن لقي مجاز موقع بستن ياتا قانها يا سفت بسته شدن يا تاقانها ۴- تراش بيش از حد ياتاقانها هنگام تعمير
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 38) شورولت Corvette 2011
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 39) کیا اسپورتیج 2013
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 41) کیا سراتو 2011
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 42) بنز کلاس جی ال کا 2011
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 43) رنو مگان
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 51) گزینه 3 اتومبیل سیاه
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 52) جواب اتومبیل سیاه
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 53) جواب سبقت گرفتن یا گردش به چپ