عنوان مطلب

 

قرارداد با کیا و نیسان نهایی می‌شود

 
 شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد، امسال در حالی روزهای ۱۸ و ۱۹ مرداد برگزار شد که عقد دو قرارداد با شرکای فرانسوی، روزهای روشنی را برای خودروسازان ترسیم کرده است.
 
حال آثار تعاملات بعد از برجام و امید به بازگشت رونق و فراتر از آن یعنی حضور در بازارهای جهانی، خودروسازان را بر آن داشت تا با افزایش متراژ غرفه‌های خودرو در این نمایشگاه، نشان دهند که نه تنها آمادگی کامل برای رقابت جهانی دارند بلکه به اهدافی بزرگتر نیز می‌اندیشند. از رونمایی خودروهای جدید گروه خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو گرفته تا نمایش جدیدترین دستاوردهای خودرویی همچون خودروهای برقی چانگان، حال و هوای تازه‌ای به این نمایشگاه بخشیده و آن را متفاوت‌تر از نمایشگاه خودرو سال‌های پیش کرده است. در این نمایشگاه ۱۱ خودرو جدید از ۵ شرکت به طور رسمی رونمایی شد که مهم‌ترین آنها، سیتروئن سی۳ایکس‌آر، سیتروئن سی۴ال، سیتروئن سی۴، سیتروئن سی۶، چانگان ئی۲ئی‌ایکس، چانگان سی‌اس۷۵، چانگان ئی۲ برقی و ام وی ام ایکس۳۳اس بود، سوزوکی گرند ویتارای تغییرچهره یافته (فیس‌لیفت)، میتسوبیشی لنسر و تیوولی دو دیفرانسیل نیز از دیگر خودروهای رونمایی شده در این نمایشگاه بودند. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: بعد از برجام و تلاش‌های دولت، فضای خوبی برای خودروسازان فراهم شد که در این فضا سایپا توانست دوباره فعالیت‌های خارجی خود را از سر بگیرد که نخستین قرارداد در ماه گذشته با سیتروئن قطعی شده و به‌زودی اقدامات اجرایی آن انجام می‌شود. مهدی جمالی افزود: توانستیم با طرف خارجی به این تفاهم برسیم که ۵۰ درصد سهام یکی از طرح‌های ما را خریداری و مبلغ آن را به طور مستقیم واریز کند. وی با اشاره به آغاز همکاری مشترک رسمی ایویکو و زامیاد اظهار کرد: قرارداد با رنو در حال پیگیری و انجام است. همچنین قرارداد با شرکت نیسان نیز به‌زودی فعال خواهد شد. وی ادامه داد: قراردادهای قبلی نظیر چانگان و برلیانس که در دوره تحریم انجام شده بود نیز به محصول رسیده است؛ البته تلاش می‌کنیم داخلی‌سازی آنها را به شدت پیگیری کنیم و امیدوارم محصول خوبی را تا یکی دو سال آینده برای عرضه داشته باشیم. وی درباره همکاری با کیا نیز گفت: همکاری با کیا از قدیم در جریان بوده و حتی در دوره تحریم نیز این همکاری‌ها ادامه داشته است و امیدوارم بتوانیم در سفری که در هفته‌های آینده به کره‌جنوبی خواهیم داشت، این قرارداد را فعال کنیم. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: آنچه در شرایط فعلی به عنوان یک اصل به شمار می‌رود پیش‌بینی سرمایه‌گذاری و صادرات در همه قراردادها است. جمالی درباره همکاری با ایویکو نیز تصریح کرد: در سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت دو اصل اساسی وجود دارد؛ نخست آنکه باید سرمایه‌گذاری طرف خارجی اتفاق بیفتد و در ضمن، صادرات و قطعه‌سازی نیز لحاظ شود که این سیاست‌ها در قرارداد با ایویکو نیز دیده خواهد شد. جمالی سیاست اصلی سایپا را تولید محصولات اقتصادی دانست و گفت:. این نوید را می‌دهم که از این پس ۵۰ درصد تولیدات داخلی خواهد بود و جایگزین‌های خوبی نیز طراحی خواهد شد. بر این اساس سال گذشته خودرو ساینا را به بازار عرضه کردیم که جایگزین خوبی برای محصولات ارزانقیمت بود بنابراین تا پایان سال محصول جدیدی را عرضه خواهیم کرد. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پاسخ به صمت درباره انتقادها به نحوه واگذاری۵۰ درصد سهام سایپا کاشان گفت: ما قیمت را کارشناسی کردیم و این مدل، مدلی است که برای نخستین‌بار در کشور اتفاق افتاده و اعتقاد داریم که هر سرمایه‌گذار خارجی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ایران است باید سهام شرکت را خریداری کرده و مشارکت واقعی داشته باشد. 
وی ادامه داد: تجربه تلخی که در دوران تحریم داشتیم، ترک سرمایه‌گذاران خارجی از صنعت خودرو همراه با زیان و سایر صنایع در زمان تحریم‌ها بود بر این اساس در طرح جدید در صورت بروز هرگونه مشکل دو طرف در سود و زیان مشارکت خواهند کرد. مدیرعامل سایپا در ادامه پرسش صمت که مدل قرارداد از چه کشوری گرفته شده است، اظهار کرد: ما خود طراح مدل‌های خودرو هستیم و به نحوه انعقاد قراردادها آگاه هستیم. جمالی درباره زمان انعقاد نهایی قرارداد نیز گفت: قرارداد به طور تقریبی نهایی شده و تنها روش‌های پرداخت پول را طراحی می‌کنیم. وی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره واگذاری سایت به رنو نیز اظهار کرد: درحال‌حاضر سایپا شرایط خوبی دارد از این‌رو شرایط خود را به طرف‌های خارجی اعلام می‌کنیم و هر کسی که این شرایط را پذیرفت، قرارداد با آنها را نهایی خواهیم کرد. جمالی درباره برنامه این گروه خودروسازی در زمینه توسعه صادرات نیز افزود: توسعه صادرات سیاست‌های اصلی سایپاست. براین اساس در سال گذشته قرارداد با الجزایر را طراحی کردیم که قرارداد خوبی است. در آذربایجان نیز کار مشترکی را با ایران‌خودرو هماهنگ کردیم و با ساحل عاج نیز در حال مذاکره هستیم، همچنین نخستین گروه از محصولات سایپا نیز به لبنان صادر شده است. وی ادامه داد؛ در قراردادهای جدید پیش‌بینی شده ۳۰ درصد محصولات تولیدی مشترک سایپا با شرکت‌های خارجی، صادر شود که بر این اساس، در همین سال نخست قرارداد، سیتروئن موظف است ۳۰ درصد محصولات تولید مشترک را از طریق شبکه خود به بازارهای جهانی صادر کند. جمالی درباره صادرات به عراق نیز تصریح کرد: صادرات به عراق همچنان ادامه دارد و ما در روش‌های مختلف صادرات خواهیم داشت به طوری که در ماه گذشته بیش از هزار خودرو به عراق صادر کرده‌ایم. مدیرعامل سایپا در پاسخ به پرسش دیگر صمت مبنی بر صدور ضمانتنامه صادرات برای محصولات سایپا نیز اعلام کرد: ما در حال مذاکره با صندوق ضمانت صادرات و بانک توسعه صادرات هستیم که بر این اساس این بانک پیش‌بینی کرده تا ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای صادرات محصولات سایپا درنظر بگیرد. جمالی تاکید کرد: همکاری جدیدی با قطعه‌سازان در حال انجام است تا سایپا تبدیل به راهنمای صادرات قطعه شود که با حرکت در چنین فضایی کار به خوبی پیش خواهد رفت. وی در پاسخ به دیگر پرسش صمت مبنی بر برنامه سایپا برای بهبود وضعیت سایت‌های سایپا اظهار کرد: سایت الجزایر کار خود را دوباره آغاز کرده است و تا یک ماه آینده اساسنامه شرکت جدید به ثبت می‌رسد که امیدواریم بتوانیم در مدت ۲ سال به تولید ۲۰هزار دستگاهی دست یابیم. سایت سوریه نیز بسیار فعال است و در انتظار رفع مشکلات سیاسی این کشور هستیم تا فعالیت خود را از سر بگیرد. 
عرضه نخستین «ایکاپ» در اسفند ۹۵
همچنین در بخش دیگری از برنامه‌های خودروسازان در حاشیه نمایشگاه مشهد مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو - پژو در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب که نخستین محصول ایکاپ در اسفند امسال عرضه خواهد شد، گفت: دومین محصول مشترک ایران‌خودرو و پژو محصول ۳۰۱ است که با ظرفیت تولید سالانه ۴۰ هزار دستگاه اسفند سال آینده عرضه خواهد شد. 
محمدرضا معتمد، مهم‌ترین دستاورد ایکاپ برای صنعت خودرو ایران را تحقق نخستین سرمایه‌گذاری خارجی در تولید خودرو در ایران، توجه به عمق ساخت داخل قطعات و رونق چشمگیر قطعه‌سازی، انتقال دانش فنی طراحی و تولید و همچنین توسعه محصول با پلتفرم‌های جدید عنوان کرد. 
معتمد در زمینه عمق ساخت داخل محصولات شرکت ایکاپ اظهار کرد: محصول پژو ۲۰۰۸ با عمق ساخت داخل ۲۰ درصد آغاز و تا یک سال به ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت. 
وی خاطرنشان کرد: در قرارداد جدید با پژو به صادرات ۲۰ درصد و تولید محصول مشترک توجه ویژه شده است. معتمد مهم‌ترین بازارهای صادراتی ایکاپ را بازار کشورهای همسایه دانست و گفت: کشورهای خاورمیانه، بازار حوزه خلیج‌فارس و شبکه صادراتی پژو و ایران‌خودرو، بازار هدف محصولات است. 
معتمد تاکید کرد: تمامی قطعه‌سازان باید تاییدیه ایکاپ را برای تولید قطعه کسب کنند، پژو دانش طراحی قطعه را به قطعه‌سازان ایرانی انتقال خواهد داد. 
فعالسازی واحد تحقیقات بازار ایران‌خودرو
مصطفی خان‌کرمی، معاون فروش و بازاریابی ایران‌خودرو نیز در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه خودرو و صنایع وابسته مشهد، یکی از اهداف شرکت‌های خودروساز برای حضور در نمایشگاه را ارزیابی نظرات مشتریان و نیازسنجی آنها دانست و گفت: بر این اساس در نمایشگاه مشهد واحد تحقیقات بازار ایران‌خودرو نیز فعال است تا ارتباط بازاری از مشتریان بالقوه و بالفعل محصولات ایران‌خودرو کسب کند. 
وی رصد بازار و آشنایی با توانمندی رقبا را از دیگر دلایل حضور در نمایشگاه عنوان و تصریح کرد: با عرضه محصولات جدید توان فنی، داخلی و مهندسی ایران‌خودرو ارزیابی می‌شود. 
وی با تشریح خودروهای رونمایی شده در این نمایشگاه افزود: خودرو مدرن ۲۰۰۸ که سال ۲۰۱۳ میلادی به بازارهای جهانی عرضه شد با تغییراتی، از دی تولید و عرضه خواهد شد. 
 خان‌کرمی پژو ۳۰۱ دیگر محصول قرارداد مشترک با پژو را یک خودرو اقتصادی دانست و اظهار کرد: این خودرو از نیمه نخست ۹۶ قابل عرضه خواهد بود، همچنین پژو ۵۰۸ نیز به منظور رقابت در بازار داخلی در سال ۹۶ عرضه می‌شود که پیش‌بینی‌ها بیانگر استقبال از این خودرو خواهد بود. به گفته خان‌کرمی، خودرو ۲۰۷ جدید که کاملا داخلی‌سازی شده نیز با چهره تغییریافته (فیست‌لیفت) جدید به زودی روانه بازار خواهد شد. 
معاون فروش و بازاریابی ایران‌خودرو با اشاره به استقبال چشمگیر از رنو کپچر، دیگر محصول جدید این گروه صنعتی گفت: البته تاخیری در عرضه این خودرو وجود داشت که به مشکلات آنها واردات مرتبط بود که درصدد رفع هستیم. 
به گفته او، رنو کپچر در عرضه نخست ۱۰۵ میلیون قیمت‌گذاری اما در مرحله فروش به قیمت ۹۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تحویل متقاضیان شد، البته در عرضه جدید، آپشن‌هایی به این خودرو افزوده خواهد شد که طبیعی است قیمت را افزایش خواهد داد اما برنامه ایران‌خودرو افزایش قیمت این محصول نخواهد بود.
خان‌کرمی با بیان اینکه رنو لیکو دیگر محصول جدید رنو قابلیت عرضه در نیمه دوم امسال را دارد، خاطرنشان کرد: ال‌سی‌کراس وارداتی نیز که ارزان‌ترین خودرو اتوماتیک بازار ایران است با قیمت حدود ۴۴ میلیون تومان عرضه خواهد شد. مدیرعامل شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش ایران‌خودرو، ایساکو، با اشاره به رویکرد ایساکو در شیوه ارائه خدمات الکترونیک اظهار کرد: سامانه نرم‌افزاری که از طریق موبایل در دسترس مشتریان است زمان اعلام نیاز تا دریافت خدمات را کوتاه‌تر کرده و با صرفه‌جویی در زمان رضایت‌مندی مشتریان را فراهم می‌کند. 
رونمایی از پروژه بزرگ خدمات فروش ایساکو 
رضا حسینی در نشست خبری مراسم رونمایی از موبایل اپلیکیشن که در حاشیه این نمایشگاه برگزار شد، ضمن اشاره به طراحی ویژه غرفه ایساکو برای بهره‌برداری بازدیدکنندگان از این نرم‌افزار گفت: از طریق این سامانه خدمات ایساکو به صورت غیرحضوری انجام می‌شود. وی تاکید کرد: قابلیت‌های این نرم‌افزار توسعه و بهبود خواهد یافت. در گذشته این سیستم به صورت نوبت‌دهی بود اما در سامانه جدید شرایطی ایجاد کردیم تا مشتری ضمن ورود به سامانه، اطلاعات فنی و مورد نیاز را به طور آنلاین کسب کند. 
حسینی به قابلیت‌های مختلف سامانه جدید اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مشتری برای مراجعه حضوری با کمبود وقت روبه‌رو است قابلیتی روی این سامانه ایجاد شده که به محض ایجاد درخواست از طریق جی‌پی‌اس محل حضور مشتری شناسایی می‌شود. 
وی ادامه داد: به محض ارسال درخواست مشتری، اطلاعات از طریق سامانه هوشمند به نزدیک‌ترین موتورسوار امداد اعلام شده و نیروی امدادی در زمان کوتاهی در محل موردنظر حاضر می‌شود. اطلاعات موتورسوار نیز از طریق این اپلیکیشن به مشتری اعلام می‌شود. 
حسینی به رفع دغدغه‌های نمایندگی‌ها از طریق این سامانه اشاره کرد و گفت: این خدمات می‌تواند به شبکه نمایندگی‌های ایساکو کمک زیادی کند. همچنین یکی دیگر از خدمات این سامانه ارائه اطلاعات مربوط به هزینه قطعات و خدمات به مشتری است. 
حسینی افزود: موبایل اپلیکیشن ایساکو هزینه اجناس، قطعات و خدمات را برای مشتری نمایش می‌دهد، کافی است مشتری کد قطعه را وارد کرده و اطلاعات را مشاهده کند. 
این سامانه در دو حالت اندروید و آی‌اواس در کافه‌بازار وجود دارد که علاقه‌مندان می‌توانند آن را نصب و آخرین تغییرات ایجاد شده را نیز در زمان نصب مشاهده کنند. 
گفتنی است، مراسم رونمایی این پروژه با حضور رضا حسینی مدیرعامل شرکت ایساکو، بیژن زاهدی‌فرد مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو خراسان، علی مصریان مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل ایران‌خودرو و جمعی از کارشناسان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه برگزار شد.
 
 
 
 

منبع

صمت

 

برچسب : خودرو , کیا موتورز , نیسان , ایران خودرو , سایپا , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

فرزاد
2

اینجا ایرانه، عزیز شوخی نیستش
کیا هم دنبال یه غرفه رسمی تو نمایندگی فروش به نام ایران میگرده.
یک دلار میذاره، ده دلار ورمیداره و دورهم میخورن.
14:58  1395/05/20
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
T8 : مرحله ارسال پلاک و مدارک باید سبز بشه تا تحویل بدن ؟
خداپرست : سلام ودرود برشما بنده خودروی چیرمن دارم که کروز کنترلش خراب شده خواستم بدونم آیا دیگرسیستم های کروز کنترل به هرماشینی میخوره وقابل نصب هست خودروی چیرمن سیتم کروزش روی دستک برف پاکن هست حال چه کروزی نصب میشود یا فقط باید کروز خود چیرمن نصب شود ممنون از شما
خداپرست : سلام ودرود برشما بنده خودروی چیرمن دارم که کروز کنترلش خراب شده خواستم بدونم آیا دیگرسیستم های کروز کنترل به هرماشینی میخوره وقابل نصب هست خودروی چیرمن سیتم کروزش روی دستک برف پاکن هست حال چه کروزی نصب میشود یا فقط باید کروز خود چیرمن نصب شود ممنون از شما
چانگان 55 : الان موفق شدم با کارشناس 458 سایپا که خانم محترمی بود تماس برقرار کنم کدملی پرسید اسممو گفت گفت بزودی پیامک براتون ارسال خواهد شد ثبت نام مازادی ها بودم ارسال به خودرو ساز خورده بود
چانگان : سلام مال من ارسال به خودروساز خورده حالا سایپا میگه حذف عمر پلاکم بالای۵سال بود اویل که زنگ میزدم میگفتن برنده شدی هست نیستم فروختم حالا موندم که چکار کنم واقعا اینا دزد سرگردنه هستن خواهشان راهنمایم کنید
کریمی : مال منم همین طور ولی تاریخ تحویل منم ۳۱ فروردینه هنوز توی این مرحله ام همون درحال صدور فاکتور و نمیددنم کی فاکتور میشه v1pتکمیل وجه کردم...
چانگان : سلام ارسال به خودروساز زد بود توپروفیالم حالا سایپا میگه حذف شدی بخاطر پلاک فعال عمر پلاک ماشینم موق ثبت نامی بالای ۵سال بود بخدا قسم شرکت سایپا کلاه بردار نابودمون کردن خواهشآ راهنمایم کنید که چکارکنم
T8 : مرحله ارسال پلاک و مدارک باید سبز بشه تا تحویل بدن ؟
شهرام : شما به جای خریدن این با پولهات امروز ررو سکه بخر. ۶ ماه دیگه به جای این شاهین رو از بازار نقد میتونی بخری. این ماشین ارزش خرید. تو این قیمت نداره. پر پرش ۴۰۰ باید میشد
شهرام : آقا خیالتون رو راحت کنم سهند s,قیمت پر پرش همینه. این بلا یه بار سر من اومد. کوییک رو کردن کوییک جی ایکس ال صد تومن هم گرونتر. روزی که من تحویل گرفتم ۳۵۰. تو بازار ۳۳۰ نقد میفروختن. واسه من ۲۰ تومن هم گرونتر افتاد. اینم همونه قیمتش رو اونقدر بالا گرفتن که یه سال هم بمونه قیمتش همونه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اگه : اگه قیمت‌ها پائین نیومد میدونم با عظیمی چکار کنم
کوییک : ولی من فاکتور شدم ، شاید واسه اینه که فروش بهمن بودم شنبه فاکتور شدم ، تماس گرفتم فردا احتمالا پلاک شم.
آروین : الان ماشین شما فاکتور شده؟
علی : فک کنم کسایی که 30 آذر تکمیل وجه کردن فاکتور شدن
🌹چکاد🌹 : سپاسگزارم محسن عزیز 🌹🌹🙏
30 بهمن : من تکمیل وجه 15 دی ام هنوز خبری نیس
نمایندگی : تاشنبه یک شنبه میرسه دستت
1 : آره بعضی وقتا تمام مدارک ماشین اول میاد بعدش ماشین میاد
🌹چکاد🌹 : سلام مسعود جان، مثل یک براد دوستدار شما هستم و ممنون که اظهار لطف دارید. از بزرگواری شماست. امیدورام خدای متعال در همه زمینه ها همراه و نگهدار شما باشه که قطعاً هم همینطوره.
علی : سلام داداش. پرداختی چه تاریخی بودی؟