ب ام و کلاسیک با قلب پیوندی!

 

 

 
این روزها شرکت‌های زیادی نسبت به تغییر خودروهای کلاسیک و قدیمی اقدام می‌کنند و تجارت نوپا و خوبی را هم از این طریق برای خود دست و پا کرده‌اند. یکی از مواردی که این روزها خبر‌ساز شده کار کردن روی ب‌ام‌و ۲۰۰۲ است که مدل موفق و معروفی در میان خودروهای کوپه آلمانی بوده است.
افراد زیادی وجود دارند که نسبت به خرید خودروهای کلاسیک و تغییر یافته تمایل زیادی دارند و برای آنها دست نخورده بودن خودرو اهمیت ندارد. داشتن خودرویی قدیمی با تجهیزات مدرن باعث افزایش قیمت خودرویی در کلاس 2002 خواهد شد و ممکن است برخی از این خودروهای تغییر یافته به چند صد هزار دلار هم برسند. یکی از اقداماتی که روی این مدل انجام شده استفاده از موتور M3 در ب‌‌ام‌‌و 2002 است که خبر هیجان‌انگیزی به حساب می‌آید.
 
ب‌ام‌و M3 یکی از محصولات سری 3 شرکت ب‌‌ام‌‌و است که به‌عنوان خودرویی با عملکرد بالا از سال 1985 تا به امروز تولید شده است. موتوری که در نسخه‌های ابتدایی از M3 استفاده می‌شده است S14 نام داشت و با حجم 1990 سی‌سی قدرتی معادل 189 اسب بخار و 210 نیوتن بر متر گشتاور تولید می‌کرد و البته نسخه‌های دیگری از موتور S14 هم وجود داشته است که با 2500 سی‌سی حجم بیش از 235 اسب بخار قدرت تولید می‌کرده است.
ب ام و کلاسیک با قلب پیوندی!
 
اکثر خودروهای ب‌‌ام‌‌و قابلیت استفاده در پیست را داشته‌اند که ب‌ام‌و 2002 هم یکی از معروف‌ترین‌ها بوده که با توانایی بالا به‌عنوان خودرویی مناسب برای انواع رالی‌ها استفاده و با دریافت تیونینگ‌های مختلف برای مسابقات سطح بالا هم آماده و مهیا می‌شده است. ب‌ام‌و 2002 برای اولین بار در سال 1966 معرفی شد و تا سال 1977 در خط تولید قرار داشت و نسخه‌های مختلفی از آن ساخته شد که از نظر بدنه و موتور تفاوت‌هایی داشته‌اند. برخی مدل‌های 2002 به سیستم توربو هم مجهز بوده‌اند که 168 اسب بخار قدرت تولید می‌کرده است که با توجه به ابعاد موتور و خودرو بسیار هیجان‌انگیز بوده است. نسخه‌های تولیدی ب‌ام‌و 2002 که از کارخانه تحویل داده می‌شدند قابلیت‌های بالایی در انجام انواع مسابقات رالی در خود داشتند و با دریافت انواع مختلف تیونینگ قدرت‌های فوق العاده بیشتری را به‌دست می‌آوردند.
 
ب‌‌ام‌‌و 2002 به‌عنوان خودروهای سری 2 شناخته می‌شدند که سال‌ها به دلیل قابلیت بالا و قیمت پایینی که داشتند مورد توجه بودند. تغییراتی که در این نسخه از ب‌ام‌و 2002 صورت گرفته است دریافت موتور از ب‌‌ام‌‌و سری M3 است که از توانایی بالایی در بخش موتور برخوردار بوده است. برای اینکه روحی تازه به ب‌ام‌و 2002 داده شود در بخش موتور و سیستم‌های مختلف ارتقا‌هایی داده شده است تا خودرو با همان شکل و شمایل کلاسیک و قدیمی جانی دوباره بگیرد. ارتقا یافتن سیستم تعلیق ساده‌ترین بخشی است که می‌توان انتظار داشت روی هدایت و کنترل خودرو تاثیر بگذارد.
 
ب ام و کلاسیک با قلب پیوندی!
 
تقویت ترمز‌ها به دلیل دریافت موتوری قدرتمند اجتناب ناپذیر است. ب‌ام‌و 2002 از زبان طراحی دهه 60 و 70 این خودرو‌ساز پیروی کرده است و تغییر‌دهندگان این خودرو قصد دارند ظاهر قدیمی آن را حفظ کنند اما دست یافتن به عملکرد بالا در این خودروی ساده و قدرتمند مهم‌ترین‌ هدفی است که در این رابطه دنبال می‌شود. ژرمن‌ها در طول یک دهه 2002‌سازی مدل‌های متنوع و مختلفی را ساخته‌اند که هر کدام با داشتن زبان طراحی مشترک، ویژگی‌های متفاوتی را در خود گنجانده بودند و به دلیل قیمت بسیار مناسبی که داشته به اکثر نقاط دنیا ارسال شده‌اند و مورد توجه قشر متوسط جامعه قرار گرفته‌اند. ب‌ام‌و M3 با داشتن موتور 3/ 2 لیتری و 4 سیلندر و تنفس طبیعی و قدرت 300 اسب بخار بعد از سری دوم تحولی در دنیای باواریا ایجاد کرد که گام موثری در حرکت ب‌‌ام‌‌و به سمت تولید خودروهایی با عملکرد بسیار بالا بوده است.
ب ام و کلاسیک با قلب پیوندی!
 
برای بازسازی ب‌ام‌و 2002 اما پیشرانه مدل E46 M3 مد‌نظر قرار دارد که در سال 2000 تا 2006 در خط تولید باواریا قرار داشته و از نظر زبان طراحی نسبت به مدل‌های پیش از خود بسیار متحول و زیبا‌تر شدند. پیشرانه E46 که برای قرار گرفتن در دل ب‌ام‌و 2002 انتخاب شده از نوع 6 سیلندر 2/ 3 لیتری و خطی است که قدرتی بیش از 333 اسب بخار قدرت دارد. این ترکیب هیجان‌انگیز باعث می‌شود ب‌‌ام‌‌و 2002 مجدد بتواند عرض‌اندام کرده و به‌عنوان خودرویی کلاسیک و قدرتمند حتی با قدرتی بیش از گذشته به دست مشتریان خاصش برسد.
 
 
 
 

منبع

اقتصاد

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بی ام و , 2002 , BMW 2002 , فیس لیفت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

رضا
0

خیلی عالی... به نظرم ایرانخودرو به جای ساخت موتورهای چینی همین موتور را با کیفیت تولید کنه خیلی بهتر از موتورهای تولیدی فعلی است
08:16  1395/12/25
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا : دوست عزیز، تارا دستی تبدیل به V1p شما از کجا مطمئنید؟ یبار میگید نمایندگی گفته بعد ۴۵ روز فاکتور میکن... یبار میگید این هفته فاکتور میشم... یبار میگید این هفته خبرای خوبی میشنوید... اگر اطلاعاتی دارید درست و واضح بگید وگرنه خواهشا الکی نفرمایید. چون چند نفر پرسیدند و جواب ندادید.باتشکر
اطلسG : دقیقا چرا ادم باید یه ۲۰۶ ساده بدون هیچ اپشن که از تولیدم خارج شده رو بگیره😂 یه ماشین ۱۴۰۳ فول آپشن میگیرم 😂😂 با اون ۲۰۷ بدنه پلاستیکیشون با انگشت میره داخل😂
پذیرش 19 اسفند فوری : والا ما هم دوست داریم افزایش قیمت نخوره، قشنگ هم میدونم که هزینه های سرسام آور ماشین یعنی چی! یه بلوک سیلندر برند عظام گرفتم 8.800.000 تومن (بدون واشر و...) که با متعلقات و اجرت حدود 14.5 میلیون یه واشر زدن و تعویض بلوک بهم هزینه شد. که چند سال پیش میشد با این پول یه پراید سوار شد. نظرم رو گفتم و الا هیشکی از گرونی راضی نیست، جز دلال های محترم که صدتا صدتا ماشین احتکار میکنند.
اسفند : خدا ازتون نگذره خدا کنم هرچی دردو مرزه بجون خودتونو خانوادتون بیفته دیگه زندگیمونو خراب کردید دوساله مارو سر کار گذاشتید شما که نمیتونستید به قراردادتون جواب گو باشید چرا پولامونو گرفتید دوساله واسه یه لگن مردمو سر کارگذاشتید خودتون که خبر از زندگی مردم ندارید اصلن سوارخودروهاتون نشدید که بدونید چه لگن هایی هستن تف تو زاتتون
اس تری : پس این ایکس فایو و کا هفت ها تحویل میدن اینا چی هستن
شاهین یکپارچه دوم تحویل بهار ۱۴۰۳ : سلام شماره پذیرش و شماره درخواست شما چند بود ؟
کیوان : فعلا که طرح پیشنهادی ها رو تا بیستم تمدید کرده خدا لعنتشون کنه
سایپای حقه .. باز : تاکی کردینش قانون هرمی ماشین بخره 6ماه بعدش بدین دستش
سایپا بیشرف : لعنت بر پدر مادر شرکت سایپا چرا پول میگیری ماشین نمیدی می‌دیم یکسال با تاخیر
J7 بانک صادرات : دوستان بانک صادراتی من هنوز فاکتور هم نشده ام!!!!!!! کسی هست شاسی شده باشه یا جلوتر باشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : دوست عزیز به جای پیام دادم مراجعه کن نمایندگی
وحید : لطفا جواب بدین من 11 ام تکمیل کردم 12 ام فاکتور شد ولی پلاک نشده برا شما چند روز کشید پلاک بشه
سعید : سلام.معمولا یکماه بعد پیام میاد ک بری نمایندگی
فوری : پلاک اس ام اس میاد؟
جلال : سلام ماله من هم این مشکل داشت احتمال زیاد شافت گیربکس کج شده من دوبار دیسک وصفحه عوض کردم چون بد جا میخورد ازاخر فهمیدم از شافت گیربکس کج شده دنده بعد جا میخورد الان درستش کردم عالی شده
6دنده : ملاک فاکتور رنگ تاریخ واریز وجه و تاریخ دریافت پروندس
اسفند6دنده : سلام منم 7اسفند دریافت پرونده8 هیچ خبری نیست رفتیم تا خرداد فکر کنم
امیر : فدات دادش
سورن دوگانه30دی : سورن دوگانه تکمیل وجه 20آذر تاریخ تحویل 30دیماه اما هنوز فاکتور نشده
تیگو 8 : با سلام واقعا. مدیران خودرو یه دروغگو و کلاهبرداره