16 دلیل استارت نخوردن خودرو

 

دلایل استارت نخوردن خودرو

 
خودرو استارت نمی خورد؟ دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است موجب این مسئله شده باشد. برای تصمیم درست باید از از ساده ترین علت ها شروع کرد تا زمان را بیهوده از دست ندهیم.
در اینجا به موارد احتمالی که مسبب بروز مشکلات در استارت خودرو می شوند می پردازیم. 
 
مشکلات الکتریکی استارت خودرو 
 
    فیوز ها را چک کنید: 
 
بعضی از خودرو ها فیوزی وابسته به استارت دارند ممکن است مشکل استارت شما به ساده ترین حالت با اصلاح نمودن عیوب این فیوز حل شود. پس قبل از هر چیز از سالم بودن آن مطمئن شوید. 
 
    خوردگی باطری: 
 
استفاده از باطری در طولانی مدت موجب می شود اتصالات آن جرم گرفته یا خورده شوند. خوردگی در بعضی موارد ارتباط باطری با سایر قطعات خودرو را قطع کرده و مانع استارت زدن خودرو می شود. اگر جرم گرفتگی یا خوردگی در اتصالات مشاهده کردید آن را برطرف کنید و دوباره استارت بزنید. ممکن است به همین راحتی مشکل استارت برطرف شود. 
 
    باطری از کار افتاده: 
 
شایع ترین دلیل استارت نخوردن خودرو باطری از کار افتاده است. اگر تستری دارید که می تواند آمپر استارت را چک کند به راحتی با استفاده از آن می توانید بفهمید مشکل از باطری ضعیف است یا نه. اگر خودتان به تنهایی قادر به تشخیص این مورد نیستید خودرو را باطری به باطری کرده و در صورت استارت خوردن, باطری ماشین را تعویض و برای اطمینان از کارکرد بهینه ی خودرو ، اتصالات را مجددا تمیز کنید. 
 
    سوئیچ بد: 
 
اگر بعد از اطمینان از کارکرد باطری همچنان استارت عمل نمی کند، ممکن است مشکل از سوئیچ معیوب موتور باشد. سوئیچ را در حالت باز قرار دهید(نه در حالت استارت کامل). اگر چراغ های هشدار دهنده روشن نشدند(در حالی اتصالات باطری کاملا سالم باشند)،مشکل از سوئیچ معیوب است. اگر چراغ ها روشن شدند سوئیچ را برای استارت کامل بچرخانید در این حالت در اکثر خودروها چراغ های هشداردهنده خاموش خواهند شد .اگر این اتفاق افتاد سوئیچ موتور سالم است در غیر این صورت نیاز به تعویض دارد. 
 
    اتصالات معیوب استارت 
 
خوردگی تنها موجب صدمه دیدن اتصالات مربوط به باطری نمی شود، گاهی به سایر قطعات الکترونیکی مخصوصا بخش های مربوط به استارت نیز لطمه وارد می کند.با تستر های مخصوص و رعایت نکات ایمنی می توانید این عوامل را بررسی کنید. همچنین با باز کردن سوئیچ و بررسی جریان ایجاد شده می توان فهمید آیا استارت نیاز به تعویض دارد یا خیر. 
 
اگر موارد فوق را بررسی کرده و به نتیجه نرسیدید مسئله از جای دیگری است. در ادامه به سایر عوامل دخیل در استارت نخوردن خودرو می پردازیم. اکنون باید به بررسی سیستم جرقه یا به عبارتی سیستم احتراق موتور بپردازیم. مرحله ی اول بررسی سیم پیچ است. 
 
 
مشکلات سیستم احتراق 
 
    تست سیم پیچ 
 
برای تست دقیق سیم پیچ احتراق و اندازه گیری مقاومت مولتی متر نیاز است. اگر مولتی متر ندارید می توانید از ابزار دستی استفاده کنید. اگر سیم پیچ در بررسی های شما به خوبی کار نکرد حتما آن را عوض کنید. 
 
    کلاه توزیع 
 
به ندرت ممکن است مشکل استارت نخوردن خودرو از کلاه توزیع باشد اما گاهی اوقات به خصوص در هوای مرطوب ممکن است کلاه توزیع معیوب مانع استارت خوردن خودروی شما شود. کلاه توزیع را خارج کرده رطوبت آن را بررسی نمایید. اگر قطره ای آب در آن باشد به وسیله ی پارچه ی خشک و تمیزی رطوبت را از بین ببرید. کلاه توزیع خوب بازبینی کنید اگر ترک داشت و ,ضروری بود, آن را عوض کنید. معمولا تا زمانی که خشک باشد به خوبی کار می کند. 
 
 
    سیم پیچ 
 
گاهی اوقات استارت نخوردن خودرو ممکن است در اثر شکستگی در قسمتی از سیمِ سیم پیچ باشد. سیم های اتصالات سیم پیچ را به خوبی بررسی کنید. 
 
اگر کماکان خودروی شما استارت نمی خورد , احتمالات مربوط به سوخت خودرو را که در ادامه به آن می پردازیم بررسی کنید. 
 
مطمئنید که خودروی شما سوخت کافی دارد؟ پس باید سایر عوامل را بررسی کنید. بعضی از موارد را در پارکینگ شخصی خود نیز می توانید بررسی کرده و با هزینه ی بسیار کم بدون, مراجعه به تعمیرگاه مشکل را برطرف نمایید. این درحالی است که تشخیص عملکرد سایر موارد به سختی و با دستگاه های پیچیده امکان پذیر است. 
 
     اتصالات الکترونیکی 
 
بخشی از اتصالات در سیستم سوخت گیری قرار گرفته اند. هر بخش دارای تعدادی رابط در قسمت فوقانی می باشد. تعدادی از رابط ها نیز در قسمتی از سر سیلندر قرار گرفته اند. در مجموع هدف از معرفی این بخش ها این است که شما تمامی اتصالات داخل کاپوت را بررسی کرده و از استحکام آنها مطمئن شوید. 
 
     پمپ سوخت و رله 
 
برای چک کردن پمپ سوخت می توانید تست فشار را در صورت داشتن تجهیزات روی سیستم سوخت خودرو انجام دهید. از آنجایی که بیشتر افراد دسترسی به تجهیزات تست فشار را ندارند ابتدا باید اتصالات الکترونیکی را چک کنید. به وسیله ی تستر جریان ,در حالی که سوئیچ به حالت روشن قرار دارد, جریان سر مثبت پمپ سوخت رابررسی نمایید. اگر وضعیت عادی بود مرحله ی بعدی را امتحان کنید. اگر نه فیوز را بررسی نمایید. اگر فیوز هم سالم بود مشکل از رله ی پمپ سوخت می باشد. 
 
    فیلتر سوخت 
 
اگر پمپ سوخت سالم بود ممکن است در اثر اختلال در فیلتر سوخت، موتور به سوخت دسترسی پیدا نکند. شما باید پس از هر 20,000 کیلومتر فیلتر سوخت را تعویض نمایید. اگر تا به حال به این مسئله توجه نداشته اید حتما مشکل استارت نخوردن از فیلتر سوخت خودروی شما است. 
 
بررسی تمامی موارد فوق به وسیله ی ابزار در دسترس به سادگی امکان پذیر است. سایر عیوب سوخت با وسایل تشخیص الکترونیکی باید انجام گیرد. در صورتی که آگاهی و ابزار مربوط به آن را دارید می توانید سایر جوانب را نیز بررسی نمایید. 
 
موارد دیگری نیز هستند که با کمی حوصله و دقت و بررسی آنها می توانید علت استارت نخوردن خودرو خود را بیابید. 
 
 
سایر موارد 
 
        استارت شل 
 
    پیچ و مهره ی شل استارت، مانع از روشن شدن موتور می شود. 
 
        انژکتور معیوب 
 
    انژکتور معیوب، مخصوصا زمانی که موتور گرم است،  مانع از رسیدن سوخت به موتور و در نتیجه مانع استارت خوردن خودرو می شود. 
 
        سوپاپ سرد و معیوب استارت 
 
    زمانی که موتور سرد است، شیر معیوب استارت مانع از استارت خوردن خودرو می شود. بعضی اوقات حتی زمانی که موتور گرم است هم این اتفاق می افتد. 
 
        چرخ لنگر رنده و یا چرخ دنده حلقه ای 
 
    استارت به وسیله ی دندانه هایی که روی چرخ لنگر یا چرخ دنده قرار دارد(بستگی به نوع اتصال دارد). اگر دندانه ای از بین برود صدای جیغ و گوش خراشی خواهید شنید و استارت شروع به چرخیدن می کند. 
 
        ECU یا MAF معیوب 
 
    اگر کامپیوتر اصلی موتور یا هر یک از سیستم های الکترونیکی عملکرد مناسبی نداشته باشند کاری از دستتان بر نخواهد آمد و ناگزیر باید به یکی از تعمیرگاه های حرفه ای رجوع کنید. 
 
 
 
 

منبع

خودکار کار


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , استارت , خرابی , دلایل






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

217 نظر

شعبان
0

سلام من نیسان دیزل دارم بعضی وقت ها استارت میزنم روشن میشه گاهی وقت ها هم باطری ضیف میشه باید باطری دوباره ببرم شارژ کنم
17:42  1402/12/11
پاسخ دادن
Tp
0

باسلام گاهی وقت ها فقطصبح ها پراید استارت میزنم برق پشت ماشین میاد ولی روشن نمیشه
06:42  1402/12/09
پاسخ دادن
حمید از سیرجان
0

سلام
خودرو من تویوتا کمری 2006هستش چراغ چک قبل از استارت زدن روشن نمیشه علتش چیه ؟لطفا راهنمایی کنید.
09:18  1402/12/05
پاسخ دادن
حمید از سیرجان
0

خودرو من تویوتا کمری هستش چراغ چک خودرو قبل از استارت زدن روشن نمیشه علت چیه؟
09:16  1402/12/05
پاسخ دادن
حیدری
23

ماشینم روا ست برق پشت آمپر میاد ولی استارت نمیخوره وقتی ازموتور اتصال به استارت میدم ماشین روشن میشه اشکال از کجا میتونه باشه؟ سپاس
10:52  1402/05/28
پاسخ دادن
علی
0

سلام من پراید دارم هنگامی که موتور گرم هست استارت نمیخوره مشکلش چیه
14:33  1402/01/26
پاسخ دادن
یوسف
2

سلام من رانا دارم رو نا استارت نمیخوره حتی باطری به باطری ایم میکنم بازم استارت نمیخوره لطفا راهنمایی کنید
00:26  1402/01/05
پاسخ دادن
محسن
0

سلام خودروی من ۲۰۷ اورجینال اروپایی توی راه همه چراغهای چک روشن شد و کیلومتر و دور موتور هم از کار افتاد وقتی ماشین خاموش کردم دیگه استارت نخورد با هل دادنم روشن نشد قبل ecuخراب شد تعمیر کردم الان مشکلش چیه به نظرشما
15:30  1401/11/06
پاسخ دادن
عباس صبوری
0

سلام
علت نبود برق پشت آمپر چیست؟ من برق مستقیم میدم، برق رو پشت آمپر میارم و از کابل مثبت هم یه سر به استارت ( یه لحظه ) میزنم ماشین روشن میشود، علتش چیه میتونه باشه تا حالا ۵ تا باطری ساز بردم نتونستن برطرفش کنن.
21:36  1401/06/03
پاسخ دادن
مرتضی
0

مشکل نخوردن استارت وقت تق کردن استارد ونچرخواندن موتور
05:45  1401/05/17
پاسخ دادن
فاطمه
0

باسلام وقت بخیر،ماشین ۴۰۵دارم بعدازچک کردن ماشین متوجه مقداری گل سررادیات شدم اصلااستارت نخورد هول دادیم روشن شدبعدازمقداری حرکت توی حالات ایست آمپررفت بالاآب هم داشت خاموش کردم دوباره ک استارت زدم چراغ پشت آمپرروشن شددیگه استارت نخوردعلتش چیه،توروخداراهنمایی کنیدممنون
23:22  1401/03/19
پاسخ دادن
ایرانی باغیرت
20

اینها مردم نبودند ! خس و خاشاک هستند .
23:04  1394/08/23

علی
2

سلام واشرسرسیلندرسوزونده
19:16  1401/11/11

شبنم
0

سلام ۲۰۷ صفر گرفتم ولی سخت استارت میخورد، الان دیگه اصلا استارت نمیخوره و روشن نمیشه چیکار کنم
21:50  1400/11/14
پاسخ دادن
ح ت
0

سلام ماشین پراید دارم باطری تعویض کردم واتومات تعویض کردم الان ماشین اصلا استارت نمیخوره قبلا با هل دادن روشن میشود الان استارت نمیخوره و هل دادن روشن نمیشه لطفا راهنمایی کنید ممنونم
04:59  1400/07/19
پاسخ دادن
رامین بازوند
0

سلام ماشینم ام وی ام ۳۱۵ هستش ماشین جوش آورد خاموش شده روشن نمیشه
00:12  1400/07/19
پاسخ دادن
رامین بازوند
0

سلام ماشینم ام وی ام ۳۱۵ هستن ماشینم جوش اورده ماشین خاموش شده روشن نمیشه علتش چی
00:11  1400/07/19
پاسخ دادن
رضا
27

سلام ماشین من روا هست انگار از سویچ به استارت برق نمیرسه چق چق میکنه نمیکیره
19:58  1400/07/12
پاسخ دادن
چوپانی
0

آدرس محل تعمیرات قفل مرکزی لیفان اگه مقدور برام بزارین
12:37  1400/05/31
پاسخ دادن
چوپانی
0

با درود و احترام ماشین لیفان دارم استفاده می کرد که خاموش کردم بعدا زمدتی رفتم استارت بزنم روشن نمیشود سیست برق پشت آمپر وجود داره فقط قفل پشت آمپر قطع نمی شود یا بقولی قفل پشت آمپر باز نمی شود علت چیست
12:23  1400/05/31
پاسخ دادن
وحید
0

ماشین من شل استارت میزند، دلیلش چیه؟
18:01  1400/04/24
پاسخ دادن
پاشا
0

کلا همه چی رو بهم ربط دادی خودت اسم مقاله ت رو نوشتی استارت نخوردن پمپ بنزین و سبستم جرقه چه ربطی به مشکل استارت نخوردن داره مهندسسس
06:59  1400/04/15
پاسخ دادن
شهلا
0


8

سلام من یک پراید مدل ۹۲ دارم امروز کولر گرفتم ازش وقتی خاموش کردم خواستم روشن کنم برق پشت آمپر دارم ولی استارت نمیخوره و زمان ای ک استارت میزنم ساعت ماشین خاموش می شود علت چیه ممنون میشم پاسخ دهید
15:27  1400/03/08
پاسخ دادن
مهلا
29

۱۰۰٪ باطری ماشینت خلاص شده!
02:37  1400/06/15

محمدرضا
0

ماشین من پراید ۱۱۱ است ، استارت نمی خورد و صدای قیژه میدهد
مشکلش چیه
01:49  1400/03/08
پاسخ دادن
حسینعلی
0

سلامساینا اس دارم صفر تازه خریدم دزد گیر نصب کردم بعد چند روز برقدپشت آمپر دارم ولی استارت نمیخوره و زمان ای ک استارت میزنم ساعت ماشین خاموش می شود علت چیه ممنون میشم پاسخ دهید
10:53  1400/02/17
پاسخ دادن
Saeid bashiri
0

سلام سمند ال ایکس دارم زمانی که استارت میزنم یه صدایی مثل جیره کردن میده بردم مکانیکی گفت استارت خشک میخوره
این استارت خشک چی هست اصلا ربطی به موتور شویی داره چون بعد کارواش موتور این قضیه پیش اومد
ممنون میشم جوابم رو بدید.
13:50  1400/02/13
پاسخ دادن
پوریا
0

سلام من ماشینم وقتی میخوام استارت بزنم چراغ پشت امپر میخواد
ولی استارت نمیخور چیکار باید کنم
10:47  1400/01/27
پاسخ دادن
TDS
8

احتمالا بعدا بهش بوکسل می کنن ، اینا هم سوتی دادن خخخخ
07:42  1394/06/14

شیری
0

سلام یه اردی 85 دارم موتور سرد بودنی تک استارت روشن میشه ولی یخورده که گرم میشه موتور خاموش میکنم بعد استارت میزنم استارت میخوره روشن نمیشه خواهشن راهنمایی کنید
20:39  1400/01/21
پاسخ دادن
میلاد
0

سلام من سمند ای اف سون دو گانه سوز دارم صبح ها که استارت میزنم رد میکنه استارت فقط صبح ها اینطوری هستش ماشین گرم باشه هرگز رد نمیکنه استارت حدود یک سال هستش به همین صورت هستش تا به حال تعمیرگاه نرفتم میتونید بگید مشکل کار کجاست ؟؟?؟؟؟
02:43  1400/01/05
پاسخ دادن
کاربر: علی ا
7

از من که 7 حدودا
12:40  1394/05/29

پیر هادی
0

تهران شرق ب غرب صبح ۶
همان مسیر برگشت ۱۰
جنوب به شمال ۱۲
برگشت ۳
16:08  1395/05/02

امیر مهدی اکبری
0

سلام من جک اس فایو دارم ماشینم روشن نمیشه چیکار کنم لطفا اگه کسی میدونه به من بگه🙏🙏🙏🙏🙏😔😔😔😔😔😔😔
19:42  1399/12/22
پاسخ دادن
وحیدی مرادی
0

سلام وخسته نباشید من پراید ۸۶ انژکتوری دارم موقعی که استارت میزنم استارت هرهر میخوره موقعی که تو مسیر راه بودم ماشین سالم بود سر یک پل روی گاز ترمز کردن خاموش شد دیگه روشن نشد ممنون میشم راهنمایی کنید
09:19  1399/12/21
پاسخ دادن
دویران
0

سلام من ماشین پراید 86 دارم سوئیچ رو ک میگردونم روشن بشه اصلا هیچی نشوئمی نشون نمیده و پشت امپر هم نمیره و کاپوت ماشین رو میزنم بالا از جلو استارت میزنم بازم نتیجه نمیگیرم در واقع درگیر نمیشه اصلا روشن بشه بعد 30 یا 40 بار استارت زدن بعد یه لحظه در گیر میشه روشن میشه .لطف راهنمایم کنین باتشکر فراوان
00:42  1399/12/07
پاسخ دادن
Mehran
53

وارد تنظیمات شوید و در آنجا گذینه ای وجود دارد به نام mirror
آن را غیر فعال کنید
موفق باشید
09:26  1394/09/07

حسین
0

سلا م من اسپورتیج دارم در بعضی موارد استارت نمی خورد چند لحظه سر باتری را جدا میکنم مجدد وصل میکنم استارت میخوره علت چیست ممنونم
06:42  1399/12/02
پاسخ دادن
سید امیر
0

سلام پراید ۸۸دارم برق پشت آمپر هست فیوزها سالم هست.با هول دادن روشن میشه اما استارت نمیخوره.البته تو این چند روز دو سه بار استارت زد.وای دیگه نزد.علتش چی میتونه باشه.ممنونم؟
09:49  1399/11/25
پاسخ دادن
محمود
0

سلام خسته نباشید می خواستم درمورداسترد نخوردن سمند اطلاعات بگیرم بادستگاه چک کردم باطری سالمه دینام شارژ یک روز استارد می خوره یک روز نمی خوره برق پشت آمپرهست ولی مشکد استارد گفتن احتمال داره از دوزگیرباشه ممنون میشم راهنمای کنید
12:51  1399/11/06
پاسخ دادن
اسعد
4

واقعا عالی بود همیشه موفق باشید .
این موارد در مورد استارت نخوردن بود یا روشن نشدن ماشین ؟
مشکل سنسور دور موتور هم میتونه دلیل استارت نخوردن ماشین باشه .
04:26  1399/10/23
پاسخ دادن
احمد
0

سلام ماشین پراید ۱۳۱مدل۹۲دارم استارت ماشین ضعیف شده بود واستارت نوگرفتم بعد از استارت نوگرفتم ماشین زمانی که گرم است یه ساعت الی دوساعت بعدش استارت که میزنم باید چند ثانیه استارت بخوره تاماشین روشن بشه ولی پشتش که خاموش میکنم تک استارت روشن میشه بیشتر قطعات عوض کردم درست نشده دوساله همینجوره باتری شمع پمپ بنزین رله استپ موتور سنسور اکسیژن همه اینا نوگذاشتم ولی بازهمین مشکل داره یه تعمیرکاردرست حسابی نیست بگه چشه همه تعویض کارن
21:05  1399/10/14
پاسخ دادن
ابوالفضل
0

سلام داشبورد 206 روباز کردم تازه سیم کشی زدم الان داشبورد بسته شده همه چی مرتب اما سویجو باز میکنم چراغ کوچیک ها روشن میشه وماشین هم روشن نمیشه از دستک چراغ هم اصلا کار نمیکنه برف پاک کن هم میزنه ممنون میشم کمکم کنین
14:15  1399/09/22
پاسخ دادن
ابوالفضل
0

سلام داشبورد 206روباز کردم واسه بخاری حالا بستم سویجو باز میکنم چراغ کوچیک همزمان روشن میشه ولی با دستگ.چراغ اصلا خاموش نمیشه ماشین هم روشن نمیشه ممنون میشم کمکم کنین
14:12  1399/09/22
پاسخ دادن
غلامی
0

سلام پارس دارم در طول روز بعضی وقط برق پمپ بنزین قط میشه چندتا استارت میزنم وصل میشه هرجا بردم سر در نیاوردم سویچ کد عوض کرد
11:43  1399/09/10
پاسخ دادن
علی آینی
0

سلام ماشین من روا ۸۵ است ماشین تا سرد است استارت کار میکنه ولی ماشین گرم مبشه استارت نمیزنه باید صبر کنیم تا خنک شه
10:17  1399/09/07
پاسخ دادن
علی
0

سلام من یک پراید ۱۳۱ دارم به چه دلیل برق تموم خودروم خاموش شده و استارت هم نمیخوره لطفا راهنمای کنید
00:23  1399/09/05
پاسخ دادن
صفا
0

سلام
پراید مدل ۸۵ انژکتوری دارم روشن نمیشد هول دادیم روشن نشد باطری به باطری کردیم سخت روشن شد ولی فرداش با هول روشن شد بعد از یک ربع کار کردن اماشین خاموش کردم درجا استرات زدم ولی روشن نشد ممنون میشم راهنمایی کنید.
15:24  1399/09/04
پاسخ دادن
اسدی
0

سلام
خودروی ال۹۰ دارم گاهی اوقات استارت اصلا نمی خورد با توجه به اینکه باطری نو است و هیچ مشکلی در سیم منفی و سایر قطعات نیست با دستگاه هم چک شده موردی نبوده و برق پشت آمپر هست ولی استارت نمی زند بعد مدتی استارت میزند
20:11  1399/08/16
پاسخ دادن
علی
0

سلام ،،ماشین پراید کاربراتوری صبا جی تی ایکس استارت نمیخورد باز کردم سوییچ را با اتصالی خیلی بد ماشین روشن شد وخیلی صدای بد تو کاپوت پیچیده بود تویک سربالای که وارد به داخل کوچه میشم ماشین خاموش میشه سر سیم پشته سویچ بازکردم تمامه چیزای داخلش خورد شده بود عوضش کردم الان برق تا پشت آمپر میاد وقتی استارت میزنم ولی ماشین استارت نمیخوره راهنمایم بکنید که کجا ماشین چک بکنم خیلی ممنون میشم
15:05  1399/08/13
پاسخ دادن
احمد
0

سلام ماشین من پراید استارت نمیزنه روی استارت تقه میزنم پمپ ماشین قعت ووصل میشه لطفا راهنمایی کنید ممنون
20:41  1399/08/08
پاسخ دادن
محمد
0

سلام،ماشین من سمند مدل ۸۳ هست،با سوییچ که استارت میزنم ماشین روشن نمیشه،ولی با پیچ گوشتی از داخل موتور پشت استارت را بهم اتصال میدم ماشین روشن میشه،علتش چی میتونه باشه،ممنون میشم راهنماییم کنید
12:49  1399/08/07
پاسخ دادن
صادق شکوهی نیا
0

با هر بار چرخوندن (حین چرخوندن) سوئیچ پخش و ساعت خاموش میشن
ممنون میشم راهنمایی کنین
04:35  1399/07/18
پاسخ دادن
شکوه
0

سلام
خودروی من آردی هست
بعداز خاموش کردن ماشین استارت ضعیف هست جون نداره میشه لطف کنین علت ضعیف بودن استارت خوردن رابگین
درضمن باطری واستارت رونشون مکانیک دادم گفت که هردوسالم هستند
12:50  1399/07/17
پاسخ دادن
غلامرضا
0

سلام ببخشید برای من سوال شده اگه فیوز ماشین شماره 15باشه بعدا شماره 20بگذاریم چی میشه؟
08:50  1399/07/10
پاسخ دادن
Abolfazl
0

سلام
من یه 206 دارم داشتم برمیگشتم خونه که چراغ بنزین روشن شد و ماشین اوردم پارکینگ فرداش خواستم استارت بزنم بار اول استارت خورد و روشن نشد بار دوم استارت زدم نه استارت خورد نه چراغ پشت آمپر روشن شد
مشکل از کجا میتونه باشه
ممنون میشم راهنمایی کنید
18:09  1399/07/04
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا : دوست عزیز، تارا دستی تبدیل به V1p شما از کجا مطمئنید؟ یبار میگید نمایندگی گفته بعد ۴۵ روز فاکتور میکن... یبار میگید این هفته فاکتور میشم... یبار میگید این هفته خبرای خوبی میشنوید... اگر اطلاعاتی دارید درست و واضح بگید وگرنه خواهشا الکی نفرمایید. چون چند نفر پرسیدند و جواب ندادید.باتشکر
اطلسG : دقیقا چرا ادم باید یه ۲۰۶ ساده بدون هیچ اپشن که از تولیدم خارج شده رو بگیره😂 یه ماشین ۱۴۰۳ فول آپشن میگیرم 😂😂 با اون ۲۰۷ بدنه پلاستیکیشون با انگشت میره داخل😂
پذیرش 19 اسفند فوری : والا ما هم دوست داریم افزایش قیمت نخوره، قشنگ هم میدونم که هزینه های سرسام آور ماشین یعنی چی! یه بلوک سیلندر برند عظام گرفتم 8.800.000 تومن (بدون واشر و...) که با متعلقات و اجرت حدود 14.5 میلیون یه واشر زدن و تعویض بلوک بهم هزینه شد. که چند سال پیش میشد با این پول یه پراید سوار شد. نظرم رو گفتم و الا هیشکی از گرونی راضی نیست، جز دلال های محترم که صدتا صدتا ماشین احتکار میکنند.
اسفند : خدا ازتون نگذره خدا کنم هرچی دردو مرزه بجون خودتونو خانوادتون بیفته دیگه زندگیمونو خراب کردید دوساله مارو سر کار گذاشتید شما که نمیتونستید به قراردادتون جواب گو باشید چرا پولامونو گرفتید دوساله واسه یه لگن مردمو سر کارگذاشتید خودتون که خبر از زندگی مردم ندارید اصلن سوارخودروهاتون نشدید که بدونید چه لگن هایی هستن تف تو زاتتون
اس تری : پس این ایکس فایو و کا هفت ها تحویل میدن اینا چی هستن
شاهین یکپارچه دوم تحویل بهار ۱۴۰۳ : سلام شماره پذیرش و شماره درخواست شما چند بود ؟
کیوان : فعلا که طرح پیشنهادی ها رو تا بیستم تمدید کرده خدا لعنتشون کنه
سایپای حقه .. باز : تاکی کردینش قانون هرمی ماشین بخره 6ماه بعدش بدین دستش
سایپا بیشرف : لعنت بر پدر مادر شرکت سایپا چرا پول میگیری ماشین نمیدی می‌دیم یکسال با تاخیر
J7 بانک صادرات : دوستان بانک صادراتی من هنوز فاکتور هم نشده ام!!!!!!! کسی هست شاسی شده باشه یا جلوتر باشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کارشناس 1403 : دوستان پارس که اصلا گیر الویت تابستان نمیاد خودتون هم بلدید چون تا خرداد تولید میشه فقط گیر الویت زمستان میاد و بخشی از بهار ولی قیمت الویت بهار را نمی دونم چه قیمت بدن
کارشناس اصل : حالا که بر عکس شده نیمه اول کاهشی بوده دولار میاد زیر 55هزار تومان یادتون اگه باشه قبل از عید هم گفتن کاهشی هست دولار دیگه دولار بیشتر از 64 نمیشه
سلام : زمستان ازهربخشنامه 10تا ماشین فروخت هروز تمدید میکن زمستان پاییز درس فرخت زمستان همش سرکاری درهم برهم میفرس هر سری 100 ماشین
احمدساینااس : خوشم اومد ازحرفت باصداقت زدی
دانیال : نوشتی امروز پول واریز کردی امروز هم تحویل گرفتی متوجه میشی چی نوشتی
مهدی دی : والا من دی ماه هستم.26هم تکمیل وجه کردم.هنو فاکتور نشدم
منتظر(تحویل گرفته) : ممنونم دوست گرامی از توضیحاتتون
محمد : چون در اولویت فاکتور شدن هستید
11دی تکمیل وجه 30بهمن تحویل : مرسی چشم خبرمیدم
سعید : سلام خیرشو ببینی