بررسی تویوتا پرادو کاکادو 2018

 

تویوتا پرادو کاکادو

تویوتا لندکروزر پرادو 2018 دستخوش تغییرات زیادی نشده است. از این جهت به پورشه 911 شباهت دارد، چرا که احتیاج به تغییرات دراماتیک و طراحی مجدد ندارد. مردم آن را می‌خرند چرا که یک پرادو است. این خودرو بر روی یک شاسی فریم-نردبانی سوار شده و به اندازه کافی با تکنولوژی های آفرودی مملو شده است تا در هنگام صعود از یک مسیر کوهستانی، از نوشیدنی‌های خنک موجود در سردکن تعبیه شده در کنسول میانی، لذت ببرید.
 
 
برای سال 2018، پرادو چهره‌ای جدید یه خود گرفته که شامل درب موتور جدید، چراغ‌های جلویی اصلاح شده به اضافه یک گارد میله‌ای برای ارتقای قابلیت‌های آفرود، می‌شود. چراغ‌های عقب نیز اندکی تغییر یافته‌اند.
 
 
در داخل کابین با یک کنسول میانی و اهرم تعویض دنده اصلاح شده روبرو هستیم.
 
داشبورد تویوتا پرادو کاکادو
 
تویوتا به این خودرو امکاناتی نظیر ترمز خودکار اضطراری، تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل فعال، هشدار انحراف از مسیر و نوربالای خودکار را اضافه نموده است.
 
 
کلیه قیمت‌ها با کاهش مواجه شده و بهای تویوتا پرادو GX مجهز به گیربکس دستی از 53,490 دلار استرالیا شروع می‌شود. پرادو GXL با گیربکس دستی، 59,990 دلار آب می‌خورد و VX نیز قیمتی معادل 73,990 دلار دارد. اما ارزش نمونه مورد بررسی یعنی کاکادو از 84,490 دلار آغاز می‌شود.
 
تویوتا پرادو کاکادو
 
اگرچه مدل‌های VX و کاکادو تنها با گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شوند، اما نسخه‌های GX و GXL علاوه بر گیربکس دستی شش سرعته، با پرداخت مبلغ 3000 دلار به گیربکس شش سرعته اتوماتیک مجهز خواهند شد. تنها آپشن ارائه شده برای کاکادو، رنگ پریمیوم آن است که 550 دلار هزینه دربردارد.
 
 
کاکادو از مدرنترین سامانه چهار چرخ محرک ساخت تویوتا بهره می‌برد. لیست امکانات استاندارد پرادو. کاکادو شامل موارد ذیل می‌شود:
 
رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی، هفت صندلی با قابلیت تنظیم الکتریکی، سیستم ورود و استارت هوشمند، مسیریاب ماهواره‌ای، چراغ‌های جلویی Bi-LED، ریل سقفی و رکاب جانبی، شیشه دودی، کنترل سه‌گانه سیستم تهویه، قفل دیفرانسیل عقب، صندلی‌های چرمی جلو و عقب مجهز به گرمکن، صندلی‌های جلو مجهز به تهویه، سیستم صوتی با 14 بلندگو، مانیتور پانوراما، سیستم تعلیق دینامیک جنبشی، سیستم MTS، کنترل خزش، مونروف، سیستم اطلاعات سرگرمی بلو-ری به همراه سه عدد هدست وای فای.
 
 
نیروبخش تویوتا پرادو کاکادو همان پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ دیزلی به حجم 2.8 لیتر است که در مدل سال قبل نیز حضور داشت. توان خروجی این پیشرانه برابر 174 اسب بخار و گشتاور حاصله نیز معادل 450 نیوتن-متر است که از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه چیزی در حدود 8 لیتر بر صد کیلومتر بوده که برای خودرویی به این قد و قواره کاملا مناسب است.
 
تویوتا پرادو کاکادو
 
در طراحی داخل کابین و بویژه داشبورد از خطوط تیز و شکسته استفاده شده است. صندلی‌ها کاملا راحت هستند و سرنشینان ردیف دوم از نظر فضای پا و سر هیچ مشکلی نخواهند داشت. سیستم اطلاعات سرگرمی کمی مایوس‌کننده است. صفحه نمایشگر لمسی 8 اینچی در نگاه اول خوب به نظر می‌رسد اما کارکردن با آن در حین حرکت سخت است و فاقد تکنولوژی‌های مدرنی همچون اپل کارپلی و اندرویداتو است. تجربه استفاده از سیستم تشخیص صدا نیز جز ناامیدی چیزی در پی نخواهد داشت.
 
 
شاید بزرگترین تغییر پرادو، افزایش ظرفیت یدک‌کشی آن است. اینک ظرفیت یدک‌کشی پرادو از 2500 به 3000 کیلوگرم در حالت ترمزدار و 750 کیلوگرم در حالت فاقد ترمز، رسیده است.
 
 
 
گشت و گذار در سطح شهر با پرادو بسیار لذت بخش است و سواری راحتی را ارائه می‌دهد که قطعا بخشی از علت آن به سیستم تعلیق برمی‌گردد. این سیستم در جلو به صورت جناقی دوبل مستقل با فنرهای پیچشی بوده و در قسمت عقب، بازویی پنج اتصاله که با بسیاری از بروزترین تکنولوژی‌های مرتبط با سیستم تعلیق، همراه شده است. همچنین سیستم هیدرولیکی تعلیق دینامیکی جنبشی که از ابداعات استرالیایی‌هاست، در بخش بالایی میله‌های تعادل نصب شده و هنگام عبور از پیچ‌ها، مانع از تحرکات جانبی خودرو می‌شود؛ در نتیجه تعادل خودرو در سر پیچ بسیار بهبود می‌یابد. حالات متفاوت رانندگی که موجب تغییر در تنظیمات سیستم تعلیق و حساسیت دریچه گاز خودرو می‌شوند، شامل پنج حالت اکو، کامفورت، نرمال، اسپرت و اسپرت پلاس، است.
 
 
سیستم فرمان این خودرو از نوع هیدرولیکی معمولی بوده و در نتیجه تجهیزاتی همچون، پارک شبه‌خودکار، فرمان با مقاومت قابل تنظیم و سامانه نگهدارنده بین خطوط، در این خودرو قابل نصب نیستند. با وجود غیرالکتریکی بودن سیستم فرمان، این سامانه در رانندگی شهری بسیار نرم و سبک عمل نموده و در بزرگراه، همچنین در مسیرهای آفرود بسیار پاسخگو و دقیق است. با توجه به وزن 2455 کیلوگرمی کاکادو، شتاب صفر تاصد این خودرو برابر 15 ثانیه است که قاعدتا با توجه به تعداد سیلندرها و وزن خودرو، چندان هم بد به نظر نمی‌رسد. در عوض میزان مصرف سوخت آن بسیار مناسب است و طبق ادعای تویوتا برابر 8L در 100km است که البته تیم ما بعد یک روز کامل گشت زدن در انواع و اقسام جاده‌ها، توانست به رقم متوسط 10L/100km دست پیدا کند.
 
 
در مسیرهای خاکی و در حالیکه با سرعت بالاتر از 80 کیلومتر بر ساعت در حرکت هستید، سیستم کنترل پایداری، اطمینان خاصی را در شما پدید می‌آورد. کیفیت سواری در حد خوبی است و اثری از انتقال ضربات مهلک به داخل کابین وجود ندارد.
 
 
آفرود جایی است که پرادو در آن بسیار درخشان عمل می‌کند. عمق نفوذ در آب برابر 700میلیمتر، ارتفاع کف خودرو از سطح زمین مساوی 220 میلیمتر و زوایای approach/departure آن برابر 30.4 و 23.5 درجه است. با دو مخزن به حجم 87 و 63 لیتر، خیالتان از بابت سوخت خودرو در طی آفرود راحت خواهد بود.
 
 
 
تجهیزات سامانه چهارچرخ محرک شامل مواردی مانند: یک گیربکس دامنه کوتاه، قفلهای دیفرانسیل مرکزی و عقب، سیستم مالتی تررین و کنترل خزش است. سیستم مالتی تررین دارای حالتهای مختلفی بوده که برحسب نوع مسیر آفرود، می‌توان هرکدام را برگزید و با استفاده از آن، بهترین حالت رانندگی آفرود منطبق با آن مسیر را تجربه نمود. سیستم کنترل خزش هم با استفاده از سامانه کنترل پایداری، سرعت خودرو را در مسیرهای شیبدار کنترل می‌نماید. در ضمن، تویوتا پرادو در عبور از آبی به عمق 50 تا 65 سانتیمتر هیچ گونه مشکلی نداشت و بخوبی از عهده آن برآمد.
 
پرادو انصافا یک خودروی عالی برای عبور از هر گونه مسیری که شما بخواهید، است. پرادو کاملا راحت بوده و رانندگی با آن آسان است. اگر با قیمتش مشکلی ندارید و عاشق آفرود هستید، پس حتما آن را تهیه نمایید.
 
 
 
 

منبع

www.pedal.ir

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بررسی , داشبورد , تویوتا , پرادو , کاکادو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
j7 : دوستان عزیز خواهشا به جون هم نیوفتین روی همه فشار هست هر کسی به نوبه خودش میخواد اطلاع رسانی کنه شاید مشکل حل بشه ایراد گرفتن از هم مشکل رو حل نمیکنه به نظر من الان باید به فکر فردا باشیم که اونجا البته امید وارم همه تشریف بیارن چیکار کنیم چی بگیم که اینا احساس خطر کنن به فکر یه برنامه ای باشیم که این گرد همایی به اطلاع همه مردم برسه باز خورد خوبی داشته باشه همه مردم بفهمن که این شرکت دزد به تمام معنا هستش کسایی که تو اینستا فعال هستن لطفا لایو بزارن هر کی کاری برای اطلاع رسانی میتونه بکنه انجام بده
تارا LXV4 : من تحویل ۲۰اسفند هستم .فروش فوری ۲۰اذر تارا وی۴ .فعلا فاکتور نشدم
سهند : سلام دوستان ببخشید اگه هیچ کدوم از ماشین های اطلس ساینا و سهند این سری که پیامک اومده واریز نکنیم دوباره پیامک واریز مجدد شون بعد چند وقت میاد یا سهمیه نمیسوزه چون الان پول ندارم تکمیل وجه کنم
S3 سفید : * دوستانی که آدرس میخوان برای فردا یکشنبه ساعت ۱۲: * ************************************************* « تهران، کیلومتر۱۶ جاده مخصوص(شهید لشگری)، ابتدای بلوار کرمان موتور، خیابان آبان۳، بلوار ارگ، ساختمان شیشه ای صدف » *************************************************
S3 سفید : تعزیرات زیرمجموعه وزارت دادگستریه، یه زحمت بکشید داخل گوگل سرچ کنید تعزیرات زیرمجموعه کجاست؟ بهتون میگه زیرمجموعه وزارت دادگستری
تارا دستی تبدیل به V1p : هفته اول خرداد میاد برادر
s5 - مهر27 : بابا عجب دل خجسته ای داری! دمت گرم
کریمی : سلام دوستان تبدیلی پارس به تارا شش دنده دستی موعد تحویل ۳۱ تیرماه برا کسی دعوت نامه اومده ؟ به نظرتون این ماه میاد؟
سانیا : فکر نکنم قیمت کارخانه به ۵۰۰ برسه چون همینجوریش هم واقعا ۴۰۰ میلیون نه مبلغ زیادی هست که بشه باهاش خودرو خرید و مهم تر اینه که سایپا خودرو های اقتصادی محور تولید میکنه برای قشر ضعیف جامعه ... با این وجود ۴۰۰ هم مبلغ زیادی هست تا یک قشر متوسط بتونه جمع کنه تا بتونه باهاش خودرو بخره .. طبق شواهدی که بررسی کردم که پارسال ۱۷ درصد افزایش قیمت بوده و سال های قبل هم بین ۱۵ تا ۲۰ هست با این وجود قیمت کارخانه باید به ۴۷۰ برسه که واقعا زیاده
باران : سلام دوستان این که میگن حواله مالیات داره یعنی چی ؟برای کسی که حواله میفروشه داره یا کسی که میخره؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی ابادان : برادرمن 26تکمیل وجه کردم چراتاالان فاکتورنشده
207 اتو فلز : ما اسفندیم فاکتور نشدیم
فروش فوری 90 روزه : آقا پرهام در مورد فروش فوری میدونین تا چندم فاکتور شدن من 28 دی هستم .
اسفند دوگانه : دوستان یاران و همراهان همیشگی کسی می‌دونه اسفندیا تقریباً چند نفرن
محمد 29 اسفند : باید پیام تحویل حضوری بیاد، پا نشی بریا.
علی4712 : سلام دوستان من زمستان هستم پارس معمولی هنوز پیام نیومده.کسی هست که پیام نیومده باشه یا ما کلا حذف شدیم؟
حاج محسن : بچه ها باورتون میشه امروز که تعطیله پارس من رو تحویل دادند دوساعت پیش تریلی اومد همون جا جلوی نمایندگی گفتن بیا ببر.ان شالله قسمت همه بشه.بخشنامه 4712 واریز سی فروردین فاکتور نهم .تحویل امروز. پارس سال
X55 : آقای محترم شما که شدی رفیق دزدی شریک قافله ما که از دی قرارداد داریم گفتن 45روزه الان تو ماه پنج هستم هیچ خری نیست جواب بده حالا شما شدی طرف دار مدیران خودرو دروغگو دزد
207دستی : سلام منم پلاک شدم میتونم برم درب کارخانه ایران خودرو بگیرمش
4463 : تحویل 30 بهمن پلاک شدم امروز هشتم فاکتور شده بودم تکمیل وجه 10 دی کد 710 اتو سفید