کیا، خودروی خوبان 

 

کیا، خودروی خوبان

 

رپورتاژ- سال 1944، زمانی که شرکت کیونگ سونگ کارش را از ساخت قطعات دوچرخه مانند زنجیر یا لاستیک شروع کرد، هیچ‌کس فکر این روزها را نمی‌کرد، شاید خود مدیران داخلی این شرکت هم. کره جنوبی آن روزها نه اسمی نه در صادرات داشت و نه کسی آن را جدی می‌گرفت. کیاموتورز اما ریشه‌هایش از دل همین کیونگ سونگ جوانه زد و تبدیل به درختی شد که توانست این کشور را به یکی از غول‌های صادرات تبدیل کند؛ آن هم نه به عنوان یک شرکت صادرکننده قطعات دوچرخه، که به عنوان شرکت مشهور خودرو. خرید کیا بعدها آنچنان سیل صعودی به خود دید که توانست پایش را به بزرگ‌ترین کشورهای جهان باز کند.

کیا چطور تبدیل به یکی از برترین شرکت‌های خودروسازی شد؟

کره‌‌ای‌ها به خوبی به مسئله «قیمت» پی برده بودند و می‌دانستند ملت‌ها تشنه خودروهای زیبا اما کم قیمت هستند. آن‌ها حاضر شدند ماشین‌های باکیفیت، زیبا و در عین حال ارزان را تولید و صادر کنند و از این طریق خودی به بازارها نشان دهند. شاید جالب باشد اگر بدانید در خودروی پراید ردپایی از شرکت کیاموتورز دیده می‌شود. در واقع این شرکت سال‌ها پیش در اقدامی تاریخی، با شرکت فورد پیمان‌نامه‌ای منعقد کرد و نتیجه اولیه آن، تولید خودروی پراید بود. گروه خودروسازی کیا مانند همه غول‌های آسیا، به دلیل بحران‌های اقتصادی یک دوره‌ای از پا درآمد و مجبور شد با هیوندای از روی استیصال همکاری‌هایی داشته باشد. نتیجه این همکاری مشترک، شکل‌گیری گروه خودروسازی «کیا-هیوندای» بود که توانست هر دو شرکت را از مخمصه نجات دهد. کیا حالا یکی از بهترین کمپانی‌هایی است که در اقصی نقاط جهان طرفداران خودش را دارد.

کیا-هیوندای در ایران را به نام اطلس خودرو، نمایندگی این شرکت در کشورمان می‌شناسند اما واقعیت ماجرا آنجا است که نه اطلس خودرو نه آسان خودرو، هیچ‌کدام، نمایندگی رسمی کیا و هیوندای در ایران نبودند. فاش شدن این ماجرا اما به سود شرکت کیا و ماشین‌بازهای ایرانی تمام شد. واردات و خرید و فروش کیا در ایران سرعت بیشتری به خود دید تا جایی که درسایت های خرید و فروش مانند دیوار، خرید کیا به یکی از پروفروش‌ترین آگهی‌های مربوط به بخش خودرو تبدیل شد.

از کجا و چطور بخریم؟

کیا سورنتو، کیا سراتو، کیا کادنزا، کیا اوپتیما، کیا ریو و کیا اسپورتیج از سری خودروهای این کمپانی است که در ایران خرید و فروش می‌شوند. همانطور که گفته شد، در واردات و صادرات کیا، قیمت انواع خودروها حرف اول و آخر را می‌زند. کشور ما نیز از این قاعده مستثنا نیست.  به عنوان مثال می‌توان با پولی حدود 120 میلیون تومان از سایت دیوار یک کیا سراتو در حد نو با کارکرد 100 کیلومتر به رنگ سفید خریداری کرد. مزیت خرید کیا از این سایت، حذف دلالی‌هایی است که در خرید و فروش خودرو پورسانت می‌خواهند. همچنین با انتخاب مدل مطلوب خودروی کیای خود، می‌توانید با مراجعه به این سایت انواع گوناگون خودروهای آگهی شده در آن مدل را با یکدیگر مقایسه کنید. به عنوان مثال اگر به دنبال خرید کیا اسپورتیج هستید، در دیوار دو عدد اسپورتیج 2017 آگهی شده است که یکی از آن‌ها 250 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و دیگری به قیمت 389 میلیون تومان به فروش می‌رسد. علت این تفاوت قیمت این است که خودروی ارزان‌تر 17000 کیلومتر کارکرده و خودروی گران‌تر صفر کیلومتر است.  

 

منبع : ویرلن
 

source

ویرلن

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کیا خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

رضا
3

مثل اینکه خوابی عمو همین سایت باما شده وسیله گرونی خودرو و جولان دلالها با آگهی های الکی و بازارگرمی بیخودی
00:24  1397/03/28
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عاطفه : خطاب به آقا حسین من آذر تونستم ثبت نام کنم . آبان ظرفیت تکمیل بود
جفر : چرا هرروز با یه اسم جدیدمیای مزخرف میگی؟بدبخت ساینام الان۴۰۰تومن به بالاست تو کارخونه؟شکایت چی کشک چی
J4 تهران : سلام من 12 اسفند ثبت نام کردم هنوز هم تو تکمیل وجه مونده و زرد رنگه
اطلس جی : من بخشنامه سایپا رو خوندم.جدولش رو اگه دقت کرده باشین در قسمت نوع خودرو ثبت نامی ک ساینا نوشته و در ستون بعدی خودرو قابل تحویل رو دو قسمت کرده یکی اطلس جی یکی ساینا ۸۵ گانه و اطلس رو فقط برای ثبت نامی های طرح زمستان گذاشته. منم ۱۱ دی ساینا ثبت نام کرده بودم،دیروز پیامک ساینا اومد ولی داخل سایت ک رفتم اطلس هم بود و امروز بدون هیچ مشکلی از درگاه ملت اطلس رو واریز وجه کردم شماره درخواست اومد ولی شماره پذیرش رو نمیدونم کی میفرستن
بیتا : با سلام انشالله برای شما هم پیامک سامانه سخا و احراز هویت می‌آید. انشاالله
امیر : سلام من تکمیل وجه اسفند انجام دادم تحویل 30 روزه بود اما تا الان خبری نشده تماس هم میگیرم با 096550 میگن باید صبر کنید هیچ پاسخ مشخصی نمیدن و اینکه حالا صبر زیادی هم کردیم نه فقط من , همه دوستان, تو این وضعیت باید چکار کرد ؟
J4 : سلام سرکاریم؟داداش ثبت نام بهمن پارسال شاسی نشده چطوری از شما شاسی شده؟
سپیده : خدا ازتون نگذره اول اسفند تکمیل وجه پیش فروش اطلس هنوز تحویل ندادن و فاکتورم نشده انشالله به حال ما دچار شوید به حق
J4 : هنوز جی فور های ثبت نام پارسال دی و بهمن شاسی نشده چطوری بعضی ها میگن تازه ثبت نام کردیم ولی شاسی شده. سر کاری هست یا خود عوامل شرکت جو میدن؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
. : فقط با حساب ب اسم خود شخص
محمد : و اینکه چه مدارکی میخواد سامانه سخا
محمد : سلام. خواهشا کسایی که اطلاع دارن راهنماییم کنن. سامانه سخا که باید انجام بدیم حتما باید به اسم صاحب ماشین باشه وآیا میشه آدرس رو که تو ثبت نام دادیم رو عوض کنیم باتشکر
اسفندی : درود به شرفت آقا پرهام 🌹🌹
میتی : آقا با یک کارت دیگ که به اسم خودت نباشه میشه تکمیل وجه کرد؟؟!!آیا؟؟
محمد : سلام تورو خدا راست میگی پس من که راههم دوره چی میشه کاش زودتر پیام میذاشتی
علی دنا اتو اسفند : مبارکه شما تکمیل وجه کی بودید؟فاکتور شدید؟
علی مشهد‌ : بعد از فاکتور چقد‌ زمان میبره پلاک‌ بشه من تکمیل وجه سوم بودم پلاک نشده
یوسف : سلام سایناجی زمستان1403هست
تحویل اسفند ریحانه : بله آقا پرهام لطفاً جواب بدید سوال منم این هست کدوم آپشن رو انتخاب کنم