بزرگترین دورهمی خودرویی سال، جولانگاه داخلی سازان

 

بزرگترین دورهمی خودرویی سال، جولانگاه داخلی سازان

 
نمایشگاه خودرو تهران پس از دوازده سال بار دیگر در محل برگزاری نمایشگاه های دائمی شهر آفتاب برای اولین دوره در سال 1395 برگزار شد. بزرگی و شکوه بیشتر این نمایشگاه مخصوصا از دیدگاه ابعادی تنها تفاوت فاحش آن با سایر نمایشگاه های تکراری ملی در کلان شهر های دیگر چون اصفهان، مشهد و شیراز بود.
 
اوج شکوفایی این نمایشگاه بدون شک در سال 1396 و دوران پسا برجامی به شمار می آید که بسیاری از خودروسازان اروپایی و چینی مستقیما در نمایشگاه حضور بهم رساندند و مستقیما در غرفه سازی ها و صرف هزینه های بازاریابی و تبلیغات نقش داشتند. سال 1396 صنعت خودرو کشور به واسطه عقد قرادادهای جدید خودرویی رو به رشد گذاشته بود و جنب و جوش نمایشگاه خودرو تهران با حضور مستقیم برندهای خارجی نیز خود نشانگر پتانسیل بالای بازار خودرو کشور و اهیمت آن برای خودروسازان خارجی بود.
 
از عرش به فرش
سال 1397 اما از همان ابتدا با سختی هایی آغاز شد که ادامه یافتن آن در طی سال و تاثیری که بر نمایشگاه های استانی مهم چون شیراز و مشهد گذاشت به خوبی نشان داد که امسال برای نمایشگاه خودرو تهران سال دشواری خواهد بود.
 
از بسته شدن سایت ثبت سفارش و خود تحریمی واردات خودرو و قطعات خودرویی تا افزایش نرخ ارز، فرار سرمایه گذاران خارجی و کاهش تیراژ تولید زیر بار تحریم های بین المللی، صنعت خودرو کشور را به جایی کشاند که امروز جز برخی دردانه های خودروسازی داخلی هیچ خودروساز دیگری توان صرف هزینه برای حضور در مهم ترین رویداد خودرویی سال را ندارد چه برسد به وارد کنندهای خودرو که چندین ماه است به کمک خودتحریمی های دولتی با مشتریان ناراضی و پرسنل تعدیل شده دست و پنجه نرم می کنند.
 
علیرضا عاجزی، مسئول برگزاری سومین دوره نمایشگاه بین المللی خودرو تهران در رابطه با این رویداد مهم خودرویی سال عنوان می کند: «سومین دوره نمایشگاه بین المللی خودرو تهران در تاریخ 22 تا 26 آبان ماه در محل برگزاری نمایشگاه های دائمی شهر آفتاب بر گزار می شود.»
 
او در رابطه با امکان تلفیق نمایشگاه قطعات و خودرو با یکدیگر در نمایشگاه پیش رو می گوید: «از دو دوره پیشین نیز تصمیم بر آن شد که نمایشگاه قطعات در نمایشگاه تخصصی خودرو ترکیب نشود. از این رو سال جاری نیز تنها نمایشگاه ویژه خودرو برگزار خواهد شد.»
 
مسئول برگزاری سومین دوره نمایشگاه خودرو تهران با مد نظر قرار دادن شرایط اقتصادی جامعه و وضعیت فعلی صنعت خودرو در رابطه با رونق و استقبال از نمایشگاه خودرو تهران سال 1397 این گونه ادامه می دهد: «امسال شرایط بسیار متفاوت است. بسته بودن ثبت سفارش و منع واردات خودرو به کشور مقداری ریزش در تعداد شرکت کنندگان نمایشگاه در مقایسه با سال گذشته خواهیم داشت.»
 
عاجزی تاکید می کند: «حضور در نمایشگاه صرفا ویژه فروش محصول در نمایشگاه نیست. شرکت های خودرویی می توانند با حضور در این نمایشگاه خدمات پس از فروش خود را به نمایش بگذارند و همچنین با حضور خود پایداری خود در بازار را اعلام کنند و پشتیبان و دلگرمی مشتریان و خریداران خود باشند. اما متاسفانه در کشور ما دلیل اصلی حضور در نمایشگاه بازاریابی و فروش محصول است.»
 
او در اشاره به تعداد شرکت کنندگانی که تا کنون برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند می گوید: «حتی تحت این شرایط سه شرکت وارد کننده و هشت شرکت خودروساز داخلی تا کنون برای حضور در سومین دوره نمایشگاه خودرو تهران اعلام آمادگی کرده اند که حضور خود را وابسته به بسته یا باز بودن سایت ثبت سفارش نمی دانند و تا آینده نزدیک که سایت ثبت سفارش خودرو بازگشایی شود، در این نمایشگاه به ارائه شرایط خدمات پس از فروش خود مشغول خواهند بود.»
 
علیرضا عاجزی  در پایان بدون ذکر نام شرکت کنندگان بر حضور عمده خودروسازان داخلی کشور در این نمایشگاه تاکید کرد با اوضاعی که بازار این روزهای کشور پس از پا پس کشیدن برندهای خودروساز خارجی دارد، پیش بینی می شود سومین دوره نمایشگاه خودرو تهران با استقبال همیشگی مواجه نشود و در عوض فرصت بسیار خوبی را به خودروسازان داخلی دهد تا محصولات تاریخی و تکراری خود را برای هزارمین بار و به کمک طرح های فروش مختلف به فروش برسانند.
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امید : شما ماشین خریدی سوار شی یا دلالی کنی ؟! ملت ما خودشون پالونشون کجه بعد تعجب می کنن چرا مقام مسئول درست کار نمی کنه .
امید : نه همپن نارنجی باشه تحویل میدن
حسین j7 : خدا لعنت کنه به این کرمان خودرو اخرشم ماشینو تحویل نمیده
عجب : ولی حقمون همینه به خدا پولمون خوردن از اون ور میرن قرارداد تاکسی برقی میبندن تهران ولی نه ماشین های نقد و قسطی خودش شاسی نمیکنه با هم متحد نیستیم فقط میایم اینجا نگاه میکنیم و دروغ های نمایندگان کرمان موتور میخونیم اینجا که الکی میگن امروز تحویل گرفتیم فلان تا متحد نشیم کاری نمیکنن واسه ما
تارا v1 پلاس : در پاسخ به عادل خان دوست عزیز آیا این پروسه هر روز هر روز انجام میشه آخه یک دفعه . دو دفعه نه هر روز احتمالا مورد دیگه ای هست این اتفاق واسه منم زیاد می افته
مهدی : ثبت نامی های ۲۱ اسفند هنوز فاکتور نشده چی برسه به فروردین
سارا : سلام دوستان تارا دستی سفید بخشنامه ۴۶۱۵تحویل ۴بهمن امروز بلاخره فاکتور شد ب نظرتون چند روز زمان میبره تحویل بدهند
تارا : واسه من که فروش فوری هست و هنوز موعد تحویل نشده. ولی هر روز بروز میشه...
T8 : مرحله ارسال پلاک و مدارک باید سبز بشه تا تحویل بدن ؟
خداپرست : سلام ودرود برشما بنده خودروی چیرمن دارم که کروز کنترلش خراب شده خواستم بدونم آیا دیگرسیستم های کروز کنترل به هرماشینی میخوره وقابل نصب هست خودروی چیرمن سیتم کروزش روی دستک برف پاکن هست حال چه کروزی نصب میشود یا فقط باید کروز خود چیرمن نصب شود ممنون از شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تکمیل 11 دی سورن جدید : دقیق 30 روز
کوئیک اتومات : کوئیک اتومات بودی یا دنده؟
ساینا اسفند : کسی میدونه دعوتنامه دوگانه اسفند کی میاد ؟
بقال سر کوچه : داداش من نفروش الان زمان فروش نیست زمان خرید است
اقتصاد دان : چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است افزایش قیمت خودروها قطعی و صدرصد است فروش خودرو = ضرر و زیان و باخت شدید و از دست دادن سرمایه
ناهید : من امروز تکمیل وجه کردم دوگانه بهمن بنظرتون کی فاکتور میشم
توصیه کارشناسی : افزایش شدید قیمتها در پیش است
207 : والا مام 16 هستیم هنوز فاکتور نشدیم
علی : دورغ صد درصد