نگاهی عمیق به ام جی ZS مدل ۲۰۱۹

 

نگاهی عمیق به ام جی ZS مدل ۲۰۱۹

 
ام جی ZS کراس‌اور کوچک جدید از شرکت انگلیسی‌چینی ام جی است و وارد بازار بریتانیا نیز شده است.
 
 
ام جی این روزها در کانون توجهات قرار دارد و محصولات خود را نسبت به گذشته کاملا متحول کرده است. قبلا ام جی خودروهای اسپرت و معمولا دو نفره تولید می‌کرد اما پس از آنکه این خودروساز انگلیسی در سال ۲۰۰۵ به دست SAIC چین افتاد مدیران جدید تصمیم گرفتند تا کلا خودروهای تولیدی ام جی را متحول کنند.
 
 
ام جی پس از آن به معرفی محصولات سدان و شاسی‌بلند پرداخت و حالا جدیدترین شاسی‌بلند آن با نام ZS پیش روی ما قرار دارد و به‌زودی در بازار اروپا نیز عرضه خواهد شد. ام جی ZS یک شاسی‌بلند کوچک و ارزان‌قیمت است که رقبایی مانند نیسان جوک در بازار دارد.
 
 
ام جی در سال‌های اخیر عملکرد خوبی را از خود نشان داده است و برای مثال در سال ۲۰۱۸ توانست فروش خود در بازار انگلستان را با ۱۹۴ درصد افزایش به ۹۰۹۴ دستگاه برساند. گرچه فروش زیر ۱۰ هزار دستگاه خیلی عدد زیادی نیست ولی برای این خودروساز بسیار خوب است. در حقیقت شاسی‌بلند جدید ام جی نقش زیادی در این افزایش فروش داشت چون ZS به‌تنهایی ۵۳۰۰ دستگاه فروش داشته است و بیش از نیمی از بازار ام جی را در اختیار خود دارد.
 
 
ام جی ZS با دو نوع پیشرانه قابل سفارش است. پیشرانه‌ی اول ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر با توان ۱۰۵ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۱ نیوتون‌متر و نمونه‌ی دوم یک لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ با توان ۱۱۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۵۹ نیوتون‌متر هستند. مدل ۱.۵ لیتری قیمت پایین‌تری دارد و به همراه یک جعبه‌دنده‌ی دستی ۵ سرعته عرضه می‌شود ولی مدل یک لیتری به جعبه‌دنده‌ی دوکلاچه مجهز است.
 
 
نسخه‌ی مجهز به پیشرانه‌ی ۳ سیلندر و جعبه‌دنده‌ی خودکار ام‌جی ZS به نظر انتخاب بهتری در مقایسه با پیشرانه‌ی تنفس طبیعی و جعبه‌دنده‌ی دستی است. امکانات استاندارد این خودرو شامل تودوزی چرمی، سیستم رهیاب ماهواره‌ای، سیستم تهویه‌ی مطبوع، نمایشگر رنگی ۸ اینچی لمسی، کروز کنترل، بلوتوث، رادیوی دیجیتال، اپل کارپلی، اندروید اتو و کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی فرمان هستند. تیپ Exclusive به تجهیزات بیشتری مانند رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی، سنسورهای پارک عقب و دوربین دید عقب نیز مجهز است.
 
ام جی ZS نه‌تنها اتاق جاداری دارد بلکه فضای صندوق آن نیز نسبت به رقبایش بیشتر است چون در حالتی که صندلی های عقب سر جای خود هستند ۴۴۸ لیتر فضای بار وجود دارد. این فضا در صورت تا کردن صندلی‌های ردیف دوم تا ۱۳۷۵ لیتر قابل افزایش است. 
 
پیشرانه‌ی ۱ لیتری ام جی ZS با اینکه خیلی قوی نیست ولی عملکرد رضایت بخشی دارد، اما در مورد جعبه‌دنده نکاتی وجود دارد. جعبه‌دنده‌ی ZS با اینکه از نوع دوکلاچ است ولی در سبقت‌گیری‌ها و زمانی‌که نیاز به دنده معکوس باشد با کمی تأخیر عمل می‌کند. ام جی ZS با داشتن وزن ۱۲۳۹ کیلوگرمی می‌تواند در ۱۲.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن نیز ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است.
 
از نظر مصرف سوخت نیز ZS نمره‌ی خوبی را دریافت می‌کند و به مصرف سوخت ترکیبی ۵.۱ لیتری در هر ۱۰۰ کیلومتر دست پیدا کند. از نظر آلایندگی این خودرو در هر کیلومتر ۱۴۵ گرم دی اکسید کربن منتشر می‌کند. سواری ام جی ZS در بزرگراه مناسب است اما در مواجه با دست اندازها مقداری خشک‌تر از حد انتظار ظاهر می‌شود. میزان حمایت صندلی‌ها از بدن به‌خصوص در بخش تکیه گاه کاملا معمولی است و از سویی فرمان تنظیمات محدودی دارد.
 
ام جی ZS را باید یک خودرویی با طراحی زیبا و مشابه مزدا CX-5 دانست که توانایی‌های حرکتی متوسطی را ارائه می‌کند و در آینده نقش بسیار مهمی را در افزایش فروش محصولات ام جی بازی خواهد کرد
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , ام جی ZS






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا : دوست عزیز، تارا دستی تبدیل به V1p شما از کجا مطمئنید؟ یبار میگید نمایندگی گفته بعد ۴۵ روز فاکتور میکن... یبار میگید این هفته فاکتور میشم... یبار میگید این هفته خبرای خوبی میشنوید... اگر اطلاعاتی دارید درست و واضح بگید وگرنه خواهشا الکی نفرمایید. چون چند نفر پرسیدند و جواب ندادید.باتشکر
اطلسG : دقیقا چرا ادم باید یه ۲۰۶ ساده بدون هیچ اپشن که از تولیدم خارج شده رو بگیره😂 یه ماشین ۱۴۰۳ فول آپشن میگیرم 😂😂 با اون ۲۰۷ بدنه پلاستیکیشون با انگشت میره داخل😂
پذیرش 19 اسفند فوری : والا ما هم دوست داریم افزایش قیمت نخوره، قشنگ هم میدونم که هزینه های سرسام آور ماشین یعنی چی! یه بلوک سیلندر برند عظام گرفتم 8.800.000 تومن (بدون واشر و...) که با متعلقات و اجرت حدود 14.5 میلیون یه واشر زدن و تعویض بلوک بهم هزینه شد. که چند سال پیش میشد با این پول یه پراید سوار شد. نظرم رو گفتم و الا هیشکی از گرونی راضی نیست، جز دلال های محترم که صدتا صدتا ماشین احتکار میکنند.
اسفند : خدا ازتون نگذره خدا کنم هرچی دردو مرزه بجون خودتونو خانوادتون بیفته دیگه زندگیمونو خراب کردید دوساله مارو سر کار گذاشتید شما که نمیتونستید به قراردادتون جواب گو باشید چرا پولامونو گرفتید دوساله واسه یه لگن مردمو سر کارگذاشتید خودتون که خبر از زندگی مردم ندارید اصلن سوارخودروهاتون نشدید که بدونید چه لگن هایی هستن تف تو زاتتون
اس تری : پس این ایکس فایو و کا هفت ها تحویل میدن اینا چی هستن
شاهین یکپارچه دوم تحویل بهار ۱۴۰۳ : سلام شماره پذیرش و شماره درخواست شما چند بود ؟
کیوان : فعلا که طرح پیشنهادی ها رو تا بیستم تمدید کرده خدا لعنتشون کنه
سایپای حقه .. باز : تاکی کردینش قانون هرمی ماشین بخره 6ماه بعدش بدین دستش
سایپا بیشرف : لعنت بر پدر مادر شرکت سایپا چرا پول میگیری ماشین نمیدی می‌دیم یکسال با تاخیر
J7 بانک صادرات : دوستان بانک صادراتی من هنوز فاکتور هم نشده ام!!!!!!! کسی هست شاسی شده باشه یا جلوتر باشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا : جالب‌ترش اینه که بدونید صدای مشتری پنج شنبه ها تا ظهر پاسخ‌گو هستند
اکبر موعد 30 بهمن : مبارک باشه احتمالا یکی دو روز دیگه تحویل میگیری هر موقع تحویل گرفتی بیا به ما یه خبر بده که ارتقا یافته است یا نه
معاون ایران خودرو : الکی از خودت یک چیز می فرمایید کارشناس ایران خودرو
11دی تکمیل وجه 30بهمن تحویل : سلام دوستان امروزساعت 5غروب برام پیامک اومده ماشین تخصیص شد.به زودی به شماتحویل داده می شودبعدنوشته کلیدزاپاس وکارت سوئیچ وجک مثلث خطراینجورچیزابه شماتعلق گرفته است به نظرتون کی میرسه؟؟؟
وحید : چه تاریخی تکمیل وجه کردین و چند روز بعد پلاک شد ؟
پاسخ به امیر : داداش من دوم اسفند تکمیل وجه کردم هنوز رو فاکتور شدن میچرخه فکر کنم یک ماهی تاخیر داشته باشه
صالح : ببخشید واریز اولیه چقدر بوده و کلاس 207 لطفا
سلام : قطر چکانی میفرس تاحالا 100 پارس زمستانم نفروخت
شهروند : کی پیامک میاد
اپشنال مشکی12 : صدرصد