کرونا عامل اثرگذار بر تصادفات را تغییر داد/خودروی بی کیفیت یا نبود فرهنگ رانندگی؟

 

کرونا عامل اثرگذار بر تصادفات را تغییر داد/خودروی بی کیفیت یا نبود فرهنگ رانندگی؟

 
کاهش چشمگیر تصادفات جاده ای به جهت کاهش میزان سفرهای نوروزی به واسطه کرونا در تعطیلات نوروزی امسال، ادعای بی کیفیتی خودروها و تاثیر آن در افزایش تصادفات را رد می کند.
رکوردزنی هرساله تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروزی نه تنها امسال متوقف شد بلکه ثبت کاهش ۶۴ درصدی این تصادفات نشان داد که انتقاد از کیفیت خودروهای تولید داخل محلی از اعراب ندارد چرا که همزمان با کاهش تعداد سفرهای نوروزی به دلیل شیوع ویروس کرونا، شاهد کاهش چشمگیر تصادفات نیز بوده ایم.
 
همواره از سه عامل جاده، خودرو و نیروی انسانی به عنوان عناصر اصلی در تصادفات یاد می شود و در این میان خودرو و کیفیت پایین آن همواره در صدر این فهرست قرار داشته اما نگاهی به اعداد و ارقام جدید این ادعا را رد می کند.
 
برابر آمارهای موجود، بیشترین تراکم و حجم سفر در جاده‌های کشور در طول تعطیلات نوروزی رخ داده و در عین حال بیشترین آمار کشته و مصدومان ناشی از حوادث رانندگی نیز مربوط به همین روزها است .
 
نگاهی به کشته های سفرهای نوروزی در سال ۹۸ که همراه با سیل و آبگرفتگی همراه شده بود، ۸۶۲ نفر بود. این آمار در طرح نوروزی سال ۹۷هزار و ۳۴ نفر و در نوروز ۹۶، ۸۷۴ نفر بوده است.
 
ثبت عدد ۸۶۲ مورد فوتی برای جانباختگان حوادث رانندگی در طرح نوروزی ۹۸ در حالی بود که نگرانی‌های بسیاری به ویژه از سوی پلیس پیرامون شمار قربانیان حوادث رانندگی در طرح نوروزی سال ۹۹ وجود داشت اما مهمانی ناخوانده به نام کرونا همه معادلات را تغییر داد و ادعاهای موجود مبنی بر تاثیر بالای خودروها در تصادفات را رد می کند.
 
در این میان گرچه سفرهای نوروزی تقریبا متوقف شد و به تبع آن تصادفات رانندگی در کشور نیز کاهش یافت و مجموع تصادفات رانندگی در کشور ۶۹ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است، توجه به این موضوع را نشان می دهد که علاوه بر افزایش کیفیت خودروها، باید بر ارتقای فرهنگ رانندگی توجه و اقدام شود.
 
کارشناسان حمل و نقل معتقدند که ۸۰ درصد تصادفات جاده‌ای به عامل انسانی و عوامل دیگری همچون وسیله نقلیه، وضعیت جاده و اعمال قانون مربوط می‌شود که در سایه ارتقای سطح آموزش رانندگان و فرهنگ ترافیکی می‌توان از بروز بسیاری از تصادفات درون و برون شهری پیشگیری کرد.
 
به گزارش خودروکار، رفتارهای نا ایمن رانندگان در سال های اخیر منجر به بروز تصادفات شدیدی شده اما همواره از خودروها و کیفیت پایین آن ها انتقاد می شود که لازم است نسبت به فرهنگ سازی رانندگی ایمن اقدام شود.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ویروس کرونا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

علی
2

آقا گودرز چه ربطی داره به شقایق ؟!!!
00:50  1399/01/31
پاسخ دادن
آریابهمن
0

دیکته ی ننوشته غلط نداره!!....
21:32  1399/01/30
پاسخ دادن
جواب
2

آقا پراید قبلا تو امریکا به عنوان خودرو دانشجویی هم تولید میشده ولی خیلی سریع بخاطر ایمنی پایین تولیدش رو متوقف کردن. شما باید درصد مرگ و میر بر اساس میزان تردد رو حساب کنی خب الان در تمام دنیا بخاطر کرونا امار مرگ و میر جاده ای اومده پایین اینکه دلیل نمیشه بگیم خودروهای داخلی ایمن هستن
14:29  1399/01/30
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا وی وان پلاس : یسوال شما فروش فوری بودی یا پیش فروش؟
تارا : تبریک. اگه امروز پلاک بشه، شنبه تحویل میگیرید
20 مهر. S5 سفید : سلام از دوستانی که این چند روز شاسی شده کسی هست بیمه هم شده باشه
محمد : ما هم شرایطشما رو داریم هیچ خبری نیس شهریور ثبت نام کردیم دی هم تکمیل وجه
امین s5 : من هم دقیقا همین شرایط و شهریور ثبت نام و دی تکمیل وجه ولی هیچ خبری از شاسی هم نیست
محمد G : سلام .این نوع خودرو از کلاس تیبا می‌باشد .بدنه موتور همون تیبا دو هستش .با کمی تغییرات تا قطعات الکترونیکی .وهمچنین سه تا اسب بخار ..ولی از لحاظ تریم داخلی خودرو ومانیتور قابل قبوله .و همچنین قابلیت ویا ابسن سانروف ودکمه های کنترلی روی فرمان که البته کروز نیست وهمون تنظیم آهنگ وبلوتوث وسپر وحراغ های عقب که به روز شده ‌فقط همین
با درود : آقا مصطفی درسته میفرمایید بعد یک ماه تکمیل وجه ولی منظور یک ماه کاری هست .به جز ایام تعطیلات رسمی . ممکن هست یک هفته ایی یا بیشتر تاخیر در تحویل باشه .
زهرا : من هم شرایط شمارو دارم، شهریور ماه ثبت نام کردم، دی ماه تسویه کامل انجام شده ولی هیچ خبری از شاسی نیست
جهان : طی چند روز پیش رو برات شاسی میزنن
یاشار : خدایی اطلس میگن خوبه ولی نمیدونم ارزش خرید داره یا نه لطفا اگه کسی بتونه یه راهنمایی کنه ماشینه خوبی هس یا نه من خودم کویک Rداشتیم خیلی عالی بود اگه مثل کویک باشه دیگه خیلی خوبه دوستان ایا اطلس ارزش خرید رو داره یا نه و مشتریش خوب هس یا نه لطفا یه کسی راهنمایی کنه ممنون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محسن : شاید به زور 7 لیتر
تکمیل 2 آذر تحویل 30 دی مشکی : سلام دوستان لطف کنین امروز فقط کسایی که فاکتور میشن با تاریخ تکمیل وجه و رنگ انتخابی ، اعلام کنن، ممنون .
دوگانه : چندم وتکمیل وج کردین
207پانا ارتقا : سرت جای اولت
ایمان : خوشم میاد همین این گروه اسفندی هستن آفرین
رضا : سلام تکمیل وجه بهمن ماه کسی فاکتور شد.
X55 خسته : آقای الوند میشه یک خبری از مجوز و وضعیت X55 ها بدید؟؟؟
سهیل : اونایی ک تکمیل وجه از 30 آذر تا 30 دی هستن اعلام میکنن
Nikooo : سلام به همگی تبدیل نکنید اصلا دروغه که میگن تولید نمیشه من سورن دوگانه موعد 30دی هستم امروز فاکتور شدم
رانا تحویل 29 اسفند : لعنت بهتون با این ماشین دادنتون جون ب لبمون کردید بخدا