آشنایی با ماشین زمان تویوتا؛ پروباکس با تکنولوژی دهه 80 در سال 2022 به روز رسانی شد

 

آشنایی با ماشین زمان تویوتا؛ پروباکس با تکنولوژی دهه 80 در سال 2022 به روز رسانی شد

 

پروباکس یکی از ناشناخته‌ترین محصولات تویوتا است. این خودرو از سال ۲۰۰۲ روی خط تولید قرار دارد و هدف از عرضه آن پاسخ به نیاز سازمان‌ها و افرادی است که به دنبال یک اتومبیل کاری و جان‌سخت با حداقل امکانات هستند. پیش از این و در سال ۲۰۱۴ تویوتا نسخه به‌روز شده پروباکس را معرفی کرده و حالا نوبت به فیس لیفت دوم آن رسیده است.

 
آشنایی با ماشین زمان تویوتا؛ پروباکس با تکنولوژی دهه 80 در سال 2022 به روز رسانی شد
 

تویوتا پروباکس مدل ۲۰۲۲ بر اساس همان فرمول سابق، یعنی تمرکز بر کارایی، طراحی و تولید شده است. این خودرو چه در نمای ظاهری و چه در نمای داخلی فوق‌العاده ساده و بی‌آلایش طراحی شده و حتی می‌توان گفت که خودروهای دهه ۸۰ میلادی را در ذهن تداعی می‌کند.

امروزه بسیاری از مدل‌های جدید با رینگ‌های آلیاژی تولید می‌شوند. اما در نسخه پایه تویوتا پروباکس ۲۰۲۲ خبری از این نوع رینگ نیست و رینگ‌ها فولادی هستند. چراغ‌های این نسخه کماکان قدیمی به نظر می‌رسند، به خصوص چراغ‌های عقب که ساختاری بسیار ابتدایی دارند. تمامی پنل‌های بدنه نیز صاف و یکدست هستند.

 
 
آشنایی با ماشین زمان تویوتا؛ پروباکس با تکنولوژی دهه 80 در سال 2022 به روز رسانی شد
 
پروباکس با نشان مزدا و نام فمیلیا نیز به فروش می‌رسد

در داخل کابین با یک داشبورد قدیمی روبرو هستیم. این داشبورد فاقد نمایشگر دیجیتال بوده و روی آن از دکمه‌های فیزیکی برای کنترل معدود امکانات موجود استفاده شده است. در مدل پایه داشبورد و فرمان بسیار بسیار ساده طراحی شده‌اند و به احتمال زیاد هنگام رانندگی حس سفر به گذشته به راننده دست می‌دهد!

آشنایی با ماشین زمان تویوتا؛ پروباکس با تکنولوژی دهه 80 در سال 2022 به روز رسانی شد
 

در پشت فرمان از نشان‌دهنده آنالوگ بزرگ استفاده شده، البته یک صفحه دیجیتالی ابتدایی نیز در زیر صفحه سرعت‌سنج به چشم می خورد. نکته تامل‌برانگیز اینکه مدل پایین پروباکس حتی فاقد سیستم پخش استریو است و خریدار باید بعدا نسبت به نصب آن اقدام کند. گفتنی است در بازار ژاپن مدل‌های پایه با حداقل امکانات طرفداران خاص خود را دارند.

آشنایی با ماشین زمان تویوتا؛ پروباکس با تکنولوژی دهه 80 در سال 2022 به روز رسانی شد
 

و اما مشخصات فنی؛ تویوتا پروباکس ۲۰۲۲ در مدل پایه به یک موتور ۱.۳ لیتری چهار سیلندر با توانایی تولید ۹۴ اسب بخار قدرت مجهز است. اما تریم میانی، نیروی خود را از موتور ۱.۵ متری چهار سیلندر با ۱۰۷ اسب بخار قدرت دریافت می‌کند. مدل پرچمدار هم به یک پیشرانه هیبریدی که قلب اصلی آن را همین موتور ۱.۵ لیتری تشکیل می‌دهد، تجهیز شده است. در تمامی تریم‌ها، گیربکس CVT وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد. این ون باری با سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ نیز قابل انتخاب است.

آشنایی با ماشین زمان تویوتا؛ پروباکس با تکنولوژی دهه 80 در سال 2022 به روز رسانی شد
 

لازم به ذکر است که تویوتا تریم جدید GX را به پروباکس ۲۰۲۲ اضافه کرده؛ این تریم میان‌رده از امکاناتی مثل شیشه‌های جلوی برقی، آینه‌های تاشوی برقی، شیشه‌های مات و خروجی ۱۰۰ ولتی بهره می‌برد.

قیمت ون تویوتا پروباکس ۲۰۲۲ از ۱.۴۹۱ میلیون ین آغاز می‌شود و تا ۲.۰۱۴ میلیون ین بالا می‌رود. این ارقام با نرخ روز ارز معادل تقریباً ۱۳ و ۱۷,۵۰۰ دلار هستند. بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که پروباکس در نسخه TRD هم عرضه می‌شود. اسپلیتر جلو، رینگ‌های ۱۴ اینچی با طراحی متفاوت و چراغهای شفاف‌تر از وجوه تمایز این نسخه هستند.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پروباکس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا : من تحویل دی بودم بالاخره امروز تارا خانم رو تحویل گرفتم
محمد : نه بالا گرفتار شدیم
تارا دستی : خوب خداروشکر تارا تیرماه و مرداد هم با تارا دستی زمستان براشون پیامک واریز وجه اومده بدون گرانی و احتمالا برای پیش فروش تیرماه هم احتمالا دهم خرداد بیاد
امین : فروش فوری شاهین اتوماتیک طرح جوانی جمعیت واریز ۲۴ دی ۴۰۲ تکمیل وجه بیمه و مالیات ۳۰ فروردین ۴۰۳ فاکتور ۲۴ اردیبهشت ۴۰۳ چراغ تحویل روشن ۲۹ اردیبهشت انشالله به زودی همه ماشیناشون رو تحویل بگیرن
شاهین : سلام دوستان دوباره طرح تبدیل اومده، این دفعه ساینا اس هنوز بازی های سایپا ادامه دارد....
اس ۳ : سلام دوستان کسی هست ثبت نام آذر باشه براش پیامک شاسی اومده باشه
T8 مشهد : ثبت‌نام ۱۸ بهمنم هنوز شاسی نشده
مجتبی S3 : چند روزه اینجا بدجور تگرگ میزنه،تمام ماشینا آسیب دیده انشالله ماشینا آسیبی نخورده باشه
علی : کسی از ثبت نام شهریور ماه نقدی فاکتور شده ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی : زنگ بزنید قشنگ توضیح بدین صداتون ضبط میشه
فاکتور 207 اتو اسفند : تکمیل وجه30 دی فاکتور شد تحویل 29 اسفند
احمد رضا : رنگ‌ها رو دیر میدن کاش تبدیل میزدید
207 : سلام دوستان .من نمیدونم چرا آخه تبدیل نمیزنن هم قیمتش تو بازار بالاتره هم خیلی ابشنش بیشتره حداقل 5تا ابشن بیشتر داره هم خیلی شیکتره .بنظر من تبدیل نزدن بزرگترین اشتباهه
محمدرضا : نوبت تحویل خرداد کیه فاکتورمیشن؟؟سورن موتورجدید
پارس 4722 : سلام به دلم افتاده تا فردا عصر پیامک ها میاد
پارس بهار : دوستان الویت بهار را ایرانخودرو میگه اول تیره اگه فراخوان بشن اونم تبدیل به سورن میاد چون 5هزار نفر دیگه الویت زمستان مونده پارس هم زیاد ندارنداگه برسه به الویت زمستان برسه پژو پارس بهار وتابستان طرح تبدیل میاد چقدر انتظار بکشیم بعد هم باید ماشینی جایگزین برداریم
احمد : سلام تا 8بود
رضا : دادش تبدیل به سورن میاد
سارا رحیمی : چند روز بعد از پلاک شدن ماشین میاد نمایندگی؟ تحویل حضوری چجوریه دردسر نداره؟ ممنون میشم جواب بدید🙏