فونیکس آریزو ۶ پرو محصول جدید مدیران خودرو رونمایی شد

 

فونیکس آریزو ۶ پرو محصول جدید مدیران خودرو رونمایی شد

 

شرکت فونیکس به‌عنوان زیربرند لوکس مدیران خودرو شب گذشته به‌صورت رسمی از جدیدترین محصول خود رونمایی کرد. فونیکس آریزو ۶ پرو به‌عنوان جدیدترین سدان مونتاژی خودروسازی مدیران خودرو بشمار می‌رود. این خودرو که فیس‌لیفت آریزو ۶ نسل قدیم محسوب می‌شود، قرار است از یکشنبه نهم مرداد ماه در قالب فروش فوری با قیمت حدودی یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان به بازار عرضه شود.

فونیکس آریزو 6 پرو

فونیکس آریزو ۶ پرو درواقع فیس‌لیفتی مینور از آریزو ۶ بشمار می‌رود. این خودرو برخلاف نسل قبلی خود که با نشان MVM راهی بازار شد، با برند جدید فونیکس که اخیراً توسط مدیران خودرو تأسیس شده روانه خیابان‌ها می‌شود. این فیس‌لیفت باعث شده تا آریزو ۶ پرو نسبت به نسل قبلی خود خودرویی با اجزای هماهنگ‌تر و درعین‌حال زیباتر به نظر برسد. علاوه بر تغییرات محدود در نمای خارجی، درون کابین نیز دست‌خوش تغییر واقع شده و قسمت میانی داشبورد و الگوی صندلی‌های جلو جهت ارتقای ارگونومی باز طراحی شده است.

مشخصات فنی آریزو ۶ پرو

آریزو ۶ پرو در کلاس ابعادی C متوسط و کلاس بدنه سدان دسته‌بندی می‌شود. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب ۱۴۹۰-۱۸۲۵-۴۷۱۰ میلی‌متری است. همچنین فاصله محوری ۲۶۷۰ میلی‌متری آن، باعث شده تا فضای پای مناسبی در ردیف عقب فراهم شود.

فونیکس آریزو ۶ پرو محصول جدید مدیران خودرو رونمایی شد

این سدان اسپرت و خانوادگی بدون هیچ تغییر فنی نسبت به نسل قبلی خود مجهز به پیشرانه توربو با حجم ۱۵۰۰ سی‌سی بوده که ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۱۷۵۰ ارائه می‌دهد. این قدرت از طریق جعبه‌دنده CVT نه سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. طبق اعلام سازنده، حداکثر سرعت این خودرو ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت بوده و قادر است سرعت صفر تا صد کیلومتر را در حدود ۱۰ ثانیه طی کند. موتور آریزو ۶ پرو به استاندارد آلایندگی یورو ۶ مجهز، وزن خودرو ۱۳۵۸ کیلوگرم و حجم باک آن ۴۸ لیتر است.

مشخصات ایمنی آریزو ۶ پرو

در بحث سیستم تعلیق، در جلوی خودرو از فنربندی مک فرسون و در تعلیق عقب از سیستم یکپارچه تورشن بیم استفاده شده است. این در حالی است که رقبای این خودرو نظیر بهمن ریسپکت و کرمان موتور J7 از تعلیق پیشرفته مولتی لینک در چرخ‌های عقب بهره می‌برند و این یک ضعف برای سدان فونیکس بشمار می‌رود. این خودرو در هر چهار چرخ مجهز به ترمز دیسکی بوده و ترمزهای آن مجهز به سامانه‌هایی نظیر: کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، ترمز کمکی (EBA) و سیستم کنترل کشش (TCS) است.

فونیکس آریزو ۶ پرو محصول جدید مدیران خودرو رونمایی شد

از دیگر امکانات ایمنی این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ۶ کیسه هوای ده نقطه‌ای (جلو، جانبی، پرده‌ای)
  • ترمز پارک برقی (EPB)
  • سنسور پارک عقب
  • رادار نقطه کور
  • سیستم هشدار ترافیک در عقب خودرو
  • دوربین ۳۶۰ درجه

تجهیزات و امکانات رفاهی آریزو ۶ پرو

آریزو ۶ پرو در بحث امکانات رفاهی به‌جز چند تغییر مختصر، همانند نسخه قبلی خود مجهز به موارد ذیل است:

  • سانروف دوحالته
  • شارژر بی‌سیم تلفن همراه
  • سیستم ورود بدون کلید
  • چراغ‌های اتوماتیک و تمام آل ای دی جلو و عقب
  • صندلی برقی راننده
  • گرم‌کن صندلی‌های جلو
  • اهرم تعویض دنده الکترونیکی
  • صفحه کیلومتر (کلاستر) دیجیتالی
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه یونیزاسیون و دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
  • نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی همراه با ۸ اسپیکر و درگاه USB برای سرنشینان جلو و عقب
  • آینه‌های جانبی تاشو برقی
  • قابلیت تنظیم حالت رانندگی در دو حالت اقتصادی و ورزشی
  • فرمان برقی
  • پاور ویندوز با قابلیت تشخیص مانع
  • نورپردازی داخلی
  • کروز کنترل

و…

رقبا و قیمت آریزو ۶ پرو

طبق اعلام مدیران خودرو قیمت آریزو ۶ پرو ۱۰۶۰ میلیون تومان خواهد بود. با توجه به قیمت اعلام شده رقیب مستقیم این محصول کرمان موتور کی ام سی J7 و تا حدودی بهمن ریسپکت است. می‌توان گفت که این اولین بار است مدیران خودرو در قیمت‌گذاری محصول خود تا حدی به مشتریان رحم کرده و برخلاف محصولات قبلی، الگوی قیمت‌گذاری حداکثری را کنار گذاشته است. با اینکه محصول J7 کرمان موتور با ارزش‌گذاری عجیب ۱۲۶۰ میلیون تومان قیمت خورده؛ پیش‌بینی می‌شد مدیران خودرو نیز قیمتی در همین حدود برای محصول جدید خود تعیین کند. اما این شرکت به یک افزایش قیمت ۱۰۰ میلیون تومانی نسبت به نسخه قبلی رضایت داده است.

بیش از ۱۵ سال از فعالیت برند چری در ایران می‌گذرد و این شرکت حتی در سال‌های تحریم نیز تنها برند خارجی بوده که در بازار ایران حضور فعال داشته؛ و با توجه به شبکه گسترده فروش و خدمات، این برند توانسته در سال‌های اخیر مشتریان زیادی را جذب خود کند. هرچند باوجود نمایندگی‌های متعدد در سطح کشور بازهم عده‌ی زیادی از مالکین از وضعیت خدمات ناراضی هستند اما بازهم نسبت به سایر خودروهای چینی موجود در کشور از وضعیت بهتری برخوردار است.

با انحصار ایجاد شده در بازار خودروی کشور و محروم بودن مردم از خرید برندهای معتبر خارجی، موجب شده گزینه‌های محدود چینی تنها شانس مشتریان برای سوار شدن خودروهای صفر کیلومتر باشند.

آریزو ۶ پرو به‌عنوان یک سدان خانوادگی با گارانتی ۵ ساله و ۶ سرویس دوره‌ای رایگان، کیفیت حداقلی ثابت شده در جاده‌های ایران و تا حدی بازار دست دوم مطلوب می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای افرادی باشد که ریسک‌پذیری کمی داشته و با تردید به خودروهای چینی نگاه می‌کنند.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , فونیکس آریزو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : اینی ک میگن مالیات داره داره ماشین واسه فروش حواله مالیاتش چقده جریانش چیه اگه کسی میدونه بگه لطفا
ساینا اس شده سهند اس : امروز برای منم پیامک واریزی سهند اس اومده انشااله که برای همه بیاد بعد چند ماه
dubi : الاغ این واسه کسیه که تمام پولو داده باشه و ثبت نامش قطعی باشه نه تو که یه ریالم پول ندادی ثبت نام قطعی نکردی. اینی که الان پیامک فرستاده هم از تعهدش به اون پیش ثبت نام نیست. میخاد ماشینی که هیچکی نمیخره رو قالب کنه به یه عده از همه جا مونده
تارا : دوستان ما همه یه درد مشترک داریم پس همه بهتره به هم کمک کنیم و اطلاعات دقیق بدیم و دروغ هم نگیم. خواهشا هرکی فاکتور شد دقیقا توضیح بدید. تشکر.
حسین : چرا اینقدر جلوش زشته، مثل پیکان همه چیزش رو مربعی در آوردن، آخه یه بازی با خطوطی یا یه زاویه ای
تارا v1 پلاس : توضیحات این ساناز خانم سرکاری بود چون فاقد هرگونه اطلاعات بود قطعا اگر سری جدید فاکتور شده باشند دوستان دیگری فاکتور شدن و اطلاعات درستی در گروه قرار میدن
وحید : اومدی پز فاکتور شدنت رو بدی!؟ اگه قصدتون کمک کردن به دیگرانه، بفرمایید فروش فوری بودید یا پبش فروش، تحویل چه تاریخی بوده، کی واریز وجه یا تکمیل وجه کردید؟
Ramin : با سلام اگر قرارداد رو خوب مطالعه کنید 90 روز عادی هست نه کاری. لطفا نگید کاری تا بعدا همه بگن 90 روز کاری و دیگاه سایپا هم سو استفاده کنه از این مطلب.
رضا : آقا یه رانتی داره توزیع میشه و ملتی دارن استفاده میکند ، خریتش کجاشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سقف فلز اسفند : من واریز اولیه ام شهریور بوده ولی تاریخ تکمیل وجه 20 دی ماه
تحویل 29 اسفند : کدخدابهروزتحویلت کی بود تکمیل وجه کی بودماشینت چی بود
سورن جدید. دی : معلوم نیس باماشینای مردم چکارمیکنن که برایکی خلافی میادبرایکی عوارض ازادراهی
سورن جدید. دی : معلوم نیس چ غلطی میکنن که 3روزه توراهه
حسن : قسطی چیه برادر مبلغ باید کم بشه
بوشهری : ایا قبل از 18 آذر کسی مانده که فاکتور نشده باشه
پارس 4705 : سلام دوستان ازکجا میشه فهمید ماشین ساخت کدوم کارخانه یا کدوم شهره
رسول : تبریک فاکتور شدی به همین خاطر
آریزو5 مجید : منم 23 دی ماه تکمیل وجه کردم 25قراردادشدولی هنوزخبری نیست شماتهران بودید؟
حسین : ضدیخ زیاد پر کردی باید نصف اب نصف ضدیخ بریزی منم‌ضدیخ زیاد ریختم رادیاتورم نابود شد درز هاش باز شد بعد رفتم یه مسی خریدم اینار ضدیخ کم ریختم مشکل حل شد البته اگز از درزهای دور ردایاتورت باشه اگر هم از درش باشه که هیچی یه در بخر