این خودرو را به همه کس نمی دهند!

 

این خودرو را به همه کس نمی دهند!

 

این نسخه از تویوتا لندکروزر سری ۷۰ برای فعالیت‌های بشردوستانه طراحی شده و افراد عادی امکان خرید آن را ندارند. سازمان ملل متحد و صلیب سرخ جهانی، کاربران این خودرو خواهند بود.

شاید انتظار عرضهٔ خودرویی مثل تویوتا لندکروزر سری ۷۰ را در ژنو سوئیس نداشته باشید زیرا قوانین جاده‌ای این شهر بسیار سخت‌گیرانه است اما ژنو مقر سازمان ملل متحد، کمیتهٔ بین‌المللی صلیب سرخ و مجموعه‌ای از سازمان‌های بشردوست است که در سخت‌ترین مناطق جهان فعالیت می‌کنند؛ بنابراین، ژنو مکان مناسبی برای عرضهٔ مدل جدید لندکروزر GDJ۷۶ خواهد بود. هرچند ممکن است این خودرو شبیه یک سری ۷۰ معمولی به نظر برسد اما درواقع لندکروزر جدیدی است که توسط شرکت تویوتا جبل‌الطارق ساخته شده است.

پدال نوشت: تویوتا جبل‌الطارق شرکتی است که در سال ۱۹۹۶ با حمایت تویوتا تأسیس شد و به‌عنوان شرکت اصلاح و توزیع شاسی‌بلندهای تویوتا برای سازمان‌های بشردوست فعالیت می‌کند. تویوتا جبل‌الطارق در حال حاضر مدل HZJ۷۶ را بر اساس نسخهٔ واگن لندکروزر سری ۷۰ عرضه می‌کند که به لطف صندلی‌های کناری مقابل هم در عقب، ظرفیت حمل ۱۰ نفر را دارد. این خودرو را احتمالاً تاکنون با نشان سازمان ملل در اخبار دیده‌اید.

حال این شرکت، نسخهٔ جدیدی از لندکروزر سری ۷۰ را با نام GDJ76 ارائه کرده است. این مدل بر اساس فیس‌لیفت سری ۷۰ شکل گرفته که اخیراً برای بازارهای استرالیا و ژاپن معرفی شد اما از بسیاری تجهیزات رفاهی این خودرو مثل چراغ‌های جلوی خودکار، صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر لمسی بی‌بهره است. بااین‌حال، در عوض GDJ76 به کنترل کشش فعال تویوتا، قفل دیفرانسیل دستی برای قابلیت اطمینان بیشتر، رنگ سفید ویژه و اسنورکل مشکی برگرفته از HZJ76 مجهز شده است.

پیشرفت مهم این مدل اما زیر کاپوت صورت گرفته یعنی جایی که یک پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری چهار سیلندر دیزلی جدید جایگزین نمونۀ شش سیلندر قبلی شده است و ۳۰ درصد مصرف سوخت کمتری دارد. همچنین آلایندگی این موتور هم ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده تا امکان مطابقت با استانداردهای یورو ۴ را داشته باشد که برای تردد در برخی کشورها الزامی است. علاوه بر این، قدرت موتور هم حالا از ۱۲۹ به ۲۰۱ اسب بخار افزایش پیدا کرده است. انتقال نیروی پیشرانه نیز از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

البته GDJ76 جایگزین HZJ76 نخواهد بود و دو مدل حداقل برای یک سال در کنار هم تولید خواهند شد و سازمان‌ها با وجود پیشرفت‌های قابل‌توجه مدل جدید همچنان می‌توانند همان مدل قدیمی را هم سفارش دهند. فعلاً مشخص نیست که تویوتا جبل‌الطارق چه زمانی HZJ76 را کنار خواهد گذاشت و یا اصلاً قصد چنین کاری را دارد یا نه. به گفتهٔ این شرکت، به لطف پیشرانهٔ جدید، زیر کاپوت GDJ76 حالا فضای آزاد بیشتری وجود دارد که سازمان‌های امدادی می‌توانند از آن برای تجهیزاتی مثل باطری اضافی، دینام بزرگ‌تر و سیستم‌هایی که به پیشرانه متصل می‌شوند مثل یخچال برای انتقال واکسن استفاده کنند.

تحویل GDJ76 به سازمان‌های بشردوست از مارس آینده آغاز خواهد شد. به گفتهٔ تویوتا جبل‌الطارق، سازمان ملل از اولین خریداران این خودرو محسوب می‌شود و ناوگان بزرگی را سفارش داده است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا v4 اتومات : سلام کسی اطلاع داره تارا v4lxکی فاکتور میشه؟
کیان : مرسی آقا همایون دمتگرم البته شیشه دودی با این ک ۷۰ درصد بود بردم نمایندگی گیر ندادن فکرکنم زیاد حساس نیستن رو این ی مورد
ارمان : من هم میخواستم فردا اسم بنویسم ولی با این همه تاخیر واقعا نظرم عوض شد
شاهین : به علت مشکل ایجاد شده در گیربکس شاهین اتومات،شرکت در فراخون هفته اینده فراخوان مجدد تغییر شاهین اتومات به اطلس،وکوییک،شاهین جی با سانرف را برای شما عزیزان ارسال مینماید و تفاوت قیمت ۴۸ساعت بعد از انتخاب خودرو به حساب مشتریان عزیز واریز میشود.و به صورت پیشنهادی میباشد اگه مشتریان عزیز کوییک بردارید باس ما بهتره😁😀😂😘
علی cs55 : امضا شد ولی فعلا ۲۱۶نفریم باید بشه دو هزار نفر تا تاثیری داشته باشه لطفا همه امضا بزنید
S3 سیزدهم آذر : ماشین من تحویل 5 فروردین بوده و هنوز حتی فاکتور هم نشده داداش و وضع بقیه هم بهتر از من نیست و هیچ تاریخ مشخصی هم اعلام نمیکنن و فقط میگن ما هیچی نمیدونیم و منتظر باشید تا فاکتور بشه و پیامک بیاد براتون شما هم اگه یه پول پس انداز داری که اصلا بهش نیاز نداری و میخوای بخوابونیش بانک اینجا ثبت نام کن ولی اگه مثل من ماشین و طلا فروختی و میخوای ماشین زود بیاد دستت اصلا از این شرکت چیزی خرید نکن چون خون تو جیگرت میکنه،اگه میتونی بی تفاوت باشی و مهم نباشه که ماشین دستت میرسه تو کرمان موتور ثبت نام کن که لاقل به قیمت کارخونه گیرت بیاد
امید : این بنده خدا خانوادگی چراغ شکن بودن گویا بعدشم ماشین ۲ میلیاردی کسی سوار میشه لوازمشم گرونه دیگه . پراید که نیست ارزون باشه .
فرهاد : سلام دوستان ی کارزار اینترنتی گزاشتیم واسه امضا که پیگیری باشه که چرا پیامک واریز نمیاد و بقیه مسائل لطفا همگی برید امضا کنید تا به جواب سوالاتمون برسیم لینکش هم همینجا پیام های یکم پایینتر هست
فرشاد : منم تکمیل وجه کردم،هم کارشناس سایپا گفت این حقو دارن که ماشینو تغییر بدن هم داخل سامانه یکپارچه نوشته خودرو ساز تعهدی نداره میتونه نوع خودرو رو تغییر بده،دیگه توانه صبرکردن هم نداشتم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امین : 141/500
سلام دی ماهی : سلام ازکدوم شهر بودین
سورن دوگانه : تا 21 فقط فاکتور شده
شهرزاد : من 21 اذر تکمیل کردم تحویل دی بوده فاکتور شده
ایکس 22 پرو دنده سفید : سلام .منم تحویل 16 خرداد و دقیقا مثل شما .نمایندگی گلدشت اصفهان ثبت نام کردم .نجف آباد قاسمی خبری هم نیست
دی ماه دوگانه : قابل شما رو نداره والا مهمان باشید چون شما هستید همون 70 هزار تومن
محمد موعد تحویل 30بهمن تکمیل وجه 21دی : منم 5تبدیل زدم 21دی وج کامل خبری نیست تا 24بهمن آخرین روز بود تمام
محمد موعد تحویل 30بهمن تکمیل وجه 21دی : منم 5تبدیل زدم 21دی وج کامل خبری نیست
امین فوری اسفند : پذیرش 2 اسفند 1675985 در انتظار فاکتور
مهرداد اسفند : رنگ سفید که هنوز فاکتور نشدن اونایی که دیروز تغییر رنگ زدن فاکتور شدن ظاهرا