پژو ۲۰۷ تیپ ۵؛ قیمت، مشخصات و هر آنچه باید بدانید

 

ایران خودروپژو پژو ۲۰۷ تیپ ۵؛ قیمت، مشخصات و هر آنچه باید بدانید

 

در جدیدترین مقاله بخش راهنمای خرید پدال می‌خواهیم به بررسی یکی از عجیب‌ترین محصولات اخیر ایران‌خودرو یعنی پژو 207 تیپ ۵ بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

پژو ۲۰۶ یکی از محبوب‌ترین خودروهای تاریخ این برند فرانسوی به شمار می‌رود و آمار فروش چندین میلیونی آن شاید تا سال‌ها تکرار نشود. فرانسوی‌ها در اواخر تولید ۲۰۶ تصمیم به فیس لیفت سنگین این خودرو و ادامه تولیدش گرفتند. این خودرو که با نام ۲۰۶+ شناخته می‌شد در زمینه طراحی از ۲۰۷ الهام گرفت و نمای جلوی آن از طراحی مشابه این خودرو سود بردند. در پروفایل جانبی و پشت خودرو حداقل تغییرات اعمال شد. در کابین ۲۰۶+ نیز شاهد طراحی کم و بیش مشابه ۲۰۷ اصلی بودیم.

ایران خودروپژو پژو ۲۰۷ تیپ ۵؛ قیمت، مشخصات و هر آنچه باید بدانید

 

تصاویر پژو ۲۰۷ اصلی

ایران‌خودرو در سال ۱۳۸۹ تصمیم گرفت ۲۰۶+ را با نام ۲۰۷ به مصرف‌کننده داخلی بفروشد. این امر در حالی رخ داد که خودروی موردبحث از نظر قوای محرکه و آپشن ها هیچ تفاوتی با ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ نداشت. بازار استقبال خوبی از ۲۰۷ ایران‌خودرو (۲۰۶+ واقعی) به عمل آورد اما وضع تحریم‌ها باعث شد تولید خودروی موردبحث متوقف شد؛ اما با رفع تحریم‌ها و داخلی سازی قطعات، تولید ۲۰۷ در سال ۱۳۹۶ مجدداً از سر گرفته شد هرچند این خودرو برخی تغییرات را در ظاهر و کابین تجربه کرد. قبلاً در پدال به بررسی مفصل پژو ۲۰۷ پرداخته‌ایم اما این بار می‌خواهیم به جدیدترین و عجیب‌ترین نسخه این خودرو یعنی پژو ۲۰۷ تیپ ۵ بپردازیم.

پژو ۲۰۷ تیپ ۵

  • طراحی بدنه و کابین

زمانی که خبر تولید پژو ۲۰۷ تیپ ۵ در رسانه‌ها منتشر شد باور این موضوع که ایران‌خودرو بخواهد خودروی موردبحث را با ظاهر ۲۰۷ و کابین ۲۰۶ تیپ ۵ تولید کند بسیار سخت بود اما در نهایت این خبر به واقعیت تبدیل شد! ایران‌خودرو در اقدامی که یک عقب‌گرد واضح به شمار می‌رود ۲۰۷ تیپ ۵ را بدون کوچک‌ترین تغییرات ظاهری و البته با کابین قدیمی ۲۰۶ تولید کرده است.

ایران خودروپژو پژو ۲۰۷ تیپ ۵؛ قیمت، مشخصات و هر آنچه باید بدانید

ایران خودروپژو پژو ۲۰۷ تیپ ۵؛ قیمت، مشخصات و هر آنچه باید بدانید

در برخورد اول با این خودرو هیچ تغییری در بدنه دیده نمی‌شود و خریداران ۲۰۷ تیپ ۵ می‌توانند از این موضوع خوشحال باشند! اما زمانی که وارد کابین شوید همان طراحی خسته‌کننده و قدیمی ۲۰۶ را خواهید دید که با متریال خشک و بی‌کیفیت ترکیب شده است. همانند ۲۰۶ که همگی با آن آشنا هستیم، فضای عقب تنگ و فضای بار کوچک ۲۴۵ لیتری جزو نقاط ضعف این خودرو خواهند بود.

موضوع تأسف‌بار دیگر درباره پژو ۲۰۷ تیپ ۵ به حذف برخی امکانات و تجهیزات آن مربوط می‌شود که این کار با هدف ارزان‌سازی خودروی موردبحث صورت گرفته است. در مقایسه با ۲۰۷ تولیدی ایران‌خودرو، مدل تیپ ۵ فاقد تجهیزاتی همچون توزیع نیروی ترمز، ترمز دیسکی عقب، مالتی مدیا، دوربین عقب، کروز کنترل، فرمان برقی و… است. عرضه چنین خودرویی برای شرکتی که سال‌ها سابقه تولید خودرو را دارد قطعاً جای دفاع نخواهد داشت.

  • قوای محرکه

پژو ۲۰۷ تیپ ۵ از نظر قوای محرکه هیچ‌گونه تفاوتی با ۲۰۶ تیپ ۵ و ۲۰۷ معمولی ندارد. در جدول زیر می‌توانیم جزئیات مربوط به قوای محرکه این خودرو را مشاهده کنیم.

موتور TU5
حجم موتور (cc) ۱۵۸۷
حداکثر توان موتور (hp) ۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (Nm) ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
نسبت تراکم ۱۰.۵
تعداد سوپاپ ۱۶
نوع سوخت سازگار بنزین بدون سرب با اکتان ۸۷ و ۹۵
سیستم انژکتوری پاشش چندنقطه‌ای
حداکثر سرعت (km/h) ۱۹۰
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) ۱۱.۶
سیستم انتقال قدرت ۵ دنده دستی
مصرف سوخت داخل شهر (Lit/100 km) ۸.۸
مصرف سوخت خارج شهر (Lit/100 km) ۵.۴
مصرف سوخت ترکیبی (Lit/100 km) ۶.۶
طول خودرو (mm) ۳۸۷۲
عرض خودرو (mm) ۱۶۶۹
ارتفاع خودرو (mm) ۱۴۴۱
فاصله بین دو محور چرخ‌های عقب و جلو (mm) ۲۴۴۳
  وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) ۱۰۸۷
حجم فضای صندوق‌عقب (Lit) ۲۴۵
گنجایش مخزن سوخت (Lit) ۵۰

سواری ۲۰۷ تیپ ۵ همانند سایر اعضای خانواده ۲۰۶ و ۲۰۷ خواهد بود و بنابراین شاهد خودرویی با سواری نسبتاً خشک به ویژه در بخش عقب کابین هستیم. از نظر هندلینگ نیز نباید انتظار زیادی از این هاچبک سالخورده داشته باشید چراکه در صورت ورود پرسرعت به پیچ‌های تند امکان انحراف و خروج از مسیر وجود دارد.

  • قیمت

در ادامه قیمت خوردو پژو ۲۰۷ تیپ ۵ به همراه قیمت سایر اعضای این خانواده خدمت شما تقدیم می‌شود.

مدل توضیحات قیمت نمایندگی قیمت بازار
پژو ۲۰۷ دستی با موتور TU3 ۳۲۳,۸۰۰,۰۰۰ ۵۲۱,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ تیپ ۵ دستی ۳۴۸,۸۰۰,۰۰۰ ۵۴۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دستی فرمان هیدرولیک ۳۳۴,۶۷۷,۰۰۰ ۵۸۶,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دستی فرمان برقی ۳۱۸,۶۰۰,۰۰۰ ۶۰۷,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دستی پانوراما ۳۴۳,۷۰۰,۰۰۰ ۶۶۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دستی ۶ سرعته پانوراما ۳۶۶,۱۸۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما TU5P ۴۲۶,۸۵۳,۰۰۰ ۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف فلزی ۴۲۰,۴۲۴,۰۰۰ ۷۷۲,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف قرمز ۴۱۸,۸۷۰,۰۰۰ ۷۳۲,۰۰۰,۰۰۰
  • آیا پژو ۲۰۷ تیپ ۵ ارزش خرید دارد؟

تجربه تولید این خودرو ما را به یاد تولید پژو ۴۰۵ GLI می‌اندازد که نسخه‌ای ارزان‌تر از ۴۰۵ GLX اصلی بود هرچند مشتریان از آن خودرو استقبال چندانی به عمل نیاوردند و ایران‌خودرو پس از دو سال مجبور شد تولید GLI را متوقف کند. بررسی وضعیت ۲۰۷ تیپ ۵ در بازار نیز نشان می‌دهد مشتریان روی چندان خوشی به این خودرو نشان نداده‌اند و به نظر می‌رسد این هاچبک نیز سرنوشت مشابهی با ۴۰۵ GLI داشته باشد.

هم‌اکنون اختلاف قیمت حدود ۴۰ میلیون تومانی بین ۲۰۷ تیپ ۵ با ۲۰۷ معمولی وجود دارد و معمولاً مشتریان به دنبال خرید فول ترین نسخه از یک خودرو هستند. از طرف دیگر اضافه پرداخت چندمیلیونی در زمان خرید خودرویی با قیمت فراتر از ۵۵۰ میلیون تومان خیلی مهم نخواهد بود و به همین خاطر اکثر مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند نسخه اصلی ۲۰۷ (همان ۲۰۶+ اصلی!) را با قیمتی بالاتر خریداری کنند. با این تفاسیر به نظر می‌رسد پژو ۲۰۷ تیپ ۵ ارزش خرید پایین‌تری در مقایسه با نسخه استاندارد این خودرو داشته باشد.

پژو ۲۰۷ تیپ ۵
نقاط قوت نقاط ضعف
طراحی بیرونی مشابه با سایر مدل‌ها، قوای محرکه با استهلاک نسبتاً پایین، خدمات پس از فروش و قطعات فراوان، مصرف سوخت مناسب در مقایسه با سایر رقبا کابین قدیمی از مد افتاده ۲۰۶، حذف تجهیزات مهم، فضای محدود کابین به ویژه در بخش عقب، کیفیت پایین متریال کابین

در پایان خواهشمندیم نظرات و یا تجربیات خود درباره این خودرو را با ما و دیگر کاربران پدال به اشتراک بگذارید.

 
 
 
 

منبع (source)

pedal

 

 

 

برچسب : خودرو , 207 , پژو , بررسی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امید : ۱۴ آذر ثبت نام کردم ۱۹ اسفند شاسی شد ۲۰ اسفند بیمه ۲۲ پلاک تحویل که ندادن ماشینو ولی کارت ماشینمم اواخر فروردین اومد برگ سبزم هنوز صادر نشده . همکارای خودمم هم که مثل من ایکس ۵ نوشته بودن و همزمان با من ثبت نام کردند برگ سبزشون اومده ولی واسه من نیومده و پلیس من که میزنم میبینم که صادر نشده کسی میتونه راهنمایی کنه؟
S3 : چرا فکر میکنی کسانی که تحویل نگرفتن عید مسافرت نرفتن، خود من S3 رو هنوز تحویل نگرفتم ولی ۲۰۶ هم دارم عید باهاش رفتم مسافرت. مدل ۴۰۳ با ۴۰۲ همین الانش ۱۰۰ تومن فرق قیمتشه پس ارزشش رو داره سه چهارماه دیرتر بگیریش. بعدش اینجا همه بحث خودرو و ... میکنن بحث معنویات نمیکنن، من خودم به شخصه دنبال خسارت نمیرم ولی شما که مادیات برات مهم نیست رفتی
S3 aban : دوست عزیز آقای مسلم به جای طرفداری از شرکت به این فکر کن که هم وطنت از آبان پیاده مونده و تو خرید مایحتاج زندگیشم پیاده به مشکل خورده ، شرمنده زن و بچه اش هست
مسلم S3 : برگ سبز کمی دیرتر میاد، برای من کارت ماشین ۲/۳ اومد ولی سند برگ سبز ۲/۱۲ رسید در حالیکه هردو آنها ۱/۲۵ صادر شده بودن
پژی : سلام، آیا پرسیدین بعد از واریز پول چند تا پیامک باید بیاد و الان برای شما اومد یا نه؟
پلنگ : آره خیلیا نوشتن فروش حواله و اینا ولی دوستان اینا چه طور میتونن بفروشن مگه نمیگن سی درصد مالیات باید داده بشه؟
مشورت : دوستان من بعد از اینکه گفتن دیگه پیامک نمیاد از بازار ساینا ۹۹ خریدم ۳۳۰‌ میلیون آیا کار درستیه بفروشمش و ساینا تکمیل وجه کنم چون اولا بدون ماشین خیلی سختمه تا تحویل زمستان و دوم اینکه اگه افزایش قیمت کارخانه بخوره نمی تونم پولش جور کنم چون همین هم با گرفتن وام خریدم . نظر کارشناسی کسی داره بده ممنون میشم
سورن دوگانه محسن : تکمیل وجه دوگانه : ۹ بهمن . تحویل : ۲۹ اسفند . . همچنان در انتظار ظهور ماشین
تارا : دیدین گفتم فاکتور میشید. مبارکه، ان‌شاءالله زودتر تحویل بگیرید.
فرشید kmc x5 : سلام و دروود لطفاً یه توضیح در مورد روند ثبت نام و تاریخ ثبت نام و شاسی و بقیه مدارک می‌فرماید ،با تشکر
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207اتومات رضا دی : دوستان کسی تحویل 30 دیماه رنگ مشکی فاکتور شده ؟؟؟؟؟
رانابخشنامه4551تحویل 29اسفند : بله باید هماهنگ کنی تا تامین اعتبار کنم.
احسان : چه مشکلی داره، پس چرا اینقد اصرار بر تبدیل به سقف شیشه ای دارن،الان سقف فلز فاکتور نمیکنن تا تبدیل نزنی ما نفهمیدیم سقف فلز خوبه یه شیشه ای کدومش استاندارد هست عجب گیری کردم از دست این ایرانخودرو
تحویل 30 بهمن تک : سلام دوستان منم الآن دوباره نگاه کردم دیدم پلاک شدم پنجم فاکتور شده بودم
احسان : در پاسخ 207 تکمیلی 13 دی تقریبا دو روز بعد فاکتور میشین
سورن xu7p : 10 دی تکمیل وجه کردیم تاریخ 8 اردیبهشت فاکتور شده امروز جمعه 14 اردیبهشت پلاک شده
25 بهمن کوییک gxl : دوستان کسی فاکتور شده ؟
سورن موتور جدید تکمیل وجه 9 بهمن : کی تکمیل وجه کرده بودید ؟ مبارک باشه
سورون تحویل بهمن : سلام هرزمانی تاریخ دریافت پرونده بروزشد منتظر فاکتور باش
محمدحسن : ،🤚