برچسب :: برای

اعمال محدودیت‌‌ برای واردات خودروهای لوکس به مناطق آزاد




معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند ضمن توضیح در خصوص چگونگی واردات خودروهای لوکس اعم از آمریکایی و غیره به مناطق آزاد، از اعمال محدودیت‌های جدید برای واردات خودروهای لوکس به مناطق آزاد خبر داد. محمدرضا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در ارتباط با موضوع ثبت واردات خودروهای آمریکایی و ثبت سفارش آنها در مناطق آزاد، اظهار کرد: ابتدا باید به‌طور کلی اعلام کنم که در مناطق آزاد ثبت سفارشی چه در ارتباط با خودرو و چه در ارتباط با سایر اجناس و کالاها صورت نمی‌گیرد، پس از آن نیز باید به این موضوع اشاره کنم در مناطق آزاد حساسیتی نسبت به برند خودروی وارداتی وجود ندارد. وی ادامه داد: طی بخشنامه‌ای ابتدا وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین کرد که خودروهای آمریکایی در سرزمین اصلی ثبت سفارش نشود و پس از آن نسبت به توجه ویژه به موضوع واردات خودرو در مناطق آزاد تاکید کرد. معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند با اشاره به این‌که در مناطق آزاد چه خودرو و چه سایر کالاها بدون ثبت سفارش وارد می‌شوند، بیان کرد: در مورد واردات خودرو در مناطق آزاد حساسیتی نسبت به برند خودروی وارداتی و این‌که در چه کشوری تولید می‌شود وجود ندارد. معتمدی افزود: طی 10 سال گذشته حدود 24 هزار خودرو به منطقه آزاد اروند وارد شده که از این تعداد حدود یک بیست‌وپنجم آنها معادل 700 خودرو آمریکایی بودند. در مورد سایر مناطق آزاد نیز باید بگویم واردات خودروهای آمریکایی چیزی مشابه منطقه آزاد اروند است، هر چند در این منطقه واردات خودرو از اقبال بیشتری برخوردار است. وی با بیان این‌که آقای ترکان به عنوان دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با توجه به فضای فرهنگی و معیشتی مردم منطقه تاکید داشتند که نسبت به واردات خودرو در این مناطق حساسیت بیشتری خرج داده شود، اظهار کرد: پس از حساسیت‌هایی که توسط مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد مطرح شد ما نیز نسبت به این مساله توجه بیشتری به خرج دادیم و برای واردات خودروهای لوکس در این مناطق محدودیت‌هایی ایجاد کردیم که منطقه آزاد اقتصادی اروند نیز از این مقوله استثنا نیست و به تازگی تصمیماتی اتخاذ شده که در واردات خودروهای لوکس اعم از آمریکایی و غیره محدودیت ایجاد می‌کند. معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند در ادامه با اشاره به این‌که خودروهای وارداتی در مناطق آزاد می‌توانند تا شعاع محدودی از منطقه فاصله بگیرند، عنوان کرد: در منطقه آزاد اروند این شعاع 40 کیلومتر در نظر گرفته شده و با توجه به این‌که خودروها مجهز به سیستم GPS هستند نمی‌توانند از این مناطق بدون اطلاع ما خارج شوند و اگر چنین مساله‌ای صورت گیرد، جریمه خواهند شد. علاوه بر این نیز اگر دستکاری در سیستم GPS انجام شود خسارت سنگین‌تری را باید پرداخت کنند و محروم می‌شوند. معتمدی ادامه داد: با توجه به این‌که شرایط مردم مناطق آزاد از نظر فرهنگی و معیشتی متفاوت است، بنابراین پس از حساسیت‌های ایجاد شده توسط مقام معظم رهبری و نیز دبیر شورای عالی مناطق آزاد، توجه نسبت به این حساسیت‌‌ها توسط مسوولان مناطق آزاد بیشتر شد، چرا که علاوه بر محدودیت‌های ایجاد شده در واردات خودروهای لوکس، حتی یکبار مرخصی سالانه خودروهای وارداتی به مناطق آزاد با حجم موتور بالای 2500 سی سی با سقف یکماه به سرزمین اصلی ملغی‌ شده است. وی با اشاره به این‌که پیش از این خودروهای وارداتی موجود در مناطق آزاد می‌توانستند به مدت یکماه در سال از محدوده مناطق آزاد عبور کرده و به سرزمین اصلی بروند، گفت: از سال 1394 این یکبار عبور خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی از شعاع در نظر گرفته شده برای مناطق آزاد نیز لغو شده است. معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند همچنین در مورد میزان علاقه‌مندی به واردات خودرو به ویژه خودروهای آمریکایی به مناطق آزاد، تصریح کرد: نکته جالب این است که خودروهای آمریکایی به دلیل مصرف بالای بنزین و نیز نبود نمایندگی‌های تعمیرات و خدمات پس از فروش در مناطق آزاد ایران از اقبال کمتری توسط مردم روبه‌رو هستند. در مناطق آزاد بیشتر نمایندگی‌ها مربوط به خودروهای آسیایی است و نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش خودروهای آمریکایی ندارد، بنابراین استقبال از واردات این خودروها در مناطق آزاد کم است. معتمدی در پایان با اشاره به این‌که قرار بر این شده واردات خودروهاس لوکس در مناطق آزاد با توجه و حساسیت بیشتری انجام گیرد، گفت: این تصمیم نه تنها برای خودروهای آمریکایی بلکه برای کلیه خودروهای لوکس اتخاذ شده، چرا که قصد نداریم اجازه دهیم واردات این خودروها در مناطق آزاد به مانور تجمل‌گرایی تبدیل شود. هرچند در این زمینه نسبت به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی غفلت نکرده‌ایم و با توجه به وجود اتباع خارجی و سرمایه‌گذاران مختلف در این مناطق در حال واردات تاکسی‌های نو و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی با توجه به شرایط منطقه هستیم.

[1395/03/26 13:00]

انتظار برای خرید خودرو به ده سال رسید




براساس گزارش روزنامه‌های اقتصادی، انتظار برای خرید خودرو از بین محصولات داخلی و مونتاژی در مشتریان خودرو اولی به حدود 10 سال رسیده است.

[1402/11/02 8:00]

بنز برای بستن قرارداد خودرویی با شرکت های ایرانی شرط گذاشت




رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در مجلس نهم رانت و دولتی بودن را دو عنصر آسیب رسان به صنعت خودرو کشور دانست و گفت: شرکت بنز اعلام کرده تا زمانیکه شاکله مدیریتی صنعت خودرو ایران اصلاح نشود با شرکت های ایرانی قرارداد نمی بندد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی علیلو در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو تحقیق و تفحص در صنعت خودرو را ضروری دانست و افزود: «دو عنصر آسیب رسان در صنعت خودرو حاکم است که یکی مدیریت دولتی بوده به طوری که رئیس هیئت مدیره دو خودروساز بزرگ، معاونین وزیر هستند؛ عنصر دوم رانت است و تا زمانیکه شرکت هایی متصل به مراکز ثروت و قدرت باشند و به شکل قانونی و رقابتی عمل نکنند مشکلات پا برجاست.» نماینده سابق مجلس زنجیره تامین قطعات را آلوده به رانت خواند و گفت: «در تحقیق و تفحص آسیب اصلی را در اینجا دیدم و بعد گزارش را ارائه دادیم اما هیچ اقدام اساسی در این دو حوزه نشده است؛ حتی اگر با فرانسه و ایتالیا و بنز قرارداد ببندند، مشکل حل نمی شود؛ شرکت بنز نیز اعلام کرده تا زمانیکه شاکله مدیریتی اصلاح نشود، قرارداد نمی بندد.»

[1395/04/22 11:00]

افشای پشت‌پرده طرح «بنزین برای همه»‌ !




روز گذشته احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران درباره علت توقف طرح «بنزین برای همه» پس از اجرای آزمایشی در جزیره کیش، اعلام کرد: باتوجه به اینکه شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت که درگیر طرح هستند، در مورد شیوه‌های اجرا و توسعه و گسترش الگو در سایر نقاط کشور ملاحظاتی داشتند، این طرح متوقف شده است و در مراحل اصلاح و تکمیل الگو قرار دارد تا مجددا در ستاد اقتصادی دولت مطرح شود؛ بنابراین تا امروز تصمیمی برای اجرایی‌ شدن آن در کشور وجود ندارد.

[1402/09/02 10:00]

تاکتیک عیدانه خودروسازان برای فروش




دو خودروساز بزرگ کشور در ایام عید سعید فطر روش‌های متنوعی را برای فروش محصولات زیر 40 میلون تومانی خود در نظر گرفته‌اند تا از این طریق تقاضای انباشته شده در قشر متوسط به پایین جامعه را تحریک کنند. به نظر می‌رسد با توجه به مثبت شدن رشد تولید خودرو در بهار امسال خودروسازان کشور در نظر دارند در حد سقف فعلی، تولید خود را نگه داشته و از تعداد آن نکاهند تا این رشد مثبت تا پایان امسال نیز حفظ شود.

[1395/04/19 11:00]

ترفند جدید چین برای فروش خودرو در ایران




کاهش فروش خودرو در سال‌های گذشته حیات بسیاری از خودروسازان جهان را در معرض تهدید قرار داده است. در شرایطی که رقابت نفسگیری میان غول‌های خودروسازی جهان برای کسب سهم بیشتری از بازار شکل گرفته، تولیدکنندگان آلمانی، آمریکایی، ژاپنی و چینی هر یک در پی راهکاری برای مقابله با این رکود هستند؛ از یارانه ٢٥٠٠‌ یورویی دولت آلمان به مردمش برای خرید خودرو جدید و سیستم تخفیف کمک‌هزینه خودرو در آمریکا گرفته تا معافیت مالیاتی خریداران در تایلند. به گزارش ایسنا به نقل از «شهروند»، در شرایطی که قطب‌های خودروسازی جهان تزریق منابع مالی را برای فروش بیشتر در دستور کار قرار داده بود، چین استراتژی جدیدی برای فروش بیشتر محصولات خود دنبال می‌کرد.

[1395/04/02 11:00]

شرایط فروش BAC X3 Pro برای نخستین‌بار




اکنون که به روزهای پایانی سال 1402 نزدیک می‌شویم، شرایط فروش BAC X3 Pro از سوی خودروسازان بم اعلام شده است.

[1402/10/23 12:00]

شگرد خودروسازان چینی برای تصاحب بازار ایران




درحال حاضر خودروسازان چینی براساس هدف گذاری‌ها محصولات خود را با قیمت ارزان در اختیار مشتریان قرار می دهند اما از طرف دیگر با گران کردن لوازم یدکی محصولات سعی در کسب سود بیشتر دارند. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، این روزها بازار خرید و فروش خودرو همچنان راکد بوده و خبری از خریدار نیست. البته در این شرایط رکود شرکت‌های چینی با تنوع محصول و ارائه تخفیفات مختلف سعی در جذب مشتری برای محصولات خود دارند که به حق هم تا حدودی در این زمینه موفق شده‌اند. امروز خودروهای رنگ و لعاب دار چینی که از کیفیت بالایی هم برخوردار نیستند نسبت به محصولات داخلی فروش خوبی داشته‌ و هر روز تعداد آنها در خیابان‌های کشور افزایش پیدا می‌کند. این در حالی است که خودروسازان داخلی همچنان بر تولیدات گذشته خود اصرار و تلاشی برای تولید محصولات جدید به بازار نمی‌کنند. رضایی یکی از فروشندگان خودرو در همین زمینه به خبرنگار تسنیم می‌گوید: امروز دیگر مردم تمایلی به خرید خودروهای قدیمی ندارند و بیشتر ترجیح می‌دهند محصولات جدیدتری را خریداری کنند. در این زمینه شرکت‌های چینی بسیار خوب عمل کرده و هر چند ماه یکبار محصول جدیدی را با آپشن های مختلف راهی بازار می‌کنند. وی با بیان اینکه شرکت‌های چینی در حوزه خدمات پس از فروش تاکنون نتوانسته اند رضایت مشتریان را بدست آورند، گفت: علاوه بر این براساس هدف گذاری‌ها خودروسازان چینی محصولات خود را با قیمت ارزان در اختیار مشتریان قرار می دهند اما از طرف دیگر با گران کردن لوازم یدکی محصولات سعی در کسب سود بیشتر هستند. این فروشنده اضافه کرد: به عنوان نمونه چراخ جلو مزدا 3 امروز در در بازار حدود 2 میلیون و 100 هزار تومان است اما چراغ ام وی ام 530 که قیمتی حدود 51 میلیون دارد 2 میلیون و 400 هزار تومان است. فروشنده دیگری با بیان اینکه امروز در سطح بازار قطعات چینی با کیفیت‌های مختلفی به فروش می‌رسد، گفت: هر کس که تمایل به خرید قطعه با کیفیت باشد باید هزینه زیادی را پرداخت کند در غیر این صورت قطعه ارزان چینی خریداری و یک ماه بعد با خرابی آن به ناچار باید قطعه دیگری را تهیه کند. وی با اشاره به سود بالای شرکت‌های چینی از فروش قطعه در بازار ایران افزود: اقدامات شرکت های چینی در بازار ایران در حالی انجام می شود که همچنان خودروسازان داخلی اصرار به تولید محصولات قدیمی خود دارند.

[1395/03/20 13:00]

مجوز دولت برای ترخیص خودروهای ممنوعه




دولت با محوریت وزارت صنعت و سازمان ملی استاندارد، درست در واپسین روزهای سال۹۴ تصمیم گرفت مجوز ناگهانی برای ترخیص خودروهای ممنوعه وارداتی مانده در گمرک صادر کند.

[1394/12/25 14:00]

مذاکره با سیتروئن برای واگذاری 50 درصد سهام یک شرکت خودرویی




اقتصاد > صنعت - ایرنا نوشت: مدیر عامل شرکت سایپا با بیان این که آخرین مراحل مذاکره با شرکت سیتروئن فرانسه در حال انجام است، گفت: قرار است برای نخستین بار در کشور 50 درصد سهم یک شرکت داخلی به سیتروئن واگذار شود. مهدی جمالی صبح روز شنبه در مراسم سالگرد عرضه سهام سایپا در بورس افزود: شرکت سیتروئن از انتقال فناوری، سرمایه گذاری مشترک و صادرات محصول استقبال کرده است.

[1395/03/23 14:00]

نقشه چشم‌بادامی‌ها برای بازار خودرو




در شرایطی که خودروسازان داخلی حتی بالاتر از شورای رقابت، قیمت خودروهای خود را تعیین می‌کنند، چينی‌ها به فکر «فروش‌های منعطف» در بازار ایران با پيش پرداخت ١٥ ميليونی هستند. به گزارش خبرنگار مهر، چشم‌بادامی ها دست از سر بازار ایران بر نمی‌دارند. آنقدر در سال‌های گذشته بازار ایران برایشان پرمنفعت و جذاب بوده که اکنون حاضر نیستند حتی یک قدم از مصالحشان در بازار پرجذابیت ایران عقب نشینی کنند. حتی حاضر نیستند بپذیرند که در شرایط رکودی، مردم دیگر اقبالی به خرید خودروهای داخلی هم ندارند چه برسد به اینکه خودروهای چینی که ذهنیتی بد هم نسبت به آن دارند را انتخاب کنند. شاید فکر می‌کنند هستند افرادی که هنوز جیب خالی و پز عالی دارند. پولی برای خرید خودروهای لوکس وارداتی با برندهای غیرچینی ندارند و از سوی دیگر، دلشان می‌خواهد خودرویی حداقل با ظاهر لوکس داشته باشند.

[1395/03/25 11:00]

عرضه 1+11 خودرو سواری از سوی «چری»




با گذشت یک دهه از حضور چینی‌ها در صنعت خودرو ایران، چری به عنوان قدیمی‌ترین سازنده خودرو چینی در ایران، با ترفندهای گوناگون به دنبال جذب مشتری برای 11 خودرو سواری و یک محصول جدید خود است. به گزارش اقتصادنیوز، شرکت مدیران‌خودرو، که سهام اکثریت آن به شرکت چری چین فروخته شده، در حال حاضر 11 مدل خودرو چینی را به تولید رسانده و با قیمت های 30، 40، 50، 60، 70، 80 و 90 میلیون تومان به فروش می رساند. این خودروسازِ چینی فروش، برای اقشار متوسط به بالا محصولات خود را به تولید می رساند تا در یک بازار رقابتی بتواند با حریفان قدری چون رنو، میتسوبیشی، تویوتا و پژو به رقابت بپردازد.

[1395/03/26 10:00]

کیفرخواست واردات خودرو با ارز دارو صادر شد




مرضیه وحید دستجردی - وزیر وقت بهداشت و درمان - در سال 1391 از تخلف صورت گرفته مبنی بر استفاده از ارز دارو برای واردات خودرو به کشور، پرده برداشت. اظهارات وزیر وقت بهداشت و درمان انتقاد برخی کارشناسان از تخلف صورت گرفته در این زمینه را به دنبال داشت، کارشناسانی که خواستار پیگیری این موضوع و برخورد با متخلفان بودند. در این زمینه برخی کارشناسان عنوان کرده بودند که باید بررسی شود چه کسانی و چگونه با ارز دارو، خودرو وارد کردند و به بهای ایجاد خطر برای بیماران، جیب خود را پر کردند.

[1395/01/08 14:00]

ادعای یک روزنامه ژاپنی




یک روزنامه ژاپنی در حالی هفته گذشته خبر از حضور قریب‌الوقوع خودروسازان این کشور در ایران (به‌منظور مونتاژ گسترده محصولات) داد که محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت دیروز از شروط حضور این چشم‌بادامی‌ها در خودروسازی کشور پرده برداشت.

[1394/07/22 9:12]