نظرات : reza tm

نام کاربری
تاریخ عضویت
آخرین فعالیت
تعداد نظرات
تعداد آگهی ها



نام مقالهمتن نظر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 88) 1. تنظیمات فنر - 2- کاهش ارتفاع کیت ها - 3- سیستم تعلیق بادی - 4- سیستم تعلیق هیدرولیک - 5- کاهش ارتفاع سلیقه ای - 6- میله های چرخشی - 7- افزایش ارتفاع بدنه - 8- افزایش ارتفاع سیستم تعلیق - 9- هم ترازی - 10- افزایش ارتفاع زیاد
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 89) سه راه برای تعيين وضعيت روغن وجود دارد كه البته در ايران متاسفانه اين گونه تست ها از سوی مكانيك ها و كارشناسان رايج نيست. راه اول استفاده از يك رفركتومتر (Refractometer) است كه با تغیير و عبور جهت نور به روشنی می‌تواند مقدار آلودگی ها را در مايع نمايان كند. يك قطره از روغن در تستر ريخته می‌شود، سپس نور را در آن انداخته و مقدار مواد زائد را می‌خواند. دقت اين تستر بسيار بالا است و می‌تواند ميزان آلودگی ها (رطوبت) و نقطه جوش مايع را معلوم سازد. روش شيمايی با استفاده از نوار: اين روش تست توسط سيستم فونيكس ساخته شده و Strip Dip خوانده می‌شود و می‌تواند ميزان مواد خورنده مايع را نمايان سازد؛ مواد شيميايی موجود در روغن در اثر واکنش با نشان دهنده مسی، سبب تغییر رنگ نوارهای تست و تعیین وضعیت روغن می‌شوند. وقتی كه نمايانگر مسی به 100 می‌رسد، نشان می‌دهد كه مقدار رسوبات نزديك به پايان انقضای عمر كاری خود است و اگر اين مقدار 200 و يا بيشتر بود، بايد حتما روغن تعويض شود. تستر الكترونیكی: اين تستر دقیقا مقدار نقطه جوش را اندازه گیری می‌كند و تنھا در يك دقیقه كاملا كالیبره می‌شود. ا
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 90) 1 . افزایش راندمان حجمی و حرارتی موتور بدلیل یکنواختی و ترکیب صحیح نسبت هوا و سوخت در حالتهای مختلف کاری موتور 2 . افزایش راندمان حجمی باعث افزایش گشتاور و توان خروجی موتور تا 15 درصد می شود . 3 . نسبت هوا ی ورودی به هر سیلندر بدلیل استفاده تمام سیلندرها از یک حجم ثابت تقریبا برابر است . 4 . بدلیل استفاده از سیتم های اندازه گیری دقیق الکترونیکی برای اندازه گیری دبی هوای ورودی سوخت متناسب با آن تامین شده و در نتیجه مصرف سوخت کاهش می یابد .
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 95) اگر از خودرو شما دود آبی خارج می‌شود یک نشانه روشن و بسیار قطعی است که موتور در حال سوزاندن روغن است و این در زمانی روی می‌دهد که سوپاپ یا رینگ پیستون شما فرسوده بوده و زوغن از آن نشت کند و برای رفع این مشکل باید قطعات متحرک موتور رودوباره چک کنید و این چک کردن باید تا محفظه احتراق ادامه داشته باشد دود سفید مورد نگران کننده ای ندارد و در اکثر موارد بخاری است که احتمالا در نتیجه ایجاد تراکم طبیعی در داخل سیستم اگزوز پدید می‌آید و این نوع دود به سرعت از بین می‌رود. با این حال دود سفید ضخیم می‌تواند یک مشکل بزرگ باشد و می‌تواند باعث سوختن سیستم خنک کننده موتور شود که این مشکل خود نیز در نتیجه یک مشکل جدی تر مانند سرسیلندر آسیب دیده ،نشت مایع خنک کننده ،بدنه موتور ترک خورده باشد که همگی این تعمیرات هزینه بر و گران هستند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 97) ساده سازي طراحي و توليد خودرو افزایش ايمني برنامه خطاياب پيشرفته فراهم کردن راحتي و آسودگي بيشتر كاهش ميزان سيم كشي در خودرو نياز به سیستم کامپیوتری کنترل موتور به منظور تطابق با استانداردهاي مصرف سوخت و ميزان آلايندگي