خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
نظرات : saman_arbaba
نام کاربری
تاریخ عضویت
آخرین فعالیت
تعداد نظرات
تعداد آگهی ها
انتخاب کنید.
آگهی های saman_arbaba
نظرات saman_arbaba
نام مقاله
متن نظر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 29)
افزایش چسبندگی و کشش اتومبیل در جادههای لغزنده است که بر روی برف، یخ و یا گل و شل، احتمال گیر کردن و از حرکت ایستادن یک خودروی 4WD به مراتب کمتر از خودوی 2WD است مگر اینکه هر چهار چرخ با هم گیر کنند و از حرکت بایستند که این امر بسیار کم اتفاق میافتد، همچنین سیستم 4WD در مسیرهای صعب العبور بسیار به کمک راننده آمده و در حالی که ممکن است فقط یک یا دو چرخ اتومبیل با سطح زمین تماس داشته باشد، کمک شایانی به عبور از مسیرهای ناهموار میکند. ناگفته نماند که در برخی از سوپرخودروهای امروزی از سیستم چهارچرخ متحرک خودکار در جهت ایجاد کشش و چسبندگی بیشتر به سطح جاده استفاده میگردد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 76)
مبدل گشتاور حتماً میدانید که موتور از طریق کلاچ به گیربکس متصل میشود. خودرو بدون این اتصال نمیتواند بدون قربانی کردن موتور به حال توقف کامل دربیاید. ولی خودروهای دنده اتوماتیک دارای کلاچ نیستند تا ارتباط موتور و گیربکس را قطع کند، در عوض این گونه خودروها از ابزار شگفتانگیزی استفاده میکنند که مبدل گشتاور نامیده میشود. خودروهای دنده اتوماتیک هم درست مثل خودروهای دنده دستی به ابزاری احتیاج دارند که به موتور اجازه بدهد هنگامی که چرخ های خودرو و چرخدنده های گیربکس به حالت توقف در میآیند، به کار کردن ادامه بدهد. خودروهای دنده دستی از کلاچ استفاده میکنند که ارتباط موتور و گیربکس را به طور کامل قطع میکند، ولی خودروهای دنده اتوماتیک، به این منظور از مبدل گشتاور استفاده میکنند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 78)
کنترل تطبیق سرعت (ACC) یک ویژگی است که در آن سیستم کنترل، سرعت خودرو را مطابق شرایط ترافیکی اطراف تنظیم می کند. یک سیستم رادار که در جلوی خودرو نصب شده است وجهت دیدن خودروهایی که در مسیر خودروی مجهز به ACC حرکت می کنند، اگر خودرویی کندتر حرکت کندACC باعث کاهش سرعت می شودو فاصله مجاز بین خودروی مجهز به ACC وخودروی جلویی را کنترل می کند. اگر سیستم متوجه شود خودرو دیگر مقابل خودروی ACC نیست ، سیستم ACC سرعت خودرو را افزایش داده وبه میزان تنظیم شده در کنترل سرعت بر می گرداند. این عملکردباعث می شود که خودروی مجهز به ACC مستقلا و بدون دخالت راننده سرعت را مطابق شرایط ترافیک کم یا زیاد کند. روش کنترل سرعتی که ACC انجام می دهد کنترل دریچه هوا(THROTLLE) وعملکرد محدود ترمز است. -ترمزهابدون عملکرد راننده وفشار دادن روی پدال ترمز عمل می کند. - حفظ فاصله انتهای خودروی جلویی با جلوی خودروی مجهز به ACC - سرعت مطلوب که توسط راننده تنظیم شده تحت کنترلACC است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 83)
در ترمزهاي هيدروليك استاندارد، پدال ترمز به پيستوني متصل است كه در سيلندر اصلي قرار دارد. سيلندر اصلي، به سيلندرهاي روي هر يك از چرخها متصل است، به طوري كه وقتي پدال ترمز فشرده ميشود، پيستونها را به سمت بيرون فشار داده و كفشكهاي ترمز به طور متقابل به درام ترمز فشرده ميشوند. HEVها، اغلب از سيستم ترمز استاندارد استفاده نميكنند بلكه از نوعي سيستم ترمز به نام ترمز بازيافتي بهره ميبرند. ترمز بازيافتي، نوعي فرايند جذب مجدد انرژي است كه معمولاً در زمان ترمزگيري عادي، آزاد ميشود. ذخيره اين انرژي به صورت الكتريكي صورت ميپذيرد. اين انرژي، در باطري يا چرخ طيار و يا در ذخيرهكنندههاي با ظرفيت بالا، ذخيره ميشود. اين مقدار انرژي باعث كاهش انرژي لازم براي حركت خودروي هيبريد شده و بايد از منبع توليدكننده دريافت شود كه در نتيجه، بازده افزايش مييابد. انرژي جنبشي برگشتي، ميتواند انرژي تلف شده توسط ديگر مقاومتهاي خودرو، نظير نيروي پسا هوا را جبران كند. علاوهبر آن، از قابليت توقف سريعتر و اخذ بيشتر انرژي برخوردار است. ترمزهاي بازيافتي شامل 3 جزء مختلف هستند كه عبارتند از: 1. دستگاه
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 85)
مخترع موتور بنزینی .اوتو، مخترع آلمانی و در سال ۱۸۷۶ ساختهشد. مخترع موتور دیزلی رودلف دیزل است که در سال ۱۸۹۲ساختهشد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 88)
1. تنظیمات فنر 2- کاهش ارتفاع کیت ها 3- سیستم تعلیق بادی 4- سیستم تعلیق هیدرولیک 5- کاهش ارتفاع سلیقه ای 6- میله های چرخشی 7- افزایش ارتفاع بدنه 8- افزایش ارتفاع سیستم تعلیق 9- هم ترازی 10- افزایش ارتفاع زیاد